PDA

Bekijk Volledige Versie : Veilig betalen van een gehuurd huis van particulier



robertop
04-05-08, 10:12
Hallo,
In februari hebben we met 2 personen een vila van American Vacation Homes gehuurd. Prima villa, daar gaat het niet om.
We hebben een borg van $250 betaald met onze Visa kaart en die bborg zou binnen 30 dagen teruggestort worden, tenzij we schade hadden gemaakt.
Volgens ons hebben we geen schade gemaakt, maar nog steeds geen $250 retour.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Njit
04-05-08, 11:54
Heb je er al een mailtje of een telefoontje aan gewaagd? Zie http://www.americanhomesavh.com/contact.asp
De accounting Department heeft een eigen email-adres.

Wij kunnen hier allerlei redenen gaan verzinnen maar zij zullen gewoon een verklaring moeten geven.

Daniel32
04-05-08, 12:29
We hebben een borg van $250 betaald met onze Visa kaart en die bborg zou binnen 30 dagen teruggestort worden, tenzij we schade hadden gemaakt.

Weet je zeker dat het bedrag ook afgeschreven is?

robertop
04-05-08, 13:31
Visa heeft de $250 direct afgeboekt, dus dat is het probleem niet. Ik xal inderdaad nog eens contact opnemen met AVH. Mijn ervaring, maar dan met algemene vragen, is trouwens dat ze niet of pas na lange tijd antwoorden. Maar je hebt gelijk, ik zal er nog eens een mailtje aan wagen.

Daniel32
04-05-08, 18:52
Mijn ervaring is nu juist dat er alleen een afdruk van de kaart gemaakt wordt met een handtekening. Vervelend dat het blijkbaar nu op deze manier gaat. O ja, wat dacht je van een betwiste betaling??? Kun je in ieder geval achter de hand houden. ..

Teleton
05-05-08, 10:19
Vervelend dat het blijkbaar nu op deze manier gaat

Onze ervaring:

Bij particulier huren wordt de borg vooraf gestort. Tot nu toe hebben we zonder gezeur altijd de borg netjes teruggestort gekregen. Het duurde maximaal 4 weken voor het geld was teruggestort. Voor de zekerheid stuurden we bij thuiskomst wel altijd een mailtje met de bevestiging dat de villa zonder schade was achtergelaten en met het verzoek de borg terug te storten.

Via de verhuurorganisaties werd tot nu toe (maart 2008) nog nooit en borgbedrag afgeboekt. We hebben natuurlijk wel altijd de cc gegevens op moeten geven.

ekkie50
05-05-08, 12:00
Bij American Vacations (die andere...) betaal ik nooit borg. Eigenlijk wel opvallend, achteraf bekeken, maar ik ben natuurlijk een zeer nette huurder :wink:

robertop
05-06-08, 22:14
Eindelijk, na een paar mailtjes werd met boekingsdatum 16 mei de $250 teruggestort.
Tja, beter laat dan nooit, maar binnen 30 dagen? nee, na 3 maanden!
Ok, dus nooit meer deze organisatie

ekkie50
06-06-08, 14:51
Gelukkig heb je het geld toch nog teruggekregen. Met zoveel concurrentie tussen de verhuurmaatschappijen zou je toch verwachten dat ze heel zorgvuldig zijn richting klant, anders verliezen ze business. Bij deze dus :-&
Gelukkig zijn er ook heel veel attente verhuurders.

Bolleke
11-03-09, 08:44
Hoi!

Nog 6,5 weken en we vertrekken naar Florida! :lol:
Voor onze laatste 10 dagen in Orlando hebben we een condo gehuurd in het Windsor Hills Resort van een Engelsman...daarvoor heb ik gisteren net het resterende bedrag betaald, samen met een huurwaarborg van 300$. (via paypal)

Hoe laten jullie de huurwaarborg terugbetalen? Gebeurt dit best met cheque of internationale overschrijving?

Thanks!

Teleton
11-03-09, 09:19
Ook via Paypal.

Bolleke
11-03-09, 13:07
En hoe krijg je dit geld dan effectief op je eigen rekening? Want dat vond ik niet direct terug op de site van Paypal? Het is niet de bedoeling dat ik dit geld op die paypal rekening laat staan voor verder gebruik...

Marco Stern
11-03-09, 13:58
Je kan in PayPal een bankrekening koppelen en van PayPal->bankrekening overmaken. Het toevoegen van een bankrekening duurt wel een weekje of twee, dus dan kan je het beste nu al doen.

cloggie68
11-03-09, 17:10
Wij zitten in die tijd ook op Windsor Hills (hoefden overigens geen borg te betalen) in een townhouse.

Bolleke
11-03-09, 17:17
Oke, ik zal dat van die bankrekening eens bekijken dan!
Alvast bedankt!

cindy74
11-03-09, 19:22
^^^weet wel dat paypal geld kost ze houden een klein bedrag van het gestorte bedrag af . En het neemt geen enkel tijd in beslag voor een bankrekening toe te voegen het duurt wel even voor je het bedrag op jouw rekening hebt ongeveer 3 dagen .

RMB
12-03-09, 21:39
Wij hebben een tijdje ons huis in management gehad bij American vacation homes, een van de redenen dat we bij ze weg zijn gegaan is dat ze altijd te laat waren met betalen!! Structureel dus!

ellen.kr
07-08-11, 12:37
Bij sites zoals www.VRBO.com (http://www.VRBO.com) etc. die rechtstreeks via eigenaar verhuren, zie je bij 'terms of payment' vaak staan: wired money transfer, Paypal, (personal) cheque.
Kan iemand mij zeggen wat die wired money transfer inhoudt? En kun je naar VS gewoon per telebanking betalen, zo ja hoe zeg je dat in het engels?
Als ik per bank betaal, wat is dan de beste optie?

trails
07-08-11, 13:07
Naar de VS kun je idd gewoon per telebanking betalen. Dit heet: to wire money of to transfer money. Dus eigenlijk de wired money transfer.
Hou wel rekening met de kosten van de NL bank en van de Amerikaanse bank want die zullen beide voor jouw rekening zijn.

angelique100
25-09-11, 12:17
wie kan mij even helpen met het volgende,

We hebben een huis gevonden op de Keys. Nu moet ik 500$ overmaken (borg) maar het enige dat ik heb gekregen is een naam (eigenaar) en het adres in marathon.Next step is to print off a copy of the agreement form and mail it via Post Office to us signed and with your first deposit of $500 in US funds.

