PDA

Bekijk Volledige Versie : Auto huren 2014



Pagina's : 1 [2]

sunnyrojo
06-04-14, 22:42
Misschien een tip of misschien overbodig(is uit eigen ervaring) maar als je huurt via Rental Cars (goede ervaring mee hoor) of via een ander verhuurbedrijf kijk dan wel bij wie je de auto huurt als je de tolwegen gebruikt bij bv Dollar is de auto een stuk goedkoper maar betaal je stukken meer voor de tol dan bv bij Alamo die wat duurder is misschien bij het huren maar goedkoper bij het gebruik van tolwegen, er staat hier op het forum wel een linkje, maar dit kan je misschien meenemen in de keuze voor het verhuurbedrijf.(Vaak als je de kosten vd tolwegen ,als je die gebruikt ,bij elkaar optelt ben je net zoveel kwijt bij Dollar als bij Alamo)

kyra77
07-04-14, 10:28
Ook dit neem ik zeker mee, en weer bedankt weer zeg. als ik jullie niet had

sunnyrojo
07-04-14, 14:15
https://www.sunpass.com/rentalcar dit is de link die al eerder is gegeven maar wel handig is als je in Florida over de tolwegen moet met de gehuurde auto.(kan dus best oplopen terwijl je denkt met gehuurde auto flink goedkoper uit te zijn):rolleyes:

knaapje
07-04-14, 14:28
Het is net als bij de lowcost vliegmaatschappijen, de winst wordt elders gehaald. Er wordt in eerste instantie toch naar het huurtarief gekeken.
Ik heb een paar jaar geleden de eenmalige investering van zo'n $ 30 voor een transponder gedaan. Op de ruit plakken en rijden!.
Tegoed wordt automatisch met $ 10 opgehoogd via de cc. als het nodig is en je krijgt vaak nog korting op de toll ook.

kyra77
09-04-14, 07:43
gelukt thanks voor jullie hulp nu voor 19 dgn gehuurd 500 euro chrysler 200

utah
13-04-14, 21:12
Misschien een rare vraag, maar bestaat er een lijst waarin staat aangegeven wat bij SUV de verschillende merken en types zijn? Ik zoek dan vooral bij Alamo en Dollar.
Wat zit bijvoorbeeld in midsize - standard - fullsize? Liefst van al ga ik voor een genuine US merk. 2 jaar geleden hadden we een Jeep Liberty. Maar ik kan deze nergens vinden. En weet ook niet meer in welke klasse deze zat.

Njit
13-04-14, 21:20
Jeep Liberty is Midsize.

Fleurida
13-04-14, 22:23
Dit heb ik eens van internet gehaald, is voor Alamo/National:

SFAR/SRAR: Standard SUV with AWD/2WD, e.g. 2014 Kia Sorento AWD, 2014 Jeep Grand Cherokee Limited 4×4, 2013 Nissan Pathfinder S, 2013 Jeep Grand Cherokee Limited 4×4, 2013 Ford Explorer Limited 4WD, 2013 GMC Terrain SLT2 4-cyl FWD, 2012 Chevy Equinox LTZ 6-cyl AWD, 2013 Kia Sorento, 2013 Toyota 4Runner SR5

IFAR/IRAR: Midsize SUV with AWD/2WD, e.g. 2013 Chevy Captiva Sport LTZ, 2013 Toyota RAV4 LE AWD, 2013 Hyundai Santa Fe Sport AWD, 2013 Ford Escape SEL-AWD 2.0L, 2013 Ford Escape SEL Plus, 2012 VW Tiguan S, 2012 Hyundai Tucson, 2013 Kia Sportage, 2012 Mazda CX-5

Is wel een jaar oud maar dan heb je een beetje een idee.

Njit
14-04-14, 07:45
Of deze lijstjes:

https://www.alamo.com/en_US/car-rental/cars.html (https://www.alamo.com/en_US/car-rental/cars.html)
https://www.nationalcar.com/index.do?action=fleet.do&type=uszl-withnav-header
http://www.dollar.com/Cars/FindACar.aspx

Helaas staat er nooit bij wat de 'similair' auto is :)

lisa78
19-04-14, 21:26
ik had ook een vraag , misschien dat iemand mij kan helpen, ook een newbie ! Als wij een auto willen huren , waarschijnlijk Budget..in Orlando airport, hoe zit dat met de verzekering, stel je rijdt een deuk in de auto, of je komt terug en er zit een kras op je auto...OFFFF je krijgt een ongeluk..... ?? Ben je nog verzekerd of moet je iets aparts gaan nemen? of moet ik in Nederland een verzekering nemen?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen..

