PDA

Bekijk Volledige Versie : Parkeren Miami Beach en Fort Lauderdale



brenda
10-10-05, 17:26
Hallo Miami gangers.
Vraagje (ondanks dat ik ins en de outs wel ondertussen wel weet in Miami na 12 jaar) heb ik toch een vraagje :lol: Het parkeren wordt elk jaar duurder en duurder heeft iemand ervaring met parkeerplaatsen tegen betaling natuurlijk maar dan niet bij je hotel???
En anders parkeer ik de auto toch bij het hotel kreeg alleen een mailtje dat er geen garantie is op plekken lekker dan wel vetalen en niet 100% zeker op een plek pffff :cry: [/b]

Njit
10-10-05, 18:26
En anders parkeer ik de auto toch bij het hotel kreeg alleen een mailtje dat er geen garantie is op plekken lekker dan wel betalen en niet 100% zeker op een plek pffff :cry:

Als je auto er niet staat dan betaal je ook geen parkeergeld hoor...

brenda
10-10-05, 18:38
Jawel je moet gewoon betalen dat is het m nou juist als je uitcheckt wordt het aantal dagen x het parkeerbedrag er van afgehaald :(

ik bedoel wordt van je creditkaart er afgehaald en als je incheckt vragen ze of je je auto wilt parkeren krijg je ook een kaartje wat je op het dashbord moet doen. Einde van de rit bij het uitchecken weten ze precies hoeveel dagen je gelogeerd hebt en zien ze dus ook dat je zoveel dagen gebruik hebt gemaakt van de parkeerplaats (plek of geen plek) daarom mailde ze mij al met geen garantie op plek vol = vol belachenlijk toch???

Njit
10-10-05, 18:46
Dat klinkt wel erg dom ja.. Is je kamer wel gegarandeerd of krijg je daar ook een kaartje voor?
'Als je mazzel hebt mag je hier slapen en anders is er op het strand een plekje op een strandstoel'

Klinkt mij in de oren als heeeel makkelijk verdienen: je maakt standaard te weinig parkeerplaatsen maar smeert wel iedereen een kaartje aan. Je hebt het van te voren gemeld dus niemand kan erover klagen..

Welk hotel is dit eigenlijk?

brenda
08-11-05, 17:40
Hoi Nijt,

Nou geloof het of niet het is dus wel zo. Ben net terug.
Je checkt in en zegt dat je een auto hebt je krijgt een kaartje voor op de vooruit van de auto zodat je op die parkeerplaats kunt staan. Maar als je te laat bent met de auto is het terrein vol en vol is vol!!! Gebeurde ons dus ook!!! Gevolg kan je auto ergens anders parkeren maar die plek moet je dan ook betalen aan de parkeermeter of de parkeergarage.

Sorry ik schreef je naam verkeerd excuus parfum hiervoor! :wink:
Maar amerikanen zijn enorm goed in geld afhandig te maken!!!! Ze doen het waar je zelfs bij staat.

arnovdb
14-04-07, 16:54
Hallo
We zijn van plan om vanuit Fort Lauderdale op een zondag 29 april een uitstapje naar Miami Beach te maken en daar rond 10 AM te zijn.

In ieder geval willen we Art Deco district , Lincoln road en South beach bekijken.

Heeft iemand ervaring met parkeren op zondag in Miami beach?
Nog parkeertips?

Alvast bedankt
Arno

pietje
14-04-07, 17:09
arno,
als je op Collins Avenue afslaat op Lincoln Road vind je direct een grote parking, niet overdekt, en niet duur. Het is op loopafstand van de beach.
Wij hebben het vorig jaar november ook op zondagmorgen gedaan, prima.
succes, pietje

Pat Riley
15-04-07, 13:12
Op 8th & Washington heb je ook een redelijk grote parkeergarage, hier is meestal wel genoeg ruimte. Het kost geloof ik max. 8 dollar per dag om daar te parkeren en in 3 stappen sta je op Ocean Drive...

Guus
15-04-07, 15:26
Heeft iemand ervaring met parkeren op zondag in Miami beach? Nog parkeertips?ArnoEr zijn genoeg parkeergarages in de omgeving van het Art Deco district. Ze staan goed aangegeven, dus ik neem aan dat verdere aanwijzingen niet noodzakelijk zijn. De beste tip dit ik je kan geven is een simpele, zorg dat je op tijd bent. De parkeergarages zijn altijd erg snel vol. Ga dus vroeg die kant op. En aangezien je dan toch lekker op tijd bent, neem eens de tijd om te gaan ontbijten op Ocean Drive. Kan ik je absoluut aanbevelen.

padds
19-04-07, 16:50
Hoi,

Wij hebben zijn in februari op de bonnefooi op zondag naar South Beach gereden (vlak nadat we de auto hadden gehuurd om 13.00 uur) en hadden helemaal geen problemen met parkeren.