Omdat ik het niet begreep vroeg ik of ze Western union bedoelde maar dit was niet het geval.

People from European countries that have visited us in the past, have always sent a money order in US$. As long as it can be deposited in our bank send, it to the above address.

Iemand een idee hoe ik de 500$ naar deze mensen krijg met alleen een naam en een adres?

het is dus de bedoeling om een soort check te sturen naar hun woonadres,.....

Ebelix
25-09-11, 13:34
Je bank een opdracht geven om een cheque uit te geven op naam van de mensen op Marathon. Bij sommige banken kan dit via online bankieren programma. Deze cheque kan je dan met de bevestiging meesturen. Persoonlijk zoek ik alleen maar huizen waar ik met paypal, cc of overschrijving kan betalen. Helaas is Amerika nog steeds een land waar bijna alles met cheques betaald wordt.

angelique100
25-09-11, 13:45
Ebelix bedankt voor je reactie.

Kan dit dan gewoon doen bij de ABN dus zonder hun account nummer gewoon op naam dus.

Is inderdaad veel handiger om het gewoon via de bank visa of Paypal te doen maar dit is helaas niet mogelijk,....maar het huis is het dubbel en dwars waard.

koenkamphuys
25-09-11, 21:24
Onder buitenland-overboeking van het internet bankieren bij de ABN zit inderdaad de optie om een cheque te laten printen. Daar zijn helaas nog extra kosten aan verbonden boven de toch al niet flauwe kosten voor geld overmaken. Heb ik geen ervaring mee.

Je kunt ook aan de verhuurder vragen om zijn bankrekeningnummer en het BIC- of Swift-adres van de bank om het geld over te maken. Waarschijnlijk zullen er ook aan de kant van de ontvangende partij nog kosten berekend worden door de bank, ook als je bij het overboeken kiest voor 'alle kosten t.l.v. opdrachtgever'.

Je kunt ook de zoekfunctie in buitenlandoverboeking internet bankieren gebruiken maar die helpt je vaak niet heel veel verder. Als de ontvanger niet verder komt dan het ABA-routingnummer van de bank (ABA = American Bank Association), dan kan de ABN helpdesk (0900 - 00 24 (€ 0,10 per minuut) daar wel het BIC/Swift adres voor je bij zoeken.

Maar je loopt een goede kans, als je vraagt of je het mag overmaken (dat heet in Amerika een wire transfer) dat je een reactie als huh? aan de andere kant krijgt. Hoewel het technisch mogelijk is is het zo ontzettend ongebruikelijk dat men het niet kent of de administratie er totaal niet op is ingericht.

Het Amerikaanse banking systeem dateert nog ergens van diep uit de vorige eeuw, helaas. Overigens kan Western Union wel degelijk een Amerikaanse money order verzorgen voor zover ik weet (naast het bekende systeem om geld cash op te halen, dat vooral op derdewereldlanden is gericht).
(edit: net even op de on-line versie van Western Union gekeken en daar vind ik de money order er niet meer bij).

angelique100
25-09-11, 22:11
Zij hebben al aangegeven dat ze liever geen gebruik maken van de bank betaling, prima zijn wat oudere mensen dus begrijp ik best. We hebben in 2008 ook wel eens een bank betaling gedaan bij een andere verhuurder in de US maar dit ging ook niet echt van harte,...

Western Union kennen zij niet maar staan ze wel voor open, ik zal morgen wel even naar de bank gaan om te kijken wat de mogelijkheden zijn. is dit een heel verhaal dan doen we de Western Union methode wel, ik kon de optie nog wel vinden kost 28 euro online maar goed de bank is ook niet gratis. Ik ga wel even naar het GWK,..hopelijk kan ik dan ook betalen met de "overgebleven" dollars van dit jaar want de koers is drama nu,..

knaapje
25-09-11, 22:42
Ik vraag me af of al dit soort problemen, kosten en risico's nou opwegen tegen "gewoon" via een van de bekende reisorganisaties boeken.

Knaapje

jarjarbinks
25-09-11, 23:30
Ook al zijn het wat oudere mensen en ze verhuren hun huis / villa dan begrijp ik niet dat alleen een cheque een optie is. Je moet je echt afvragen of je dit wilt. Ben al verschillende keren geweest en heel wat villa's gezocht en gevraagd naar betalingsmogelijkheden maar dit nog nooit meegemaakt. Het minste wat ik heb meegemaakt is betalen via een rekeningnummer van hun. En dat ging uiteindelijk ook goed. Maar cheque zou ik persoonlijk niet doen. Neem aan dat het een bekende van jullie is anders zou ik het niet doen. Wie zegt dat ze ouder zijn etc?

Is de borg voor het boeken of uiteindelijk echt als borg voor eventueel iets stuk maken. Als dit het laatste is dan is de optie natuurlijk omhet geld contant bij aankomst te betalen. $ 500,- borg voor een boeking is ook niet weinig voor een boeking. Hoe moet je dan de rest betalen, ook via dezelfde methode?

Ta2 Gerrit
26-09-11, 01:21
Mijn eerste ingeving is, zeker als je de mensen niet "kent"; een ander huis zoeken
Jajarbrinks en Knaapje verwoorden precies mijn gedachten, toen ik je vraag las.

