PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Anita74: Eerste keer Florida, zomer 2014



Anita74
17-01-14, 13:36
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, superleuk maar er komt zoveel info op me af.
Vooral de reisverslagen vind ik erg leuk!!

We (ik, mijn man en onze 2 kinderen van 12 en 9 jaar) gaan komende zomer voor het eerst naar Florida
Ik heb voor deze reis het volgende reisschema gemaakt (de vlucht, cruise, auto, villa en 2 hotels zijn al geboekt):

Dag 1 Vlucht Düsseldorf - Miami, auto ophalen en overnachting nabij Miami Airport
Dag 2 Naar Orlando, waar we een villa hebben gehuurd in Kissimmee
Dag 3 Orlando
Dag 4 Orlando
Dag 5 Orlando
Dag 6 Orlando
Dag 7 Orlando
Dag 8 Orlando
Dag 9 Vertrek uit villa richting Clearwater Beach, boottocht + Foto de Soto park, overnachting Treasure Island
Dag 10 Via Sanibel Island en Fort Myers naar Naples
Dag 11 Shoppingmall Naples en Everglades (airboattour), overnachting in Homestead
Dag 12 Naar Key West (hotel BW Hibiscus geboekt)
Dag 13 Key West
Dag 14 Naar Fort Lauderdale
Dag 15 Fort Lauderdale
Dag 16 Fort Lauderdale
Dag 17 Auto inleveren en naar Cruise-terminal
Dag 18 Cruise Bahama's
Dag 19 Cruise Bahama's
Dag 20 Cruise Bahama's
Dag 21 Cruise Bahama's, avondvlucht Miami - Düsseldorf

Voor de westkust twijfel ik nog over de overnachtingen. Ik heb Treasure Island al geboekt, maar kan ik nog annuleren.
In eerste instantie wilde ik 2 nachten Naples doen, maar heb begrepen dat het wel erg veel wordt om op 1 dag van Naples naar Key West te rijden incl de
airboattour in Everglades. Vandaar de tussenstop in Homestead.
Nu hebben we dus 1xTreasure Island, 1x Naples, 1x Homestead in de planning, ben wel een beetje bang voor gehaast programma. Ik wil altijd te veel zien in te korte tijd :(.
Wat we eigenlijk echt wel willen is de dolfijnentour in Clearwater, Foto de Soto park, Sanibel Island, pier in Naples.
Zijn dit de hoogtepunten aan de westkust of mis ik nu toch echt wat?
Alle tips zijn welkom, ook voor overnachtingen.

En welke pretparken zijn het allermooist in Orlando? Kids willen heel graag naar Disney. Nu dacht ik zelf om de 5-daagse base-ticket te nemen, we kunnen dan ook een keertje
alleen 's avonds naar een park (vuurwerk) en één dagje naar Seaworld.
Onze kids houden niet zo van wilde attracties (jongste is vaak ook nog niet lang genoeg). Of mogen we Universal Studios ook niet overslaan? Pfff, wat een keuzes :confused:.
Omdat we 'maar' 6 volle dagen in Orlando hebben en we natuurlijk ook nog willen shoppen en gewoon relaxen in onze eigen villa, wil ik het programma niet te vol maken.
We kunnen gewoon niet alles zien (al zou ik dat wel graag willen :D).

Het hotel voor Fort Lauderdale ben ik nog niet uit, misschien toch in Hollywood?? Iemand nog tips voor een leuk hotel?
We willen deze dagen nog een dagje Miami (Ducky tour e.d.) en natuurlijk nog even shoppen...

Ik hoop dat jullie nog wat nuttige tips voor ons hebben. Alles is welkom!!

Njit
17-01-14, 14:01
Er zijn geen lelijke pretparken in Orlando :) Lees eens wat reisverslagen of bestel de DVD's in de Florida Forum Shop: http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/floridaforumshop/c-666191/dvd-s-over-florida/ .