De route weet ik niet meer, maar het was in een parkeergarage ergens in een zijstraatje in het midden van Ocean Drive. 5 min. van het strand. Volgens mij hoef je je niet druk te maken over parkeren, zeker niet als je zo vroeg bent.

Have fun!

Patricia

Pimpit
09-06-07, 21:01
Inderdaad er zijn parkeergarages naast Lincoln.
Als je op Collins rijdt kun je bij ik dacht 16 of 17 straat vlak aan het strand parkeren (aan de meter)

cupra
02-10-07, 22:09
Weet iemand wat het parkeer geld is per dag?
wij gaan naar Best Western Beach Resort in miami maar er stond in de papieren alleen bij betaald parkeren maar niet hoeveel, vroeg het me af....

mafo
02-10-07, 22:42
Het verschilt een beetje, bij hotels kun je vaak Valet parking nemen dat begint bij de 10 dollar maar kan ook veel meer zijn per dag. Sommige hotels hebben een eigen parkeerterrein waar je per dag moet betalen. Zelf heb ik wel eens onderhandeld bij parkeerlocaties die je overal in de straten vindt. Je kan daar een betere prijs krijgen dan wat je bij een hotel kwijt zou zijn. Nadeel is wel dat je vaak niet in of uit mag rijden, het is een eenmalig tarief voor een plekje.

Als meerdere keren in en uit wil is het hotel vaak de beste keuze.

Nikkie1974
02-10-07, 22:58
Wij hebben in augustus ook in dit hotel gezeten, het heet nu trouwens Holiday Inn. Er is een parkeergarage aan de overkant van de straat. Je betaalt hier USD 16 per keer dat je in en uit rijdt. Wij hebben voor valet parking gekozen en dat kost USD 18 per dag en dan kun je iemand iedere keer je auto laten halen en weer laten parkeren. Even 10 minuten van tevoren bellen en je auto wordt voorgereden.

cupra
04-10-07, 16:11
het is niet zo dat je meteen vanuit je hotel voor de gehele periode betaald en in en uit kan rijden wanneer je wil?
of als je even terug komt van een dagje weg en een uur later weer weg wil dat je de auto ergens langs de straat kan parkeren en voor een uur betaald ofzo?

Nikkie1974
04-10-07, 18:23
Je kan dan alleen gebruik maken van Valet parking. Zij halen je auto dan op. Dat mag je helaas niet zelf doen. Aan de straat pakeren is ook niet echt een optie. Het hotel ligt aan Collins Avenue en dat is een vrij drukke straat en er wordt dan ook regelmatig gecontroleerd en weggesleept.

zzziggyman
22-01-08, 14:55
ik heb ook gewoon aan het strand kunnen parkeren via een parkeermeter.

Dr. Phlox
27-02-08, 21:12
Stel je land om 20:00 uur in Fort Lauderdale (via Washington) en dan moet je de auto nog ophalen. Daarna nog ongeveer 45 miniuten moet rijden naar het Hotel (Marsielles). Hoe laat zou je daar dan aankomen. Denk zelf rond 22:00 - 22:30 uur. Uitladen etc. Moet je dan zelf nog een parkeer plaats gaan zoeken of wordt dat geregeld. Dit is de eerste keer dat we verblijven in Miami.
Grz
Ton

Natasja L.
28-02-08, 10:28
Moet je dan zelf nog een parkeer plaats gaan zoeken of wordt dat geregeld. Dit is de eerste keer dat we verblijven in Miami.
Grz
Ton

Nee, een parkeerplaats wordt niet voor je geregeld. Hoe luxer de hotels, hoe meer er voor je gezorgd wordt, maar daar betaal je ook voor! Ik zou voor valetparking gaan! Niets is makkelijker, dan je auto afgeven en dat zij de auto voor je parkeren. Kost ongeveer 20 a 25 dollar per dag. De prijs hangt af van het hotel waar je verblijft. Luxere, hogere klasse betekent meer betalen voor valetparking.

Mocht je geld willen uitbesparen, dan kan je de auto parkeren in een (publieke) garage in de buurt van het hotel (13 Street and Collins Ave). Dan bespaar je een paar dollar en moet je jezelf afvragen of dat de moeite waard is? Ik zou het wel weten!

