PDA

Bekijk Volledige Versie : Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)



Pagina's : [1] 2 3

Frans1949
26-09-13, 18:07
Beste Forumleden, ik ben nieuw op dit forum en heb inmiddels veel gelezen.
Toch blijven er vragen.

De volgende zaken zijn relevant.
Ik en mijn vrouw zijn beide gepensioneerd en wonen in Nederland.
Wij willen zgn snowbirds worden.
In de USA zijn we al heel veel malen geweest.
Maar het idee om en mobile home (lees flinke caravan) aan te schaffen bestaat pas heel kort.
Dit omdat ik min of meer voor de lol aan het kijken was op internet naar prijzen en verbijsterd was over het aanbod en prijspijl.

Onze ideeen gaan uit naar een mobile home in de omgeving van Orlando of ergens bij de zee in de buurt.
Zo zie je maar nog niet goed over na gedacht.
Ik denk op dit moment aan een 55 plus park.
In ieder geval ergens waar ik veilig voor de zomer naar huis kan gaan zonder overdreven bang hoef te zijn voor wat ik achterlaat.
Wij denken niet aan verhuur.
WE hebben dan natuurlijk ook een auto nodig.

Zijn er mensen met ideeën en tips hoor ik dat graag.

Teleton
26-09-13, 18:22
Beste Forumleden, ik ben nieuw op dit forum en heb inmiddels veel gelezen.
Toch blijven er vragen.

De volgende zaken zijn relevant.
Ik en mijn vrouw zijn beide gepensioneerd en wonen in Nederland.
Wij willen zgn snowbirds worden.
Maar het idee om en mobile home (lees flinke caravan) aan te schaffen bestaat pas heel kort.
Dit omdat ik min of meer voor de lol aan het kijken was...Onze ideeen gaan uit naar een mobile home in de omgeving van Orlando of ergens bij de zee in de buurt.]Zijn er mensen met ideeën en tips hoor ik dat graag. Mijn tip: denk nu eerst eens goed na voor de lol en bepaal dan wat je precies wil. Vervolgens zoek je zelf uit wat de mogelijkheden en bijkomende kosten zijn op het gebied van staanplaats, verzekeringen etc. Vergeet de afschrijving niet. Vergeet ook niet dat je maximaal 3 maanden hier mag blijven als je geen visum hebt. Daarna ga je op zoek naar alternatieve mogelijkheden zoals huur van een appartement, villa etc. Zet de twee opties tegen elkaar af en maak je keuze.

Ebelix
26-09-13, 22:29
Als je langer dan 90 dagen wilt blijven dan moet je visum aanvragen op het consulaat in Amsterdam. Dit betekend wel dat je daarna nooit meer onder het visa waiver programma naar Amerika kan reizen.

Indien je een toeristenvisum krijgt is deze wel voor meedere jaren geldig.

Teleton
26-09-13, 23:07
@Ebelix: natuurlijk klopt je info van het visum. Het is wel zo dat de autoriteiten niet staan te springen om zulke visa af te geven. Menig huiseigenaar zou er heel wat voor over hebben.

Mijn doel is meer om Frans aan het denken te zetten. Hij heeft nog geen beeld van de locatie waar hij wil kopen. Verder focust hij op $ 15.000 Wellicht heeft hij een volledig uitgewerkt financieel plaatje, maar mijn eerste indruk is dat hij denkt dat dat het is. 15 mille en het grote genieten kan beginnen. De kosten voor een staanplaats zijn aanzienlijk, van verzekeringen, onderhoud, belastingen, sceptic tank, elektriciteit, kabel eveneens. Als er iets lekt, dan zijn het de daken van mobile homes....De vraag is hoe hij rekeningen wil betalen; het heeft nogal wat voeten in de aarde om hier een rekening geopend te krijgen. Verder is het slechtste wat je kunt hebben een langdurig onbewoond huis in Florida. Niet ventileren betekent dat je in no time wordt opgevroten door de insecten. De schimmel doet de rest.

Ieder vult zijn winterverblijf op zijn eigen manier in, maar omdat Frans voor de lol aan het kijken is, gok ik er op dat hij de andere opties over het hoofd ziet. Hij lijkt immers gefocust op die 15 mille.... wat ook niet echt een bedrag is dat doet vermoeden dat Frans een flinke scheut te besteden heeft. Verder maakt hij zich zorgen of hij zijn bezit wel onbekommerd achter kan laten. Misschien zou hij beter met eigenaars of makelaars eens contact op kunnen nemen om te zien wat hem drie maanden huur kost. Daarna gaat hij ( toedeliedokie) lekker weer naar huis, not a worry in the world.

Tot slot ben ik wat terughoudend geworden om voor mensen die voor de lol wat uitzoeken, veel tijd te investeren door met hen mee te denken. Het blijkt te vaak dat je voor ze denkt......Wanneer blijkt dat iemand serieus met een plan bezig is, ligt dat natuurlijk anders. En zo lang niet duidelijk is of Frans nu een mobile home of een flinke caravan bedoelt, of in Orlando of aan de kust wil overwinteren, vind ik eigenlijk dat hij zelf, als ervaren Amerikabezoeker maar eens aan de bak moet.

6foot6
27-09-13, 00:22
... Dit betekent wel dat je daarna nooit meer onder het visa waiver programma naar Amerika kan reizen.


Alleen als je visumaanvraag wordt afgewezen

Ebelix
27-09-13, 01:51
@Teleton je hebt helemaal gelijk en ik vermeld de visum informatie als aanvullend op jou informatie. Voor 15.000 ben je nog lang niet klaar.

Frans1949
27-09-13, 02:35
@Ebelix: natuurlijk klopt je info van het visum. Het is wel zo dat de autoriteiten niet staan te springen om zulke visa af te geven. Menig huiseigenaar zou er heel wat voor over hebben.

Mijn doel is meer om Frans aan het denken te zetten. Hij heeft nog geen beeld van de locatie waar hij wil kopen. Verder focust hij op $ 15.000 Wellicht heeft hij een volledig uitgewerkt financieel plaatje, maar mijn eerste indruk is dat hij denkt dat dat het is. 15 mille en het grote genieten kan beginnen. De kosten voor een staanplaats zijn aanzienlijk, van verzekeringen, onderhoud, belastingen, sceptic tank, elektriciteit, kabel eveneens. Als er iets lekt, dan zijn het de daken van mobile homes....De vraag is hoe hij rekeningen wil betalen; het heeft nogal wat voeten in de aarde om hier een rekening geopend te krijgen. Verder is het slechtste wat je kunt hebben een langdurig onbewoond huis in Florida. Niet ventileren betekent dat je in no time wordt opgevroten door de insecten. De schimmel doet de rest.

Ieder vult zijn winterverblijf op zijn eigen manier in, maar omdat Frans voor de lol aan het kijken is, gok ik er op dat hij de andere opties over het hoofd ziet. Hij lijkt immers gefocust op die 15 mille.... wat ook niet echt een bedrag is dat doet vermoeden dat Frans een flinke scheut te besteden heeft. Verder maakt hij zich zorgen of hij zijn bezit wel onbekommerd achter kan laten. Misschien zou hij beter met eigenaars of makelaars eens contact op kunnen nemen om te zien wat hem drie maanden huur kost. Daarna gaat hij ( toedeliedokie) lekker weer naar huis, not a worry in the world.

Tot slot ben ik wat terughoudend geworden om voor mensen die voor de lol wat uitzoeken, veel tijd te investeren door met hen mee te denken. Het blijkt te vaak dat je voor ze denkt......Wanneer blijkt dat iemand serieus met een plan bezig is, ligt dat natuurlijk anders. En zo lang niet duidelijk is of Frans nu een mobile home of een flinke caravan bedoelt, of in Orlando of aan de kust wil overwinteren, vind ik eigenlijk dat hij zelf, als ervaren Amerikabezoeker maar eens aan de bak moet.
KNIP


Allereerst sorry dat ik dit bericht een beetje verwarrend plaats maar dat komt omdat ik nog niet gewend ben in dit forum. Daarom heb ik eerst tussen het vorige bericht regels gezet en nu geknipt en geplakt hieronder

Ik zie dat ik nog even meer moet vertellen om meer serieus genomen te worden. Als ik schrijf dat ik voor de lol ging kijken mag je echt wel bedenken dat ik het niet zomaar doe. Ik mag zeggen dat ik wel een ruime ervaring heb met reizen in de USA. Ik ben hier meer dan 10 maal geweest waaronder een reis van bijna één jaar rondreizend met een 5th Wheeler. Nu ben ik ook met een reis bezig van 12 weken. Voor de liefhebber, begonnen in L.V. toe L.A en langs de kust naar het noorden tot Olympic N.P. Nu ben ik in Kalispell en ga overmorgen naar Yellowstone. Vervolgens richting Minneappolis en dan zuidwaarts tot Key West. Dan weer naar Las Vegas voor ik naar huis ga. Niet relevant maar om een idee te geven, na één week Nederland ga ik voor 4 maanden naar verschillende landen in Z.O. Azie. Wordt ik nu wel serieus geworden?
Dan even over de prijs. Ik schreef een bedrag op van $15.000 op omdat ik denk dat ik dan wel klaar ben met alle bijkomende kosten op $ 30.000

Nog even over het visum. Ik ben met mijn kennis beslist niet meer up to date. Maar ik heb in het verleden al twee keer een visum gekregen voor de USA waaronder ik één maal bijna een jaar hier ben gebleven. Daarna nog vele malen heb ik de USA bezocht onder het visum waiver programma.
Mijn idee is als ik hier een eigen mobile home heb hier ieder jaar heen te reizen met een van te voren aangevraagd visum en dan hier per keer zes maanden te blijven. Ik weet niet of dit problemen zou geven en zou ook niet weten waarom. Ik sta open voor alle mensen die andere ervaringen hebben. Vooral als dit om e.o.a. reden niet zou kunnen.

Wat ik wel wil weten is het volgende. Kan ik, zo levend, hier een rijbewijs krijgen. Ik had eerder een Amerikaans rijbewijs maar die werd mij geweigerd te verlengen omdat ik geen social secure-tie nummer had.

O ja, een opmerking over een rekening hier. Is geen probleem. Die heb ik al bij de Bank of America en daar doe ik nu ook al de betaling mee met mijn rondreis.



Mag ik hopen dat ik nu wat duidelijk ben? En mag ik hopen a.u.b. serieus genomen worden? Ik ben serieus en wil graag input van andere mensen. Zoals je al hebt kunnen lezen ben ik ook veel (geweest) in Z.O. Azië en daar ben ik ook actief binnen forums. Tot mijn eigen plezier en ,ik hoop, ook tot het plezier van andere. Schrijven en lezen op een forum vind ik belangrijk.

Mede forumleden, bij voorbaat heel hartelijk dank.

Teleton
27-09-13, 05:13
Nog even over het visum. Ik ben met mijn kennis beslist niet meer up to date. Maar ik heb in het verleden al twee keer een visum gekregen voor de USA waaronder ik één maal bijna een jaar hier ben gebleven. Daarna nog vele malen heb ik de USA bezocht onder het visum waiver programma.
Mijn idee is als ik hier een eigen mobile home heb hier ieder jaar heen te reizen met een van te voren aangevraagd visum en dan hier per keer zes maanden te blijven. Ik weet niet of dit problemen zou geven en zou ook niet weten waarom. I

Me dunkt dat je, op basis van de summiere info die je gaf, toch al behoorlijk serieus genomen wordt. Je vraagt om tips, dan krijg je die ook op basis van je eigen info. En omdat die zo summier is, had ik om eerlijk te zijn niet zoveel animo om echt met je mee te denken. Een ding is zeker, hoe meer info je deelt, hoe meer mensen bereid zullen zijn je verder te helpen.

Het blijft behelpen met deze info: een mobile home of een flinke caravan? En Orlando of de kust? Oost of West? Je noemt een bedrag en dat blijkt nu plots te verdubbelen....begrijp je zelf dat je het niet gemakkelijk maakt? Ik wil best geloven dat je er serieus over denkt, maar het is toch niet vreemd dat dit er op basis van de voorbereidingen tot nu toe, niet echt overtuigend uitkomt? En als je dan zelf ook nog eens schrijft dat je er eigenlijk nog niet goed over nagedacht hebt, wat verwacht je dan voor hulp of ondersteuning? Je wilt een mobile home kopen en daar een half jaar in verblijven, alle ander info moet nog worden ingevuld, toch?

Ik denk zelf niet dat veel mensen zin zullen hebben om een discussie met je aan te gaan over de visaregels. Die liggen nu eenmaal gewoon vast. Voor vragen en antwoorden over een visum wordt je op dit forum meestal doorverwezen naar de Amerikaanse Ambassade (http://travel.state.gov/visa/temp/wait/wait_4638.html) of naar het AllesAmerika forum. Stap één lijkt me echt dat je dit helder krijgt, de tip blijft om deze kennis te actualiseren en te zien wat er voor jou persoonlijk inzit. Het al dan niet verkrijgen van een visum om langer dan 3 maanden te mogen blijven is overigens voor veel huizenbezitters geen reden om niet meerdere malen af te reizen. Ze moeten alleen wel binnen 90 dagen terug naar Holland vliegen.

Je berekening brengt niet veel helderheid moet ik zeggen Het gaat er toch om om te weten wat je jaarlijks aan kosten kwijt bent? Je bent dus niet klaar met $ 30.000. De kosten die ik eerder noemde, komen immers jaarlijks terug? En dan heb ik waarschijnlijk nog lang niet alle vaste lasten benoemd. Wanneer iemand zo'n investering doet op iets wat kwetsbaar is, pijlsnel in waarde daalt, lastig door te verkopen schijnt en waar je geen rendement ophaalt, dan lijkt het me een goeie tip dat je dat eens afzet tegen de kosten van huren? Het is een alternatief waar velen...ook zij die zich eventueel wel een huis in de vs kunnen permitteren, voor kiezen.

Voor het rijbewijs zou ik afgaan op de informatie die de officiële instanties (http://www.flhsmv.gov/html/dlnew.html) hier over publiceren. Die zijn gemakkelijk te vinden en daar heb je toch geen hulp voor nodig?

Het is fijn dat je wat meer over jezelf hebt verteld. Nu zou je jezelf nog enorm helpen als je je plannen wat concreter zou maken. Aan wat voor een mobile home denk je dan precies? Hoe kom je aan die prijs? Ik zie ze ook wel op internet, maar daar zou ik geen vakantie in willen vieren........ Over welke locatie praat je dan? En wil je voor die 30.000 een mobile home, alle kosten en een auto financieren? Wat denk je dan van de jaarlijkse vaste lasten? En wat kost je verblijf hier dan enhoe verhoudt zich dat ten opzichte van andere opties? Allemaal zaken die je eerst zelf moet bedenken en vervolgens hier of op het AA forum zou kunnen toetsen.