Alles zien lukt je toch niet. En de meeste mensen komen vaker in Orlando :)

Esther2013
17-01-14, 16:17
Hi Anita,
Zo herkenbaar, alles willen zien in 'maar' 21 dagen, gaat niet lukken hoor, zie onze reisverslagen, daarom gaan we nog maar een keer! :)
Ik vraag me wel af wat je 3 dgn in Fort Lauderdale wilt doen? Misschien kun je beter 2 dgn extra in Orlando blijven, dat zullen de kids geweldig vinden.... Er is ook zo veel meer dan pretparken.
Ipv overnachten in Homestead kun je misschien ook nog overwegen om op Key Largo te overnachten, half uurtje verder en stukken leuker. Of Key West skippen en langer aan de kust blijven? Sanibel en Ft Myers zijn ook super leuk!

Keuzes, keuzes, succes!!

Anita74
17-01-14, 19:09
Hey Esther,

Leuke reisverslagen heb je gemaakt, ik ga ze nog even uitgebreid lezen. Ik heb er al diverse gelezen, daar haal je toch de meeste info uit!

Ik heb een foutje gemaakt, heb het net gewijzigd. De cruise is 4 dagen, we blijven 3 nachten in Fort Lauderdale en dus 2 dagen. 1 dag wil ik besteden aan shoppen en lekker zwemmen en 1 dag naar Miami.
Heb me laten vertellen dat Fort Lauderdale een betere en rustigere optie is dan verblijven in Miami (met kinderen).
We hebben de villa voor 1 week gehuurd, we hebben dus 6 dagen voor pretparken en shoppen. En net wat je zegt: het gaat niet lukken om alles te zien. En ik wil ook heel graag nog naar Key West.
Misschien is het idd leuker om op Key Largo te verblijven dan in Homestead. De hotels in Homestead zijn alleen wel vrij goedkoop. Dat zal op Key Largo wel anders zijn denk ik, zal eens kijken.

Erg lastig hoor, van te voren bepalen tot hoe ver je gaat rijden. We zijn ooit eens in Californië geweest (zonder kinderen) en hebben toen geen hotels geboekt, was dan ooit niet in het hoogseizoen.
Dit durf ik nu dus niet aan.

Moolenschotjes
17-01-14, 19:23
Hoi Anita,

Het is inderdaad niet eenvoudig om zoveel keuzes te moeten maken en alles zien en doen in 21 dagen is gewoon niet te doen.
In één keer doorrijden vanuit Naples naar Key West met kinderen is niet te doen. Indien je via de Tamiami trail wilt rijden richting Homestead,
is het wellicht leukom onderweg een airboat ride te doen. Hebben wij afgelopen zomer ook gedaan en is erg leuk om te doen.
Indien je het leuk vindt om te lezen zie: http://florida-usa-2013.blogspot.nl/2013/07/tamiami-trail-airboat-ride.html

In tegenstelling tot Esther vonden wij het verblijf in Homestead best aardig en lekker relaxed. Er is daar niet zo heel veel te beleven en hadden
de meest eenvoudige accommodatie van onze vakantie daar, maar er zijn een paar leuke restaurants en een aantal winkels (Wall Mart/Dollar Tree).
Aan te raden is om een ijsje te gaan eten by My Yoghurt Bliss - naast Travelodge indien je besluit om in Homestead te overnachten (super leuk en lekkerrrrr)
Deze omgeving is qua accommodaties wel wat goedkoper dan de keys. Ook een leuke plek om te ontbijten is Cracker Barrel Old Country Store.
Deze ligt op hoofdweg naar de Keys toe.

