PDA

Bekijk Volledige Versie : Betalen voor grotere tank benzine



Ritchie
09-02-14, 13:44
Iemand die ik ken, heeft een auto (economy) geboekt bij Alamo.nl, met een volle tank benzine.
Op het moment van ophalen in Sanford, waren er geen economy auto's beschikbaar, dus een gratis upgrade gekregen naar Compact.

Bij terugkomst, moest ze iets bijbetalen voor de benzine, omdat de tank bij de compact auto groter is, dan die bij de economy auto.

Dit kan toch niet ????? Je boekt een economy auto, en als die er niet is, dan is dat toch het probleem van Alamo ??? en niet de jouwe.

Nu gaat het mij niet om het bedrag ($20) maar puur om het principe.

Dit kan toch niet, zelf heb ik dit nl. nog nooit meegemaakt.

pzomerdijk
09-02-14, 14:30
Tja, sorry dat ik het zeg, maar ik vind het een beetje gezanek! Zo kun je dan ook het ,,extra verbruik'' toeberekenen aan de verhuurder. Om je nu uiteindelijk druk te maken over zo'n bedrag in relatie met wat alles kost is nogal gezocht! Maar goed Ritchie, je hebt recht op je principes!

Ritchie
09-02-14, 14:40
Ik zit niet te wachten op meningen, maar om feiten, mag men dit doen ?
Ik zou dit zelf absoluut niet pikken, maar nogmaals, ik heb dit zelf nog nooit meegemaakt.

Fitzroy
09-02-14, 15:28
Persoonlijk denk ik idd dit niet zou mogen. De verhuurder kan niet de gehuurde auto leveren dus het lijkt me het probleem van verhuurder en niet van de huurder.
OT: Cindy zeker? Las dat zij een compact mee had gekregen ipv Economy in haar blog.

Cindy1969
09-02-14, 16:01
Ja, ik was dat. Ik heb al tegen Ritchie gezegd dat ik het persoonlijk geen probleem vind. Heb de auto voor een mooie prijs gehuurd, EUR 130,= voor een week, en die ca USD 20,= vind ik dan ook geen probleem. Snap dat Ritchie het een principe kwestie vindt, maar ik ga er zelf geen probleem van maken hoor.

Hermanus
09-02-14, 17:35
Lijkt mij toch logisch. Een volle tank van een economy car bevat meer gallons dan een tank van een compact car.

Ritchie
09-02-14, 18:10
Lijkt mij toch logisch. Een volle tank van een economy car bevat meer gallons dan een tank van een compact car.

Anders om toch :)

Ja, maar door een fout van Alamo (auto niet op voorraad) moeten ze de kosten niet verhalen op de klant. Je boekt de auto meestal heel lang van te voren, de dan hebben ze tijd zat om dit goed te regelen.

Njit
09-02-14, 18:11
Heb het nog nooit meegemaakt. Zou het ook niet accepteren. Klinkt mij als iemand die een centje bij wilde verdienen. Heb je wel een bonnetje gehad Cindy?

Cindy1969
09-02-14, 18:13
Ja, ik heb netjes een bonnetje gehad!

Ritchie
09-02-14, 18:20
Heb het nog nooit meegemaakt. Zou het ook niet accepteren. Klinkt mij als iemand die een centje bij wilde verdienen. Heb je wel een bonnetje gehad Cindy?

Dat bedoel ik dus ook Martijn

Maar ik heb eigenlijk nog steeds geen duidelijk antwoord, kunnen ze dit maken ????

Anthon14
09-02-14, 19:10
Verdiep je in de rental agreement van Alamo en stuur ze anders een email.

utah
09-02-14, 19:51
Het gaat hier misschien niet enkel over een alleenstaand geval. Zo worden er duizenden wagens verhuurd. Duizenden x 20 USD is al een aardig bedrag...

Hans van Demen
09-02-14, 20:15
Maar ik heb eigenlijk nog steeds geen duidelijk antwoord, kunnen ze dit maken ????Nee, dit kunnen ze niet maken. Ik ga ervan uit dat je een contract hebt getekend bij het ophalen van de wagen. Als je de wagen in komt leveren kunnen ze dit contract niet eenzijdig wijzigen.

