PDA

Bekijk Volledige Versie : Parkeren in WDW



Monique
17-11-04, 13:24
Ik ben uit aan het zoeken wat voordeliger is maar nog wel handig blijft qua reistijd etc. een wagen huren of met de transfer.

Weet iemand wat de parkeerprijzen zijn bij de Disney parken?
Kun je hier ook een weekkaart of zo voor kopen?

Antonie
17-11-04, 18:50
De parkeerprijzen zijn voor alle parken (Disney, Universal, etc.) $8. En er zijn helaas geen speciale weekpassen of iets dergelijks. Je kunt wel met één Disney parkeerkaartje meerdere Disney parken bezoeken zonder opnieuw te hoeven betalen. Heb je een Orlando Flexticket, dan kun je met één parkeerkaartje van bijvoorbeeld Universal ook Seaworld bezoeken op dezelfde dag zonder te betalen.

SpaceAce
18-11-04, 00:09
Ligt er ook een beetje aan in welk hotel je zit (veel hotels hebben een gratis shuttle dienst). Maar ik gok omdat je deze vraag stelt, je deze service helaas niet hebt :(

Verder ligt het er dan een beetje aan waar je hotel zit. Wij hadden bijvoorbeeld een hotel aan de Highway 192 (met gratis shuttledienst), maar zijn 1 keertje met het openbaar vervoer naar Disney geweest (ivm lekker een keert je uitslapen). We hadden een rechtstreekse verbinding en dan is het 1,25 dollar enkele reis (en een weekpas 10 dollar).

Dus mocht het zo zijn dat je geen gratis shuttleservice hebt en op de route wonen, is het misschien een (goedkoop) idee om een weekpas te kopen.

Ik geloof dat jullie met z'n twee'tjes reizen he? Ik geloof niet dat je voor 20 dollar een week lang met je auto kunt parkeren :)

Het is alleen zo dat als je ook nog naar andere parken wilt via het openbaar vervoer, het een beetje tijd in beslag gaat nemen... Mits je uiteraard dan geen gratis shuttledienst hebt naar de andere parken :)

kefke mouse
18-11-04, 10:16
Wij gaan volgend jaar naar het beloofde land (orlando) en hebben besloten zowel een flexticket als een FITS aan te schaffen. Zit hier de parkeerprijs bij inbegrepen???

Groet,

Kefke Mouse

Monique
18-11-04, 14:18
Ligt er ook een beetje aan in welk hotel je zit (veel hotels hebben een gratis shuttle dienst). Maar ik gok omdat je deze vraag stelt, je deze service helaas niet hebt :(

Ik weet het niet. Wij zitten in Sheraton Studio, bij sommige recensies lees ik van wel bij andere weer niet, het hotel geeft aan dat je via de I-drive trolley (stopt voor het hotel) kunt overstappen op de lynx en zo bij Disney komt. Ik ga er dus van uit dat het niet is.

Ik weet alleen ook niet tot hoe laat de bus rijd en wil natuurlijk het vuurwerk niet missen. Ik weet ook niet hoe vaak de trolley rijd of hoeveel tijd er tussen de trolley zit. Heb je wel altijd plaats??
Verder ken ik de totale reistijd niet en wil ook niet eerst 1uur of zo in een bus zitten, aangezien deze natuurlijk overal stopt. Het parkeren bij het hotel is gratis, dat scheelt.

De bedoeling is om alleen naar de parken te gaan. We gaan tenslotte maar een weekje er even tussen uit. We willen het zo goedkoop mogelijk maken aangezien we ook nog op zomervakantie willen.
(luxe problemen :wink: )
De FITS hebben we nog, hotel via Priceline, vlucht is inmiddels geboekt.
Alleen dus nog de kosten die we daar opmaken.

Ik probeer het zo'n beetje tegen elkaar af te wegen, prijs/reistijd.
Ik geef liever iets meer uit als dat de moeite waard is.
De prijzen kan ik nu wel uitrekenen maar van de reistijd heb ik nog weinig info.

Misschien weet iemand daar nog iets over??

SpaceAce
18-11-04, 18:15
De prijzen kan ik nu wel uitrekenen maar van de reistijd heb ik nog weinig info.


Over de I-trolly weet ik weinig, maar van de Lynx iets meer :)

Tegenwoordig hebben ze op de site van Lynx (http://www.golynx.com/routes.cfm) de bustijden en zelfs de route erop staan. Niet altijd even duidelijk hoor, maar er is uit te komen :)

Lynx heeft namelijk een bepaalde route en daar hebben ze wat haltes uitgepikt waarvan ze de tijden hebben. De stops daar tussen is dus qua tijd altijd raden hoe laat ze daar ongeveer zullen zijn. Het is dus een kwestie van goed kijken tussen welke hoofdhaltes je moet zijn/opstappen om te kijken hoe laat je daar bent/moet staan.

(snap je hem nog??) :)

Je schrijft dat je met de I-trolly naar de desbetreffende halte van Lynx kunt gaan om zo de bus naar Disney te pakken. (En ik gok dan dat je met de I-Trolly afgezet wordt voor Seaworld). Daar zou je bus nummero 50 moeten nemen naar Disney. Dit duurt een kleine 20 minuten als ik me niet vergis.

En als ik het dan een beetje goed inschat, zal de totale reistijd iets van een half uurtje zijn.

Monique
18-11-04, 18:42
SpaceAce, je bent voor mij geweldig!! =D>

Ik had de site van Lynx al ontdenkt, maar had me er nog niet zover in verdiept.
Het hotel zit t.o. wet 'n wild en vandaaruit zal ik eens verder gaan zoeken.

Je hebt me in ieder geval een heel eind op weg gehopen en als het inderdaad een half uurtje of zo is, dan is het nog goed te doen.
Dan ga ik liever nog een keer extra shoppen ipv een wagen te huren.
\:D/

SpaceAce
18-11-04, 19:42
SpaceAce, je bent voor mij geweldig!! =D>


:oops: :wink:



Het hotel zit t.o. wet 'n wild en vandaaruit zal ik eens verder gaan zoeken.


Dan kun je idd het beste met de I-trolly naar de halte (vermoedelijk Seaworld dus) van Lynx gaan. Wij hebben namelijk een niet zo'n leuke route (lees enorm lange route) afgelegd met de Lynx. Waar jouw route dus maar een klein gedeelte van uitmaakt.

Onze niet zo'n leuke route was:
- Beginpunt: hotel aan de Highway 192
- Gratis shuttledienst naar Disney
- "De net niet aansluiting" Lynx 50, halte Seaworld
- "De ongeveer aansluiting" Lynx 8, halte Wet 'n Wild
- "De al helemaal nèt niet aansluiting" Lynx 37 of 43
- Eindbestemming Island of Adventure

Daar deden we dus 2 uur op. Gezelligheid!

Toen we bij Seaworld gezellig bij de bushalte stonden te wachten, reed de I-Trolly een stuk of 3 keer voorbij. Ofwel, je zou gewoon een goede aansluiting hebben op de Lynx 50. Vandaar dat ik gok dat je totale reistijd ongeveer een half uurtje zal zijn. Maar zeker weten doe ik dat niet hoor :)

De tweede keer toen we die kant op gingen, naar Universal zelf dus, hebben we via het hotel een (betaalde) shuttledienst kunnen regelen. Ik geloof 14 dollar p.p. En dat was de reistijd (een klein half uurtje!) meer dan waard!

rvd4always
20-11-04, 16:42
Bij de waterparken van Disney, Blizzard Beach en Typhoon Lagoon, hoef je (gek genoeg) geen parkeergeld te betalen! :wink:

FrankS
21-11-04, 13:03
Als je in een WDW-resort verblijft hoef je ook geen parkeergeld te betalen.

kefke mouse
29-03-05, 13:04
Als ik het goed begrijp kun je bij downtown disney gratis je auto parkeren. Is het dan niet mogelijk om 's morgens hier je auto te parkeren en vervolgens met het disney transportation system naar het park te gaan?? Bespaart je acht dollar en je ziet nog wat van disneyworld.

Is dit mogelijk??

Groet,

Kefke Mouse

Eric
29-03-05, 13:50
Als je al een disneyticket hebt, zou ik niet weten waarom niet.
officieel moet je een Hopper ticket hebben, of in een van de resorts slapen om van het systeem gebruik te mogen maken, maar als je zo'n ticket hebt, zou dat moeten kunnen. Alleen heb ik geen idee, of Downtown Disney 's-morgens al door het transportsysteem wordt aangedaan, en je moet zeker op een half uur extra reistijd rekeken.

Eric.

petra
29-03-05, 16:59
Dat is dan $8,- per dag he? Als je dan elke dag naar een Disney park gaat en je bent er zo'n gemiddeld 2 weken ben je toch ruim $100,- kwijt aan parkeergeld......of niets, als je de tip opvolgt :lol: :cry: :lol:

51Vegas
29-03-05, 17:31
De disney shuttle bussen die tussen de parken rijden zijn gratis. Wij vonden DD ook hardstikke leuk, je moet het een keer gezien hebben.

Voor iedereen wat wils, bios, winkeltjes, kunstwinkeltjes, permanente voorstelling van Cirque du Soleil, eethuisjes.................

mattrob
29-03-05, 18:54
Iemand hier op het forum zal het vast wel zeker weten, maar volgens mij gaan er geen bussen van Downtown Disney naar de parken (Disney is ook niet gek natuurlijk :lol: ). Je kan wel eerst een bus pakken naar een Resort/Hotel en dan daar een bus pakken naar een park. Maar het kost je allemaal wel erg veel tijd (zowel heen als terug). Dan maar $ 8 ....

En Ruud, wij gaan naar Disney Quest met de FITS pas, anders vind ik het ook wel erg duur worden ....

annemiek1001
25-01-06, 09:42
Na lang tobben zijn we er eindelijk uit hoe was onze 3 dagen orlando in gaan delen! Er is zoveel te zien en te doen, dat een keus maken niet gemakkelijk was, maar uiteindelijk hebben we beloten 2 dagen disney te doen en één dag Universal. We willen proberen om op één van de disney dagen twee parken mee te pakken. Bijvoorbeeld door 's ochtends mgm te doen en 's middags Animal Kingdom.

Nu vraag ik me af hoe het in dat geval werkt met parkeren. Bij Universal heb ik begrepen dat de ingangen van de Studios an Island of Adventures op loopafstand van elkaar liggen, maar bij Disney is dit niet het geval. Moeten we de auto verplaatsen als we switchen tussen de parken of rijden er busjes of treintjes tussen de ingangen van de diverse parken?

Njit
25-01-06, 09:56
Nu vraag ik me af hoe het in dat geval werkt met parkeren. Bij Universal heb ik begrepen dat de ingangen van de Studios an Island of Adventures op loopafstand van elkaar liggen, maar bij Disney is dit niet het geval. Moeten we de auto verplaatsen als we switchen tussen de parken of rijden er busjes of treintjes tussen de ingangen van de diverse parken?

Met het Disney vervoer kun je tussen de parken hoppen. Je kunt ook met de auto naar het andere park gaan. Je betaald namelijk maar 1x per dag voor het parkeren..

Even een quote van Brochureworld.org:


Als je van het Magic Kingdom naar een ander park wilt kun je met de monorail of boot naar het Transportation en Ticket Center, het TTC. Vanaf daar kun je per monorail naar Epcot en per bus naar MGM Studios en Animal Kingdom. Vanaf Epcot kun je een bus nemen naar MGM Studios en Animal Kingdom en voor het Magic Kingdom ga je per monorail via het TTC.
Vanaf MGM Studios en Animal Kingdom zijn er bussen naar de andere parken en het TTC.

Hier kun je verder lezen: http://www.brochureworld.org/orlandotips/overview.php?ID=29

marisca
25-01-06, 10:03
Hoi Annemiek, ik zou als eerste met Animal kingdom beginnen, want dan zijn de dieren actiever, begin dan met de Kilimanjaro Safaris. Ik zou gewoon mijn auto bij de Transportation and ticket center parkeren, van daar kun je de monorail en pendel bussen pakken naar je park van die dag. Zo hop je tussen de parken en het disney vervoer rijd regelmatig. Groetjes marisca. 8)

annemiek1001
25-01-06, 12:23
In ieder geval alweer een hele opluchting dat we de auto kunnen laten staan. Kost toch weer een hoop tijd om hem te zoeken en ergens anders opnieuwe te moeten parkeren. Ik neem ook dat de bussen en de monorail regelmatig heen en weer rijden tussen de parken?!

Njit
25-01-06, 12:29
Ja hoor.. Gaat allemaal heel vlotjes. De Monorail rijdt zowiezo de hele tijd rondjes. De bussen gaan om de 10 minuten ofzo..

