PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema FrankW: Rondreis Florida met jong gezin, mei/juni 2014



FrankW
28-01-14, 23:30
Hallo allemaal,
Nadat ik mijzelf hier heb aangemeld en voorgesteld ben ik druk bezig geweest met rondneuzen en al veel goede informatie gevonden, waarvoor dank allen.
Wij (mijn vrouw, mijzelf en een meisje van 2) gaan eindelijk weer naar de USA. Mijn vrouw en ik zijn reeds 1 keer eerder samen in USA geweest en hebben toen de wets kust inclusief Las Vegas gedaan. We zijn verslaafd geraakt en na veel gepraat over USA waren we het zat en hebben we nu onze vluchten gewoon geboekt naar Florida (en terug vanaf NY). We vliegen de 26ste mei heen en verblijven 2 weken in het mooie Florida om vervolgens met een kleine week af te sluiten in NY.

Nu zijn we onze reis beetje bij beetje aan het plannen, maar dat valt nog niet mee. De reis naar de west kust vond ik eenvoudiger, aantal parken, shoppen, strand, highway 1, bekende steden in CA, Las Vegas en rondje Grand C, etc. Mijn eerste indruk als ik rondkijk lijkt het wat minder uitgesproken in Florida met name mooie stranden, shoppen en parken voor de kleintjes en de groten. Laten we daar nu net voor komen :-)

Voor de eerste week wilden wij graag een huisje huren in de buurt van een leuk strand om bij te komen van de drukke tijd en even lekker te genieten van USA lifestyle, strand, shoppen en korte dagtripjes. Ow my god!!!!! Wat een keuze lijk je dan te hebben, zag op een gegeven moment echt door de bomen het bos niet meer. Vrienden van onze vorige trip (daar ontmoet) hebben we op de hoogte gebracht en zij hebben aan hun ouders gevraagd of wij niet in het winterhuisje kunnen verblijven voor een habbekrats. Dit gaat waarschijnlijk wel door (de Amerikanen zijn zo lief) en wellicht kunnen we voor een mooi prijsje in een mooi huisje terecht. Hier gelijk mijn eerste vraag:
Het huis staat in het plaatsje Sarasota. Is het hier de moeite waard om een weekje te verblijven en bij te komen op de stranden, lekker eten, shoppen en korte dagtripjes te maken? Of zou een week op deze plek te lang zijn? Of kunnen we zelfs beter uitkijken naar een ander plekje?

Wat willen wij verder nog doen: Uiteraard de keys moeten bezocht worden, evenals de Everglades en Miami uiteraard. Een bezoek aan Walt Disney mag natuurlijk ook niet ontbreken en Orlando moet er ook aan geloven :-)
Hebben jullie voor ons tips hoe wij dit het beste kunnen aanpakken qua reis/rondtrip?

Verder heb ik nog een prangende vraag:
Mijn vrouw is Pools en heeft dus een Visum nodig (ze heeft er nog 1 van de vorige trip en is volgens mij 15 jaar geldig). Onze kleine heeft een dubbele nationaliteit (Pools en NL). Is het nu het beste om die kleine op haar NL paspoort te laten reizen of om op Pools paspoort en dan Visum aanvragen? Ik heb namelijk gehoord dat ze bij dubbele nationaliteit nog wel eens knap lastig kunnen zijn bij de customs. Alle tips en ideeën rondom deze vraag zijn uiteraard welkom.

Aangezien we net buiten het hoogseizoen reizen in Florida, is het dan nodig om alle hotels van te voren te boeken en zo ja, hoe ver na te voren? Zou dat qua prijs verschil veel uitmaken?

Naar een auto ben ik inmiddels al opzoek en ik moet zeggen dat die prijzen mij nog meevallen maar de prijsverschillen tussen de aanbieders zijn wel gigantisch groot, dus daar ga ik mij nog even verder in verdiepen.