Ik begrijp dat de $ 20 al betaald zijn ? Ik had ze niet betaald, en verwezen naar het contract.

knaapje
09-02-14, 20:33
Ja, ik heb netjes een bonnetje gehad!

Welk bonnetje?
Als het de gebruikelijke creditcard afrekening is kan je al op je contract gestaan hebben. Het lijkt mij, gezien de gang van zaken als je een auto terugbrengt, onwaarschijnlijk, dat ze er toen over begonnen en het apart berekend hebben.
Lees dus het contract wat je bij afhalen getekend hebt er nog eens goed op na.

Van de site van Alamo.com, vooral het laatste punt:
What is the Rental Agreement? What is a primary renter?
Rental Agreement:
· The rental agreement is the contract between Alamo and the renter
· It requires the renter's signature
· Lists total charges and conditions of rental

en ook:
· The total up front fuel charge reflected is an estimate based on current prices and the average tank size for the car class reserved. This charge may change upon time of rental.

.....upon time of RENTAL

en
......· The total up front fuel charge reflected is an estimate based on current prices and the average tank size for the car class reserved. This charge may change upon time of rental

knaapje
09-02-14, 20:46
Ja, ik was dat. Ik heb al tegen Ritchie gezegd dat ik het persoonlijk geen probleem vind. Heb de auto voor een mooie prijs gehuurd, EUR 130,= voor een week, en die ca USD 20,= vind ik dan ook geen probleem. Snap dat Ritchie het een principe kwestie vindt, maar ik ga er zelf geen probleem van maken hoor.


Nu ik dit lees:
Was die EUR 130 inclusief een tank benzine? Of moest je ter plaatse bij afhalen een tank betalen?

Cindy1969
09-02-14, 21:03
Mensen, ik maak er geen punt van, ik heb deze topic niet geopend. Een bedrag van USD 20,= op het totaalbedrag van mijn vakantie zal me echt worst wezen, kan mijn energie wel beter gebruiken.

Even voor de duidelijkheid: heb gehuurd excl tank benzine, me later aangemeld voor Alamo Savetime, en een tank benzine besteld die je dan ter plaatse moet betalen (dit wordt van je CC afgehaald) omdat ik geen zin had om op zoek te gaan naar een benzinestation vlak voor het vliegveld en ik leeg terugbrengen handiger vind.
Op mijn contract staat een bedrag van USD 36,= voor benzine, en dit is voor een compact car USD 56,=, dit staat op het bonnetje, er is mij uitgelegd dat alleen het hoogste bedrag, dus USD 56,=, zal worden berekend.
Er is nog niets van mijn cc gehaald, en hou dit wel even in de gaten, of dat allemaal goed gaat. Mocht er teveel (dus meer dan USD 56,=) worden ingehouden dan vind ik het vroeg genoeg om aan de bel te trekken.

knaapje
09-02-14, 21:10
Lijkt me duidelijk!!

Ritchie
09-02-14, 21:14
Even voor de duidelijkheid, Cindy vind dit helemaal niet erg, ik heb dit topic geopend.

Cindy1969
09-02-14, 21:31
Ritchie heeft inderdaad toestemming aan mij gevraagd om deze topic te openen, prima. Maar dacht uit sommige reacties te lezen dat men dacht dat ik het een probleem vond, deze gang van zaken, nee dus ;)
Ritchie is er benieuwd naar.

utah
09-02-14, 21:35
Ik vind wel dat Richie een punt heeft: ze "dwingen" je een grotere auto te nemen, en dan rekenen ze je later nog eens dat verschil aan. Niet echt koosjere praktijk... Ze hebben volgen mij ook geen poot om op te staan, wegens nergens contractueel afgesproken. Meer nog, hun hebben het contract gewijzigd tov overeen gekomen contract.

Njit
09-02-14, 21:38
Ik zou ook een vergoeding kunnen eisen omdat ik een minder zuinige auto heb gekregen...

utah
09-02-14, 21:42
Klopt voor een deel. Verbruik is afhankelijk van rijstijl. Maar als dit verschil in de basis (fabrieksopgave) al te groot is, kan je misschien niet eisen het verschil terug te betalen, maar wel weigeren om de wagen te nemen.
Indien je dit wel doet en de wagen aanneemt, verklaar je je ook akkoord met het meerverbruik.

