PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Steegje: Eerste keer Florida, feb. 2014



Steegje
27-10-13, 16:06
Na diverse pakketreizen bekeken te hebben, soms met veel te grote afstanden op 1 dag of net niet de route die we willen heb ik het maar zelf samengesteld. Ticket is geboekt. We vertrekken op 08-02-14 vanaf Dusseldorf met air Berlin naar Miami. Huurauto is ook geboekt.
we denken de route als volgt te doen:
08-02 aankomst in Miami met overnachting
09-02 van Miami naar Fort Launderdale
10-02 van Fort Launderdale naar Cocoa Beach
12-02 van Cocoa Beach naar Olrlando
14-02 van Orlando naar st Augustine
16-02 van St Augustine naar Chrystal river
17-02 van Chrystal river naar Tampa
19-02 van Tampa naar Fort Myers
21-02 van Fort Myers naar Everglades city
23-02 van Everglades city naar Key Largo
25-02 van Key Largo naar Miami
28-02 van Miami naar Dusseldorf

We zijn geen grote pretparkliefhebbers echter in Orlando willen we wel 1 pretpark bezoeken, alleen nog geen idee welke het leukste is. We willen graag een rondreis waarbij we onderweg ook kunnen stoppen om alle prachtige en interessante plekken te kunnen zien.
wat vinden jullie van de route? Is dit te doen?

Stinsa
27-10-13, 16:47
Als je er nog nooit geweest bent en je wilt dingen bezoeken dan heb je daar met dit schema (naar mijn idee) weinig tijd voor. Het is maar wat je zoekt natuurlijk. In Miami bv. South Beach (Art Deco district) en bv. Vizcaya bezoeken wordt al heel krap omdat je meteen weer door gaat naar Ft. Lauderdale. Dat ligt welliswaar niet veel verder maar toch ;-)
Net als van Orlando naar St. Augustine. Dat is best nog wel een ritje (je mag daar niet zo hard rijden als hier dus het duurt wel even) en St. Augustine is echt wel een hele dag bezoek waard. In Tampa heb je dan een volle dag dat is wel fijn.
Ik weet niet wat je in Key Largo wil bezoeken maar dat stukje zou ik misschien van de reis 'afhalen' (voor mij persoonljik is Key West echt het meest de moeite waard maar dat is een flinke rit) zodat je 2 dagen 'over hebt' om elder door te brengen.
Maar goed nogmaals, ik weet niet wat je precies leuk vindt om te bezoeken natuurlijk ;) het is wat betreft reizen prima te doen maar ik denk dat je niet veel tijd hebt om veel dingen te doen en te zien op een relaxte manier.

Steegje
27-10-13, 20:29
Dank voor je reactie. Aan het eind van de reis hebben ook nog bijna 3 dagen Miami. De bedoeling is dat we bij Key Largo gaan snorkelen. Natuurlijk is dat wel afhankelijk van het weer. Ik zal nog eens kijken wat we kunnen aanpasen:confused:

Esther2013
27-10-13, 21:22
Ik zou de volgorde na Cocoa Beach toch iets aanpassen:
Cocoa Beach - St. Augustine - Orlando - Crystal River etc
Dat scheelt wat kilometers denk ik.
Als je alleen in de Everglades de airboattour wilt doen kun je dat makkelijk 'en route' doen van Ft Myers naar Key Largo, spaar je weer een overnachting uit en dag langer op Key Largo om te snorkelen bij bijv John Pennekamp.
succes met puzzelen!

Steegje
27-10-13, 22:06
Dank je voor de tip;)