Onderweg naar Key West moet je zeker even stoppen bij de Krispy Kreme Factory (winkel) - kunnen de kids zien hoe Donuts gemaakt worden en lekker vers proeven.
Wij vonden een bezoekje aan Rain Barrel (village of artists) ook erg leuk. Ook even Morada Bay Café op Islamorada Island aandoen - echt een paradijs….
zie: http://florida-usa-2013.blogspot.nl/2013/07/islamorada-key-west.html

Indien je in de omgeving van Ft Lauderdale/Hollywood wilt verblijven is het ook leuk om Sawgrass Mill aan te doen - de grootste shopping mall in de US.
Wij verbleven in het Hilton Sunrise - wat tegenover Sawgrass Mills ligt.

Voor deze zomer zijn we ook aan het kijken voor een leuk en betaalbaar hotel in deze omgeving - maar tot op heden nog niets naar onze zin gevonden.

Veel plezier met het plannen van jullie vakantie en hopelijk niet teveel stress van de keuze's ;-)

Anita74
17-01-14, 20:42
Wat leuk dat jullie reageren Moolenschotjes! Ik heb afgelopen week jullie reisverslag 2013 helemaal gelezen, superleuk met handige tips.
De restaurantjes die je noemt, had ik al genoteerd :). Vooral de Krispy Kreme Factory lijkt me erg leuk, ik heb dit ook nog even op internet opgezocht. Gaan we zeker een bezoekje brengen.
Ik weet nog niet goed waar we zullen overnachten aan de westkust. We willen vanuit Orlando naar Clearwater voor een boottochtje (hebben jullie ook gedaan he ;)).
Ik heb ook gezien dat je een seascreamer-tocht kunt doen, is een speedboot. Maar dit zien we later wel.
We hebben maar 2 overnachtingen aan de westkust, zullen dus wel 2 losse nachten worden. Of misschien ergens tussen Sarasota en Ft. Myers en dan 2 nachten. Denk je dat het te doen is vanuit Orlando naar Sarasota/ft. Myers (met tussenstop in Clearwater)? En dan verder naar Naples - Everglades (airboat) - Homestead, is dit ook te doen op 1 dag?

De Sawgrass Mill willen we zeker gaan bezoeken.

Nog even een andere vraag: ik zag dat jullie een iPhone hebben gekocht in Orlando :), heb je dan een speciaal model gekocht voor Nederland of maakt dit niets uit? Krijg je hier goede uitleg over in de Applestore? En scheelt het veel met de nederlandse prijzen? Onze zoon gaat dit jaar (ook) naar een andere school en heeft nog geen mobieltje.

Nee hoor, geen stress maar heel veel voorpret!!

Njit
17-01-14, 21:16
Zie hier ook veel info over het kopen van een iPhone in het buitenland: http://www.iphoneclub.nl/iphone-kopen/iphone-buitenland/

Hans van Demen
17-01-14, 21:33
Nog even een andere vraag: ik zag dat jullie een iPhone hebben gekocht in Orlando :), heb je dan een speciaal model gekocht voor Nederland of maakt dit niets uit? Krijg je hier goede uitleg over in de Applestore? En scheelt het veel met de nederlandse prijzen?
Nederland is 1 van de goedkoopste vwb de I Phone 5, vergeet niet dat er nog lokale saletax bijkomt, je moet hem invoeren in Nederland ( 21 % btw) als je dit niet doet, kun je er nooit mee terecht bij Apple voor garantie.
Er zijn diverse uitvoeringen, let goed op welke serie geschikt is voor jou netwerk in Europa.

Anita74
17-01-14, 21:35
Thanks! :)

