PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Happy Campers: Orlando - Bahamas - Key West, 2014



Happy Campers
30-01-14, 21:41
Zoals beloofd, hier ons schema:

Augustus 2014
4 Vertrek A'dam - Orlando
huurauto oppikken, naar Daytona Beach. Hotel Plaza Ocean Club
5 naar St. Augustine. Hotel Hampton Inn St.Augustine Beach.
6 naar Orlando voor 4 dagen. Hotel Blue Tree Resort.
7 Universal Studios:p
8 Islands of Adventure.
9 Magic Kingdom
10 Epcot Center
11 via Sanibel / Captiva Island naar Naples. Hotel Bellasera.
12 via Everglades naar Miami Beach. Hotel Colony.
13 Miami
14 Miami
15 Miami cruise. Majesty of the Seas.:up:
16 Cococay
17 Nassau
18 Miami. Hotel Colony.
19 naar Key West. Hotel Doubletree Grand Key.
20 Key West.
21 Key Largo. Hotel Holiday Inn Resort / Marina
22 naar Miami. Vertrek Amsterdam.

Naast het bezoeken van pretparken en wat cultuur snuiven en shoppen, zijn wij verzot op relaxen! Dagje strand, zwembad, drankje, chillen...heerlijk!:cool:
Maar ook een airboat ride in the Glades, staat op het programma.

Alle reacties zijn welkom, maar vooral ook Must Do's!!

Greetings from the Happy Campers.:)

Bieg
30-01-14, 23:32
Beste Happy Campers, als ik jullie schema zo lees strookt dat niet met jullie slotconclusie over het relaxen :confused:. Ik ben bang dat jullie je enigszins verkijken op de afstanden in Florida.
Orlando Daytona is een rit van bijna 1,5 uur, vooral als je net aankomt en even moet wennen aan de hitte en de luchtvochtigheid is het fijn om een dagje ergens te verblijven i.p.v. de volgende dag meteen door te rijden.

Orlando Naples is ruim 3,5 uur. Ik ga er voor het gemak vanuit dat je de Sunpass lanes gebruikt, anders kan de tijd nog aardig oplopen. Ik wil je niet ontmoedigen maar naar mijn idee hebben jullie teveel gepland....

TIP: St Augustine heeft een hele leuke tram tour, hier kun je gerust een hele dag vertoeven!

Beschouw bovenstaande alsjeblieft niet als kritiek, we weten inmiddels uit ervaring wat wel en niet handig is om te doen als je vakantie hebt!
Geniet van de voorbereidingen!
Groetjes, Ron en Monique

Happy Campers
30-01-14, 23:51
Beste Ron en Monique,

Dank voor jullie reactie!
Nee, wij beschuwen dit zeker niet als kritiek. Echter hebben wij al meerdere trips gemaakt, waaronder ook (langere) camperreizen.
We zijn zeer bewust van de afstanden in Canada én Amerika, ook in Florida.. (Mijn vrouw en ik hebben een groot gedeelte van deze reis al eens afgelegd in 1995)
Ons idee van relaxen omvat ook het autorijden in deze wonderlijke wereldstreken.
Het treintje in St.Augustine staat zeker ook op de agenda! Thanx!!

Ta2 Gerrit
31-01-14, 00:50
Valt zeker nog wel mee dat schema maar dat is natuurlijk maar net wat je gewend bent, of wilt doen.
Van MCO naar Daytona (Beach) is overigens nog niet eens een uur (via de 417), ongeveer net zo veel tijd als je bijv. naar Davenport moet rijden, en dat doet zowat ieder ander van dit forum zonder enig probleem.



Orlando Daytona is een rit van bijna 1,5 uur, vooral als je net aankomt en even moet wennen aan de hitte en de luchtvochtigheid is het fijn om een dagje ergens te verblijven i.p.v. de volgende dag meteen door te rijden.

Orlando Naples is ruim 3,5 uur. Ik ga er voor het gemak vanuit dat je de Sunpass lanes gebruikt, anders kan de tijd nog aardig oplopen. Ik wil je niet ontmoedigen maar naar mijn idee hebben jullie teveel gepland....

Ik denk dat je heel weinig hebt aan een Sunpass op die route, er zitten namelijk geen tolwegen (http://www.wegenwiki.nl/Florida), enkel een paar tolbruggen en wat korte binnenwegen die tol vragen (Tampa, Ft. Myers) maar verder zijn het Interstate 4 en 75 die je in één streep van Orlando naar Naples brengen. De meeste tolwegen zitten aan de Oostkust.