PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema saskia vdm: Miami / Miami, 2014



saskia vdm
22-01-14, 22:59
Hallo,

Dit jaar gaan we de eerste keer de plas oversteken richting Florida.
Waarschijnlijk niet nodig om te zeggen dat we zovéééél mogelijk willen zien.. Wij, zijn mijn man, mijn zoontje van 8 jaar en ikzelf :)

Onze interesses gaan vooral uit naar de natuur en avontuur, de pretparken laten we zeker niet links liggen, maar we kiezen ervoor om toch geen 5 dagen in Orlando door te brengen.

Ik zie graag jullie tips mbt verblijf tegemoet, het is vast een ambitieus programma ... jullie commentaren zijn meer dan welkom!

Dag 1 : Aankomst Miami
Dag 2 : Dagje Miami
Dag 3 : Vertrek vanuit Miami richting Key West
Dag 4 : Dagje Key West
Dag 5 : Key Largo (snorkelen)
Dag 6 : Everglades (airboat)
Dag 7 : Naples
Dag 8 : Captiva / Sanibel
Dag 9 : Captiva / Sanibel
Dag 10 : Vertrek richting Ocala / Crystal River
Dag 11 : Crystal River
Dag 12 : St Augustine / Daytona??
Dag 13 : Kelly Park (tubing)
Dag 14 : Kennedy Space Center
Dag 15 : Orlando
Dag 16 : Orlando
Dag 17 : Terugrit Miami

Ik ben aan het twijfelen om op bepaalde plaatsen een hotel te boeken voor een paar nachten en dan steeds van daaruit te vertrekken, of alles opvatten als een echte road-trip?

Bedankt voor jullie tips / adviezen

Saskia, Davy & Ferre

Moolenschotjes
23-01-14, 11:13
Welkom Saskia, Davy en Ferre,

Leuke plannen hebben jullie…. en aan de voorlopige planning te zien proberen jullie inderdaad veel te doen in 17 dagen, wat helemaal super is.
Houdt er wel rekening mee dat de temperaturen in de zomer hoog zijn en deze zeker een aanslag op je doen als je buiten verblijft. Luchtvochtigheid is erg hoog.

De rit vanuit Everglades naar Naples is prima te doen en duurt ongeveer 2 ½ uur. Overnachten hier is zeker een aanrader - Naples of Cape Coral zijn prachtig. Andere optie is Fort Meyers Beach. Afgelopen zomer verbleven wij hier in het Best Wester Hotel aan Estero Blvd. Leuk hotel direct aan het strand. Aanrader hier is het restaurant bar grill Yucatan. Op Captiva/Sanibel is een bezoek aan het JN Ding Darling National Wildlife Refuge park een aanrader en ook even lunchen of dineren bij de Bubbel Room - erg grappige locatie.

Vanuit Ft Myers Beach naar Ocala/Crystal River is ruim drie uur rijden wat prima te doen is. Daarna is het wellicht prettig om iets centraals te zoeken in Orlando - Kissimmee - Davenport. Vanuit daar kan je prima naar Daytona Beach - St Augustine - KSC. Vanuit Orlando naar Miami is het ongeveer 3 ½ uur rijden.

Google Maps is je beste vriend om een goede planning te maken en het lezen van de vele reisblogs hier, zal zeker helpen om een fantastische tijd te hebben in Florida.

Veel plezier met het plannen van jullie vakantie…..

wondertol
23-01-14, 12:06
Hoi Saskia,
Superleuk reisschema, veel te doen!!
Ik zie dat je een dagje gaat snorkelen op Key Largo, superleuk, dat hebben wij ook gedaan en is zeker een aanrader.
Een tip voor de Everglades ipv een airboot is een tram tour. Je doet een tour met een open trammetje en de gids geeft gedurende de hele rit informatie. In het midden is er een stop en kun je naar de uitkijktoren. Wij hebben toen echter een tussendoor weggetje bewandeld. Hier heer veel alligators gespot die gewoon voor ons midden op het pad lagen. Na afloop ook nog een stuk gewandeld op het terrein en hier ook veel alligators gezien. Voor meer informatie: http://www.sharkvalleytramtours.com/

Bieg
23-01-14, 19:01
Hoi Saskia,
Ik zou als ik jullie was St. Augustine niet combineren met Daytona (of je moet alleen door Daytona heen willen rijden). Als je in St. Augustine de tramtour doet (wat wel aan te raden is) en onderweg uitstapt om rond te kijken en wat te eten ben je een aardige tijd zoet, je houdt dan niet veel tijd meer over voor iets anders. Voor de rest ziet je programma er goed uit, de afstanden zijn goed te doen maar ik zou inderdaad wel een paar keer overnachten onderweg!

Groetjes en veel plezier met voorbereiden en de voorpret natuurlijk!
Monique

saskia vdm
23-01-14, 21:22
Hallo Moolenschotjes,
Bedankt voor je reactie ! Ik ga zeker 's zien of we idd ergens in de buurt van Cape Coral kunnen verblijven
De reisblogs bevatten idd veel tips, werk aan de winkel :)

saskia vdm
23-01-14, 21:24
Leuke tip die tram tour ! Gaan we zeker 's bekijken :up:
Key Largo zag er ons idd écht super uit, maar iemand die er al geweest is is natuurlijk de beste reclame

Esther2013
23-01-14, 22:30
Hi Saskia, leuk vooruitzicht, de eerste keer, net als ons vorig jaar, maar pas op.....het Florida virus is erg besmettelijk en voor je weet ga je nog een keer, net als ons!
We kunnen je zeker een bezoek aan KSC aanbevelen, zie ons verslag:

http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl/2013/08/dag-9-4-aug-kennedy-space-center-deel-2.html

veel plezier met uitpluizen, gr Esther

saskia vdm
24-01-14, 23:21
Hi Esther, ik heb net een deel van je blog gelezen en ik vrees dat ik nu al een beetje van het virus begin te krijgen....
écht een leuk reisverslag !!

Esther2013
24-01-14, 23:40
Dank je wel! Het is leuk voor de thuisblijvers, maar ook voor jezelf, omdat je zoveel indrukken op doet en je wel eens wat vergeet, is het erg leuk om terug te lezen. Ik lees hem nog regelmatig....