PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Pietro: Jacksonville-Miami, april 2014 (met kleine kids)



Pietro
19-01-14, 10:38
Hallo allen,

Kunnen jullie zien of dit programma haalbaar en interessant zou zijn.
We zijn een gezin met 2 kinderen van 3j en 5j

02/04 BRU/JAX en doorrijden naar St Augustine voor nacht 1
03/04 bezoeken St Augustine en dan langs Daytona richting Orlando (3 overnachtingen)
04/04 Seaworld (verblijf Orlando)
05/04 Kennedy Space Center (verblijf Orlando)
06/04 St Petersburg / Clearwater (verblijf St Pete)
07/04 Cape Coral voor verblijf 4 nachten van waaruit we graag Naples en Everglades willen bezoeken
08/04 Cape Coral
09/04 Cape Coral
10/04 Cape Coral
11/04 Key West
12/04 Key West of 1ste nacht MIAMI
13/04 MIAMI
14/04 MIAMI
15/04 retour MIA/BRU


Wat is de algemene indruk van dit programma van de Florida experten?
We proberen om niet te vaak van verblijf te veranderen om zo toch wat (of eerder een gevoel van ?) rust in te bouwen
We vragen ons af of we niet beter 5 nachten Cape Coral doen om vandaaruit St Pete en Clearwater te bezoeken.
(ipv 1 nacht ST P + 4 nachten Cape C)

En op het einde zou het wel leuk zijn om de laaste 3 nachten in Miami af te sluiten om de kinderen een rustig einde te laten beleven , maar is 1 nacht Key West voldoende? of toch beter 2 nachten KEYW en 2 nachten MIA ?

Behalve de vluchten en de eerste 4 nachten ligt niks vast dus alle suggesties zijn van harte welkom.

Vriendelijke groeten
Piet

knaapje
19-01-14, 11:00
Welkom op dit zeer interessante forum.
Misschien je even voorstellen?

Schot voor de boeg:
Cape Coral - Key West is volgens Google meer dan 300 miles rijden. De weg over de Keys schiet niet echt op, dus reken maar zo'n 6 uur echte rijtijd zeker. De volgende dag weer zeker 3 uur naar Miami.
Ik heb zelf 2 jaar geleden KW- Bonita Springs gereden (iets korter) met 2 volwassen en ik was blij dat ik er was. Niet echt druk op de weg maar veel langzamer verkeer en je kunt vrijwel niet inhalen.
Wil je dat met 2 kleine kinderen aan boord?
2 Nachten KW zou ik sowieso doen.

Pietro
19-01-14, 11:30
Hallo knaapje
dank je voor de tip
Ik heb me ondertussen even voorgesteld

Is inderdaad te veel van het goede om een rit van 6 uur te maken naar KW.
we hebben 5 nachten ter beschikking tussen Orlando en KW om de Golfkust en Everglades te bezoeken.
Dus daar is nog wat puzzelwerk nodig.
Hulp , nieuwe inzichten zijn van harte welkom!

groetjes

Esther2013
19-01-14, 12:49
Hi Pietro, als je 2 wkn gaat zou ik lekker Key West skippen, het is leuk, maar misschien bewaren tot een volgende keer, het is echt een lange rit. Verleng je verblijf in Orlando of aan de westkust, dat is ook een stuk relaxten voor de kids en zoveel leuks te doen! succes!

S@skia
20-01-14, 08:14
Ik sluit me graag aan bij Esther, ik zou Key West overslaan en lekker het verblijf aan de kust verlengen. Miami is denk ik met 2 kleine kids ook lang genoeg.

Moolenschotjes
20-01-14, 11:17
Ook wij sluiten ons aan bij Saskia, Esther en Knaapke om Key West over te slaan. De rit vanuit Cape Coral is echt een super lange rit waarmee je de kinderen en daarmee ook jezelf geen plezier zult doen. Daarbij is een dag Key West wel wat kort om deze goed te ontdekken.

Vanuit Jacksonville airport naar St Augustine is één uurtje rijden en is waarschijnlijk goed te doen. Weet niet of jullie laat aankomen op de dag van aankomst, maar houdt er rekening mee dat je er al ruim 9 uur vliegtijd hebt opzitten en bij aankomst nog een uurtje nodig hebt voordat je de koffers hebt en klaar bent met het ophalen van de auto.
Voor het plannen van dagtrips of reizen naar een andere locatie is Google Maps echt superhandig om goede tijdindicaties te krijgen.

SeaWorld en Disney zullen de kleine kids helemaal super vinden. Van Kennedy Space Center ben ik niet zeker...

Onderweg vanuit Orlanda richting Golf van Mexico kan je ook nog overwegen om Bush Gardens aan te doen en daarna doorrijden naar Clearwater.
Een weekje in de omgeving van Cape Coral is super en relaxed om de omgeving plus de stranden te ontdekken. (Fort Myers Beach - Sanibel/Captiva Island)
Miami is een drukke en levendige stad waarbij accommodaties ook aanzienlijk duurder zijn plus bijbehorende hoge parkeerkosten.