Hoewel je het niet kunt vergelijken als investering, hebben de vaste kosten verwantschap met die van een huiseigenaar. Daar zijn er hier verschillende van en er is ook wel informatie over te vinden. Probeer zelf eens met de zoekfunctie. Op gerichte vragen zullen ze zeker reageren.

Vanwege de aard van je vraag, blijf ik zelf eerder geneigd je hier de weg te wijzen. Uitzoeken kan je best zelf.

Frans1949
27-09-13, 08:41
Je vraagt om tips, dan krijg je die ook op basis van je eigen info. En omdat die zo summier is, had ik om eerlijk te zijn niet zoveel animo om echt met je mee te denken.

Het blijft behelpen met deze info: een mobile home of een flinke caravan? En Orlando of de kust? Oost of West? Je noemt een bedrag en dat blijkt nu plots te verdubbelen....begrijp je zelf dat je het niet gemakkelijk maakt?

Ik denk zelf niet dat veel mensen zin zullen hebben om een discussie met je aan te gaan over de visaregels.

Je berekening brengt niet veel helderheid moet ik zeggen Het gaat er toch om om te weten wat je jaarlijks aan kosten kwijt bent? Je bent dus niet klaar met $ 30.000.

Voor het rijbewijs zou ik afgaan op de informatie die de officiële instanties (http://www.flhsmv.gov/html/dlnew.html) hier over publiceren. Die zijn gemakkelijk te vinden en daar heb je toch geen hulp voor nodig?

Aan wat voor een mobile home denk je dan precies? Hoe kom je aan die prijs? Ik zie ze ook wel op internet, maar daar zou ik geen vakantie in willen vieren........ Over welke locatie praat je dan? En wil je voor die 30.000 een mobile home, alle kosten en een auto financieren? Wat denk je dan van de jaarlijkse vaste lasten? En wat kost je verblijf hier dan enhoe verhoudt zich dat ten opzichte van andere opties? Allemaal zaken die je eerst zelf moet bedenken en vervolgens hier of op het AA forum zou kunnen toetsen.

Hoewel je het niet kunt vergelijken als investering, hebben de vaste kosten verwantschap met die van een huiseigenaar. Daar zijn er hier verschillende van en er is ook wel informatie over te vinden. Probeer zelf eens met de zoekfunctie. Op gerichte vragen zullen ze zeker reageren.

Vanwege de aard van je vraag, blijf ik zelf eerder geneigd je hier de weg te wijzen. Uitzoeken kan je best zelf.


Enorm zo'n antwoordt. Als ik alles al wist hoefde ik geen vragen te stellen. Ik probeer juist h.e.e.a. op een rijtje te zetten OMDAT ik zelf nog niet een duidelijk verhaal heb. Als de enige bijdrage van Teleton is dat je het zelf moet uitzoeken zou ik zeggen dat je zo'n uitgebreid zuur antwoord beter voor je kan houden.

Hans van Demen
27-09-13, 09:30
De vraag is hoe hij rekeningen wil betalen; het heeft nogal wat voeten in de aarde om hier een rekening geopend te krijgen.



Dit is geen enkel probleem, heb 3 jaar geleden een rekening geopend, omdat dat veel makkelijker is, je hebt dan een USA bankpas en kun je overal pinnen. Ook kun je er tegoed op zetten als net de dollar wat lager staat.

Nee, Teleton je hebt het mis, een rekening openen is net zo eenvoudig of lastig als in Nederland of welk europees land dan ook.

corrus
27-09-13, 11:55
@Ebelix: natuurlijk klopt je info van het visum. Het is wel zo dat de autoriteiten niet staan te springen om zulke visa af te geven. Menig huiseigenaar zou er heel wat voor over hebben.

Er bestaat een B1/B2 visum welke 10 jaar geldig is. Hiermee kun je per jaar bijelkaar 6 maanden in de USA Verblijven.
En zolang je dan ook nog kunt aantonen dat je daar een huis hebt en voldoende geld hebt (zodat je niets van de staat hoeft te krijgen) is het geen enkel probleem.

Riverwood
27-09-13, 15:04
Kosten als verzekering en belasting zijn heel verschillend qua hoogte in Florida, wij zijn bekend met Kissimmee en Port Charlotte en daar zit een groot verschil tussen, Florida rijbewijs moet elke keer na het terugkomen verlengd worden, loopt dus niet automatisch door, bent U met twee op hetzelfde adres dan moeten beiden het rijbewijs bezitten voor de verzekering, advies van de Amerikaanse ambassade (Brussel) aan ons i.v.m. verkregen visa voor 10 jaar niet elk jaar de maximale tijd van 6 maanden aan elkaar in Amerika te verblijven, verder zal de reisverzekering met wereld dekking de komende tijd waarschijnlijk behoorlijk stijgen, als de plannen doorgaan voor niet basic verzekerd zijn voor verblijf buiten Europa.
In onze omgeving zijn ook diverse 55 plus parken met mobile home's maar de omstandigheden en natuurlijk dan ook de kosten zijn zeer verschillend.

Succes met de voorbereidingen, groetjes Henke.

Teleton
27-09-13, 15:34
Enorm zo'n antwoordt. Als ik alles al wist hoefde ik geen vragen te stellen. Ik probeer juist h.e.e.a. op een rijtje te zetten OMDAT ik zelf nog niet een duidelijk verhaal heb. Als de enige bijdrage van Teleton is dat je het zelf moet uitzoeken zou ik zeggen dat je zo'n uitgebreid zuur antwoord beter voor je kan houden.
Daar gaan we weer.......Als toekomstig huiseigenaar word je straks met allerlei zaken geconfronteerd die een aanzienlijk probleemoplossend vermogen vragen. Wanneer je nu al niet in staat blijkt met behulp van de aangeboden linkjes zelf de zaken op een rijtje te zetten, wordt dat nog een hele toer.

Aanvankelijk stelde je helemaal geen gerichte vragen; je wilde toch tips voor de aankoop van een flinke caravan? En je schreef toch zelf dat je er verder nog niet goed over had nagedacht? Logische reactie: Ga dat dan eerst maar eens doen. Zelf! Maar ja....dat vind jij zuur.

We kunnen bijvoorbeeld hier de visumregels voor je uitspellen, of jij in aanmerking komt weet je alleen zelf. Die aanvraag is namelijk persoonlijk, dus aan de slag zou ik zeggen! Invullen die hap...maar ja...dat vind jij zuur. Ik wijs je heel gewoon op de kosten waar je zelf met geen woord over rept, want verder dan $ 15.000 kom je niet, maar ja...dat vind jij zuur. Ik geef je een link naar de instanties en autoriteiten m.b.t. je vraag over visum en rijbewijs, maar ja....dat vind jij zuur.

Je reactie doet me denken aan de keizer uit het sprookje......niemand wees hem er op dat hij in zijn blote reet stond.

Michael66
27-09-13, 16:24
Heren, heren, .... een beetje inlevingsvermogen a.u.b. (En dat is geen vraag!!)

Help Frans met tips en ideeën, dat is zijn vraag. Alle beperkingen, dilemma's en onmogelijkheden komen een andere keer wel.

angelique100
27-09-13, 21:10
Weet je zeker dat jullie willen kopen en niet huren,...? huren heeft ook zijn voordelen.
Er zullen meer dan genoeg huiseigenaren zijn die graag willen verhuren voor 3 maanden tegen een scherpe prijs, er staat ontzettend veel leeg.
Ik merk het al dat wanneer wij 4 weken huren we meestal voor 3 weken of nog minder hoeven te betalen.
Daarnaast kunnen jullie dan ook steeds een ander gedeelte van Florida bezoeken, mochten jullie daar behoefte aan hebben.
Wij hebben zelf ook avonden op Trulia gezeten en gekeken om iets te kopen, het lijkt allemaal zo simpel maar het viel flink tegen.
Dan heb ik het niet over de aankoop zelf maar meer de bijkomende kosten.
Natuurlijk als je echt wil dan lukt het,.. wij zijn er duidelijk nog niet klaar voor, wat brombeer* Teleton zegt is natuurlijk wel waar, wat als je er maanden niet verblijft
wat tref je dan aan bij terug komst, daarnaast zal waarschijnlijk in deze prijsklasse de woning in een niet zo goede buurt staan, daar zou ik wel goed op letten.
Hoe dan dan ook het lijkt me een heerlijk gevoel om daar je eigen plekje te hebben en dat is ook wat waard !!

*brombeer
Teleton bromt een beetje maar uiteindelijk zijn zijn adviezen voor mij en vele andere al zo vaak waardevol geweest.

Michael66
28-09-13, 01:06
off-topic berichten zijn verwijderd.

Frans1949
28-09-13, 02:11
Angelique100 Bedankt voor je antwoordt. Ik zal er zeker aan denken. Maar dat ik er niet aan gedacht heb om het voor de eerste keer uit te proberen was omdat ik in het super hoogseizoen wil huren ik niet verwachte dat er iets goeds te huur zou zijn. Maar het is het overwegen waard. Moet ik wel een adres zien te vinden waar ik na de huurperiode mijn spullen opsla. Ik bewaar nu veel spullen in Las Vegas bij kennissen want ik heb geen zin om het iedere mee te slepen in een vliegtuig.

Wat ""Brombeer" aangaat daar had ik een uitgebreid antwoordt op gegeven maar dat is door de moderater verwijderd.

Daarmee ook mijn bedankjes aan veel vorige forum leden die een antwoordt hadden geschreven. Corrus, en Riverwood bedankt voor jullie inbreng.

koenkamphuys
28-09-13, 10:41
Laten we de onaangename discussie hierboven maar zien als een valse start; nu een echt antwoord op de vraag.

Mobile homes staan in communities en daarvan heb je in Florida twee soorten: de soort waar je niet dood gevonden wilt worden en de zgn. "Active Adult communities", parken waar ook een aantal gemeenschappelijke voorzieningen zoals een community pool, soms een golfbaan, boodschappendienst, verpleegkundige en noem maar op aanwezig zijn: alles voor de ouder wordende mens. Sommige afgesloten, andere juist gewoon een aantal straten die verder open toegankelijk zijn. Ik heb er in Sebring een paar van het laatste soort gezien, aanvankelijk doordat we ergens fout waren gereden, later ook een beetje uit nieuwsgierigheid. Ze variëren van goedkoop en shabby tot keurig netjes op stand, van zielloos tot heel erg sjiek of gezellig en uitnodigend.

Als dat je aanspreekt, moet moet dus eens uitgebreid gaan neuzen in dit soort communities. De informatie en de kosten ervan komen dan vanzelf wel; ze kunnen je daar ook informeren over wat je aan belastingen en verzekeringen kwijt bent. Hier op ht forum is wel wat ervaring met huis kopen, niet met een stacaravan in zo'n community. $15.000 is niet een heel groot budget.

Overigens: zeker als je eenmaal een street address hebt dan kun je een heleboel zaken regelen in Florida. Een bankrekening is er een van. Niet alle banken openen rekeningen voor non-residents, maar de Bank of America en nog een aantal doen het zeker.

Hans van Demen
28-09-13, 11:07
Brombeer? Brombeer?? Waar slaat dat nou weer op. Dat je blij bent dat iemand voor jou nadenkt en in plaats van alleen maar met je meepraat.
Weet je wat, mijn tip: koop lekker zo'n caravan en dan kom je er later zelf wel achter wat er bij komt kijken. Pffff.


Doordat de moderator een aantal opmerkingen heeft verwijderd kun jij niet alles zien, je zou dan bovenstaande opmerking niet hebben geschreven.
Op dit forum gebeurd het met grote regelmaat dat een aantal moderators je berichten gewoon weghalen.

Brombeer was geen opmerking van Frans maar van iemand anders, en uiteindelijk als compliment bedoeld aan Teletron.

@ -> Frans, ik kan je geen advies geven, als we naar de USA gaan nemen we altijd een hotel, omdat we van s morgens tot s avonds op pad zijn vinden wij het zonde om een huis of iets dergelijks te boeken. We kiezen voor een middenklasse hotel, het gaat ons alleen om de douce en het bed. Meestal zijn we om 8:30 uur weg en in de avond weer "thuis".

koenkamphuys
29-09-13, 10:46
Frans, ik heb nog wat verder gezocht op ons forum en ik heb hier nog een paar zinvolle links voor je als je die niet zelf al gevonden had.

Bankrekening openen:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?5220-Bankrekening-in-Florida
De bank verwacht dat je een street address in Florida hebt, en ik ga ervan uit dat je mailbox voor je stacaravan daarvoor ook geldig is.

Auto kopen en verzekeren:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?11307

plus een vergelijkbaar onderwerp op het allesamerika-forum:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=30&t=27507&p=449964

Verder het huizenkooptopic. Er zitten heel wat overeenkomsten tussen jouw vraag en die van leden die een huis willen kopen of gekocht hebben. Als je een beetje door de hoogte van bedragen heen kijkt, dan komen allerlei zinvolle zaken hier aan bod, zoals: wie verzorgt mijn tuintje, hoe zit het met homeowner associoation fees (die er zeker zullen zijn in zo'n community), verzekeringen, kan ik wel veilig mijn boeltje achterlaten en dergelijke.
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?4798-Huis-kopen-in-Florida

En dan is er op het Britse "USA forum" (v/h The Florida Forums) een heel deelforum over "snowbirding":
http://www.the-usa-forum.com/forum/snowbirds/

Dan nog dit.
Je schrijft "liefst in Orlando of aan de kust", maar ik wil toch even je aandacht vragen voor de streek waar wij zitten. Sebring en Lake Placid hebben vele tientallen van dit soort communities; de snowbirds hebben het centrale deel van Florida absoluut ontdekt. Grote voordelen zijn de rust, ruimte en sociale veiligheid. Nadeel lijkt de grotere afstanden; maar zelf vind ik dat we wel lekker centraal zitten t.o.v. Orlando, Miami, de oost- en de westkust en de Everglades.

mblokland
29-09-13, 19:44
Hoi,

Wij hebben hier dit jaar even snel rond gekeken en de locatie is mooi gelegen. Dicht bij alle voorzieningen.

http://www.mhvillage.com/Mobile-Homes/Mobile-Home-For-Sale.php?key=928005

http://www.mhvillage.com/Mobile-Homes/Mobile-Homes-For-Sale.php?City=Dunedin&State=FL

Binnen je budget, huur van de grond is 550 dollar per maand.

Frans1949
29-09-13, 21:03
Koenkamphuys, heel erg bedankt voor je constructieve antwoordt. Ook voor de toon van jou mailtjes. Er zullen idd dingen zijn die ik tegenkom waar ik niet aan gedacht heb. Ook hoop ik later op de dag een antwoordt te kunnen geven op de kennelijk commotie die ontstaan is door mijn vraag. Misschien kan ik ook wat duidelijker zijn. Maar ik ben wel erg geschrokken van de toon die sommige forumleden hebben. Maar ik hoop hier later vandaag o terug te komen.

