PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema sabrinabuisset: 1ste x Florida, sept 2014



sabrinabuisset
04-10-13, 14:50
Hallo iedereen,

Wij hebben besloten om volgend jaar september naar Florida te gaan. Voor ongeveer 2.5 week.
Dit word onze eerste keer in Florida. In Amerika zijn we afgelopen april 1 week geweest in New york.

Nu weet ik alleen niet echt hoe ik moet beginnen met mijn reisschema. Ik ben er al even mee bezig geweest.
Wat we wel al weten is naar welke plaatsen we willen bezoeken.
Kan iemand mij helpen van welk punt naar welk punt het hanigste is. En hoeveel dagen je daar dan moet zijn of er even naar toe gaan en dan door rijden naar het volgend plaatsje. Als iemand nog een leuk plaatsje of activiteiten weet waar we bijv dan langs komen hoor ik het graag!

- Orlando een dag of 6

- everglades naar dat park en daar een boottocht maken.


- Naples dag of 2 lekker wat uitrusten op het strand. de mooie pier bezoeken waar je vaak wilde dolfijnen en schildpadden ziet.


- Clear water beach (hier ben ik nog niet helemaal zeker van maar lijkt ons wel leuk voor een dagje als we nog tijd hebben willen we hier heen)

- Zwemmen met manatees in crystel river
Bedrijf heet:River Ventures Manatee Tour Center

- Sanibel Island Dit plaatsje kende ik helemaal niet maar kwam het tegen op dit forum je kan er super mooie fiets tochten maken. Zag er ook allemaal mooi uit op internet.

Over deze plaatsen zijn we nog aan het twijfelen. Geen idee of we nog tijd hebben. en over miami lees ik hier echt verschillende verhalen over de heen vind het fantastief de ander vind het helemaal niets. Fort Lauderdale, key west. miami

Ook lijkt het mij super leuk om met de cruise schip naar panama te gaan voor 2-3 dagen maar ik denk dat we dan echt langer moeten verblijven willen we ook dat nog kunnen doen.
Alvast bedankt voor de tips en het helpen! gr Sabrina

sjemmie
05-10-13, 10:16
Hallo Sabrina,

Met de cruises heb ik geen ervaring, maar voor de rest: 2,5 week lijkt heel wat, maar is zo om. De meeste plaatsen die je opnoemt, zitten aan de westkant van Florida (m.u.v. Miami, Fort Lauderdale).
Je kunt een "rondreis" maken, maar dan denk ik dat je aan 2,5 week niet genoeg hebt, om ook nog 6 dagen Orlando aan te kunnen doen. Anders zit je bijna alleen maar in de auto.

Ga ervan uit, dat de afstand Orlando - Miami ongeveer een 4-5 uur is en van Miami naar Key West ook.
Everglades vanuit Orlando is ook zo'n 4-5 uur.

Pak eens een kaart van Florida en pin de plaatsen die je wilt bezoeken en pin de plaatsen (met een ander kleurtje) die misschien wilt bezoeken. Ik pak dan altijd even maps.google.com om te kijken wat ongeveer de afstanden en reistijden zijn, om in te schatten of het interessant genoeg is en hoe lang we dan moeten blijven.

Je hebt nog tijd, dus puzzel nog een flink eind door.

Moolenschotjes
06-10-13, 22:41
Leuk vooruitzicht hebben jullie.
Afgelopen zomer zijn wij 10 dagen in Davenport en omgeving geweest en daarna naar Tampa/Clearwater beach gegaan om daarna via de golf van Mexico naar de Everglades en Key West te reizen.
Via de Key terug naar Miami en Fort Lauderdale

Zoals Sjemme aangeeft, vliegt de tijd snel en gaat er ook wat tijd zitten in het reizen.
Google Maps is super handig om een inzicht te krijgen qua afstanden en gemiddelde reistijd.

