PDA

Bekijk Volledige Versie : Laptop meenemen



Pagina's : 1 [2]

Michael
22-09-08, 20:23
Ook wij nemen altijd de laptop mee op vakantie. lekker off line een logje schrijven (makkelijk in het vliegtuig of een lange autorit) en als je verbinding hebt publiceren. Zo gebeurt. Het mooist hadden wij vorig jaar toen wij een wifi signaal konden oppikken en op beide laptops naar hartelust konden surfen :-$ Wil niet meer zonder laptop eerlijk gezegd. Tijdens het vervoer heb ik geen last gehad van de 17 inch. Eerder gemak. Op de luchthaven kun je internetten en in het vliegtuig lekker filmpje kijken of logjes schrijven en de foto's trek je ook gelijk van je kamera. Gewoon meenemen dus.

Chicco68
08-10-08, 00:01
Iemand ervaring met wifi-verbindingen bij de volgende hotels? :

* Essex House in Miami
* Hotel The inn at Key West in Key West
* Key Largo Grande Resort & Beach Club in Key Largo
* Hotel Best Western Atlantic Beach in Miami

Ebelix
08-10-08, 09:01
Stuur een mailtje naar de hotels om te weten of ze internet (wifi of vaste aansluiting) hebben in de kamer. Ook kan deze info vaak van de website van het hotel halen.

Michael66
08-10-08, 10:44
Daarvoor kun je het beste op de websites van de hotels kijken. Op die van het Essex House staat in ieder geval dat er complimentary wireless internet access is. Gratis dus. Ook bij de andere hotels is het wel op de websites te vinden.

Mijn ervaring is dat bij alle hotels die aangeven internet aan te bieden het ook goed is geregeld.

Chicco68
09-10-08, 22:37
Ik heb het nu inderdaad ook gevonden. Heb voor de zekerheid nog maar even een kabel in mijn tas gestopt voor het geval de andere hotels geen wireless hebben.

Katty
14-11-08, 20:13
hoe zit het nu bij de controle op de luchthaven? Doen ze daar moeilijk

knaapje
14-11-08, 20:33
Nee hoor.
Moest alleen even afzonderlijk zonder "verpakking" door de scanner.
Dat was het.
Knaapje

Jaimie
15-11-08, 20:08
En hoe doen jullie het met de stroom? Gewoon de accu meenemen en een wereldstekker? Of een extra stekkerdoos meenemen en daar een stekkertje kopen en die eraan zetten?
Heb je voor die laatste optie geen gereedschap nodig of willen ze het voor je doen in de winkel? (en welke winkel?)

Njit
15-11-08, 20:13
Of optie drie: de wereld-stekker aan de stekkerdoos :) (dat is wat wij doen).

Ta2 Gerrit
15-11-08, 20:26
Optie vier; US voedingskabeltje voor 6 dollar kopen bij Compusa
(en natuurlijk de stekkerdoos met wereldstekker en/of omvormer voor de rest van de electra)

Chicco68
16-11-08, 20:53
Op Düsseldorf Airport heb ik én de laptop uit de tas moeten halen om apart door de scanner te laten gaan én ben ik met iemand van de beveiliging mee moeten lopen die vervolgens in een hokje met een strookje over mijn laptop wreef en ik even 1 min moest wachten (bleek controle op explosieven te betreffen).
Op Miami International Airport alleen uit de tas moeten halen, apart scannen en klaar....

Jaimie
25-11-08, 01:25
We zijn nu in Florida en de laptop is lekker mee.

We moesten hem alleen steeds uit de tas halen bij de controles. Verder geen problemen gehad.

Ook niet met internet. Hier in de villa hebben we draadloos internet en er is meteen verbinding als de laptop aangaat.

Katty
25-11-08, 18:06
Geen abonnement of niks genomen dan? Wat dat vroeg ik mij af?
Werkt dat in Amerika ook gewoon als er een onbeveiligd netwerk in de buurt is of als er gratis wireless internet is in je hotel?

knaapje
25-11-08, 18:34
Ja.
Vorige maand in 4 hotels geweest.
Kon in 3 hotels zo internetten. Moest in 1 hotel ervoor betalen dan kreeg je een code.