Fleurida
30-09-13, 11:32
Hallo Frans, als je toch € 15.000,00 per jaar wil besteden aan onkosten waarom huur je dan niet gewoon een huis in plaats van iets kopen. Ik heb even gekeken en bij Zillow.com staan er zat op. Ik heb voor de grap even een max huurprijs van $ 1000,00 per maand opgegeven en dan staan er al meer dan 4000 op en allerlei overige info.
Misschien heb je er wat aan.
http://www.zillow.com/fl/rent-houses/#/homes/for_rent/FL/house_type/14_rid/2-_beds/1-_baths/0-258630_price/0-1000_mp/34.161818,-76.728516,21.063997,-90.944824_rect/5_zm/

corrus
30-09-13, 11:55
Ik kan nergens lezen dat dit 15.000 per jaar is...
Het budget is 15.000 en "that's it"

Fleurida
30-09-13, 12:03
Dan even over de prijs. Ik schreef een bedrag op van $15.000 op omdat ik denk dat ik dan wel klaar ben met alle bijkomende kosten op $ 30.000



@ Corrus, dit stond in een later bericht.

corrus
30-09-13, 12:11
Dan is het budget dus 30.000

Maar nog steeds niet per jaar...

Fleurida
30-09-13, 12:43
@ Corrus, inderdaad dat kan ik ook niet zien. Maar je hebt altijd jaarlijkse kosten, ook als je een mobile home koopt, dan moet je de lot ook huren. In ieder geval zijn er mogelijkheden zat, van een kampeertent tot een villa of een houseboat.:cool:

Frans1949
30-09-13, 18:05
@ Corrus, inderdaad dat kan ik ook niet zien. Maar je hebt altijd jaarlijkse kosten, ook als je een mobile home koopt, dan moet je de lot ook huren. In ieder geval zijn er mogelijkheden zat, van een kampeertent tot een villa of een houseboat.:cool:


Hoi Fleurida, bedankt voor je antwoord. Maar idd bedoel ik aanschafkosten $ 15.000 en éénmalige kosten ook $15.000. Natuurlijk komen er ook jaarlijke kosten bij zoals elektra, parkgeld, belastingen en verzekeringen e.d. Dat is mij wel duidelijk. Maar toch bedankt voor je input en link.

Frans1949
09-05-14, 11:32
Ik wil even een update geven over de stand van zaken.
En, ALSTUBLIEFT, dit is positief bedoelt en GEEN negatieve reacties of gezeur.
Dus als u zich NIET aangesproken voelt reageer dan niet.

Nu mijn update.
Ik ben na o.a. reacties in dit draadje op zoek geweest.
Ook toen ik vorig jaar nog in de USA was en ook later.
Ik heb een mobile home gevonden wat helemaal voldoet aan mijn eisen en verwachtingen.
Sterker nog ik kan de mobile home kopen maar heb ook de mogelijkheid gekregen om hem voorlopig te huren om te zien hoe het bevalt.
Alles valt goed in mijn budget.
Natuurlijk moet er nog veel gedaan worden maar tot nu hebben we:

Een mobile home gehuurd die ik eventueel kan kopen.
Een auto gekocht die ik volgende week ga ophalen.
Een verzekering afgesloten die wel wat prijzig is maar dat was ook de waarschuwing en kunnen we goed mee leven.
Een USA bankrekening op onze beide namen.
Een extra reisje voor een week naar Florida omdat we een leuke aanbieding zagen en we gelijk een weekje in ons huisje kunnen verblijven.

Het leven is zo slecht nog niet.
Prettig is dat veel personen die mij tips hebben gegeven.
Ook heb ik verschillende bruikbare tips gekregen van mensen via een PB-tje omdat de mensen bang waren voor negatieve reacties.
Maar ik hoop dat het niet meer nodig is.Ik sta positief in het leven en hoop dat de mensen die reageren dat ook zijn.

Ik ben nog lang niet helemaal klaar (denk aan het verkrijgen van een visum) maar daar hebben we nog de rest van de zomer voor.
En, ik heb er alle vertrouwen in, het gaat lukken.

Veel mensen BEDANKT. :-)

Maar ik hoop dat het niet meer nodig is.Ik sta positief in het leven en hoop dat de mensen die reageren dat ook zijn.

Patrick
09-05-14, 13:41
Mooi dat je stappen hebt kunnen maken. Hopelijk pakt het allemaal uit zo als gewenst en kunnen jullie lekker gaan genieten.

Michael66
09-05-14, 22:55
Stelletje %@$##^^#%^!$@@@%$@!!!!!!
Kappen nou!

En dat is geen vraag!!

Als jullie elkaar dingen te zeggen hebben die ook maar enigzins niet INHOUDELIJK met een onderwerp op het forum te maken hebben, zeg die dingen dan NIET op het forum!

Daar is het forum niet voor!

Moderator Michael66

En alle off-topic berihten zijn verwijderd.

Hans van Demen
10-05-14, 11:33
Frans veel succes en ik denk dat huren een juiste beslissing is, zo kun je ontdekken dat US misschien toch een ander land is om te wonen dan om er op vakantie te gaan.
Kom vele malen per jaar in de US, ben altijd blij als we weer in het knullige Nederland zijn.

@ Michael66 je hebt de juiste beslissing genomen, het is al langere tijd een forum van bijna alleen die personen, er blijven steeds meer mensen weg.

Patrick
10-05-14, 11:55
Heb je ook foto's van de (misschien) nieuwe aanwinst?

Frans1949
10-05-14, 12:47
@Hans van Demen. Dank voor je antwoord. En of het bevalt dat we in Florida gaan wonen gaan we deze winter merken.
Ik heb er alle vertrouwen in.
Maar reizen in de USA hebben we heel vaak gedaan en zullen we ongetwijfeld blijven doen.
We hebben een mooie auto die we in de carport van onze mobile home kunnen parkeren.
En mocht Florida niet bevallen dan weet ik toch zeker dat we blijven reizen in de USA en stallen we onze auto wel in een self storage.

@Patrick, we hebben vele foto's van ons te huren Mobile home maar ik moet nog even uitzoeken wat ik hier op het forum kan plaatsen. :-)
Zeker zal ik na volgende week wat foto's maken die ik wel kan plaatsen.

Teleton
10-05-14, 12:48
En, ALSTUBLIEFT, dit is positief bedoelt en GEEN negatieve reacties of gezeur.
Dus als u zich NIET aangesproken voelt reageer dan niet.

Ik was er als een van DE EERSTEN bij om op dit onderwerp te reageren. Het doet mij dan ook deugd dat mijn advies (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?16229-Kopen-mobile-home-max-15-000&p=192414&viewfull=1#post192414) van september vorig jaar om te onderzoeken of huren geen optie was, ZO GOED heeft uitgepakt. Beter bewijs dat ik me aangesproken voel, kan je niet hebben! En bovendien is het voor forumleden die ook graag wat langer dan gebruikelijk in Florida verblijven, leerzaam om informatie uit te wisselen. Vandaar dat ik het op prijs zou stellen als de oorspronkelijke vragen die door de topicstarter gesteld zijn, ook daadwerkelijk wat verder worden uitgediept. Zo steken we er immers allemaal wat van op en kunnen we op basis van wat ervaringsdeskundigen er over te vertellen hebben, onze eigen beslissingen nemen.


Een mobile home gehuurd die ik eventueel kan kopen.

Hiermee lijkt mij de oorspronkelijke vraag of je voor $15.000 een Mobile home aan zee of in de buurt van Orlando kunt kopen, beantwoord met NEEN. De keuze is immers op Sebring gevallen en dat ligt op zo'n anderhalf uur rijden van MCO en/of Tampa, wat in mijn beleving niet echt in de buurt is. De vraag blijft wat nu precies de kosten zijn als je wat verder van de toeristische gebieden gaat zitten en of dit voor andere mensen ook een financieel aantrekkelijke keuze is.

En er zijn wel wat meer vragen die vanaf het begin spelen, maar die nog niet beantwoord zijn: Wat heb je in die contreien dan voor je geld? En over hoeveel geld praten we eigenlijk? Wat huur je dan nu precies, hoe lang loopt het contract, wat gebeurt er als de verkoper het huisje onverhoopt toch kan verkopen, wordt het huis tussentijds ook nog aan anderen verhuurd, wie verzorgt en betaalt het onderhoud en de vaste laten? Is er bijvoorbeeld airco en staat die gedurende de warme, vochtige zomermaanden aan? Zelf kreeg ik van een Amerikaanse huiseigenaar het aanbod om gedurende 10 weken zijn villa met zwembad in Kissimmee te mogen huren voor $ 2000 dollar, inclusief alle kosten. En als we van rustiek wonen hadden gehouden, met koloniale meubelen, een sobere keuken en een kuiltje in de matras, dan was het helemaal zo'n gek aanbod nog niet. Wij zagen er van af, een ander is er wellicht heel gelukkig mee. Ieder zijn meug...>boer...> varken, nietwaar?



Een auto gekocht die ik volgende week ga ophalen.
Een verzekering afgesloten die wel wat prijzig is maar dat was ook de waarschuwing en kunnen we goed mee leven.


Ook hier rijst toch de vraag of dit de moeite loont ten opzichte van huur voor langere duur. Jij kunt er mee leven maar geldt dat ook voor anderen die in een vergelijkbare situatie zitten? Heeft het werkelijk zin om een auto te kopen, deze te verzekeren, er wegenbelasting over te betalen en het nodige onderhoud aan te laten plegen als je (voorlopig?) nog niet langdurig in Florida bent? Ik geef onmiddellijk toe dat de kosten om van het vliegveld naar Sebring en terug te geraken met een huurauto je nu niet direct de kop kosten. Voor 75 euro moet dat wel lukken en dan krijg je de tank benzine er nog bij als je het slim speelt, zodat je die rit feitelijk voor noppes maakt. Maar als je één week naar Florida gaat, zijn de kosten voor de eigen auto dan niet heel erg hoog en had je dan niet beter gewoon een weekje in een huurauto kunnen rijden? Een rekenvoorbeeld zou heel verhelderend werken en wie weet breng je andere forumleden op een idee.


Een extra reisje voor een week naar Florida omdat we een leuke aanbieding zagen en we gelijk een weekje in ons huisje kunnen verblijven. Oeps....het is een goede gewoonte om leuke aanbiedingen hier op het forum met elkaar te delen. Je weet immers nooit wie er nog meer op het vinkentouw zitten? Ik heb het zelf dikwijls gedaan en er vele FIJNE vrolijke Floridaforumvrienden mee gemaakt. Mijn mailbox loopt vaak over van de dankbare reacties!



Veel mensen BEDANKT. :-) GRAAG gedaan !

Najou
10-05-14, 13:25
Oeps....het is een goede gewoonte om leuke aanbiedingen hier op het forum met elkaar te delen. Je weet immers nooit wie er nog meer op het vinkentouw zitten? Ik heb het zelf dikwijls gedaan en er vele FIJNE vrolijke Floridaforumvrienden mee gemaakt. Mijn mailbox loopt vaak over van de dankbare reacties! GRAAG gedaan !Ik heb nergens gezien dat jij hebt gemeld dat je van dezelfde aanbieding gebruik gaat maken om goedkoop met Arke(fly) naar Florida te vliegen. Moet ik toch even beter gaan zoeken. De aanbieding staat bovendien al in het forum. Dubbele informatie vindt jij maar niks.

Frans1949
10-05-14, 13:43
Ik was er als een van DE EERSTEN bij om op dit onderwerp te reageren. Het doet mij dan ook deugd dat mijn advies (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?16229-Kopen-mobile-home-max-15-000&p=192414&viewfull=1#post192414) van september vorig jaar om te onderzoeken of huren geen optie was, ZO GOED heeft uitgepakt. Beter bewijs dat ik me aangesproken voel, kan je niet hebben! En bovendien is het voor forumleden die ook graag wat langer dan gebruikelijk in Florida verblijven, leerzaam om informatie uit te wisselen. Vandaar dat ik het op prijs zou stellen als de oorspronkelijke vragen die door de topicstarter gesteld zijn, ook daadwerkelijk wat verder worden uitgediept. Zo steken we er immers allemaal wat van op en kunnen we op basis van wat ervaringsdeskundigen er over te vertellen hebben, onze eigen beslissingen nemen.


Ik ben blij dat de toon wat verandert Teleton. Ik sta altijd open voor adviezen en daar leer ik van.
Steigeren ga ik alleen als ik kleinerend wordt aangesproken maar daar hebben we niet meer over.
Zoals ik in mijn eerste mail schreef ben ik diverse opties uitputtend gaan onderzoeken.
En wij denken nu een goede optie te hebben gevonden.




Hiermee lijkt mij de oorspronkelijke vraag of je voor $15.000 een Mobile home aan zee of in de buurt van Orlando kunt kopen, beantwoord met NEEN. De keuze is immers op Sebring gevallen en dat ligt op zo'n anderhalf uur rijden van MCO en/of Tampa, wat in mijn beleving niet echt in de buurt is. De vraag blijft wat nu precies de kosten zijn als je wat verder van de toeristische gebieden gaat zitten en of dit voor andere mensen ook een financieel aantrekkelijke keuze is.

En er zijn wel wat meer vragen die vanaf het begin spelen, maar die nog niet beantwoord zijn: Wat heb je in die contreien dan voor je geld? En over hoeveel geld praten we eigenlijk? Wat huur je dan nu precies, hoe lang loopt het contract, wat gebeurt er als de verkoper het huisje onverhoopt toch kan verkopen, wordt het huis tussentijds ook nog aan anderen verhuurd, wie verzorgt en betaalt het onderhoud en de vaste laten? Is er bijvoorbeeld airco en staat die gedurende de warme, vochtige zomermaanden aan? Zelf kreeg ik van een Amerikaanse huiseigenaar het aanbod om gedurende 10 weken zijn villa met zwembad in Kissimmee te mogen huren voor $ 2000 dollar, inclusief alle kosten. En als we van rustiek wonen hadden gehouden, met koloniale meubelen, een sobere keuken en een kuiltje in de matras, dan was het helemaal zo'n gek aanbod nog niet. Wij zagen er van af, een ander is er wellicht heel gelukkig mee. Ieder zijn meug...>boer...> varken, nietwaar?


O.k. je wilt veel weten. Misschien ben je ook van plan zoiets aan te schaffen dus ik mijn best doen h.e.e.a. te vertellen.
De reden van Sebring is puur op advies van een forumlid. Zo zie je maar, ik sta voor goede adviezen open.
Het is een wat beter gesitueerd park speciaal voor 55+ met veel faciliteiten. Tennisbanen, zwembaden enz
Ik betaal voor zes maanden in de winter een bedrag van $ 1100 per maand en in de zomermaanden betaal ik niet en wordt de mobile home niet gebruikt en kan ik al mijn spullen erin laten.
In het huurbedrag zitten ALLE vaste lasten. Dus incl. parkhuur, water, stroom, onderhoud, enz enz
De eigenaar van de mobile home woont ernaast en zorgt voor de mobile home terwijl ik weg ben.
Sinds ik heb aangegeven de mobile home te willen huren staat hij niet meer te koop.
Het is geheel gemeubileerd, maar wij zitten er niet mee om h.e.e.a. te vervangen als wij graag iets anders willen en die toestemming hebben we.



