PDA

Bekijk Volledige Versie : Let op ivm bagageverzekering bij SUV/minivan



wendy1
27-09-13, 14:47
Tijdens onze reis is in onze auto (suv) ingebroken (op een parkeerplaats bij de toysrus in Orlando). We hebben aangifte gedaan en bij thuiskomst een schadeclaim gedaan bij Europeesche.

Helaas pindakaas......in de voorwaarden staat dat alleen bagage/kostbaarheden zijn verzekerd als ze in een afsluitbare kofferbak hebben gelegen of als de kofferruimte was afgesloten dmv een rolhoes.
Daar deze beide niet aanwezig zijn bij een suv/minivan, krijg je niks vergoed!! Dus mocht je een suv huren, kijk de voorwaarden goed na.



:mad::mad::mad::mad:

Hans van Demen
27-09-13, 15:14
Staat duidelijk in de voorwaarden van de reisverzekering van de Europese zie artikel 2.6.3 dus dit had je kunnen/moeten weten.

Meestal zit er bij een SUV een oproldekzeiltje om de bagageruimte aan het oog te ontrekken.
Ook bijna niemand weet dat dit soort verzekeringen ook niet dekken als er gestolen wordt vanuit een bestelwagen of SUV als deze op een kampeerplaats staat.

wendy1
27-09-13, 16:10
Staat duidelijk in de voorwaarden van de reisverzekering van de Europese zie artikel 2.6.3 dus dit had je kunnen/moeten weten.

Meestal zit er bij een SUV een oproldekzeiltje om de bagageruimte aan het oog te ontrekken.
Ook bijna niemand weet dat dit soort verzekeringen ook niet dekken als er gestolen wordt vanuit een bestelwagen of SUV als deze op een kampeerplaats staat.

Sterker nog, je bent ook niet verzekerd als je je bagage in de auto laat zitten als je in een hotel overnacht. Wij hebben wel eens n paar koffers in de auto laten staan als we een airporthotel hadden voor 1 nacht en namen maar 1 koffer mee het hotel in.

Wij hebben in al onze 6 suv's nog nooit een afdekzeiltje gehad. Wij hadden een afdekzeil bij de walmart gekocht, maar dat was niet voldoende helaas.

knaapje
27-09-13, 20:57
Uit de voorwaarden van de reisverzekering via Expedia (Mondial):

Artikel 10. Voorzichtigheidsclausule
Geen recht op vergoeding bestaat in de volgende gevallen:

10.4.
Diefstal van of uit motorrijtuigen:
a. Diefstal van geld en reischeques van of uit motorrijtuigen;
b. Diefstal van de overige verzekerde reisbagage van of uit motorrijtuigen, tenzij
verzekerde
kan aantonen dat:
��
deze van buitenaf niet zichtbaar is achtergelaten in een deugdelijk afgesloten
kofferruimte*, de diefstal tussen 07.00 uur en 22.00 uur locale tijd heeft
plaatsgevonden en er sporen van braak aanwezig zijn. Er bestaat echter nimmer
recht op vergoeding indien de verzekerde reisbagage langer dan 24 uur onbeheerd
is achtergelaten.
��
deze onbeheerd is achtergelaten tijdens een korte onderbreking van de reis om te
pauzeren dan wel tijdens een noodsituatie en er sporen van braak aanwezig zijn. In
dit geval bestaat voor kostbaarheden, reisdocumenten, foto-, film-, video/dvd-,
computer- en telecommunicatie-apparatuur uitsluitend recht op vergoeding indien
deze van buitenaf niet zichtbaar zijn achtergelaten in een deugdelijk afgesloten
kofferruimte*.
* Bij motorrijtuigen met een derde of vijfde deur of bij een stationcar dient de kofferruimte
bovendien afgedekt te zijn met een hoedenplank of een soortgelijke, vastgemonteerde
voorziening.

Weinigen zullen er van te voren aan denken. Meestal lees je de voorwaarden pas als het nodig is, achteraf, helaas!

angelique100
27-09-13, 21:26
Wendy dit is zeker heel vervelend! Ik moet bekennen dat ik ook niet op de hoogte was van deze uitsluiting. (wij huren altijd een minivan).
Ik heb er niet echt op gelet maar kan mij niet herinneren ooit een afdek rol of wat dan ook gezien te hebben in al onze gehuurde minivans,..
Hopelijk waren de koffers niet al tegoed gevuld,..