Knaapje

calypso
25-11-08, 18:48
De meeste hotels hebben wel gratis internet. al is het niet altijd op de kamer zelf maar dan wel in de foyer.

van der Steen
03-02-09, 15:16
hallo allemaal

komende zomer wil ik mijn laptop meenemen....
ten eerste om direct op het internet te zitten en alles op te zoeken
ten tweede om de gemaakte foto's en filmpjes direct op de laptop te zetten

nu had ik een paar vragen:
-hoe zit het met de aansluiting op het elektriciteitsnet?
-is het makkelijk om overal internet te hebben/vinden?
-verstandig om laptop mee te nemen of achter te laten in je villa/hotel?
-raden jullie het eerder aan of af om hem mee te nemen?

thx

Njit
03-02-09, 15:24
1. Kijk op de adapter van je laptop of deze op 110-220V kan. Zorg dat je een Wereldstekker bij je hebt.
2. Ja. Veelal gratis.
3. Achterlaten in je hotel. Gewoon in je koffer met de code erop. Hoewel wij hem ook gerust op het bureautje laten staan. Nog nooit wat mee gebeurd.
4. Zelf vind ik het wel lekker om dingen op te zoeken, contact met het thuisfront te houden etc etc

Ta2 Gerrit
03-02-09, 15:29
hallo allemaal

komende zomer wil ik mijn laptop meenemen....
ten eerste om direct op het internet te zitten en alles op te zoeken
ten tweede om de gemaakte foto's en filmpjes direct op de laptop te zetten

nu had ik een paar vragen:
-hoe zit het met de aansluiting op het elektriciteitsnet?
Dat gaat met een stekker. In de US heeft die stekker twee platte pennetjes.
-is het makkelijk om overal internet te hebben/vinden?
Om te hebben, zeker. Vinden is ook niet moeilijk, er op te komen iets meer.
-verstandig om laptop mee te nemen of achter te laten in je villa/hotel?
Wij laten hem altijd achter, behalve de laatste dag.
-raden jullie het eerder aan of af om hem mee te nemen?
Als je van plan bent er niets mee te doen, thuislaten. Anders, gewoon meenemen.

thx

Hoop dat je hier wat mee kunt.

knaapje
03-02-09, 16:41
De meeste laptops hebben een bevestigingspunt voor een zgn. Kensington slot. Te koop bij de Media zaken hier in Ned. voor rond een tientje. Bestaat uit een staalkabeltje met een oog en een (cijfer)slot.
Je kunt dan je laptop extra vastleggen een tafel, stoel, koffergreep o.i.d.
Is een extra borging voor de gauwdief, met een tang en breekijzer krijg je "alles" mee uit een hotelkamer of villa.

Ik liet hem zelf zo achter in de hotelkamer in een lade van de tafel en aan het vaste deel verankerd. Je zag er zo vrijwel niets van.

Knaapje

van der Steen
03-02-09, 16:53
1. Kijk op de adapter van je laptop of deze op 110-220V kan. Zorg dat je een Wereldstekker bij je hebt.

waar kan ik dat vinden?
heb nu de specificaties opgezocht van mijn laptop
acer aspire 9302 WSMi

maar kan daar niets vinden....

Ps: kensington slot kan er wel op, dat stond er dan wel bij :D

Njit
03-02-09, 16:57
Op de adapter zelf. Dus het kastje waar de stekker in zit..
Die zal er ongeveer zo uit zien:

http://www.hp-laptop-batteries.org/images/0Y07730CB-laptop-adapter.jpg

van der Steen
03-02-09, 17:57
Op de adapter zelf. Dus het kastje waar de stekker in zit..

bedankt...
100-240 V :D

dus komt goed

JKG
04-02-09, 15:02
Ik neem voor het eerst ook m'n laptop (of eigenlijk netbook) mee. Past in elke kluis in de hotels, dus geen probleem. Maar hoe gaat het bij de douanes? Je moet altijd je laptop laten zien weet ik, maar als je 'm hebt laten zien, leg je 'm dan ook in de bak neer en gaat hij de rontgenscan in? Ik weet dat dat geen kwaad verder kan, m'n MiniDV camcorder gaat er ook altijd moeiteloos doorheen wat betreft dataverlies, geen probleem, dat is immers ook magnetisch.

Maar ben wel even benieuwd naar de procedure eventueel met of zonder de explosieve poetsdoekjes :)

van der Steen
04-02-09, 15:11
hele goede vragen jkg :D

ben hier eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar.....uiteraard gaan veel mensen met hun laptop naar het buitenland voor onder andere ook hun werk...

corrus
04-02-09, 15:18
Wat ze bij TSA-Security gebruiken is géén normale X-Ray

Je kunt veilig je laptom er doorheen laten gaan...