Ook hier rijst toch de vraag of dit de moeite loont ten opzichte van huur voor langere duur. Jij kunt er mee leven maar geldt dat ook voor anderen die in een vergelijkbare situatie zitten?


Dat zal iedereen voor zich zelf moeten uitmaken. Dat is niet iets waar ik me mee zal bemoeien.



Heeft het werkelijk zin om een auto te kopen, deze te verzekeren, er wegenbelasting over te betalen en het nodige onderhoud aan te laten plegen als je (voorlopig?) nog niet langdurig in Florida bent? Ik geef onmiddellijk toe dat de kosten om van het vliegveld naar Sebring en terug te geraken met een huurauto je nu niet direct de kop kosten. Voor 75 euro moet dat wel lukken en dan krijg je de tank benzine er nog bij als je het slim speelt, zodat je die rit feitelijk voor noppes maakt. Maar als je één week naar Florida gaat, zijn de kosten voor de eigen auto dan niet heel erg hoog en had je dan niet beter gewoon een weekje in een huurauto kunnen rijden? Een rekenvoorbeeld zou heel verhelderend werken en wie weet breng je andere forumleden op een idee.


Sterker nog, die week hebben wij een huurauto. En die ga ik gebruiken om mijn auto op te halen en op onze plek te zetten.
En of het zin heeft om die auto zo lang in bezit te hebben is iets wat ik gelukkig helemaal zelf mag uitmaken in samenspraak met mijn vrouw.
Maar ik hoef mij totaal niet druk te maken om van het vliegveld naar de mobile home te komen in de toekomst van de eigenaar is graag bereid om mij te halen en terug naar het vliegveld te brengen als we dat willen




Oeps....het is een goede gewoonte om leuke aanbiedingen hier op het forum met elkaar te delen. Je weet immers nooit wie er nog meer op het vinkentouw zitten? Ik heb het zelf dikwijls gedaan en er vele FIJNE vrolijke Floridaforumvrienden mee gemaakt. Mijn mailbox loopt vaak over van de dankbare reacties!
GRAAG gedaan !


Voor speciale aanbiedingen kan ik best ticketspy.nl aanraden. Zie je vaak aanbiedingen voorbijkomen. En deze aanbieding staat in uitgebreid beschreven in vliegtickets 2014.
Ook weet ik dat er mensen zijn die heel boos worden als je twee keer hetzelfde opschrijft en dat wil ik dus niet doen.

angelique100
10-05-14, 15:56
Helaas is mijn bericht verwijderd terwijl deze wel degelijk betrekking had op de update van Frans...

Bij deze ga ik het dus nogmaals proberen ;)

Frans, super leuk voor jullie dat het allemaal gelukt is en ik wens je dan ook heel veel plezier van jullie accommodatie.
Heel verstandig dat jullie eerst even gaan huren en wie weet is de koop daarna snel gesloten...
Geniet ervan!

Frans1949
10-05-14, 16:24
Angelique, bedankt voor je vriendelijke reactie. En, zoals je ziet, ik heb jou raad opgevolgd. :-)

koenkamphuys
10-05-14, 18:47
Hiermee lijkt mij de oorspronkelijke vraag of je voor $15.000 een Mobile home aan zee of in de buurt van Orlando kunt kopen, beantwoord met NEEN. De keuze is immers op Sebring gevallen en dat ligt op zo'n anderhalf uur rijden van MCO en/of Tampa, wat in mijn beleving niet echt in de buurt is. De vraag blijft wat nu precies de kosten zijn als je wat verder van de toeristische gebieden gaat zitten en of dit voor andere mensen ook een financieel aantrekkelijke keuze is.

Ik heb ook voor Sebring gekozen, of eigenlijk, Sebring kwam me aangewaaid omdat familie er zit. Ja het is een stukje rijden naar toeristische oorden. Maar small-town America heeft zijn eigen charme en die waardeer ik zeer.

Overigens is het niet toevallig dat Frans in Sebring is terechtgekomen. Ik heb hem aangeraden daar eens te gaan kijken (eigenlijk: Sebring of Lake Placid, dat een aantal heel erg mooie mobile home parken aan diverse meren heeft) en inderdaad - de kosten van "onroerend goed" (strikt genomen kun je een mobile home daar niet onder rekenen) liggen beduidend lager.



Ook hier rijst toch de vraag of dit de moeite loont ten opzichte van huur voor langere duur. Jij kunt er mee leven maar geldt dat ook voor anderen die in een vergelijkbare situatie zitten? Heeft het werkelijk zin om een auto te kopen, deze te verzekeren, er wegenbelasting over te betalen en het nodige onderhoud aan te laten plegen als je (voorlopig?) nog niet langdurig in Florida bent?


Frans gaat "overwinteren" in Florida en drie maanden een auto huren loopt toch wel in de papieren. Ik heb voor mij de rekensom gemaakt destijds en vastgesteld dat een eigen auto in mijn situatie maar net uit kan, of net niet - als we niet dikker huren dan intermediate. In ons geval is ook een belangrijk aspect dat we nu een dikke vette SUV hebben staan voor die kosten. Wij verblijven aanzienlijk minder lang in Florida dan Frans van plan is, dus in zijn moet het dus wel voordeliger zijn.

Tenslotte dit. Toen wij ons huisje bouwden in Sebring hebben we heel wat rekensommen gemaakt, maar bewust niet de rekensom of het goedkoper was dan elke keer een villa te huren. We weten dat huren goedkoper is. De rekensommen die we wel gemaakt hebben, waren om vast te stellen of we het ons konden veroorloven. De reden om iets in Florida te kopen, en dat zal ook voor Frans gelden, en ook voor de anderen die deze stap gewaagd hebben, is niet een economische. Het is onze versie van The American Dream.

Frans1949
10-05-14, 19:30
Inderdaad Koen, dat Sebring onze bestemming daar geef ik jou volledig de schuld voor. :-)
En ik ben je er dankbaar voor.:cool:

Constateren dat "daardoor" de oorspronkelijke vraag beantwoord is met NEE of er in de buurt van Orlando of zee iets te koop was heeft er ook helemaal niets mee te maken.
Dat was wel erg kort door de bocht genomen conclusie. Maar ik wilde niet op iedere slak zout leggen.
Integendeel, kopen in de buurt van Bradenton was eigenlijk nog iets goedkoper.
Ook in de omgeving van Orlando is veel, heel veel, te koop voor een helemaal geen slechte prijs.
Maar we hebben nu een mooie mobile home, waar we echt trots op zijn, en een heel mooie auto en ook nog in een mooie omgeving.
Zes maanden een auto huren vind ik geen optie.
Ook niet omdat ik nogal een gevoelswaarde heb met een "eigen" auto.

En nu gaan we, lekker geld verspillend, de auto ophalen met een huurwagen en onze auto dan parkeren bij onze Mobile Home en die laten we daar staan tot begin oktober.
Kunnen we zes maanden in rondtoeren.:o


Koen, je weet ons te wonen en de koffie staat voor jou natuurlijk altijd klaar.:up:

moonlight91
10-05-14, 21:04
wij zijn een tijd geleden ook in de omgeving van Sebring geweest
en wij vonden het een mooie omgeving , zeker rondom/in het Highlands Hammock State Park
en de aanrij tijd naar Orlando is als dagtrip toch ook goed te doen
veel plezier, Frans, dat je er lang van mag genieten!

koenkamphuys
10-05-14, 21:23
Frans, klein vraagje: met wat voor visum gaan jullie een half jaar in Florida zitten?

Frans1949
10-05-14, 21:31
Koen, wij gaan straks eerst een weekje op ons oude paspoort naar Florida.
Als we terugkomen dan kopen we beide een nieuw paspoort.
Mijn paspoort kan nog twee jaar mee maar ze zijn tegenwoordig tien jaar geldig dus koop ik een nieuw en dan gaan we proberen een visum te krijgen.
Ik ben nog h.e.e.a. aan het uitzoeken maar het zal waarschijnlijk geen problemen opleveren.
Je krijgt dan een visum die je altijd de kans geeft om de USA in te komen.
MAAR.... de plaatselijke immigratie ambtenaar maakt uit hoelang hij toegang verleent.
Ik denk dat wij per keer echt wel zes maanden krijgen.

Ik heb, in het grijze verre verleden, twee maal zo'n visum in een paspoort gehad.
Alleen de keer dat ik een vol jaar verbleef moest ik wel eerst door de molen.
Maar na 1 1/2 uur stond ik buiten met een jaarvisum.

En tegenwoordig ben ik gepensioneerd dus zijn er veel minder moeilijkheden te verwachten.

Groeten Frans

Anthon14
10-05-14, 21:33
Frans1949, het belangrijkste is en blijft dat JULLIE het samen eens zijn hoe jullie het gaan doen en daarbij maak je persoonlijke keuzes. Wel frappant dat jouw grootste criticaster je nu het hemd van je lijf vraagt, maar misschien heb je hem op een idee gebracht waar hij zelf nog niet aan gedacht heeft ;)

In ieder geval ben ik blij dat er een aantal andere forumleden zijn geweest die jou via forum berichten of via PB's hebben ondersteund in de informatie voorziening waardoor je tot deze keuzes bent gekomen. Dat is naar mijn idee ook de reden achter een forum om elkaar te helpen.

Geniet er lekker van en laat nog eens horen of het uiteindelijk echt is geworden wat je er van verwacht, wellicht dat wij zelf ook een keer de stap gaan maken om naar Florida te gaan voor langere tijd.

Frans1949
11-05-14, 12:58
@moonlight91, bedankt voor je advies wat betreft het Highlands Hammock State Park.
Ik heb natuurlijk h.e.e.a.opgezocht in Google en Youtube.
Weer een aangename verrassing en nog op redelijke afstand ook.
Zullen we vaak gaan wandelen.
En inderdaad de aanrijtijd naar Orlando e.o. is zeer goed te doen in een dagtrip.
Dat hebben we al uitgeprobeerd.
En mocht het geval zich voordoen dat we één of meerdere dagen in die omgeving willen verblijven dan kunnen we heel makkelijk zeer redelijk geprijsde hotels/motels in de buurt vinden.
Dat vinden we geen enkel probleem.

@ Anthon heel bedankt voor je positieve reactie en ben daar blij mee.
Wat betreft het antwoord van Teleton reageer daar maar niet op.
Ik heb na overleg met de moderater ook besloten alleen zakelijk in te gaan op zijn commentaar.
Dat houdt de sfeer heel wat prettiger.

Ta2 Gerrit
11-05-14, 23:48
Koen, wij gaan straks eerst een weekje op ons oude paspoort naar Florida.
Als we terugkomen dan kopen we beide een nieuw paspoort.
Mijn paspoort kan nog twee jaar mee maar ze zijn tegenwoordig tien jaar geldig dus koop ik een nieuw en dan gaan we proberen een visum te krijgen.
Ik ben nog h.e.e.a. aan het uitzoeken maar het zal waarschijnlijk geen problemen opleveren.
Je krijgt dan een visum die je altijd de kans geeft om de USA in te komen.
MAAR.... de plaatselijke immigratie ambtenaar maakt uit hoelang hij toegang verleent.
Ik denk dat wij per keer echt wel zes maanden krijgen.

Ik heb, in het grijze verre verleden, twee maal zo'n visum in een paspoort gehad.
Alleen de keer dat ik een vol jaar verbleef moest ik wel eerst door de molen.
Maar na 1 1/2 uur stond ik buiten met een jaarvisum.

En tegenwoordig ben ik gepensioneerd dus zijn er veel minder moeilijkheden te verwachten.

Op het AllesAmerika-forum staat een schat aan info over visa, zeker een kijkje waard.

Frans1949
11-05-14, 23:56
Gerrit, ik wil niet zeggen dat ik er nu alles over weet. Maar even over wat ik wel weet. Of denk te weten. :-)
Ik heb in het verleden een paar maal een indefinite en multiple visa in mijn paspoort gehad.
Ik begrijp dat ik nu moet gaan voor een B2 visum.
Zover ik meegemaakt heb is het altijd zo dat de immigratie officier bepaald of en voor hoe lang je de USA binnen mag.
Ik wil niet zeggen dat ik hier 100% zeker van ben maar dat is in de ongeveer 15 maal dat ik de USA ben binnen gegaan zo gebeurd.
Maar als jij over andere (nieuwe) info beschikt hoor ik het graag.

Als wij ons nieuwe paspoort hebben, ergens in juni, ga ik het visum aanvragen.
Ik heb gelezen over de te volgen procedure maar mocht ik andere dingen te weten komen zal ik het zeker vertellen.

Groeten Frans

Ta2 Gerrit
12-05-14, 00:00
Was iets te snel met mijn conclusie en had dat al aangepast, terwijl jij antwoordde. Maar mijn tip blijft; neem eens een kijkje op het AA forum. Staat echt veel op over visa.

Frans1949
12-05-14, 00:11
Gerrit, Dank je. Heb ik al gedaan en ze zeker nog vaker kijken.

Frans1949
23-05-14, 16:05
Hoi , ik wilde je even laten weten dat wij nu in Orlando zijn en vol trots en met een hele hoop plezier rondrijden in onze aangeschafte auto. Wij gaan straks naar Sebring. We genieten enorm. :-) Ik ga later beschrijven hoe het gegaan is.

Groeten Frans

sunnyrojo
23-05-14, 23:43
een mobile home kopen is het probleem niet, maar het huren van een staanplaats (lot rent) is aanzienlijk per maand en zeker in zo'n community 55+

Frans1949
24-05-14, 04:52
Klopt sunnyrojo, daar weten wij inmiddels veel van. Dat ik ook een reden om het eerst een poosje te huren om een beter gevoel te krijgen. En als je eenmaal zo'n huis koopt ben je hem ook zo maar niet weer kwijt. Maar tot nu toe zijn we zeer tevreden en positief. Het bevalt enorm.

Frans1949
24-06-14, 11:09
Weer een volgende stap genomen.
Sinds ik in september vorig jaar het idee kreeg om een Mobile Home aan te schaffen hebben we toch een fors aantal stappen genomen.
De laatste hobbel was een visum.
Maar die is gisteren geslecht.
We zijn naar het Amerikaanse consulaat geweest en hebben na een interview "Approved" gekregen voor ons visum.
Aangezien we beide een week eerder een nieuw paspoort hebben aangeschaft is ons visum en paspoort geldig voor 10 jaar.
Ik weet, en daar ben ik me goed van bewust, dat ALTIJD de immigratie officier bepaald hoe lang je iedere keer weer in de USA mag blijven.
Maar ik heb, gezien ervaringen in het verleden, hier goede hoop op.