Fleurida
27-09-13, 22:22
Wij hebben een zwart laken bij Walmart gekocht, jaren geleden al toen we een rondreis maakten. Dit omdat wij altijd één koffer in de auto laten liggen en nog wat andere losse spullen. Het is geen garantie dat ze je auto niet losbreken maar je maakt de boel praktisch onzichtbaar achterin met hulp van de getinte ramen. Dit ook omdat er eigenlijk nooit een afdekzeil achterin zit. Niet is de SUV's en ook niet in de minivan's die we in de loop der jaren gehuurd hebben. Ik wist het niet maar onze verzekering heeft dezelfde voorwaarden(Interpolis):(

laanvdj
28-09-13, 08:40
Erg vervelend, is gelijk een domper op de vakantievreugde.
ik hoop dat je geen waardevolle of onvervangbare spullen in je auto had.

hannie
28-09-13, 09:52
EEn zwart laken is ook niet goed genoeg want ik lees in het bericht van knaapje dat het een vastgemonteerde voorziening moet zijn.
Wij hebben in onze eigen auto wel zo'n soort rolding wat de bagageruimte afdekt maar ik heb het ook nog nooit in een huurauto gezien.
Zouden er wel huurauto's zijn waar zo'n ding in zit? Misschien kan iemand die bijna op reis gaat dit eens navragen bij de balie van de verhuurder.

Fleurida
28-09-13, 11:32
Daarom hebben wij ook een zwart laken gekocht, het is niet afdoende voor de verzekering maar je maakt je spullen die nog in de auto liggen heel slecht zichtbaar icm de wat donkerder getinte achterramen. Je moet toch wat proberen;)

Ta2 Gerrit
28-09-13, 11:35
Zouden er wel huurauto's zijn waar zo'n ding in zit? Misschien kan iemand die bijna op reis gaat dit eens navragen bij de balie van de verhuurder.

In de midsize SUV's zit vaak wel zo'n "rolluik". In de grotere SUV's, minivans en crossovers niet.

hannie
28-09-13, 15:33
In de midsize SUV's zit vaak wel zo'n "rolluik". In de grotere SUV's, minivans en crossovers niet.
Maar als je wil zou je dan een standard SUV kunnen krijgen met zo'n afdek rolding? Je kunt ze je er ook uit halen, dus vraag me af of ze die misschien niet ergens hebben liggen.

PENPE
28-09-13, 17:44
Maar als je wil zou je dan een standard SUV kunnen krijgen met zo'n afdek rolding? Je kunt ze je er ook uit halen, dus vraag me af of ze die misschien niet ergens hebben liggen. Onze buren hebben overigens wel een SUV meegekregen met een rolhoes in de bagageruimte, maar de kans dat je zo'n auto krijgt is niet echt groot ( BMW X5 )

De auto die wij hebben heeft in de bodem van de bagageruimte een apart opbergvak met een deksel, dan ligt alles in ieder geval wel goed uit het zicht. Alle Standard- en FullSize SUV's en ook de Crossovers die ik heb gehad waren voorzien van zo'n opbergvak, dus denk dat dit standaard is bij de grotere auto's.

Riverwood
28-09-13, 18:26
Bij inbraak in de auto zijn de spullen in dit opbergvak in de bagageruimte ook niet verzekerd, vrienden van ons hebben dit kortgeleden meegemaakt.

Groetjes Henke.

Ta2 Gerrit
28-09-13, 19:40
Onze buren hebben overigens wel een SUV meegekregen met een rolhoes in de bagageruimte, maar de kans dat je zo'n auto krijgt is niet echt groot ( BMW X5 )

De auto die wij hebben heeft in de bodem van de bagageruimte een apart opbergvak met een deksel, dan ligt alles in ieder geval wel goed uit het zicht. Alle Standard- en FullSize SUV's en ook de Crossovers die ik heb gehad waren voorzien van zo'n opbergvak, dus denk dat dit standaard is bij de grotere auto's.

DE BMW X5 is qua afmeting een beetje midsize SUV en bovendien een Europese auto, die bijna altijd die voorziening hebben. En in dat opbergvak van de grotere SUV's kun je inderdaad wel kostbaarheden kwijt, maar een komplete koffer er in stouwen zal wat moeilijker worden :o


Maar als je wil zou je dan een standard SUV kunnen krijgen met zo'n afdek rolding? Je kunt ze je er ook uit halen, dus vraag me af of ze die misschien niet ergens hebben liggen.

Los in de garage hebben liggen kun je gevoeglijk vergeten. Alles wat daar los ligt word binnen een halve dag gejat. Dat was althans de boodschap die ik kreeg toen ik daar 2 losse stoelen uit de Suburban wilde parkeren die ons i.v.m. een rolstoel stevig in de weg stonden. Die werden dus vriendelijk geweigerd.

PENPE
29-09-13, 03:28
Bij inbraak in de auto zijn de spullen in dit opbergvak in de bagageruimte ook niet verzekerd, vrienden van ons hebben dit kortgeleden meegemaakt.

