PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema kurtels: Orlando-Golfkust-Everglades-Keys-Miami, 2014



kurtels
27-09-13, 17:50
Zo... De kogel is door de kerk http://forum.allesamerika.com/images/smilies/icon_e_biggrin.gif Na 2 x New York en de afgelopen 2 jaar de west kust is het nu tijd voor Florida. De vliegtickets zijn geboekt en mijn vriendin (26 jaar) en ik (29 jaar) hebben al redelijk wat opzoekwerk achter de rug ( onze interesses zijn ook heel ruim : steden, natuur, shoppen, attractieparken,zon, zee en mooie stranden,... ) en komen voorlopig op de volgende route :

Dag 1 : 27/05/2014 : Brussel - New York
Dag 2 : 28/05/2014 : New York
Dag 3 : 29/05/2014 : New York
Dag 4 : 30/05/2014 : New York
Dag 5 : 31/05/2014 : New York - Orlando
Dag 6 : 01/06/2014 : Orlando ( Universal Studios )
Dag 7 : 02/06/2014 : Orlando ( Daytona Beach of Kennedy Space Center )
Dag 8 : 03/06/2014 : Orlando ( Seaworld )
Dag 9 : 04/06/2014 : Orlando ( Shoppen )
Dag 10: 05/06/2014 : Orlando - Tampa ( Bushgardens )
Dag 11: 06/06/2014 : Tampa - Golfkust
Dag 12: 07/06/2014 : Golfkust
Dag 13: 08/06/2014 : Golfkust
Dag 14: 09/06/2014 : Golfkust
Dag 15: 10/06/2014 : Golfkust
Dag 16: 11/06/2014 : Golfkust
Dag 17: 12/06/2014 : Golfkust - Homestead ( Everglades )
Dag 18: 13/06/2014 : Homestead - Keys
Dag 19: 14/06/2014 : Keys
Dag 20: 15/06/2014 : Keys
Dag 21: 16/06/2014 : Key West - Miami Beach
Dag 22: 17/06/2014 : Miami Beach
Dag 23: 18/06/2014 : Miami Beach
Dag 24: 19/06/2014 : Miami Beach
Dag 25: 20/06/2014 : Miami - Brussel


Voor de Golf van Mexico hebben we 6 volledige dagen. Maar ik vind het moeilijk om in te schatten hoeveel tijd we voor alles nodig hebben en waar (stad/badplaats/eiland/...) we het beste kunnen overnachten ( mooie locatie , eventueel aan het strand )dus met andere woorden hoe gooien we dit stuk in een goede planning???? De reistijden en afstanden zijn in vergelijking met de Westkust in ieder geval peanuts.

Wat we aan de Golfkust willen zien is / doen is : ( ik weet niet of dit haalbaar is )

* Zwemmen met de Manatees ( Crystal River ???? )
* Honeymoon en Caladesi Island
* St Petersburg
* Fort De Soto
* Siesta Key ( eventueel )
* Sanibel / Captiva Island
* JN Darling Wildlife Refuge
* Naples / Marco Island

* Voor de 3 overnachtingen op de Keys , slapen we best 3 nachten op Key West of verdelen we de overnachtingen beter over enkele Keys ??
* In Miami sluiten we de vakantie af. We gaan lekker genieten van het strand een beetje shoppen ( welke mall/outlet is de moeite ? ) , een hop on/off tour om een beeld te krijgen van Miami ,
eventueel een boottocht door Biscayne Bay,... en voor de rest zijn leuke bars en restaurantjes uiteraard welkom.

Alle hulp is welkom dus Florida kenners laat jullie maar eens lekker gaan ... http://forum.allesamerika.com/images/smilies/icon_thumbup.gif http://forum.allesamerika.com/images/smilies/icon_e_biggrin.gif

En in ieder geval alvast bedankt allemaal.


Groetjes Kurt

Esther2013
27-09-13, 18:57
Wat een heerlijk vooruitzicht, Kurt, van alles een beetje, hoewel menig forummer je een langere tijd in Orlando zal adviseren...
Ik zou zelf de overnachting in Homestead (wij vonden het niets daar, alleen Airboattour bij Alligator Farm gedaan) overslaan en doorrijden naar Key Largo als je onderweg de Airboattour hebt gedaan. Dan kunnen jullie de volgende dag lekker op het gemak naar Key West rijden en bijv. Een stop maken bij Morada Bay Café op Islamorada en/of bij Bahia Honda State Park.
Inschatten vd afstanden kun je gemakkelijk doen door de gewenste plaatsen in te voeren bij Google Maps of Map Quest.
Zo krijg je een beetje een idee wat haalbaar is op een dag.
Verder zou ik wat reisverslagen lezen van Forumers om eens te kijken wat je echt wilt zien en wat je misschien moet bewaren voor een volgende keer :).
Veel plezier met de voorpret!

kyra77
08-01-14, 18:36
Wat een heerlijk vooruitzicht, wij willen ook richting Tampa Golfkust, maar zitten inderdaad te denken hoelang we daar kunnen blijven. Homestad is dus een afrader lees ik, althans een dagtrip zou dus voldoende zijn.
Ook zitten we nog in dubio hoeveel dagen The Keys te doen.
Succes Kurt met de voorbereidingen, ben je al een stukje verder met de voorbereidingen??

gr Kyra

Stinsa
08-01-14, 20:48
Ik kan je aanraden om St. Petersburg een hele week te verblijven. We hebben zelf een apartement gehuurd in de buurt Old North East en dat was echt geweldig. Op loopafstand van de baai en de Vinoy. En ipv de Universal Studio's zou ik zeker Islands of Adventure aanraden als je van plan was om maar een dag te gaan. Als je de andere keys ook wil bekijken dan kan je je nachten natuurlijk verdelen maar wij trekken er meestal gewoon een dag voor uit om naar toe te rijden en te stoppen onder weg waar we willen en dan verblijven we op Duval street zelf huren fietsen overdag. Heerlijk! Prachtig vooruitzicht in ieder geval!

Moolenschotjes
10-01-14, 21:38
Hoi Kurt,

Leuke planning hebben jullie en Bush Gardens is zeker de moeite waard om te bezoeken. Wij sluiten ons helemaal aan bij Esther om onderweg naar Key West even langs Morada Bay Café op Islamorada te gaan - is werkelijk een paradijsje!
Afgelopen zomer hebben wij ook één nacht overnacht in Florida City/Homestead (Travelodge). Er zijn niet heel veel spannende dingen daar., maar er zitten wel een paar leuke restaurants (Applebees) en naast travelodge zit een My Yoghurt Bliss waar je heerlijke ijsjes zelf kunt samenstellen.
Het is een handige uitval basis voor de avond om de volgende dag weer lekker vroeg te vertrekken richting de Key of eventueel een Airboat ride / bezoek aan Everglades.

Op Key West kunnen wij het SouthernMost Comfort hotel aanbevelen. Een prachtig hotel gelegen nabij het strand en aan het begin van de bruisende en bekende straat - Duval Street.
Kijk maar eens op ons blog voor een indruk: http://florida-usa-2013.blogspot.nl/2013/07/tamiami-trail-airboat-ride.html en http://florida-usa-2013.blogspot.nl/2013/07/islamorada-key-west.html

Op MiamiBeach is het ook erg leuk om fietsen te huren en langs de beach/Blvd te cruisen. Wij vonden het super leuk om te doen en gaan het aankomende zomer vast en zeker weer doen....
Succes nog met het plannen van jullie vakantie en de voorbereidingen.