Dus aangezien we ook de vliegtickets hebben aangeschaft staat niets ons een overwintering aankomende winter in de weg.

Ikzelf vind het nogal wat.
We hebben een mobile home gehuurd, een auto aangeschaft waar ik heel trots op ben, alle bijkomende problemen zoals verzekering visa e.d. opgelost en "ready to go".
Nog één stap moeten we niet doen, maar willen we wel, is het zien te verkrijgen van een Florida rijbewijs.
Er moet toch eigenlijk altijd iets te wensen overblijven.... :-)

Njit
24-06-14, 12:40
Mooi dat je je droom weet waar te maken. Hoe lang ga je overwinteren?

http://www.ultraimg.com/images/fMWs3.jpg

Riverwood
24-06-14, 12:43
Gefeliciteerd en als snowbirds verblijvend 4 maanden in Port Charlotte heb ik een opmerking over het Florida rijbewijs, in ons geval moesten wij beiden het rijbewijs halen om in aanmerking te komen voor korting op de verzekering van de auto, bij elk vertrek uit de USA moet na terugkomst het rijbewijs opnieuw aangevraagd worden, je hoeft geen examen te doen maar wel betalen voor het nieuwe rijbewijs, wij hebben geen Florida rijbewijs, op dit ogenblik hebben wij een verzekering die wij maximaal voor 6 maanden kunnen verlagen tot de basic en daar wij een nieuwe Cadillac hebben zijn wij all risk verzekerd.

Groetjes Henke.

Frans1949
24-06-14, 15:28
@ Njit, wij zijn van plan om m.i.v. oktober zes maanden per jaar te bliven in Florida.
Alleen het eerste jaar zullen i.v.m. familie omstandigheden in januari voor een paar weken teruggaan.

@Riverwood. Interessant jou verhaal over het rijbewijs.
Begrijpen doe ik het nog niet maar ik ga er in duiken.
In het verre verleden ban ik in het bezit geweest van een Oregon Rijbewijs maar toen ik het voor een tweede keer wilde verlengen kon dat niet omdat het toen gekoppeld werd aan een social security nummer.
En je schrijft dat je GEEN Florida rijbewijs hebt. Wat voor rijbewijs heb je dan wel?
En hoef je ook de eerste keer geen examen te doen?

Riverwood
24-06-14, 16:18
@Frans1949.
Wij hebben een Belgisch rijbewijs dat vergelijkbaar is met een Nederlands rijbewijs, als je een Florida rijbewijs wilt halen moet je theorie en praktijk doen, informeer daarvoor bij je examen bureau in Sebring.

Groetjes Henke.

Frans1949
24-06-14, 16:41
Hoi Henke, dat is precies wat ik in het verleden heb meegemaakt.
Alleen bleef toen mijn Oregon rijbewijs gewoon vijf jaar geldig.
+

sonja
24-06-14, 19:14
We zijn naar het Amerikaanse consulaat geweest en hebben na een interview "Approved" gekregen voor ons visum.
Aangezien we beide een week eerder een nieuw paspoort hebben aangeschaft is ons visum en paspoort geldig voor 10 jaar.

Helemaal begrijpen doe ik het niet. Heb je een onbeperkt visum voor 10 jaar verkregen, zo ja welk visum is dat?

Riverwood
24-06-14, 20:02
@Sonja
Wij hebben sinds 3 juni 2010 een Visa R Type B1 Class B 2, tot 1 juni 2020, hiermee mogen wij maximaal 180 dagen aaneengesloten verblijven in de USA, het advies van de ambtenaar was niet elk jaar de maximale dagen achtereen te verblijven, wij zelf hebben genoeg aan 4 maanden in de winter.

Groetjes Henke.

angelique100
24-06-14, 21:09
Frans heel fijn dat het gelukt is !

Frans1949
24-06-14, 22:49
Sonja, als je de USA binnen wil komen MOET je een visum hebben.
Maar, onder bepaalde omstandigheden, kan je worden vrijgesteld.
Dat is de beroemde Visum Waiver.
Eén van de bepalingen onder dat Visum Waiver programm is dat je maximaal 90 dagen mag blijven.
Maar wij willen 6 maanden blijven.
Nou zijn er een enorme hoeveelheid visa die je kan vragen.
Maar wij zijn gegaan voor een B2 visa.
Dat is het visum voor toeristen.
We krijgen over twee dagen het visum binnen.
Ik ben benieuwd wat er op staat.
Ik verwacht B2 maar zag ergens op een papier staan B1/B2.
Als we de paspoorten binnen hebben vertel ik het.

Frans1949
24-06-14, 22:51
@Henke, was het een immigratie ambtenaar die jou vertelde niet elk jaar zes maanden te blijven?
Want dat is precies wat wij willen doen.

Frans1949
24-06-14, 22:52
@Angelique, dank je voor de felicitatie.
Zo zie je maar. Stap voor stap bereiken we ons doel. :cool:

Riverwood
24-06-14, 23:14
@Frans 1949, nee, het was een ambtenaar van de Amerikaanse Ambassade in Brussel die ons de goedkeuring overhandigde.

Frans1949
24-06-14, 23:55
O.k, zoals wij het dus hebben verkregen door een ambtenaar van het Amerikaanse Consulaat in Amsterdam.
Hebben ze jou ooit restricties gegeven bij aankomst in de USA?
En als je aankomt en met een visum het land in wil voor meer dan drie maanden maken ze het je dan moeilijk of krijg je vrij makkelijk een stempel voor zes maanden?
Alvast heel erg bedankt voor het delen van je ervaringen.

Riverwood
25-06-14, 00:48
@Frans1949, wij gaan 4 maanden in de winter en ze vragen meestal waar wij verblijven en wat wij zoal gaan doen, ervaring met 6 maanden hebben wij niet.
Wij vliegen altijd via Atlanta en tot nu toe geen problemen ondervonden, wel altijd vragen over het meenemen van kaas of chocolade voor vrienden, wij nemen nooit iets mee van levensmiddelen.

Riverwood
25-06-14, 10:19
@Frans1949, wat de doorlopende reisverzekering betreft met werelddekking, niet elke verzekering heeft een dekking van 180 dagen aaneengesloten, waarschijnlijk wist je dit al maar even voor de zekerheid.

Groetjes Henke.

Frans1949
25-06-14, 12:16
@Henke, wij hebben een 365 dagen doorlopende reis en annulerings-verzekering bij de FBTO.
Die verzekering hebben ze ingevoerd toen ik met (deeltijd) pensioen ging. ;):cool:
Hoe hebben ze het kunnen uitmikken. :up:

Riverwood
25-06-14, 12:45
Prima geregeld.

Najou
25-06-14, 18:13
Geweldig @Frans1949.
Deden ze nog steeds zo stroef op het consulaat? Moet je nog steeds bij de Security alles afgeven? Op het AA forum vertelde de moderator dat ze nog strenger zijn dan op vliegveld Heathrow.
Vertel eens hoe jij dat gedaan hebt?
Heb je meteen te horen gekregen dat je het visum hebt? Of moest je wachten tot je het paspoort weer terug had? En hoe lang duurt het allemaal?
Zijn ze erg streng?
Moest je ook afschriften van je bankrekeningen meenemen?
Gaat het net zo als op de Thaise ambassade?

Groetjes, Najou

Njit
25-06-14, 18:34
De veiligheidsmaatregelen zijn inderdaad erg streng op het consulaat. Zie hier de regels voor Amsterdam: http://amsterdam.usconsulate.gov/visit_consulate.html

Frans1949
26-06-14, 11:05
@najou, ja ze zijn enorm streng op het consulaat.
Je mag zelfs geen mobile telefoon binnen brengen.
De beveiliging verteld dat je de telefoon moet droppen of anders maar een andere afspraak moet maken.
En aangezien er enorm veel mensen zijn met een mobieltje is dit een groot probleem.
Ik ben zelf rond gaan lopen en gelukkig een bedrijf gevonden waar ik mij telefoon achter mocht laten.
Dat bedrijf had zelfs een bord neergezet met de bepalingen van het consulaat.
Heel aardig en ze vroegen geen vergoeding maar, als je per se wat wilde achterlaten, hadden ze een collecte bus neergezet voor een goed doel.
Ik ben dat bedrijf buitengewoon dankbaar.

Eenmaal binnengekomen mag je eerst je papieren laten zien aan een vriendelijke jongeman die controleert wat je bij je hebt en of het voldoende is.
Om een voorbeeld te noemen. Er was een persoon die een pasfoto bij zich had van 1 jaar geleden.
Die kon ergens een nieuwe pasfoto gaan maken.

Maar daarna wachten tot je wordt opgeroepen.
Dan met je papieren naar de balie en vertellen waarvoor je komt.
Ook hier weer wat vragen beantwoorden en je vinger afdrukken werden genomen.

Weer in de "wachtstoel".
Dan weer naar een bali voor weer nieuwe vragen.
Om te controleren of jij het wel echt bent, je paspoort lag nog achter de balie, worden weer je vingerafdrukken gecontroleerd.
Tot mijn niet geringe verbazing verteld de man mij dat mijn aanvraag "approved" was.

Wij blij weer naar huis en zijn nu wachtende op onze paspoorten die nagezonden zouden worden.

Groten Frans

corrus
26-06-14, 13:29
Duurt ongeveer 7 dagen... :-)
De visa is hier dan ingeplakt (Een soort pagina in donkere kleuren)
Gefeliciteerd!

Frans1949
26-06-14, 14:46
@Corrus bedank voor de felicitatie.
Er waren nogal wat berichten dat het heel moeilijk zou zijn en ik niet moest denken dat ik een visum kon krijgen.
We hebben er nu één die tien jaar geldig is.:cool:

Ik heb inmiddels een Email gekregen dat de paspoorten onderweg zijn.

Bieg
26-06-14, 23:29
Frans ik stuur je even een pb. By the way, gefeliciteerd met het visum.

Frans1949
27-06-14, 13:08
@Bieg Dank je. PB ontvangen en antwoordt gestuurd. :cool:

Najou
29-06-14, 09:13
@Frans1949, heb jij je visum nu al binnen? Vertel eens?

Frans1949
30-06-14, 11:07
Ja hoor Najou, wij hebben de paspoorten vrijdag al binnen gekregen. Aangetekend verpakt in een doosje.
Met een heel mooi sticker van ons visum voorzien van nummers EN foto!
En.... 10 jaar geldig.
Gezien eerdere berichten o.a. via dit forum was ik best wel wat zenuwachtig of ik wel een visum zou verkrijgen.
maar ik heb gemerkt dat, als je verhaal maar goed en eerlijk is, je gewoon een visum krijgt.:up:

Najou
04-10-14, 23:48
Dag Frans1949, hoe is het nu? Ben je al "verhuisd"?

Frans1949
05-10-14, 18:05
@najou, We zijn veilig aangekomen in ons huis in Florida, was best wel spannend. Het vliegtuig was op tijd in Detroit, maar toen stonden we bijna een half uur te wachten voor we naar de gate mochten. En daarna moesten we dus op een draf naar de immigratie toe. Gelukkig was er geen grote rij wachtenden. We hebben het heel veel erger mee gemaakt. Ik was een tikkeltje nerveus omdat ik wist dat ik een bepaalde regel zou gaan overtreden door 1 dag langer te blijven dan waarschijnlijk zou worden toegestaan. Hier op het forum heb ik gelezen dat je max 180 krijgt en ik was zo slim om een reis te boeken van een dag meer. Maar na alles te hebben uitgelegd aan de immigratie officer stonden we in no time met een geldig visum bij de douane. Je moet nou eenmaal altijd op de eerste stop in de USA je koffers ophalen en door de douane gaan. Daarna de koffers weer afgeven en naar je volgende vlucht. Die hebben we ondanks de korte overstap en het half uur vertraging toch nog gehaald. Aangekomen in Orlando werden we opgehaald door onze huisbaas met onze eigen auto. Ook een speciale ervaring. Best wel vermoeiend. Als we even voor het gemak de Nederlandse tijd aanhouden zijn we dus woensdag om 06:00 uur opgestaan en gingen 03:00 uur snachts naar bed. En dat voor twee oude gepensioneerde mensen. :p Nu zitten we ons door de air conditioning koel gehouden huis enorm te genieten. We zijn inmiddels druk bezig allerlei spullen aan te schaffen. Wij hebbben dit mobile home wel gemeubileerd gehuurd maar, om een voorbeeld te noemen, we vonden de TV te klein en hebben een 46" TV aangeschaft. Wel is er een klein probleempje met Internet. De leverancier heeft het een beetje laten afweten en nu wordt het supersnelle Internet pas maandag of dinsdag geïnstalleerd. We hebben ook een media speler meegenomen en die op de TV aangesloten zodat we kunnen kijken wat we allemaal hebben gedownload aan series en films. Hoeven we ons niet te vervelen als we in de avond eens willen kijken van de winter. :-) Maar goed, we hebben het toch aardig voor elkaar gekregen in iets meer dan een half jaar tijd. Alle problemen opgelost en we genieten enorm. Ik houd je nog wel op de hoogte over eventuele verdere ontwikkelingen.

Patrick
06-10-14, 03:46
Goed bezig!

koenkamphuys
07-10-14, 08:15
Nou wij moeten nog een paar jaartjes wachten voor we zo'n lange tijd aaneen van de rust van Sebring kunnen genieten... we zijn er met de feestdagen maar twee weekjes. Al naar de Hibachi Buffet geweest? Onze favoriet - vrijdag en zaterdag onbeperkt crablegs.

dejo
07-10-14, 17:12
Wij hebben van de zomer, op weg naar Orlando, even door Sebring gereden. Ik moet zeggen het was wel heel erg rustig, te rustig voor ons.

Frans1949
07-10-14, 19:35
@Dejo, maar precies wat wij zoeken.
Wij zijn hier ook zes maanden en kunnen, vanaf hier, alle kanten op.
Tot zo ver hebben we het enorm naar ons zin.
We zijn heel erg tevreden met onze Mobile Home.
De enige bummer is dat we een paar dagen moesten wachten voor een super snelle internet verbinding.

koenkamphuys
07-10-14, 22:44
Ik moet zeggen het was wel heel erg rustig, te rustig voor ons.
Die rust is nou net wat ons zo aantrok. Als we drukte willen, dan zoeken we die wel op. En dan hebben we naast Orlando ook andere plaatsen om uit te kiezen. Maar ik snap je punt, mijn zoon van 18 vindt het ook wat te stil.

Frans1949
07-10-14, 23:36
Nou wij moeten nog een paar jaartjes wachten voor we zo'n lange tijd aaneen van de rust van Sebring kunnen genieten... we zijn er met de feestdagen maar twee weekjes. Al naar de Hibachi Buffet geweest? Onze favoriet - vrijdag en zaterdag onbeperkt crablegs.