Dr. Phlox
28-02-08, 11:35
Hoi Natasja,
Even voor de duidelijkheid. We komen aan, laden uit betalen een x bedrag per dag en de auto wordt netjes geparkeerd. Krijg je dan je sleutel weer terug of blijft deze bij de receptie? En hoe werkt het dan als je meerdere keren per dag je auto ophaal en weer weg zet. Is dat dan ook tarief?
Grz
Ton

Natasja L.
28-02-08, 14:04
Hoi Natasja,
Even voor de duidelijkheid. We komen aan, laden uit betalen een x bedrag per dag en de auto wordt netjes geparkeerd.

Dat klopt helemaal. Je komt aanrijden, stapt uit, pak je spullen uit de auto (vaak wordt dat ook voor je gedaan), wacht op je kaartje en zij gaan de auto voor je parkeren.


Krijg je dan je sleutel weer terug of blijft deze bij de receptie?

Nee, de sleutel krijg je niet terug. Die houden zij. Je krijgt een kaartje mee. Meestal bellen wij vanuit de kamer dat we de auto nodig hebben. Je moet dan je naam en/of het nummer opgeven wat op je kaartje staat. In de tijd dat wij naar beneden gaan en buiten zijn, staat de auto al klaar. Je kan ook daar ter plaatse om je auto vragen. Het is waar jij de voorkeur aan geeft.


En hoe werkt het dan als je meerdere keren per dag je auto ophaal en weer weg zet. Is dat dan ook tarief?

Dat maakt niet uit. Het bedrag blijft hetzelfde, bijvoorbeeld 25 dollar per dag. Al laat ik 10 keer mijn auto voorrijden, dat maakt qua bedrag niets uit. Ik weet niet hoe dat geregeld is bij een parkeergarage. Misschien dat iemand anders daar een antwoord op kan geven?

Wij vinden valet parking ideaal!!

Njit
28-02-08, 14:14
De afgelopen keer sliepen we in Miami in het Sonesta Coconut Grove. Daar was ook de mogelijkheid voor Valet Parking (iets van $25). Er was ook een parkeergarage. Daar betaalde je elke keer als je erin reed $5. Dus als je vaak de auto in en uit rijd dan ben je misschien goedkoper uit met Valet.
Verschilt volgens mij ook per garage.

Natasja L.
28-02-08, 14:46
Is het niet al een tijdje geleden dat je daar geslapen hebt? De prijs van van valet parking zal niet erg gestegen zijn, toch? Wat vond jij van de valet parking bij het Sonesta of heb je de auto in de parkeergarage gezet? Vertel ons jouw ervaring.

Njit
28-02-08, 15:04
Op de site staat Parking: The hotel offers Valet Parking for $23 per night in our parking garage.
We zijn er in 2007 geweest.

Wij hebben de auto zelf in de garage gezet. Vonden we net zo handig..
We waren meestal toch hele dagen weg dus we hoefden er niet steeds in en uit.

Guus
28-02-08, 17:32
Het grootste voordeel van valetparking is dat je nooit hoeft te zoeken naar een parkeerplekje, je altijd droog in en uit kunt stappen en het veilig is. In een publieke parkeergarage is het altijd de vraag of er plaats is. Vooral op Miami Beach zijn deze snel vol.

Pimpit
24-03-08, 14:35
Met grote interesse volg ik al jullie verhalen en vooral het Parkeer gebeuren heeft mijn aandacht.

Meestal als ik in Miami ben verblijf ik in hotel Marseille, niet omdat het zo goed is (want dat is het niet) maar het ligt aan het strand, dichtbij Ocean Drive en Lincoln en het heeft een eigen parkeerterreintje om de hoek !!!
De kosten zijn echter exponentieel gestegen de laatste jaren en het staat nu op $ 25,- p/d hetgeen van de gekke is vind ik zelf. :twisted:

Mijn vraag voor dit topic:

Waar kan ik goedkoper parkeren in de buurt van Collins tot de 22nd street, Ocean Drive, Lincoln ; een beetje die buurt.

Graag adressen en prijzen, wel zo makkelijk voor iedreen die daar naar toegaat.

Alvast bedankt voor de moeite. =D>

Groeten Pimp-it

Michael66
24-03-08, 14:43
Gemeentelijke parkings: http://www.miamibeachfl.gov/NEWCITY/depts/parking/geninfo.asp

Maar die zijn ook behoorlijk prijzig: $16 per dag (>4 uur).

