|
|
Monique 17 november 2004, 11:24 Ik ben uit aan het zoeken wat voordeliger is maar nog wel handig blijft qua reistijd etc. een wagen huren of met de transfer.
Weet iemand wat de parkeerprijzen zijn bij de Disney parken?
Kun je hier ook een weekkaart of zo voor kopen?
Antonie 17 november 2004, 16:50 De parkeerprijzen zijn voor alle parken (Disney, Universal, etc.) $8. En er zijn helaas geen speciale weekpassen of iets dergelijks. Je kunt wel met één Disney parkeerkaartje meerdere Disney parken bezoeken zonder opnieuw te hoeven betalen. Heb je een Orlando Flexticket, dan kun je met één parkeerkaartje van bijvoorbeeld Universal ook Seaworld bezoeken op dezelfde dag zonder te betalen.
SpaceAce 17 november 2004, 22:09 Ligt er ook een beetje aan in welk hotel je zit (veel hotels hebben een gratis shuttle dienst). Maar ik gok omdat je deze vraag stelt, je deze service helaas niet hebt :(
Verder ligt het er dan een beetje aan waar je hotel zit. Wij hadden bijvoorbeeld een hotel aan de Highway 192 (met gratis shuttledienst), maar zijn 1 keertje met het openbaar vervoer naar Disney geweest (ivm lekker een keert je uitslapen). We hadden een rechtstreekse verbinding en dan is het 1,25 dollar enkele reis (en een weekpas 10 dollar).
Dus mocht het zo zijn dat je geen gratis shuttleservice hebt en op de route wonen, is het misschien een (goedkoop) idee om een weekpas te kopen.
Ik geloof dat jullie met z'n twee'tjes reizen he? Ik geloof niet dat je voor 20 dollar een week lang met je auto kunt parkeren :)
Het is alleen zo dat als je ook nog naar andere parken wilt via het openbaar vervoer, het een beetje tijd in beslag gaat nemen... Mits je uiteraard dan geen gratis shuttledienst hebt naar de andere parken :)
kefke mouse 18 november 2004, 08:16 Wij gaan volgend jaar naar het beloofde land (orlando) en hebben besloten zowel een flexticket als een FITS aan te schaffen. Zit hier de parkeerprijs bij inbegrepen???
Groet,
Kefke Mouse
Njit 18 november 2004, 09:48 Wij gaan volgend jaar naar het beloofde land (orlando) en hebben besloten zowel een flexticket als een FITS aan te schaffen. Zit hier de parkeerprijs bij inbegrepen???
er zit veel bij inbegrepen maar voor het parkeren zul je toch echt moeten bijbetalen...
Monique 18 november 2004, 12:18 Ligt er ook een beetje aan in welk hotel je zit (veel hotels hebben een gratis shuttle dienst). Maar ik gok omdat je deze vraag stelt, je deze service helaas niet hebt :(
Ik weet het niet. Wij zitten in Sheraton Studio, bij sommige recensies lees ik van wel bij andere weer niet, het hotel geeft aan dat je via de I-drive trolley (stopt voor het hotel) kunt overstappen op de lynx en zo bij Disney komt. Ik ga er dus van uit dat het niet is.
Ik weet alleen ook niet tot hoe laat de bus rijd en wil natuurlijk het vuurwerk niet missen. Ik weet ook niet hoe vaak de trolley rijd of hoeveel tijd er tussen de trolley zit. Heb je wel altijd plaats??
Verder ken ik de totale reistijd niet en wil ook niet eerst 1uur of zo in een bus zitten, aangezien deze natuurlijk overal stopt. Het parkeren bij het hotel is gratis, dat scheelt.
De bedoeling is om alleen naar de parken te gaan. We gaan tenslotte maar een weekje er even tussen uit. We willen het zo goedkoop mogelijk maken aangezien we ook nog op zomervakantie willen.
(luxe problemen :wink: )
De FITS hebben we nog, hotel via Priceline, vlucht is inmiddels geboekt.
Alleen dus nog de kosten die we daar opmaken.
Ik probeer het zo'n beetje tegen elkaar af te wegen, prijs/reistijd.
Ik geef liever iets meer uit als dat de moeite waard is.
De prijzen kan ik nu wel uitrekenen maar van de reistijd heb ik nog weinig info.
Misschien weet iemand daar nog iets over??
SpaceAce 18 november 2004, 16:15 De prijzen kan ik nu wel uitrekenen maar van de reistijd heb ik nog weinig info.
Over de I-trolly weet ik weinig, maar van de Lynx iets meer :)
Tegenwoordig hebben ze op de site van Lynx (http://www.golynx.com/routes.cfm) de bustijden en zelfs de route erop staan. Niet altijd even duidelijk hoor, maar er is uit te komen :)
Lynx heeft namelijk een bepaalde route en daar hebben ze wat haltes uitgepikt waarvan ze de tijden hebben. De stops daar tussen is dus qua tijd altijd raden hoe laat ze daar ongeveer zullen zijn. Het is dus een kwestie van goed kijken tussen welke hoofdhaltes je moet zijn/opstappen om te kijken hoe laat je daar bent/moet staan.
(snap je hem nog??) :)
Je schrijft dat je met de I-trolly naar de desbetreffende halte van Lynx kunt gaan om zo de bus naar Disney te pakken. (En ik gok dan dat je met de I-Trolly afgezet wordt voor Seaworld). Daar zou je bus nummero 50 moeten nemen naar Disney. Dit duurt een kleine 20 minuten als ik me niet vergis.
En als ik het dan een beetje goed inschat, zal de totale reistijd iets van een half uurtje zijn.
Monique 18 november 2004, 16:42 SpaceAce, je bent voor mij geweldig!! =D>
Ik had de site van Lynx al ontdenkt, maar had me er nog niet zover in verdiept.
Het hotel zit t.o. wet 'n wild en vandaaruit zal ik eens verder gaan zoeken.
Je hebt me in ieder geval een heel eind op weg gehopen en als het inderdaad een half uurtje of zo is, dan is het nog goed te doen.
Dan ga ik liever nog een keer extra shoppen ipv een wagen te huren.
\:D/
Njit 18 november 2004, 17:23 SpaceAce, je bent voor mij geweldig!! =D>
voor mij OOK!! (maar om andere redenen :) )
http://www.terra.es/personal4/iscbocca/cats/abc/abc0839.gif
SpaceAce 18 november 2004, 17:42 SpaceAce, je bent voor mij geweldig!! =D>
:oops: :wink:
Het hotel zit t.o. wet 'n wild en vandaaruit zal ik eens verder gaan zoeken.
Dan kun je idd het beste met de I-trolly naar de halte (vermoedelijk Seaworld dus) van Lynx gaan. Wij hebben namelijk een niet zo'n leuke route (lees enorm lange route) afgelegd met de Lynx. Waar jouw route dus maar een klein gedeelte van uitmaakt.
