PDA

Bekijk Volledige Versie : sms-en enz. wordt in Florida strenger aangepakt vanaf deze week



Ritchie
30-09-13, 16:09
Zie hieronder voor het bericht:

"TAMPA (FOX 13) -It's almost time to stash away cell phones. Florida's texting and driving law goes into effect on Tuesday.
The law's goal is simple: to keep Florida's roads safe. But some argue the new texting law has some typos. Texting alone won't get you pulled over. It's a secondary offense.
Drivers have to be in violation of another law first, like speeding.
Not every function on your phone is forbidden. Drivers can still use phones for music, navigation apps, or to pick up a call.
The law also states you can still text or email when you're stopped at a red light.
Drivers first texting and driving violation will result in a $30 fine. Each texting ticket after that counts as a moving violation, so it can increase your insurance premium and add points to your drivers license.


bron: http://www.myfoxorlando.com/story/23561771/2013/09/29/texting-and-driving-law-goes-into-effect-tuesday

koenkamphuys
30-09-13, 17:51
Lachertje die $30 ... Hier € 210. En dan nog eens als "secondary offense".

Mijn zwager is een keer hard aangereden door een tiener die aan het sms-en was. Beiden hebben veel geluk gehad gezien de snelheid waarmee zij achterop knalde. Goed dat het bij herhaling leidt tot verhoging van de premie en punten op het rijbewijs.

Cindy1969
30-09-13, 21:55
Inderdaad een lachertje, vind dat ze overal net zo streng moeten zijn als hier. Vind het echt een no-go om je mobiel te gebruiken tijdens het rijden, voor wat voor functie dan ook. Als mijn telefoon gaat is er geen haar op mijn hoofd die eraan denkt hem op te nemen. Bel even later wel terug ;)

Lea
01-10-13, 13:31
Al gaat mijn foon af in de auto, kan hem niet eens aannemen ligt achter mijn stoel in de tas dus die heb ik echt zomaar niet te pakken.

PENPE
02-10-13, 03:34
Wij hebben er vandaag eens op gelet, wij merkten eigenlijk weinig verschil......

En het gekke van deze wet is dan weer, dat het wel is toegestaan als je stilstaat bij een verkeerslicht :confused:

Ta2 Gerrit
02-10-13, 09:54
Ik denk ook dat het (voorlopig) geen verschil zal maken, ze kunnen je er immers toch niet voor aanhouden. Foutje, bedankt.

Njit
02-10-13, 10:07
Nu is het ook wel makkelijker om je telefoon te checken in een automaat.. je hoeft immers niet te schakelen..