Guus
24-03-08, 15:09
Ongeveer €10 per dag. Laatst betaalde ik in Amsterdam nog ruim €4,- per uur. Dan valt het in Miami m.i. toch alleszins mee.

Michael66
24-03-08, 15:13
Was ook een beetje sarcastisch bedoeld. Omgerekend €10 betalen voor een dagje parkeren is natuurlijk erg weinig, zoals je al aangeeft. Zeker in een omgeving waar nou eenmaal de ruimte wat beperkter is dan in bijv. de omgeving van Kissimmee.

Maar ja, als Nederlander kan het natuurlijk niet anders dan dat je nog goedkoper probeert te parkeren, zodat je weer meer geld uit kunt geven om als je door de douane gaat even peentjes te zweten ... maar dat is een ander onderwerp.

Pimpit
24-03-08, 17:00
Kijk als inwoner van Amsterdam moet ik andere stadsdelen ook 4 euro per uur betalen maar daar verblijf ik natuurlijk maar even
Als ik twee weken elke dag voor 25 dollar aan de beurt (Marseille) ben en ik ben voor een groot gedeelte van de dag foetsie ben, is dat wel 350 dollar voor niks; snap je.
Daar weet ik wel iets leukers voor te doen.
Nou hoef ik gelukkig niet op een eurootje te kijken maar Parkeergeld vind ik in principe legale DIEFSTAL ook al is het maar 20 cent.

Michael66
24-03-08, 18:23
Of helemaal geen auto huren. Of je auto ergens parkeren waar het gratis is en met de bus naar je hotel.

O, er zijn zoveel mogelijkheden om te ontsnappen aan die "legale diefstal" zoals je dat zo mooi noemt. Ik noem het trouwens liever een kwestie van vraag en aanbod. Blijkbaar willen er veel mensen $25 per dag voor betalen, want ze blijven maar komen die toeristen.

Pimpit
24-03-08, 18:31
Nou ik denk dat men niet veel keus heeft net als in Nederland en met name Amsterdam.

Er is geen Amsterdammer die het met het parkeerbeleid eens is hoor.
Het was destijds in het leven geroepen om betere doorstroming te creëren in de binnenstad met name voor het winkelend publiek. Echter door het verstrekken van betaalde vergunningen bleef het probleem bestaan. De mensen die niet wilde betalen zetten vervolgens hun auto 2 kilometer verderop in een ander standsdeel waarddor de mensen daar weer gingen klagen dus kwam daar ook betaald parkeren etc etc.
Nu is geheel Amsterdam betaald parkeren en het probleem zelf is niet opgelost.

Ik wil gewoon in de buurt van mijn hotel mijn auto kwijt tegen een normaal bedrag en ik wil niet geript worden.

Die grote garage op de hoek voor aan bij Lincoln rechts is dat geen publieke garage, weet iemad hoe duur die is ??

Yvet
24-03-08, 18:42
Dan is het mss een optie om een ander hotel te nemen.
Of ergens in een andere (minder touristische plaats) te gaan overnachten.

Misschien wil je dat helemaal niet maar het is het 1 of het ander......
Je zult je erbij neer moeten leggen net zoals je zult moeten wat betreft het parkeerbeleid van Amsterdam.

Het is nu eenvoudigweg zo dat er een parkeerbeleid is en dat daar kosten aan verbonden zitten. En naar blijkt ook in Miami.
Je kunt heel nederlands voor een dubbeltje eerste rang willen zitten maar dan moet je wrs toch je eisen aanpassen.

Een ander hotel heeft mss gratis parkeren of voor een lager bedrag. Ga je iets verderop slapen in een minder touristische plaats dan is het vaak gratis parkeren bij je hotel.
Misschien kun je hem in de gemeentelijke parkeerplaatsen zetten waar Michael het over heeft, dat levert je toch zon $9 per dag op.

Pimpit
24-03-08, 19:30
10- 12 $ per dag is mee te leven maar $25 is van de gekken.

Ik overweeg ook om een appartement in Miami of Lauderdale te huren met parkeerplaats dan heb ik luxe en parkeren en per saldo goedkoper dan een hotel met extra parkeer geld.
Als ik, in geval van Ft Lauderdale,dan naar SOBE wil dan mik ik die meter wel een keer vol.