Eric
25-01-06, 12:45
Houd er wel rekening mee, dat de monorail alleen van het TTC naar MK en Epcot rijd. Voor de rest ben je aangewezen op bussen, die meestal via het hub & spoke system rijden, dus vaak niet rechtstreeks. Maar het wijst ziczelf allemaal de weg.
Zie hier een kaart van het totale transportsysteem:
http://www.intercot.com/infocentral/images/transportation.jpg
Eric

annemiek1001
25-01-06, 13:37
Omdat we eerst naar AK gaan, zullen we daar wel de auto zetten. Dan zien we daar inderdaad wel wat ons sneller lijkt te gaan, de auto meenemen naar MGM of de bus nemen.
Moeten we het parkeerticket dat we bij AK krijgen bij MGM opruilen als we de auto meenemen?

De tweede dag is makkelijker.....dan zetten we de auto bij het Ticket Center en gaan dan een bezoekje brengen aan MK. Als we tijd over hebben gaan we eventueel nog naar Epcot, maar dan zouden we de monorail kunnen nemen.

Njit
25-01-06, 14:07
Dit is ook een leuk stukje: http://www.mouseplanet.com/dtp/wdwguide/5_Primer/wdw_transportation/wdw_transportation.htm

Mooi met plaatjes enzo :)

annemiek1001
27-01-06, 11:55
Nou kan helemaal voorbereid afreizen naar Florida volgende week.

Ik weet alleen nog niet hoe precies in zijn werk gaat als ik de auto eerst bij AK neerzet en hem daarna meeneem naar MGM. Krijg ik bij de ingang van AK een parkeerticket dat ik moet omruilen bij de ingang van MGM?

Eric
27-01-06, 13:10
Zelfde P-ticket kun je gebruiken, er staat een datum op.
Overigens: maak je geen zorgen, iedereen is daar vriendelijk en behulpzaam, en het gaat allemaal veel makkelijker dan je nu denkt. Let maar op !
Eric

Thea
27-01-06, 14:09
Hai Annemiek
Wij hebben dit vorig jaar ook gedaan.
Je legt gewoon je parkeerticket van AK voor je raam en als dan bij de parkeerplaats van MGM komt zien ze je kaartje liggen en mag je gewoon doorrijden.

Groetjes Thea

kbisok
12-04-06, 17:52
Hoi,

Wij hebben van de zomer een vila in Kissimee en zit een beetje het parkeren. We nemen waarschijnlijk een ultimate pas voor 3 weken maar om dan iedere dag 8 dollar te dokken voor pakeren... blijven toch nederlanders... zag iemand anders onderstaande vermelden:

Parkeren bij Downtown Disney is gratis en het is vlakbij Typhoon Lagoon. De 3 delen - West Side, Market Place en Pleasure Island liggen bij elkaar en zijn goed te lopen. Ook als PI nog gesloten is (wat tussen west side en market place inligt) is het nog makkelijk te lopen.

Een ander leuk uitgaans gebeuren is Disney's Boardwalk. Hier vind je vele gezellige restaurantjes en winkeltjes en het ESPN Sport cafe. Het parkeren bij de Boardwalk is gratis, en hiervandaan kan je heel makkelijk lopen naar Epct of met het bootje naar de Studio's. Als je dus niet in een Disney hotel verblijfd dan is dit een goede optie om parkeergeld te besparen.
Iemand enig idee of dit klopt ? En kun je dan van daaruit naar WDW?

Eric
12-04-06, 18:50
Het klopt wel, maar het ligt eraan wat je te belopen vind.
Van Disney Marketplace naar bv. Typhoon Lagoon is al gauw een stief kwartiertje lopen (schat ik) , en of je daar in de brandende zon zin in hebt ???
Wat bedoel je met WDW? Alles waar we het over hebben ligt in WDW, wat in oppervlakte iets van de provincie Utrecht is..........
Je kunt inderdaad van Marketplace met de bus naar Magic Kingdom, maar dat is nogal een onderneming, want je moet overstappen.
Maar als je tijd voldoende hebt, is dat wel een optie.
De overige parken zijn nog moeilijker te bereiken, dan moet je altijd via TTC (Ticket en Transportation Centre.
Google maar eens op maps Disney World Orlando, dan krijg je een beetje een indruk wat je te wachten staat.
Er is zo ook een transportation kaart te vinden, met alle buslijnen.
Succes, Eric

Njit
12-04-06, 18:58
Van AllEarsnet.com

WHAT ABOUT PARKING AT OTHER DISNEY VENUES?

Parking at Blizzard Beach, Typhoon Lagoon, Winter-Summerland Mini-Golf, Fantasia Gardens Mini-Golf, Fort Wilderness, Wide World of Sports and self-parking at Downtown Disney is free to all guests, including those staying off property.

Self-parking for use of the entertainment and dining facilities at the Boardwalk's entertainment area is also free.

-----------

Van Downtown Disney en de waterparken kun je volgens mij alleen met een Shuttle naar 1 van de Resorts. Vandaar kun je dan met de Monorail naar het TTC. Al met al een lange reis..
Het is dus maar de vraag of het je waard is om minimaal een uur kwijt te zijn met het vervoer van Downtown Disney naar 1 van de Disney parken om $8 uit te sparen..

christophe
12-04-06, 19:06
en hoe zit het met parkeren aan de disney hotels?
Ik zou graag AK lodge en het polynesian resort eens bezoeken en daar een hapje eten. Moet je daar ook betalen voor parking?

Eric
12-04-06, 21:45
Bij alle Disney hotels en resorts mag je gratis parkeren als je komt eten, of even wilt rondkijken. Je meld je bij de bewaking, en dan krijg je een kaart met de tijd van binnenkomst er op. Volgens mij mag je dan drie uur staan, maar dat weet ik niet precies meer.
Eric

Barry1401
13-04-06, 00:18
je zal wel je dinee reservering EN een legitimatie moeten laten zien, dan mag je inderdaad er 3 uur parkeren... (en je krijgt geen kaart hoor) bij 4 uur word je weggesleept, naar god mag weten waar... maar kost je in ieder geval een heleboel $$$$$

Je kunt trouwens ook niet 's-middags (om een uur of 3) al zeggen ik heb een reservering voor vanavond 21.00 uur ofzo, daar trappen ze niet in...

Eric
13-04-06, 00:25
Ik ben afgelopen oktober nog naar AK lodge geweest, en wou alleen een beetje rondkijken.
Dat was geen enkel probleem, ik hoefde ook niets te laten zien, maar kreeg wel een kaart.
Misschien verschilt het van hotel tot hotel?
Eric

kbisok
13-04-06, 11:02
Hoi,

Bedankt voor alle reactie's. Is de eerste keer dat ik naar Disneyworld ga dus vandaar... ben wel al in Disneyland en Eurodisney geweest. We hebben gisteren voor 1150 pond (iets van 1600 euro geloof ik) aan kaartjes gekocht voor de parkeren (21 dagen kaarten voor 5 volw. en 1 kind) dus qua kosten hebben jullie gelijk :-) Maar ja we zaten ook te redeneren van 21x8 is toch weer 170 dollar extra, maar ja op zo'n bedrag inderdaad.

En we kunnen ook nog kijken naar de shuttle die vanaf ons huizencomplex (Terra Verde) vertrekt.

Maar ik verwacht dit gelezen te hebben dat we gewoon gaan parkeren en als ik het goed begrijp kunnen we dit het beste doen bij het park wat we de betreffende dag gaan bezoeken.

Mochten er mensen info willen hebben (misschien weten jullie het allemaal al) over de 14 en 21 daagse ultimate tickets en hoe er aan te komen, dan hoor ik het wel. Ik heb i.e.g. bevestiging van disney dat Nederlanders ze ook mogen gebruiken.

Barry1401
13-04-06, 21:54
Wij hebben er vorig jaar zomer, gegeten 's-avonds. We kwamen daaraan boom was omlaag, moesten wachten. Moesten de reserveringsnr. laten zien, en hij wilde ook nog een legitmatie zien.

Logeerde jullie some in een ander Disney hotel???

1ste kerstdagin contempory gegeten, California Grill (btw beregoed) Maar weer hetzelfde verhaal... Res. nr. en ID...
Ik heb m'n gezicht niet mee.... :D Ik ben eeuwig de klos...

Op schiphol, als er iemand gecontroleerd wordt, ben ik het wel,
Op Washington... idem. Op Chicago... idem ditto. Op Orlando... idem ditto met een *. Uit een rij van... zeg... 200 man... wie word er gecontroleerd... MOI!!! :lol: :lol:

Ivon
15-08-07, 14:04
Hoi Allemaal,

Weet iemand van jullie hoe het zit met je parkeerkaart bij de disneyparken.
Als je bv s'ochtends een disneypark bezoekt en je s'middags naar 1 van de waterparken van disney wilt, moet je dan weer een nieuwe parkeerkaart betalen of is dit ook een "hopper" pas?

Gr Ivon

Njit
15-08-07, 14:11
Disneyparken is 1x per dag betalen. Als je naar een ander park hopped dan hoef je niet nog een keer te betalen.
Bij Waterparken is het parkeren altijd gratis!

FrankS
15-08-07, 16:25
En als je in een Disney-resort verblijft is het parkeren ook altijd gratis.

zonnestraaltje
16-08-07, 14:51
Wij zijn net terug uit Florida. Eerst verbleven we 5 dagen in een Disney hotel, dan is parkeren gratis. Daarna verbleven in een ander hotel in Orlando. Toen we van daaruit Disney bezochten zijn we (per ongeluk) niet via de normale route naar Disney gegaan maar buitenom. Daar zijn we geen 'poortje' tegen gekomen om parkeergeld af te rekenen, dus was parkeren ook gratis. Je gaat dan met een soort trein naar de hoofdingang, ging snel en zonder problemen. Bij de glijbanen was het ook gratis.

Ivon
16-08-07, 16:00
Hoi Zonnetraaltje,

Ook ik ben benieuwd waar jullie dan zijn geweest om via "de achterdeur" (dus geen parkeergeld) bij Disney zijn gekomen? En waarschijnlijk nog een heleboel andere hier op het forum ook! Misschien dat je nog weet hoe jullie zijn gereden of bij welk trein station jullie waren?

Gr Ivon

calypso
16-08-07, 16:14
Als dit waar is will ik graag weten waar dit is aangezien ik over 2 weken ga dan ga ik dit ook doen, want zover ik weet is het parkeren alleen gratis als je dus in een Disney hotel logeert.

Mickey99
16-08-07, 17:48
Daar ben ik ook wel héél erg benieuwd naar, zover ik weet kun je niet zomaar op de parkeerplaats van 1 van de 4 pretparken van Disney komen. Uiteraard wel op de parkeerplaats van de waterparken en Downtown Disney maar daar rijden treintjes naar de hoofdingang...

Ik hoop dat Zonnestraaltje ons snel van de nieuwsgierigheid af helpt.

zonnestraaltje
30-08-07, 13:42
Sorry voor mijn late reactie, ik heb de discussie verder niet meer gevolgd.
We konden gratis parkeren bij Magic Kingdom. Hoe we precies gereden zijn weten we niet, want we reden verkeerd. Als ik nu op het kaartje kijk kan ik me nog het volgende herinneren: We zijn langs Ford Wilderness gereden, vervolgens om Magic Kingdom heen (tegen de klok in) daarna eerste de beste parkeerplaats. Met een treintje ging je naar het 'station' van de monorail en die trein bracht je bij de ingang van Magic Kingdom. Dit ging heel vlot. Ook 's avonds na de vuurwerkshow werden we weer heel vlot naar de auto gebracht (10-15 minuten). We hebben nergens voor hoeven betalen. Niet voor de parkeerplaats, niet voor de trein.

FrankS
30-08-07, 13:50
Het is ons wel gebeurd dat als je wat later op de dag arriveert, de hokjes van de parkeerwachters niet meer bemand zijn en dat je dus "gratis" door kunt rijden.

FrankS
03-09-07, 16:00
Sinds afgelopen zaterdag (1 september dus) zijn de parkeertarieven verhoogd:

Auto, taxi, limo, shuttle & motorcycle $11.00
Camper/Trailer $12.00
Bus/Tractor Trailer $14.00

(Elke categorie is 1 dollar duurder geworden)

Hiermee wordt het verblijf in een Disney-resort dus weer een (klein) beetje aantrekkelijker...

Yvet
03-08-08, 18:35
De prijzen voor parkeren zijn ook weer omhoog gegaan.
Nu kost parkeren $12 per dag.

annette
05-08-08, 17:29
Wij zijn van 16-30 juli geweest maar toen was de prijs nog $ 11,- voor ht parkeren!

Yvet
05-08-08, 17:56
Dat klopt dat je prijs toen $11 was.
De prijsverhoging is net zoals de ticketprijzen en de rest ook pas vanaf 3 augustus ingegaan.

Heey 4 x $1 is toch mooi een Pineapple Float.
Zo dat is besparen.

annette
08-08-08, 12:42
Wat een rare tijd om prijzen aan te passen. Hier is dat toch meestal begin van het seizoen. Maar goed, zal wel weer iets Amerikaans zijn.

calypso
08-08-08, 18:09
Als je wilt zien hoe de kaartjes tot nu to omhoog zijn gegaan kijk maar een hier op AllEars.net (http://allears.net/tix/tixincrease.htm)

Kun je mooi zien hoe vanaf het begin dat het park opende de prijs omhoog gegaan is :-)

justme24
03-06-09, 15:42
Ik heb nog een tip voor degene die van plan zijn om met de (huur)auto naar 1 van de 6 Disney parken (inclusief waterparken) te gaan. De goedkoopste manier is namelijk om de auto gratis te parkeren bij Downtown Disney, vanuit hier kun je gratis met de bus (Disney Transportation system) naar alle Disney parken gaan.