JanLoots
23-04-14, 07:51
Dag Lisa,
Als je een auto huurt neem dan een all-inclusive pakket met afkoop van eigen risico. Dat kan bij elke autoverhuurder en dan ben je meer dan voldoende gedekt
tegen alles. Heel eenvoudig te boeken. Lukt het niet online of vind je het lastig dan kun je ook altijd de verhuurder even bellen.
Gr. Jan

utah
29-04-14, 09:52
We hebben iig een world wide assistance verzekering. Bij Allianz verzekeringen. Kost zowat 150€ voor 14 dagen.

Eljo
17-05-14, 08:35
Voor onze vakantie deze zomer heb ik een standard SUV gereserveerd. Ik vroeg me af of je hierin 3 grote koffers (75 cm) en 2 kleiner koffers (50 cm) in kwijt kunnen. Als dit niet kan welke klasse kam dit wel vervoeren?

PENPE
17-05-14, 14:11
Voor onze vakantie deze zomer heb ik een standard SUV gereserveerd. Ik vroeg me af of je hierin 3 grote koffers (75 cm) en 2 kleiner koffers (50 cm) in kwijt kunnen. Als dit niet kan welke klasse kam dit wel vervoeren? Past makkelijk in een Standard-SUV, als voorbeeld de Chevrolet Equinox welke oa bij Alamo als Standard-SUV-klasse in het wagenpark aanwezig is :

https://lh3.googleusercontent.com/-UgRGjUvqrJs/U3dV2aQkTuI/AAAAAAAANwA/VxmrIE7r2C4/w640-h425-no/11-12+DSC_1522.jpg

Eljo
17-05-14, 16:23
Dank je Penpe. Dat is plaats genoeg voor onze koffers, en zo te zien ook nog ruimte genoeg voor de aankopen. :o

miepie56
21-05-14, 18:52
@Meh
als ik de keuze had voor goedkoper bij Alamo of duurder bij National is voor mij de keuze snel gemaakt. Alamo is namelijk goedkoper met de Sunpass. Je kunt je van tevoren aanmelden en dan kun je gelijk doorlopen en een auto uitkiezen via " save time"

utah
22-05-14, 20:14
Huurwagen gereserveerd voor de eerste 10 dagen:

Auto huurprijs 344,47 €
Uw Auto 5 Zitplaatsen 4 Deuren
Ford Escape of soortgelijke auto
Verhuurder Alamo
Groep IFAR Tarief code CORP
Accountnummer
Confirmation Number
Lokatie Informatie Luchthaven - Autoverhuurcentrum

moniquekruiningen
22-05-14, 22:14
Mmm dat is niet heel goedkoop.. Ik boekte de zelfde auto voor 18 dagen bij Dollar voor 359 €

knaapje
22-05-14, 22:48
Of het dezelfde pakketten zijn en dezelfde periode kan ik nergens uit opmaken.

moniquekruiningen
23-05-14, 07:12
Ik huurde bij Autoeurope van 4 tm 21 augustus ratecode FESUL

erik01
17-06-14, 20:03
Hallo allemaal, ik stond op het punt een ford escape te boeken, maar nu lees ik op andere site dat hier geen 3 maar 2 koffers in gaan. Bij verder kijken zie ik dat bijna alle suv een andere indicatie hebben
wie heeft die ervaring of advies.
wij zijn met 2 volwassenen en 2 jonge damens, die uitkijken naar shoppen.

bvd erik

Njit
17-06-14, 21:50
Op welke andere site lees je dat? Je boekt geen merk/type auto maar een klasse. Een Ford Escape valt onder de Midsize SUV's.
Bij Dollar.com staat er dat je 2 koffers in een Midsize kwijt kunt, op Alamo.com staat dat er 3 in kunnen. Het ligt er ook een beetje aan wat een koffers je meeneemt.

https://www.alamo.com/en_US/car-rental/cars.html
http://www.dollar.com/Cars/FindACar.aspx

