PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Jolanda1971: Rondreis Florida, zomer 2014



Jolanda1971
10-10-13, 20:46
Hallo allemaal,

De tickets zijn geboekt, dus wij gaan onze droom werkelijkheid laten worden: naar Florida met de kids (op dat moment 7 en 9 jaar).
Nu dus druk aan het plannen en alvast aan het zoeken naar leuke accommodaties (maar wat zijn er al veel volgeboekt!).

Willen jullie eens meekijken en evt tips en opmerkingen zijn van harte welkom!

Dag 1: Dusseldorf - Miami (de nacht ervoor willen wij al in een Park en Fly-hotel), overstap in NY, aankomst om 20.00 uur in Miami, hier willen wij een airport hotel doen en pas de volgende dag de auto ophalen
Dag 2: Miami - Keys
Dag 3-5: Keys
Dag 6-7: Naples (onderweg Everglades / airboat)
Dag 8-9: Tampa (Busch Gardens / Clearwater)
Dag 10 - 24: Orlando (wellicht 2 weken villa, maar het lijkt mij ook wel leuk om eerst een paar dagen in een Disney hotel te zitten bv Art of Animation of All Stars Movie Resort)
Dag 25-26: Miami
Dag 27: Terug naar Dusseldorf

Uiteraard is eea nog in concept. Wij zoeken in de vakanties altijd graag een mix van rust, natuur, pretparken, en dit zit hier natuurlijk volop in.

Optie 2 is nog dat wij na de Keys eerst 2 weken naar Orlando gaan, en daarna via Tampa en Naples naar Miami. Op die manier spreid je wellicht de stranddagen iets meer.

Alvast bedankt voor het meekijken / -meedenken.

Bqtje
10-10-13, 21:22
In een duurder Disneyhotel zit je in de echte Disneysfeer , dit gevoel hadden wij echter niet in het All Stars Movie Resort . Eten kan je buiten Disney lekkerder , rustiger en goedkoper . Met de bus ben je ook een tijdje onderweg van het resort naar één van de parken . Heb je al bekeken wat je betaald voor een kamer ? En voor een villa ? Ik zou vanuit een villa de Disneyparken bezoeken . :o

Esther2013
10-10-13, 22:22
Hi Jolanda, wat een heerlijk vooruitzicht! Wij gaan een week eerder voor de 2e keer met onze kids van dan 10 en 8.
Door veel reisverslagen te lezen krijg je steeds meer een idee wat voor jezelf een leuke route en verblijf zal zijn.
Iedereen doet het toch op zijn/haar eigen manier.
Everglades op route doen vind ik een goede keuze, hebben wij ook gedaan. Wij hebben BG ook op route gedaan.
Een villa huren is echt ideaal met 2 kids, een heerlijk rustpunt, onze kids waren niet uit de pool te slaan.
Veel plezier met het uitpluizen en de voorpret!

Mushu
11-10-13, 09:41
Wat mij betreft heb je in alle Disney hotels de Disney sfeer. Zou niet weten waarom je in het grand Floridian meer Disney gevoel zou moeten hebben dan in movies. Alle hotels zijn verschillend gethematiseerd en niet altijd met Disney (film) thema. In art of animation is wel alles Disney film want het gaat daar om de Disney tekenfilms. Ik vind het heerlijk om even ondergedompeld te zijn in Disney en dat lukt het best als je daar ook verblijft. Maar dan ben je wel wat meer geld kwijt als je en villa en hotel boekt. Of dat het waard is? Ik zeg ja maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van je financiele situatie. De volgorde die je nu hebt met de villa als laatst zou mijn voorkeur hebben. Anders moet je eerst rondreizen dan alles vanuit 1 plek (de villa) en dan toch weer gaan rondreizen.

bluedolph1n
12-10-13, 12:14
Ook wij gaan via Dusseldorf naar Miami volgend jaar, en zijn ons reisschema aan het maken, dus ik blijf meelezen. :-) Ons plan en voorkeur gaat ook naar eerst wat rondreizen, en dan op het laatst meerdere dagen in Orlando. Wat Disney betreft, wij hebben in de goedkopere Disneyhotels gezeten, ( wel al even geleden, in 2005 voor het eerst, daar geen verslag van, in 2008 nogmaals, die kun je wel op onze site lezen) maar ik vind dat in de goedkopere hotels je net zo goed het Disneygevoel hebt, zoals Mushu zegt. Je moet inderdaad zelf kijken wat het je waard is, wij vinden Disney erg leuk, en vonden het zeker waard om daar te verblijven, maar kan me voorstellen dat het toch vrij prijzig is, en een villa ook heel erg aantrekt. Wij slaan de Disneyparken komend jaar waarschijnlijk over, en denken er over om in Orlando een apartement of villa te nemen.

Jolanda1971
12-10-13, 12:47
Dank voor de reacties. Inmiddels al weer wat verder in het planproces (superleuk om te doen!), en ook weer de nodige reisverslagen gelezen. Inmiddels besloten om definitief eerst de rondreis te doen en dan pas Orlando. De afwisseling weegt mi toch niet op tegen het gemak. Wel lekker om min of meer te eindigen in een villa, hier bv ook te zorgen dat de was grotendeels weg is gewerkt, en dan al alle spullen gepakt te hebben met dan in 1 tas nog de benodigde spullen voor de afsluitende 2 nachten in Miami. En mochten wij behoefte hebben aan nog een extra dagje strand dan kan dit natuurlijk ook vanuit Orlando.

En ik ga denk ik toch voor een Disney value resort voor enkele nachten. Prijzen hiervan vind ik op zich nog meevallen. Gelet op de leeftijd van onze kids vind ik dat toch een meerwaarde hebben, en het lijkt mij zelf ook wel heel leuk en een ander gevoel geven dan vanuit een villa de parken te bezoeken. Doen de laatste jaren ook standaard met de kids als afsluiting van de vakantie een pretpark bezoeken incl verblijf on site (bv Europapark-Duitsland, Legoland-Duitsland en afgelopen zomer Disneyland Parijs). Nu is dit wel een hele andere vakantie dan de afgelopen jaren, maar toch leuk om de traditie er een beetje in te houden :-).

Zo, nu weer snel verder met zoeken en de voorpret :-).