PDA

Bekijk Volledige Versie : Stopover van een week aan de westkust



frankz
05-01-14, 22:02
Wie kan mij helpen.
We willen graag in 2015 (dus we hebben nog even de tijd) vliegen naar Florida maar met een tussenstop van ongeveer een week aan de Westkust. Op de weg terug willen we wel gelijk door naar huis (wel met een tussenstop, maar dan van max een paar uur :o).
wie heeft dit wel eens gedaan en waar moet ik op letten en waar kan ik ditboeken.
alvast bedankt Frank

bluedolph1n
07-01-14, 13:33
Ik weet niet zeker of ik het snap, wil je eerst naar de westkust van Amerika, en dan naar Florida? Bij diverse sites kun je via multicity tickets boeken in ieder geval.

Njit
07-01-14, 14:25
Dit heet Multi-City. Het beste kun je dit direct bij de luchtvaartmaatschappij opzoeken. Er staat dan een apart tabje met 'Multi-City' of 'Meer zoekopties'. Bij KLM moet je een aantal keren op 'Meer zoekopties' klikken om uiteindelijk op dit formulier uit te komen:

http://i.imgur.com/WA9omH7.png

Nu heeft de KLM wel vaak problemen om dit soort tickets online te boeken. Bij United/Delta/Continental gaat dat meestal wel.

knaapje
07-01-14, 14:29
Ook op Kayak.com kan je dit soort Multicity tickets boeken.
Bijkomend voordeel is dat Kayak bij veel maatschappijen naar de mogelijkheden zoekt.

Ritchie
07-01-14, 15:22
Interessant, ik heb hier ook al een paar keer aan zitten denken, een weekje Disney Anaheim, en dan nog naar Orlando.

b767-300er
07-01-14, 18:49
Bedoeld hij niet aan de westkust van Florida?
Het is inderdaad wat onduidelijk.

Njit
07-01-14, 18:51
Maakt voor het boeken verder niet uit.. heet nog steeds Multicity :)

b767-300er
07-01-14, 20:48
true ;) ;)

Ta2 Gerrit
07-01-14, 22:19
Wij hebben voor Oktober gepoogd multicity te doen >AMS-Las Vegas/Las Vegas-Orlando-AMS, weekje west-weekje FL dus. Dat bleek prijs- en vooral reistechnisch niet echt voordelig te zijn, zowel bij onze favoriete vluchtleiding als anderen.

Dus hebben we de binnenlandse vlucht maar apart geboekt, niet rechtstreeks LAS-MCO (die zijn er niet), maar LAS-MIA (gunstige prijs en reistijd) en gaan we via de Everglades een nachtje Ft. Myers (op bezoek bij vrienden) doen voordat we in Orlando aankomen.

José
08-01-14, 16:11
Wij zijn 2 jaar geleden ook eerst een week in Las Vegas geweest en daarna doorgevlogen voor een week Orlando. Gevlogen met Delta.

ronenivonne
08-01-14, 18:58
Wij hebben voor Oktober gepoogd multicity te doen >AMS-Las Vegas/Las Vegas-Orlando-AMS, weekje west-weekje FL dus. Dat bleek prijs- en vooral reistechnisch niet echt voordelig te zijn, zowel bij onze favoriete vluchtleiding als anderen.

Dus hebben we de binnenlandse vlucht maar apart geboekt, niet rechtstreeks LAS-MCO (die zijn er niet), maar LAS-MIA (gunstige prijs en reistijd) en gaan we via de Everglades een nachtje Ft. Myers (op bezoek bij vrienden) doen voordat we in Orlando aankomen.

Hoi Gerrit,

Rechtstreekse vlucht is te boeken met Southwest Airlines rechtstreeks van Las Vegas naar Orlando.
Hier de link: http://www.southwest.com/
Je moet even tussen het schema zoeken maar vliegen 2x per dag rechtstreeks Orl-LV
Is alleen niet heel vroeg te boeken, dat gaat bij hun niet. Momenteel maar tot Juni.
Wij hebben er vorig jaar mee gevlogen.

Ta2 Gerrit
09-01-14, 10:30
Toen ik gekeken had was er alleen Allegiant Air die rechtstreeks/non-stop vlogen, op onmogelijke tijden, of sochtends vroeg, of snachts. Die van Southwest heb ik toen niet gezien, maar het zijn wel ongeveer dezelfde tijden, en Allegiant heeft die vluchten inmiddels geschrapt (of overgedaan aan Southwest ???). Vandaar mijn stelling.

Aangezien een deel van ons gezelschap toch nog een keer door de Everglades wilde zijn we op LAS-MIA gekomen, ook nog eens $100,- goedkoper voor de kale vlucht, en met mooie vluchttijden, 23.00 uur vertrekken - 7.15 uur aankomen. Een korte nachtvlucht dus :o

ronenivonne
09-01-14, 13:33
Zou zomaar kunnen dat de vluchten over gegaan zijn naar Southwest, weet ook niet of de 2 maatschappijen misschien wel dochter ondernemingen zijn?
Wel toevallig dan dat het zo'n beetje dezelfde vluchttijden zijn.
En 100 dollar is veel geld vind ik, Everglades icm met Key West willen wij trouwens ook nog een keertje terug.

frankz
12-01-14, 20:58
het was inderdaad de bedoeling om eerst naar de westkust van de VS (Californië) te gaan en daarna door te vliegen
richting Florida. Sorry voor de onduidelijkheid. Bedankt voor de tips