Je hebt nog voldoende tijd om wat te puzzelen...

sabrinabuisset
06-10-13, 23:10
leuk dat je reageerde!
Zo dan hebben jullie veel gedaan zeg in 10 dagen! Ik zal jullie blogs is even doornemen. Ik heb al een beetje verder gepuzzeld als ik er helemaal uit ben zal ik een nieuw onderwerp starten en het erin zetten. Deze is ook maar een beetje vaag! Maar het is lastig om jet voor de eerste keer zo uit te zoeken.

hsd jij hier in nl al hotels geboekt of ddaargelaten

sjemmie
07-10-13, 22:37
Wij zijn nogal van de zekerheid en hebben bijna alles vooraf in Nederland geregeld. Bij onze reis in 2012 hebben we een vaste plek geregeld in Nederland en hebben we eigenlijk pas later besloten om nog een rondreis te maken en hebben die grotendeels vanuit ons huurhuis geregeld. Hierbij veelvuldig gebruik gemaakt van Priceline, een website waar je kunt bieden op een bepaalde categorie hotel in een bepaald gebied. Je weet pas nadat je bod geaccepteerd is welk hotel je uiteindelijk geboekt hebt. Hier zijn dan ook weer hulp-sites om je te helpen bij het bieden (en opnieuw bieden als je bod niet geaccepteerd wordt), maar dat is een heel verhaal apart.

Hangt dus ook beetje van jezelf af. Vind je het prettig om vooraf alles geregeld te hebben, doe het dan. Wil je op de bonnefooi, kies daar dan voor. Er zijn hotels genoeg in Florida.

sabrinabuisset
07-10-13, 23:17
tnx voor je reactie!!
ik zal zo is je sites gaan bekijken wat jullie allemaal hebben gedaan in florida:)
ik heb ons schema zo goed als af tenminste de plekken en dagen waar we heen willen.
als hij helemaal af is zal ik hem plaatsen in een nieuw onderwerp.
wij Willem begin sept gegaan ik zag nu vliegticket voor 609 euro retour p p
is dit een goede prijs?

sabrinabuisset
08-10-13, 19:44
Heey Allemaal,
Wij willen in september voor de 1ste keer naar Florida gaan.
We hebben net ons reisschema gemaakt willen jullie die aub doornemen en eventueel tips of opmerkingen op geven.

Het is ook voor de eerste keer dat we een auto gaan huren en zelf van stad naar stad gaan. Vandaar dat we niet hele grote afstanden in 1 dag gaan afleggen.


Dag 1: Aankomst Orlando naar hotel Bijkomen van de reis ect
Dag 2: Seaword
Dag 3: Universals Orlando
Dag 4: Rust dag Eventueel shoppen bij een outlet
Dag 5: Disney park
Dag 6: Vanaf ons hotel in Orlando rijden we naar crystel river we pakken hier een hotel omdat we morgen in de ochtend willen zwemmen met Manatee.
Dag 7: Deze ochtend gaan we vroeg op en gaan we zwemmen met Manatee. Daarna rijden we door naar Clearwater en hier overnachten we ook.
Dag 8: We worden wakker in Clearwater en doen het rustig aan en gaan naar het strand ofzo na lekker gelamd te hebben rijden we door naar fort de soto park hier overnachten we ook.
Dag 9: In de ochtend of middag rijden we door naar Sanibal hier hebben we een hotel voor 2 dagen.
Dag 10: We zijn nog in Sanibal we huren fietsen en gaan een eindje fietsen in Darling National wildlife Reguge Dit is een mooi park met speciale fiets paden. Je kan er ook kanoen en er zijn veel vogels en schilpadden ect
Dag 11: We checken uit in ons hotel en rijden door naar Napels hier overnachten we 1 nacht. We gaan naar pier 60 waar je vaak dolfijnen kan spotten. En relaxten hier wat.
Dag 12: Vanuit Naples vertrekken we naar Everglades park. We maken hier een boottocht en wandelen wat.
Als we klaar zijn bij Everglades park rijden we door naar Key Largo Hier pakken we ook een hotel voor 1 nacht
Dag 13: We rijden vanuit Key Largo naar het puntje van Key West. We pakken een hotel dicht bij de bekende Duvel Street. We blijven hier 2 nachten.
dag 14: Rust dagje in Key west. lekker rondlopen, zwemmen ect.
Dag15: vanaf Key west rijden we weer helemaal terug naar Miami hier blijven we 1 of 2 nachten
Dag 16: Dagje in Miami b
Dag 17: Vanaf Miami Terug naar Nederland.

