PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Yvon22: Florida rondreis 2015



Yvon22
04-10-13, 23:25
Hallo,

Hier wil ik graag onze rondreis naar Florida 2015 aan jullie voorstellen... 2015?? Ja 2015, Wij willen graag vroeg van te voren plannen en natuurlijk hebben we dan genoeg tijd om lekker te sparen voor onze eerste "grote" reis samen. Wij bestaan uit: ikke: Yvon, Pim mijn vriend en Jayden 10, Ethan 5 en Katey 3.
Ik ben doodsbenauwd dat ik iets mis of ergens terecht kom waar het echt niet leuk is, dus graag hoor ik van jullie ervaren Florida-gangers of dit reisschema een beetje te doen is en waar nodig ontvang ik graag advies over wat jullie eventueel anders zouden doen.
Nou hier komt ie...:

Dag 1: Aankomst Miami
Dag 2: Miami- eventueel een tripje naar Fort Lauderdale/strand/Duck tours
Dag 3: Miami- Shoppen/strand/bezienswaardigheden
Dag 4: Miami- Vertrek naar Key west, onderweg daarnaartoe bezienswaardigheden
Dag 5: Key West
Dag 6: Key West-vertrek naar Everglades/onderweg bezienswaardigheden
Dag 7: Everglades- Airboat dan vertrek naar Naples
Dag 8: Naples
Dag 9: Naples- vertrek naar Sarasota
Dag 10: Sarasota- vertrek naar Clearwater Beach
Dag 11: Clearwater Beach- Little Toot
Dag 12: Clearwater Beach- vertrek naar Davenport of Kissimee (laten we maar even Davenport aanhouden)
Dag 13: Davenport- Relaxdag
Dag 14: Davenport- Magic Kingdom
Dag 15: Davenport- Kennedy Space Center
Dag 16: Davenport - Relaxdag
Dag 17: Davenport- Seaworld
Dag 18: Davenport- Universal
Dag 19: Davenport- Relaxdag
Dag 20: Davenport- Tycoon Beach
Dag 21: Davenport- Discovery Cove
Dag 22: Davenport- Relaxdag
Dag 23: Davenport-Relaxdag/ eventueel tripje naar Kelly Park
Dag 24: Davenport- Relaxdag
Dag 25: Davenport-Vliegen
Dag 26: Home Sweet Home!

Dus dit is wat ik heb opgezet als onze Florida reis. Natuurlijk kunnen we de dagen in Davenport anders indelen.. maar ik heb het voor nu maar even zo gedaan.
Dit zijn wel de dingen die we graag willen bezoeken of zien.
Is het wat? :)

Njit
04-10-13, 23:42
Wat is Tycoon Beach?

Yvon22
04-10-13, 23:48
Wat is Tycoon Beach?
Heel goed Njit hahah even kijken of jullie wel opletten...
Ik bedoel natuurlijk Typhoon Lagoon Water Park van Disney... :o

Esther2013
04-10-13, 23:56
Hi Yvon, het ziet er super uit!
KSC en Seaworld zijn absolute aanraders!
Over 2 jaar zijn je kids 12, 7 en 5, dus de route is goed te doen, maar dag 4 t/m 12 zijn flinke afstanden, veel in de auto.
Als jullie dit gewend zijn en de kinderen zich goed vermaken op de achterbank is dit zeker een leuke route.
Veel plezier met de extra lange voorpret en uitpluizen van dit forum.
gr Esther

Yvon22
05-10-13, 00:05
Hi Yvon, het ziet er super uit!
KSC en Seaworld zijn absolute aanraders!
Over 2 jaar zijn je kids 12, 7 en 5, dus de route is goed te doen, maar dag 4 t/m 12 zijn flinke afstanden, veel in de auto.
Als jullie dit gewend zijn en de kinderen zich goed vermaken op de achterbank is dit zeker een leuke route.
Veel plezier met de extra lange voorpret en uitpluizen van dit forum.
gr Esther
Hoi Esther,
Wat leuk dat je even reageert. Ik heb van de week jullie reis blog van Florida 2013 gelezen. Erg leuk! Lekker BBQ'en in je "eigen" villa zie ik ook wel zitten.. ;)
De kinderen zijn inderdaad gewent om lang in de auto te zitten en vinden dat tot nu toe helemaal niet erg.
Misschien komt er nog wel een pauze ergens in hoor.. maar voor nu is dit een start... :) Heb er al zo een zin in!!
Groetjes,
Yvon.

