PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Silvy: Rondreis Atlanta - Key West, maart 2014



Silvy
02-12-13, 20:45
Beste Florida- liefhebbers, hi!

Wat fijn dat hier de mogelijkheid geboden wordt om vragen te stellen en je reisschema te plaatsen!!

Heb al heel veel tips en ervaringen gelezen, maar erg weinig gevonden over op de bonnefooi door Florida reizen. Met de zoekfunctie ben ik ook niet heel veel verder gekomen, jammer genoeg. Hebben jullie ervaring met op de bonnefooi door Florida reizen? Wij hebben het in Thailand gedaan en het is ons super goed bevallen. Zo goed, dat we als het mogelijk is in Florida, het dan ook zo willen doen.

Ons plan is om begin maart, in 2 weken een mooi rondje te maken met als start- en eindpunt Atlanta. Nou vragen jullie je waarschijnlijk wel af waarom we in Atlanta beginnen. Dit heeft met de tickets te maken en kan jammer genoeg niet anders. Ik heb er wel over nagedacht om door te vliegen naar Orlando of Miami, maar ik ben totaal geen fan van vliegen en wel van roadtrippen, dus het rijden vanaf Atlanta heeft wel mijn voorkeur. Daarbij rijden we met zn tweeen, waardoor het natuurlijk ook al wel iets beter te doen is, denk ik.

Wat we graag willen is er een echt roadtrip van maken. Niet te lang op één plek blijven hangen en onderweg als "excursie" zien en dus ook regelmatig stoppen en veel doen en zien. Ik hoop op een mooie combi tussen natuur, cultuur en strand. Pretparken zijn niet helemaal ons ding. Disney of Universal bezoeken behoort nog wel tot de opties, maar als we daar merken dat we die dag beter voor iets anders kunnen gebruiken dan vinden we het niet erg om over te slaan. Als jullie nog tips hebben over "must do's" die we onderweg tegenkomen dan horen we dat graag!!

Onze planning ziet er als volgt uit:
Dag 1: Amsterdam - Atlantaaankomst Atlanta 20.20 uur x verblijf 1 nacht in Atlanta (hotel bij vliegveld)
Dag 2: Atlanta - Savannah (400 km)
Auto ophalen vroeg in de ochtend en meteen door rijden naar Savannah
Dag 3: Savannah - St. Augustine (284 km)

Dag 4: St Augustine

Dag 5: St. Augustine - Miami (502 km)
Dag 6: Miami

Dag 7: Miami - Key West (270 km)
Dag 8 : Key West
Dag 9 : Key West
Dag 10: Key West - Fort Meyers (472 km)
Dag 11: Fort Meyers - Orlando omgeving (353 km)
Dag 12: Orlando
Dag 13: Orlando - Crystal River (140 km)
Dag 14: Crystal River - Atlanta ( 618 km )
Dag 15: Atlanta - Amsterdam

Ik twijwel verder nog een beetje over 3 nachten Key West. Is dit misschien 1 nacht teveel en dat we die overnachting beter ergens anders erbij kunnen pakken?

Graag horen we jullie mening en tips :)

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Silvia

Ebelix
03-12-13, 08:12
Op de bonnefooi gaan is heel goed mogelijk in Amerika. Er zijn hotels en motels genoeg waar je kan overnachten. Als je van rijden houd dan heb je een mooi schema.

In maart is het wel het begin van de springbreak vakantie in Amerika. Het kan iets lastiger zijn om op sommige plaatsen langs de kust betaalbare hotels te vinden.

Veel plezier met de voorbereiding en geniet van dit fantastische forum.

moonlight91
03-12-13, 09:33
in Atlanta bij het vliegveld kan ik het Springhill aanraden, het ligt tussen het vliegveld en de parkeergarage
als je uit `de trein` stapt bij de eerste stop loop je er zo recht binnen, het is een heel nieuw hotel, mooie kamers, en super schoon
smorgens stap je terug op en een stop verder sta je bij auto verhuur

Savannah is een goede keus om te bezoeken
een leuke binnenstad, wij hebben daar in het Hilton Garden Inn geslapen
dat is erg goed bevallen, binnen een aantal meters sta je zo waar je wezen moet daar
de carriage rides zijn aan te raden om zo de binnen stad te bezichtigen, past helemaal in de sfeer

tja en Sint Augustine ... das geweldig
wij hebben daar in het Hilton historic bayside overnacht ..TOP!