Onze niet zo'n leuke route was:
- Beginpunt: hotel aan de Highway 192
- Gratis shuttledienst naar Disney
- "De net niet aansluiting" Lynx 50, halte Seaworld
- "De ongeveer aansluiting" Lynx 8, halte Wet 'n Wild
- "De al helemaal nèt niet aansluiting" Lynx 37 of 43
- Eindbestemming Island of Adventure
Daar deden we dus 2 uur op. Gezelligheid!
Toen we bij Seaworld gezellig bij de bushalte stonden te wachten, reed de I-Trolly een stuk of 3 keer voorbij. Ofwel, je zou gewoon een goede aansluiting hebben op de Lynx 50. Vandaar dat ik gok dat je totale reistijd ongeveer een half uurtje zal zijn. Maar zeker weten doe ik dat niet hoor :)
De tweede keer toen we die kant op gingen, naar Universal zelf dus, hebben we via het hotel een (betaalde) shuttledienst kunnen regelen. Ik geloof 14 dollar p.p. En dat was de reistijd (een klein half uurtje!) meer dan waard!
Monique 19 november 2004, 06:24 SpaceAce, je bent voor mij geweldig!! =D>
voor mij OOK!! (maar om andere redenen :) )
Mis ik iets?? Leg eens uit????? :roll:
SpaceAce 19 november 2004, 06:46 Mis ik iets?? Leg eens uit????? :roll:
Als je naar de onderschrift van Njit en die van mij kijkt, zie je dat deze hetzelfde zijn.
Ik weet niet of je ook op die site gekeken hebt, maar dan zul je zien dat uhm Njit en ik heel erg verliefd op elkaar zijn :wink:
(Tenminste ik hoop dat ik daarom zo geweldig voor hem ben) :D
Njit 19 november 2004, 06:50 http://www.terra.es/personal4/iscbocca/cats/abc/abc0794.gif.. Maar ehm... http://www.terra.es/personal4/iscbocca/cats/abc/abc0816.gif
knaapje 19 november 2004, 10:16 Er is ook een site van de Trolley.
www.IRideTrolley.com.
Op www.InternationalDriveOrlando.com vind je ook nog een en ander.
Ze rijden gedurende de winter en voorjaar tot 10.30 uur 's avonds. Aldus de folder die ik vorige week uit Orlando heb meegenomen. In deze folder, die je overal rond de I-Drive vindt, staat o.a. een duidelijke kaart van de Trolley-route.(OfficialVisitorsGuide)
Goede reis.
Monique 19 november 2004, 19:16 Als je naar de onderschrift van Njit en die van mij kijkt, zie je dat deze hetzelfde zijn.
Ik weet niet of je ook op die site gekeken hebt, maar dan zul je zien dat uhm Njit en ik heel erg verliefd op elkaar zijn :wink:
(Tenminste ik hoop dat ik daarom zo geweldig voor hem ben) :D
:oops: had ik helemaal nog niet gezien terwijl ik jullie reisverslag al wel had gelezen. (nog niet helemaal) Ik dacht er dat er een romance op de site was ontstaan.
Wel leuk zo'n liefdesverklaring. Ook een leuke plaats voor een huwelijksaanzoek!! \:D/
Njit 19 november 2004, 22:48 :oops: had ik helemaal nog niet gezien terwijl ik jullie reisverslag al wel had gelezen. (nog niet helemaal) Ik dacht er dat er een romance op de site was ontstaan.
Wel leuk zo'n liefdesverklaring. Ook een leuke plaats voor een huwelijksaanzoek!! \:D/
hmmmz... we komen volgend jaar ook in Las Vegas... Dus ehm... we laten het wel weten :)
rvd4always 20 november 2004, 14:42 Bij de waterparken van Disney, Blizzard Beach en Typhoon Lagoon, hoef je (gek genoeg) geen parkeergeld te betalen! :wink:
FrankS 21 november 2004, 11:03 Als je in een WDW-resort verblijft hoef je ook geen parkeergeld te betalen.
kefke mouse 29 maart 2005, 11:04 Als ik het goed begrijp kun je bij downtown disney gratis je auto parkeren. Is het dan niet mogelijk om 's morgens hier je auto te parkeren en vervolgens met het disney transportation system naar het park te gaan?? Bespaart je acht dollar en je ziet nog wat van disneyworld.
Is dit mogelijk??
Groet,
Kefke Mouse
Als je al een disneyticket hebt, zou ik niet weten waarom niet.
officieel moet je een Hopper ticket hebben, of in een van de resorts slapen om van het systeem gebruik te mogen maken, maar als je zo'n ticket hebt, zou dat moeten kunnen. Alleen heb ik geen idee, of Downtown Disney 's-morgens al door het transportsysteem wordt aangedaan, en je moet zeker op een half uur extra reistijd rekeken.
Eric.
Is het echt zo erg met je? 8$ besparen op je hele vakantie?
harm
petra 29 maart 2005, 14:59 Dat is dan $8,- per dag he? Als je dan elke dag naar een Disney park gaat en je bent er zo'n gemiddeld 2 weken ben je toch ruim $100,- kwijt aan parkeergeld......of niets, als je de tip opvolgt :lol: :cry: :lol:
51Vegas 29 maart 2005, 15:31 De disney shuttle bussen die tussen de parken rijden zijn gratis. Wij vonden DD ook hardstikke leuk, je moet het een keer gezien hebben.
Voor iedereen wat wils, bios, winkeltjes, kunstwinkeltjes, permanente voorstelling van Cirque du Soleil, eethuisjes.................
mattrob 29 maart 2005, 16:54 Iemand hier op het forum zal het vast wel zeker weten, maar volgens mij gaan er geen bussen van Downtown Disney naar de parken (Disney is ook niet gek natuurlijk :lol: ). Je kan wel eerst een bus pakken naar een Resort/Hotel en dan daar een bus pakken naar een park. Maar het kost je allemaal wel erg veel tijd (zowel heen als terug). Dan maar $ 8 ....
En Ruud, wij gaan naar Disney Quest met de FITS pas, anders vind ik het ook wel erg duur worden ....
annemiek1001 25 januari 2006, 07:42 Na lang tobben zijn we er eindelijk uit hoe was onze 3 dagen orlando in gaan delen! Er is zoveel te zien en te doen, dat een keus maken niet gemakkelijk was, maar uiteindelijk hebben we beloten 2 dagen disney te doen en één dag Universal. We willen proberen om op één van de disney dagen twee parken mee te pakken. Bijvoorbeeld door 's ochtends mgm te doen en 's middags Animal Kingdom.