Ik doe dit al ongeveer 4 x per jaar en al 9 jaar lang... Nooit een probleem gehad met m'n lappie...

En de explosie kaartjes en/of doekjes kunnen zeker geen kwaad, bovendien worden dir uitsluitend gebruikt indien je random (of niet random) er tussen uitgehaald wordt.

Alles bij elkaar genomen... No Problem. :D

Njit
04-02-09, 15:20
Ligt eraan wat voor een tas je hebt. Zie hier: http://www.tsa.gov/press/happenings/simplifying_laptop_bag_procedures.shtm

Maar in het algemeen moet je de laptop uit de tas halen en in een losse bak doen. Gaat dus ook gewoon door de X-ray. Dit kan verder geen kwaad.

Filmpjes:


Step-By-Step Screening (http://www.tsa.gov/assets/mov/passenger_guidance_step_by_step.wmv) (WMV, 3 MB)
Female business traveler (http://www.tsa.gov/assets/mov/passenger_guidance_business_woman.wmv) (WMV, 3 MB)
Male business traveler (http://www.tsa.gov/assets/mov/passenger_guidance_business_man.wmv) (WMV, 3 MB) (voor als je een laptop bij je hebt)

Traveling with a baby or small child (http://www.tsa.gov/assets/mov/passenger_guidance_formula.wmv) (WMV, 3 MB)
Travelers with special needs (http://www.tsa.gov/assets/mov/passenger_guidance_special_needs.wmv) (WMV, 3 MB)

Dit is ook wel handig leesvoer: http://www.tsa.gov/travelers/airtravel/screening_experience.shtm

http://www.tsa.gov/graphics/images/travelers/suitcase_organization.jpg

Guus
04-02-09, 15:29
Maar hoe gaat het bij de douanes? Je moet altijd je laptop laten zien weet ik, maar als je 'm hebt laten zien, leg je 'm dan ook in de bak neer en gaat hij de rontgenscan in?
De Amerikaanse douane heeft over het algemeen geen interesse in je laptop (hooguit de Nederlandse douane als je met een nieuwe Apple uit de VS komt). Je gooit je laptop bij het security checkpointgewoon in de bak en pikt deze aan de andere kant weer op. Natuurlijk wel even goed op letten dat je de jouwe meeneemt. Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand (per ongeluk) een laptop van iemand anders meeneemt. Hou er wel rekening mee dat ze je laptop in beslag mogen nemen. Ik heb zelf overigens nog nooit gehoord dat dit iemand al eens is overkomen. Het al dus allemaal wel meevallen.

Guus
04-02-09, 15:50
Ligt eraan wat voor een tas je hebt. Zie hier: http://www.tsa.gov/press/happenings/simplifying_laptop_bag_procedures.shtm
Jammer dat ze dit niet aan hun medewerkers vertellen. Bij controle moet de laptop nog steeds uit de tas met het risico op verwisseling.

Njit
04-02-09, 15:54
Jammer dat ze dit niet aan hun medewerkers vertellen. Bij controle moet de laptop nog steeds uit de tas met het risico op verwisseling.

Disclaimer:
Given TSA's use of random screening protocols, TSA reserves the right to re-screen any bag or laptop regardless of the design of the bag.

Ze dekken zich altijd in :)

Guus
04-02-09, 17:33
Ze dekken zich altijd in :)Dat zal het zijn. Ik vond de filmpjes uit je vorige berichtje overigens wel leuk. Ook grappig om te zien dat juist de ‘male business traveler’ een laptop bij heeft en de ‘female business traveler’ alleen een handtas. Wat zijn ze daar weer lekker conservatief.

JKG
04-02-09, 20:03
OK, duidelijk :) Thanks. Het is een Asus EeePC en als tasje een sleeve die ik compleet in m'n rugzak gooi. Echt super zo'n klein dingetje, maar niet om uren op te werken. Maar daar heb ik 'm ook niet voor gekocht. Dus qua verwisseling (wat ik me wel voor kan stellen) denk ik dat deze toch echt wel moet opvallen door z'n kleine maat.