Ritchie
09-02-14, 21:49
Ritchie heeft inderdaad toestemming aan mij gevraagd om deze topic te openen, prima. Maar dacht uit sommige reacties te lezen dat men dacht dat ik het een probleem vond, deze gang van zaken, nee dus ;)
Ritchie is er benieuwd naar.

Dank je voor de bevestiging Cindy

Anthon14
09-02-14, 22:11
Ritchie, binnenkort ga je weer.

Ik zou zeggen huur een economy klasse en ga daar een probleem maken als je bij moet betalen voor de tank benzine en je weet of je wat kunt bereiken of niet.

Zodra je betaald hebt ben je nml. akkoord gegaan met de situatie, je zult de extra betaling daar moeten weigeren als je er niet mee akkoord gaat. Maar wie wil nu zo'n probleem maken van $ 20,- op zijn vakantie? Ik in ieder geval niet.

Njit
09-02-14, 22:14
Ik wel hoor ;) Lariekoek heb ik een hekel aan..

utah
09-02-14, 22:28
Ritchie, binnenkort ga je weer.

Ik zou zeggen huur een economy klasse en ga daar een probleem maken als je bij moet betalen voor de tank benzine en je weet of je wat kunt bereiken of niet.

Zodra je betaald hebt ben je nml. akkoord gegaan met de situatie, je zult de extra betaling daar moeten weigeren als je er niet mee akkoord gaat. Maar wie wil nu zo'n probleem maken van $ 20,- op zijn vakantie? Ik in ieder geval niet.

Als iedereen zo gaat denken, dan zet je poort open voor misbruik op veelvuldige schaal bij verhuurbedrijven. Op vakantie kan het, maar thuis dan weer niet? Houdt voor mij geen steek.... Maar dat is dan puur persoonlijk...

Ritchie
09-02-14, 23:40
Ritchie, binnenkort ga je weer.

Ik zou zeggen huur een economy klasse en ga daar een probleem maken als je bij moet betalen voor de tank benzine en je weet of je wat kunt bereiken of niet.

Zodra je betaald hebt ben je nml. akkoord gegaan met de situatie, je zult de extra betaling daar moeten weigeren als je er niet mee akkoord gaat. Maar wie wil nu zo'n probleem maken van $ 20,- op zijn vakantie? Ik in ieder geval niet.

Volgens mij kan je niet echt lezen, is het wel. Het gaat mij om het principe, niet om het geld.

corrus
09-02-14, 23:57
Neen!!!
Dit kunnen ze niet maken en mogen dit ook niet.
Het is immers niet de schuld van de client dat de bestelde huurauto niet (meer) voorradig was.
De autoverhuurder heeft een leveringsplicht, maar bleef daarbij in gebreke.
Client heeft dan automatisch recht op een grotere / andere categorie huurauto door middel van een gratis upgrade en alles wat daarbij hoort, zo ook de gratis tank brandstof in de verstrekte auto.

Anthon14
10-02-14, 00:05
Tja, maar jij moet of de auto aftanken binnen ... miles vanaf het inleverpunt of de tankvulling betalen, dat staat toch ook in je papieren van de verhuur. :D En als je hem dan toch leeg inlevert heb je de brandstof toch ook verbruikt die er extra in zit?

Ik lever de auto met zo min mogelijk brandstof in, kwestie van even naar de boordcomputer kijken hoeveel je nog kan rijden en dat vergelijken met de navigatie.

Ritchie
10-02-14, 00:10
Neen!!!
Dit kunnen ze niet maken en mogen dit ook niet.
Het is immers niet de schuld van de client dat de bestelde huurauto niet (meer) voorradig was.
De autoverhuurder heeft een leveringsplicht, maar bleef daarbij in gebreke.
Client heeft dan automatisch recht op een grotere / andere categorie huurauto door middel van een gratis upgrade en alles wat daarbij hoort, zo ook de gratis tank brandstof in de verstrekte auto.