Zo kun je bijvoorbeeld met de bus naar het Disney Transportation Centre gaan vanuit daar kun je overstappen op de monorail naar bijvoorbeeld Magic Kingdom en Epcot.
Naar Animal Kingdom, Disney's Hollywood Studios en de waterparken rijd de bus rechtstreeks.

corrus
03-06-09, 15:48
Wat jij schrijft is al vaker ter sprake geweest op dit forum maar in de praktijk komt daar helemaal niets van terecht.

Tenzij je er ruim 90 minuten voor over hebt om een park te bereiken, zou ik het doen.
Wist jij.... dat er niet één bus rechtstreeks naar een park. ze doen allemaal eerst één of meerdere hotels aan, en in de meeste gevallen moet je dan nog overstappen ook...

Dit gaat écht niet werken...
Voor mij in ieder geval niet...

Njit
03-06-09, 15:54
Dit is hier al ter sprake geweest: Parkeren in WDW (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1646) (2005). Daar staan alle nadelen ook al uitgebreid besproken...

calypso
03-06-09, 16:07
Jee dan spaar je veel uit zeg 13 dollar uitgespaard maar een hoop ellende met extra reistijd erbij gekregen :-)

Dan eet ik maar een ijsje minder, en koop een parkeerticket....
En dan krijg je ook nog eens wat, heb al 3 keer een gratis pin gekregen door zo'n parkeerticket, dat mis je dan ook weer die kans :-)

Orangedevil
03-06-09, 16:47
De waterparken zijn zoiezo (nog) gratis. Het kan wel geld schelen dat wel. Als je in 2 a 3 weken 10 keer gaat is dat wel 130 dollar=90 euro.
Maar ja het is natuurlijk wel een hoop gedoe dus wij zouden dit nooit doen helemaal niet met een kinderwagen. Wij zijn trouwens met 3 volwassen dus we delen het gewoon dan is het 4 dollar= 3 euro per keer. Valt allemaal wel mee.

Tinkerbell
03-06-09, 16:47
Of je treft iemand die in de verkeerd bus stapt en dan twee uur later nog niet bij zijn auto kan komen omdat hij in de verkeerde monorail zit.
En kwaad dat deze man was. Maar ja het was rond de klok van zes,iedereen wilde naar "huis" en de bussen en monorails zaten ook nog eens afgeladen vol en was wachten ook nog een lekkere lange rekker .

JKG
04-10-09, 21:36
Bron: CFNews13.com
"LAKE BUENA VISTA -- If your plans this week include a trip to Walt Disney World, get ready to shell out more money to park.
Starting Sunday, it will cost drivers $14 to park at any of the resort’s four theme parks, a two-dollar increase from the previous $12 parking price.
According to the Orlando Sentinel, Disney said it needed the rate hike to help make up for increased transportation costs.
The park has put more workers on duty following July’s deadly monorail crash (http://www.cfnews13.com/News/Local/2009/7/30/ntsb_reviewing_disney_documents_following_monorail _crash.html).
However, a Disney representative told News 13 Sunday that the increase was just based on normal adjustments to parking rates.
The raised rate follows a $4 jump in the price of a one-day ticket that went into effect in August.
Annual passholders, of course, can still park for free."


Benieuwd wanneer het echt tè duur wordt om voor een gemiddeld (Amerikaans) gezin nog naar een Disney park te gaan, vind de prijzen nu al erg hoog... maar dat geldt trouwens niet alleen voor Disney parken.

ralfbosz
04-10-09, 22:38
Leuker is tips om goedkoop te parkeren bij de parken. Ik had mazzel dat ik afgezet kon worden en dus geen 12 dollar kwijt was bij Universal. Maar bij SeaWorld ging wel iedereen en moest dus 12 dollar afgetikt worden.

PENPE
05-10-09, 09:07
Omgerekend 9 euro , als je het vergelijkt met DLRP ( 16 euro ) waar praten we dan over....

Yvet
05-10-09, 10:25
Parkeren hoort erbij net zoals eten....

Je berekent dit dus van te voren in je budget mee.

Chanti
06-10-09, 21:06
Bleh, dat is wel een behoorlijke verhoging. Ik mag niet klagen want we zitten in een disney hotel dus parkeren is gratis. Ik vraag me af of de andere pretparken hier ook aan mee doen, want volgens mij is het parkeren altijd een beetje net zo duur geweest. :S

[verwijderd]
07-10-09, 16:12
Als je er veel naar toe wil kan je altijd 1 annualpas nemen zodat parkeren wel gratis is op vertoon van die pas, kwestie van even uitrekenen wat het voordeligst is.

mhagman
17-06-10, 18:48
Kan iemand mij vertellen hoe het gaat met parkeren bij WDW? Wij hebben een onbeperkte toegangspas genomen voor 14dagen, als wij nu in de ochtend een park doen, bijv de studios, in de middag iets anders gaan doen (shoppen) en savonds weer terug gaan naar bijv epcot, moeten wij dan 2 x parkeer kosten betalen of gaat het parkeergeld op dagbasis (ticket bewaren?)? of is er een parkeerkaart te koop die ook voor meerdere dagen geldt? Ik stel de vraag voor disney complex maar als iemand de antwoorden ook voor universal weet hoor ik die ook graag,
Bvd,
Mariska

[verwijderd]
17-06-10, 18:58
Bij Disney is het zo dat je betaald voor een parkeerkaart voor de hele dag, je kan van Disney park naar Disney park rijden en dan gewoon dezelfde kaart gebruiken.

mhagman
17-06-10, 19:34
Bedankt voor je snelle reactie, helemaal goed, enig idee wat huidige tarief is voor een dag parkeren WDW?

JKG
17-06-10, 20:49
12 dollar was de prijs 2 jaar terug, het is al weer 14 dollar.

m1099
06-07-10, 10:48
Wij zijn in maart in WDW geweest en kwamen achter een handige paarkeeroptie. Voordat we kaartjes voor de parken hadden waren we een keer naar de boardwalk geweest. Wij hoefden daar alleen legitimatie te laten zien en dan mocht je het terrein op en kon je gratis parken. Naast de ingang van het hotel kun je dan de boardwalk op. We kamen erachter dat het vanaf daar ongeveer 10 minuten lopen is naar de achteringang van Epcot. Dat scheelt niet alleen parkeerkosten, maar ook tijd. Deze ingang is namelijk een stuk rustiger en na het vuurwerk 's avonds ben je zo buiten en daarna door de kleine parkeerplaatsen ook zo bij je auto. Wij waren lang niet de enige die dit deden! Vanaf de Boardwalk kun je ook een bootje nemen naar de Studio's, dus ook voor dit park hebben we hiervan gebruik gemaakt. Wij vonden het een ideale oplossing!

corrus
06-07-10, 11:23
Ja, Vast!!!

ALS dit al gebeurd is, gebeurt het in ieder geval nu niet meer...
Je kunt wel op Boardwalk parkeren om te lunchen of dineren, dan krijg je toestemming om 2 uur te parkeren, maar meer niet.
Blijf je TOCH langer staan dan riskeer je wegslepen en en boete van US$250,-

Dit soort dingen zijn hier al zovaak de revue gepasseerd...

m1099
06-07-10, 17:12
Sorry dat ik niet het hele forum hebt doorgelezen om te kijken of dit hier al ergens stond. Ik dacht gewoon een handige tip te geven voor mensen. Ik heb zelf veel gebruik gemaakt van het forum voor onze vakantie en wilde nu wat van onze tips erop zetten, omdat ik dacht dat sommige mensen dat handig vinden. Maar zo'n reactie spoort niet echt aan om nog meer te posten.
Wij hebben afgelopen maart nog gebruik gemaakt van deze optie, dus dan zal het net veranderd moeten zijn of wij hebben mazzel gehad. Wij hebben in een periode van drie weken verschillende dagen hier gestaan, dus het was deze periode gewoon toegestaan.

Njit
06-07-10, 17:27
Ik denk dat je gewoon mazzel hebt gehad. Er bestaat in Disney niet zoiets als 'gratis' parkeren (enkel in Downtown Disney en de waterparken).

Het staat je vrij om te posten maar een dergelijke reactie valt te verwachten indien er bepaalde risico's aan een bepaalde actie verbonden zijn.

[verwijderd]
06-07-10, 19:27
@corrus;
Mij is dit niet verteld toen ik daar een avond de auto parkeerde, nadat ik aangaf dat ik naar Disney's Boardwalk wilde was er geen probleem en kreeg ik een parkeer terrein toegewezen waar ik mocht parkeren. Niets geen tijd of wat dan ook mee gekregen.

Tinkerbell
07-07-10, 14:58
Er lopen parkeerwachters rond die met krijt de tijd op de banden schrijven van de auto's als ze er langs lopen. Sta je er drie uur later nog loop je een gerede kans om je auto ergens mijlen verder tegen een hoge boete op te halen.

De parkeerplaatsen zijn bedoeld voor diegene die in dat hotel verblijven. Als dit een algemeen toegestaan gebruik was zou iedereen bij een van de monorail resorts gratis parkeren en dan naar de parken gaan. Kun je je de frustratie voorstellen dat je als gast van dat betreffende hotel je auto niet kwijt kunt?
Het is wel legaal om valet te parkeren. De auto wordt dan tegen betaling voor je geparkeerd en na afloop weer netjes voor gereden ( vergeet niet om de valetparking boys een leuke fooi te geven :grin:)

[verwijderd]
07-07-10, 22:22
Dat zal dan inderdaad, maar gelukkig ben ik nu gewaarschuwd en zal het mocht ik er weer parkeren eens vragen.

Ik stond wel op een kleine aparte parkeerplaats meteen links na de toegang, misschien dat dat nog verschil maakt en het was al laat in de avond.

m1099
08-07-10, 12:52
Dan is het bij ons waarschijnlijk goed gegaan omdat we elke keer maar een paar uur in het park waren en niet een hele dag. En misschien hadden we ook de periode mee, want het stond er ook helemaal niet vol.

damian08
28-12-12, 13:03
Tijdje geleden dat hier wat geplaatst is, maar ik vroeg me af of iemand mij kan vertellen wat parkeren nu kost bij de Disney parken?

Ta2 Gerrit
28-12-12, 13:59
De laatste keer dat wij er waren (voorjaar) was het $14,- p/d.

hannie
28-12-12, 14:17
Het is nu $15 De eerste keer dat ik naar Disney ging was het $1. Ik heb het parkeerkaartje nog in m'n fotoalbum zitten. Dit was trouwens in 1978.

damian08
28-12-12, 14:23
Ok super dank je..ben een beetje aan het uitvogelen of het nou goedkoper is om een jaarkaart te nemen. Die parkeerkosten tikken natuurlijk ook wel snel aan. @Hannie, dat waren nog eens prijzen haha!

satpet
13-05-13, 14:01
Ik heb het volgende gevonden ivm het vermijden van parkeerkosten in WDW: How to Avoid Parking Fees (http://voices.yahoo.com/disney-world-tips-2011-updated-avoid-parking-8750505.html?cat=16)

Heeft iemand deze tips al eens toegepast en is het niet te veel tijdverlies?

mvg

cindy74
13-05-13, 14:12
Nog nooit geprobeerd maar als je dit doet ben je minstens een uur onderweg om naar de parken te geraken . Wij logeren bijna altijd in animal kingdom resort en als je dan naar downtown disney met de bus gaat is dit minstens 20 min als je dan nog eens moet wachten op de bus en deze rijd ook nog naar kidani dan ben je veel tijd kwijt hoor . Wij nemen zelfs de bussen bijna nooit omdat het zo tijdrovend is .

Ritchie
13-05-13, 14:49
In het verleden deden wij ook vaker reizen met bussen enzo, om parkeerkosten te besparen, maar je bent wel beduidend langer onderweg.
Aangezien we nu een Premium Annual Pass met Diamond Parking hebben, doen we dit niet meer.

Mushu
13-05-13, 23:56
Ja, het kost je heel veel tijd om zo te reizen. Ik heb het vaker gedaan maar niet om geld te besparen. Ik verblijf vaak in een wdw resort zonder auto en bezoek dan wel eens andere resorts vanwege bv restaurants of excursies. Alle tijden die in het artikel staan houden geen rekening met wachttijden op de bus of ander vervoer middel. Er is ook geen tijdschema dus je weet nooit of de vorige bus net is geweest en je dus 20 min (of meer) kan gaan staan wachten op de volgende bus. Het reizen van de parken naar je verblijf resort en vv is prima maar als je routes gaat cobineren kan je daar soms 1,5 uur reistijd voor rekenen. En je moet niet alleen rekening houden met de ligging van het resort maar ook hoeveel resorts een bus aan doet. Over het algemeen geldt dat hoe goedkoper het hotel hoe meer bussen en minder haltes. De dure hotels worden vaker gecombineerd en als je dan bij het laatste resort moet zijn kan je zo 45 min onderweg zijn. Het is zeker niet altijd stressvrij reizen!