Dit was ie dan.

Hotels moeten we nog boeken.
We willen simpele betaalbare hotels die wel centraal liggen.

Nog een paar vragen:
Heeft er iemand al eens met Manatees gezwommen in crystel river? Bij welk bedrijf heb je dat gedaan en hoe duur was dit?
Wij hebben zelf een onderwater camera mag je die meenemen tijdens het zwemmen?

En in everglades park heb je verschillende ingangen welke ingang moeten wij hebben om een boottocht te maken?
bedankt voor het lezen en het helpen.

Esther2013
08-10-13, 20:53
Het is een mooie route geworden Sabrina, vergelijkbaar met onze van afgelopen zomer.:)
Voor sommige vragen kun je heel eenvoudig rechtsboven de zoekfunctie gebruiken.
Op dit forum is al veel geschreven over zwemmen met manatees, hotels zoeken in bepaalde plaatsen en airboattours in Everglades, dus tik even manatee of Crystal river in en er gaat een wereld voor je open.....:D
Voor een eenvoudig motel op Sanibel kan ik je Seaside Inn aanbevelen, niet duur, erg idyllisch.
Susses met je speurtocht, gr Esther

sabrinabuisset
08-10-13, 22:40
Ik zal jullie route zo is gaan bekijken op jullie blog
bedankt voor je reactie.
En hotels in florida via wat boek jij die altijd als ik vragen mag?

Mij zal zo is kijken naar dat hotel qat je als tip gaf:)
groejes

Moolenschotjes
08-10-13, 22:42
Mooie planning Sabrina, zou alleen de 1e dag wat rustiger aan doen en niet gelijk al naar SeaWorld gaan.
Vergeet niet de zo'n reis aardig vermoeiend kan zijn. Je hebt natuurlijk 17 dagen en wil daarin zo veel mogelijk doen, zoals de meesten van ons hier...

Vanuit Key Largo moet je onderweg zeker even stoppen bij Morada Bay op Islamorda Island. Wij zien daar afgelopen zomer ook geweest en het is daar super:
http://florida-usa-2013.blogspot.nl/2013/07/islamorada-key-west.html

Indien je vanuit Naples komt kan je bij diversen bedrijven langs de Tamiami Trail een Airboat Ride doen. Is heel erg leuk.
Wij vonden Captain Doug's erg leuk, omdat deze maar maximaal 6 personen meeneemt. De kapitein heeft dan meer aandacht voor de passagiers.
Kijk maar eens op ons weblog van afgelopen zomer, misschien staan er leuke ideeën voor jullie tussen...

Op Sanibel is een bezoekje aan restaurant The Bubble Room ook de moeite waard. Niks speciaals, maar erg apart!
Veel plezier met plannen.

Groeten, de Moolenschotjes

Moolenschotjes
08-10-13, 22:48
Hoi,

609 Euro is een mooie prijs, maar het ligt er ook een beetje aan met welke maatschappij en of het om een connectie vlucht gaat.
Wij vinden het erg belangrijk dat we niet te lang onderweg zijn vanuit Nederland naar eindbestemming (zeker met Kids).