Hehheh, eindelijk een duidelijk antwoord, waarin ik ook nog geloof :)

Ritchie
10-02-14, 00:14
Tja, maar jij moet of de auto aftanken binnen ... miles vanaf het inleverpunt of de tankvulling betalen, dat staat toch ook in je papieren van de verhuur. :D En als je hem dan toch leeg inlevert heb je de brandstof toch ook verbruikt die er extra in zit?

Ik lever de auto met zo min mogelijk brandstof in, kwestie van even naar de boordcomputer kijken hoeveel je nog kan rijden en dat vergelijken met de navigatie.

Hoezoo extra verbruikt ??? Het is hun fout, dat ik de auto niet mee kan krijgen die ik geboekt heb, dus hun moeten dit dan maar gewoon aftikken hoor.

Njit
10-02-14, 07:25
Je kan het vergelijken met een gratis upgrade naar Business Class in het vliegtuig waarbij men dan achteraf geld komt vragen om de luxere maaltijd en de drank 'want die zat er bij uw Economy vlucht niet bij'. Dat accepteer je ook niet..

marjolijne
10-02-14, 14:51
Het is een beetje dubbel. Het klopt wel groter tank meer benzine.
Maar dit hadden ze bij het ophalen meteen moeten vermelden.
U krijgt van ons een gratis upgrade maar u betaalt meer voor de benzine.
Dan kan je er altijd nog van afzien. Hebben ze alleen nog een groter probleem, maar dan terzijde.

Ik denk ook dat ik die 20 dollar niet had betaald achteraf.

Ritchie
10-02-14, 14:55
Het antwoord van Njit dekt de lading helemaal vind ik. Cindy heeft bij Alamo.nl geboekt, dus ik neem aan dat ze dan boekt met de "Nederlandse" voorwaarden, die ken ik echter niet.

Tini
10-02-14, 14:56
Denk dat ik die 20 dollar ook wel had betaald , maar er achteraf toch mijn bedenkingen bij zou hebben. Het gaat hier inderdaad om een principe kwestie. Het bedrag zou me te gering zijn om er nog over te reclameren.

Ritchie
10-02-14, 15:03
Weet je.. op het moment dat je wordt verteld dat je $20 of $xx moet betalen, kan het goed zijn dat je wordt overdonderd, en dit dan uiteindelijk gewoon betaald. Dat snap ik ook wel.

Cindy1969
10-02-14, 19:16
Nee hoor, was niet overdonderd, zoals ik al zei, vond het zelf niet meer dan reëel, sta sterk in mijn schoenen (moet je ook wel als je in je uppie op reis gaat) en zal niet zo snel overdonderd zijn ;)

Ritchie
10-02-14, 19:27
Ik bedoel jouw niet Cindy, want ik weet dat dit niet zo is.

Moolenschotjes
10-02-14, 19:47
Is inderdaad een goede vraag… Met pre-paid betaal je wel naar gelang de auto klasse - wellicht daar het verschil...

Er staat niets hierover in hun online voorwaarden:


FUELING POLICY
The fuel level of the vehicle at time of rental will be full. Unless fuel is included in the Rate Product*, Renter may return thevehicle with a full tank of fuel or pre-pay for a full tank of fuel at the time of rental at the rate provided at the rentinglocation. If the Renter selects the pre-paid fuel option, no refunds will be given for unused fuel. If the Renter does notreturn the vehicle with a full tank of fuel or select the pre-paid fuel option, the Renter will be charged to return the fuel tankto full at a rate provided at the location to which the vehicle is returned.
*Fuel is not included in the Rate Product in the following Manhattan locations (codes): E 12th (NYCC75/NYCC05), E 31st(NYCC76/NYCC06), E 50th (NYCC77/NYCC07), E 80th (NYCC73/NYCC03), W 40th (NYCC71/NYCC01), W 77th(NYCC78/NYCC08).

