PDA

Bekijk Volledige Versie : Als je kind tijdens de reis 12 wordt..



fitnessmouse
31-12-13, 10:03
Zoek je dan volwassen vliegtickets of kindertickets? Ik heb getracht te zoeken, maar vind geen duidelijk antwoord

gudu
31-12-13, 10:47
volgens mij geld altijd de leeftijd op de terugvlucht. dit geld ook zo bij het babytarief .

Michael66
31-12-13, 11:51
Hier is (uiteraard ....) geen vaste internationale regel voor. Je zult dus altijd bij de airline moeten zoeken naar de info of ernaar informeren.

Bij Delta heb ik de regel voor een kind tot/vanaf 2 jaar gevonden:
Ticket Required
You'll need to purchase a ticket for your child when you:
- have a child that is age two or older
- have a child that turns age two during a trip — a reserved seat and ticket are required for the entire journeyKLM meldt hetzelfde:
Voor alle kinderen die voor of tijdens de terugreis 2 jaar of ouder zijn, moet voor zowel de heen- als de terugreis een eigen stoel gereserveerd worden.Bij British Airways iets anders:
If you're travelling with an infant who reaches the age of two during their journey, your child will need their own seat for any flights on and after their 2nd birthday. However, there is no charge for this; you will still only pay the infant fare for the entire journey.Aannemen dat dezelfde regel bij hen geldt voor 12-jarigen? Hmm, ik ga zelf alijd uit van de regel "Alsje iets aanneemt is het altijd 100% fout", en zou dat dus niet aannemen maar navragen. Daarvoor staat de info ook op de website. Delta:
You may find discounted child fares when traveling outside the U.S. or when traveling between certain countries. The price of the ticket will depend on the age of the child.
For assistance with your discounted child fare or infant ticket please call Delta Reservations Office (http://www.delta.com/content/www/en_US/support/reservations-and-refunds/reservations-offices.html).

Njit
31-12-13, 12:00
Amerikaanse maatschappijen hebben bijna nooit meer kinder-korting. Hiervoor moet je bij Europese maatschappijen als KLM en BA zijn.

mpaauwe
31-12-13, 18:14
Vorig jaar met Air Berlin gevlogen. Mijn dochter werd tijdens de vakantie 12 en mocht nog voor de kinderprijs mee. De leeftijd op moment van vertrek was bepalend. Ook bij het zoeken naar de tickets vorig jaar was dit bij BA het geval. BA heb ik hier toen over gebeld.
Weet niet hoe het voor de andere maatschappijen is.

fitnessmouse
02-01-14, 14:07
Dank voor de antwoorden.
Hmmmm, dus per maatschappij kan het verschillend zijn. Nou, ja, goed zoeken dan maar :-)