PDA

Bekijk Volledige Versie : Grote prijsverandering



PixelMagic
26-10-13, 16:46
Hallo,

Wij gaan in december voor het eerst 'georganiseerd' op vakantie en dus naar de USA. We hebben via een reisbureau bij een grote operator een vlucht met hotel geboekt in augustus. Hierbij kregen we een vroegboekkorting van 94 euro.

Nu keek ik gisteren uit nieuwsgierigheid en tot mijn verbazing is de reis nog steeds verkrijgbaar met vroegboekkorting maar daar bovenop worden nu nog twee andere kortingen gegeven, namelijk een aanbiedingskorting van 300,- en een kassakorting van 200,-, totaal dus 500 euro extra korting t.o.v. van wat wij betaald hebben.

Ik heb contact gehad met het reisburo, dis schrokken een beetje van het prijsverschil (we praten over bijna een kwart van de totale prijs) en hebben contact opgenomen met de operator, waar hen verteld werd dat dit gewoon was en dat ze verder niets voor me kunnen/willen doen.

Aangezien het onze eerste keer is dat we uberhaupt iets boeken heb ik er eigenlijk geen idee van of dit gebruikelijk is en vaak voor komt, dus ik ben erg benieuwd naar de mening van anderen.

Ik weet niet of ik de operator mag noemen dus vandaar dat ik dat op dit moment niet gedaan heb.

Teleton
26-10-13, 17:00
Aangezien het onze eerste keer is dat we uberhaupt iets boeken heb ik er eigenlijk geen idee van of dit gebruikelijk is en vaak voor komt, dus ik ben erg benieuwd naar de mening van anderen.

Ik weet niet of ik de operator mag noemen dus vandaar dat ik dat op dit moment niet gedaan heb. De mening zal ongetwijfeld zijn dat je een enorme pechvogel bent. Maar ik ben bang dat je volgens de algemene voorwaarden van de reisorganisatie geen poot hebt om op te staan. De prijzen van reizen kunnen nu eenmaal per uur, per dag, per week en/of per periode verschillen...hoe sneu dat ook voor jullie is.

Voor de aardigheid wat voorwaarden van een grote touroperator. kijk voor de juiste voorwaarden in je eigen overeenkomst.


Bij boeking via internet richt de reisorganisator het boekingsproces zodanig in dat de reiziger vóór de aanvaarding erop gewezen wordt dat hij een overeenkomst aangaat en welke voorwaarden daarop van toepassing zijn.
Door de bevestiging van de boeking door de reisorganisator is de reiziger aan deze overeenkomst gebonden.

Heel misschien zit er nog een lichtpuntje in de volgende voorwaarde, hoewel ik me nauwelijks kan voorstellen dat de prijs gedaald is vanwege belastingen of heffingen. Vraag eens na hoe het met de oorzaak van de prijsverlaging zit en let op de termijn van zes weken Kijk voor de juiste info in je eigen overeenkomst!


De reisorganisator heeft het recht om tot 20 kalenderdagen voor de dag van vertrek (bij eigen-vervoerreizen voor de aankomstdatum van het eerst geboekte verblijf) de reissom te verhogen in verband met wijzigingen in de vervoerskosten (met inbegrip van brandstofkosten), de verschuldigde belastingen en heffingen.
De reisorganisator zal daarbij aangeven op welke wijze de verhoging is berekend. Bedoelde wijzigingen zullen ook aanleiding geven tot verlaging van de reissom, tenzij dit, gelet op de daaraan verbonden kosten, in redelijkheid niet van de reisorganisator kan worden gevergd.
De reisorganisator zal de reiziger aangeven op welke wijze de verlaging is berekend. Als de reissom tijdig door de reiziger is betaald, is de termijn waarbinnen de reissom niet meer verhoogd mag worden, zes weken in plaats van 20 kalenderdagen voor vertrek.

Njit
26-10-13, 17:09
Aangezien wij als Forum geen partij zijn in dergelijke "conflicten" heeft het weinig zin om hun naam hier te noemen. Ik wil je wel de tip geven om op de Facebook-pagina van de Touroperator je verhaal te doen. Daar is men in het algemeen zeer gevoelig voor :)

Houd je verhaal wel netjes. Gebruik woorden als 'teleurgesteld, jammer, verdrietig, droevig etc'.

Teleton
26-10-13, 17:59
Niet geschoten is altijd mis....Maar of men hier gevoelig voor zal zijn is de vraag. Ze zullen met een coulanceregeling buitengewoon voorzichtig zijn vanwege de precedentwerking. Wanneer een reisorganisatie hiervoor een vergoeding zou geven, kunnen ze de last minutes etc. wel afschaffen. Een vergoeding zou dan aan de orde van de dag zijn. Een voorbeeld van een standaardafwijzing van een willekeurige FB-pagina van een reisorganisatie:


Wij begrijpen dat het vervelend is om te zien dat er op de reis die u hebt geboekt op dit moment een Kassakorting van toepassing is. Deze Kassakorting is een tijdelijke korting van toepassing op boekingen gemaakt in de periode 16 t/m 23 september 2013 met vertrek in de periode 1 oktober 2013 t/m 31 maart 2014. Om deze reden komt u niet in aanmerking voor de korting, onze excuses voor het ongemak.

axzel
26-10-13, 22:16
Dat is een beetje de pech die je hebt, een reis boeken blijft altijd een gok. Soms boek je tickets voor 800 euro en zijn ze 2 weken later ineens 500 euro. Aan de andere kant kan het ook zo zijn dat ze ineens 1000 euro zijn.......

katjab
26-10-13, 22:56
Dit hoort gewoon bij de gok die je neemt op het moment dat je boekt. Je weet nooit wat de prijzen gaan doen.
Als de prijs opeens €500 duurder was geworden had je ook niet aangeboden om het verschil bij te leggen neem ik aan?

Vragen bij een reisorganisatie of ze er iets mee willen doen is altijd de moeite waard maar doen ze dat niet dan is het gewoon pech.

Stinsa
27-10-13, 16:55
Voordeel is dat de dollar koers heel gunstig staat nu, heb je toch nog een beetje voordeel als je gaat ;-)
Voor de rest, helaas pech vrees, al heeft een brutaal mens de halve wereld dus een reactie plaatsen zoals voorgesteld levert wellicht nog wat op voor je. Je weet het nooit.