Bryce2011
11-02-14, 01:44
Even voor de duidelijkheid: heb gehuurd excl tank benzine, me later aangemeld voor Alamo Savetime, en een tank benzine besteld die je dan ter plaatse moet betalen (dit wordt van je CC afgehaald) omdat ik geen zin had om op zoek te gaan naar een benzinestation vlak voor het vliegveld en ik leeg terugbrengen handiger vind.
Op mijn contract staat een bedrag van USD 36,= voor benzine, en dit is voor een compact car USD 56,=, dit staat op het bonnetje, er is mij uitgelegd dat alleen het hoogste bedrag, dus USD 56,=, zal worden berekend.
Er is nog niets van mijn cc gehaald, en hou dit wel even in de gaten, of dat allemaal goed gaat. Mocht er teveel (dus meer dan USD 56,=) worden ingehouden dan vind ik het vroeg genoeg om aan de bel te trekken.

Zoals ik dit lees is er dus geboekt zonder volle tank en overeen gekomen dat de tank via de CC zou worden betaald.
geboekt economy, en dit zou voor een volle tank $36 gaan kosten.
categorie niet op voorraad, dus gratis upgrade.
jij bent overeengekomen dat je de tank apart zou betalen, door de upgrade gaat er nu voor $56 bezine in de tank.
toch logisch dat je die moet betalen??
of moeten ze er 10 gallon ingooien en maar 8 in rekening brengen? dat zou pas vreemd zijn.
Jouw verhaal en uitleg komen niet helemaal overeen met de stelling die Ritchie in eerste instantie inbracht....

hrjhaan
11-02-14, 09:43
Gratis upgrade. Dan moeten ze ook de extra kosten er gratis bij doen.
Dit is net als al die telefoontjes die je krijgt: mevrouw, wij mogen u een gratis kado aanbieden. Moet u alleen wel even € 5,95 verzendkosten betalen.
Daar doe ik dus ook niet aan mee. Gratis is gratis, inclusief alles wat erbij hoort.

Ik zou dus die $ 20 ook niet betaald hebben.

Ta2 Gerrit
11-02-14, 14:29
Weer een wijze les geleerd. Bij een gratis upgrade moet je dus een paar dingen in de gaten houden; absoluut niet bijbetalen voor brandstof, of indien je zelf gaat tanken de tank niet meer dan tot driekwart (of zelfs minder) vullen wanneer je hem terugbrengt (komt op hetzelfde neer, toch).

Maar waar declareer ik dan de meer verbruikte brandstof ? Want die zal er zijn, je rijdt immers een grotere auto dan je had willen rijden, en die verbruiken i.h.a. nu eenmaal meer dan een kleiner exemplaar, daar weet ik alles van. Ik ben benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft, en dat wil delen.

Natuurlijk is het een principekwestie, maar als je dan echt principieel bent dan weiger je de gratis aanbieding en blijf je wachten tot er een auto in jouw klasse binnenkomt. Want ze jagen je (buiten de hier genoemde bijbetaling) wel op hogere verbruikskosten zonder dat daar compensatie tegenover staat.
Conclusie; eigenlijk zou je geld toe moeten hebben.

Cindy1969
11-02-14, 20:25
Jup Bryce2011, zo heb je het goed begrepen.

pzomerdijk
12-02-14, 12:10
Toch maar weer een mening! Helemaal eens met al die meningen. Compensatie verbruik, 3/4 tank afleveren en een tegoedbon! Heb wel het idee dat over dit onderwerp sommige forumers een beetje doordraven.

Ritchie
12-02-14, 13:37
Toch maar weer een mening! Helemaal eens met al die meningen. Compensatie verbruik, 3/4 tank afleveren en een tegoedbon! Heb wel het idee dat over dit onderwerp sommige forumers een beetje doordraven.

Vertel, wat bedoel je met doordraven, niet zomaar iets roepen aub. Misschien kan je dit onderbouwen, en kunnen we deze discussie verder voeren.

knaapje
12-02-14, 19:57
Sluit me hierbij aan................

Wat zijn we trots en blij als we een upgrade krijgen, maar het mag dan ook werkelijk niets kosten. Erger we zouden nog een compensatie willen krijgen voor de ellende.

We zijn en blijven Hollanders.

Ik had een compact geboekt met bij afhalen een tank betalen...........kreeg i.p.v. bijv. een Nissan Versa een Ford Crown Victoria aangeboden zonder bijbetalen voor de huur.
Het ding zooooooop, maar wat een plezier een echte, ouderwetse V8-Amerikaan te rijden i.p.v. een al of niet omgekatte Jap of Koreaan.
Kostte me op de vakantie toch echt wel $ 40 meer benzine.