Gaat helemaal goed komen, kan ik ook nog florida-forummen op vakantie. :mrgreen:

Katty
06-03-09, 13:31
Wij zitten in 3 verschillende hotels en ik heb opgezocht wat ze daar zeggen over het internet:
1) highspeed internet access is available/ daily fee required
2) high speed internet no charge
3) free wireless high speed internet access

Sorry, ken niet veel van computers, maar wil dit dan zeggen dat we in alle 3 de hotels normaal op internet zouden moeten kunnen, zonder inbellen of wat ook. Hebben we dan ook geen abo of niks nodig?
Weet iemand wat de dagelijkse kost ongeveer is?

Alvast bedankt.

Njit
06-03-09, 13:39
Highspeed Internet Access wil meestal zeggen dat je een netwerk-kabel moet inpluggen in de laptop (ligt op je kamer of bij de receptie. Maar zelf een exemplaar van een paar meter meenemen is ook niet geheel onverstandig).



Wireless is draadloos internet. Laptop aanzetten en inloggen op het Access Point. Soms heb je een code nodig (verkrijgbaar bij de receptie).



Indien er No Charge / Free staat is het gratis



Daily Fee wil zeggen dat je er voor moet betalen. De prijs hiervan is zeer variabel. Meestal is het zo dat hoe duurder/chiquer het hotel is hoe meer je ervoor moet betalen. Reken op iets van $10 per dag.


In alle gevallen hoef je dus NIET in te bellen en je hebt ook GEEN abonnement nodig.

6foot6
06-03-09, 13:41
Geen abo nodig

1. moet betaald worden kan oplopen tot $10,00 per dag, mogelijk een netwerkkabel nodig

2.Mogelijk een netwerkkabel nodig

3.

Je computer moet natuurlijk wel voorzien zijn van de nodige (draadloze) netwerkaansluitingen (RJ45 & wifi)

Njit
06-03-09, 13:48
Je computer moet natuurlijk wel voorzien zijn van de nodige (draadloze) netwerkaansluitingen (RJ45 & wifi)

Volgens mij heeft elke laptop dat wel..

FrankS
06-03-09, 14:54
Volgens mij heeft elke laptop dat wel..

RJ45 heeft elke laptop wel, maar als een laptop 4 jaar of ouder is, dan is de kans aanwezig dat er geen ingebouwd wifi in zit, hooguit middels een PCMCIA kaart. Jonger dan 4 jaar heeft denk ik wel standaard wifi.

Njit
06-03-09, 15:02
Heb je ook wel weer gelijk in. In mijn oude laptop zat idd een PCMCIA kaart :)

Michael66
06-03-09, 15:12
of een usb wifi-stick aanschaaffen. Kost ook bijna niets.

marcelis10
06-03-09, 15:44
Ik heb vorig jaar in ieder hotel gratis op de kamer kunnen internetten zonder iets aan te sluiten. Ging perfect. In één hotel kon het niet op de kamer maar alleen in de lobby. Helaas hadden we in de villa geen internetverbinding. Dit jaar dus ook maar gezocht naar een villa met internet, zodat ik weer een weblog kan bijhouden.

Groetjes Monique

Riverwood
31-05-09, 12:08
Na het gebeuren met Teleton, vragen ook wij ons af hoe je laptop op reis in je hotelkamer te beveiligen voor snelle kraken, bestaat hier een kant en klaar systeem voor of inderdaad met staalkabel en slot maar waar aan te bevestigen, oplossingen zijn welkom, bedankt.

Groetjes Henke.

Njit
31-05-09, 12:14
Bijna elke laptop heeft standaard een bevestigingspunt voor een Kensington slot.
Zie hier: http://nl.kensington.com/html/7142.html
Maar je zult het altijd ergens omheen moeten doen.

Als men voldoende tijd heeft dan krijgt met deze ook wel door. Het werkt enkel vertragend zodat iemand het niet snel van je tafel kan weggrissen.

Riverwood
31-05-09, 15:54
Bedankt voor je reaktie, deze uitvoering is mij bekend, wij zoeken meer een oplossing in het vastleggen van de computertas en dan een wat zwaardere kabel die niet zo snel door te knippen is.

Groetjes Henke.

ekkie50
31-05-09, 19:49
Stel dat ondanks alle maatregelen een laptop (ik zeg nadrukkelijk niet 'je laptop') toch wordt gestolen, dan bestaat er software die je in staat stelt om via internet contact te leggen met jouw laptop - mits die op dat moment online is natuurlijk - en je data veilig te stellen en zelfs via de webcam een foto van de dader te maken. Ik meen me te herinneren dat dit programma Laptop Cop heet.