Marcelg
24-03-08, 23:16
Het is allemaal afhankelijk van de omgeving dat is nu eenmaal zo $25 per dag is toch een lachertje vergeleken met Amsterdam.
Mocht je wel een hotel met extra valet parkeren hebben, vergeet dan niet dat het ook nog eens normaal is om degene die je auto aan je terug geeft wat tip geld te geven.
Gelukkig kun je hier gratis naar het toilet.

cupra
31-03-08, 16:00
Wij betaalde in hotel holiday inn 18 dollar per dag, belde vanuit de hotel kamer en binnen 10 minuten stond de auto klaar voor de deur, airco al aan, ideaal.
Als we alleen even terug naar het hotel gingen om even om te kleden of wat dan ook, zeiden we tegen die lui van Valet dat we binnen kwartier terug waren en dan lieten ze de auto voor de deur staan.
Het is ons heel goed bevallen.

knosje
05-04-08, 19:44
We volgen de discussie over het parkeren, maar weet iemand ook of je met een Camper Miami binnenkomt en ergens kunt parkeren? We hebben eerder aan de Westkust van Amerika getoerd daar was dat nergens een probleem. Miami lijkt lastig te worden. We hebben geprobeerd met parkeerbeheer te mailen maar dat lukt niet echt. Wie weet meer?

Chicco68
09-04-08, 15:25
Dat maakt niet uit. Het bedrag blijft hetzelfde, bijvoorbeeld 25 dollar per dag. Al laat ik 10 keer mijn auto voorrijden, dat maakt qua bedrag niets uit.
Ik las ook ergens dat het normaal is om de persoon welke je auto ophaalt/wegbrengt een fooi krijgt. Hoeveel geven jullie gemiddeld aan deze persoon?

Verder zou ik graag willen weten in hoeverre je valid parking vantevoren kunt regelen. Bij de hotels waar wij naartoe gaan is zover ik heb kunnen zien overal de mogelijkheid tot valid parking. Echter ik vraag me dit af, omdat wij het 's avonds pas om 18.00 uur op Miami Airport aankomen. Dus het zal het wel al vrij laat zijn voordat wij bij ons hotel aankomen. Zijn er dan nog altijd genoeg plaatsen vrij voor valid parking? Of is het zo dat je de kans hebt dat alles al vol zit en alsnog zelf een parkeerplaats moet regelen?
Verder zou ik graag willen weten of je op Miami Beach je auto voor onbepaalde tijd langs de kant van de weg kunt parkeren of zijn er tijdslimieten aan verbonden (max 3 u parkeren o.i.d.) ?

Natasja L.
10-04-08, 10:28
Wij geven 1 à 2 dollar; het ligt er aan in wat voor hotel we verblijven. Als we erg lang hebben moeten wachten, dan slaan we de tip over. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een valet parking bij een hotel vol was. Op verschillende tijden zijn we bij het hotel aangekomen, ook laat in de avond en wij hebben daar nooit problemen mee gehad. Als ik heb aangegeven bij het inchecken dat wij van de valet parking gebruik maken, dan wordt dat gelijk geregistreert. Ik betaal vanaf dat moment een X bedrag voor valet parking. Ik maak me nooit druk om het feit dat een valet parking vol zou zijn, want dat is hun probleem. Ik heb er tenslotte al voor betaald.

JKG
11-04-08, 22:11
Bij het hotel waar we heen gaan in Miami Beach (Casablanca on the ocean), schijnt ook alleen maar valet parking te zijn... hoe zit het eigenlijk als zo'n gup schade aan je auto maakt? Jij moet 'm immers weer netjes inleveren bij de maatschappij...

Coolgang
08-09-08, 10:29
Hallo,

In nov ga ik weer eens naar de States voor een cruisje. Heb het Conrad geboekt in Miami op Brickell Ave. Volgens de mappen zou er een aantal parkeergarages in de buurt moeten zijn, zoals US parking. Echter weet ik het niet zeker, als ik ze bel krijg ik ze nooit te pakken Het zou me niet verbazen als het het hoofdkantoor is of iets dergelijks en niet de garage. Ik ga namelijk geen USD 24 valet betalen als er vrij dicht in de buurt een parkeergarage zit- los van het gemak dan.

Kan iemand bevestigen dat er idd een parkeergarage in de buurt is (wat wel waarschijnlijk is omdat er off-site geparkeerd wordt door de valet medewerkers)?

Tnx alvast!

Coolgang
11-09-08, 23:08
Niemand een idee van een parkeergarage bij Conrad aan Brickell Avenue, bij het begin van de metromover? Ik zie wel als ik daar ben dan, is nu ook weer niet zo'n ramp. Ik ben redelijk bekend in de States dus komt wel goed. Thanks iig!