Anthon14
12-02-14, 20:11
Ik denk dat hier uit blijkt wat de typisch Hollandse mentaliteit is, jammer genoeg, ik denk dat er geen Amerikaan is die hier aan zou denken bij het krijgen van een upgrade.

Maar goed, ieder zijn ding.

Cindy1969
12-02-14, 20:16
USD 40,= meer????? Jeetje, wat een bedrag zeg!!! ;)
Ik zou niet eens weten hoeveel meer me het heeft gekost aan verbruik. Weet wel dat ik 1 keer voor 26 dollar heb getankt, en 1 keer voor 16 dollar. Dat samen met die volle tank van 56 dollar. Daar heb ik 1350 km voor gereden, lekker toch!

En dat bedoel ik ook eigenlijk, typisch Hollands idd, wel duizenden euro's uitgeven aan de vakantie, reis, shoppen, eten, en dan vallen over USD 20,= extra.
Maar goed, een ieder denkt daar uiteraard anders over.

Anthon14
12-02-14, 20:46
Cindy1969, belangrijkste van een vakantie is dat je achteraf met veel plezier terug kan kijken op wat je gedaan hebt. Als je je achteraf druk moet maken om $20,- dan had je naar mijn idee niet moeten gaan.

Maar gelukkig maak jij je er niet druk om en heb je genoten van een weekje Florida. :D

Cindy1969
12-02-14, 21:50
Precies dat dus Anthon14 :D

PENPE
12-02-14, 23:18
Nu de storm (althans in dit topic) een beetje is gaan liggen wil ik ook nog even reageren:

In mijn geval krijg ik best vaak een upgrade maar heb nog nooit meegemaakt dat ik bij inleveren aan het einde van de huurperiode moest bijbetalen voor benzine o.i.d. Dit zal natuurlijk ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat ik altijd boek met de upfront fuel optie ( bij National & Hertz ) of bij Alamo de Gold optie en dan kun je dus de auto leeg inleveren. Losstaand van het feit dat Cindy dus zonder de upfront fuel-optie heeft geboekt vindt ik persoonlijk dat Alamo die $20 niet in rekening had mogen brengen, want zij hebben zelf een upgrade van de auto gegeven omdat de door haar gehuurde klasse niet voorhanden was op dat moment.


Heb inmiddels buiten dit forum om contact gehad met Cindy en zij gaf aan dat zij niet echt zit met die naheffing van $20, want stel dat ze de auto uit de klasse die ze nu meekreeg van tevoren had geboekt dan had ze veel meer kwijt geweest….

Ritchie
12-02-14, 23:24
Wat PENPE schrijft klopt inderdaad, wellicht zitten er verschillen in de voorwaarde van de "upfront fuel-optie" en de door PENPE genoemde Alamo Gold optie.

Cindy zat er idd niet mee, dat had zij mij buiten het forum om (lees: Facebook en Messenger) ook verteld,

Njit
13-02-14, 07:26
Cindy1969, belangrijkste van een vakantie is dat je achteraf met veel plezier terug kan kijken op wat je gedaan hebt. Als je je achteraf druk moet maken om $20,- dan had je naar mijn idee niet moeten gaan.

Maar gelukkig maak jij je er niet druk om en heb je genoten van een weekje Florida. :D

volgens mij maakt niemand hier zich druk. Maar het gaat vooral ook om het principe. Net zoals de meeste mensen zich hier ook voorstellen op het Forum. Da's net zo'n principe ;)

Fitzroy
15-02-14, 16:12
Ik ben benieuwd hoe het ons zal vergaan. We hadden een midsize via Alamo maar alle auto's waren weg en hebben nu een Dodge Caravan Minivan meegekregen. Wel Alamo Gold pakket. Over 10 dagen laat ik jullie weten hoe het bij ons is verlopen, ik ga het niet klakkeloos accepteren iig.