Soms zitten er vluchten tussen waarbij je meer dan 16 uur onderweg bent, terwijl je via een rechtstreeks vlucht naar Orlando ongeveer 9.30 - 10 uur over doet, zoals bijvoorbeeld ArkeFly.

sabrinabuisset
08-10-13, 22:50
Mooie planning Sabrina, zou alleen de 1e dag wat rustiger aan doen en niet gelijk al naar SeaWorld gaan.
Vergeet niet de zo'n reis aardig vermoeiend kan zijn. Je hebt natuurlijk 17 dagen en wil daarin zo veel mogelijk doen, zoals de meesten van ons hier...

misschien dat ik dag 2 dan wel omruil met dag 4 dat was een rust dat:)

Vanuit Key Largo moet je onderweg zeker even stoppen bij Morada Bay op Islamorda Island. Wij zien daar afgelopen zomer ook geweest en het is daar super:
http://florida-usa-2013.blogspot.nl/2013/07/islamorada-key-west.h (http://florida-usa-2013.blogspot.nl/2013/07/islamorada-key-west.html) oh dankje daar had ik nog moet van gehoord! Zoek jet morgen gelijk even op:(

Indien je vanuit Naples komt kan je bij diversen bedrijven langs de Tamiami Trail een Airboat Ride doen. Is heel erg leuk.
Wij vonden Captain Doug's erg leuk, omdat deze maar maximaal 6 personen meeneemt. De kapitein heeft dan meer aandacht voor de passagiers.
Kijk maar eens op ons weblog van afgelopen zomer, misschien staan er leuke ideeën voor jullie

misschien een domme vraag maar wat houd Tamiami Trail in? Is dat een plek of?



Op Sanibel is een bezoekje aan restaurant The Bubble Room ook de moeite waard. Niks speciaals, maar erg apart!
Veel plezier met plannen

Groeten, de Moolenschotjes

En ik zal je blog is gaan lezen!

sabrinabuisset
08-10-13, 22:59
Hoi,

609 Euro is een mooie prijs, maar het ligt er ook een beetje aan met welke maatschappij en of het om een connectie vlucht gaat.
Wij vinden het erg belangrijk dat we niet te lang onderweg zijn vanuit Nederland naar eindbestemming (zeker met Kids).

Soms zitten er vluchten tussen waarbij je meer dan 16 uur onderweg bent, terwijl je via een rechtstreeks vlucht naar Orlando ongeveer 9.30 - 10 uur over doet, zoals bijvoorbeeld ArkeFly.


Ja die 609 euro is met arkeyfly ik wil gewoon rechtstreeks anders duurt het zo lang!

sabrinabuisset
08-10-13, 23:01
Die had ik al gelezen zie ik nu toen je op een ander bericht van mij ha geantwoord:)

Mushu
08-10-13, 23:53
De eerste dag SeaWorld vind ik juist een prima idee. Je bent over het algemeen vroeg wakker dus alle tijd in de ochtend en dan toch nog vroeg in SeaWorld kunnen zijn. Je vakantie is dan ook echt begonnen. Ik zou niet kunnen wachten met iets te gaan doen als ik op plaats van bestemming ben. En om nu op je eerste dag een beetje niks te gaan zitten doen.... Maar ik ben dan ook echt een doener, snap niets van die zogenaamde rustdagen en heb die dan ook niet tijdens mijn vakanties (en als ik thuis ben noem ik dat vervelen :)). Verder heb je zo toch een prima schema samengesteld. Weet je al welk Disney park je gaat bezoeken? Er zijn trouwens enorm veel airboat tours te doen in Florida. Voor zo ver ik weet mag dat niet in de everglades zelf maar wel vlak er buiten. Even googlen welke er in jouw route ligt en boeken maar. Ding Darling park ben ik ook geweest en vond ik erg leuk, zou zeker gaan fietsen.

sabrinabuisset
09-10-13, 00:12
Verder heb je zo toch een prima schema samengesteld. Weet je al welk Disney park je gaat bezoeken? Er zijn trouwens enorm veel airboat tours te doen in Florida. Voor zo ver ik weet mag dat niet in de everglades zelf maar wel vlak er buiten. Even googlen welke er in jouw route ligt en boeken maar. Ding Darling park ben ik ook geweest en vond ik erg leuk, zou zeker gaan fietsen.