Cara
26-09-11, 09:08
Ik zou mij ook nog eens een keer bedenken hoor.Vind het erg vaag allemaal

angelique100
26-09-11, 09:12
Ik heb er een goed gevoel bij hoor, deze mensen adverteren vanaf 2005 op homeaway en hebben veel reviews. Ik denk dat het op de keys toch ook weer even anders werkt dan bv Orlando. We blijven er 3 weken en dit is voor ons een perfect huis (groot zwembad, eigen dock). Het is een borg maar tevens een aanbetaling. De manier van een cheque wordt daar heel veel gebruikt deze vraag hebben we wel vaker gehad, alleen kon het dan meestal ook via Paypal (dit hebben zij niet). Ik doe dit eigenlijk liever dan mij volledige CC gegevens opgeven zoals afgelopen vakantie. Ik snap wel dat het voor sommige een beetje vaag overkomt maar de mailtjes over en weer voelen goed. Vanmorgen kreeg ik een mailtje van ze en Western Union vonden ze ook prima ze zijn vandaag bij de KMart geweest om te vragen hoe dat precies zat. (of ik het dan wel mocht ik Western Union gebruikte naar de Kmart wilde sturen :-D).

@Koen wij huren eigenlijk altijd via particulieren en soms moet je inderdaad even zoeken naar de mogelijkheden maar hierdoor krijg je wel de mogelijkheid om precies het huis te vinden die aan je wensen voldoet.

Ga vandaag bij de ABN vragen wat de mogelijkheden zijn,..

knaapje
26-09-11, 11:14
Eigenlijk vind ik (maar dat is persoonlijk) het nog vreemder klinken.
Je schrijft dat ze al vanaf 2005 op Homeaway adverteren. Vermoedeljk dus ook veel aan buitenlanders en dan na minimaal 6 jaar ervaring met verhuren alleen nog maar met een cheque kunnen betalen en niet weten wat Western Union is, notabene het "klassiekste" en "duisterste" betalingsysteem in de USA ?

Maar ieder zijn idee er over.

Knaapje

angelique100
26-09-11, 13:11
Was inderdaad mogelijk om bij de bank een cheque te laten maken was geen probleem duurt een paar dagen en kost iets van 8 euro sturen ze de cheque ook nog voor je op, maar heb toch voor het duistere betalings systeem gekozen :wink:.

Ik zal jullie op de hoogte houden of ik ooit nog iets van deze mensen krijg te horen haha.

Ps ik heb zelf de Western Union optie aangeboden.

sonja
26-09-11, 20:08
Angelique100, je doet veel moeite om de cheque te verzenden, dus is het je kennelijk meer dan waard. Je beschrijving klinkt heel goed, ik ben nu eigenlijk wel heel benieuwd naar het huis ;)

angelique100
27-09-11, 16:42
Ik heb de bevestiging van de betaling en het huis staat op gereserveerd voor onze periode :grin:.

Ritchie
31-10-11, 21:55
Ik kan ook betalen via Paypal, mijn account is gekoppeld aan mijn rekeningnummer, hoe zit het nu, komen er extra kosten bij ?

Innieminnie
31-10-11, 22:52
@Ritchie: Vroeger als je geld overmaakte via paypal kostte elke bijschrijving de ontvanger een euro. Geen idee of dat nog steeds zo is, maar jou zelf als verzender kost het niets extra's. Vraag aan de ontvanger of je een euro extra moet overmaken aan ze voor die kosten als dit daadwerkelijk nog zo is. Weet dat dit zakelijk nog wel geldt(0,5% tot 1% naar de VS/Canada, 1€ is 0,30USD, en hoe groter het bedrag word, komt er nog is 3% bovenop, let erop dat dit zakelijk is).

Ritchie
31-10-11, 22:54
maar dit is toch niet zakelijk ?

rolandino
31-10-11, 22:56
Met paypal moet je in dit geval NIET opgeven dat het zakelijk is, maar privé. Het 1e zal inderdaad extra geld kosten zoals Innieminnie zegt. Geld toevoegen kost ook geen geld, zeker niet als het account gekoppeld is. Persoonlijk ben ik van het laatste geen voorstander, maar ieder zijn ding uiteraard.

Ritchie
31-10-11, 22:59
Ik heb zowiezo al een mail naar paypal gestuurd, wacht hun antwoord ook even af.

rolandino
31-10-11, 23:00
Paypal zal aangeven dat het zakelijk is, immers verdienen ze daar een bedrag aan, privé niet.

Ritchie
31-10-11, 23:02
Dus zowiezo altijd de privé aangeven ? maar kan het dan ook fout gaan ?

rolandino
31-10-11, 23:09
Zover ik weet dekt Paypal alleen "kopersbescherming" voor aankopen via ebay en marktplaats. Dit is gewoon een normale transactie zonder bescherming. Wil je het zeker weten wacht dan inderdaad even op antwoord van paypal, en zoek even in de help:
- Kopersbescherming (https://www.paypal.com/helpcenter/main.jsp;?locale=nl_NL&_dyncharset=UTF-8&countrycode=NL&cmd=_help&serverInstance=9024&t=solutionTab&ft=searchTab&ps=solutionPanels&solutionId=163832&isSrch=Yes)

hannie
01-11-11, 19:03
Ik haak even in op dit topic.
Ik wil een villa huren en nu zegt de eigenaar dat ik op deze manier moet betalen:
I will need a bankers draft drawn on an American bank for the balance which can then be deposited with my bank.Iemand een idee wat hij bedoeld?

Njit
01-11-11, 21:32
Het is een gegarandeerde cheque. Zie hieronder de uitleg. Geen idee hoe je zoiets moet regelen...