Ritchie
15-02-14, 21:02
Ook gehuurd, via Alamo.nl ??? Ik denk dat je met het gold pakket geen probleem zult hebben, dus niet druk maken ;)

verbeek
16-02-14, 09:22
Voornaamste is dat we hier weer wat bijgeleerd hebben.:up:
Ervaringen waar iedereen uit kan leren,dat is toch ook de bedoeling van een forum:)

Ritchie
16-02-14, 14:13
Voornaamste is dat we hier weer wat bijgeleerd hebben.:up:
Ervaringen waar iedereen uit kan leren,dat is toch ook de bedoeling van een forum:)

Dat is natuurlijk ook de tweede reden van dit topic, men leert zo van elkaar, incl. spelvouten ;)

Fitzroy
16-02-14, 15:25
Ritchie, via Arke een fly-drive. Deze is incl. gold pakket. Volgens mij gingen alle Nederlanders met een Minivan aan de haal, er waren gewoon geen andere auto's meer.

Fitzroy
25-02-14, 19:51
En idd, geen enkel probleem. Dodge leeg ingeleverd en een mooie receipt met niets te verrekenen gekregen.

JKG
25-02-14, 20:15
Maar dat komt door je gold pakket. Ik heb heel vaak grotere auto's meegenomen of geruild voor groter vanwege een defect en met gold nooit wat extra te hoeven betalen. Bij de compacts stonden dit keer ook minivans. Mij te groot. Kon voor 11 dollar per dag extra zelf een camaro of challenger meenemen. Niet gedaan, komt nog wel eens. Vrouw is werkeloos, dus even op de centen letten. Vorig jaar getrouwd, dus na ww geen bijstand. Even op de kleintjes letten. :)

Fitzroy
25-02-14, 22:58
Wij hadden geen keuze. De hele garage bij Alamo was leeg toen wij 's avonds laat aankwamen. Ik was ook niet zo kapot van een Minivan, maar dan hadden we moeten wachten tot er wat binnen kwam. En om 11 uur 's avonds na zo'n lange reis, wil je alleen nog maar zo snel mogelijk naar je hotelkamer en je bed in.

JKG
26-02-14, 19:54
Zo is het, dan pak je wat er staat. Toevallig stonden ze bij ons er bij, bij compact. Ik had keus zat. Denk dat zo'n minivan ook iets meer zuipt dan een kleine middenklasser.

Ritchie
26-02-14, 20:08
Wij hadden geen keuze. De hele garage bij Alamo was leeg toen wij 's avonds laat aankwamen. Ik was ook niet zo kapot van een Minivan, maar dan hadden we moeten wachten tot er wat binnen kwam. En om 11 uur 's avonds na zo'n lange reis, wil je alleen nog maar zo snel mogelijk naar je hotelkamer en je bed in.

Bedoel je nu, dat er helemaal niks meer stond, dan alleen minivan's ?? :(

Fitzroy
26-02-14, 20:49
Dat klopt, Ritchie. Echt de hele garage was leeg. Ik wist niet wat ik zag toen we hem weer in leverden, overal auto's :p

SpaceAce
26-02-14, 21:21
En waarom niet een dag later omgeruild dan? Als je er 'niet zo kapot van was'..

Fitzroy
26-02-14, 21:34
Ach, zo belangrijk is een auto voor ons nu ook weer niet. Een middel om van A naar B te komen, that's it. De koffers pasten er prima in, dus waarom dan tijd verdoen met een auto omruilen? Maar als je het mij vraagt had ik liever een SUV gehad, alleen waren die er niet. 7 zitplaatsen voor 2 personen is een beetje overdreven. :)

Ritchie
26-02-14, 21:49
Ik denk, als ik alleen de mogelijkheid had om een minivan te huren, dan had ik dat wellicht gedaan (zonder extra kosten natuurlijk) en had ik deze de dag erna ingeleverd bij de vestiging van Alamo bij het Magic Kingdom voor een kleinere auto.

Fitzroy
27-02-14, 00:05
Vanwege de brandstofkosten? Wij waren in totaal 70 euro kwijt voor 1100 mijl. Maakt op zo'n reis niet zoveel uit, of het nu 50 of 70 euro is.