Nu vraag ik me af hoe het in dat geval werkt met parkeren. Bij Universal heb ik begrepen dat de ingangen van de Studios an Island of Adventures op loopafstand van elkaar liggen, maar bij Disney is dit niet het geval. Moeten we de auto verplaatsen als we switchen tussen de parken of rijden er busjes of treintjes tussen de ingangen van de diverse parken?
Njit 25 januari 2006, 07:56 Nu vraag ik me af hoe het in dat geval werkt met parkeren. Bij Universal heb ik begrepen dat de ingangen van de Studios an Island of Adventures op loopafstand van elkaar liggen, maar bij Disney is dit niet het geval. Moeten we de auto verplaatsen als we switchen tussen de parken of rijden er busjes of treintjes tussen de ingangen van de diverse parken?
Met het Disney vervoer kun je tussen de parken hoppen. Je kunt ook met de auto naar het andere park gaan. Je betaald namelijk maar 1x per dag voor het parkeren..
Even een quote van Brochureworld.org:
Als je van het Magic Kingdom naar een ander park wilt kun je met de monorail of boot naar het Transportation en Ticket Center, het TTC. Vanaf daar kun je per monorail naar Epcot en per bus naar MGM Studios en Animal Kingdom. Vanaf Epcot kun je een bus nemen naar MGM Studios en Animal Kingdom en voor het Magic Kingdom ga je per monorail via het TTC.
Vanaf MGM Studios en Animal Kingdom zijn er bussen naar de andere parken en het TTC.
Hier kun je verder lezen: http://www.brochureworld.org/orlandotips/overview.php?ID=29
marisca 25 januari 2006, 08:03 Hoi Annemiek, ik zou als eerste met Animal kingdom beginnen, want dan zijn de dieren actiever, begin dan met de Kilimanjaro Safaris. Ik zou gewoon mijn auto bij de Transportation and ticket center parkeren, van daar kun je de monorail en pendel bussen pakken naar je park van die dag. Zo hop je tussen de parken en het disney vervoer rijd regelmatig. Groetjes marisca. 8)
marisca 25 januari 2006, 08:05 Je was me eerder af njit. Hoe vaak zit je er el niet achter ? Groetjes marisca. 8)
annemiek1001 25 januari 2006, 08:14 Wat is dit toch een geweldig forum! Altijd super snelle antwoorden op alle vragen! We vertrekken over dik een week dus het begint nu te spannen. Vnadaar ook dat ik me alvast wat beter aan het inlezen ben over de parken en alle andere dingen die we gaan ondernemen!
Nog een vraagje over het Ticket Center. Koop je daar de kaarten voor alle 4 de parken of heeft elke park ook nog zijn eigen kassa? Als er meedere kassa's zijn, waar kan ik dan het beste mijn tickets halen, of zijn de wachttijden vrijwel overal hetzelfde?
marisca 25 januari 2006, 08:55 Zelf ben ik niet zo op de hoogte van de druktes in jan of febr. , Maar je kunt ze bij iedere kassa kopen, zelf hebben wij de hopperpassen via het duitse reisbureau geboekt, Uit ervaring van vorig jaar zijn wij nu goedkoper uit . Wij hebben voor 10 dagen 693,00 euro betaald incl waterparken en alle extra's dit is voor 2 volw en 1 kind. vorig jaar voor 7 dagen hebben we 640 euri's betaald en het jaar daarvoor in disney zelf 912,00 euri's omgerekend. Je bent wel duurder uit in florida denk ik ? ligt er ook aan hoe lang je naar disney gaat. Hoeveel dagen wil je er verblijven ? Mischien kun je ze nog via american estates bestellen, Dat schijnt ook goedkoper te zijn . En je hoeft niet in de rij te staan wachten. Groetjes Marisca. :)
Njit 25 januari 2006, 08:58 Disneytickets voor minder dan 5 dagen zijn niet goedkoper in de voorverkoop. Daarboven krijg je een (bescheiden) korting..
annemiek1001 25 januari 2006, 10:13 Zelf ben ik niet zo op de hoogte van de druktes in jan of febr. , Maar je kunt ze bij iedere kassa kopen, zelf hebben wij de hopperpassen via het duitse reisbureau geboekt, Uit ervaring van vorig jaar zijn wij nu goedkoper uit . Wij hebben voor 10 dagen 693,00 euro betaald incl waterparken en alle extra's dit is voor 2 volw en 1 kind. vorig jaar voor 7 dagen hebben we 640 euri's betaald en het jaar daarvoor in disney zelf 912,00 euri's omgerekend. Je bent wel duurder uit in florida denk ik ? ligt er ook aan hoe lang je naar disney gaat. Hoeveel dagen wil je er verblijven ? Mischien kun je ze nog via american estates bestellen, Dat schijnt ook goedkoper te zijn . En je hoeft niet in de rij te staan wachten. Groetjes Marisca. :)
We gaan een rondreis maken door Florida en zijn 3 volle dagen in Orlando. We hebben voor twee dagen disney tickets nodig, dus wat dat betreft kunnen we niet echt besparen meer meer dagen / combi tickets.
Maar ik begrijp dus goed dat de vier parken een eigen kassa hebben, naast het Ticker Center waarover jullie me straks informeerden?
Eric 25 januari 2006, 10:18 MK heeft geen eigen kassa, je koopt het ticket bij het TTC. Daar kun je dan een tweedaagse hopperpas kopen, die je voor alle parken kunt gebruiken.
AK heeft wel een eigen kassa.
Eric
annemiek1001 25 januari 2006, 10:23 MK heeft geen eigen kassa, je koopt het ticket bij het TTC. Daar kun je dan een tweedaagse hopperpas kopen, die je voor alle parken kunt gebruiken.
AK heeft wel een eigen kassa.
Eric
Nou dat wordt dan inderdaad twee 2-daagse hopperpassen kopen bij het Ticket Center. Dan kunnen we daar de eerste dag mee naar AK en MGM en op de tweede mee naar MK.
In ieder geval alweer een hele opluchting dat we de auto kunnen laten staan. Kost toch weer een hoop tijd om hem te zoeken en ergens anders opnieuwe te moeten parkeren. Ik neem ook dat de bussen en de monorail regelmatig heen en weer rijden tussen de parken?!
Njit 25 januari 2006, 10:29 Ik neem ook dat de bussen en de monorail regelmatig heen en weer rijden tussen de parken?!
Ja hoor.. Gaat allemaal heel vlotjes. De Monorail rijdt zowiezo de hele tijd rondjes. De bussen gaan om de 10 minuten ofzo..
Eric 25 januari 2006, 10:45 Houd er wel rekening mee, dat de monorail alleen van het TTC naar MK en Epcot rijd. Voor de rest ben je aangewezen op bussen, die meestal via het hub & spoke system rijden, dus vaak niet rechtstreeks. Maar het wijst ziczelf allemaal de weg.