Zoals al eerder vermeld, heb ik al onwijs veel informatie van dit forum afgehaald. Ik heb nog honderden vragen, maar ik denk dat ik de meeste hier de komende dagen/weken deze nog wel terug kan vinden. Ik zal zeker nog terugkomen met andere vragen of wellicht tips als ik deze tegenkom. Forums als deze zijn in ieder geval een verademing om zo de vakantie nog onvergetelijker te maken :-)

Alvast bedankt voor alle reacties.

Groeten, Frank

Esther2013
29-01-14, 08:36
Hi Frank, een weekje Sarasota lijkt me prima te doen, wij gaan zelfs 3 wkn! Veel te zien en te doen in de omgeving, dus daar zou ik me niet druk om maken. Voor een geschikt reisschema moet je maar even rondsnuffelen en een eerste opzetje maken, dan komen de goede tips vanzelf!
Van een visum geen verstand, maar daar krijg je ook nog vast advies voor.
succes!

maryde
29-01-14, 11:18
Hi Frank, een weekje Sarasota lijkt me prima te doen, wij gaan zelfs 3 wkn! Veel te zien en te doen in de omgeving, dus daar zou ik me niet druk om maken. Voor een geschikt reisschema moet je maar even rondsnuffelen en een eerste opzetje maken, dan komen de goede tips vanzelf!
Van een visum geen verstand, maar daar krijg je ook nog vast advies voor.
succes!

Wij zaten , nu een maand geleden in Englewood, niet zover van Sarasota. De stranden bij Englewood zijn prachtig, zoals zovele in Zuid Florida. We bezochten er het van Wezeltheatre met kerstvoorstelling, liepen langs de Riverwalk, ook daar en hebben er gepicknickt. ook het Ringling museum bezocht waar je al gauw 3 uur kunt doorbrengen, zelfs met een klein kind. Prachtig park er bij (ook picknick?). Ik vond Sarasota een aangename stad.

corrus
29-01-14, 11:26
Verder heb ik nog een prangende vraag:
Mijn vrouw is Pools en heeft dus een Visum nodig (ze heeft er nog 1 van de vorige trip en is volgens mij 15 jaar geldig). Onze kleine heeft een dubbele nationaliteit (Pools en NL). Is het nu het beste om die kleine op haar NL paspoort te laten reizen of om op Pools paspoort en dan Visum aanvragen? Ik heb namelijk gehoord dat ze bij dubbele nationaliteit nog wel eens knap lastig kunnen zijn bij de customs. Alle tips en ideeën rondom deze vraag zijn uiteraard welkom.
Uw echtgenoot zal dus écht een visum moeten aanvragen. (een hoop werk en best wel veel geld)
Indien u dat eigenlijk veel uitgezoek vindt, kunt u die ook via een "visumbureau" laten regelen. Deze regelen van aanvraag en de afwikkeling, de aanvrager moet dan wél nog een handtekening zetten en naar het Consulaat in Amsterdam te gaan (deze afspraak wordt ook door het visumbureau geregeld).
Waar wij goede ervaringen mee hebben is VisaVersa in Alblasserdam.

Adres info:
VisaVersa
Kerksingel 7
2951 GE Alblasserdam
Tel: 078-7518450
www: http://www.visaversa.com

elstars
29-01-14, 12:50
Sarasota en omgeving is zeer de moeite waard. Er is daar van alles te doen en te bekijken. Een week en zeker ook nog langer daar verblijven is geen enkel probleem. Wij zijn er nu al diverse jaren geweest en we zijn er nog lang niet op uitgekeken.
Veel plezier!

satpet
29-01-14, 13:11
FrankW,
Neem je niet te veel hooi op je vork?
Miami, Everglades, Keys, WDW en een week Sarasota.
Als voor Miami, Everglades en Keys elk 2 dagen uittrekt is er al een week voorbij. Je kan Miami en Everglades combineren maar dan heb je toch minstens 3 dagen nodig.
Als je absoluut WDW wil doen, zal je de week Sarasota moeten vervangen door een week Orlando. Zelf al ga je geen 7 dagen naar de parken, moet je toch ook wat uitrusten.