Hier kun je zien welke auto men zoal meekreeg: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?7366-Autohuur-Welke-kreeg-jij-mee-beviel-het-en-wat-heb-je-betaald
En hier kun je zien hoe de auto eruit zag: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?10105-Autohuur-Foto-s-van-gehuurde-auto-s

Hanz
09-07-14, 13:47
Ik had in 2013 via Alamo een midsize SUV geboekt en kon, zoals dat op Orlando airport gaat, kiezen uit een aantal auto's. Ik koos voor een 2013 Ford Edge wat officieel dan weer een SUV-CrossOver is ipv een MidsizeSUV volgens de site van Alamo. Verschil zit m alleen in de kofferbak kennelijk. De SUV kan er drie hebben en de CrossOver maar twee. Maakt in de praktijk allemaal erg weinig uit.

christophe
22-07-14, 20:19
Ik wil in Orlando een Mustang of Camarro huren maar deze zijn niet beschikbaar op Sanford Airport. Zou ik best een ander model huren voor 1 dag en daarna de wagen op international airport omruilen? Of beter een taxi nemen naar international airport? Iemand een idee van de taxiprijzen?

Ebelix
23-07-14, 17:22
Te duur om met een taxi naar Orlando te rijden. Duurder dan voor 1 dag een auto huren. Heeft geen enkele aanbieder op Sanford een cabrio in zijn assortiment zitten?

Wellicht zijn er ook shuttle services waarmee je naar Orlando kan rijden. Op International Drive hebben de meeste verhuurders ook een locatie zitten. Anders wel in KIssimmee aan de 192.

knaapje
23-07-14, 18:53
Dollar (dollar.com) biedt op Sanford Mustang convertibles aan

http://www.dollar.com/Reservations/CarDetails.aspx?type=STAR

Ook op Autoeurope komen op Sanford Mustangs/convertibles te voorschijn bij o.a. Alamo en National, Avis en Budget


http://www.autoeurope.nl/car.cfm

christophe
23-07-14, 19:41
merci voor de tips, maar wil niet aankomen en horen dat het ipv de mustang een 'similar' model zal worden. Ik wil zoek dus naar een garantie voor de mustang.

knaapje
23-07-14, 20:41
Dan zal er weinig anders opzitten dan er ter plaatse een kopen.

Geen enkele verhuurmij garandeert je een bepaald type, als je er over nadenkt niet meer dan logisch. Ze kopen dikwijls in een bepaalde klasse gewoon een goedkope partij auto's.

Njit
23-07-14, 20:57
Niet helemaal waar. Hertz heeft de Adrenaline collectie waarbij er 'Reserve this exact model' staat. Oa de

(W6) Ford Mustang GT Premium
(U6) Corvette Convertible
(U4) Chevy Camaro SS Convertible
(V6) Chevy Camaro SS
(Z6) Chevrolet Corvette Stingray
(D4) Hertz Penske GT
(V4) Dodge Challenger R/T

Ebelix
23-07-14, 22:39
Dat kan alleen bij Hertz.

ps. Ik had de post van Njit nog niet gezien toen ik mijn post schreef. Vergeten om naard e volgene pagina te gaan.

Njit
23-07-14, 22:50
Ja dat staat er toch ook bij?? Maar knaapje zegt boven mijn post 'Geen enkele verhuurmij garandeert je een bepaald type'. Hertz doet dat dus wel.

christophe
24-07-14, 18:02
Niet helemaal waar. Hertz heeft de Adrenaline collectie waarbij er 'Reserve this exact model' staat. Oa de

(W6) Ford Mustang GT Premium
(U6) Corvette Convertible
(U4) Chevy Camaro SS Convertible
(V6) Chevy Camaro SS
(Z6) Chevrolet Corvette Stingray
(D4) Hertz Penske GT
(V4) Dodge Challenger R/T

behalve de corvette zou elk van deze goed zijn voor mij, jammer genoeg geen enkele beschikbaar volgens de site van hertz :-(

julieke
17-10-14, 17:00
Hallo,

Wij hebben de afgelopen jaren 2 maal een wagen gehuurd via Rentalcars.
Telkens een minivan.

1ste maal bij Dollar, 2de maal bij Alamo. Beiden telkens geen problemen gehad.