A banker's draft (also called a bank cheque or, in the US (http://en.wikipedia.org/wiki/United_States), a cashier's check (http://en.wikipedia.org/wiki/Cashier%27s_check)) is a cheque (http://en.wikipedia.org/wiki/Cheque) (or check (http://en.wikipedia.org/wiki/Cheque)) where the funds are taken directly from the financial institution rather than the individual drawer's account (http://en.wikipedia.org/wiki/Account_%28accountancy%29).
A normal cheque represents an instruction to transfer a sum of money from the drawer's account to the payee's account. When the payee deposits the cheque into their account, the cheque is verified as genuine (or 'cleared', a process typically taking several days) and the transfer is performed (usually via a clearing house (http://en.wikipedia.org/wiki/Clearing_house_%28finance%29) or similar system). Any individual or company operating a current account (http://en.wikipedia.org/wiki/Checking_account) (or checking account) has authority to draw cheques against the funds stored in that account.
However, it is impossible to predict when the cheque will be deposited after it is drawn. Because the funds represented by a cheque are not transferred until the cheque is deposited and cleared, it is possible the drawer's account may not have sufficient funds to honour the cheque when the transfer finally occurs. This dishonoured or 'bounced' cheque is now worthless and the payee receives no money, which is why cheques are less secure than cash.
By contrast, when an individual requests a banker's draft they must immediately transfer the amount of the draft (plus any applicable fees and charges) from their own account to the bank's account. (An individual without an account at the issuing bank may request a banker's draft and pay for it in cash, subject to applicable anti-money laundering (http://en.wikipedia.org/wiki/Money_laundering) law and the bank's issuing policies.) Because the funds of a banker's draft have already been transferred they are proven to be available; unless the draft is a forgery or stolen, or the bank issuing the draft goes out of business before the draft is deposited and cleared, the draft will be honoured. Like other types of cheques, a draft must still be cleared and so it will take several days for the funds to become available in the payee's account.

hannie
01-11-11, 22:08
Waarom moet het nou weer zo moeilijk:sad:

knaapje
01-11-11, 22:18
Dat het nog bestaat!! Is echt uit de oudheid ( ongev. 1990 voor de laatste keer meegemaakt)

Een personal cheque, zeker een buitenlandse, heeft maar een beperkte zekerheid.
Normaal wordt het bedrag van zo'n cheque onder voorbehoud op je rekening bijgeboekt. Daarna wordt hij bij de trekker geind, heeft die onvoldoende saldo, wordt de zaak teruggedraaid en ben je je centen weer kwijt. Kan wel zo'n 6 weken duren.
Meer zekerheid heb je met een bankerscheck. Je gaat naar een bank en koopt een cheques van hun, niet met jouw naam maar met de banknaam. De bank zal wel genoeg geld hebben om de cheques te honereren, dus heeft de ontvanger veel meer zekerheid.
Maar om nou hier in Ned. een cheques van een US bank te gaan kopen ( kan wellicht via een NL bank). Bewaar je voor de kosten en ellende.

De eigenaar kan je gewoon zijn gegevens van zijn US bank geven en dan kan je het overboeken, anders een ander huis zoeken.

Knaapje

stephie
01-11-11, 23:45
Wij willen graag een appartement reserveren en nu vragen ze 500 dollar borg. We gaan pas in mei naar Florida.
Wat vinden jullie van 500 dollar borg? Ik vind het een hoop geld. De totale huur is 1008 dollar voor 2 weken, dus dat valt reuze mee.
Maar ik moet dus nu 500 dollar betalen en dan 60 dagen voor vertrek de overige 1008 dollar. Als we weer terug zijn in NL na de vakantie (na 10 dgn) krijgen we die 500 dollar weer terug.

Ik heb de eigenaar net gemaild dat ik 500 dollar te veel vind.
Ben benieuwd!

Hoe kunnen we het beste het bedrag overmaken? Mijn vriend heeft paypal. Is dat handig?

r.teeuwsen
02-11-11, 00:04
Hi Stephie,

Ik vind $500,- wel wat veel, gebruikelijk is wel minder hoor...
Wij vragen bijv. €200,- borg en storten dat op de dag van vertrek weer op de rekening terug. Ik denk trouwens niet dat die $500,- alleen borg is, ik denk ook een aanbetaling zoals ik je berichtje lees....
Omdat je het restant ($1008,-) 60 dagen van te voren moet overmaken, denk ik dat een gedeelte van die $500,- een aanbetaling is die je sowieso kwijt bent als je niet komt of wilt annuleren.

stephie
02-11-11, 00:09
Dit staat in de mail:
The rent is $ 1008
The security deposit as shown on the website is $ 500
Total of money that must be sent $ 1508
Ten days or less after exit if no damage $ -500 (returned to you)
Total paid for rental $ 1008

The reservation amount is $ 500 and we use that same amount as your security deposit $ 500 must be sent now and is your deposit to hold the unit and will be kept after you leave for ten days or less and then returned to you.
The $ 1008 must be sent (60) days prior which will be your total rent. Then you will get the deposit you are sending now returned to you. So you will only pay total of $ 1008.

r.teeuwsen
02-11-11, 00:29
Dus het komt hier op neer: Je maakt nu $500,- over die als aanbetaling wordt aangemerkt, als je er bent wordt die omgezet in de borg, en die krijg je na het verblijf weer terug binnen een dag of tien. De huursom à $1008,- moet je 60 dagen van te voren overmaken. Annuleer je de hele zaak ben je dus de $500,- kwijt.... maar dat staat waarschijnlijk in een ander stukje van de bevestiging!

stephie
02-11-11, 00:34
Dit staat er in het andere mailtje:
Well great, Happy to have you.
We need a deposit of $ 500 and the balance paid within 60 days of arrival.
The deposit of $ 500 will hold the unit for you and also is your security deposit, It will be returned to you within ten days of your exit providing the unit has not been damaged.
I will forward an application to you which you may scan and return to me via email.
After receipt of your deposit, I will be forwarding many different items of interest about the area to you.Dit was haar niet zo aardige reactie terug:
Hi. well we do not know anything about you. What if you like to party a lot and you drop something on our brand new countertops and crack them. To us, $500 is nothing since they cost several thousand. Maybe our place is nicer than the beach place in Bradenton and they just did not care.
The rent is greatly reduced and you are spanning the end of May which keeps us from booking for the whole month. So, from our point, we are being more fair than we usually are.
Can you think of a solution? I can give you references,,,,,in fact maybe the last person who stayed with us, who got their deposit back within days.tja wat moet ik hier van vinden?
Ik heb dit terug gemaild...ben er eigenlijk klaar mee...maar ja het appartement is wel leuk....
I understand your point of view. But again, 500 dollar deposit is a lot of money (and risk) for us. I have offers from other owners of condo's/ cottages. And they ask between 100 dollar en 250 dollar security deposit. It has nothing to do with references, because I believe your story. But if you can't lower the deposit (which I understand), unfortunately we can not make the reservation.
Thank you for the effort you have made.