Njit
15-05-13, 10:00
Er loopt een pad van Downtown Disney naar Saratoga Springs. Zie http://goo.gl/maps/64GD9
En verdere opties staan in het artikel wat je zelf ook al geplaatst hebt.

cindy74
15-05-13, 10:26
Ja je kan te voet naar saragota springs en ook met de boot . Kan je zo geen anwb parkingpas kopen voor 14 dagen ?

Ritchie
15-05-13, 11:10
Je kunt vanaf Downtown Disney volgens mij naar ieder resort, vandaar kan je de bus pakken die naar een park gaat.

Mushu
15-05-13, 18:33
Deze link is misschien wel handig:http://www.ourlaughingplace.com/aspx/twiz.aspx#.UZOrSWthiSN

Je kan op die site invullen van waar in wdw naar waar je wilt gaan. Ze geven dan alle opties en tijd die het kost er bij. Als je dat allemaal al weet heb je idd niets ad site maar voor andere misschien wel handig.

Maar je moet wel in wdw starten....

Als er een mogelijkheid is om iets lopend te doen, staat dat er bij. Maar er zijn weinig loop-mogelijkheden in WDW buiten de parken om. Er zijn vaak niet eens wandelpaden vanaf bepaalde resorts! En volgens mij gaan ze ook niet verder dan WDW zelf, dus daar starten en daar blijven! :D

Teleton
31-05-13, 18:22
Je moet dan wel betalen voor parkeren, maar kunt als ik het goed begrijp helemaal vooraan parkeren?D'r staan een paar lettertjes op de Diamond Parking Permit: Void if sold. Non Transferable. Illegaal dus en dat willen we niet op dit forum. Ennne...dat vooraan parkeren is ook maar relatief hoor.

Bosevents
31-05-13, 18:49
Oke hier volgt een hele lap engelse tekst.
Het kost meer tijd maar in deze tekst wordt geweldig uitgelegd hoe je goed en dus zonder parkeerkosten naar de parken kunt. Het komt er globaal op neer dat je vanuit Pleasure Island of Downtown Disney (of Blizzard beach waterpark) vertrekt. Daar parkeer je nl. gratis en vanuit daar gaan er bussen naar diverse hotels. Overstappen of in sommige gevallen lopen en je bent op je bestemming.
Lees het en je weet de snelste route.

Read carefully and you won't have to pay that parking fee, regardless. Parking at Downtown Disney and Pleasure Island is always free, as is parking at the water parks. If you're willing to sacrifice a mere 20-30 minutes in bus transfers, you'll be just fine and dandy and free of that $14 fee. Since Downtown Disney does not offer bus service to the actual theme parks anymore, what you'll need to do is catch a bus from Downtown Disney/Pleasure Island to a resort and from there transfer to a theme park bus, monorail, or water taxi. The trick to this is knowing the layout of the WDW property. You want to know the quickest way to get where you're going. For instance, I recommend parking at Pleasure Island above the other locations because 1) you can literally walk five feet from where you park to a bus and 2) it is from this stop that you will go directly to a resort. At this point, let's discuss specifics, and I'll provide you with the quickest route to get you to your destination:
Saratoga Springs: always a good option!
Whether you're waiting at the bus queue at PI or at a theme park, a Saratoga Springs resort bus is always a good one to catch whether you're trying to go the park or get back to your car. Saratoga Springs is the closest resort to the Downtown Disney area--it only takes five minutes to get there, at which point you can transfer to another bus with ease.
Water Taxi to the Riverside Resorts: a scenic second option!
If you don't mind a little bit more wait time and would prefer a calm, quiet, boat ride to your next destination spot, do park at Downtown Disney (not PI), spot the Rainforest Café volcano, and just to your left and down the stairs you'll see the water-taxi dock. These lovely little boats will transport you to the French Quarter resort first and the Riverside resort second. The boat ride is generally 15 minutes either way but well worth-it for the serene views. At either resort, you can debark and catch a bus from their main terminal at the front of the resort to any theme park location you should wish to visit.
Destination Epcot or Hollywood (http://voices.yahoo.com/topic/939/hollywood.html) Studios? Try this!
If you're traveling to Epcot or Hollywood Studios, board either a Swan and Dolphin bus or the Boardwalk/Yacht & Beach Club bus. Both these buses will place you in a 4-resort area lagoon which is exactly halfway between Epcot and Hollywood Studios. At any of these resorts, you can walk to Epcot within 5-10 minutes (for this, the Boardwalk and the Beach Club are the closest) or you can take a water taxi to Hollywood Studios (though the Swan and Dolphin is closest in this case). You can also take a water taxi to Epcot from any of these hotels if you so desire and you technically can walk to Hollywood Studios but it's a 30 minute walk, so I would only recommend it to the brave. Of course, you can also take buses to the theme parks; however, be advised that it's a pretty long walk from the Epcot bus terminals to the park entrance (not so for Hollywood studios). Also note that there is a direct bus between Epcot and Hollywood Studios, should you wish to transfer.
Destination Animal Kingdom? Try this!
If you'd like to go to Animal Kingdom, the quickest way is to take a bus to the Animal Kingdom Resort from Pleasure Island. Though you cannot walk between the two, the bus ride from the resort to the theme park takes less than 10 minutes. In this case, you can also park at Blizzard Beach (which is free) and catch the Animal Kingdom Resort Bus which is en route at that point of pickup.
Destination Magic Kingdom? Try this!
As I alluded to earlier, if you'd like the most direct way to Magic Kingdom, take a bus to the Magic Kingdom resort hotels--the Polynesian, the Grand Floridian, and the Contemporary. While you can transfer to a bus that will take you to Magic Kingdom from these locations, try a monorail or footpath instead--it's much more fun! If you debark your bus at the Contemporary, it's a 6-minute walk to the Kingdom. If you debark at the Grand Floridian, you'll be the last stop on the monorail before you go to Magic Kingdom, and you'll get there in 3-5 minutes. (So you know, the monorail goes in a clockwise direction). Should you debark your bus at the Polynesian, you can access the Transportation and Ticket Authority (TTA) Express Monorail to Magic Kingdom with no stops on the way (5 minute trip). From the TTA you can also take a ferry boat to Magic Kingdom (15 minutes) or catch a transfer monorail to Epcot if you decide to visit there after your Kingdom visit (15 minutes). For scenic seekers, the Polynesian and Grand Floridian also offer boats to Magic Kingdom which you can pick up near their beaches. This option can often be a great help when the lines for the monorails are half a quarter of a mile long. There's plenty of ways to get to Magic Kingdom...pick one first and try them all later! Plenty of fun and numerous ways to avoid traffic jams during busy park hours...closing time in particular!
In short, hopefully now you can navigate Disney without a car and you can avoid those nasty-ever-rising parking fees! Plan ahead, save stress and money, and stretch your Disney days for all they're worth!

Mushu
31-05-13, 19:54
20-30 minuten, ja als je geluk hebt. Vaak sta je in de ochtend al 20 min op een bus te wachten van of naar Downtown (in de avond rijden ze regelmatiger). Al eerder gezegd, het is te doen maar het kost veel tijd en naar mijn ervaring meer dan 20-30 minuten. En ik spreek uit ervaring want ik ben zeer regelmatig langere tijd in WDW geweest zonder auto. Maar als je geluk hebt en de bus net aan komt rijden en de volgende bus/boot/monorail ook dan haal je die 30 minuten wel. (en niet de pech hebben om in een bus te zitten die nog 4 andere resorts aandoet want dat is nog al eens het geval bij de duurdere resorts. Zo zaten wij bijna een uur in een bus!)

Keesj
31-05-13, 19:57
@ Bosevents.
Nog even een tip. Als je gratis wil parkeren bij Down Town ben je pas tegen de middag in het park van je keuze. Disney wil dit gebruik zoveel mogelijk tegen gaan.
Iedereen moet naar zijn eigen portemonnee kijken maar als 12 Dollar per dag een probleem is dan zouden wij thuis blijven en naar de Efteling gaan.

jarjarbinks
31-05-13, 21:21
dan zouden wij thuis blijven en naar de Efteling gaan. ha ha ha dat is een goeie thuis blijven en naar de Efteling, vergeet niet parkeren kost hier ook 12 dollar dus € 10,-.

Maar de Efteling is ook zeker leuk zonder dolle, maar je hebt gelijk Keesj als die 12 dollar er niet meer af kan weet ik het ook niet meer. Optie is om een (duur) hotel van Disney te boeken en dan kan je altijd gratis met de bus. Hoe dan ook kost altijd geld.

Keesj
31-05-13, 23:07
@ jarjabinks.

Daar gaat het niet eens om. Ik weet niet of wij nu de enigste gekken zijn maar wij hebben altijd "tegenvallers".
Een hotel bevalt ons niet alhoewel het al betaald was en dan rukken we door naar een ander hotel.We hebben altijd een paar duizend Euro voor "problemen"achter de hand. Gewoon uit voorzorg.

Bosevents
31-05-13, 23:28
Het was ook niet bedoeld als besparingtip maar meer als mogelijke optie. Ik zou ook het geld uitgeven maar de mogelijkheden zijn er wel en die zijn naar mijn weten goed te doen als je het er voor over hebt.
Ik ga trouwens gratis naar de Efteling (ik werk bij walibi en die hebben samen afspraken hahhaha)

Ik bekijk graag alle opties als ik naar een park ga.
Zo ben ik ooit eens naar Parijs geweest met een coupon van de anwb en als ik er niet naar gezocht had was ik toch duidlijk duurder uit geweest.
Ook in Florida heb ik door goed zoeken leuke nieuwe mogelijkheden ontdekt die anders onbenut waren gebleven.
Ik heb zelf ook wel eens bij boardwalk geparkeerd om met de boot naar epcot te gaan. Anders had ik dat nooit meegemaakt.
:)

jarjarbinks
31-05-13, 23:37
Nee jullie zijn geen gekken en tegenvallers zijn er altijd. Maar 12 dollar parkeren extra uitgeven vind ik geen probleem. En ja ik weet dat dit al meerdere keren besproken is op dit forum. Persoonlijk geven wij veel uit tijdens de vakantie. Alles bij elkaar met vliegen, villa en auto meerdere duizend euro. Ga je dan 2 weken, 14 dagen en alle dagen naar Disney kost je dat $ 168,- extra aan parkeren. Keesj je begrijpt vast en zeker wat ik bedoel.

Wat ik wel doe is (en daar ben ik misschien vreemd in) het alle dagen bijhouden van mijn uitgaven. Heb hier een sheet in Excel voor gemaakt zodat ik mijn budget voor de uitgaven daar bijhoud. Zo blijf ik een beetje binnen ons budget, buiten natuurlijk zware tegenvallers. Echter die hebben we minimaal gehad.

Keesj
01-06-13, 12:53
@ Corrus
En vijftien Dollar zie ik net als je valet parkeert.(rekening Disney)
Wij zijn doodsbang voor deuken en andere beschadigingen dus het is of een plekje waar niemand wil parkeren of als de mogelijkheid er is valet. Tip voor iedereen. Parkeer valet bij Disney en je kunt op je knieën naar de parken.

@ Bosevents
Gratis naar de Efteling? Mazzel pxk.:up:
Als iemand nog wil weten hoe en wat in WDW is dit een leuke link.http://www.ourlaughingplace.com/aspx/twiz.aspx#.UanCxNjNtCP

@ Jarjabinks.
Ik durf niet eent te zeggen wat een maand Amerika ons kost maar we komen ruim boven de tien duizend euro. Volgend maand moet ik weer op controle en als de arts zegt dat mijn situatie "verslechterd" is( lees de kanker is terug) dan hebben we in iedere geval een hoop mooie herinneringen.
Een sheet in Excel heb ik ook alleen mijn "sheet" is de Visa card. :)
We houden zo bij wat we uitgeven. Voor ditjes en datjes neem ik 1000 Dollar mee. Fooien, en andere dingen waar je niet kunt "pinnen".

Keesj
02-06-13, 12:41
@ Corrus.
Goedkoper kan ik niet zeggen maar voor EEN Dollar meer heb je een hoop comfort.

