PDA

Bekijk Volledige Versie : Oad failliet: Wie heeft er ook geboekt via Oad/globe?



Valeo
27-09-13, 17:22
Hallo medeforumleden

Wij hebben onze reis via Globe reisburo geboekt, maar door het faillisement is alles ineens heel onzeker geworden.
Hebben meer mensen hier last van en kunnen we elkaar op de hoogte houden?

groetjes
Valeo

moonlight91
27-09-13, 20:39
wat vervelend om te horen, ik heb geen ervaring hier mee, wel onlangs ben ik gedupeerd door het faillisement van Cleverhotels (2 kamers voor 7 nachten in Orlando geboekt)
helaas heb ik nog steeds mijn geld niet terug, het gaat hier ook om een duits bedrijf en valt dus niet in het waarborg fonds
daarbij het hotel vele malen duurder opnieuw geboekt
ik begrijp dus maar al te goed hoe je je voelt, kan je alleen maar sterkte wensen in deze situatie

nicolea
27-09-13, 20:47
De vraag is....heb je via Globe je reis bij Oad geboekt....of bij een andere reisorganisator. Oad is gedekt door SGR en een evt. andere reisorganisaor heeft bij faillisement van reisburo uitvoeringsplicht, dus in beide gevallen geen zorgen! Reisburo al gecontacteerd? De meeste Globe kantoren blijven gopend.

Valeo
27-09-13, 20:53
@moonlight oh dat is ook een heel vervelende situatie, jij ook veel sterkte. Wanneer ga jij naar Amerika?

@nicolea ik heb via een globe (die dichtgaat) geboekt, maar niet bij OAD. Ik moet even afwachten hoe het allemaal verder gaat, ik maak me nog geen echte zorgen hoor.

nicolea
27-09-13, 20:57
Valeo...als je via een andere touroperator geboekt hebt gaat Globe je persoonsgegevens doorgeven aan de betreffende t.o.(Dat is verplicht bij een faillisement) Zij zullen naar alle waarschijnlijkheid je reis zelf gaan afhandelen, of als het Arke/Holland International is de reis via 1 van hun eigen kantoren in de buurt laten overnemen, en direct contact met je opnemen. Maar dat komt allemaal goed hoor!

moonlight91
28-09-13, 08:08
wij vertrekken over 2 weken weer
ik boek altijd alles zelf, los van elkaar via internet