PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Mister K: Koen & Nele naar Florida, maart/april 2014



Mister K
01-02-14, 19:18
Hoi iedereen,

Ik heb plots de Florida-bacterie te pakken gekregen en ben druk dit forum aan het doorlezen om tips op te doen voor onze eerste reis naar Noord-Amerika, en dus ook Florida. Ook nog nooit een selfdrive gedaan, dus dit wordt spannend! :)

Ik ben nog niet helemaal zeker hoeveel dagen ik zou besteden in totaal en per plek, maar in grote lijnen zou dit zo'n beetje ons reisschema moeten worden:

- Landen in Miami
- Miami - Key West (onderweg stop in Key Largo en Islamorada - Morada Bay Cafe)
- 1 à 2 dagen Key West (Conch tour, Dry Tortuga's, jetski of powerboat, Hemingway House...)
- Key West - Everglades NP (Shark Valley Tour, airboat...)
- Everglades - Naples - Sanibel (JN Darling NP - kanotocht in Tarpon Bay...)
- Sanibel - Sarasota - St Petersburg
- St Petersburg - Clearwater -Homosassa Springs
- Homosassa Springs - Silver Springs
- Silver Springs - St Augustine
- 1 à 2 dagen St Augustine
- St Augustine - Orlando
- Orlando (Universal Studios)
- Orlando - Cocoa Beach
- Cocoa Beach - Miami
- paar daagjes chillen in Miami en dan weer naar huis


Wat denken jullie van deze ruwe schets? Ik weet dat sommige dagen qua afstand etc niet geheel gebalanceerd zullen zijn, en sommige plekken zijn misschien overbodig om langs te gaan? Graag jullie input en feedback. Ook tips qua aantal dagen per plek zijn welkom :o

Alvast bedankt iedereen!

Njit
01-02-14, 19:44
Waarom ga je naar Orlando als je er maar 1 dag bent? En waarom dan de Studios?

In plaats van een rondje kun je ook beginnen in Miami en eindigen in Orlando (of andersom). Scheelt je weer reistijd.

Mister K
01-02-14, 20:09
Hoi Njit, je moet het schema nog niet zien als ingedeeld per dag. Zoals ik al aangaf moet ik daar m'n hoofd nog eens breken over hoeveel tijd ik welke plekken geef. Maar we mikken op twee volle dagen in Orlando omdat we niet zoooo'n gigantische pretparkmensen zijn, maar als filmfan zegt Universal Studios me voorlopig het meest :-)

Njit
01-02-14, 20:22
Ook als niet pretpark-fan kun je je prima vermaken in Orlando. Bijv. met de vele Malls, Outlets en ander vermaak. En in Orlando heb je geen pretparken maar Thema-parken. Gróót verschil.

Als je filmfan bent dan kun je overigens Islands Of Adventure niet overslaan :) Met Harry Potter en Jurassic park..
Zie ook http://www.floridaforum.nl/showthread.php?16568-Universal-Video-Tour-2014-(Studios-en-Islands-of-Adventure)

Mister K
01-02-14, 20:28
Toch even een poging gedaan om er een tijdschema op te plakken:


- Dag 1: aankomst Miami -> naar een hotel bij de luchthaven voor de overnachting
- Dag 2: huurauto ophalen en rijden richten Key West (onderweg stop in Key Largo en Islamorada)
- Dag 3: Key West
- Dag 4: Key West - Everglades NP (via de 41) - Naples - Sanibel (niet helemaal zeker of die rit te doen is op één dag)
- Dag 5: Sanibel
- Dag 6: Sanibel - Fort Myers - (Venice?) - Sarasota
- Dag 7: Sarasota - St Pete Beach of Clearwater (nog te bekijken welke het leukst is om even te chillen)
- Dag 8: St Pete Beach/Clearwater - Homosassa Springs of Crystal River (nog te bekijken welke het leukst is van de twee)
- Dag 9: Homosassa Springs/Crystal River - St Augustine
- Dag 10: St Augustine
- Dag 11: St Augustine - Orlando
- Dag 12: Orlando
- Dag 13: Orlando
- Dag 14: Orlando - Cocoa Beach
- Dag 15: Cocoa Beach - Miami
- Dag 16-19: Miami
- Dag 20: Miami - Brussel

Waar ik me vooral vragen bij stel:

- Is dag 4 niet te zwaar qua af te leggen kilometers én het Everglades-bezoek? Is er een alternatief om vanaf Key West naar de Everglades te rijden en in de buurt te overnachten?
- Is Venice de moeite om even te bezoeken?
- Welke rustplek krijgt jullie voorkeur? St Pete Beach of Clearwater?
- Dezelfde vraag voor Homosassa Springs of Crystal River?
- Wat zijn de aan te raden things to do & see rond St Petersburg, Homosassa Springs en Crystal River? Daar zit ik nog een beetje met een gat in m'n dagplanning...
- Zijn er tussen Cocoa beach en Miami nog leuke stopplaatsen?


Heel wat vraagjes, ik weet het :eek:

Anita74
02-02-14, 11:15
Leuk vooruitzicht hoor!

Wij gaan in juli en ik heb ook lang getwijfeld over de route Naples naar Key West, maar hebben toch besloten om het in 2 dagen te doen. Wij gaan nu vanuit Ft. Myers Beach via Everglades naar Homestead. Daar overnachten we en de volgende dag kunnen we dan rustig naar Key West rijden en diverse stops inlassen. Ik heb gelezen dat van Key Largo naar Key West al 2,5 uur rijden is.

Misschien is Fort Lauderdale nog iets om in te plannen? Daar zit vlakbij ook de Sawgrass Mill
(voor de laatste aankopen :)).
Succes met de voorpret!!