Silvy
03-12-13, 13:20
Bedankt voor jullie reacties :D

@Ebelix: Als je het over springbreak hebt, is het dan echt zo een chaos zoals we op tv zien, of valt dit wel mee? Heb je toevallig voorbeelden van plaatsen die we dan echt het beste kunnen vermijden?

@moonlight: Geweldige tip voor hotel in Atlanta! Ga ik me zeker in verdiepen. Verder heb ik nu 1 nacht in Savannah staan, is dit genoeg, of raad je aan om er 2 nachten van te maken, zodat we één volle dag in Savannah hebben?

Alvast bedankt!!!

moonlight91
03-12-13, 14:28
wij zijn afgelopen mei 2 nachten in Savannah geweest
we kwamen in de loop van de middag vanuit st augustine
hebben savonds wat rond gelopen en gegeten
de volgende dag een hele dag door gebracht, en zijn de volgende morgen door gereden naar thomasville in Georgia, ik vond zelf dit precies genoeg
dus ik zelf zou 1 nacht krap vinden, je komt pas later op de dag aan, en vertrekt waarschijnlijk de volgende dag ook al op tijd.. omdat je weer zo`n 4 rij uren voor de boeg hebt
ik zou voor Savannah en st Augustine de tijd nemen, een volle dag dus
en dan persoonlijk een dag van key west afsnoepen ..
key west is echt ontzetten leuk, maar 2 volle dagen... wij verkiezen daar altijd maar 2 nachten

Silvy
04-12-13, 11:04
Ja 2 nachten Savannah lijkt me dan ook wel betere keuze. Zijn er bepaalde plantages die je voor een excursie aan zou kunnen raden? Onderweg tussen Atlanta en Savannah? of op korte afstand van Savannah?

moonlight91
04-12-13, 11:45
wij hebben een plantage in thomasville bezocht, maar deze ligt niet op je route
`PEBBLE HILL`... zeer de moeite waard http://www.pebblehill.com/
misschien dat hij op de terugweg ligt voor jullie, weet niet hoe je de route crystal river/atlanta heb gepland
wij zijn van daaruit in 4 uur terug gereden naar Orlando
in Savannah hebben we` WORMSLOE` bezocht
http://gastateparks.org/Wormsloe
je komt binnen en daar betaal je vervolgens kun je een prachtige laan afrijden,naar het visitorscenter, waar de rondleiding begint
wij hebben onze auto helemaal van voren laten staan, en zijn de schitterende laan te voet gegaan

als je pas laat in de avond terug vliegt van Atlanta naar Amsterdam
zou je bv kunnen overwegen om van Crystal river naar Atlanta
met een tussen stop in Thomasville te doen
en dan op dag 15 rechtstreeks naar het vliegveld te gaan ....

Innoveda
04-12-13, 22:01
Hoi silvy, wij hebben afgelopen mei 3 weken op de bonnefooi door Florida gereisd met 2 kleine kinderen. Geen enkel probleem! Heel toevallig denken we erover om volgend jaar naar Thailand te gaan, omdat Florida zo goed bevallen is. Thailand lijkt ons namelijk ook goed te bereizen en het weer is daar natuurlijk ook lekker.

Wij hadden alleen de tickets, auto en 1e hotel geboekt en hebben verder alles daar geregeld. De route hadden we wel uitgestippeld, maar de exacte overnachtingsplekken en het aantal dagen dat we ergens zouden verblijven was flexibel. Heerlijk dat we gewoon konden gaan en staan waar we wilden. Zeker als je maar met z'n 2 bent is dat makkelijk.

Op de drukkere plaatsen boekten we vaak wel een hotel vooruit (Key west, Miami), maar verder zagen we wel wat we tegenkwamen. Visitors centers kunnen goede tips geven! Nu hadden wij geen last van spring break, dus ik weet niet of het in die periode veel drukker is.

