PDA

Bekijk Volledige Versie : Oad failliet: Wie heeft er ook geboekt via Oad/globe?



Valeo
27-09-13, 17:22
Hallo medeforumleden

Wij hebben onze reis via Globe reisburo geboekt, maar door het faillisement is alles ineens heel onzeker geworden.
Hebben meer mensen hier last van en kunnen we elkaar op de hoogte houden?

groetjes
Valeo

moonlight91
27-09-13, 20:39
wat vervelend om te horen, ik heb geen ervaring hier mee, wel onlangs ben ik gedupeerd door het faillisement van Cleverhotels (2 kamers voor 7 nachten in Orlando geboekt)
helaas heb ik nog steeds mijn geld niet terug, het gaat hier ook om een duits bedrijf en valt dus niet in het waarborg fonds
daarbij het hotel vele malen duurder opnieuw geboekt
ik begrijp dus maar al te goed hoe je je voelt, kan je alleen maar sterkte wensen in deze situatie

nicolea
27-09-13, 20:47
De vraag is....heb je via Globe je reis bij Oad geboekt....of bij een andere reisorganisator. Oad is gedekt door SGR en een evt. andere reisorganisaor heeft bij faillisement van reisburo uitvoeringsplicht, dus in beide gevallen geen zorgen! Reisburo al gecontacteerd? De meeste Globe kantoren blijven gopend.

Valeo
27-09-13, 20:53
@moonlight oh dat is ook een heel vervelende situatie, jij ook veel sterkte. Wanneer ga jij naar Amerika?

@nicolea ik heb via een globe (die dichtgaat) geboekt, maar niet bij OAD. Ik moet even afwachten hoe het allemaal verder gaat, ik maak me nog geen echte zorgen hoor.

nicolea
27-09-13, 20:57
Valeo...als je via een andere touroperator geboekt hebt gaat Globe je persoonsgegevens doorgeven aan de betreffende t.o.(Dat is verplicht bij een faillisement) Zij zullen naar alle waarschijnlijkheid je reis zelf gaan afhandelen, of als het Arke/Holland International is de reis via 1 van hun eigen kantoren in de buurt laten overnemen, en direct contact met je opnemen. Maar dat komt allemaal goed hoor!

moonlight91
28-09-13, 08:08
wij vertrekken over 2 weken weer
ik boek altijd alles zelf, los van elkaar via internet
wij hebben nu een betwisting lopen via mastercard, misschien ligt daar voor ons een lichtpuntje om het geld nog terug te krijgen..
zo niet slapen we deze keer heel duur...
ik heb in mijn omgeving nu ok enkele dingen gehoort van gedupeerde bij oad
en zoals Nicolea beschrijft zo begrijp ik het ook van de meeste, in iedergeval ben je verzekerd van je geld terug

buurea
02-10-13, 19:45
Had via globe geboekt. Tui neemt reis over.

Valeo
03-10-13, 18:36
Moonlight geniet er lekker van!!!

wij zijn gebeld door Kuoni dat zij alles over gaan nemen behalve de autohuur. Maar wij zouden mail krijgen over hoe nu verder maar daar zit ik nog op te wachten.

buurea is bij jou alles al helemaal geregeld?

nicolea
04-10-13, 07:22
Toch geen Sunny Cars Valeo? Die zijn niet gedekt in SGR :-(

Valeo
04-10-13, 21:09
Ja nicolea wel sunny cars!

corrus
04-10-13, 22:40
Er is geen enkele car broker die dat wél is... ;)

nicolea
08-10-13, 16:52
wel in een pakket via een toroperator.....maar niet indien los bijgeboekt helaas

nancyvv
19-10-13, 16:44
wij hadden via globe bij oad geboekt, 3 dagen voor vertrek het faillissement. vliegtickets, auto huur, villa in orlando, hotel in fort meyer, hotel in clearwater allemaal geboekt via oad, alleen miami niet.
OAd kon ons geen mededelingen doen, en ben zelf gaan bellen, eerst UNITED, onze tickets waren betaald door oad, de villa en de hotels ook, wij zijn dus ook gewoon gegaan, zonder verdere berichten van oad/SGR, die waren gewoon weg niet te bereiken.
Alleen onze autohuur was niet betaald. deze hebben we gewoon mee gekregen, en vanmorgen bij inleveren gaven ze aan het totaal bedrag van de creditcard te gaan afschrijven, en dit claim ik weer bij sgr.
uit eindelijk een super vakantie gehad maar het was wel erg schrikken 3 dagen voor vertrek, en heeeel veel bellen naar de USA.