@ Mushu.
Heb je het filmpje bekeken? We wisten allemaal dat er schandalig misbruik wordt gemaakt ven de GAC en uiteindelijk zijn diegene die hem echt nodig hebben de pisang.
http://www.today.com/news/undercover-disney-deplorable-scheme-skip-lines-6C10131266#

Mushu
02-06-13, 21:54
Die man uit het filmpje mag misschien ook vooraan parkeren maar het filmpje werd genoemd omdat ik in een eerdere post refereerde naar een ander topic (dat wel daarover ging). En zo'n kaart kan je trouwens ook krijgen omdat je een psychische aandoening hebt waardoor in een rij staan (veel mensen, lang wachten etc) niet mogelijk is. Maar of Disney nu echt zo'n last heeft van deze mensen die zich laten inhuren betwijfel ik. $50 per uur vind ik veel geld en lijkt mij niet binnen het budget van vele vakantiegangers passen. Maar ook dit valt buiten het parkeeronderwerp want dat zal wel niet bij de huur inbegrepen zijn :).

toornent
21-03-14, 18:19
Hallo,

Wij gaan in juni naar Florida en ook naar Magic Kingdom. Nu heb ik begrepen dat sommige mensen de auto niet op de gewone parkeerplaats neerzetten, maar bij één van de disney hotels. Dit schijnt gratis, maar vooral ook sneller te zijn.

Wie weet hier iets meer vanaf of heeft tips over het parkeren bij Magic Kingdom.

Alvast bedankt voor de tips,

Groetjes Samantha en Luke

Anthon14
21-03-14, 18:46
Parkeren bij de hotels kan niet zomaar deze parkeerplaatsen zijn allemaal afgesloten d.m.v. een slagboom en er zit een beambte die de slagboom voor hotel gasten open doet. Wellicht kun je er met een goede smoes langskomen maar je loopt natuurlijk wel het risico dat als ze door hebben dat het niet klopt dat je auto afgesleept wordt.

Als je echt gratis wilt parkeren zul je dat moeten doen bij Downtown Disney en vandaar de bus moeten pakken naar het park, bedenk je wel dat dit je gauw 30 minuten extra kost om naar het park toe te komen en ook minimaal die tijd op de terug weg. Terug zal je waarschijnlijk ook in een drukke rij mensen moeten wachten op de bus en hopen dat iedereen er in past.

Het parkeren voor een dagje Disney kost je $ 15,-, dat kan je toch de kop niet kosten op je hele vakantie budget? Anders je lunch meenemen in je tas dan bespaar je je dat weer uit. ;)

Mushu
21-03-14, 19:19
Vanaf Downtown gaan er geen bussen naar de parken. Je moet dan eerst via een resort en dan ben je wel even onderweg. Zoveel tijd kost het trouwens niet als je op de parkeerplaats voor het MK staat om in het park te komen. Je neemt de boot of monorail en dan ben je er zo.

Anthon14
21-03-14, 19:40
Mushu, de genoemde tijd was vanaf Downtown, ik ging er vanuit dat je met de bus dan naar 1 van de hotels langs de monorail ging.

Mushu
21-03-14, 21:12
Die 30 min extra zullen best kloppen, ik wilde alleen zeggen dat er geen bussen va Downtown naar MK gaan, is zo lang zoeken anders. Ik heb regelmatig WDW zonder auto bezocht en dus aardig wat ervaring met het reizen met ov daar. De ene keer heb je geluk en de andere keer pech. Zeker als je via via ergens wil komen moet je veel tijd er voor uittrekken. Wij hadden een keer de strategie om de eerste bus die aankwam te nemen (weet niet meer waar we heen wilden) en die bleek iets van 4 deluxe resorts aan te doen. We zaten bijna een uur in de bus! Het zou idd een goed idee zijn om een monorail resort te kiezen maar in de ochtend rijden er niet zo heel vaak bussen va Downtown naar de resorts. Een halfuur wachten is dan heel normaal. Ik zou gewoon een jaarkaart nemen, zit het parkeren bij inbegrepen.....

Bosevents
30-03-14, 09:35
Disney heeft de parkeerprijzrn verhoogd met $2,- naar $17,- per dag

Anthon14
30-03-14, 19:41
Ach met een annual abonnement heb je daar geen last van. :D

En het was al even geleden dat het parkeertarief verhoogd werd door Disney dus het zat er aan te komen.

Michael66
31-03-14, 03:41
Ik zag het ook net. Per direct.
Walt Disney World Parking Fees Raised by Over 10%

Parking fees are set to raise from $15.00 per day to $17.00 effective immediately. Like recent ticket price hikes, this price increase comes in less than a year. The last increase was in June 2013.

Keep in mind that annual passholders and on-site park guests do not have to pay for parking. It seems that in many ways, Disney is pushing hard to make the decision to stay on property easier one.

Once you pay for parking for the day, you may park at any of the theme parks at no additional charge.

The new rates are as follows:
Regular Cars and Vehicles including Motorcycles – $17
Camper, Trailer, or RV – $18
Bus or Tractor Trailer – $21
Valet parking has increased to $20. It was previously priced at $15.Bron: http://www.disneydining.com/parking-fees-raise-10/

http://s25.postimg.org/iwx0ksmj3/10014627_10152278583629330_849239053_n.jpg

http://s25.postimg.org/pyuy6zq4v/10014627_10152278583629330_849239053_n.jpg

C Verkerk
31-03-14, 08:23
@ Bosevents.
Misschien niet de goedkoopste oplossing maar wel de makkelijkste.
Parkeer valet. Kost wel een paar Dollar maar dan ben je de hele dag verzekerd van een legale parkeerplaats bij een van de mono rail resorts. Je geeft je sleutel af en ben voor de rest vrij als een vogeltje. (Het fooitje voor de parkeerwachten niet vergeten)
Er wordt gecontroleerd op auto's die geen geldige parkeerkaart hebben. Je krijgt drie uur vrij parkeren als je in een van de hotels gaat eten. De gards lopen rond en markeren de auto's met een krijtje. Tijd wordt op de zijkant van de banden gezet.De berichten dat auto's weggesleept worden nemen toe met de week. Op die manier kan gratis parkeren wel heel erg duur worden nog afgezien van het feit dat je een taxi nodig hebt om dan alsnog 's avonds in je hotel te komen en eentje om je auto op te gaan halen.
Er staan trouwens duidelijke borden die aangeven dat de parkeerplaatsen bij de hotels alleen voor on site guests zijn.

Bosevents
31-03-14, 21:09
Lieve Forummers
Ik bedoel niet dat ik ga frauderen ofzo. Ik ga proberen in mijn planning er 1 of 2 dagen af te snoepen door bijvoorbeeld bij Downtown te parkeren ofzo.
Gewoon om ook andere dingen te doen dan heel makkelijk aanrijden betalen en gaan.
Bij 5 dagen is het best wel een extra uitgave dus daar denk ik altijd even over na :)

pajaro
12-06-14, 05:48
Even een vraagje.

Maandag willen we de leukste attracties en shows nog even doen. Oke niet allemaal want dat gaat echt niet lukken ;) We willen eindigen met de show in Hollywood Studios savonds. Is het dan slim om daar te parkeren en 17 dollar te betalen en dan te hoppen naar de andere parken door middel van de Disney bussen? Hoef ik daar dan niet meer voor te betalen? Of is er een andere makkelijke oplossing? We willen beginnen met The Lion King in Animal Kingdom dan door naar Magic Kingdom en vervolgens afsluiten in Hollywood Studios. Iemand tips hierover? :) Of kan je ook 1 keer 17 dollar betalen en vervolgens met je auto ook hoppen naar de andere parkings en dan bij de kassa je bon laten zien?

Anthon14
12-06-14, 08:53
Ja, je hoeft bij Disney maar 1 keer per dag te betalen voor het parkeren en kan dan met die kaart bij alle parken parkeren. Dus je hoeft niet moeilijk te doen met de Disney bussen. :D

calypso
12-06-14, 08:53
je betaald in Disney Worl dmaar een keer voor parkeren dus Hoppen met de auto is zeker mogelijk

Ramona1981
12-06-14, 23:43
Wij gaan er deze zomer voor het eerst heen en hebben ook kaartjes met hopper gekocht. Maar naar aanleiding vd hier boven is het dan makkelijker per auto van park naar park te hoppen of toch met het Disney vervoer?

Anthon14
12-06-14, 23:58
Ramona1981,

Het is makkelijker/sneller om het met de auto te doen behalve als je van Magic Kingdom naar Epcot wil of omgekeerd, dan kan je ook kiezen voor de monorail die tussen deze parken rijd, al moet je dan wel even overstappen maar dat wijst zich vanzelf. Enige nadeel is dan dat je wel weer terug moet naar het park waar je auto geparkeerd staat, maar een langer ritje met de monorail is ook geen straf zeker voor kinderen niet.

Ramona1981
13-06-14, 20:50
Bedankt voor het antwoord. Onze kinderen zijn 11 en dan 9 en hebben gelukkig al veel geduld dus een ritje met de monorail zal geen probleem zijn. Mijn man aan de andere kant..... ;)

Goudblok
03-07-14, 12:15
Ik lees nu pas dat als je in een Disney hotel verblijft je niet hoeft te betalen voor de parkeerkosten bij de parken. Klopt dit nog steeds ?
Ik bedoel ik begrijp dat je bij je hotel mag parkeren maar mag je ook bij de parken gratis parkeren.
Dus heb je een parkeerkaart inbegrepen voor de tijd dat je in een Disney hotel verblijft?

P9ol
03-07-14, 14:44
Als je in een Disney hotel zit mag je op Disney terrein gratis parkeren ook bij de parken.

Sammy2300
20-08-14, 18:24
Lieve Forummers
Ik bedoel niet dat ik ga frauderen ofzo. Ik ga proberen in mijn planning er 1 of 2 dagen af te snoepen door bijvoorbeeld bij Downtown te parkeren ofzo.
Gewoon om ook andere dingen te doen dan heel makkelijk aanrijden betalen en gaan.
Bij 5 dagen is het best wel een extra uitgave dus daar denk ik altijd even over na :)
Dus dat is perfect mogelijk om te parkeren bij Downtown en dan via de monorail of de bussen naar het park te gaan?
Is dat aan te raden qua tijd of speel je echt erg veel tijd kwijt door het zo te doen? Wij hebben tickets voor 5 dagen dus als we enkele dagen $17 kunnen uitsparen lijkt me dat mooi mee genomen :)

Njit
20-08-14, 18:43
Tijd ben je er altijd mee kwijt. Minimaal 35 minuten, maximaal 90. Je moet altijd via een Disney Resort reizen. Bijv:

- Bus nemen naar Contemporary Resort en vanaf daar lopen naar Magic Kingdom
- Of Bus nemen naar Contemporary Resort, naar binnen gaan en naar boven en vanaf daar de Monorail nemen naar Magic Kingdom

Sammy2300
21-08-14, 10:03
Ok bedankt!
Welke van de parken zijn aan te raden om zo te doen en welke niet direct? Of is het meer een kwestie van geluk hebben?
Een 35 minuten heb ik wel over om $17 per dag uit te sparen. 90 minuten lijkt me dan weer net iets te veel.
Lijkt me sowieso wel iets voor onze dag Magic Kingdom, aangezien we Mickey's Not So Scary Halloween party tickets hebben lopen we daar toch een 12u rond, dus dan komt het niet op een half uurtje :)

Mushu
21-08-14, 10:19
Geen enkel park is aan te raden om zo te doen :) en het is ook een kwestie van geluk hebben. Maar als je toch de lange weg en tijd wil kiezen dan is Magic Kingdom de beste keus (zoals hier boven beschreven). Ik zou om die 35 minuten te halen zeker gaan lopen vanaf de Contemporary, is echt maar een klein stukje. Kies in ieder geval nooit vanaf Downtown een bus naar Swan, Dolphin, Boardwalk, Yacht and Beachclub. Deze hotels worden vaak in combinatie gedaan en je bent zo 1,5 uur onderweg. Of maak gebruik van http://www.ourlaughingplace.com/aspx/twiz.aspx#.U_Wbt1YarwY Maar of die tijden echt kloppen....

Njit
21-08-14, 11:16
Vanuit het Contemporary Resort kun je ook de bus pakken naar Animal Kingdom en de Hollywood Studios. Om naar Epcot te gaan moet je eerst de Monorail naar het Transportation & Ticket Center nemen en vanaf daar de Monorail naar Epcot.

Maar hier ben je wel eventjes mee zoet :)

Ritchie
21-08-14, 16:18
Disney heeft een langere tijd geëxperimenteerd met een directe busverbinding van Downtown Disney naar Animal Kingdom, dus niet via resorts ofzo, maar rechtstreeks.
Volgens mij zijn ze gestopt met de test nu, wellicht komt er in de toekomst wel zoiets.

Mushu
21-08-14, 17:14
Klopt na een bepaalde tijd (ergens in de middag) kon je vanaf AK direct naar Downtown. De laatste keer dat ik er was (juli dit jaar) waren ze er al mee gestopt. Het idee was dat je na sluiting van AK nog gezellig naar Downtown kon want AK sluit vroeger dan de meeste andere parken. Maar in de toekomst gaat AK ook langer open dus of de optie nog terugkomt weet ik niet.

satpet
26-08-14, 14:39
Eigen ervaring: Naar de parken zonder parking te betalen.

Als je geen parking wil betalen moet je met een bus van Disney tot in een park geraken.
Omdat er geen bussen rijden tussen downtown Disney en de parken moet je altijd langs een Disney hotel. Dat is echter zeer tijdrovend omdat je moet overstappen en er gemiddeld maar om de 20 minuten een bus rijdt. Op de meeste fora hebben ze het maar over deze lange en niet aan te raden methode.