Njit
12-09-08, 13:49
Volgens Google zit die US PArking op 1221 Brickell Ave. Je hotel zit op 395 Brickell Avenue. Da's dus vlak bij elkaar..

Guus
14-09-08, 16:00
Ik ga namelijk geen USD 24 valet betalen als er vrij dicht in de buurt een parkeergarage zit- los van het gemak dan.Als ik jou was zou ik even een kosten-baten afweging maken. Valet parking kost dan weliswaar $24 per dag, maar voor dat bedrag mag je de auto onbeperkt ophalen en afgeven. Bij een parkeergarage betaal je elke keer een bepaald bedrag als je de parkeergarage verlaat. Het zou best wel eens kunnen dat valet parking in jouw specifieke geval even duur of zelfs goedkoper is dan parkeren in de parkeergarage. In dat geval zou ik persoonlijk kiezen voor het gemak en gaan voor valet parking. Wel zo fijn als je eens een keer wat later op de avond bij je hotel aankomt.

utah
14-09-08, 16:33
Op Collins Avenue (waar wij zaten) is het praktisch onmogelijk om een parkeerplaats te vinden.

Foutparkeerders worden er wel ONMIDDELIJK weggetakeld.

Guus
19-09-08, 15:02
Op Collins Avenue (waar wij zaten) is het praktisch onmogelijk om een parkeerplaats te vinden.Het is weliswaar druk, maar dat het praktisch onmogelijk is om je auto te parkeren op Collins Ave vind ik een te boude stelling. In de publieke parkeergarages is er in de ochtend en vooravond voldoende parkeergelegenheid. In de middag en avond is het, met name in het weekend, erg druk. Dan nog is er over het algemeen wel een plekje te vinden bij de particuliere parkeerplaatsen. Daar betaal je echter wel en stuk meer dan in de publieke parkeergarages.

Coolgang
21-09-08, 04:24
Bedankt voor het meedenken. Als ik vetrokken ben vh hotel kom ik pas terug om weer te slapen, dus daarom is een parkeergarage voor mij zeker een optie. Daarnaast, mijn vorige ervaring (bij SoBE althans) was de valettijden vastgelegd zijn, dwz van b.v. 10am-10pm volgens mij (ben de tijden een beetje vergeten) en niet 24 h, en stel dat je 5 uur 'smiddags aankomt dan geldt t dus tot 22h en niet tot de volgende dag. Betaalde wel USD 20 oid terwijl parkeergarage precies om de hoek was (nog geen 5 min lopen) en kost een hele dag USD 8. Wil die praktijken dus voorkomen. En ben niet te beroerd om even te lopen, immers de tijd die je wacht in je hotel kan je net zo goed lopen naar die garage. Ik denk dat Conrad wel 24h tijden hanteert (ligt immers ih centrum en niet bij SoBE), maar als die parkeergarage zo dichtbij zou moeten zijn volgens de kaart, loop ik wel liever.

Ik wilde weten of iemand met zekerheid kon zeggen of er een parkeergarage id buurt van dat hotel is. Ik zie wel als ik daar ben dan..ben redelijk bekend id States dus weet t wel te vinden mocht er 1 zijn ;). En vind mn weg anders wel haha!

Thanks!

Guus
22-09-08, 09:51
Daarnaast, mijn vorige ervaring (bij SoBE althans) was de valettijden vastgelegd zijn, dwz van b.v. 10am-10pm volgens mij (ben de tijden een beetje vergeten) en niet 24 h, en stel dat je 5 uur 'smiddags aankomt dan geldt t dus tot 22h en niet tot de volgende dag. Betaalde wel USD 20 oid terwijl parkeergarage precies om de hoek was (nog geen 5 min lopen) en kost een hele dag USD 8.
Valet is altijd en overal 24-uur beschikbaar. Het totale bedrag dat je voor valet betaald is daarnaast gekoppeld aan het aantal overnachtingen. Ik heb het nog nooit anders meegemaakt. Ook niet bij de hotels op South Beach.

En ben niet te beroerd om even te lopen, immers de tijd die je wacht in je hotel kan je net zo goed lopen naar die garage.Je moet ze wel even in de gelegenheid stellen om je auto te halen. Als je 10 minuten voor vertrek even belt dan sta je nooit te wachten op je auto.