hallo,
ja misschien dat de parken nog gaan veranderen maar seaworld gaan we zeker bezoeken!
Me vriend wil heel graag naar Disney omdat hij ook nog nooit in Parijs is geweest.
Jij toevallig een tip welk park?

verder leuk Bush gardens mij ook wel leuk. En waterpark aquarico ofzoiets
had ook z'n voordeel flex pakket gezien kon je naar sea world, Bush gardens en dat aqua park iets van 120 euro zo uit mijn hoofd misschien wat meer misschien wat minder.
en omdat seaword 50 jaar bestaat kreeg je bij dit pakket het 2de flex pakket voor de helft dus samen was het iets van 160-170 euro om met 2e 3 parken te bebezoeken.

maar het is lastig je kan ze niet allemaal bezoeken we willen ook echt langs al die leuke andere plaatsen.

ding darling park zal ik is opzoeken wat het precies is. Heb het al wel keer eerder gelezen.
groetjes

Ta2 Gerrit
09-10-13, 09:37
Die had ik al gelezen zie ik nu toen je op een ander bericht van mij ha geantwoord:)

Mod. Ta2 Gerrit; Om verwarring te voorkomen (zie boven) en omdat dubbel posten op dit forum niet gewenst is heb ik jou beide (identieke) topics uit Reisschema's samengevoegd. Dit maakt het zowel voor jou als de beantwoorders makkelijker, alles op één plek.
Ook is het niet de gewoonte dat er bij ieder antwoord de quote (citaat) geplaatst wordt, als dat antwoord direct onder de vraag staat. Dat neemt alleen maar ruimte in beslag, en vandaar dat er ook een aantal verwijderd zijn door de moderators. Bij wisseling van pagina's (na 10-20-40 berichten, al naar gelang de instelling) is dit wel toegestaan/gewenst.

Lelli Kelly
09-10-13, 09:37
"....en omdat seaword 50 jaar bestaat kreeg je bij dit pakket het 2de flex pakket voor de helft dus samen was het iets van 160-170 euro om met 2e 3 parken te bezoeken."

Wil je misschien de link geven waar je deze aanbieding zag?

Mushu
09-10-13, 11:06
Ik zelf kan niet goed kiezen welk Disney park je moet doen, ik doe ze altijd allemaal! Mijn lievelingspark is Animal Kingdom maar smaken verschillen. Je zou voor Magic Kingdom kunnen gaan omdat dat het park is waar het allemaal mee is begonnen. Dat is dan ook het park zoals je verwacht van een Disney park. Sommige kiezen voor Epcot omdat het het minst Disney achtig zou zijn en wat meer volwassen maar pas op je komt die prinsessen en Mickey overal tegen :). De studio's wordt het vaakst als minst leuke park genoemd. De eerste keer dat ik ging vond ik het een erg leuk park, ook goed te doen in 1 dag. Moeilijk hoor. Kijk anders eens op internet wat de parken te bieden hebben en waar jullie de meeste leuke attracties zien. Voor Disney geldt wat mij betreft dat je nooit een verkeerde keuze maakt want elk park is leuk, maar welke het leukste is?
En ja, je kan niet alles doen in 1 vakantie. Daarom komen de meeste mensen nog een keer naar Florida en nog een keer en nog een keer....

sabrinabuisset
09-10-13, 12:21
"....en omdat seaword 50 jaar bestaat kreeg je bij dit pakket het 2de flex pakket voor de helft dus samen was het iets van 160-170 euro om met 2e 3 parken te bezoeken."

Wil je misschien de link geven waar je deze aanbieding zag?