Ik heb google maps een bestudeerd en heb een betere oplossing gevonden
Een veel betere oplossing is nog altijd je auto op Downtown Disney te parkeren. Neem de laatste ingang van de parking (of de eerste afhankelijk uit welke richting je komt). Dit is de ingang die recht over Typhoon Lagoon ligt. Rij dan door tot laatste ingang van de parking. Parkeer je wagen zo dicht mogelijk bij de bocht in de weg. Vandaar is het ongeveer 500 meter stappen naar het Saratoga hotel. Loop langs het voetpad over de golf en dan door de ingang van het hotel en langs het zwembad tot bij de bushalte. Vandaar vertrekt er theoretisch elke 20 minuten een bus naar alle parken.

We hebben 6 maal de bus genomen en 2 maal parking betaald. Parking aan de mini golfs of waterparken is gratis. Als je wil hoppen en vooral 's middags even er uit wil om buiten de parken te eten, kan je beter parking betalen.
De 6 maal dat we de bus genomen hebben is het éénmaal tegengevallen, omdat er een panne was op de monorail en de beschikbare bussen ook verdeeld moesten worden naar de hotels die met de monorail bediend worden. We wouden die dag juist naar Magic Kingdom en 2 bussen die aan de halte kwamen waren al volzet door mensen die op de andere stopplaatsen van het Saratoga resort opstappen. Toen hebben we 35 minuten moeten wachten op de bus.

Al de andere keren liep het zeer goed. Ik denk zelfs dat je sneller op Magic Kingdom geraakt en terug met de bus, dan met de wagen, omdat je niet eerst op de monorail moet wachten (en in de rij staan) en dan op het trammetje wachten (en in de rij staan).
Bij sluiting van Epcot en Hollywood hadden we onmiddellijk een bus, terwijl er een enorme rij aan de trammetjes stond. Er is ook wat geluk mee gemoeid.

Ieder zijn ding natuurlijk, maar 6 X 17 $, dat zijn toch wat kleren in de outlet stores.

Njit
26-08-14, 15:03
Ik heb google maps een bestudeerd en heb een betere oplossing gevonden


Neem de laatste ingang van de parking (of de eerste afhankelijk uit welke richting je komt). Dit is de ingang die recht over Typhoon Lagoon ligt. Rij dan door tot laatste ingang van de parking.
Parkeer je wagen zo dicht mogelijk bij de bocht in de weg.
Vandaar is het ongeveer 500 meter stappen naar het Saratoga hotel. Loop langs het voetpad over de golf en dan door de ingang van het hotel en langs het zwembad tot bij de bushalte.
Vandaar vertrekt er theoretisch elke 20 minuten een bus naar alle parken.


Ziet er inderdaad simpel uit:

http://ultraimg.com/images/26-8-201413-58-10.png

Mushu
26-08-14, 17:00
Ze zijn druk bezig met het bouwen van een loopbrug naar Saratoga. Deze zal in het andere gedeelte van Downtown Disney uitkomen (meer in de Market Place). Dus dat is dan ook een optie. Ik verblijf vaak in een Disney hotel, 30 sec lopen naar de bushalte, even wachten en bijna voor de deur afgezet worden. Ideaal! En als je een auto hebt is het parkeren gratis. :D

julieke
16-09-14, 14:19
Ik vind het toch ook veel geld. Wij hebben nu een 6 daags ticket gekocht. 6 x 17 dollar... Als je daar een paar keertjes onderuit kan komen.

De hier boven geschreven route is wel te doen denk ik? Is het veilig om te wandelen naar het Saratoga resort vanuit Downtown Disney?

Als we Magic Kingdom plannen zou ik dit niet overwegen, hier blijven we altijd tot in de late avond. Voor Animal Kingdom en Epcot zou dit wel interessant zijn...

Anthon14
16-09-14, 18:58
Julieke, voor Epcot kun je parkeren bij het midget golf fantasia welke vlak bij het Dolphin hotel zit en dan kun je via de Boardwalk naar Epcot lopen, dat is een klein stukje. Bij de midget golf parkeer je gratis.

Enige nadeel is dat het world showcase gedeelte waar je dan binnen komt later opent dan het future world gedeelte waar je normaal naar binnen gaat. Ik weet niet of je dan via de Boardwalk ingang ook vroeg naar binnen mag om door Epcot heen naar future world te lopen.


Overigens ben je op diezelfde parkeerplaats ook op redelijke afstand van de Hollywood Studios af en kun je dat volgens mij dan ook lopend bereiken.

corrus
16-09-14, 21:04
En... ik vond het een takke eind lopen.

Anthon14
16-09-14, 22:29
Gelukkig hoef jij niet met Julieke mee te lopen ;) Jij mag betaald parkeren ;)

Njit
17-09-14, 09:02
Ach, de een vind $17 de moeite waard om ervoor te lopen en de ander betaald extra voor Premium parkeren. Laat iedereen z'n eigen keuze maken :cool:

cindy74
17-09-14, 09:15
En je mag en kan een stukje door showcase naar future world
lopen als je via de boardwalk loopt .

Bosevents
17-09-14, 10:06
ik wil de discussie niet aanslingeren maar 17 dollar voor parkeren is eigenlijk verkapte entree. Als je met de auto komt moet je die dus gewoon betalen. Ik vind de tips voor gratis "omweggetjes" geweldig om te lezen. Wat zijn wij mensen toch inventief.
Ik hoop nog veel goede ideetjes te krijgen want als ik het geld kan besparen dan graag :)

Die wandeling is trouwens prima te doen naar EPCOT

cindy74
17-09-14, 10:24
Volgens mij kan je zelfs bij het boardwalk hotel parkeren en zo naar epcot .

Njit
17-09-14, 10:42
Meestal is het parkeren bij hotels beperkt voor hotelgasten of gasten die er komen eten. Zie hier een stukje van http://allears.net/pl/parking.htm


Self parking at the Disney resorts is free to all guests; however some resorts have seasonal parking restrictions. Parking at any of the resorts to gain access to the theme parks is not allowed. You must show a photo ID when entering any Disney resort! Some Disney resorts may also ask for a Dining Reservation number from guests who are dining at the resort before allowing access to the resort parking lot.

Mushu
17-09-14, 20:31
The Boardwalk kent zelfs maximale parkeertijden. Twee jaar geleden kwamen we er overdag om een van de winkels te bezoeken. We waren van harte welkom maar mochten maximaal 2 uur (weet niet meer precies hoe lang het was) parkeren op het speciale bezoekers parkeerterrein. 17 dollar is een aardig bedrag (ik heb nog parkeerbewijzen in een plakboek zitten van 5 dollar!) maar als je het weer deelt door het aantal personen waarmee je in de auto zit is het beter te doen. En parkeren in Rotterdam is meestal een stuk duurder weet ik uit ervaring (ik ben goed in relativeren). Of de beste keus wat mij betreft: een jaarkaart of in een van de Disney resorts verblijven, dan hoef je niet extra te betalen voor het parkeren.

cant51
17-09-14, 20:46
Precies Mushu ik kan in Rotterdam nergens parkeren voor 17 dollar van 10 uur in de morgen tot laat in de avond, (zou vandaag 13,12 euro zijn :-) ) ach vakantie kost in dit geval $$$ bij de Efteling betaal je ook 10 euro, ik reken het altijd maar bij de vakantie kosten, maar misschien ben ik wel erg gewend aan een behoorlijk bedrag parkeer kosten per jaar in Rotterdam, en schrik ik niet meer
zo snel :-), maar kan me voorstellen dat als je op een plek woont waar het parkeren overal nog gratis is je een bedrag van 17 dollar hoog vind.

Bosevents
17-09-14, 20:55
Ik vind het een hoog bedrag en niet zozeer vanwege de tijdsduur en of waar je woont.
Je kunt niet anders... Dus waarom niet de entreeprijs zodanig maken dat het parkeren gratis is.
Nu ben je ondanks de toch al hoge entreeprijs nog eens 17 $ per dag extra kwijt en als ik dat kan omzeilen doe ik het :)
In Rotterdam doe ik dat ook. Ik parkeer een station ervoor (of zoek een gratis plek) en neem het openbaar vervoer.

Njit
17-09-14, 21:09
Je kan best anders. Er zijn genoeg mensen die

- in een Disney Resort slapen
- met ander vervoer naar Disney komen (shuttledienst hotel, taxi, OV)
- zich laten afzetten

Als het al bij de entree in zou zitten dan zouden die mensen het weer niet eerlijk vinden.

Mushu
17-09-14, 21:44
Dat dacht ik ook Njit. (En helaas zijn er in Rotterdam plekken waar je als bewoner moet betalen om in je eigen straat te kunnen parkeren! :( Ik betaal liever voor WDW :))

Frans1949
22-09-14, 15:42
. Of de beste keus wat mij betreft: een jaarkaart of in een van de Disney resorts verblijven, dan hoef je niet extra te betalen voor het parkeren.

Mushu, is het niet zo dat je ook bij een jaarkaart (voor zover ik weet alleen verkrijgbaar voor Floridianen) ook moet betalen?
Dit in tegenstelling voor b.v. Sea World waar je met een jaarkaart gratis mag parkeren.

Frans1949
22-09-14, 15:44
Je kan best anders. Er zijn genoeg mensen die

- in een Disney Resort slapen
- met ander vervoer naar Disney komen (shuttledienst hotel, taxi, OV)
- zich laten afzetten



Inderdaad Njit, wij laten ons niet afzetten. :p

Njit
22-09-14, 15:47
Een jaarkaart mag iedereen kopen: https://disneyworld.disney.go.com/passes/
Voor FL residents is er een apart programma: https://disneyworld.disney.go.com/florida-residents/passholder-program/


Enjoy one year of unlimited, same-day access (during normal operation hours) to all 4 theme parks and much more. No blockout dates and free parking!

Mushu
22-09-14, 16:46
Inderdaad een jaarkaart is beschikbaar voor iedereen, heb er zelf al meerdere malen 1 gehad (en er zijn meer forumleden met een wdw jaarkaart). En weet dus ook uit ervaring dat het parkeren daarmee gratis is. Je krijgt op nog meer dingen korting (verblijf in disney hotel in sommige periodes, parkeren, restaurants, souvenirs, minigolf) zodat het in sommige gevallen goedkoper wordt om een jaarkaart te nemen.

Frans1949
22-09-14, 16:50
Inderdaad Njit, kennelijk heb ik dat overgeslagen.
Maar, en dit is een persoonlijke mening, ik vind $ 750,- ex tax wel wat veel voor een jaarkaart.
Zelf wil ik kijken of ik in aanmerking kom voor de Florida Resident pass die $233 per jaar kost.
Maar dat zal wel wat voeten in de aarde hebben.:mad:

Anthon14
22-09-14, 18:03
De annual pas is voor iedereen verkrijgbaar en is inclusief parkeren bij Disney.

corrus
22-09-14, 19:47
Zelf wil ik kijken of ik in aanmerking kom voor de Florida Resident pass die $233 per jaar kost.
Maar dat zal wel wat voeten in de aarde hebben.:mad:
Heb je wél een social security number nodig.
En die Florida Resident Pass barst van de "Black Out days". EN gewoon parkeergeld betalen.
Wanneer je bijv. 2 x per jaar gaat heb je de "gewone" annual er snel uit. :cool:

Frans1949
22-09-14, 21:08
Heb je wél een social security number nodig.
:cool:


Hoi Corrus, ik zal de laatste zijn die zegt dat de regels makkelijk zijn.
Ook op de website word je af en toe wel in verwarring gebracht,
Maar het volgende heb ik van de Disney website:

Florida Resident Tickets:
Proof of a Florida residential address is required. For each ticket purchased for an adult, you may provide any of the following:


Valid Florida driver's license
Valid Florida state-issued ID card (must have a Florida address)
Valid Florida-based military ID

If you do not have one of the IDs indicated above, then for each ticket purchased for an adult you must provide one of the following dated within the last 2 months and evidencing a Florida residential address (not a PO Box) together with a corresponding picture ID (passport, driver's license, state identification card):



Monthly mortgage statement
Florida vehicle registration or title
Homeowner's insurance policy or bill
Automobile insurance policy or bill

Utility bill
Mail from a financial institution, including checking, savings or investment account statement
Mail from a federal, state, county or city government agency

The persons who will use the Florida Resident adult tickets must be present at the time of ticket pick up. A print of an electronic bill of the type described above is acceptable. Photocopies and fax copies of bills are not acceptable.




Corrus, wij zijn in het bezit van een auto met Florida kenteken en verzekering.
En we huren voor zes maanden een huis. Dus ik denk in aanmerking te komen.
Maar ik sta open voor alle andere informatie en tips.:)
Graag zelfs:rolleyes:
Wat die "black out dates" betreft daar zit ik niet echt mee.
Ik zou willen gaan voor de Weekday Select Pass.
Die kost $233 en met de beperkingen kan ik leven.
Maar inderdaad de bewijzen voor een Florida Resident zijn wat schimmig.
Dus ik durf ze niet online te kopen maar wil, met al het door mij verzamelde bewijsmateriaal, gaan kijken bij de kassa of ze mij die pas willen verkopen.