Zie hier een kaart van het totale transportsysteem:
http://www.intercot.com/infocentral/images/transportation.jpg
Eric
annemiek1001 25 januari 2006, 11:04 Houd er wel rekening mee, dat de monorail alleen van het TTC naar MK en Epcot rijd. Voor de rest ben je aangewezen op bussen, die meestal via het hub & spoke system rijden, dus vaak niet rechtstreeks. Maar het wijst ziczelf allemaal de weg.
Zie hier een kaart van het totale transportsysteem:
http://www.intercot.com/infocentral/images/transportation.jpg
Eric
mmm, dan kunnen de er de eerste dag misschien ook voor kiezen de auto bij AK te zetten en dan later die dag daar de bus naar MGM te nemen (en dan 's avonds terug naar AK). Dan hoeven we 's ochtends niet ook nog een de bus vanaf het Transportation Center te pakken.
Kunnen aan de kassa van AK ook hooperpassen gekocht worden, of hebben ze daar alleen tickets voor AK?
Eric 25 januari 2006, 11:33 Bij alle kassa's, dus ook bij het AK kun je alle soorten tickets kopen, dus dat is geen probleem.
Het enige lastige voor jullie is dat je dan ''s avonds na je bezoek aan MGM naar het AK gaat, en ik zou niet weten of er een rechtstreekse bus gaat.
Ik zelf zou mijn auto bij het eerste park wat ik ga bezoeken zetten, en dan na het bezoek beslissen of ik dan wel met de auto of met de bus naar het volgende park ga. Ik denk dat ik gauw met de auto zou kiezen, ik denk dat je dan veel tijd wint, en je hoeft maar 1 x per dag P te betalen.
Groetjes, Eric
annemiek1001 25 januari 2006, 11:37 Bij alle kassa's, dus ook bij het AK kun je alle soorten tickets kopen, dus dat is geen probleem.
Het enige lastige voor jullie is dat je dan ''s avonds na je bezoek aan MGM naar het AK gaat, en ik zou niet weten of er een rechtstreekse bus gaat.
Ik zelf zou mijn auto bij het eerste park wat ik ga bezoeken zetten, en dan na het bezoek beslissen of ik dan wel met de auto of met de bus naar het volgende park ga. Ik denk dat ik gauw met de auto zou kiezen, ik denk dat je dan veel tijd wint, en je hoeft maar 1 x per dag P te betalen.
Groetjes, Eric
Omdat we eerst naar AK gaan, zullen we daar wel de auto zetten. Dan zien we daar inderdaad wel wat ons sneller lijkt te gaan, de auto meenemen naar MGM of de bus nemen.
Moeten we het parkeerticket dat we bij AK krijgen bij MGM opruilen als we de auto meenemen?
De tweede dag is makkelijker.....dan zetten we de auto bij het Ticket Center en gaan dan een bezoekje brengen aan MK. Als we tijd over hebben gaan we eventueel nog naar Epcot, maar dan zouden we de monorail kunnen nemen.
Njit 25 januari 2006, 12:07 Dit is ook een leuk stukje: http://www.mouseplanet.com/dtp/wdwguide/5_Primer/wdw_transportation/wdw_transportation.htm
Mooi met plaatjes enzo :)
annemiek1001 27 januari 2006, 09:55 Nou kan helemaal voorbereid afreizen naar Florida volgende week.
Ik weet alleen nog niet hoe precies in zijn werk gaat als ik de auto eerst bij AK neerzet en hem daarna meeneem naar MGM. Krijg ik bij de ingang van AK een parkeerticket dat ik moet omruilen bij de ingang van MGM?
Eric 27 januari 2006, 11:10 Zelfde P-ticket kun je gebruiken, er staat een datum op.
Overigens: maak je geen zorgen, iedereen is daar vriendelijk en behulpzaam, en het gaat allemaal veel makkelijker dan je nu denkt. Let maar op !
Eric
Thea 27 januari 2006, 12:09 Nou kan helemaal voorbereid afreizen naar Florida volgende week.
Ik weet alleen nog niet hoe precies in zijn werk gaat als ik de auto eerst bij AK neerzet en hem daarna meeneem naar MGM. Krijg ik bij de ingang van AK een parkeerticket dat ik moet omruilen bij de ingang van MGM?
Hai Annemiek
Wij hebben dit vorig jaar ook gedaan.
Je legt gewoon je parkeerticket van AK voor je raam en als dan bij de parkeerplaats van MGM komt zien ze je kaartje liggen en mag je gewoon doorrijden.
Groetjes Thea
marisca 27 januari 2006, 18:50 Annemiek , ik wil mij eigenlijk nergens mee bemoei
en , maar doe het toch even. Wat trekt jou naar mgm ? Persoonlijk zou ik kiezen voor Epcot , Omdat je ook nog naar Universal gaat. Ik denk dat je een hoop mist, dit zeg ik omdat Epcot mijn Favoriete park is. Maar het blijft jullie keuze. Ik zal er nu over ophouden. Ik zeg niet dat het park MGM niet de moeite waard is , maar van de 4 parken vind ik MGM het minst spectaculair. Ik weet niet wat de mede Foremers er van vinden, (mischien wel een bemoeial). Maar wil je alleen mijn advies geven, het blijft natuurlijk persoonlijk. Groetjes marisca . Trouwens ik geloof dat van 4 parken AK eerder sluit, dus hou daar rekening mee. BY BY :roll:
Njit 27 januari 2006, 19:03 Ik weet niet wat de mede Foremers er van vinden, (mischien wel een bemoeial). Maar wil je alleen mijn advies geven, het blijft natuurlijk persoonlijk.
Nee hoor.. iedereen mag hier z'n mening geven :)
Persoonlijk vind ik Animal Kingdom leuker dan Epcot maar da's eigenlijk om de show 'The Festival of the Lion King'. De cast was echt super!