Ik heb van de week vakantie boeken opgehaald bij d reizen.
De actie staat in het boek Holland international.
Ik heb het nu voor me dit is de actie:
50% korting op het 2de kaartje op een Multi ticket seaworld, bush garden & aquatica.
Geldig voor bezoekers van 1/4 tot 31/10
Om gebruik te maken van deze aanbieding dient de speciaal extra faciliteit ingeboekt te worden in tui online.

Dit staat in het prijslijsten boekje achteraan bij de prijzen van de parken.

En dat ticket houd in:
14 dagen onbeperkt naar
Seaworld, busch gardens en aquatica.
Inclusief vervoer per busch gardens met een shuttel express vanaf Orlando naar tampa.
Kosten zijn of 107 euro of 114 euro per persoon licht eraan wanneer je gaat in 2014

Dus stel 114 euro voor 1 persoon zn ticket voor 3 parken
2de persoon kosten dan 57 euro
Dus samen ben je dan 171 euro kwijt onbeperkt 14 dagen naar deze 3 parken.

Wel staat er boven de prijslijsten van de attractieparken de excursies zijn alleen te boeken met een hotel overnachting. maar dat is geen probleem keuzes genoeg. en je kan dan ook gewoon 1 dag een hotel boeken.


Ik had nu eens een reis aangeklikt bij holland internatinal. Bij stap 3 kon je dan de extra kiezen.
Ik had die actie aangeklikt. En dan is het nu zelfs nog goedkoper kijk!!

SeaWorld Parks &
Entertainment tickets
Typekies 50pr. Korting 3-park SeaWorld,Busch Gard.,Aquatica Multipark ticket SeaWorld & Busch Gardens Seaworld Orlando dagpas Busch GardensAfrica, Tampa dagpas Multipark ticket SeaWorld & Aquatica Multipark Ticket Seaworld,Busch Gardens & Aquatica


persoon 1Ingangsdatumvr 05-09-2014 za 06-09-2014 zo 07-09-2014 ma 08-09-2014 di 09-09-2014 wo 10-09-2014 do 11-09-2014 vr 12-09-2014 za 13-09-2014 zo 14-09-2014 ma 15-09-2014 di 16-09-2014 wo 17-09-2014 do 18-09-2014 vr 19-09-2014 za 20-09-2014




57,00 Wis (javascript:__doPostBack('ctl14$ExtraInfoRepeater$ ctl01$ExtraInfo$TravellerRepeater$ctl00$ExtraInfoT raveller$ClearLinkButton',''))




persoon 2

Typekies 50pr. Korting 3-park SeaWorld,Busch Gard.,Aquatica Multipark ticket SeaWorld & Busch Gardens Seaworld Orlando dagpas Busch GardensAfrica, Tampa dagpas Multipark ticket SeaWorld & Aquatica Multipark Ticket Seaworld,Busch Gardens & Aquatica


Ingangsdatumvr 05-09-2014 za 06-09-2014 zo 07-09-2014 ma 08-09-2014 di 09-09-2014 wo 10-09-2014 do 11-09-2014 vr 12-09-2014 za 13-09-2014 zo 14-09-2014 ma 15-09-2014 di 16-09-2014 wo 17-09-2014 do 18-09-2014 vr 19-09-2014 za 20-09-2014




57,00 Wis (javascript:__doPostBack('ctl14$ExtraInfoRepeater$ ctl01$ExtraInfo$TravellerRepeater$ctl01$ExtraInfoT raveller$ClearLinkButton',''))



Totaal: €
114,00




Wauw wat een te gekke actie! Voor dat geld per persoon zit je normaal nog niet eens in 1 park!

sabrinabuisset
09-10-13, 12:22
Heey Mushu,
Bedankt voor je reactie.
Ja ik zit nu echt te twijfelen welk park zie hier boven de goedkope actie. Die is toch ook wel heel aantrekkelijk en niet duur! :)
Ik zal het er is met mijn vriend over hebben. En dan kunnen we nog 1 dag naar Disney. maar dan moeten we denk wel universals laten vallen..