Bosevents
23-09-14, 12:30
Je auto met kenteken en verzekering is oke. Maar je zult ook foto id moeten tonen en dat moet ook een US ID zijn. Met een Nederlandse kom je niet weg.
Maar proberen kun je altijd

Frans1949
23-09-14, 14:21
Je auto met kenteken en verzekering is oke. Maar je zult ook foto id moeten tonen en dat moet ook een US ID zijn. Met een Nederlandse kom je niet weg.
Maar proberen kun je altijd

Wordt het toch tijd dat we gaan proberen een Floridiaans rijbewijs te pakken te krijgen. :cool:

Riverwood
23-09-14, 15:03
Frans.

Ik had je al eerder geschreven dat je elke keer als je terugkomt in Florida dit rijbewijs opnieuw moet activeren met de nodige kosten natuurlijk, wij blijven ongeveer 4 maanden achter elkaar. Zou eens in Sebring informeren hoe het daar geregeld is.

Groetjes Henke.

Frans1949
23-09-14, 17:14
Henke, dat gaan we zeker doen. En ik ben echt niet vergeten wat jij mij toen heb verteld.
We zijn al bezig gewest om diverse papieren bij elkaar te krijgen zoals trouwakte.
Het actieveren van het rijbewijs heb jij verteld maar is me nog steeds niet duidelijk waarom.
In het verre verleden ben ik in het bezit geweest van een Oregon rijbewijs en die heb ik éénmalig kunnen verlengen.
Daarna niet meer aangezien het toen werd gekoppeld aan een Social security nummer.
Maar regels veranderen doorlopend dus zullen we jou raad opvolgen en ons laten informeren door de DMV in Sebring.

pietjepuk
27-08-15, 19:56
Ziet er inderdaad simpel uit:

http://ultraimg.com/images/26-8-201413-58-10.png
we hebben het dit jaar uitgeprobeerd en wij vonden het goed werken.het is een kleine moeite.
gr

Frans1949
28-08-15, 11:38
Je auto met kenteken en verzekering is oke. Maar je zult ook foto id moeten tonen en dat moet ook een US ID zijn. Met een Nederlandse kom je niet weg.
Maar proberen kun je altijd

Dit is al een poosje geleden maar ik kwam dit weer tegen.
Misschien zijn er mensen die er voordeel aan hebben daarom toch nog een reactie.

Wij hebben nu beide een jaarpass voor Disney via Florida resident.
Volstaan was een uitdraai van onze bank waar ons Florida adres op staat en ons Nederlandse paspoort.

Bleek toch nog vrij eenvoudig.

Wij hebben black-out days maar daar kunnen we heel goed mee leven.
In het weekeinde gaan we toch al niet en dan hebben we alleen last van de kerstperiode.
Dat we in juli/augustus niet kunnen maakt ons niet uit omdat we er dan toch niet zijn.

Niels82
04-10-15, 17:43
Het wordt steeds aantrekkelijker om op een resort te slapen. ALs je dus 5 dagen disney plant en je slaapt niet op een resort kost dit je al 100 dollar voor parkeren:

Parking at Walt Disney World theme parks has increased to $20 for most guests, up from the previous price of $17.


Cars and Motorcycles $20
Campers and Trailers $22
Bus and Tractor Trailer $25

Parking is now included with all Annual Pass tickets.
Resort Valet parking has also increased to $25.
The new pricing is effective October 4 2015.

Frans1949
04-10-15, 17:54
Je auto met kenteken en verzekering is oke. Maar je zult ook foto id moeten tonen en dat moet ook een US ID zijn. Met een Nederlandse kom je niet weg.
Maar proberen kun je altijd


Dit berichtje is alweer een poosje oud.
Maar toch even een update.
Vorig jaar hebben wij een Anual Pass aangeschaft als inwoner van Florida.
Het overleggen van mijn Titel van de auto en een geprint afschrift van mijn bank bleek voldoende.
Als legitimatie gewoon ons Nederlandse paspoort

We hebben een Weekday Select Pass.
En de blackout days zijn dus eigenlijk alleen voor ons van toepassing in de weekends en tussen Kerst en Nieuwjaar.
Daar kunnen we wel mee leven.
Dat we niet in de zomervakantie mogen laat ons koud want dan zijn we er toch niet.
We zijn inmiddels al heel veel keren geweest en hebben nu nog de tijd tot 9 november.
Dan loopt de jaarpass af en kunnen we wel een tijdje zonder.
We overwegen om dan een anual pass te kopen voor Sea World.

calypso
06-10-15, 14:55
parkeren word weer duurder van $17,00 naar $20,00 per auto

JKG
21-01-16, 21:10
Wat een bedrag weer, kwam het vandaag ook tegen... voor dat bedrag mogen ze je auto wel wassen ook!
Even 17,5% omhoog in een jaar tijd. Straks gaan ze voor parkeren bij Disney Springs ook nog geld vragen... ach, zo lang er nog mensen blijven komen hoeven ze niets aan te passen.

Frans1949
21-01-16, 21:17
Inderdaad $20 voor te parkeren is eigenlijk idioot.
Mocht ik ooit weer besluiten een anual pas te kopen dam koop ik 1 pas met en 1 pas zonder inbegrepen parkeren.

peterwoudje
21-01-16, 22:29
Volgens mij zit voortaan bij een annual pass gratis parkeren.

Anthon14
21-01-16, 22:33
Parkeren zit al heel lang bij de annual pas inbegrepen, maar ook die heeft volgens mij een andere naam gekregen en is flink duurder geworden.

Frans1949
21-01-16, 22:48
Ai, bij de vorige Anual pas die ik had en nu afgelopen is zat GEEN parkeren inbegrepen.
Maar als ik besluit er weer een te nemen duik ik er wel weer in.

Frans1949
21-01-16, 22:57
Parkeren zit al heel lang bij de annual pas inbegrepen, maar ook die heeft volgens mij een andere naam gekregen en is flink duurder geworden.

Hoi Anthon, en Peter natuurlijk. Even nagekeken en inderdaad bij de nieuwe "weekdaypas" zit nu parkeren inbegrepen.
Voor Disney Weekday Select Pass $275 incl tax. vind ik het eigenlijk best meevallen.

Anthon14
21-01-16, 22:58
Frans1949, jij hebt een Florida resident pas die hebben weer andere regeltjes dan de annual pas voor toeristen :)

Frans1949
21-01-16, 23:04
Frans1949, jij hebt een Florida resident pas die hebben weer andere regeltjes dan de annual pas voor toeristen :)


Tuurlijk Anthon, je hebt volkomen gelijk.
Ik liet me in mijn enthousiasme weer eens meeslepen.
Sorry. :mad:

JKG
22-01-16, 13:15
Over die 20 dollar voor WDW; Bij Universal is het net zo erg hoor. Ook opgetrokken van 17 dollar naar 20 dollar. Kunnen natuurlijk niet achterblijven. :(

Zou je trouwens nog ver komen met parkeren als je bij het betaalpoortje zegt dat je naar Alamo gaat en dan ipv linkerbaan, gewoon rechtdoor gaat en parkeert? Of lopen ze nog de rijen langs op
het missen van het kaartje? :)

Anthon14
22-01-16, 20:43
haha, zo zijn er meer mogelijkheden om gratis langs de poortjes te komen. En wat betreft de kaartjes, ik heb die nooit voor het raam neergelegd en als annual pass houder krijg je niet eens een kaartje :D

moonlight91
22-01-16, 22:09
Er blijken idd manieren te zijn om de parking kosten te omzeilen
daar kwamen we achter deze kerstvakantie. Ik ga het hier niet neer zetten want dat vind ik dan ook weer niet netjes
maar wij hadden gratis bij het MK kunnen staan.door de wetenschap
die we een dag eerder hadden opgedaan aan het betaalpoortje...for the record
wij hebben gewoon betaald

FloridaFabian
22-01-16, 22:49
Wij verbleven afgelopen juli in het Rosen inn in Orlando, hier zat een gratis shuttleservice van en naar de parken bij. Hoe hoger de parkeerkosten worden hoe aantrekkelijker hotels die dat soort diensten aanbieden worden, bespaart inmiddels dus als $20 per dag...

JKG
22-01-16, 23:12
Nou Moonlight91, als ik Anthon14 mag geloven, kan je dus gewoon bij het raampje zeggen dat je je auto om moet ruilen bij Alamo en daarna ga je een beetje richting linkerbaan en ipv echt linksaf te slaan, ga je dus gewoon rechtdoor.

Andere mogelijke optie is aangeven dat je een castmember komt ophalen (hoewel dat een beetje raar is, als je om 10u aan het raampje staat, haha), een derde optie is zeggen dat je bij een restaurant/hotel moet zijn. Als ze gaan zeuren over reserveringen etc. kan je nog altijd zeggen dat je naar Trader Sam's Grot Grotto gaat (waar je niet kan reserveren). Als Disney zijn bezoekers wil naaien met belachelijk hoge parkeerkosten, kan je verwachten dan mensen manieren zoeken om niet te hoeven betalen.
Maar goed, niet alleen Disney rekent hoge prijzen, alle parken doen dit incl. Legoland en Busch Gardens. Zo lang mensen blijven komen, kunnen ze de prijzen omhoog doen. Niet alleen van parkeerkosten, ook van toegangstickets en voedsel.

Anthon14
23-01-16, 00:55
Ik heb niets over Alamo geroepen JKG :D Maar ook dat zal een mogelijkheid zijn mits je een Alamo auto rijdt :D

Ook Drop-Off is een mogelijkheid, daarna kun je doorrijden en via de lus die ter hoogte van de HESS zit kun je weer de parking op rijden en je auto parkeren.

Maar je moet het willen om één van de sneaky mogelijkheden te gebruiken om gratis te parkeren. Ik betaal wel gewoon daar voel ik me prettiger bij.

Mushu
23-01-16, 01:03
Of je verblijft in een van de Disney Resort hotels, hoef je ook niet te betalen voor het parkeren. Ik heb overigens nog nooit een bonnetje oid gekregen om in de auto neer te leggen als bewijs van betaling. Dus controleren op de parkeerplaats zelf wordt niet gedaan. Wel meegemaakt dat ik zonder te betalen gewoon mocht doorrijden (wat later in de middag).

moonlight91
23-01-16, 10:26
Ik vind het zoiezo niet correct om dingen te omzeilen
als je geen 20$ wil betalen zijn er genoeg eerlijke manieren om dat te voorkomen
(En is dat nu echt zo duur? Als je ziet hoe lang je gemiddeld in een park bent
de gemiddelde parkeergarage in een Nederlandse stad ben je dat ook kwijt bij een dagje shoppen)
zoals hier al genoemd , hotel met shuttledienst , verblijft op het Disney terrein zelf
Maar goed buitenom om Alamo..wat ik niet wist,leid ook de linkse baan naar de Golfcourses
Waar we de dag voor ons MK bezoek waren

Iris02
23-01-16, 10:36
Calculeer gewoon van te voren parkeerkosten in bij je begroting voor je vakantie. Dan weet je wat je kwijt zal zijn.
Voor de parken in Nederland moet je ook parkeerkosten betalen.

José
23-01-16, 11:23
Helemaal mee eens Iris02

JKG
23-01-16, 12:48
Anthon14; Dat zien ze toch niet. Ze zien een barcode op de ramen en concluderen dat het een huurauto is.

10 euro bij Efteling, 8 euro bij Six Flags. Ook aardige bedragen, maar wel beter te doen. En ze gooien de prijzen niet elk jaar met 10-17,5% omhoog.
Maar wat ik al zeg; zo lang mensen blijven komen (en dat doen ze), blijven de prijzen alleen maar omhoog gaan. Maakt mij persoonlijk niet zoveel uit, ik ga zelden naar pretparken. Hoewel dit soort bedragen
mij wel een beetje weghouden om terug te komen. Jammer dat Disney ook al eventjes gestopt is met het geven van gratis toegang op je verjaardag.

Maar idd gewoon calculeren in je begroting en dan is er niets aan de hand. Denk dat het in 2018 wel 25 dollar zal zijn.

Niels82
23-01-16, 15:07
Met 2020 betaal je straks voor het parkeren in de US hetzelfde als toegang voor de efteling :D

Ben het er mee eens, gewoon A) incalculeren B) Hotel met shuttle C) in het Disney resort slapen of D) parkeren springs en accepteren dat je een uur nodig hebt om bij een park te komen.
Om nu zo moeilijk te gaan doen voor 20,- voelt wel heel zielig als je kijkt wat je er omheen betaald hebt (vlucht, hotels, etc.).....

