PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Roel en Bregje: Miami - Miami



RoelBregje
18-02-14, 13:03
Beste mensen! Dit wordt onze trip begin mei. Dus wie nog tips heeft... deze zijn welkom.

Ben me ervan bewust dat het geen rustige vakantie zal worden (uitslapen zal er niet veel bij zijn:p) maar hebben er niet minder zin. Overigens nog nooit in Florida geweest. Wel in het westen van de VS.

2 mei aankomst in Miami (’s avonds laat)
3 mei Miami volledige dag
4 mei trip naar in Key West en hier overnachten
5 mei trip naar Bonita Springs
6 mei Bonita Springs / Everglades
7 mei trip naar St. Petersburg
8 mei St. Petersburg volledige dag
9 mei trip naar Orlando
10 mei Orlando (pretpark Disney)
11 mei Orlando (pretpark ????)
12 mei Trip naar Titusville (Kennedy Space Center)
13 mei Trip naar Miami
14 mei Miami volledige dag (wellicht rondneuzen in Lauderdale)
15 mei ‘s morgens vertrek naar Dusseldorf

Ook nog mijn Google creatie erbij! http://goo.gl/maps/9jexP


Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Njit
18-02-14, 13:18
Leuk rondje. Probeer je reisschema eens per dag uit te schrijven. Dat leest wat handiger.. Heb je ook al dingen gepland voor die dagen?

Bryce2011
18-02-14, 13:20
Het ligt er een beetje aan wat je allemaal wilt gaan zien...

de dag van Key West naar Bonita Bay wordt wel een erg drukke dag.
alleen aan het rijden ben je al meer dan 5 uur kwijt, je zal mogelijk moeten tanken en wilt wellicht iets eten dus dan zit je zo op 7 uur reistijd!
ik neem aan dat jullie naar Florida gaan om ook iets te kunnen zien... Je komt deze dag ondermeer langs de Keys, de Everglades en Naples...Persoonlijk zou ik een van de eerste twee nachten Miami laten vallen (je eindigt er ook) en een tussenstop in bv Homestead/Florida City inplannen.
Zo heb je een hele dag voor de Keys en het oostelijke gedeelte van de Everglades en de tweede dag voor de rest van de Everglades (airboat?) en Naples..

Moolenschotjes
18-02-14, 14:50
Leuke plannen hebben jullie.

Zoals door Bryce aangegeven, is het aan te raden om twee nachten in Key West te verblijven en 1 dag minder in Miami.
De trip langs de vele Keys is prachtig , maar deze duurt ook best lang (minimaal 5 uur zonder stoppen) en je wilt toch ook wat zien en leuke plaatjes schieten.

Stop onderweg even op Islamorada Island bij Morada Bay Beach Café - het is daar prachtig > http://florida-usa-2013.blogspot.nl/2013/07/islamorada-key-west.html
Key West is erg leuk om te verkennen. Vele leuke winkeltjes en restaurantjes vindt je langs Duval street en op Mallory Square is in de avond veel te zien.
Natuurlijk ook even langs Southernmost Point - zoals velen. Aanrader is ook om een ontbijt te nemen bij de Franse Bakkerij Croissants de France op Duval Street waar ze; je raad het al heerlijke croissants, cinnamon rolls en andere lekkernijen hebben. Deze zit aan de linkerzijde aan het begin van Duval street (vanuit Southermost Point).

Tijdens je verblijf aan de Golf van Mexico is een bezoek aan Sanibel / Captiva Island en J.N. Ding Darling National Wild Life Refuge park aan te bevelen. Als je naar Sanibel gaat, ga dan ook even wat drinken of lunchen bij de Bubble Room. http://florida-usa-2013.blogspot.nl/2013/07/sanibel-captiva-island-bubble-room.html

Voor de rest van je planning moet je zorgen dat je voldoende tijd hebt om wat dingen te zien en te doen. De temperaturen in Florida zijn ook aardig hoog, wat zeker een aanslag op je doet als je buiten verblijft.

Veel plezier met het plannen van jullie vakantie

RoelBregje
19-02-14, 13:13
Zo! Even wat duidelijker neergezet op verzoek van Njit. Word idd wel duidelijker op deze manier.

Besef me dat het eerste stuk 'planning-technisch' niet heel efficient is. Maar ik ga ervan uit dat we dan nog fit zijn en dat wel aankunnen. Sommige dingen zullen we inderdaad misschien moeten missen, dus wellicht moeten we een x terug :-) We hebben ons voorgenomen in ieder geval optijd op te staan 's morgens en zo een beetje efficient de dag door te komen.


2 mei aankomst in Miami (’s avonds laat)
3 mei Miami volledige dag
4 mei trip naar in Key West en hier overnachten
5 mei trip naar Bonita Springs
6 mei Bonita Springs / Everglades
7 mei trip naar St. Petersburg
8 mei St. Petersburg volledige dag
9 mei trip naar Orlando
10 mei Orlando (pretpark Disney)
11 mei Orlando (pretpark ????)
12 mei Trip naar Titusville (Kennedy Space Center)
13 mei Trip naar Miami
14 mei Miami volledige dag (wellicht rondneuzen in Lauderdale)
15 mei ‘s morgens vertrek naar Dusseldorf

Njit
19-02-14, 13:22
Stuk duidelijker inderdaad :up:

Met zo'n korte trip zul je altijd keuzes moeten maken. Zoals bijv. welke van de vele pretparken te bezoeken in Orlando :) Besef je wel dat dagkaarten voor de pretparken in Orlando relatief duur zijn.

RoelBregje
21-02-14, 15:13
Ben aan het kijken of het idd niet beter is om een dag extra op de Keys te blijven. Nu ben ik van plan om deze bij St. Pete Beach af te snoepen, omdat een complete dag rust bij Bonita Beach ook lekker is na zo'n flinke rit.

Wat is jullie mening?

bluedolph1n
21-02-14, 15:35
Is een erg persoonlijke keus denk ik, wij zouden kiezen voor een extra dag Key West. Omdat dat 1 van onze favoriete plaatsen is in Florida. Maar er zijn ook mensen die het na een dag wel gezien hebben. ;)