PDA

Bekijk Volledige Versie : Bagage: Opslag Miami Airport



Anita74
06-02-14, 20:39
Deze zomer gaan wij na de rondreis Florida aansluitend een 4-daagse cruise naar Bahama's maken.
We hebben dan voordat we aan boord gaan de huurauto al ingeleverd.
Als we weer aan wal komen, hebben we eigenlijk nog de hele dag. We vliegen pas om 19.30 uur.
Wel kunnen we gebruik maken van de shuttle-bus van de cruiseboot naar het vliegveld.
Een extra dagje Miami (lees: shoppen :)) zou leuk zijn, maar ja, we hebben dan al onze bagage bij ons,
niet zo handig dus.
Ik vraag me nu af of we de bagage 's morgens al kunnen afgeven, dus al inchecken en daarna weer vertrekken richting
stad. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoelang van te voren kun je je bagage afgeven?
Heb wel gelezen dat je je bagage ook kun opslaan op het vliegveld. Iemand dit al eens gedaan?
3e optie zou zijn: een auto huren voor 1 dag. Maar ik denk dat we dan wel veel tijd kwijt zijn met ophalen en terugbrengen.

Njit
06-02-14, 21:08
Je koffer kun je zo vroeg nog niet kwijt. Er zijn geen kluisjes op MIA, enkel een locker room. Zie hier: http://www.miami-airport.com/baggage_storage.asp voor de tarieven.

b767-300er
07-02-14, 23:00
Met welke maatschappij vlieg je?

Anita74
08-02-14, 11:39
We vliegen met Swiss Air (uitbesteed door Lufthansa). Van Miami naar Zürich en van Zürich naar Düsseldorf.

b767-300er
08-02-14, 13:08
Oke. Nee dan ben je beperkt tot 3 uur tevoor.

Anita74
08-02-14, 14:29
Daar was ik al bang voor ja :(.
Ik heb ook al gekeken of we bij de cruiseterminal onze bagage kunnen opslaan, maar ook dat gaat niet.
We moeten dus maar zien hoe laat we op het vliegveld zijn, of het nog de moeite is en dan toch voor de lockerroom gaan.
We kunnen dan met ov naar het centrum reizen.

Mushu
11-02-14, 10:59
Wij hebben een auto gehuurd toen we van de Disney cruise kwamen in Port Canaveral. We moesten eerst met een shuttle naar het verhuurbedrijf, daarna hebben we een airboat tour gedaan, verder gereden naar de Mall at Millenia en gegeten waarna we doorgereden zijn naar MCO en de auto hebben ingeleverd. Het inleveren van de auto kost eigenlijk geen tijd en ondanks dat het ophalen wel wat tijd koste hebben we alles kunnen doen wat we wilden op die dag en ook nog zonder te haasten.

Anita74
05-05-14, 21:09
We overwegen nu toch om voor deze ene dag nog een auto te huren. We kunnen bij de cruiseterminal met de shuttle-bus van Alamo naar de luchthaven. Daar zijn we dan meteen op de juiste plaats
om de auto op te halen. Onze terugvlucht gaat pas om 19.30 uur, dus als we de auto 16.30 uur terugbrengen, lijkt me dit vroeg genoeg.
Ik denk dat we rond 9.30 uur de auto wel kunnen ophalen, de boot ligt om 7.00 uur al in de haven. We kunnen dan nog ontbijten aan boord en daarna met de shuttle naar de luchthaven.
Iemand hier ervaring mee? Loopt dit allemaal soepel?, we moeten natuurlijk wel weer door de douane, omdat we Amerika uit zijn geweest.
En hoeveel tijd hebben we ongeveer nodig voor het ophalen van de auto?

bluedolph1n
05-05-14, 21:31
Wij hebben dat in 2010 gedaan, het autohuur gedeelte na de cruise dan, wij zijn toen nog in Florida gebleven en gingen nog niet terug naar huis. Douane leek bij ons een lange rij, maar daar waren we toch redelijk snel door, dat viel best mee. Wij hadden de pech dat mijn koffer kwijt was en pas laat kwam, maar dat is uiteraard een zeldzaamheid dat dat gebeurd. Met de shuttle waren we zo bij Alamo, en we hadden ook zo een auto.