JKG
23-01-16, 18:06
En mensen klagen al dat de Efteling zo duur is. :)
Die zijn nog nooit naar Florida geweest, waar 100 dollar voor een dagticket heel normaal is.
In het Disney Resort slapen zal ongetwijfeld meer kosten dan een hotel daarbuiten, dus daarop kan je weer besparen en dat uitgeven aan parkeerkosten. :)

Verder heb je gelijk als je bekijkt wat het kost over het totale kostenplaatje van je vakantie. 1x parkeren is iets van 0,5% van de kosten van mijn eerst volgende vakantie (procenten omgerekend met de dollarkoers).
En dan heb ik eigenlijk nog heel veel kosten niet extra berekend denk ik. Dus zal nog wel lager zijn qua percentage.

Mushu
23-01-16, 18:12
Nou, die kosten van een Disney hotel kunnen best meevallen hoor! Ik heb al heel wat leuke aanbiedingen gehad. En de eerst volgende keer dat ik ga, zit er ook nog eten bij een een $200 giftcard (te besteden in alle winkels!). En als je dan nog verder wil bezuinigen, dan huur je ook geen auto want die is niet nodig voor je WDW vakantie(deel).

Anthon14
23-01-16, 18:19
Ik neem aan dat je toch ook wel even wil shoppen en boodschappen wilt halen of doe je dat alleen maar bij Disney dan ?

Niels82
23-01-16, 18:29
Mee eens,
even de breakdown:
Ik betaal voor Disney 2270,- Daarvoor heb :
5 Overnachting Moderate Resort PO French Quarters (dus ook eerder Fastpass reserveringen)
100 dollar gift card (die Mushu heeft was er net niet meer :()
gratis memory maker (had ik anders ook gedaan)
Quick dining deal (2x eten + 1x snack)
Gratis refill mug voor het resort.
Gratis shuttle service (dus geen parkeren)
Gratis Magic Express (dus geen auto tot de laatste dag disney)
14 dagen onbeperkt toegang tot alle parken.

Tel ik de losse dingen bij elkaar op : tickets 880,- + parkeren (5x = 100,-) Eten/snack 5x (+- 100,- per dag = 500,-) gift voucher (gaat zeker op 100,-) 5 dagen geen autohuur 100,-, memory maker 150,- = 1830,-
Ik betaal dus 88,- per nacht om op het resort te slapen en heb dus nog meer extra's erbij. Ja dit kan goedkoper en ja ook bovenstaande kosten zullen soms lager zijn (berekening heb ik een paar maanden geleden gemaakt omdat ik ook dacht dat het veel duurder zou zijn). Maar voor 20,- per nacht minder hoef ik niet te reizen ;)

@Anthon, bij veel sites kun je boodschappen laten bezorgen naar Disney, wij doen dit ook en laten door Walmart de boodschappen bij onze resort bezorgen (inclusief kinderstoeltje voor in de auto voor ons zoontje :D)

Mushu
23-01-16, 18:42
Boodschappen heb ik niet nodig als ik in een hotel verblijf. Doe ik ook niet als ik in een ander hotel dan die van Disney verblijf. En shoppen kan op Disney ook (ben zelf niet zo'n shop verslaafde). Ja Anthon het is misschien niet voor te stellen maar ik kan mij meer dan een week op alleen Disney terrein vermaken zonder auto :D Heb ik al heel wat keren gedaan. Trouwens, ook met auto, en in een villa, hotel of op de camping buiten Disney en dan bijna elke dag naar Disney gaan. Verder ben ik een heel normaal mens hoor :).

saskiadv
21-04-17, 20:04
Dag allemaal,

Ik lees op sommige blogs dat je gratis kan parkeren bij het Polonysian Resort van Disney. Heeft iemand daar ervaring mee?

En ik lees ook dat sommige parkeren bij een centraal punt van Disney van waaruit je sneller bij de parken bent dan soms bij een park zelf? Heeft iemand ervaring?
En als laatste vraag wat zijn de parkeerkosten voor het parkeren en kan je echt alleen maar 1 dag kaart kopen en niet een parkeerkaart voor 1 week?


Saskia

Mushu
21-04-17, 23:10
Je kan bij elk resort op Disney terrein gratis parkeren maar alleen als je dat resort bezoekt. Het is dus niet de bedoeling dat je op een resort parkeert en dan naar een van de parken gaat. Voor je het resort op gaat kom je altijd langs een slagboom met een portier. Die man of vrouw vraagt dan wat je komt doen en je moet je ID tonen.
Ik weet niet wat je bedoelt met een centraal punt. In principe ben je altijd het snelst op een park als je bij dat park parkeert (de parken liggen niet echt vlak bij elkaar). Magic Kingdom vormt een uitzondering, daar parkeer je op het ticket and transportation center en ga je met de boot of monorail verder naar de ingang van het park. Daar doe je meer dan 5 minuten over maar het is nou ook weer geen uren dat je onderweg bent. En eigenlijk begint het feest al op de boot of in de monorail :).
Je zou gratis kunnen parkeren bij Disney Springs en van daar uit een bus of boot naar een resort pakken en dan een bus naar een van de parken (er gaan vanuit Disney Springs geen bussen rechtstreeks naar de parken). Je doet er dan best lang over en ik zou dat het niet waard vinden. Het beste is om gewoon de parkeerkosten er bij in te calculeren en het jezelf niet te moeilijk maken.
De parkeerkosten voor een gewone auto zijn $20 per dag. Er zijn geen parkeerkaarten voor meerdere dagen of een week te koop. Resortgasten en jaarkaarthouders parkeren gratis.

Sweetsugar
24-01-18, 18:58
Ik heb ergens gelezen dat parkeren in disney springs, gratis is.
Klopt dat? En als we gaan resort hoppen?

elstars
24-01-18, 19:03
Parkeren bij Disney Springs is voor iedereen gratis, dus je hoeft niet in een Disneyhotel te logeren. Een paar weken geleden waren we hier nog en hebben de auto in de Lime en Orange garage gezet. Kost niets, geen parkeerkaartje nodig, je hoeft je nergens aan te melden e.d.

PENPE
25-01-18, 00:11
Bij de resorts kun/mag je ook gewoon parkeren, maar ik heb daar wel een aantal malen te horen gekregen dat het voor max 3 uur was. Overigens is er bij Disney's Boardwalk nooit iets van gezegd.

Frans1949
25-01-18, 00:58
Grappig, ik kom er net vandaan.
Maar zoals al Elstars al zei het is gratis.

corrus
25-01-18, 11:29
Véél leuker is het als je dit een keer Disney Transport doet, je ziet dan vaak meer.
Je zou gratis kunnen parkeren bij Disney Springs.Daarmee zijn ze al bezig om stukken van bepaalde parkeergarages te af te bakenen, daar kun je dan tegen betaling parkeren (Preferred Parking)
De parkeerkosten voor een gewone auto zijn $20 per dag.Nóg wel ja... Want het zal dit jaar wel weer verhoogd worden naar US$ 22,50 of zelfs US$ 25,-

Sweetsugar
25-01-18, 15:11
Bedankt.
We willen naast drie Disneyparken ook een keer Disney springs en misschien wat resorts bezoeken.
Echter hebben we de periode qua drukte tegen (kerst) dus ben benieuwd of dat allemaal gaat lukken haha.
Ik heb al begrepen dat je soms echt in lange files over de weg rijdt en soms heel lang moet zoeken naar een parkeerplek waar dan ook.

Mushu
25-01-18, 15:35
Bij de resorts nooit te horen gekregen dat ik voor maximaal 3 uur mocht parkeren, behalve juist bij de Boardwalk :D Hangt ook erg van de drukte af, het kan zelfs zo zijn dat je bij resorts (overigens vooral bij de Boardwalk) niet meer mag parkeren als je er niet verblijft of geen restaurant reservering hebt. Maar dan moet het wel echt heel druk zijn. Bij het inrijden vragen ze de laatste jaren ook altijd naar een ID. Gaat verder allemaal heel vriendelijk en in principe ben je van harte welkom (is mijn ervaring).

Véél leuker is het als je dit een keer Disney Transport doet, je ziet dan vaak meer.
Wel even goed opletten voor welk resort je kiest en waar je naar toe wil. Ik heb een keer 1,5 uur in de bus gezeten en dan heb je het wel een beetje gezien hoor :(. Vooral de deluxe resort zijn niet altijd handig om te kiezen. Die combineren vaak met elkaar en daardoor ben je lang onderweg.
Vanaf Disney Springs gaan er ook boten naar verschillende resorts, is ook leuk om te doen.

Sweetsugar
25-01-18, 22:42
Oh zo`n boot klinkt ook leuk.
Bedankt voor de tip!

elstars
26-01-18, 07:39
@Sweetsugar;
Kerstperiode in Orlando is vreselijk druk. De Interstate 4 in die omgeving is een ramp, je moet rekening houden met veel vertraging. Ook de andere wegen, bv. Stateroad 535 is erg druk, met stoplichten die lang op rood staan. Voor ons een reden om in die periode niet meer voor Orlando te kiezen.

Anthon14
26-01-18, 11:58
Wij gaan zelf al heel lang in de kerstperiode naar Disney/Orlando en het is dan inderdaad erg druk in deze omgeving, maar als je zorgt dat je rond parkopening er bent dan valt de drukte op de weg en in het park nog reuze mee. Verder verblijven wij in Davenport meestal in een Condo op Terrace Ridge en kunnen daar vandaan binnendoor via een rustige weg naar Disney rijden zonder files.

En naar andere delen van Orlando proberen we met een klein omweggetje buitenom te rijden waardoor we ook daar de drukte mijden, kwestie van aanpassen dus en dan is het echt goed te doen.

Sweetsugar
29-01-18, 16:11
Wij gaan ook naar Davenport.
Welke weg is dat binnendoor?

Anthon14
29-01-18, 17:17
Via South Old Lake Wilson Road en dan sta je nagenoeg voor het achterom weggetje van Disney. Daarvoor moet je bij bij de T kruising aan het eind rechtsaf en meteen weer linksaf en sta je op het Disney terrein.

Sweetsugar
29-01-18, 19:06
Dankjewel! Dit zijn nu echt handige tips.

oscar
09-05-18, 23:17
Als ik overdag naar blizzardbeach ga en in de avond naar MK, moet ik dan 2 keer parkeren betalen of geld de kaart voor de hele dag.
Ik kwam in het begin van dit draadje wel een antwoord tegen op deze vraag , maar dat bericht was van 10 jaar geleden, kan dus best veranderd zijn.

moonlight91
10-05-18, 08:54
De waterparken zijn gratis parkeren
als je meerdere parken bezoekt op een dag betaal je geen kosten meer
je parking ticket is die dag geldig

Don Tuse
10-05-18, 19:55
..met stoplichten die lang op rood staan.
Hebben stoplichten in Florida ook wel eens andere kleuren?

Anthon14
11-05-18, 11:43
Hebben stoplichten in Florida ook wel eens andere kleuren?

Nee voor de andere kleuren hoef je niet te stoppen, dan noemen we het een verkeerslicht.:D

Don Tuse
11-05-18, 11:49
Nee voor de andere kleuren hoef je niet te stoppen, dan noemen we het een verkeerslicht.:D
:up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up: :up:

oscar
08-08-18, 19:53
Bij de resorts nooit te horen gekregen dat ik voor maximaal 3 uur mocht parkeren, behalve juist bij de Boardwalk :D Hangt ook erg van de drukte af, het kan zelfs zo zijn dat je bij resorts (overigens vooral bij de Boardwalk) niet meer mag parkeren als je er niet verblijft of geen restaurant reservering hebt. Maar dan moet het wel echt heel druk zijn. Bij het inrijden vragen ze de laatste jaren ook altijd naar een ID. Gaat verder allemaal heel vriendelijk en in principe ben je van harte welkom (is mijn ervaring).

Wel even goed opletten voor welk resort je kiest en waar je naar toe wil. Ik heb een keer 1,5 uur in de bus gezeten en dan heb je het wel een beetje gezien hoor :(. Vooral de deluxe resort zijn niet altijd handig om te kiezen. Die combineren vaak met elkaar en daardoor ben je lang onderweg.
Vanaf Disney Springs gaan er ook boten naar verschillende resorts, is ook leuk om te doen.
Parkeer je auto in Disney springs in de Lime garage, loop langs earl sandwich het bruggetje over Saratoga Springs in, en na 75 meter ben je bij de 5e en laatste bushalte van Saratoga Springs, 10 minuten later sta je bij de ingang van de parken, niet bij MK op het transport Island maar gewoon voor de deur.
Elk uur 3 bussen naar alle 4 de parken en terug tussen 16.00 en 23.00 pak je vanaf de parken de bus naar Disney Springs en wordt naast de Lime garage afgeleverd of gewoon de hotelbus naar Saratoga springs.

Wij hadden een Wyndham hotel naast Disney Springs ( bovenste verdieping met een super uitzicht over Disney World, dag en nacht), deze hebben ook een bus verbinding, maar helaas 1 per uur, en als hij dan net voor je neus wegrijdt, daardoor hebben wij diverse keren van Saratoga Springs bussen gebruik gemaakt.

Gemakkelijk, snel en voor de zuinige Nederlanders onder ons "gratis".