Groetjes Henke. Daar had ik het ook niet over, ik gaf alleen even aan dat er huurauto's zijn met standaard een opbergvak in de bodem ;-)

wendy1
30-09-13, 11:53
Het meest kostbare waren de 2 ipads van de kids :-(

Toen we terug bij de auto kwamen merkte we dat het bleepje anders was toen we de auto open maakte. Ze hebben de auto niet opgebroken dmv het sleutelgat, maar het signaal opgevangen toen we de auto deden afsluiten. toen we ver genoeg weg waren konden ze zo de auto openen.....

Volgens de politie staan de dieven op parkeerplaatsen te wachten op vooral huurauto's van toeristen omdat zij meestal veel bagage in de auto laten liggen...

Was een enorme domper vooral omdat we 2 x naar het politiebureau moesten, wat je zo een middag in beslag neemt.

Gr
Wendy

corrus
30-09-13, 11:56
Daar had ik het ook niet over, ik gaf alleen even aan dat er huurauto's zijn met standaard een opbergvak in de bodem ;-)
Nee, niet allemaal...

Njit
30-09-13, 14:32
Toen we terug bij de auto kwamen merkte we dat het bleepje anders was toen we de auto open maakte. Ze hebben de auto niet opgebroken dmv het sleutelgat, maar het signaal opgevangen toen we de auto deden afsluiten. toen we ver genoeg weg waren konden ze zo de auto openen.....

schijnt steeds vaker voor te komen:

http://autos.aol.com/article/car-thieves-using-new-wireless-technology-to-break-into-cars/ (http://autos.aol.com/article/car-thieves-using-new-wireless-technology-to-break-into-cars/)

Wat voor een auto had je?

wendy1
01-10-13, 17:31
Wat voor een auto had je?

Een GMC Yukon.

Een prachtige auto trouwens ;-)

pumi1000
01-10-13, 20:09
Das echt balen. Vooral omdat de inbraak op zo'n manier is gebeurd. Veel mensen huren een SUV en wij hebben ook nog nooit zo'n rolhoes gehad. Denk dat iedereen die een rondreis maakt er niet aan ontkomt om bagage in de auto achter te laten als je bv een nationaal park bezoekt. Tijdens onze rondreis in het westen zag je alle auto's vol met bagage overal.

Hans van Demen
02-10-13, 08:59
pumi1000;192673 Denk dat iedereen die een rondreis maakt er niet aan ontkomt om bagage in de auto achter te laten als je bv een nationaal park bezoekt. Tijdens onze rondreis in het westen zag je alle auto's vol met bagage overal.


Het westen van de states kun je totaal niet vergelijken met de mentaliteit van Florida.

Njit
02-10-13, 09:51
En de mentaliteit is in Florida ook niet overal gelijk :)

PENPE
04-10-13, 16:57
..maar het signaal opgevangen toen we de auto deden afsluiten. toen we ver genoeg weg waren konden ze zo de auto openen..... Ik ga zo naar Fla Mall, zal de auto dan ook 'gewoon' met de sleutel op slot doen...;)

pumi1000
04-10-13, 17:49
Het westen van de states kun je totaal niet vergelijken met de mentaliteit van Florida.

Bedoel je dit positief of negatief?

Ritchie
04-10-13, 19:25
Nee, niet allemaal...

Klopt had ik ook niet Corrus :)

PENPE
04-10-13, 23:31
De auto die wij op dit moment hebben heeft in de bodem van de bagageruimte een apart opbergvak met een deksel, dan ligt alles in ieder geval wel goed uit het zicht. Alle Standard- en FullSize SUV's en ook de Crossovers die ik heb gehad waren voorzien van zo'n opbergvak, dus denk dat dit standaard is bij de grotere auto's.

Met kleinere auto's al meer dan 6 jaar geen ervaring meer mee dus weet niet hoe dat geregeld is.

http://img545.imageshack.us/img545/9945/7byd.jpg

En wees gerust, de laptop heb ik er alleen even ingelegd voor de foto ;)

sjemmie
05-10-13, 11:08
Je zou voor de zekerheid ook een Kensington Lock mee kunnen nemen en je laptop vastketenen in de auto. Ikzelf doe dat regelmatig in Nederland, als ik nog even boodschappen moet doen na het werk. De laptop even aan een kettingslot en dan boodschappen doen. Het is voor degene die kwaadwillend is, teveel moeite om extra energie te stoppen in het los proberen te maken van de laptop, dat ze wellicht de rest wel meenemen, maar mijn belangrijkste bezit, de laptop met de foto's erop, achterlaten.
Waar maak je die dan aan vast? Er is altijd wel ergens een haakje in de auto, waar je hem aan kunt bevestigen.
Leuke laptop trouwens PenPe :-)

knaapje
06-10-13, 00:03
............teveel moeite om extra energie te stoppen in het los proberen te maken van de laptop........

Dat hoop je dan maar. Een goede ruk en de laptop is ( met wat schade) los.