Koen, jou tijd komt nog wel. :cool:
Ik zag wel de Hibachi buffet naar we zijn er nog niet geweest.
Ik zelf ben niet zo'n crab eter en gezien mijn gewicht ( te zwaar) ga ik niet zo snel buffet eten.
Maar we hebben het voorlopig enorm naar onze zin

Njit
09-10-14, 11:54
Heb je al ergens foto's staan van je nieuwe Crib? Ben wel benieuwd hoe zoiets er nu uitziet..

peterwoudje
09-10-14, 14:38
Hoi Frans,

fijn dat het allemaal goed is gegaan, geniet ervan, wij zitten nu in Cleveland en reizen zondag naar davenport.
groet Peter

Frans1949
09-10-14, 15:21
@Njit, ik zal in de loop van de week proberen wat foto’s te plaatsen.
Tot vandaag wat problemen met internet maar die zijn, hoop ik, straks opgelost.
Dan natuurlijk nog proberen foto’s te plaatsen:confused:
Toe ik eerder deze week probeerde een factuur te plaatsen voor Patrick ging dat niet echt goed.
Maar ik die mijn best.

Njit
09-10-14, 15:29
Mocht het niet lukken dan stuur maar een prive-berichtje. Dan plaats ik ze wel voor je..

Frans1949
09-10-14, 17:54
Mocht het niet lukken dan stuur maar een prive-berichtje. Dan plaats ik ze wel voor je..

Njit, hier een poging voor foto's.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/11586963/Foto%20voor%20FL%20Forum/2014-05-22%2012.28.13.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/11586963/Foto%20voor%20FL%20Forum/2014-05-25%2010.25.29.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/11586963/Foto%20voor%20FL%20Forum/2014-05-25%2010.26.07.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/11586963/Foto%20voor%20FL%20Forum/DSC01555.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/11586963/Foto%20voor%20FL%20Forum/DSC01561.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/11586963/Foto%20voor%20FL%20Forum/DSC01566.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/11586963/Foto%20voor%20FL%20Forum/DSC01567.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/11586963/Foto%20voor%20FL%20Forum/DSC01568.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/11586963/Foto%20voor%20FL%20Forum/DSC01590.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/11586963/Foto%20voor%20FL%20Forum/DSC01592.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/11586963/Foto%20voor%20FL%20Forum/DSC01595.JPG

Nou ik ben wel benieuwd of het werkt.
Er zitten wat oude foto's bij voor we het gingen huren en ik heb natuurlijk ook een foto van onze auto er bij gezet.
De andere auto is een auto die er al eerder stond maar de Silver Chrysler 300 is van ons.

http://s10.postimg.org/3v8yukv8l/2014_05_22_12_28_13.jpg (http://postimg.org/image/3v8yukv8l/) http://s10.postimg.org/uuhf3h739/2014_05_25_10_25_29.jpg (http://postimg.org/image/uuhf3h739/)


http://s10.postimg.org/6s0l8lqg5/2014_05_25_10_26_07.jpg (http://postimg.org/image/6s0l8lqg5/) http://s10.postimg.org/5e8ydar6t/DSC01555.jpg (http://postimg.org/image/5e8ydar6t/)


http://s10.postimg.org/enb4nf02t/DSC01561.jpg (http://postimg.org/image/enb4nf02t/) http://s10.postimg.org/kcrd7q691/DSC01566.jpg (http://postimg.org/image/kcrd7q691/)


http://s10.postimg.org/k19wuypt1/DSC01567.jpg (http://postimg.org/image/k19wuypt1/) http://s10.postimg.org/aurm7okkl/DSC01568.jpg (http://postimg.org/image/aurm7okkl/)


http://s10.postimg.org/ocyijywpx/DSC01590.jpg (http://postimg.org/image/ocyijywpx/) http://s10.postimg.org/bzlod271h/DSC01592.jpg (http://postimg.org/image/bzlod271h/)

Frans1949
09-10-14, 20:10
Nog even een probeerseltje.
Deze foto net gemaakt en ik probeer het te delen via mijn mobieltje

https://www.dropbox.com/s/d9ifheu7zsnvoi4/20141009_123428.jpg?dl=0

elstars
09-10-14, 20:19
Frans, dit ziet er leuk uit! Veel plezier voor jullie toegewenst.

Frans1949
09-10-14, 21:11
@Elstars, Dank je. We zijn er nu een week en het bevalt enorm.

Hans van Demen
09-10-14, 21:15
Ziet er goed uit Frans, mooi voor mekaar ! Geniet ervan.

Njit
09-10-14, 21:31
Ziet er prima uit! Julie eigen paleisje in The Sunshine State :cool:

Anthon14
09-10-14, 22:27
Voor mij is dit toch wel meer dan een Mobile home :)

Volgens mij ruimte zat voor 2 personen en ziet er verder ruim uit.

Geniet er lekker van en laat nog wat voor ons over van het mooie weer want wij komen eind van het jaar ook die kant op voor een paar weekjes. :D

Njit
09-10-14, 22:41
In Nederland is een woonwagen ook een compleet huis :) Er zitten alleen wielen onder..

Esther2013
09-10-14, 23:07
Looking good!! :up:

Frans1949
10-10-14, 03:03
Een hoop leuke reacties op de foto's.
@Michael, ik denk omdat jij moderater bent en daarom mijn bericht kan wijzigen en de foto's in het bericht kon zetten. Dank je.
@Hans van Demen, jij bent van af het begin behulpzaam geweest en daarom ben ik zo blij jou het resultaat te laten zien.
@Anthon14, het is wel zo dat ze dit "mobile Homes" noemen en sommige zijn nog groter.
Maar rekenend inclusief zitje en carport hebben wij met 144 m2 wel genoeg.
We hebben twee slaapkamers en twee badkamers.
En ik moet natuurlijk Koenkamphuis nogmaals bedanken voor de tip om eens in Sebring te gaan kijken.
En @peterwoudje, we zullen wat mooi weer voor jou bewaren. Ik heb zelfs twee koffers vol gedaan met "mooi weer"en zal ze pas openen als jij er bent.
En, jij weet het waarschijnlijk nog wel, ik heb ook wel wat met Davenport aangezien ik er jaren geleden drie maanden heb doorgebracht. Davenport is niet zo ver van hier.

Ik zal jullie niet vragen om het begin van dit draadje weer te gaan lezen maar ik ben erg blij dat wij hebben doorgezet.
Zoals jullie misschien nog weten was niet iedereen erg enthousiast maar, zoals Koenkamphuis toen al schreef je hebt mensen die het doen en mensen die alleen maar beren op de weg zien. Wij hebben onze knopen geteld en het domweg gedaan. Natuurlijk zullen we wel eens wat tegenslagen krijgen maar die lossen we dan wel weer op.

Voorlopig hebben we het enorm naar onze zin en voelen ons verschrikkelijk gelukkig en genieten van iedere dag.
We blijven tot 30 maart, alleen gaat mijn vrouw nog even een paar weken terug i.v.m. familie omstandigheden.
We hebben nog wel wat wensen.
Dat is o.a. het zien te verkrijgen van een Florida rijbewijs en "resident"passen voor b.v. Disney.
Als dat lukt laten we het wel weer weten.

PENPE
10-10-14, 04:30
Als we het dan toch over mobile homes hebben doe mij dan deze maar : :p

https://lh5.googleusercontent.com/-lIle-Yb6zfk/VDc06RiwgvI/AAAAAAAAOSs/HeciHcb6bJ0/w640-h432-no/rv%2Bwith%2Bhummer.jpg

En dan mogen ze wat mij betreft die midlife-crisis-motorbike eraf halen ;-)

( Ja ik weet het, dit is eigenlijk geen mobile-home maar een RV )

Frans1949
10-10-14, 05:16
Wat? Niet eens een boot?

PENPE
10-10-14, 05:53
Voor die 4 uur per jaar dat ik ga varen in St Petersburg ??

( Sorry, we've ran out of small capitals over here in Davenport... )

jastsali
10-10-14, 17:49
Dat is o.a. het zien te verkrijgen van een Florida rijbewijs en "resident"passen voor b.v. Disney.
Als dat lukt laten we het wel weer weten.Frans. Resident passen voor Disney moet niet zo'n probleem zijn. Met een utility bill op jullie beider naam en een actuele print van je BoA rekening waarop jullie naam en adres staat, moet het lukken. Zo hebben wij het ook gedaan.

Frans1949
10-10-14, 18:37
@jastsali, klein probleempje. Onze utility is inclusuef de huur en onze BoA rekening is een e-rekening en daarom krijgen we nooit post. Maar...... we hebben wel een auto en verzekering op onze naam en adres. Dus we hebben hoop. En lukt het verkrijgen van een rijbewijs dan zijn we natuurlijk helemaal klaar.

Bieg
11-10-14, 10:50
Hoi Frans, ziet er prima uit. zo hou je het wel 6 maanden vol :D.

jastsali
11-10-14, 18:41
........ en onze BoA rekening is een e-rekening en daarom krijgen we nooit post.
Ha Frans. Ik weet even niet goed wat je bedoelt met een e-rekening. Wij krijgen ook geen afschriften want we hebben als geregeld via e-paper, maar... Is het niet zo dat je via online banking in je profiel je adres kunt instellen? Daarna kun je het eerstvolgende maandelijks afschrift uitprinten inclusief je adres erboven. Het adres weer terugzetten naar het oude adres kan, maar wijzigen wordt pas na een maand weer vrijgegeven.
Maar inderdaad, als je een rijbewijs hebt dan is het helemaal goed :up:

Frans1949
12-10-14, 01:08
@jastsali, goed idee. Had ik nog niet aan gedacht. Eigenlijk ook omdat als je zelf iets print je altijd erboven kan zetten wat je wilt.Maar ik denk net mijn auto en verzekering op ons FL adres het wel lukt. Ik laat het t.z.t. wel weten.

Frans1949
31-10-14, 02:11
Even een updatedate.
Morgen zijn we hier een maand.
En de maand is voorbij gevlogen.
Alleen jammer is maar 24 uur in een dag zitten en slechts max. 31 dagen in een maand.;)
M.a.w., we hebben het ontzetttend naar ons zin.
Ons mobile home 55+ park is bezet door een hoop fantastische mensen en we worden buitengewoon vriendelijk behandeld en voelen ons erg welkom.

De dagen rijgen zich in een moordend tempo aaneen.
We willen nog een anual pas kopen voor Disney en Seaworld maar het is er nog niet van gekomen.
Geen tijd.
Wel zijn we een aantal malen naar Kennedy Space Centre geweest waar we nog een anual pass voor hadden die we vorig jaar hebben aangeschaft.
Gisteren zijn we er speciaal heengegaan om een lancering bij te wonen.
Het was spectaculair.
O.k., ik geef grif toe het was geen Space Shuttle.
Dat heb ik een keer van nabij meegemaakt toen ik in 1995 een jaar aan het reizen was door de USA.
Maar het was de moeite waard.

Ook hebben we nog geheel onverwacht bezoek gekregen uit Nederland waar we een paar zeer aangename dagen mee hebben doorgebracht.
En we zijn een paar keer gaan zwemmen in de zee.
Een paar maal naar de Atlantische Oceaan en een paar maal naar de Golf van Mexico.
Aangezien we precies in het midden zitten kunnen we beide kanten uit.

Het enige minpuntje zou kunnen zijn dat we het niet gelijk hebben gekocht.
Want zoals we ons nu voelen is dit precies wat we ons hebben voorgesteld en eigenlijk zijn we nog gelukkiger dan dat we in onze dromen konden verwachten.
We hebben, naar ons gevoel, een aantal hindernissen genomen die vele toch niet voor mogelijk hadden gehouden.
Kijk maar bij het begin van dit draadje.
Maar, ik schat dit zo in, binnen afzienbare tijd zullen wij zelf de eigenaar zijn van dit Mobile Home of van een andere.

Kortom wat wij nu doen kan ik veel mensen aanraden.
Vooral als ze zich niet laten afschrikken voor allerlei problemen die zouden kunnen ontstaan.
Gewoon denken dat , als er een probleem ontstaat, je die gewoon oplost.
Dat hebben wij tot nu toe ook gedaan en we voelen ons er heel gelukkig mee.

peterwoudje
31-10-14, 11:31
Hoi Frans,

Goed om te horen dat jullie het zo naar je zin hebt, de mooiste dagen (kerst) komen er nog aan.

José
31-10-14, 17:25
Wat geweldig dat jullie het zo naar je zin hebben! Geniet er nog lekker van!

elstars
31-10-14, 18:12
Dit is goed om te horen, geniet er maar lekker van!

koenkamphuys
31-10-14, 18:31
Hoi Frans, in december zijn we ook in Sebring, we zullen dan zeker even langs komen.

Anthon14
31-10-14, 19:09
Frans,

Mooi dat je het zo naar je zin hebt en het allemaal bevalt. Wij gaan ook tijdens de kerstperiode weer 2,5 week vertoeven in het mooie Davenport. Wellicht treffen we je nog ergens. :D

Patrick
31-10-14, 22:20
Heel leuk om te lezen!!

Bieg
01-11-14, 22:08
Hoi Frans, wij zitten de kerstdagen ook weer in Orlando. Ik wil ook wel even langskomen en je mobile home bewonderen. Groeten de biegjes.

oma van tijn
01-11-14, 23:57
wat geweldig om te lezen dat jullie er zo van genieten, best wel een beetje jaloers ;-)

Frans1949
02-11-14, 17:00
Hoi Frans, in december zijn we ook in Sebring, we zullen dan zeker even langs komen.

Hoi Koen, we kijken er naar uit. Per slot van rekening zijn we steaks bijna buren.:)

Frans1949
02-11-14, 17:03
Frans,

Mooi dat je het zo naar je zin hebt en het allemaal bevalt. Wij gaan ook tijdens de kerstperiode weer 2,5 week vertoeven in het mooie Davenport. Wellicht treffen we je nog ergens. :D

Anthon, sinds ik in 1995 drie maanden heb gestaan met een 5th Wheeler in het Three World Resort heb ik wel wat met Davenport. Wij zullen het wel leuk vinden je te ontmoeten.

corrus
02-11-14, 18:12
Misschien kunnen wij een keertje afspreken en wat ervaringen uitwisselen, Lijkt me wel gezellig.
Wij zijn met de feestdagen ook in de Orlando area. (bezitten daar ook een hutje)

Frans1949
07-11-14, 04:29
@Corrus kunnen we zeker een keer doen.

Frans1949
07-11-14, 17:30
Weer in stap in de vele stappen die we gemaakt hebben sinds het begin van dit draadje.
Hoe langer we hier zijn hoe meer het bevalt.
Dus mochten er forumleden zijn die dit overwegen dan kunnen we het van harte aanraden.