Hans van Demen
17-01-14, 21:42
Ik weet nog niet goed waar we zullen overnachten aan de westkust. We willen vanuit Orlando naar Clearwater voor een boottochtje (hebben jullie ook gedaan he ;)).
We hebben maar 2 overnachtingen aan de westkust, zullen dus wel 2 losse nachten worden. Of misschien ergens tussen Sarasota en Ft. Myers en dan 2 nachten. Denk je dat het te doen is vanuit Orlando naar Sarasota/ft. Myers (met tussenstop in Clearwater)? En dan verder naar Naples - Everglades (airboat) - Homestead, is dit ook te doen op 1 dag?Orlando naar Sarasota is zeker goed te doen met tussenstop om bv met de Little Tooth te gaan in Clearweater, dan BV naar Het SanddCastel hotel, leuk voor de kinderen ligt midden op het strand aan de Golf van Mexico.Naples, via de 41 naar Homestead, langs de 41 liggen talloze bedrijven waar je een airboatride kunt maken, let wel de boten varen niet door Everglades national parc, maar in de buitengebieden van de Everglades. Voor de kinderen is het ook leuk om Everglades national parc te bezoeken.

Njit
17-01-14, 21:50
je moet hem invoeren in Nederland ( 21 % btw) als je dit niet doet, kun je er nooit mee terecht bij Apple voor garantie.


waar heb je die regel vandaan? Nog nooit van gehoord namelijk.. Zie hier hoe ze met garantie omgaan: http://www.iphoneclub.nl/dossiers/iphone-garantie-ipad-garantie/

Anita74
17-01-14, 22:16
Orlando naar Sarasota is zeker goed te doen met tussenstop om bv met de Little Tooth te gaan in Clearweater, dan BV naar Het SanddCastel hotel, leuk voor de kinderen ligt midden op het strand aan de Golf van Mexico.Naples, via de 41 naar Homestead, langs de 41 liggen talloze bedrijven waar je een airboatride kunt maken, let wel de boten varen niet door Everglades national parc, maar in de buitengebieden van de Everglades. Voor de kinderen is het ook leuk om Everglades national parc te bezoeken.

SandCastle Hotel ziet er idd leuk uit!
Het Everglades national parc, ligt dit ver van de 41 af, moet je dan naar het Ernest Coe Visitor Center?
Is het dan wel te doen met tussenstop in Naples (ochtend) en in de middag airboat-tour en doorrijden naar Homestead?

Moolenschotjes
18-01-14, 20:57
Kopen van iPhone is geen probleem Anita. Mijn voorkeur gaat uit om deze te kopen in de Apple stores en niet bij de reseller. Wel vragen naar een simlock vrij model want anders wordt het lastig om deze thuis werkend te krijgen.

Hebben inmiddels al diverse keren Apple spullen gekocht in de US en ook al gebruik moeten maken van hun service thuis.
Tot open heden steeds door verkeerd gebruik, maar nog steeds gratis vervangen door Apple.

Al je aankopen worden bij in gebruikname gekoppeld aan je Apple ID en hiermee weet men ook gelijk wat je allemaal in bezit hebt van hun productlijn. Ook weet men aan de serie nummers waar dit apparaat gekocht of gereleased is. Men geeft wereldwijde garantie dus dat is geen probleem en uit ervaring kan ik dat ook bevestigen.

Weet niet hoe het gaat met aankopen via resellers. Wellicht hetzelfde maar heb nooit dit risico genomen. Prijzen liggen aanzienlijk lager indien de gunstige dollarkoers zo blijft ;-) je hoeft niets in te voeren als je de telefoon al,in de US in gebruik neemt en alles instelt. Wij hadden voor onze dochter al een simkaart in NL geregeld en meegenomen.

Gewoon lekker gaan shoppen dus....

Hans van Demen
19-01-14, 04:10
waar heb je die regel vandaan? Nog nooit van gehoord namelijk.. Zie hier hoe ze met garantie omgaan: http://www.iphoneclub.nl/dossiers/iphone-garantie-ipad-garantie/Hallo Njit,
Sorry dat ik nu pas reageer, maar ivm mijn werk zit ik weer in het buitenland, jammer genoeg niet de US, maar in Bulgarije, ook een leuk land.