Elk park heeft wel een paar attracties die er bovenuit steken. Daarom wil ik zelf gewoon niet kiezen en alle parken doen :)
marisca 27 januari 2006, 19:46 Dat heb ik nou ook njit , Wij gaan lekker 10 Magical days mee maken , tot dat wij het zat zijn. Maar dat is mij nog nooit overkomen. Eten bij Sci-fi diner was wel geweldig en prime time 50's cafe was ook gezellig en lekker. Wij zaten aan tafel en ik had mijn bord niet leeg gegeten , toen kwam de ober mij even voeren alsof ik een klein kind was. Wel lachen typish amerikaans gezins leven van vroeger, moest het voorstellen. Bij mij staat Epcot op 1 en AK op 2 en MK op 3 en mgm op 4. Ik vind alles zo moooooi!!! Groetjes marisca. :P
annemiek1001 30 januari 2006, 08:57 Annemiek , ik wil mij eigenlijk nergens mee bemoei
en , maar doe het toch even. Wat trekt jou naar mgm ? Persoonlijk zou ik kiezen voor Epcot , Omdat je ook nog naar Universal gaat. Ik denk dat je een hoop mist, dit zeg ik omdat Epcot mijn Favoriete park is. Maar het blijft jullie keuze. :roll:
Het is zo ongelooflijk lastig om een keus te maken. We zijn maar 3 dagen in Orlando en dat is natuurlijk veeeel te kort om alles te zien. daarnaast is het ook nog eens de allereerste keer dat we naar Florida gaan, dus moeten we echt afgaan op de tips van de forum leden. MK wil ik in ieder geval niet overslaan, die magie wil ik niet missen! Daarnaast staat een dag Universal op het program, dus dan houden we nog één dag over. Bert wil heel erg graag naar AK, dus dat doen we in de ochtend. Tja en de middag? Moet eerlijk bekennen dat we er nog steeds niet uit zijn......MGM of Epcot?! de Tower of Terror schijt echt wel een thrill te zijn, maar Epcot is weer een uniek park op zich. Misschien dat we na MK nog wat tijd over hebben voor een ride in de tower of terror en dan de derde dag toch Epcot bezoeken. Je hoort het wel, we zijn nog volop in dubio. Ben ook zo bang dat we het niet redden om meerdere parken op een dag te doen!
Disneyfan1970 30 januari 2006, 10:40 Universal haalt het in mijn ogen niet bij de Disneyparken, misschien kun je die laten vallen, scheelt je ook weer geld :D
Jeroen
marisca 30 januari 2006, 10:57 Dat komt omdat jij een echte Disney fan bent, Persoonlijk vind ik het allemaal even geweldig. Ik kan echt niet zeggen laat Universal vallen, Ik zou het niet eens mogen zeggen thuis, Ik heb namenlijk 2 universal verslaafden thuis zitten. Ik zelf ben alle parken verslaafd, noem het maar orlando verslaafd!!! Wij gaan dit jaar ook voor het eerst in het luxe HardRock hotel 3 nachten doorbrengen. Lekker met je kamer sleutel de gewone wachtrijen overslaan. Wij mogen gedurende ons verblijf een Express pas gebruiken en in de Fastpass rij aansluiten. YES!!!! Groetjes marisca. 8) 8) 8)
kbisok 12 april 2006, 15:52 Hoi,
Wij hebben van de zomer een vila in Kissimee en zit een beetje het parkeren. We nemen waarschijnlijk een ultimate pas voor 3 weken maar om dan iedere dag 8 dollar te dokken voor pakeren... blijven toch nederlanders... zag iemand anders onderstaande vermelden:
Parkeren bij Downtown Disney is gratis en het is vlakbij Typhoon Lagoon. De 3 delen - West Side, Market Place en Pleasure Island liggen bij elkaar en zijn goed te lopen. Ook als PI nog gesloten is (wat tussen west side en market place inligt) is het nog makkelijk te lopen.
Een ander leuk uitgaans gebeuren is Disney's Boardwalk. Hier vind je vele gezellige restaurantjes en winkeltjes en het ESPN Sport cafe. Het parkeren bij de Boardwalk is gratis, en hiervandaan kan je heel makkelijk lopen naar Epct of met het bootje naar de Studio's. Als je dus niet in een Disney hotel verblijfd dan is dit een goede optie om parkeergeld te besparen.
Iemand enig idee of dit klopt ? En kun je dan van daaruit naar WDW?
Het klopt wel, maar het ligt eraan wat je te belopen vind.
Van Disney Marketplace naar bv. Typhoon Lagoon is al gauw een stief kwartiertje lopen (schat ik) , en of je daar in de brandende zon zin in hebt ???
Wat bedoel je met WDW? Alles waar we het over hebben ligt in WDW, wat in oppervlakte iets van de provincie Utrecht is..........
Je kunt inderdaad van Marketplace met de bus naar Magic Kingdom, maar dat is nogal een onderneming, want je moet overstappen.
Maar als je tijd voldoende hebt, is dat wel een optie.
De overige parken zijn nog moeilijker te bereiken, dan moet je altijd via TTC (Ticket en Transportation Centre.
Google maar eens op maps Disney World Orlando, dan krijg je een beetje een indruk wat je te wachten staat.
Er is zo ook een transportation kaart te vinden, met alle buslijnen.
Succes, Eric
Van AllEarsnet.com
WHAT ABOUT PARKING AT OTHER DISNEY VENUES?
Parking at Blizzard Beach, Typhoon Lagoon, Winter-Summerland Mini-Golf, Fantasia Gardens Mini-Golf, Fort Wilderness, Wide World of Sports and self-parking at Downtown Disney is free to all guests, including those staying off property.
Self-parking for use of the entertainment and dining facilities at the Boardwalk's entertainment area is also free.
-----------
Van Downtown Disney en de waterparken kun je volgens mij alleen met een Shuttle naar 1 van de Resorts. Vandaar kun je dan met de Monorail naar het TTC. Al met al een lange reis..
Het is dus maar de vraag of het je waard is om minimaal een uur kwijt te zijn met het vervoer van Downtown Disney naar 1 van de Disney parken om $8 uit te sparen..
christophe 12 april 2006, 17:06 en hoe zit het met parkeren aan de disney hotels?
Ik zou graag AK lodge en het polynesian resort eens bezoeken en daar een hapje eten. Moet je daar ook betalen voor parking?
Bij alle Disney hotels en resorts mag je gratis parkeren als je komt eten, of even wilt rondkijken. Je meld je bij de bewaking, en dan krijg je een kaart met de tijd van binnenkomst er op. Volgens mij mag je dan drie uur staan, maar dat weet ik niet precies meer.
Eric
Barry1401 12 april 2006, 22:18 je zal wel je dinee reservering EN een legitimatie moeten laten zien, dan mag je inderdaad er 3 uur parkeren... (en je krijgt geen kaart hoor) bij 4 uur word je weggesleept, naar god mag weten waar... maar kost je in ieder geval een heleboel $$$$$
Je kunt trouwens ook niet 's-middags (om een uur of 3) al zeggen ik heb een reservering voor vanavond 21.00 uur ofzo, daar trappen ze niet in...
Ik ben afgelopen oktober nog naar AK lodge geweest, en wou alleen een beetje rondkijken.
Dat was geen enkel probleem, ik hoefde ook niets te laten zien, maar kreeg wel een kaart.
Misschien verschilt het van hotel tot hotel?
Eric
kbisok 13 april 2006, 09:02 Hoi,
Bedankt voor alle reactie's. Is de eerste keer dat ik naar Disneyworld ga dus vandaar... ben wel al in Disneyland en Eurodisney geweest. We hebben gisteren voor 1150 pond (iets van 1600 euro geloof ik) aan kaartjes gekocht voor de parkeren (21 dagen kaarten voor 5 volw. en 1 kind) dus qua kosten hebben jullie gelijk :-) Maar ja we zaten ook te redeneren van 21x8 is toch weer 170 dollar extra, maar ja op zo'n bedrag inderdaad.