PENPE
02-11-11, 09:29
"..Hi. well we do not know anything about you. What if you like to party a lot and you drop something on our brand new countertops and crack them..."..Dit staat er in het andere mailtje:Dit was haar niet zo aardige reactie terug:tja wat moet ik hier van vinden?

Ik kan me er wel iets bij voorstellen, het zal niet de 1e keer zijn dat er een villa/condo wordt gehuurd zogenaamd door een gezin, maar uiteindelijk blijkt er een complete familiereunie te worden gehouden. Vooral amerikanen schijnen dat regelmatig te doen en komen dan met een man of 16-20. Hebben dit onlangs zelf meegemaakt op Watersong en daar werd in een villa verderop in de straat een reunie van een stuk of 16 golfers gehouden. Na het weekend stonder er 2 vuilniscontainers met lege bierblikjes en andere zooi langs de weg en ik wil niet weten hoe die villa er toen van binnen uit zag. Allemaal met hun eigen auto natuurlijk dus zelfs het grasveld voor die villa stond vol met auto's...

Dus als ik eigenaar zou zijn van een accomodatie zou ik me dus ook goed indekken...

Daan
02-11-11, 09:37
Wij zijn ook bezig geweest met een Bungalow in Miami, voor een weekje. Daar moesten we ook 500 dollar borg betalen. Die zouden we de dag dat we vertrokken weer terug krijgen. Ik snap ook wel dat ze zich in willen dekken. Wat PENPE al zegt, het zou niet de eerste keer zijn dat er een huisje helemaal getrashed wordt.

Edit: En ja, het is best veel geld. Maar als je van jezelf weet dat je niets kapot maakt, dan heb je ook geen zorgen. Geld krijg je toch wel terug. Ik weet dat er bij ons ook een mogelijkheid was om die 500 dollar op een CC te doen. Er wordt dan een deel van je CC geblokkeerd. Als er schade is, kunnen ze dat van je CC afhalen. Misschien is dat een optie?

trails
02-11-11, 10:02
$500 is inderdaad meer dan wat de gemiddelde verhuurder vraagt.
Vorig jaar zaten een stel Britten in de villa naast ons en die lieten gerust een paar leren eetkamerstoelen de hele nacht buiten in de regen staan. Zouden ze dat thuis ook doen?
Daar zit een verhuurder natuurlijk ook niet op te wachten.

Wij verhuren zelf ook een vakantiewoning en vragen ook een borg. Maar wij wonen ernaast en dat scheelt toch een hoop.
Er wonen in onze regio veel Britten die ook iets verhuren en we horen van deze groep verhuurders regelmatig dat ze niet graag hun landgenoten als huurder hebben want die zouden de boel afbreken.

Zo zaten wij in 2009 in een villa op Lanzarote. Deze villa was in Brits eigendom (zoals het meeste daar) en ze verhuurden ook voornamelijk aan Britten. Hoewel de villa pas 4 jaar oud was zag het eruit alsof er al 30 jaar verhuurd was. Totaal uitgeleefd.

Dus ik kan me ook wel iets voorstellen met het vragen van een hoge borg.
Aan de kant van de huurder staande, als je het gewoon te hoog vindt, dan moet je iets anders zoeken waar je je wel prettig bij voelt.

stephie
02-11-11, 10:43
Dit is het antwoord:
If we offer to accept $ 250 and you think that is a lot of money, then we believe it will make you be extra careful. If that is acceptable, we will agree otherwise, as you said, we can not help you. We would like to have you but we believe human nature makes all of us be more careful. (including us, as we have had to pay a deposit when traveling. abroad,,,,,,,and we both were very cautious,,,,,,,_).
We do not want your money, we just want you to think twice about how you treat our condo. I am feeling there would be not problem, but it is our policy for all. So, if we can agree on the $250, then we can all be o.k.Hier kan ik me in vinden. Ik snap idd de angst van de verhuurder. Ik weet van mezelf dat ik netjes ben. Maar zij kent mij idd niet.
Ik ga boeken :)

Daan
02-11-11, 10:52
Dit is het antwoord:Hier kan ik me in vinden. Ik snap idd de angst van de verhuurder. Ik weet van mezelf dat ik netjes ben. Maar zij kent mij idd niet.
Ik ga boeken :)

Dat is wel een net aanbod :)
En ook een eerlijk antwoord van ze.

stephie
02-11-11, 11:01
ja inderdaad, dus ik ga vandaag het formulier invullen en retour sturen!

Ik snap het formulier alleen niet echt....employer is toch werkgever? Of bedoelen ze daar ons mee? Dus onze namen?

Innieminnie
02-11-11, 11:14
Employer is inderdaad werkgever. Dus waarschijnlijk de gegevens van je werkgever. Maar ken het formulier verder niet.

stephie
02-11-11, 11:30
Ja klopt ik zat weer eens verkeerd te lezen. Maar ik heb er N.A. neergezet. Ik vind het niet nodig om de gegevens van mijn werkgever neer te zetten......
Heeft iemand dat al wel eens meegemaakt?

rolandino
02-11-11, 11:58
Ze hebben denk ik maar één formulier, voor zowel zakelijke als particuliere huur. Dit veld kun je dus prima skippen. Daarnaast kent een amerikaan vast geen enkel Nederlands bedrijf buiten Philips en Shell ;-)

stephie
02-11-11, 12:02
Haha idd!