In je huidige schema wissel je lange reisdagen af met dagen zonder reizen. Wij reden bijna iedere dag wel een stuk en zochten telkens een ander hotel/motel. Onderweg bekeken/deden we de dingen die we graag wilden zien/doen. Alleen op de plaatsen waar we een hele dag iets wilden bekijken of als we een rustdag wilden, bleven we 2 nachten.

Heb je toevallig een blog bijgehouden van jullie reis naar Thailand? Ben wel benieuwd.

Veel plezier met de voorbereidingen. Florida is sowieso heerlijk.

Gr Inge

Njit
04-12-13, 22:13
Bonnefooi gaat prima. Bij de Visitor Centers en tankstations/fastfood ketens kom je boekjes tegen van http://hotelcoupons.com/ . Dan kun je je alvast een beetje orienteren in welke gebieden de betaalbare hotels zitten. Wat ook goed werkt is bij een McDonalds of een andere lokatie met gratis Wifi een hotel te boeken via Hotwire. Daar kun je leuke deals mee krijgen.

De wat duurdere lokaties zoals Key West en Miami zou ik overigens wel op tijd boeken en niet nog op de dag zelf.

Wellicht dat je hier nog wat tips uit kunt halen: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?2074-Op-de-bonnefooi-of-juist-niet

Silvy
05-12-13, 17:51
@Moonlight; Ja Thomasville lijkt ons een goede tussenstop op weg naar Atlanta. We vliegen toch pas om 23.45uur! Dan kunnen we beter in Thomasville overnachten en vanuit daar naar het vliegveld rijden. Mooie tip, thanks!!!

@Inge; Altijd prettig om positieve reacties te krijgen op het "bonnefooi reizen"! Thailand is ook heel goed te bereizen inderdaad. Prachtig land met heel veel natuur en cultuur! Heerlijk weer ook. Regelmatig tropische buien, maar dat vonden wij niet echt een probleem. Hebben vorig jaar Bali vanaf 3 verschillende locaties bezocht en achteraf vonden wij dat we van Thailand toch veel meer gezien hebben door het reizen. Op Bali gingen we met chauffeur een dag op pad en vonden we het eigenlijk zonde van de tijd dat we dan weer terug reden naar één van de resorts. Reisblog wat we bijgehouden hebben is heel erg beknopt, maar misschien kun je er wel info uithalen. Denk dat de foto's op het blog meer zeggen. Als je verder vragen hebt beantwoordt ik deze graag. Link naar ons reisblog http://han-en-sil.reismee.nl/ Hebben jullie van Florida nog een blog bij gehouden?

@Nijt; Thanks voor de tips, had ook al het één en ander over coupons gelezen, geweldig systeem ;) Zat zelf ook naar hotels te kijken op booking.com en hotel.com. Hebben jullie verder nog van andere sites gebruik gemaakt, behalve hotwire?

Onze roadtrip begint zo steeds meer echte vormen aan te nemen, geweldig!!! Heel erg veel zin in!!!

Ebelix
06-12-13, 11:57
Bedankt voor jullie reacties :D

@Ebelix: Als je het over springbreak hebt, is het dan echt zo een chaos zoals we op tv zien, of valt dit wel mee? Heb je toevallig voorbeelden van plaatsen die we dan echt het beste kunnen vermijden?

Dan kan het echt zo'n chaos zijn als je dat op tv ziet. De grotere plaatsen langs de kust zijn favoriet maar ook in Orlando zijn springbreakers actief. Als je de supertoeristiche punten lings laat liggen dan komt het wel goed. Er is voldoende ruimte voor iedereen.

Nu ik je reisschema verder aan het bekijken ben dan zou ik Orlando ook schrappen. Dat voegt niets toe aan je reisschema en je kunt dan een mooie U maken langs de kusten. Van Ft Meyers naar de Tampa regio en dan door naar de Crystal river en zo verder naar boven.

flexx
08-12-13, 16:08
st pete beach sowieso niet naartoe gaan in springbreak periode:)