Ik spreek uit eigen ervaring, maar wel plm 3 jaar geleden, heb toen een I pad gekocht , en deze in de koffer meegenomen, na plm een half jaar waren er problemen met de voeding, en ze deden ontzettend lastig bij Apple. Ik weet niet hoe het nu is, dus mijn reactie was gebaseerd op eigen ervaringen.
Omdat ik ondernemer ben is het voor mij niet zo interessant om dat soort produkten in het buitenland te kopen, dit ivm OB belasting.
SandCastle Hotel ziet er idd leuk uit!
Het Everglades national parc, ligt dit ver van de 41 af, moet je dan naar het Ernest Coe Visitor Center?
Is het dan wel te doen met tussenstop in Naples (ochtend) en in de middag airboat-tour en doorrijden naar Homestead?Ik zou dat persoonlijk niet doen op 1 dag. Inderdaad is de ingang via Homestead rijden richting Everglades.Niet ver vanaf het visitors center heb je leuke wandelpaden waar veel Aligators, schilpaden en vogels te zien zijn. Je kunt je hier makkelijk een hele dag vermaken, ook als je eventueel een boottocht wilt maken.

Anita74
19-01-14, 10:17
Bedankt voor de info over het kopen van een iPhone :)!

We zijn al weer een stukje verder met de planning.
Vanuit Orlando gaan we niet naar Clearwater maar wel naar St. Pete Beach/Fort de Soto Park.
Hiervandaan gaan we dan door naar Fort Myers Beach waar we 2 nachten verblijven. Hotel heb ik nog niet gevonden.
We hebben dan de 1e dag om naar Sanibel Island te gaan en in de middag lekker te zwemmen + dolfijnen spotten.
In Ft. Myers kunnen we ook een boottour doen, maar dat zien we wel ter plaatse. Evt. kunnen we dit ook nog op de Bahama's doen, waar we met de cruise aanlanden.
De volgende dag gaan we dan naar Naples (pier) en Everglades. Ik wil dan toch in Homestead overnachten, mede door de goedkope hotels.
Kan ik in Fort Myers Beach een iets duurder hotel kiezen :D.
De pretparken in Orlando: gaan we vanmiddag met de kinderen overleggen, we hebben een gezellig "Amerikaans" middagje!

Esther2013
19-01-14, 10:58
Lijkt me een goed aangepast plan. Wij hebben een dolphin boattour in Ft Myers gedaan, echt super zie ons verslag/filmpje. veel plezier vanmiddag!!

Anita74
19-01-14, 11:21
Heb het dolfijnenfilmpje gezien, ziet er super uit!!
Ik had de 'goodtimecharter' waarmee jullie gevaren zijn ook al op mijn lijstje bijgeschreven.
Als we voldoende tijd hebben gaan we dit zeker doen :D.

Anita74
25-01-14, 11:53
Na wat overleggen tijdens een gezellig 'Amerikaans' middagje (met donuts en hotdogs :)) zijn we er bijna uit!
De kids willen heel graag naar de Disney parken en naar Seaworld, dus hebben we besloten om vooraf een 5daagse Disney-pas te kopen en een Seaworld/Aquatica-2daagse pas.
Ik heb nu bijna alle hotels, voor Fort Myers beach hebben we gekozen voor het Best Western Plus Beach Resort, vanwege de ligging aan het strand
en nabij de restaurants en pier. Hier zullen we dan 2 nachten verblijven. Daarna rijden we door de Everglades naar Homestead (Travelodge 1 nacht voor € 55!!)
Dan 2 nachten in Key West (Best Western Hibiscus).
Daarna willen we nog 3 nachten in Fort Lauderdale of Miami Beach verblijven, voordat we op de cruiseboot stappen.
Ik twijfel nu nog wat we zullen doen, Fort Lauderdale of Miami Beach. We willen daar een dagje Miami doen en een dagje Fort Lauderdale/Sawgrass Mill.
Het hotel moet wel in een gezellige buurt liggen voor avondvertier/restaurantjes. Een appartement/condo kan natuurlijk ook.
Alle tips zijn wederom welkom!!