Ta2 Gerrit
01-06-09, 14:10
Op het gevaar om weer voor joker te staan (al eerder meegemaakt :-)) zal ik het nog één keer vertellen.

Als er geen andere mogelijkheid was (zware tafel, bank of zoiets) legden wij de LT met de Kensington kabel altijd vast aan het toilet. Die zijn, in tegenstelling tot bij ons, in de VS meestal van het massieve soort en zorgen i.i.g. voor een forse vertraging om mee te nemen, iets wat de heer de Boef liever niet heeft.

Tegenwoordig blijft hij gewoon op tafel staan. De huizen die we de laatste jaren huren hebben allemaal een goed alarmsysteem, ook iets waar het geboefte niet blij mee is.

Tinkerbell
03-06-09, 08:42
We hebben een hardcover Samsonite koffer. modelletje dat in het vliegtuig als handbagage mee mag.
Verder een flinke fietsketting met slot. Lap top in de koffer,ketting om een poot van de airco,toilet of kluis en hopen maar dat het zo goed gaat.

Eigenlijk waren we het hele gedoe van opbergen en zo beu en dus hebben we terwijl we in het Disney hotel waren de lap top gewoon open en bloot op de tafel laten staan. Geen centje pijn gehad.

Maar na dit weer gelezen te hebben denk je toch weer...

Overigens heb ik in een kofferwinkel in de Koopgoot in Rotterdam een lap top koffer gezien die gewoonweg niet te openen was. Onvoorstelbaar maar een zacht soort rubber wat niet te snijden ,steken of forceren was.

De snee met een mes "sloot " zich weer vanzelf.

Een fantastisch ding maar de prijs was ..............

JKG
04-06-09, 10:58
Die kensingtonkabels heb je zo door, zelfs grote sloten heb je zo door. De zwaarste motorkettingen krijgt men nog vlug open. Als je maar weet waar je mee te maken hebt. En anders gewoon een betonschaar meenemen als inbreker, 1x knippen en weg kensingtonkabel. Moet je thuis alleen even wat meer tijd besteden aan het slotje zelf zonder plastic te breken.

De kensingtonkabels zijn puur bedoelt voor de toevallige passant die iets mee wil nemen, niet voor een georganiseerde kraak.

Ben wel benieuwd naar die koffer/tas die niet open wil. Daar wil ik wel eens een dremeltje op zetten :) Slijpschijf kan ook, maar dan beschadig je de inhoud eerder.

Tinkerbell
04-06-09, 12:08
Tja ik kan alleen maar zeggen dat ik met open mond heb staan kijken naar de demonstratie. De mevrouw had een Stanley mes en een schroevendraaier om de koffer "aan te vallen".
Het Stanley mes liep gewoon vast in de zachte massa en de schroevendraaier maakte wel een soort van gat maar toen ze hem verwijderde en even wachtte was het gat gewoon weer dicht.
Een slijpschijf kan ik niet over oordelen maar een Dremel verbrand onder zekere garantie.

Het spul leek wel op zelfvulkaniserende tape maar dan vele malen beter en sterker.

Eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat de prijs van de koffer zo hoog was dat je er meerdere laptop voor kon kopen.

Meer iets voor de rich and famous met hele dure juwelen ze zo vermoed ik.:mrgreen:

[verwijderd]
18-06-11, 12:41
Al ben ik nog niet in Miami geweest maar de laptop doe ik in de hotels altijd in een grote normale koffer en daar heb ik in de vele hotel verblijven nog nooit problemen mee gehad.

En met de elektronische deur systemen kunnen ze volgens mij ook zien wie er toegang hebben gehad tot een kamer en zal er bij diefstal snel duidelijk zijn wie dit geweest kan zijn.

Ik zou me daar ook niet al te druk over maken, als diefstal in de hotelkamers een hot issue zou zijn dan zouden die kluizen in elke hotelkamer te vinden zijn.

Voor je andere waardevolle spullen kan je in veel hotels bij de incheckbalie terecht voor een kluisvak. Al heb ik daar ook nog nooit gebruik van gemaakt.