Maar met de volgende stap bedoel ik dat we een Disney Annual Pass hebben gekocht speciaal voor Florida residents.
Al met al viel het best mee.
Kijk hier maar om te zien of je ervoor in aanmerking kan komen.

https://disneyworld.disney.go.com/florida-residents/validation-requirements/

koenkamphuys
09-11-14, 13:32
Gekke vraag, maar wat ben je daar nou voor kwijt?

Frans1949
09-11-14, 17:18
Gekke vraag, maar wat ben je daar nou voor kwijt?

Hoi Koen, wij hebben gekozen voor de WEEKDAY PASS.
Ben ik bang dat het voor jou niet opgaat gezien de tijd dat jij hier bent.
Bij de weekday pass gelden "black out days" d.w.z. niet in de weekeinde niet rond Kerst En Nieuwjaar en niet in de zomer vakantie.
Voor de 2014 blackout days kijk hier.

https://disneyworld.disney.go.com/media/wdw_nextgen/Site/WDWContent/Media/InternetMediaType/PassholderBenefits/2014-wdw-weekday-select-blockout-dates.pdf

En voor de blackoutdays 2015 kijk hier.
https://disneyworld.disney.go.com/media/wdw_nextgen/Site/WDWContent/Media/InternetMediaType/PassholderBenefits/2015-wdw-weekday-select-blockout-dates.pdf


Wij hebben $233 betaald. Ex S&H
Hier heb je een overzicht voor alle annual passen.


https://disneyworld.disney.go.com/florida-residents/passholder-program/

Wanner kom je naar Sebring?

Anthon14
09-11-14, 20:22
Maarre Frans1949, zie ik nu in de bericht titel dat je de stap genomen hebt dit mobile home te kopen ?? Ik vond het in het draadje nml. nog niet terug.

Maar in dat geval gefeliciteerd met je bezit in Florida en hopelijk kun je er nog jaren van genieten :D

Njit
09-11-14, 20:32
@Anton: mijn fout :) Ze wonen er nu al wel maar het is nog gehuurd.. klein detail ;)

Anthon14
09-11-14, 21:17
@Njit, het is je vergeven :D (Je was al sneller dan Frans1949 ;) )

Frans1949
09-11-14, 22:19
Inderdaad, hij was weer eens sneller dan ik. :(

Maar we huren nu nog steeds.
Wel is het zo dat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid we een mobile home gaan kopen.
Het bevalt zo verschrikkelijk goed. :cool:
Ook de omgeving is prima.

Maar..... we blijven Nederlanders, we kopen een mobile home tegen een zo goed mogelijk kwaliteit/prijs verhouding.
Ik kan de mobile home waar we nu in wonen per direct kopen.
Maar ik zal eerst in onderhandeling moeten gaan met de eigenaar die in mijn ogen iets meer wil hebben dan ik denk dat het waard is.
Wie weet, we hebben alle tijd.
Natuurlijk is het een voordeel als we deze kopen dat we op hetzelfde adres blijven.
Maar Amerikanen verhuizen doorlopend dus ook dat zal geen problemen geven.

Anthon, de bericht titel was gehangen aan het eerste bericht wat ik in dit draadje neerzette.
Als je eens zin hebt is het best wel leuk om terug te lezen.
Ik kreeg toch, vooral in het begin, veel weerstand.
Maar als ik iets in mijn hoofd krijg ben ik wel bereid de zaak uit te zoeken en te doen.
Ga ook eens hier lezen als je je toch verveelt. :rolleyes:

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?16239-Ik-schaam-me-diep&highlight=mobile+home+koop

Frans1949
16-11-14, 00:49
The bullet is through the church. :):cool:


Wij hebben onderhandeld met de eigenaar van de Mobile Home die we nu huren.
En, we zijn eruit, m.i.v. 1 januari zijn wij eigenaar van dit ongelooflijk heerlijke huisje.
Gaan we er nog meer van genieten. Terwijl dat bijna onmogelijk is.
We hebben het zo naar ons zin!
Het enige nadeel dat wij ondervinden is dat een dag slecht 24 uur duurt en er maar max. 31 dagen in een maand zitten.:up:

Fleurida
16-11-14, 01:30
Gefeliciteerd en nog vele fijne jaren in jullie domein. Life 's good. :up: :cool:

peterwoudje
16-11-14, 10:37
Proficiat met jullie aankoop, geniet er van.

Anthon14
16-11-14, 12:13
Dan nu toch wel, kan Njit meteen de kop weer aanpassen ;).

Frans1949 van Harte gefeliciteerd met de aankoop van jullie DROOM, ik hoop dat jullie er nog lang zo van kunnen genieten.

koenkamphuys
16-11-14, 15:42
Gefeliciteerd Frans en Ineke.

Ik zat met Gusta je facebookpagina te bekijken en jullie hebben veel gereisd. En als je de hele wereld hebt gezien kom je uiteindelijk in Sebring terecht ;)

Wolf2014
16-11-14, 16:00
Gefeliciteerd met jullie aankoop en dat jullie er nog lang van mogen genieten.

koenkamphuys
22-12-14, 04:48
Nou Gusta en ik zijn gisteren bij Frans en Ineke langs geweest en we hebben ons verbaasd over hoe groot zo'n mobile home is. Veel mensen in Nederland moeten het met een kleiner huis doen. Het is dan ook niet vergelijkbaar met een stacaravan in Nederland. Twee slaapkamers, twee badkamers, een ruime keuken, woonkamer en een heuse "Florida room", een half-open zitruimte en een plekje om buiten te zitten. In Amerika is alles groter - dus ook de stacaravans.

De community ziet er verzorgd uit, heel veel oude mensen, maar daar is het een seniorenpark voor. Frans en Ineke zijn duidelijk nog jonkies. En voor ons ook heel duidelijk: ze zijn erg in hun nopjes met hun stekkie in Sebring.

fransje
22-12-14, 11:08
Een jaar of vijf geleden hebben wij een week in een gehuurde mobile home op Key Largo gezeten. heeeeerlijk, wat een ruimte, en een keuken!!!!!!!!Binnen bbq, dubbele oven, alle toeters en bellen. Drie hele grote slaapkamers, twee grote badkamers, aparte wc, washok, alles was er gewoon. We vonden het hier veel fijner vertoeven dan het huis waar we in de week ervoor hadden gezeten in Orlando. Als wij ooit iets voor onszelf zouden willen in Florida, zou het zomaar ook best een mobile home kunnen zijn.

Njit
22-12-14, 11:22
Volgens mij is er ook niks mobile aan. Er zitten wielen onder maar er is volgens mij geen auto die hem kan trekken :)
Maar zal wel met bepaalde regeltjes te maken hebben..

Een gemiddelde woonwagen in Nederland is ook een compleet huis.

Frans1949
23-12-14, 16:49
Volgens mij is er ook niks mobile aan. Er zitten wielen onder maar er is volgens mij geen auto die hem kan trekken :)
Maar zal wel met bepaalde regeltjes te maken hebben..


Hahaha, zelf naar de wielen zal je nu tevergeefs zoeken.
Ze noemen het eigenlijk alleen een mobile home omdat het op een paar heel grote vrachtwagens kan worden verplaats.
Eigenlijk is de officiële benaming een Manufactured house.

@Koen en Gusta, zoals jullie gezien hebben zijn wij uiterst gelukkig met onze mobile home.
Wij hebben inmiddels ook een bezoek aan jullie gebracht en staan versteld van het ongelooflijk mooie huis wat jullie hebben.
Om maar te zwijgen van de enorme lap grond.
En dan nog inclusief een eigen bos. ;)

En voor de overige lezers van dit draadje het volgende.

Wij zijn hier nou bijna drie maanden.
Wij hebben het heel erg naar ons zin en de, zeer vage twijfels die ik nog mocht hebben zijn geheel weggenomen.
Kortom wij hebben ons stekje gevonden.
Wij hopen vele jaren hier zo'n zes maanden per jaar te kunnen wonen.

O.k., het is niet vergelijkbaar met een eigen villa.
Jammer dan maar dat is voor ons niet (meer) bereikbaar.
Daarnaast zijn hier toch ook vele mensen ( ongeveer 30% van de inwoners in dit 50+ park) die hier het hele jaar wonen.
En ook die mensen zijn uiterst gelukkig.

Intussen genieten wij van het mooie weer en gaan ondanks dat het bijna kerst is nog zeer regelmatig naar het zwembad.
Ook best wel eens wat fris en hebben we, af en toe, in de ochtend even de kachel aan.
Blijft toch wat vreemd klimaat.

Maar mochten er meer forum leden het idee hebben dit in de toekomst te doen dan hebben wij bewezen dat het heel goed haalbaar is.
Natuurlijk moet je je dan niet in de war laten brengen als er mensen zijn, en die zijn er, die je voor volkomen gek verklaren en meer rampen op jou weg zien dan jij in korte tijd kan weerleggen.
Maar, stapje voor stapje, kan je deze droom waarmaken en kan je volop genieten.

Natuurlijk blijven er altijd wensen.
Die houden je jong en gezond!
Zo wil ik een ruimte die we achterin hebben van royaal drie bij drie meter nog dichtmaken en er een hobby ruimte van maken.
Hier noemen ze zoiets een "mancave".
En, dat is een specifieke wens van mijn vrouw, we gaan nog een nieuwe keuken (laten) plaatsen.
Acht ja zo blijven er altijd wensen en heb je nog iets om naar uit te kijken.

Toch is er wel een groot nadeel hier!
En dat is dat een dag slechts bestaat uit 24 uur en er maar maximaal 31 dagen in een maand gaan. :cool::o

Najou
23-12-14, 21:57
Gaaf man, Gefeliciteerd.

Pris32
23-12-14, 23:23
Wat leuk, gefeliciteerd

Bieg
24-12-14, 15:31
Gefeliciteerd Frans dat wordt genieten. Ik wil eigenlijk ook wel even kijken in jouw mobile home !

Frans1949
24-12-14, 20:25
@Bieg, je bent welkom. Ben je nu in FL? Stuur maar een privé berichtje en dan gaan we kijken of we een afspraak kunnen maken.

Bieg
24-12-14, 22:10
@Frans Je hebt een pb

koenkamphuys
25-12-14, 03:31
@Koen en Gusta, zoals jullie gezien hebben zijn wij uiterst gelukkig met onze mobile home.
Wij hebben inmiddels ook een bezoek aan jullie gebracht en staan versteld van het ongelooflijk mooie huis wat jullie hebben. (...)


Jah... zijn we ook wel een ietsje trots op :cool:


een "mancave".

Om daarna nog veel te kunnen klussen aan je huis. Ik zie het mijn zwager ook doen - altijd bezig. Ook die zullen we nog wel komen bewonderen.

En die Thaise maaltijd natuurlijk he. :up: Al bij de toko langs geweest, en gevonden wat je zocht?

Frans1949
25-12-14, 05:08
@Koen Ik heb je een pb-tje gestuurd.

Hans van Demen
25-12-14, 12:21
Mooi dat je uiteindelijk toch hebt besloten om het te kopen ! Van Harte gefeliciteerd.

José
25-12-14, 12:42
Geweldig, van harte!!!

angelique100
18-01-15, 23:31
Frans gefeliciteerd, heb je goed gedaan!!

Frans1949
18-01-15, 23:53
@Angelique, Dank je. Inmiddels alles geregeld zoals elektriciteit, water, belastingen enz.
Ook staat de Titel inmiddels op onze naam.
En ..... we hebben het ontzettend naar onze zin.

Anthon14
19-01-15, 08:54
En vooral dat laatste is belangrijk :D

Frans1949
18-03-15, 17:28
Tja, nog een royale week en dan zit onze eerste overwintering er op.
Ik wil even laten weten hoe het bevallen is.
Nou daar kan ik echt kort over zijn.
Het is bevallen. En nog veel beter bevallen dan we in onze dromen hadden kunnen denken.
Zoals ik eerder had verteld hebben wij deze Mobile Home eerst drie maanden gehuurd.
Maar al heel snel kwamen wij erachter dat het ons eigenlijk enorm beviel.
Vrij makkelijk kwamen we tot overeenstemming met de eigenaar voor de prijs die wij er voor over hadden.
Ik denk dat we beide daarover zeer tevreden waren.
De eigenaar was van zijn mobile home af voor een prijs die hij wilde (denk ik) en wij hebben het gekocht voor een prijs lager dan we hadden gedacht.
Dat noem je nou win-win. ;)

Toen we het op 1 januari daadwerkelijk hadden gekocht hebben we , zoals gepland, toch nog wat verbeteringen aangebracht.
Ik heb zelf, met hulp van buren, een schuur aangebouwd voorzien van werkbank en stellingen.
Dat heet in goed beschaafd Amerikaans dan ook "Mancave". :cool:
En, dat is (wordt) de grootste investering, een nieuwe keuken.
Die is inmiddels wel aangeschaft maar nog niet geïnstalleerd.
Dat gaat gebeuren als wij in Nederland zijn.
Ook word er dan in een flink deel vinyl gelegd.
Mijn vrouw is uitputtend bezig geweest met het ontwerpen van de keuken en heeft daar heel veel energie ingestoken.
We kijken er naar uit.

Mijn vrouw is in januari nog terug geweest naar Nederland
Dat omdat zijn graag bij de geboorte wilde zijn van haar eerste kleinkind.
Dat was allemaal perfect verlopen.
Zij was op tijd in Nederland en na een paar dagen aanwezig geweest bij de geboorte.
We zijn dan ook zeer trotse grootouders van een wolk van een kleinkind.
Ik weet dat de meeste mensen dit vinden van hun kleinkind maar dit kleinkind is echt het het mooiste kleinkind wat ooit geboren is. :-)

Wel een minpuntje was de terugvlucht van mijn vrouw.
Zij miste het vliegtuig in Miami terwijl ik op Sanford stond te wachten.
Dus ik ben nog maar even naar Miami gereden om haar daar op te halen.
Nou ja, je moet er wat voor over hebben. :rolleyes:

Tja, en nu zijn we eigenaar van een Mobile Home.
Met alles er op en eraan.
Zoals een (vinden wij) heel mooie auto, in bezit van een Amerikaanse bankrekening, een visum voor de USA wat tien jaar geldig is, een eigen adres met een eigen water en electra aansluiting. En , niet onbelangrijk, een goede internet verbinding.

Het is dus te doen.
Blij waren we met vele tips waar we wat aan hadden.
Met name tips over waar te kijken (O.a. Koen Kamphuys en het is dus zijn "schuld"dat we in Sebring wonen:up:) en mensen die behulpzaam zijn geweest over de aanschaf van een auto.

Het grote genieten is dus echt daadwerkelijk begonnen.
We hopen het dan ook nog vele jaren te kunnen blijven doen.
Ieder jaar hier naar Florida en ook uitstapjes maken van hier uit.
Zo willen we volgend jaar in de herfst nog weer een uitstapje maken naar Shenandoah en The Blue Ridge Parkway.