Chicco68
07-11-08, 13:10
In de publieke parkeergarages is er in de ochtend en vooravond voldoende parkeergelegenheid.
En, hou er rekening mee dat in de weekenden de publieke parkeergarages wel duurder zijn, althans waar wij de auto geparkeerd hadden bleek de prijs in het weekend voor 12 uur ineens $ 5,- te schelen met de prijs van door de week....
Er is o.a. een vrij grote parkeergarage op Collins Ave tussen 10th St. en 11th St. (op google zie je het liggen als een groot wit "vierkantig" gebouw).

mafo
12-11-08, 07:51
Onderhandelen met nabij gelegen public parkingspots, dat is naar mijn idee het enige. Maar in Miami Beach moet je gewoon rekening houden met parkeerkosten tussen de $10,00 en $20,00 per dag. Sommige hotels hebben parkeer inclusief maar dat zijn meestal wel weer de duurdere hotels.

Michael66
12-11-08, 13:29
Sommige hotels hebben parkeer inclusief maar dat zijn meestal wel weer de duurdere hotels.Of ze vragen een resortfee of andersgenaamde toeslag. Op de één of andere manier betaal je toch.

utah
12-11-08, 20:22
Wij betaalden op Collins Av 20 Usd per dag. Vond dit wel heel gemakkelijk om geen plaats hoeven te zoeken en de auto wordt je voorgereden met een frisse airco.

Fitz
16-11-08, 17:08
Ik heb mijn hotels geboekt via Hotels.com
Daar staat bij alle hotels dat het parkeren gratis is.
Heeft iemand hier ervaringen mee? Klopt dit dan ook?

Ik neem ook aan dat er zat plaatsen zijn om te parkeren in de buurt van Miami Beach? Ook in het weekend?

Njit
16-11-08, 17:10
In Miami is bijna geen enkel hotel gratis parkeren. Maar als je het zwart op wit hebt staan dan zal het wel zo zijn...

JKG
16-11-08, 17:40
Fitz, welke hotels heb je geboekt?
Makkelijk parkeren? Bij parkeerplaatsen wel, verwacht niet dat je je auto op Ocean Drive kan parkeren ;)

Fitz
16-11-08, 17:48
Ik heb in Miami Lakes een hotel. La Quinta iets.

Ik hoef ook de auto niet op Ocean Drive ;)
Gewoon daar ergens in de buurt, zodat het nog te lopen is allemaal :)

AlexFL
16-11-08, 19:34
La Quinta Inn in Miami Lakes heeft gewoon gratis parkeerplaatsen.

goed hotelletje hoor :)

Teleton
16-11-08, 19:35
Ik heb in Miami Lakes een hotel. La Quinta iets.

Op de site van dit hotel staat inderdaad dat het parkeren er gratis is. Dat mag ook wel want het hotel ligt een behoorlijk eind uit de buurt van het strand, de meeste winkels en het uitgaansgebied. Je zit ongeveer net zover van South Beach als van Ft. Lauderdale (26 miles). Enkele afstanden volgens opgave hotel:


Westland Mall, 4 mi.
Miami International Mall, 13 mi.
Bayside/Downtown Miami, 15 mi.
Little Havana, 16 mi.
Dadeland Mall, 17 mi.
The Shops at Sunset Place, 17 mi.
Art Deco South Beach, 20 mi.
Bayside Marketplace (Downtown), 20 mi.
Sawgrass Mills, 22 mi.
Cutler Ridge Mall, 27 mi.


Miami Seaquarium, 15 mi.
North Miami Beach, 15 mi.
Parrot Jungle, 20 mi.
South Beach, 23 mi.
Monkey Jungle, 30 mi.

Michael66
16-11-08, 19:53
En in ieder geval voldoende parkeerplaatsen: http://maps.google.nl/maps?f=q&hl=nl&geocode=&q=7925+NW+154th+Street,+Miami+Lakes,+FL+33016&sll=52.469397,5.509644&sspn=3.748379,6.712646&ie=UTF8&ll=25.913585,-80.329285&spn=0.001351,0.001639&t=h&z=19

weimar
12-02-09, 21:05
Is parkeerplek overal dichtbij te vinden in South beach?

Komende 25 april komen we eind van de middag aan in Miami, en ik wil toch wel graag de eerste nacht in South Beach doorbrengen (na de kennismaking via GTA). Maar gaar van de vlucht moet je dan niet je rot moeten zoeken naar een parkeerplek.