Nu wordt het nog even spannend hoe we de aanbetaling daar gaan krijgen.
Iemand nog tips?

rolandino
02-11-11, 15:31
Dat kun je afspreken met de eigenaar, meestal hebben de eigenaren een voorkeur. Als ze die niet hebben is Paypal een handig middel.

stephie
02-11-11, 16:30
Ja ze heeft idd paypal
gaan we maar eens uitvogelen hoe dat werkt

Ebelix
03-11-11, 02:56
De meeste online bank programma's hebben een mogelijkheid om een betaling per cheque te doen. Zeker is het mogelijk via de AbnAmro en volgens mij ook de rabobank.

Vraag anders naar zijn bankrekening nummer voor een wired transfer omdat je Nederland niet meer via cheques kan betalen of met erg hoge koten.

hannie
03-11-11, 09:42
Vraag anders naar zijn bankrekening nummer voor een wired transfer omdat je Nederland niet meer via cheques kan betalen of met erg hoge koten.

Dit heb ik ook voorgesteld, maar hij heeft mijn mail nog steeds niet beantwoord.
In zijn laatste mail zei hij dat hij op het moment in Florida is, maar tja, volgens mij is dat geen reden om je mail niet te beantwoorden.
Hoop dat ik snel duidelijkheid heb.

hannie
03-11-11, 17:02
Net een mail terug ontvangen.
Omdat hij slachtoffer van fraude is geweest wil hij zijn rekeningnummer niet geven.
We mogen hem nu ook een cheque sturen.
Nu zie ik bij mijn internetbankieren bij buitenlandse overschrijving ook bankcheque staan.
Zou dat dan zijn wat hij bedoeld???

Njit
03-11-11, 17:14
Ik zou hem terugmailen dat jij ook slachtoffer bent geweest van fraude en dat je alleen naar een rekeningnummer overboekt.

knaapje
03-11-11, 21:59
Allemaal leuke reacties over de betalingen per cheques, maar ze gaan allemaal voorbij aan het feit dat hij een cheque van een Amerikaanse bank wil.

Fraude omdat iemand zijn rekeningnummer wist???

Gewoon een ander huis zoeken, er staan er duizenden te huur.

Knaapje

angelique100
04-11-11, 11:29
het blijft een lastige iets Amerikanen geven nu eenmaal niet graag hun bankrekening. Wij hadden het ook vorige maand met een huis op de keys voor ons is het uitwisselen van bankgevens vanzelfsprekend maar voor hun echt niet. Ik heb het opgelost door de betaling te doen via western union (erg onbetrouwbaar natuurlijk) maar het was voor ons de beste oplossing. Mocht je echt graag het huis willen zou dit misschien ook een optie kunnen zijn. Zou dan wel even kijken hoe lang staat het huis al in de verhuur staat en kan je genoeg info over de verhuurder kan vinden (betrouwbaar). In ons geval kreeg ik na een week netjes een betalingsbewijs over de post en het contract. (deze mensen verhuren al lang ). Mocht je geen zin hebben in al dit "gedoe" dan zal je waarschijnlijk op zoek moeten naar een ander huis.

Je kan inderdaad via online bankieren een cheque aanmaken en de optie kiezen dat de bank deze doorstuurd naar Amerika je kan het ook zelf doen. Er gaat een aantal dagen overheen om aantemaken, de kosten weet ik niet meer precies maar het viel wel mee.

hannie
05-11-11, 19:36
Pff, het is gelukt! Wel heeel omslachtig op deze manier.
Ik heb via internetbankieren bij buitenlandse overschrijvingen de optie bankcheque genomen.
Dit vond de villa eigenaar prima.
Het is trouwens geen Amerikaan hoor, het is een engelsman.
Ben blij dat het nu klaar is.
We zitten nu dus in de kerstvakantie in een villa op Lake Berkley voor een leuke prijs.

sonja
06-11-11, 10:16
Fijn dat het is gelukt, nu aan de voorpret en aftellen voor de vakantie, alhoewel Kerst is al over een paar weken:D

Guus
13-11-11, 01:29
het blijft een lastige iets Amerikanen geven nu eenmaal niet graag hun bankrekening.
Geld overmaken per check kost de verzender en ontvanger niets terwijl aan het overboeken van geld kosten zijn verbonden. Op zich is het dan niet vreemd dat de meeste Amerikanen voor de eerste optie gaan.

hannie
13-11-11, 08:50
Ahum, de check die ik gestuurd heb kost iets van 14 euro hoor!
Volgens mij kan je in NL niet gratis een cheque sturen.

Guus
13-11-11, 14:12
de check die ik gestuurd heb kost iets van 14 euro hoor!
Volgens mij kan je in NL niet gratis een cheque sturen.
Mijn opmerking was meer een toelichting waarom binnen Amerika over het algemeen geen bankrekeningnummers worden uitwisselen. Van de 22 bedrijven/personen die ik maandelijks iets verschuldigd ben heb ik alleen van de huisbaas zijn rekeningnummer. Van alle andere heb ik alleen de naam en adres. Dat je voor overboekingen van en naar het buitenland fors moet betalen is duidelijk en nagenoeg niet aan te ontkomen.

randje35
22-04-12, 15:05
Ik was blij dat ik dit topic tegen kwam , maar kom er nog niet helemaal uit.
De Engelse eigenaar waar het huis van huren in Florida die vraag een Bankcheque van 250 euro als een soort onderpand , zodat hij dat kan innen als wij iets stuk maken in het huis. Als dat niet het geval is dan gaat hij de cheque niet verzilveren.
Maar op internetbankieren kan ik bij buitenlandse betaling ook bankcheque aanvinken, ik heb al een aanbetaling gedaan zonder dat aan te vinken en dat bedrag is netjes overgemaakt, maar wat gebeurt er als ik dat wel aanvink?? Ontvangt hij dan een cheque die hij zo nodig kan innen of word dat bedrag dan toch afgeschreven?
Hopelijk kan iemand ons helpen,

Groetjes Miran

trails
22-04-12, 16:56
Als ik me goed kan herinneren van toen ik nog in NL bij een bank werkte wordt het bedrag wel gelijk al van jouw rekening geïncasseerd.
Vraag anders even na bij je eigen bank. Dan weet je het zeker.

