PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Montyrulezz



Montyrulezz
08-02-14, 20:14
Hoi,

Ik ben nieuw hier op het forum en wil me even voorstellen aan jullie :).

Ik ben Diana en dit jaar ga ik samen met mijn beste, Mascha, 3 weken rondtrekken oa in Florida.
Voor mij wordt dit de 6e keer Amerika, waaronder de 3e keer Florida, en voor Mascha wordt het de 4e keer Amerika en de 2e keer Florida.

Ik heb Mascha besmet met het Amerika virus en we gaan dit jaar voor de 4e keer samen. De eerste keer hebben we samen Florida bezocht, een paar daagjes Miami, daarna een weekje Naples, een paar dagen Orlando, een dag Tampa en nog een paar dagen in Naples. Dit is ons zo goed bevallen dat we de keer erna een roadtrip zijn gaan maken in het westen en we afgelopen jaar samen een week New York hebben gedaan.

Dit jaar zijn we van plan om in September naar New Orléans te gaan en van daaruit via de Panhandle uiteindelijk in Miami terecht te komen.
Onze route is als volgt:
New Orléans
Pensacola
Tallahassee
Lake City
Naples
Key West
Miami

De overnachtingen in New Orléans (Country Inn & Suites French Quarter) en Key West (Parrot Key Resort) zijn al vastgelegd. De rest nog niet.
We wilden eigenlijk 2 overnachtingen doen in Tallahassee, maar blijkbaar is er de 2e nacht (19 september) wat te doen, zodat dan de overnachtingen 3x zo duur zijn, als alternatief blijven we de 2e nacht in Lake City wat 1,5 uur zuidelijker ligt. Dan hebben we toch nog de hele dag in Tallahassee en hoeven we niet meer zo lang te rijden tot onze volgende overnachting.

Ik heb al heel veel gelezen en er is zo veel te doen en te zien onderweg! Zo ben ik ook hier op het forum terecht gekomen.
We verheugen ons op de echte zuidelijke sfeer bij New Orléans en de Panhandle en Tallahassee, en op de stranden en natuur meer naar onderen.
We hebben er heel veel zin in!!!

moonlight91
08-02-14, 20:24
welkom op het forum
montyrulezz ... waar ken ik die nickname van .. ???

Montyrulezz
08-02-14, 20:27
Ik zit ook op het alles Amerika forum :)
En op bokt.nl

moonlight91
08-02-14, 20:29
Aha ... beide forums ben ik niet actief , maar bezoek ze regelmatig ..
dus een Amerika en paarden virus ... das lastig kan ik je vertellen ;)

Montyrulezz
08-02-14, 20:50
Haha, ik heb net even mijn avator ingesteld, mijn allermooiste ervaring in Amerika, paardrijden in Monument Valley.... een onvergetelijke ervaring!!

Esther2013
08-02-14, 21:16
Hi Diana, welkom op het forum, heerlijk vooruitzicht die roadtrip.
ik heb hier ook 2 paardengekken in huis en ze gaan als het goed is deze zomer aan de Gulfcoast rijden, heel veel zin in.

Fitzroy
08-02-14, 21:24
Hoi Monty, hier ook een forumlid van het AA-forum en Bokt ;)
Is Parrot Key een beetje te betalen in september?

nicolea
08-02-14, 21:32
esther...ga jij die beachhorses proberen, of zoek je iets anders leuks?

Esther2013
09-02-14, 09:00
Die willen we proberen ja, mits ik een leuke aanbieding vind en Laura met haar 9 jaar dat mag.....
Maar ik ga ervan uit dat er ook nog andere mogelijkheden zijn......?

moonlight91
09-02-14, 09:36
prachtige ervaring rijden in de Monument Valley, dat geloof ik
wij hebben 1x een rit door de Smokey Mountains gedaan te paard
en al meerdere malen nagedacht om te rijden in Florida
maar wij zitten 24/7... 344 dagen per jaar tussen de paarden bij ons thuis
dus is de keuze vakantie dan ook echt vakantie..

anyway , leuke ronde , wij hebben hier ook al eens aangedacht

Montyrulezz
09-02-14, 10:07
Esther, probeer via Groupon een leuke aanbieding te vinden. Ik heb mezelf geabboneerd op Groupon speciaal voor New Orléans en daar komen hele leuke aanbiedingen voorbij, vaak voor de helft van de prijs. Misschien vind je dat voor de Gulfcoast ook!
Geweldig voor de meiden om zoiets mee te kunnen maken!!

Fitzoy, Parrot Key hebben we 2 weken geleden geboekt op ebookers.de, daar kreeg je toen 20% korting op dat hotel. We betalen nu ca 100 euro per nacht, nog niet echt goedkoop maar dit leek ons geweldig! En aangezien we de hotelkosten delen valt het uiteindelijk nog wel mee (lang leven de double queen kamers :cool:).

Moonlight, ik heb maar 1 paard (meer dan genoeg haha) maar vind zoiets een onvergetelijke ervaring. Het is alleen jammer dat ik de enige ben die paard rijdt. In Monument Valley heb ik mijn oom en tante zover gekregen om mee te gaan, allebei nog nooit op een paard gezeten, en het was geweldig. Onder begeleiding van een indiaan waar ik een aantal leuke stukken mee heb gegaloppeerd enzo. De paarden van mijn oom en tante waren zo braaf dat die netjes verder bleven stappen hahaha. De smokey mountains staan ook nog op het programma.

Dit jaar wilden we graag terug naar Florida, maar omdat we graag roadtrippen, hebben we besloten om in New Orléans te beginnen, wat ook hoog op ons lijstje stond. En Key West moet dan natuurlijk ook meegenomen worden, dat hebben we de vorige keer niet gedaan. Naples willen we graag terug omdat we daar de vorige keer een hele leuke tijd gehad hebben en Miami omdat we daar de eerste keer maar 2 nachten geweest zijn. De rest heb ik allemaal nagelezen, maar is nog steeds niet helemaal definitief.

Ik heb over Tallahassee gelezen dat dit erg mooi moet zijn met die échte zuidelijke sfeer. Ik verheug me al op de Canopy Roads, het oude centrum enz. Daarom wilden we daar graag 1 hele dag zijn om de omgeving een beetje te verkennen. En natuurlijk nemen we Highway 98, de kustweg door de Panhandle.
Haha zoveel dingen te zien, het zal nog lastig worden om de mooiste dingen eruit te filteren :D.