En we kunnen ook nog kijken naar de shuttle die vanaf ons huizencomplex (Terra Verde) vertrekt.
Maar ik verwacht dit gelezen te hebben dat we gewoon gaan parkeren en als ik het goed begrijp kunnen we dit het beste doen bij het park wat we de betreffende dag gaan bezoeken.
Mochten er mensen info willen hebben (misschien weten jullie het allemaal al) over de 14 en 21 daagse ultimate tickets en hoe er aan te komen, dan hoor ik het wel. Ik heb i.e.g. bevestiging van disney dat Nederlanders ze ook mogen gebruiken.
Barry1401 13 april 2006, 19:54 Wij hebben er vorig jaar zomer, gegeten 's-avonds. We kwamen daaraan boom was omlaag, moesten wachten. Moesten de reserveringsnr. laten zien, en hij wilde ook nog een legitmatie zien.
Logeerde jullie some in een ander Disney hotel???
1ste kerstdagin contempory gegeten, California Grill (btw beregoed) Maar weer hetzelfde verhaal... Res. nr. en ID...
Ik heb m'n gezicht niet mee.... :D Ik ben eeuwig de klos...
Op schiphol, als er iemand gecontroleerd wordt, ben ik het wel,
Op Washington... idem. Op Chicago... idem ditto. Op Orlando... idem ditto met een *. Uit een rij van... zeg... 200 man... wie word er gecontroleerd... MOI!!! :lol: :lol:
Ivon 15 augustus 2007, 12:04 Hoi Allemaal,
Weet iemand van jullie hoe het zit met je parkeerkaart bij de disneyparken.
Als je bv s'ochtends een disneypark bezoekt en je s'middags naar 1 van de waterparken van disney wilt, moet je dan weer een nieuwe parkeerkaart betalen of is dit ook een "hopper" pas?
Gr Ivon
Njit 15 augustus 2007, 12:11 Disneyparken is 1x per dag betalen. Als je naar een ander park hopped dan hoef je niet nog een keer te betalen.
Bij Waterparken is het parkeren altijd gratis!
FrankS 15 augustus 2007, 14:25 En als je in een Disney-resort verblijft is het parkeren ook altijd gratis.
zonnestraaltje 16 augustus 2007, 12:51 Wij zijn net terug uit Florida. Eerst verbleven we 5 dagen in een Disney hotel, dan is parkeren gratis. Daarna verbleven in een ander hotel in Orlando. Toen we van daaruit Disney bezochten zijn we (per ongeluk) niet via de normale route naar Disney gegaan maar buitenom. Daar zijn we geen 'poortje' tegen gekomen om parkeergeld af te rekenen, dus was parkeren ook gratis. Je gaat dan met een soort trein naar de hoofdingang, ging snel en zonder problemen. Bij de glijbanen was het ook gratis.
Ivon 16 augustus 2007, 14:00 Hoi Zonnetraaltje,
Ook ik ben benieuwd waar jullie dan zijn geweest om via "de achterdeur" (dus geen parkeergeld) bij Disney zijn gekomen? En waarschijnlijk nog een heleboel andere hier op het forum ook! Misschien dat je nog weet hoe jullie zijn gereden of bij welk trein station jullie waren?
Gr Ivon
calypso 16 augustus 2007, 14:14 Als dit waar is will ik graag weten waar dit is aangezien ik over 2 weken ga dan ga ik dit ook doen, want zover ik weet is het parkeren alleen gratis als je dus in een Disney hotel logeert.
Mickey99 16 augustus 2007, 15:48 Daar ben ik ook wel héél erg benieuwd naar, zover ik weet kun je niet zomaar op de parkeerplaats van 1 van de 4 pretparken van Disney komen. Uiteraard wel op de parkeerplaats van de waterparken en Downtown Disney maar daar rijden treintjes naar de hoofdingang...
Ik hoop dat Zonnestraaltje ons snel van de nieuwsgierigheid af helpt.
zonnestraaltje 30 augustus 2007, 11:42 Sorry voor mijn late reactie, ik heb de discussie verder niet meer gevolgd.
We konden gratis parkeren bij Magic Kingdom. Hoe we precies gereden zijn weten we niet, want we reden verkeerd. Als ik nu op het kaartje kijk kan ik me nog het volgende herinneren: We zijn langs Ford Wilderness gereden, vervolgens om Magic Kingdom heen (tegen de klok in) daarna eerste de beste parkeerplaats. Met een treintje ging je naar het 'station' van de monorail en die trein bracht je bij de ingang van Magic Kingdom. Dit ging heel vlot. Ook 's avonds na de vuurwerkshow werden we weer heel vlot naar de auto gebracht (10-15 minuten). We hebben nergens voor hoeven betalen. Niet voor de parkeerplaats, niet voor de trein.
FrankS 30 augustus 2007, 11:50 Het is ons wel gebeurd dat als je wat later op de dag arriveert, de hokjes van de parkeerwachters niet meer bemand zijn en dat je dus "gratis" door kunt rijden.
FrankS 3 september 2007, 14:00 Sinds afgelopen zaterdag (1 september dus) zijn de parkeertarieven verhoogd:
Auto, taxi, limo, shuttle & motorcycle $11.00
Camper/Trailer $12.00
Bus/Tractor Trailer $14.00
(Elke categorie is 1 dollar duurder geworden)
Hiermee wordt het verblijf in een Disney-resort dus weer een (klein) beetje aantrekkelijker...
Yvet 3 augustus 2008, 16:35 De prijzen voor parkeren zijn ook weer omhoog gegaan.
Nu kost parkeren $12 per dag.
jeroenb 5 augustus 2008, 09:36 De prijzen voor parkeren zijn ook weer omhoog gegaan.
Nu kost parkeren $12 per dag.
Gedeeld door 1,55 = 7,75 euro per dag.
Ben je in sommige steden in Nederland voor 2 uur al kwijt.
Yvet 5 augustus 2008, 10:30 Gedeeld door 1,55 = 7,75 euro per dag.
Ben je in sommige steden in Nederland voor 2 uur al kwijt.
Dat klopt helemaal.
Ik snap alleen niet zo goed wat je ermee wilt zeggen........
Njit 5 augustus 2008, 10:38 Als we dan toch gaan vergelijken. De parkeer-prijzen van Hollandsche parken:
- Efteling: 7 euro
- Walibi World: 7.50 euro
jeroenb 5 augustus 2008, 11:50 Dat klopt helemaal.
Ik snap alleen niet zo goed wat je ermee wilt zeggen........
Dat ik het mee vind vallen, zoals njit ook al zegt vergelijkbaar met Nederlandse parken.
annette 5 augustus 2008, 15:29 Wij zijn van 16-30 juli geweest maar toen was de prijs nog $ 11,- voor ht parkeren!