Esther2013
05-10-13, 00:19
Kan ik me voorstellen...
Het is zo leuk dat we proberen weer te gaan volgend jaar, maar dan op 1/2 vaste plekken aan de Gulf Coast.
Die parken hebben we gezien voorlopig, nu willen we die mooie witte stranden gaan bezoeken....

Yvon22
05-10-13, 00:37
Hier was even een discussie of we de eerste keer Amerika naar het westen zouden doen of naar Florida. Het is dus Florida geworden. Een meisjesdroom van mij en ik vind dat dit voor nu (met de leeftijd van de kinderen) leuker is om te doen, de rondreis met de themaparken erbij.
Misschien als de twee jongsten wat ouder zijn een reis plannen naar West Amerika.
Het is natuurlijk niet zo dat we het zo maar even van onze bankrekening plukken om elk jaar erheen te gaan.;)
Ik hou het forum in de gaten.. dus als jullie volgend jaar gaan zal ik het zeker volgen..
Sowieso leuk die reisverslagen.. ik pik er een hoop leuke dingen uit.

sjemmie
05-10-13, 11:04
Hoi Yvon,

Ik denk dat je schema wel goed te doen is. Je zou inderdaad wat dingen om kunnen gooien als je in Davenport/Kissimmee zit. De afstand van Clearwater naar Davenport/Kissimmee is ongeveer een 1,5-2 uur denk ik, dus je hoeft niet perse een rustdag erna te nemen. Je zou wat drukkere dagen dan naar voren kunnen halen en dan wat rust tussendoor plannen. Vergeet niet, dat je in Orlando ook flink kunt (outlet)shoppen. Ik ben toch gauw wat uurtjes zoet in een shopping mall (of zelfs in een Walmart).

Dag 4 is zonder stops ongeveer een uur of 4-5 schat ik. Dag 6 is al gauw 5-7 uur (afhankelijk van waar je in de Everglades wilt gaan overnachten).

Ik denk dat ik SeaWorld en Universal misschien zou omdraaien. Universal komt bij mij wat drukker over dan SeaWorld, dus dan heb je eerste een drukke dag, dan een wat rustigere dag. En dan misschien Typhoon Lagoon ergens anders inplannen, of Discovery Cove ergens anders inplannen, want beide zijn "waterparken" en omdat nou 2 dagen achter mekaar te doen?

Het is maar een idee. Verder valt er nog genoeg te doen, te zien en te beleven. Je kunt daarmee de komende jaren, decennia nog wel vullen denk ik.

Succes met plannen, voorpret is ook een hoop waard.

Yvon22
05-10-13, 19:47
Dank je voor je advies. Inderdaad kunnen we de periode in Davenport/Kissimee anders indelen. De relaxdagen die ik erin heb gezet.. zijn ook shopdagen.. hahaha zeker weten dat ik de outlet winkels eens flink ga verkennen. Poeh dag 6, 5-7 uur rijden is eigenlijk wel veel. Ik zie ook eigenlijk niet veel overnachtingen/mogelijkheden in de Everglades.. Tips hierover zijn welkom. Het is sowieso even zoeken naar hotels met 1 kamer voor 2 volwassenen en 3 kinderen. Gelukkig dat ik nu al aan het kijken ben.. hahaha
Voor de afstanden/ hoe lang je van plaats tot plaats doet, kijk ik trouwens op google maps, is dat een beetje overeenstemmend met de werkelijkheid?

Esther2013
05-10-13, 21:50
Ja, die afstanden zijn behoorlijk en dan met kids, is iets om over na te denken....
Wij verbleven op Key Largo en vandaar kun je alles Keys bezoeken.
Je kunt dan ook de Everglades op doorreis naar Naples bezoeken en overnachten in Everglades is dan niet nodig, scheelt weer. Ons trok zo'n lodge ook niet echt.
Wij gebruiken ook Google Maps en Mapquest om de route te bepalen. Ik vind dit wel realistisch, onvoorziene omstandigheden daar gelaten.
We hebben vanmiddag zelf ook weer geboekt, heerlijk vooruitzicht, wat een voorpret weer!

Yvon22
05-10-13, 22:26
Leuk Esther! Alweer geboekt..de vliegtickets neem ik aan. Ik hoop een beetje goedkoop? En nu geen rondreis maar 2 plekken aan de Gulf Coast. Mij benieuwen! Ik hou jullie in de gaten... vast weer leuke ideeën straks voor onze reis.
Goed idee trouwens ipv Key West dan Key Largo te doen. Scheelt ook vanaf Miami rijden daarheen.