Njit
18-06-11, 13:46
Zo doen wij het ook altijd. Nu is de koffer wel de eerste plek waar een dief zal kijken maar goed, als je bang bent voor diefstal dan zou ik de laptop gewoon niet meenemen..

Ta2 Gerrit
18-06-11, 14:00
De eerste keer MET laptop was ik ook erg beducht op diefies. Kensingtonslot mee, en de laptop aan een vast object koppelen, meestal in de badkamer. Handdoek erover, en mooi uit het zicht.

Tegenwoordig blijft hij mooi staan op het buro, en in de villa op tafel. Als ze hem willen hebben, krijgen ze hem toch wel. Alleen bij de campingtrips is het anders, dan gaat hij in de kofferbak.

Er zijn wel hotelketens die wat grotere kluisjes op de kamer hebben, meestal van die blikken bakken op de vloer (die je er met minimaal geweld zo afrukt), en net groot genoeg voor een 14" laptop die je er dan bijna liggend op de vloer moet inmeubelen.
Zoals gezegd, hij blijft gewoon op het buro staan :mrgreen:

Njit
18-06-11, 14:20
Kensington lock is ook maar schijnveiligheid. Die krijg je met een schaar nog open..

[verwijderd]
18-06-11, 15:17
Als zo'n kluis aan de muur vast zit in hotels zou ik er al helemaal niets in doen, meestal bestaat de muur in de huizen en hotels uit een gipsplaatje. 1x flink aan de kluis trekken en je hebt hem in je handen. :D

Guus
18-06-11, 19:35
Als zo'n kluis aan de muur vast zit in hotels zou ik er al helemaal niets in doen, meestal bestaat de muur in de huizen en hotels uit een gipsplaatje. 1x flink aan de kluis trekken en je hebt hem in je handen. :D
Klopt, maar je hebt in ieder geval aan de eisen van de meeste verzekeraars voldaan. Mocht je laptop dan toch worden gestolen dan is deze in ieder geval verzekerd.

nixian
18-06-11, 20:08
Beste mensen,
Ik ben nog nieuw op dit forum, maar ik wilde toch ook een bijdrage leveren in de discussie. Zonder direct reclame te maken voor Apple, waarom de laptop meenemen? Voorvele doeleinden kan het Ipadje (of soorgelijke tablet) toch heel goed de laptop vervangen. Het is zo handzaam en klein, dat hij gewoon altijd mee kan in de rugzak of tas.

Njit
18-06-11, 20:15
Een iPad is vooral handig om informatie te consumeren, niet om deze te produceren.
Probeer maar eens een Live reisverslag te posten vanaf een iPad, compleet met foto's.

Michael66
18-06-11, 20:18
Inderdaad, als je een iPad hebt kan dat in sommige gevallen een goede vervanger zijn voor een laptop. Als je er eentje hebt ....

Maar voor mij werkt dat niet. Daar heb ik meerdere redenen voor.
1. Ik heb geen iPad. Wel een nepPad met Android.
2. Er gaan meerdere laptops mee.
3. Laptop heeft meer opslagruimte voor de mega-vele foto's en filmpjes die ik wil opslaan.
4. Met mijn laptop(s) heb ik meer mogelijkheden om o.a. mijn website te onderhouden, foto's te bewerken, email met grote bijlagen op te slaan, MLB.tv te kijken op een redelijk groot scherm (17.3"), kan mijn zoon lekker gamen, etc.
5. Mijn werkgever ondersteunt iPad (nog) niet om in te loggen op het bedrijfsnetwerk, dus de laptop is noodzaak.
6. Ik mis op de iPad een toetsenbord om snel te kunnen typen.

Kortom: Nee, voor mij geen vervanging.

r.teeuwsen
18-06-11, 22:22
Gewoon in je koffer opbergen, zeker als je een TSA slot hebt... Dat moet de verwachte problemen kunnen ondervangen...
Maar let wel, alles is mee te nemen :-(

[verwijderd]
18-06-11, 23:34
@Guus, de kluis is toch echt TE klein voor alle waardevolle spullen die ik mee neem op reis. En voor de verzekering geldt dat je geen waardevolle spullen in zicht mag laten liggen en dat doe ik juist niet door de laptop en andere waardevolle spullen in een koffer te doen. De koffer gaat uiteraard op slot.

En verder mag ik er toch ook op vertrouwen dat hotel personeel hun baan niet op het spel zet door een laptop te gaan stelen.