Nu zie ik op de website van Rentalcars enorme prijsverschillen.
Voor een minivan voor onze periode via Budget ligt de prijs zo een 300 euro lager dan bij Alamo...

Waarom zo een grote verschillen?

Groetjes

Njit
17-10-14, 17:09
Waarom niet? Snel van profiteren zou ik zeggen. Heb overigens geen ervaringen met Budget.

knar
18-10-14, 10:36
we komen op 28 november om ongeveer 14.25 uur aan op Orlando Sanford, we vertrekken weer op 6 december om 20.20 uur. Hoe zit dat nu met autohuur? zullen we voor 1 dag extra moeten huren, want de huurperiode gaat in om ongeveer 16.00 (als de vlucht volgens planning gaat), maar als we terugbrengen willen we dat om ongeveer 18.00 doen, moet je dan 1 dag extra betalen?

Ebelix
18-10-14, 12:04
Het korte antwoord is ja. Autohuur gaat per 24 uur.

corrus
18-10-14, 12:30
behalve de corvette zou elk van deze goed zijn voor mij, jammer genoeg geen enkele beschikbaar volgens de site van hertz :-(Pffft...
Dan zal je deze inderdaad moeten kopen... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Njit
18-10-14, 12:31
Het lange antwoord is dat ze een Grace Period hanteren. Zie hieronder voor Alamo maar andere maatschappijen hebben vergelijkbare voorwaarden.


What is Alamo's grace period?

There is generally a 29 minute grace period for daily rentals. If the vehicle is returned within 2 hours of the time it was rented on a subsequent day additional hourly charges will apply. If you return the vehicle 2 hours or more from the time it was rented on a subsequent day, you will be charged for an additional day of rental.

knar
18-10-14, 12:47
Dank je voor het antwoord Njit, ik denk dat we maar 1 dag langer moeten huren, het scheelt maar ongeveer €20,-- bij Alamo en wij zien het niet zo zitten om meer dan 2 uur op Sanford te verblijven.

Njit
18-10-14, 13:21
Van te voren een dag langer huren is in ieder geval goedkoper als ter plaatse de 'boete' betalen.

Cindy1969
18-10-14, 17:28
we komen op 28 november om ongeveer 14.25 uur aan op Orlando Sanford, we vertrekken weer op 6 december om 20.20 uur. Hoe zit dat nu met autohuur? zullen we voor 1 dag extra moeten huren, want de huurperiode gaat in om ongeveer 16.00 (als de vlucht volgens planning gaat), maar als we terugbrengen willen we dat om ongeveer 18.00 doen, moet je dan 1 dag extra betalen?

Heb dezelfde vliegtijden, en ik vermoed dat je nog wel eerder aankomt dan 14.25 uur. Ik boek ook een dag extra, ook geen zin om uren van te voren al op Sanford te moeten zijn.

kobe_08be
13-12-14, 12:37
hey was net aan het zien voor volgend jaar een auto te huren via alamo.com. Van 19 september tot 9 oktober.

Het zou voor een 7 passenger minivan gaan
Moet ik hier nog een extra verzekering bijnemen? Omdat het verschil tussen de prijs van alamo.be en alamo.com echt groot is

We zijn met 2 volwassenen en 1 kind. Zouden we de minivan nemen of standard SUV? iemand tips? bijde hebben dezelfde prijs

alvast bedankt

Rental Rate

2 Week(s) @ $128.24 $256.48



6 Day(s) @ $18.32 $109.92



2 Hour(s) @ $6.11 $12.22

Mileage

Unlimited mileage Included

Fees

Concession Recoup Fee 9.89 Pct (9.89% $38.82



Rental Car Facility Chg 4.60/day $96.60



Tire/battery Fee .02/day $0.42



Florida Surcharge 2.00/day $42.00



Vehicle License Fee .64/day $13.44



Sales Tax (7.0%) $39.89



Estimated Total 609,79 Dollar

Njit
13-12-14, 13:04
Op Alamo.com staat standaard het vakje aan met 'Resident of United States'. Als je deze uit zet krijg je de benodigde verzekeringen er ook bij.
Je kan dan aangeven dat je uit Belgie komt. CDW en EP komen er dan ook bij te staan (onder het kopje Protection Products')

kobe_08be
13-12-14, 14:51
Ah oke, heb het aangepast. Is idd een serieus prijsverschil amaai