Njit 5 augustus 2008, 15:30 Dat scheelt dan toch een hele dollar. Toch weer 64 cent :)
annette 5 augustus 2008, 15:36 wie het kleine niet eerd is het grote niet.....
Yvet 5 augustus 2008, 15:56 Dat klopt dat je prijs toen $11 was.
De prijsverhoging is net zoals de ticketprijzen en de rest ook pas vanaf 3 augustus ingegaan.
Heey 4 x $1 is toch mooi een Pineapple Float.
Zo dat is besparen.
annette 8 augustus 2008, 10:42 Wat een rare tijd om prijzen aan te passen. Hier is dat toch meestal begin van het seizoen. Maar goed, zal wel weer iets Amerikaans zijn.
Yvet 8 augustus 2008, 11:17 Wat een rare tijd om prijzen aan te passen. Hier is dat toch meestal begin van het seizoen. Maar goed, zal wel weer iets Amerikaans zijn.
Begin van welk seizoen moeten ze dat dan doen????
Ze hebben geen seizoen in Amerika.
Hier sluiten de parken in oktober en gaan ze open in april met een prijsverhoging.
In Amerika zijn de 365 dagen per jaar open............
corrus 8 augustus 2008, 14:34 Zit geen seizoen aan vast...
Meestal doen ze de jaarlijkse verhogingen in juli...
calypso 8 augustus 2008, 16:09 Als je wilt zien hoe de kaartjes tot nu to omhoog zijn gegaan kijk maar een hier op AllEars.net (http://allears.net/tix/tixincrease.htm)
Kun je mooi zien hoe vanaf het begin dat het park opende de prijs omhoog gegaan is :-)
justme24 3 juni 2009, 13:42 Ik heb nog een tip voor degene die van plan zijn om met de (huur)auto naar 1 van de 6 Disney parken (inclusief waterparken) te gaan. De goedkoopste manier is namelijk om de auto gratis te parkeren bij Downtown Disney, vanuit hier kun je gratis met de bus (Disney Transportation system) naar alle Disney parken gaan.
Zo kun je bijvoorbeeld met de bus naar het Disney Transportation Centre gaan vanuit daar kun je overstappen op de monorail naar bijvoorbeeld Magic Kingdom en Epcot.
Naar Animal Kingdom, Disney's Hollywood Studios en de waterparken rijd de bus rechtstreeks.
corrus 3 juni 2009, 13:48 Wat jij schrijft is al vaker ter sprake geweest op dit forum maar in de praktijk komt daar helemaal niets van terecht.
Tenzij je er ruim 90 minuten voor over hebt om een park te bereiken, zou ik het doen.
Wist jij.... dat er niet één bus rechtstreeks naar een park. ze doen allemaal eerst één of meerdere hotels aan, en in de meeste gevallen moet je dan nog overstappen ook...
Dit gaat écht niet werken...
Voor mij in ieder geval niet...
Dit is hier al ter sprake geweest: Parkeren in WDW (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1646) (2005). Daar staan alle nadelen ook al uitgebreid besproken...
calypso 3 juni 2009, 14:07 Jee dan spaar je veel uit zeg 13 dollar uitgespaard maar een hoop ellende met extra reistijd erbij gekregen :-)
Dan eet ik maar een ijsje minder, en koop een parkeerticket....
En dan krijg je ook nog eens wat, heb al 3 keer een gratis pin gekregen door zo'n parkeerticket, dat mis je dan ook weer die kans :-)
Orangedevil 3 juni 2009, 14:47 De waterparken zijn zoiezo (nog) gratis. Het kan wel geld schelen dat wel. Als je in 2 a 3 weken 10 keer gaat is dat wel 130 dollar=90 euro.
Maar ja het is natuurlijk wel een hoop gedoe dus wij zouden dit nooit doen helemaal niet met een kinderwagen. Wij zijn trouwens met 3 volwassen dus we delen het gewoon dan is het 4 dollar= 3 euro per keer. Valt allemaal wel mee.
Tinkerbell 3 juni 2009, 14:47 Of je treft iemand die in de verkeerd bus stapt en dan twee uur later nog niet bij zijn auto kan komen omdat hij in de verkeerde monorail zit.
En kwaad dat deze man was. Maar ja het was rond de klok van zes,iedereen wilde naar "huis" en de bussen en monorails zaten ook nog eens afgeladen vol en was wachten ook nog een lekkere lange rekker .
JKG 4 oktober 2009, 19:36 Bron: CFNews13.com
"LAKE BUENA VISTA -- If your plans this week include a trip to Walt Disney World, get ready to shell out more money to park.
Starting Sunday, it will cost drivers $14 to park at any of the resort’s four theme parks, a two-dollar increase from the previous $12 parking price.
According to the Orlando Sentinel, Disney said it needed the rate hike to help make up for increased transportation costs.
The park has put more workers on duty following July’s deadly monorail crash (http://www.cfnews13.com/News/Local/2009/7/30/ntsb_reviewing_disney_documents_following_monorail _crash.html).
However, a Disney representative told News 13 Sunday that the increase was just based on normal adjustments to parking rates.
The raised rate follows a $4 jump in the price of a one-day ticket that went into effect in August.
Annual passholders, of course, can still park for free."
Benieuwd wanneer het echt tè duur wordt om voor een gemiddeld (Amerikaans) gezin nog naar een Disney park te gaan, vind de prijzen nu al erg hoog... maar dat geldt trouwens niet alleen voor Disney parken.
ralfbosz 4 oktober 2009, 20:38 Leuker is tips om goedkoop te parkeren bij de parken. Ik had mazzel dat ik afgezet kon worden en dus geen 12 dollar kwijt was bij Universal. Maar bij SeaWorld ging wel iedereen en moest dus 12 dollar afgetikt worden.
PENPE 5 oktober 2009, 07:07 Omgerekend 9 euro , als je het vergelijkt met DLRP ( 16 euro ) waar praten we dan over....
Yvet 5 oktober 2009, 08:25 Parkeren hoort erbij net zoals eten....
Je berekent dit dus van te voren in je budget mee.