Is het niet mogelijk om het op een andere manier te doen? Wij konden de borg eens betalen door bij het management bureau ons cc nummer te geven.
Voor onze vakantie van afgelopen februari hebben we de borg ook met een cheque betaald, maar wij wonen in Frankrijk en hier is de cheque nog een gewoon betaalmiddel. Was er iets stuk gegaan dan had de eigenaar de cheque kunnen inwisselen bij zijn bank, maar omdat alles netjes was achtergelaten hebben we de cheque ook netjes retour ontvangen.

randje35
22-04-12, 20:47
Dankjewel Trails,

Ik ben al bij de ING geweest maar die dame daar aan de balie
vertelde heel verwarrende dingen daar konden we helemaal geen wijs uit.
Ik ga gewoon de INGbank bellen en hopen dat het dan lukt.
Bedankt zover.

Lelli Kelly
06-10-13, 23:01
Help! We hebben vandaag een condo in Sanibel gehuurd via booking.com. We kregen van het hotel zelf een mail met een bevestiging en de vraag om een aanbetaling te doen. Nu staan er geen bankgegevens in de bevestiging/factuur. Dit hebben we nog even nagevraagd, maar hoe kunnen wij het beste de aanbetaling doen? Kun je dit gewoon overmaken via internetbankieren?

Ta2 Gerrit
06-10-13, 23:08
Het ligt er natuurlijk aan hoe ze het aanbieden (bank, CC, PayPal, money order), maar wij maken het gewoon altijd over met internetbankieren.

Esther2013
06-10-13, 23:14
Eerlijk gezegd vind ik het vreemd als je via booking.com boekt, het hotel rechtstreeks vraagt om een aanbetaling??
Heb je dan niet met je CC het hotel via booking.com gereserveerd? Dan is het toch al betaald?
Betalingen naar US zonder CC doen wij altijd via Paypal.

Lelli Kelly
06-10-13, 23:21
Ik krijg net een mail terug van het hotel dat ze de verkeerde factuur verstuurd hadden. Omdat we via Booking.com hebben geboekt hoeft er geen aanbetaling te worden gedaan. Ik vond het ook al vreemd omdat bij Booking.com de cc gegevens bekend zijn. Opgelost dus! Bedankt voor jullie reacties.

pzomerdijk
14-12-13, 22:12
Ik ben eigenlijk niet meer benieuwd als probleemloos je bericht onder andere berichten wordt gegooid!

Esther2013
14-12-13, 22:26
Wij betalen het liefst via Paypal en ik zou nooit CC gegevens via de mail aan particulieren of onbekenden verschaffen, zeer onverstandig...
Helaas hebben we dit jaar een villa moeten boeken waarbij we niet met Paypal konden betalen.
De eigenaars boden als alternatief ipv een aanbetaling en in delen te betalen via banktransfers en dus meerdere keren bankkosten om alles in een keer voor aankomst te betalen om hoge bankkosten te voorkomen.
Wij vonden dit acceptabel en hebben hierin toegestemd, mede omdat het mailverkeer uiterst soepel en vertrouwelijk verliep.

hannie
15-12-13, 08:33
Wij hebben ook een keer de vraag gehad of we de cc gegevens op wilden sturen. Wij hebben het niet gedaan. Vraag een of je geld op zijn rekening mag overmaken(wired transfer)

S@skia
15-12-13, 11:51
Inderdaad nooit je CC gegevens doorgeven aan wie dan ook. Ik heb heel wat jaren bij een bank gewerkt en alle betaalmethoden voorbij zien komen. Verleden jaar hebben wij wel een bankcheque laten aanmaken als betaling ondanks dat dit niet meer gebruikelijk is in Nederland wordt het in heel wat landen toch echt nog als iets heel gewoons gezien. Onze bank, ABN AMRO maakt deze cheques ook gewoon aan en tegen heel acceptabele kosten. Ik denk dat je goedkoper uit bent dan met PayPal. De vraag is alleen of je het vertrouwd genoeg vind om zo'n cheque op te sturen.
succes!!

SJSL
11-01-14, 21:02
Mmm...ik ben vrijdag bij mijn bank, ABN, geweest om te informeren naar zo'n bankcheque, maar doen ze niet. De verhuurder wilde dat het liefst (voor hem het goedkoopst). Raar te lezen dat ze het dus soms blijkbaar wel doen.

Nu kan ik of mijn CC gegevens afgeven, of proberen via internetbankieren over te maken.
Ik heb een heel goed gevoel bij deze verhuurder, heeft mij al zijn gegevens gegeven voor het overmaken en biedt dus aan eventueel van mijn CC af te boeken. Maar het voelt toch niet helemaal lekker de CC gegevens te geven. Dus ga maar een internetoverboeking proberen.
Welke BIC / Swift gebruiken jullie? De verhuurder schrijft: Any USA bank that your bank will wire fund through

Hij vraagt trouwens wel als garantie (security deposit) ook de CC informatie. Dat zouden jullie dus niet doen? Als je bij een hotel ofzo boekt, moet je ook altijd je CC gegevens doorgeven, doen jullie dat wel?

Esther2013
11-01-14, 23:42
Ik zou in geen geval CC gegevens doorgeven. Je kunt vanaf hier niet zien of controleren hoe hiermee wordt omgegaan, tot je je afschrift krijgt en dan begint misschien de ellende. Als een particulier je naam, nummer en experitstiedatum heeft kunnen zij hier alles mee doen!
Het invullen van CC gegevens bij het boeken van een hotel op een secure website vind ik veiliger, hoewel natuurlijk ook niet 100% veilig.
Een internationale overboeking via je bank is het veiligst. Als dit voor hen niet voldoende garantie is moet je je afvragen of dit degene is waar je bij wilt boeken?
succes!

