PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Sammy2300: Honeymoon in Florida, 1-22 sept 2014



Sammy2300
18-11-13, 14:53
In september 2014 hebben wij onze huwelijksreis gepland richting Florida.

Onze vlucht is geboekt (met JetairFly rechtstreeks op Miami, €445 pp)
Hotels en huurwagen zouden ook in orde zijn, al wacht ik nog op bevestiging van het reisbureau.

Het enige wat ons nog rest is de dagindeling en het bestellen van tickets voor allerhande dingen die Florida (en Orlando specifiek) te bieden heeft. En eer we dat doen zou ik toch nog graag een beetje meer informatie inwinnen bij mensen met meer ervaring in de Sunshine State.

Dit is ons schema momenteel:

01/09: Aankomen in Miami, huurwagen oppikken en overnachten in Ft Lauderdale
02/09: Via de Oostkust richting Orlando. Eventueel stoppen in Kennedy Space Center.
03-10/09: Pretparken in Orlando
11/09: Van Orlando naar Sarasota. Waarschijnlijk stoppen in Bush Gardens.
12/09: Dagje luieren aan het strand van Sarasota. Vanaf vandaag begint het rustige stuk van de vakantie :)
13/09: Verder de kust af naar Naples.
14-15/09: Nog 2 extra dagen rust in Naples.
16-17/09: Key West
18/09: Via de Everglades (alligators, airboat,...) naar Miami.
19/09-21/09: 3 dagen Miami ontdekken en luieren op South Beach
22/09: Back to Reality

In totaal hebben we dus 8 dagen volledig te besteden in Orlando.
Als grote Disney fans zijnde willen we daar sowieso 4 van wijden aan Disney World (alle 4 de parken)
Disney heeft een gigantisch aanbod aan verschillende tickets dus dat wordt op zich al puzzelen. Gezien er een tijdsverschil van 3-4 uur zit tussen de sluitingsuren van MK en de overige 3 parken lijkt een Park Hopper wel interessant. Zou zouden we elke avond een paar uur MK kunnen doen, na de drukte. Ik weet echter niet of we de energie nog gaan hebben, waardoor die Hopper dus weg gegooid geld zou kunnen zijn. Heeft daar iemand ervaring mee?

Er resten ons nog 4 andere dagen.
Mijn verloofde wil absoluut naar Seaworld en heeft vorige week ook Discovery Cove ontdekt. Dat zouden dan 2 dagen zijn.
Ik zelf ben wel grote Harry Potter fan dus Universal Island of Adventure zie ik zeker zitten.
De resterende dag dan eventueel het gewone Universal park of eerder een dag rust of een waterpark?

Qua shopping heb ik al vernomen dat alle malls sowieso laat open zijn en we daar dus makkelijk naartoe kunnen na de parken? Is dat doenbaar of gaan we een park moeten laten vallen om te kunnen shoppen?

Bij het tweede deel van de reis ligt de nadruk meer op rust en genieten van de natuur en elkaar. Zijn er bepaalde dingen in Sarasota, Naples en de Keys die we niet mogen missen? En is er in Miami genoeg te zien om die dagen te overbruggen?

Ik heb alleszins al het idee dat deze ene reis lang niet genoeg zal zijn om Florida deftig te ontdekken maar we gaan sowieso ons best doen.

Alvast bedankt voor de reacties!

Njit
18-11-13, 15:08
Paar opmerkingen:

1. Van Ft Lauderdale naar Kennedy Space Center is ca 3 uur rijden. De laatste Tour vertrekt 2h30 maar dan heb je weinig tijd om de rest van het complex te bekijken (sluit om 1700). Op tijd weg dus!


Kennedy Space Center General Bus Tours
Included in admission start at 10 am and depart continuously every 15 minutes.
The last tour daily departs at 2:30 pm. These tours are approximately 2 hours in length.

2. Over Disneytickets is een apart topic: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?3112-Walt-Disney-World-Tickets-Een-prijsvergelijking
Hoppen kost je minstens een uur van Park tot Park. Zeker de eerste keer zijn de parken overweldigend en is een Hopper wellicht overbodig. Maar dat is ook van persoon tot persoon verschillend.

3. De keuze tussen Universal Studios of een waterpark (welke? Aquatica of 1 van de Disney Waterparken?) moet je zelf maken. Maar omdat je naar Discovery Cove gaat lijkt de keuze me al gemaakt:


Discovery Cove Packages also includes unlimited admission to SeaWorldŽ and Aquatica, SeaWorld's Waterpark™ in Orlando during your vacation.

4. Een bezoek aan een Mall kun je combineren met eten. Bijvoorbeeld na een bezoek aan Animal Kingdom welke altijd vroeg sluit.
Alleen welke Mall? :) Alleen met winkelen kun je al een week doorbrengen. En dan heb je ook nog de diverse Outlets..

Deze conclusie lijkt me wel juist: 'Ik heb alleszins al het idee dat deze ene reis lang niet genoeg zal zijn om Florida deftig te ontdekken maar we gaan sowieso ons best doen.'

Florida is Too Much voor 1 vakantie. Er is gewoon erg veel te doen en te zien.

bollie763
18-11-13, 21:54
Wij hebben eerst 3 nachtjes op de Keys gelogeerd en daarna nog 4 nachten Miami. Ik had dat achteraf gezien liever andersom gedaan want nu kwamen we van heel relaxt in de hectiek van een grote stad en ik was liever relaxt geëindigd. Misschien iets om over na te denken voor jullie ☺️

bluedolph1n
18-11-13, 23:04
Ik zou zelf op reisdagen geen parken doen, wordt vrij haastig naar mijn mening, zeker omdat je bij zowel Kennedy Space Center als Bush Gardens wel een hele dag kan vullen . Wij waren na een paar dagen Disney of andere pretparken echt erg moe, en waren blij dat we aan het eind van de middag eens rustig bij een zwembad lagen. Probeer zoveel mogelijk te doen, maar prop niet alles vol, dan ben je echt te moe om er goed van te genieten, die ervaring hebben wij in ieder geval. Het is helaas niet mogelijk om heel Florida in 1 vakantie te zien.