Njit
27-02-14, 09:18
Brandstofkosten scheelt idd niet veel. Wij rijden in Amerika goedkoper met een Chevrolet Traverse als in Nederland met onze Suzuki Alto.
Zie hieronder een vergelijking. Dit zijn gemiddelden dus het ligt er ook maar net aan hoe je verhouding snelweg-stad ligt.
In Florida maken de meeste mensen geen grote roadtrips.


http://www.fueleconomy.gov/feg/Find.do?action=sbs&id=33666&id=33746&id=34117

http://ultraimg.com/images/wjxX.png

Ritchie
13-04-14, 22:24
Terug van Orlando.
We hadden een economy auto gehuurd, en toen we aankwamen op Sanford, en het kantoor van Alamo uitliepen, kwam er zo'n mannetje naar ons toe, hij vroeg wat we voor auto gehuurd hadden, wij zeiden een economy, hij begon te lachen en zei dat je dan wellicht een Fiat 500 mee zou krijgen, en dat die wel echt te klein zou zijn, hij had wel iets beters voor ons (hier vroegen we dus niet om) hij liep naar de sectie van de intermediate (icar) en bood ons een Ford Focus aan, ik vroeg nog aan dat menneke.. moeten we hiervoor extra betalen, hij zei nee. Toen we met de koffers bezig waren blieef hij maar staan, wilde wellicht een fooi hebben, maar toen hij dit in de gaten kreeg dat hij niks kreeg, liep hij naar de volgende mensen. Dus met een icar weggereden.
Auto weer terug gebracht na 2 weken, en hebben dus niks hoeven betalen aan de hiergenoemde kosten voor een grotere tank benzine. Mooi toch. Kunnen ze ook niet maken.

knaapje
13-04-14, 23:21
Volgens de site van Alamo.com is een Fiat 500 geen economy maar een compact, zelfs een compact special.
Een Ford Focus zie ik er niet tussen staan, maar bij Dollar, Budget en Hertz is een Ford Focus een compact en geen intermediate.

Ik begrijp het even niet...............is dit bij Alamo dan een verkapte prijsverhoging?

Bosevents
14-04-14, 00:08
Volgens mij staat het enige juiste antwoordt in de leveringsvoorwaarde van het bedrijf...

moonlight91
14-04-14, 13:27
een Ford Focus is een compact bij Alamo
wij hebben 2 jaar geleden in Memphis voor 1 dag een auto gehuurd
en kozen een compact omdat het maar voor een klein stukje auto rijden was.

knaapje
14-04-14, 14:45
Een paar postings terug wordt dus wat anders beweerd.
Focus = ICAR = intermediate.

PENPE
14-04-14, 15:00
Misschien brengt deze link uitkomst : https://www.alamo.com/en_US/car-rental/cars.html

moonlight91
14-04-14, 15:00
of ze hebben Ritchie een upgrade wijsgemaakt, of wij hebben een upgrade gehad zonder dat het verder gemeld is,
in iedergeval wij hebben toen aan de balie te horen gekregen je huurt een compact, daar staan 2 ford focus , kies 1 van de 2 ... we kregen alleen nog wel een upgrade voor een cambrio aangeboden voor $ 25
normaal huren wij eigenlijk altijd een midsize suv, dus heb er verder geen ervaring mee

Fleurida
14-04-14, 15:06
In deze link staan alle types per verhuurder en daar staat de Focus als compact.

http://www.tripwheels.com/guides/us-car-hire-fleet-guide

Ritchie
14-04-14, 15:48
Op de sticker aan de zijkant stond wel icar.

Njit
14-04-14, 15:50
Welke zijkant? Op de auto of bij het bord dat bij de auto's stond? Het gaat er uiteindelijk om wat er op het stuk plastic aan je sleutel staat.

Ritchie
14-04-14, 16:52
Sticker bij de raam, stond icar

Ritchie
14-04-14, 16:56
echt een icar hoor

http://s30.postimg.org/wwh5j5ikd/IMAG0588.jpg (http://postimg.org/image/wwh5j5ikd/)

PENPE
14-04-14, 17:19
Het gaat er uiteindelijk om wat er op het stuk plastic aan je sleutel staat. Inderdaad, ben dan ook blij dat er bij mij PGAR als code op staat :p

"..show your papers, be polite.."

Ritchie
14-04-14, 17:59
icar stond ook op de sleutel
ze maken mij niks wijs hoor, normaal gesproken