Ritchie
12-01-14, 08:24
Wij hebben voor onze trip in september gewoon via CC betaald aan de particulier, echter geen gegevens doorgegeven via email.

laanvdj
12-01-14, 09:04
Wij doen de borg altijd cash. Meestal is er een manager of de eigenaar zelf die het komt incasseren. Nadeel is dat je nog $ over hebt aan het eind van je vakantie . Maar hier halen we dan de laatste cadeaus van, gebruiken ze op het vliegveld en bewaren de rest voor een volgende keer. We hebben eenmaal een half jaar moeten wachten op ons geld en doen dit niet meer. Meeste verhuurders vinden dit geen probleem. Ik geef niemand meer mijn cc gegevens via mail of telefoon. Betaling woning doen we met paypal of internetbankieren .

hannie
12-01-14, 10:05
De verhuurder schrijft: Any USA bank that your bank will wire fund through



Ik vind dit ook een beetje vreemd, je maakt toch geld over naar de bank waar hij een rekening heeft. Normaal gesproken maken wij altijd vlak voor we weg gaan apart de security deposit over. Dus misschien kun je vragen of jij dat ook zo kunt doen want dan hoef je je CC gegevens niet te geven.

SJSL
12-01-14, 11:53
Dank voor de input!

Ik was gisteren ingelogd op internetbankieren, had de dag ervoor de optie buitenland geactiveerd, maar moest daarna paar uurtjes wachten. Dus gisteren mee aan de gang en daar stond de optie 'bankcheck' gewoon bij. Dus dat nu gedaan voor de aanbetaling. Ben benieuwd of het goed gaat. De bank maakt nu die check aan die dan aangetekend per post naar hem wordt gestuurd (moest zijn adres gegevens invullen) en dan kan hij daarmee naar zijn bank.

Zal hem laten weten dat ik ook als security deposit niet mijn CC gegevens doorgeef. Voelt inderdaad niet prettig. Kijken hoe hij het dan wil. Cash is nog helemaal geen gek idee! Of idd vlak van te voren alsnog overmaken. Hoeveel kosten zijn daaraan verbonden? De bankcheck kostte best veel, maar als het goed is aan zijn kant maar USD 1.

stephie
12-01-14, 14:25
Wij hebben dit jaar hetzelfde appartement gehuurd als 2 jaar geleden (in dit topic vind je daar ook wat over terug, omdat ik het toen niet eens was met de 500 dollar borg).
Wij hebben in 2012 via paypal betaald. Dit jaar wilde de eigenaar de aanbetaling van 200 dollar (we gaan er op vooruit...haha) via bankbetaling ontvangen. Best wel spannend om naar een Amerikaans nr over te maken. Bedrag van 200 dollar heb ik een week geleden overgemaakt en was binnen 2 of 3 dagen bijgeschreven op de bankrekening van de eigenaar.
Eenvoudige methode, maar pas goed op dat je de juiste nummers hebt om over te maken. Je hebt naast het bankrekeningnr ook het nummer van de bank nodig en een SWIFT code. Ook heb je het adres van de bank nodig en van de eigenaar. De overboeking heeft mij 8 euro gekost.

dejo
12-01-14, 14:37
Van de eigenaar mag in het geld naar de UK rekening over maken of de US rekening.
Naar een Uk rekening overmaken kost niks maar ponden zijn duurder dan dollars.
Mocht ik voor de US rekening kiezen dan doet ze 15 dollar boven op de prijs, dat is voor de bankkosten.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Esther2013
12-01-14, 16:15
Dat ze 15 dollar op de prijs doet is omdat ze waarschijnlijk liever op de UK rekening het geld krijgt en zij bankkosten moet betalen voor het overboeken van de US naar de UK.
Maar let op, je eigen bank rekent ook bankkosten voor het overboeken naar een buitenlandse rekening. Hoeveel? Dat verschilt per bank, maar kan ook zo maar euro 10 zijn.

stephie
12-01-14, 20:52
Overboeken naar een Amerikaans bankrekeningnummer heeft mij dus 8 euro gekost (op een bedrag van 200 dollar) zie bericht hierboven.

pzomerdijk
13-01-14, 13:01
Er zijn verschillende opties om via normale buitenlandbetaling geld over te maken. BIC van de bank is niet noodzakelijk, kan ook d.m.v. ,,NAW'' van de bank i.c.m. NAW van de begunstigde met bankaccount. Het bankaccount is niet uniek in de VS, daarom staat er veelal ook een FED Routingcode op de rekening. Vraag er anders naar bij de begunstigde. De combinatie accountnummer+routingnummer is uniek. Dan gaat er weinig mis. Wel is er vaak misverstand ,,waar'' je dit routingnummer moet invullen op het ,,digitale'' overschrijvingsformulier. Niet alle banken beschrijven dit goed, maar het volstaat om het in te vullen bij ,,Nationale Bankcode''.
Controleer wel goed je kosten... Heb de afgelopen maand zelf meegemaakt dat bij ,,gedeelde kosten'' de kosten van mijn bank werden afgehouden (SNS 5 Euro), bij de ontvangende bank (Bank of America 15 dollar transferfee) maar er ook nog kosten van het totaalbedrag werden afgehaald (12.50 dollar afgetrokken van het totaal door een ,,correspondentbank''). Een correspondentbank wordt door NL banken vaak ingeschakeld om de transactie buiten Europa uit te voeren. Nou, natuurlijk een klacht ingestuurd, want het inhouden van de totaalsom kan natuurlijk niet! Stel je voor dat je een bedrag wil ontvangen voor diensten of goederen, en er is ,,iemand'' in de transactie die kosten gaat aftrekken. Lijkt me voor diensten of goederen leveren niet zo handig! Die worden dus dan niet geleverd! Klacht inmiddels ingediend bij SNS Bank en DNB v.w.b. deze werkwijze.
Ben benieuwd of er nog meer forumers zijn die dit herkennen?

stephie
13-01-14, 22:36
Nou je het zegt, ik heb ook voor gedeelde kosten gekozen....