PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Katjab: Inverness en Orlando, november 2013



katjab
29-10-13, 09:33
Volgende maand gaan we weer een weekje naar de zon. Voor mijn de vierde (of is het al de vijfde?) keer dat ik naar Inverness ga. Tussendoor gaan we een nachtje naar Orlando maar het grootste gedeelte van de reis blijven we dus op dezelfde plek. Ik ben op zoek naar tips van dingen in de omgeving die ik nog niet ken. Zou eigenlijk wel een dagje natuur ergens in willen lassen of een leuke plaats die niet te ver weg is maar daar kom ik nog niet helemaal uit.

Zondag: Vlucht Amsterdam-Detroit-Tampa. We vertrekken al vroeg en als alles mee zit landen we voor 15.00 in Tampa. Dan even huurauto oppikken en met een beetje mazzel rond 17.00 bij het huis zijn. Gok dat er wel iets te eten voor ons klaar zal staan dus lekker een rustig avondje.

Maandag: Niets in de planning. Zullen wel vroeg wakker zijn dus tijd genoeg om op pad te gaan.

Dinsdag: Vroeg in de ochtend op pad richting Kennedy Space Center. Denk dat we daar wel de hele dag zoet zijn, hebben ook de lunch erbij geboekt. Eind van de middag naar Orlando, overnachting in het Rosen Plaza Hotel.

Woensdag: Dagje shoppen. In ieder geval Florida Mall en Premium Outlet Vineland Ave. Vrees dat er niet veel tijd over zal zijn omdat we in de avond naar een basketballwedstrijd gaan. Daarna weer terug naar Inverness.

Donderdag: Thanksgiving. Gok op een rustig dagje met wat koken, lekker eten, beetje zwemmen en tv kijken.

Vrijdag: Black Friday? Geen idee of we ons in al dat shop geweld willen storten maar het lijkt me wel leuk om een keer mee te maken.

Zaterdag: Dag nog helemaal vrij. Lijkt me leuk om iets te zien of doen waar we voor op pad moeten dus echt een dagje uit maar nog geen idee wat. Alle dorpjes in de omgeving heb ik wel gezien misschien nog een keer naar Tampa maar ik weet niet zo goed wat we daar moeten bekijken.

Zondag: Terugvlucht Tampa-Atalanta-Amsterdam, vliegen pas om 19.45 dus een hoop tijd om nog wat te zien overdag. Als ik het zo opschrijf is het misschien wel een idee om deze dag in Tampa te besteden aangezien we dan toch al die kant op moeten.

Ik begrijp dat het beste een wazige opsomming is zo maar ik hoop dat er mensen zijn met suggesties die ik zelf niet bedacht had. Alvast bedankt voor de moeite.

Cindy1969
29-10-13, 18:23
Heerlijk vooruitzicht! Best kort he, een weekje (ga zelf 31 jan voor een weekje, en kom nu al in de knoei met mijn planning haha)
Wellicht stomme vraag, omdat je al vaker bent geweest, maar heb even gekeken op google maps waar het ligt, maar er liggen best veel State parks in de buurt, waaronder Rainbow Springs, laatst een reisverslag gelezen van Rick en Mandy, prachtig!
Is dat niet iets?

PENPE
29-10-13, 23:13
Volgende maand gaan we weer een weekje naar de zon. Voor mijn de vierde (of is het al de vijfde?) keer dat ik naar Inverness ga. Tussendoor gaan we een nachtje naar Orlando maar het grootste gedeelte van de reis blijven we dus op dezelfde plek. Ook wij willen nog steeds in die buurt een weekje vertoeven en inmiddels is ons ook al een villa aangeboden, hebben jullie daar overigens een villa gehuurd ?

katjab
30-10-13, 08:41
Bedankt voor de reacties!!

We hebben al een keer met een kano gevaren over de Rainbow River. Erg mooi en misschien wel de moeite waard om nog een keer te doen.
Ik ga eens kijken of ik het reisverslag kan vinden wat je noemt.

Wij logeren bij mijn vader die daar op dat moment een villa huurt Penpe. Het is een prachtige omgeving maar als je niet van golfen houdt is er niet extreem veel te doen.

Sunshine State
30-10-13, 20:02
We hebben al een keer met een kano gevaren over de Rainbow River. Erg mooi en misschien wel de moeite waard om nog een keer te doen.
Ik ga eens kijken of ik het reisverslag kan vinden wat je noemt.


Dat is ons reisverslag van 7 oktober naar Rainbow Springs State Park..
http://www.oldersom.nl/blog/dag-21-rainbow-springs-state-park/

Op 3 Oktober zijn we er ook geweest eerst zwemmen met Manatees op de Crystal River, daarna naar Rainbow Springs om te snorkelen wat ook echt heel gaaf is.
​http://www.oldersom.nl/blog/dag-17-zwemmen-manatees-snorkel-rainbow-river/

hoop dat je er wat aan hebt!

Cindy1969
30-10-13, 20:18
Kijk, je hoeft nu ook niet meer te zoeken naar het reisverslag ;)

katjab
30-10-13, 22:19
Wat een service!!
Heb het complete verslag gelezen, heerlijk geschreven een prachtige foto's.

Rainbow Springs State Park ziet er prachtig uit en lijkt me een heerlijke manier om een halve dag te besteden. Staat erbij op onze lijst.

A.Hofman
31-10-13, 21:08
Wij zijn afgelopen zomer voor de derde keer naar Inverness geweest (Valk Lakeside). Met een beetje speurwerk zijn er genoeg activiteiten te vinden in de buurt.

We maken wel een planning, maar houden ons er niet strikt aan...

Voor een korte wandeling langs het water kun je naar Cooter Pond park, in Inverness. Even de benen strekken en wellicht een alligator spotten.
Een boot huren in Homosassa.
Een airboat ride in de omgeving
Silver Springs in Ocala (under construction??)
Cedar Key (what Key West used to be..) is niet ver.
Friday night thunder (auto-show Inverness)
Farmers market
www.visitcitrus.com (http://www.visitcitrus.com) voor de kalender en meer info.

katjab
02-11-13, 08:20
Bedankt voor je reactie!De auto show ziet er briljant uit. Helaas is dat de 3e vrijdag van de maand en zitten wij er de 4e. Net als de Farmers Market die is de 1e en 3e week van de maand. De volgende keer maar even rekening mee houden. Visit Citrus had ik gevonden maar er is gewoon niet zoveel in de week dat wij er zijn.

Cooter Pond Park kende ik nog niet en ziet er prachtig uit dus die zet ik op mijn lijstje.