Je kan ook kiezen om iets buiten Miami te verblijven - Key Biscane - Fort Lauderdale - Sunrise - Hollywood.
De afstand vanuit deze locaties naar Miami en Int. Airport is goed te rijden.

Pietro
21-01-14, 20:22
Bedankt voor jullie input!
We komen rond 18h aan in JAX dus taemlijk vroeg maar we hadden ook al wat twijfels of we dit nog zoudne zien zitten om direct naat ST Aug te rijden . We volgen je raad op en hebben ondertussen de Hyaat aan JAx APt geboekt. Ik voel mij er reeds een stuk relaxer bij.

Het Kennedy Space Center is ook een dilemma. Als kind droomde ik er reeds van om dat lanceringsplatform eens van dichterbij te zien (en nog steeds :)) maar had er geen benul van dat dit eigenlijk meer een attractiepark is. Daarvoor zullen onze kids inderdaad te jong zijn. Misschien een domme vraag, maar kan je het platform zien van buitenaf zonder het KSC effectief binnen te gaan?

Bush Gardens stond indd geplan de dag dat we van Orlando naar Clearwater/St P rijden.
We zouden nu opteren om daar 2 nachten te verblijven.

En dan 3 nachten Cape Coral of Naples.

De Key laten we , ondanks jullie unanimiteit op dit moment niet vallen. Dit willen we te graag zien. De kids hebben al enkele malen ritten van 7 à 8 uren over saaie autosnlewegen overleefd (met behulp van Ipad, DVD , K3 cd's , enz..:) ) dus vermoed ik dat dit met de schitterende panorama's onderweg , wel zal lukken. We hebben reeds adresjes zien staan op dit forum waar we ondermeer halt kunnen houden voor een lekker milkshake en dergelijke op de weg richting Keys , we zijn niet gehaast dus we zullen het zo aangenaam mogelijk houden .

Bedankt voor de tip om misschien bets buiten Miami te verblijven. Deze nemen we zeker in overweging.
Alleen is het voor ons moeilijk kiezen waar we uit de gemaakte voorstellen (Key Biscane - Fort Lauderdale - Sunrise - Hollywood) het best heen trekken. is er een verschil van sfeer tussen deze?

Hartelijk dank en groetjes

Moolenschotjes
22-01-14, 19:24
Heerlijk al die overwegingen die jullie moeten maken :rolleyes:
Key Biscane is voornamelijk een zakelijk district waar ook zeer luxe betaalbare hotels staan.. Voor een gezin vonden wij vorig jaar Sunrise ook leuk om te verblijven (Double Tree). Deze plaats ligt zeer dicht bij Fort Lauderdale en bij het grootste shopping wahalla in de USA - Sawgrass Mills. Tarieven voor accommodaties zijn daar erg reëel. Hollywood is te vergelijken.

Voor je rit naar Key West kan je ook nog overwegen om in Homestead te overnachten. Er is daar niet veel te beleven maar er zijn leuke restaurants en wat winkels in de buurt.
Je aankomst zal toch laat in de avond zijn vanwege jullie reis vanuit de Golf van Mexico naar de andere kust van Florida. Vergeet niet dat baan naar de Keys voornamelijk enkelbaans is en er veel verkeer is. Vanuit Homestead deden wij vorig er ruim 3 ½ uur over.

Pietro
03-02-14, 10:02
Even terug van weggeweest.
Ondertussen wat kleine aanpassingen gedaan aan het programma.
Het ziet er nu als volgt uit==>

02/04 BRU/JAX ; overnachting in Hyatt APT
03/04 ORLANDO (Rosen centre) bezoeken St Augustine en dan langs Daytona richting Orlando
04/04 ORLANDO (Rosen centre)Seaworld
05/04 Clearwater (Holiday In Clearwater/largo)
06/04 Clearwater (HI) bezoek BUSH GARDENS
07/04 Cape Coral : verblijf gehuurd voor 4 nachten
08/04 Cape Coral
09/04 Cape Coral
10/04 Cape Coral
11/04 Florida City (Travelodge) (rit Cape Coral via Naples en Everglades naar Florida City)
12/04 Key West (Truman Hotel)
13/04 MIAMI (voorlopig EPIC geboekt, maar we zoeken nog naar iets charmanters )
14/04 MIAMI (Epic)
15/04 retour MIA/BRU


Dit lijkt me net iets doenbaarders, vooral de laatste week.
1 nacht KeyWest is waarschijlijk te weinig maar ok so be it :)
We hebben gekozen om 1 nacht in te ruilen voor een stop In florida city zodoende de rit wat aangenamer te maken voor de kids ,nu er tijd is om te stoppen waar ze zin hebben :).