JKG
12-02-09, 21:28
Bij Best Western Ocean Front Resort heb ik volgens mij geen rare toeslag gezien, gratis parkeren, gratis ontbijt en toch nette prijzen. Enige 'nadeel' is dat je ver van Ocean Drive af zit. Is toch 20 minuutjes met de bus of taxi. Maar dat vond ik geen nadeel.. en een Publix om de hoek... wat wil je nog meer ;) Volgende keer Miami ga ik weer naar dit hotel.

@weimar; denk dat je het meer bij de parkeergarages moet zoeken, parkeren bij South Beach is best lastig...

weimar
13-02-09, 14:11
@weimar; denk dat je het meer bij de parkeergarages moet zoeken, parkeren bij South Beach is best lastig...

Zijn die goed te bereiken vanaf hotels? En wat kosten die?

Dat BW klinkt ook wel goed eigenlijk. Ik wil eigenlijk vooral SB zien voor de Art Deco hotels. Dus bij aankomst richting hotel, en dan de volgende dag een tourtje doen door South Beach (auto parkeren en wandelen). En dan door naar de Keys. Of doe ik mezelf dan tekort? We zijn met z'n drieen, inclusief dochter van 12 die het waarschijnlijk niet zo kan boeien, architectuur...

JKG
13-02-09, 15:10
Kijk anders even op http://www.southbeach-usa.com/guide/transportation/parking-miami-beach.htm . Daar heb je info over parkeermeters en parkeergarages. Volgens wat forummers waren de kosten max 25 dollar per dag, maar ik heb dus mijn auto laten staan bij BW Oceanfront Resort en ben op de bus gestapt voor $ 1,50 p.p. (kosten zijn nu 30 dollarcent hoger ofzo) naar South Beach en daar wat rondgelopen, Duck Tours gedaan enz.

Er valt genoeg te zien in Miami, misschien is dus Duck Tours nog wel leuk voor jou, je vrouw en dochter? www.ducktoursmiami.com (http://www.ducktoursmiami.com) . Ze zitten op Washington Ave in de buurt van Ocean Drive en dan zie je ook een redelijk gedeelte van South Beach en nabije omgeving, je gaat ook nog het water in langs Star Island etc. duurt anderhalf uur, net lang genoeg om niet saai te worden.

Maar of je jezelf te kort doet... hangt er maar net van af wat iedereen in Miami wil doen. Wat betreft de Keys zou ik niet te laat vertrekken, het is toch wel 4 uur rijden zonder stops (en stops zijn wel leuk/mooi om te maken onderweg).

Fitzroy
21-01-14, 08:04
Omdat de prijzen best wel hoog waren hebben wij ervoor gekozen wat verder van het strand af te gaan zitten in een hotel. Wij zijn ook geen enorme strandfans dus af en toe een paar uurtjes is prima.
Nu vroeg ik me af of je makkelijk kunt parkeren in Fort Lauderdale of Miami Beach. Is het betaald parkeren of zijn er ook mogelijkheden om je auto een of twee blocks verder te zetten en het laatste stukje te lopen? En hoe zit het met de criminaliteit, kun je je auto met een gerust hart neerzetten of valt dat tegen.

Melissa & Patrick
21-01-14, 19:17
Hoi Fitzroy,

Wij zijn vorig jaar naar Fort Lauderdale geweest. Wij hebben toen aan het strand geparkeerd (wij zaten met hotel verder weg van het strand). Qua kosten prima te doen, alleen het grootste nadeel was dat je om de 3 uur terug moest om een nieuw kaartje te kopen :S Als we dit hadden geweten hadden we een taxi gepakt en de auto bij het hotel laten staan. In maart gaan wij voor 2 dagen naar Fort Lauderdale en hebben nu een hotel geboekt aan het strand, waarbij je je auto gratis kunt parkeren.

Wat betreft Miami Beach; wij hebben daar direct de huurauto ingeleverd, omdat het bij ons hotel heeel duur parkeren was en we daar 5 dagen zaten. Zit was meer bedoeld om lekker te relaxen aan het zwembad bij het hotel en verder 's avonds dingen lopend gedaan. Prima te doen!

Gr.,
Melissa

koenkamphuys
22-07-14, 23:24
Gouden tip voor parkeren South beach. Op de hoek van Collins ave en 13 straat sta je voor 1,75 per uur max 10 uur. Ik heb nog niet gehad dat er geen plekje was. Schuin tegenover vragen ze vijf dollar per uur, das andere koek. Betalen met credit card of $1 of $5 biljetten, geen wisselgeld.

Edit: het kan altijd nog beter. Recht tegenover, dus op de andere hoek van Collins en 13st. is de gemeentelijke parkeergarage (municipal parking) die $1,- per uur kost.