Chanti 6 oktober 2009, 19:06 Bleh, dat is wel een behoorlijke verhoging. Ik mag niet klagen want we zitten in een disney hotel dus parkeren is gratis. Ik vraag me af of de andere pretparken hier ook aan mee doen, want volgens mij is het parkeren altijd een beetje net zo duur geweest. :S
jeroenb 7 oktober 2009, 14:12 Als je er veel naar toe wil kan je altijd 1 annualpas nemen zodat parkeren wel gratis is op vertoon van die pas, kwestie van even uitrekenen wat het voordeligst is.
mhagman 17 juni 2010, 16:48 Kan iemand mij vertellen hoe het gaat met parkeren bij WDW? Wij hebben een onbeperkte toegangspas genomen voor 14dagen, als wij nu in de ochtend een park doen, bijv de studios, in de middag iets anders gaan doen (shoppen) en savonds weer terug gaan naar bijv epcot, moeten wij dan 2 x parkeer kosten betalen of gaat het parkeergeld op dagbasis (ticket bewaren?)? of is er een parkeerkaart te koop die ook voor meerdere dagen geldt? Ik stel de vraag voor disney complex maar als iemand de antwoorden ook voor universal weet hoor ik die ook graag,
Bvd,
Mariska
jeroenb 17 juni 2010, 16:58 Bij Disney is het zo dat je betaald voor een parkeerkaart voor de hele dag, je kan van Disney park naar Disney park rijden en dan gewoon dezelfde kaart gebruiken.
mhagman 17 juni 2010, 17:34 Bedankt voor je snelle reactie, helemaal goed, enig idee wat huidige tarief is voor een dag parkeren WDW?
12 dollar was de prijs 2 jaar terug, het is al weer 14 dollar.
mhagman 17 juni 2010, 19:46 Ok, kunnen wij dat in het budget meenemen;),
Is er nog iemand die weet of bij Universal/adventure volgens hetzelfde principe wordt gewerkt?
Universal is ook 14 dollar als ik het me goed herinner.
De parkeerplaats geeft sowieso toegang tot City Walk, Universal Studios en Islands of Adventure. Dus je hoeft je auto niet te verplaatsen om bij het andere park te komen met de auto.
Wij zijn in maart in WDW geweest en kwamen achter een handige paarkeeroptie. Voordat we kaartjes voor de parken hadden waren we een keer naar de boardwalk geweest. Wij hoefden daar alleen legitimatie te laten zien en dan mocht je het terrein op en kon je gratis parken. Naast de ingang van het hotel kun je dan de boardwalk op. We kamen erachter dat het vanaf daar ongeveer 10 minuten lopen is naar de achteringang van Epcot. Dat scheelt niet alleen parkeerkosten, maar ook tijd. Deze ingang is namelijk een stuk rustiger en na het vuurwerk 's avonds ben je zo buiten en daarna door de kleine parkeerplaatsen ook zo bij je auto. Wij waren lang niet de enige die dit deden! Vanaf de Boardwalk kun je ook een bootje nemen naar de Studio's, dus ook voor dit park hebben we hiervan gebruik gemaakt. Wij vonden het een ideale oplossing!
corrus 6 juli 2010, 09:23 Ja, Vast!!!
ALS dit al gebeurd is, gebeurt het in ieder geval nu niet meer...
Je kunt wel op Boardwalk parkeren om te lunchen of dineren, dan krijg je toestemming om 2 uur te parkeren, maar meer niet.
Blijf je TOCH langer staan dan riskeer je wegslepen en en boete van US$250,-
Dit soort dingen zijn hier al zovaak de revue gepasseerd...
Sorry dat ik niet het hele forum hebt doorgelezen om te kijken of dit hier al ergens stond. Ik dacht gewoon een handige tip te geven voor mensen. Ik heb zelf veel gebruik gemaakt van het forum voor onze vakantie en wilde nu wat van onze tips erop zetten, omdat ik dacht dat sommige mensen dat handig vinden. Maar zo'n reactie spoort niet echt aan om nog meer te posten.
Wij hebben afgelopen maart nog gebruik gemaakt van deze optie, dus dan zal het net veranderd moeten zijn of wij hebben mazzel gehad. Wij hebben in een periode van drie weken verschillende dagen hier gestaan, dus het was deze periode gewoon toegestaan.
Ik denk dat je gewoon mazzel hebt gehad. Er bestaat in Disney niet zoiets als 'gratis' parkeren (enkel in Downtown Disney en de waterparken).
Het staat je vrij om te posten maar een dergelijke reactie valt te verwachten indien er bepaalde risico's aan een bepaalde actie verbonden zijn.
jeroenb 6 juli 2010, 17:27 @corrus;
Mij is dit niet verteld toen ik daar een avond de auto parkeerde, nadat ik aangaf dat ik naar Disney's Boardwalk wilde was er geen probleem en kreeg ik een parkeer terrein toegewezen waar ik mocht parkeren. Niets geen tijd of wat dan ook mee gekregen.
Tinkerbell 7 juli 2010, 12:58 Er lopen parkeerwachters rond die met krijt de tijd op de banden schrijven van de auto's als ze er langs lopen. Sta je er drie uur later nog loop je een gerede kans om je auto ergens mijlen verder tegen een hoge boete op te halen.
De parkeerplaatsen zijn bedoeld voor diegene die in dat hotel verblijven. Als dit een algemeen toegestaan gebruik was zou iedereen bij een van de monorail resorts gratis parkeren en dan naar de parken gaan. Kun je je de frustratie voorstellen dat je als gast van dat betreffende hotel je auto niet kwijt kunt?
Het is wel legaal om valet te parkeren. De auto wordt dan tegen betaling voor je geparkeerd en na afloop weer netjes voor gereden ( vergeet niet om de valetparking boys een leuke fooi te geven :grin:)
corrus 7 juli 2010, 18:35 @corrus;
Mij is dit niet verteld toen ik daar een avond de auto parkeerde,
Dan had je gewoon mazzel... écht waar
jeroenb 7 juli 2010, 20:22 Dat zal dan inderdaad, maar gelukkig ben ik nu gewaarschuwd en zal het mocht ik er weer parkeren eens vragen.
Ik stond wel op een kleine aparte parkeerplaats meteen links na de toegang, misschien dat dat nog verschil maakt en het was al laat in de avond.
Dan is het bij ons waarschijnlijk goed gegaan omdat we elke keer maar een paar uur in het park waren en niet een hele dag. En misschien hadden we ook de periode mee, want het stond er ook helemaal niet vol.
goedhartl 10 juli 2010, 05:44 Universal is inderdaad $ 14,-, preferred parking $ 18,-, valet parking is $22,- en red carpet is $ 30,-.
na 6 uur is parkeren gratis, bij Seaworld ook.
mhagman 10 juli 2010, 18:42 Dat is een goede tip, dus als wij sávonds nog naar Universal willen voor een paar uurtjes is het na 6 uur vrij van parkeergeld, scheelt toch weer;-). Weet iemand of dit ook voor WDW geldt en zo ja is dit ook vanaf 6 uur?
Nog precies 1 week en wij zijn aan de beurt:-\"!!!!
Bvd,
Mariska
Helaas niet. De reden dat het bij Universal gratis is na 1800 is omdat ze willen dat mensen wat gaan eten bij CityWalk. Downtown Disney is altijd al gratis parkeren.
mhagman 10 juli 2010, 19:12 Oke, bedankt voor de snelle reactie!
Gr,
Mariska
|