Nog ruim een week en dan weer naar Nederland.
Laten we hopen op mooi weer.
Het positieve natuurlijk is dat we ons kleinkind mateloos kunnen gaan verwennen.
Dan hopen we na een mooie zomer midden september of begin oktober weer terug te zijn in Florida.
En dan weer voor een maand of zes.
Misschien nog iets langer.

marjolijne
18-03-15, 20:50
Geniet nog even van de laatste week, zo te lezen hebben jullie het goed voor elkaar daar.
Iets wat ik in de toekomst ook wel zou willen.
Enjoy!!

Frans1949
18-03-15, 21:05
@Marjolijne, ik hoop het voor je. En mocht het zo ver zijn dan zal ik je alle medewerking geven.

Bieg
18-03-15, 21:15
Hoi Frans,
Jullie hebben echt een prachtig en gezellig mobile home (en dan hebben wij het nog niet eens gezien als het helemaal opgeknapt is)! Geniet nog even van jullie laatste week en doe de groetjes aan Ineke.
Groetjes van ons allemaal!

Anthon14
18-03-15, 21:44
Frans goed om te horen dat het zo is bevallen.

Wij hopen je ooit ook eens te volgen en dan lekker 1/2 jaar daar door te brengen of wellicht wel ons leven verder daar te gaan verslijten. Enne het zal je vies tegenvallen qua weer als je weer naar Knarregat terug komt want zo warm is het helaas nog niet.

Frans1949
18-03-15, 22:59
Hoi Monique, kom je volgend jaar toch nog een keer kijken? Wij zijn ook erg benieuwd hoe het gaat worden. We zijn wel blij dat al het werk wordt verricht terwijl wij in Nederland zijn en dat we niet in de rotzooi hoeven te zitten tijdens de verbouwing.
Groeten Frans en Ineke

Bosevents
19-03-15, 15:39
Prachtig om deze "American dream" te hebben mogen volgen. Frans geniet nog van je laatste week voordat je terug gaat naar het (koudere) Lelystad. Mocht je nog tijd en zin hebben om een paar foto's te plaatsen zodat we het kunnen zien daar in Sebring. Zou heel tof zijn.
Zucht.... wie weet ooit gaan we ook :) (Gaston waar blijf je....)

Patrick
19-03-15, 18:47
Wat fijn om te lezen dat het zo bevalt!! Hebben jullie ook foto's van jullie home?

stephie
19-03-15, 19:37
Wat leuk zeg! Lijkt me super om dit te hebben en heerlijk te kunnen overwinteren.

koenkamphuys
19-03-15, 19:56
Nou Frans, wij waren je al een paar maandjes vooruit gekomen maar het weer is echt wel beter daar. Welkom strakjes in koud kikkerlandje en wie weet zien we elkaar hier nog. Lelystad is verder van Rijswijk af dan jullie buitenverblijfje van het onze. Maar Orlando is verder en dat rijden we ook om de haverklap.

Frans1949
20-03-15, 16:27
Wat fijn om te lezen dat het zo bevalt!! Hebben jullie ook foto's van jullie home?


Hoi Patrick, foto's vind je op #93 in dit draadje.
Als je boven blz 10 aanklikt zie je ze zo.

En als we in september terug komen zal ik foto's van de oude en nieuwe keuken plaatsen.

Frans1949
20-03-15, 16:30
Nou Frans, wij waren je al een paar maandjes vooruit gekomen maar het weer is echt wel beter daar. Welkom strakjes in koud kikkerlandje en wie weet zien we elkaar hier nog. Lelystad is verder van Rijswijk af dan jullie buitenverblijfje van het onze. Maar Orlando is verder en dat rijden we ook om de haverklap.

Tja Koen, je hebt wat meer van de winter meegemaakt dat wij.
Maar jou tijd komt nog wel.
En Lelystad is best te doen hoor dus je bent van harte uitgenodigd.

Groeten Frans en Ineke

Frans1949
05-07-15, 12:47
En ja hoor.
De keuken is klaar.
Toch wel prettig. Terwijl wij in Nederland genoten van de mooie (uhhh) zomer werd de keuken geplaatst.

Hier een link naar een paar foto's


Eerst de oude keuken.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/11586963/Foto%20voor%20FL%20Forum/2015-03-19%2009.50.18%20%282%29.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/11586963/Foto%20voor%20FL%20Forum/2015-03-19%2009.51.49.jpg






En dan hier het resultaat.


https://dl.dropboxusercontent.com/u/11586963/Foto%20voor%20FL%20Forum/20150606_15204.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/11586963/Foto%20voor%20FL%20Forum/20150606_152016.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/11586963/Foto%20voor%20FL%20Forum/20150606_152036.jpg

Wij zijn hier echt trots op.
De nieuwe vloer is ook doorgetrokken door de hal naar de pantry en de badkamer.
Hebben we ook gelijk een nieuwe toilet laten plaatsen.

Anthon14
05-07-15, 13:14
Zier er erg mooi uit Frans1949, het is er zeker op vooruit gegaan.

Fleurida
05-07-15, 13:52
Ziet er goed uit Frans!! Daar ga je nog veel plezier aan beleven:up:

mineke
05-07-15, 14:56
ziet er fantastisch uit Frans, dat wordt super genieten, heel veel plezier met jullie prachtig stekkie in Sebring

knaapje
05-07-15, 15:57
Mooi keuken Frans.
Zomaar een vraagje: Waar koken jullie?

José
05-07-15, 17:03
Heel mooi!

Hans van Demen
06-07-15, 08:59
Een hele verbetering ! Kun je weer jaren mee voorruit.

Frans1949
06-07-15, 19:41
Mooi keuken Frans.
Zomaar een vraagje: Waar koken jullie?

Goed gezien Knaapje. :o
Maar wij hadden, zoals gebruikelijk een grote oven met vier elektrische pitten.
En we gebruiken de oven gewoon nooit en maximaal twee pitten tegelijk.
En omdat alles elektrische is hebben we zo'n inductie kookapparaat gekocht.
Daarnaast een elektrische skillet en natuurlijk de magnetron.
Aangezien we veel en vaak rijst eten complementeerd de elektrische rijstkoker het geheel.
We denken dat we hier heel goed mee uit de voeten kunnen.

koenkamphuys
06-07-15, 21:40
Hoi Frans en Ineke, jeukt het nog niet om met spoed de keuken van dichtbij te gaan bekijken? En een pad thai in elkaar te knutselen?

Frans1949
07-07-15, 11:53
Hoi Frans en Ineke, jeukt het nog niet om met spoed de keuken van dichtbij te gaan bekijken? En een pad thai in elkaar te knutselen?

Ja Koen.... het jeukt enorm.
En jij gaat al over iets meer dan twee weken.

Grrrrr wrijf het er maar in. :cool:

Maar ik wens jou heel veel plezier.
Zien we je nog voor je gaat in Lelystad?

Groeten Frans

Frans1949
17-09-15, 17:26
En toen waren de zomermaanden weer voorbij.
Dus eindelijk kunnen we weer naar Florida.
We hebben hier in Nederland ook een mooi huis met een mooie tuin maar omdat het allemaal natuurlijk nogal nieuw is kijken we er erg naar uit om naar ons huisje in Florida te gaan.
Ook natuurlijk om in het echt te zien hoe de verbouwing is verlopen.
Wel veel foto's gezien van de nieuwe keuken maar we kunnen niet wachten.

Deze keer besloten naar Miami te vliegen.
Daar hebben we een auto gehuurd en blijven een nachtje slapen omdat we de volgende dag naar Ikea willen voor de aanschaf van een nieuw King Size bed.
Dus gaan we zondag pas door naar ons huisje.

Vliegen doen we vanaf Brussel en dan rechtstreeks met een Dreamliner naar Miami.
Ben reuze benieuwd.

Anthon14
17-09-15, 18:03
Heel veel plezier in Florida en ga er lekker van genieten.

Maarre proef toch wel een ondertoon dat je eigenlijk je huis hier in deze mooie groene stad wilt verkopen ;)

koenkamphuys
17-09-15, 18:56
Nou, Frans, goede reis en we zien je wel in de door onszelf verkozen Hoofdstad van Florida.

Frans1949
17-09-15, 18:57
Nee hoor Anthon, het huis hier verkopen we niet.
Hier zijn (klein)kinderen en die willen we toch regelmatig bezoeken.
Ik denk (hoop) dat het zich straks uitsorteerd.
Daar bedoel ik mee dat we straks uitkijken naar Florida als we een tijd hier zitten en visa versa.

Frans1949
17-09-15, 18:58
Koen, dank je en we gaan elkaar over slechts een paar weken zien.

koenkamphuys
21-10-15, 22:57
Frans wat is dat nu bij je rustige plekje in Sebring? Bommeldingen?

http://www.winknews.com/2015/10/21/bomb-investigation-shuts-down-u-s-27-in-sebring/

Frans1949
21-10-15, 23:39
Frans wat is dat nu bij je rustige plekje in Sebring? Bommeldingen?


Koen, het is wat. Ontlopen we de aanval op de Twin Towers omdat we in Vegas waren, en ontlopen we net de Tsunami terwijl de door ons bestelde bungalow werd weggespoeld toen wij nog in het vliegtuig zaten, hebben we naast de deur een bommelding. :o

Kon en mocht het park niet uit via de US HWY 27.
En een enorme file op Memorial.

Ach ja het leven is zwaar.

Bianca Stripes & Stars
22-10-15, 10:31
Frans, misschien kan je ook een blog gaan bijhouden ;)

knaapje
22-10-15, 14:17
.......kunnen ze op den duur dit forum opdoeken, want dan bevat het alleen nog verwijzingen naar blogs............................................. .

Frans1949
20-11-15, 20:27
Vandaag alweer twee maanden hier.
En wat vliegt de tijd.

Nou hadden we nog steeds niet besloten wat te doen met het feit dat we maar zes maanden mogen blijven en dus half maart weg moeten waar we helemaal geen zin in hebben.
Kwam de dochter mijn vrouw met het verhaal dat de Day-Care waar haar kind (10 maanden) op zit met de kerst dicht is.

Nou hebben we al minstens één maal per week een heel leuke skype verbinding met haar maar een keer echt vasthouden is ook niet verkeerd.
Dus hebben we besloten om half december voor iets meer dan drie weken naar Nederland te gaan.
Als we dan begin januari weer hier in Florida komen mogen we weer max 6 maanden blijven.:cool:

Anthon14
20-11-15, 21:30
Je hebt dan wel mooi de gelegenheid om de kerstparade in Lelystad te bekijken en daarnaast je kleinkind lekker te verwennen tijdens de kerst. En daarna weer met een glimlach terug naar jullie stekkie in Florida met het lekkere weer want voor het weer hoef je momenteel niet terug te komen. :D

koenkamphuys
23-11-15, 22:06
Ach, je Disneypas was toch niet geldig in die periode.

Frans1949
24-11-15, 20:25
Ach, je Disneypas was toch niet geldig in die periode.


Hahaha, dat zou nog waar zijn Koen als ons jaarpass nog geldig was.:confused:
Maar die is helaas verlopen. :o

koenkamphuys
24-11-15, 22:37
Zie je? Dan is ie niet geldig in die periode. :cool:

Frans1949
10-01-16, 17:54
Na drie weken Nederland, waar we ongelooflijk hebben genoten van ons kleinkind weer terug in Florida.

Vrijdag vlogen we terug met de Dreamliner van Tui van Amsterdam naar Sanford.
Niets mis mee. Goed toestel en confortabel gezeten.
Wel een uur in de rij gestaan voor de immigratie.
Maar je, dat hebben we ook overleefd.

Nog even een lesje gekregen, op een vriendelijke manier, van de immigratie officier.
In het kort.
Hij vroeg mij hoelang ik in de USA verbleef gedurende een jaar.
Ik vertelde zes maanden Nederland en zes maanden USA.
Hij vertelde me dat dat een fout antwoord was.
Hij zegt dat ik gewoon meer tijd in Nederland moet zijn per jaar dan in de USA.
Want anders zou ik in de USA wonen en op vakantie gaan naar Nederland.
En dat is niet de bedoeling met mijn b 1 en b2 visa
Dat was dus duidelijk en we zullen, nog beter, dagen moeten gaan tellen.
Daarom ben ik nu alweer aan het kijken voor de retour vlucht naar Amsterdam.

PENPE
10-01-16, 21:20
Dus in feite zou je gewoon je verblijf in Florida een weekje ( of een paar dagen ) korter moeten doen om zo die regel te omzeilen ?

Riverwood
10-01-16, 21:23
In bericht 12 al onze ervaring medegedeeld, ook is het onze ervaring dat de bankrekening scherpere controle krijgt, wij verblijven meestal 4 maanden aaneen in de winter en genieten volop van ons verblijf als snowbirds.
Groetjes Henke.

Njit
10-01-16, 21:44
Dus in feite zou je gewoon je verblijf in Florida een weekje ( of een paar dagen ) korter moeten doen om zo die regel te omzeilen ?

Er is geen vaste regel voor. Je bent altijd afhankelijk van de beambte aan de grens. Maar ik zou het zelf wat ruimer qua verhouding nemen.

Frans1949
10-01-16, 21:46
Dus in feite zou je gewoon je verblijf in Florida een weekje ( of een paar dagen ) korter moeten doen om zo die regel te omzeilen ?

Inderdaad, we hadden eigenlijk wat langer hier willen blijven maar dan moeten we dit najaar weer wat later komen.
Ach, we gaan het bekijken.

PENPE
10-01-16, 21:57
Inderdaad, we hadden eigenlijk wat langer hier willen blijven maar dan moeten we dit najaar weer wat later komen.
Ach, we gaan het bekijken. Ok, dus je begrijpt wat ik bedoel ;-)

koenkamphuys
10-01-16, 22:52
Wat een luxeprobleem hè. 365 vakantiedagen per jaar, meer dan je mag opmaken in Amerika...

Frans1949
11-01-16, 03:07
Wat een luxeprobleem hè. 365 vakantiedagen per jaar, meer dan je mag opmaken in Amerika...

Yeah, life isn't easy.��
But someone have to do it.

Frans1949
11-01-16, 03:10
Maa Koen, de terugkomst was buitengewoon aangenaam.
In de tijd dat wij in Nederland waren is de hele mobile home geschilderd.
Nu in beige met burgundy rood.
Ziet er schitterend uit.��

koenkamphuys
11-01-16, 07:56
wij wlllen een foto!

Patrick
11-01-16, 12:42
wij wlllen een foto!
Helemaal mee eens!

Frans1949
25-01-16, 23:51
wij wlllen een foto!

Nou Koen, het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat.:cool:
Een filmpje in plaats van een foto.
Ga maar kijken als je zin hebt.


https://www.youtube.com/watch?v=I2L6-qK_3vc

Digitalman
26-01-16, 08:17
Hartstikke mooi, goed voor mekaar!!

marjolijne
26-01-16, 09:13
Ziet er leuk uit, Enjoy!!

Geer55
26-01-16, 10:31
Erg leuk om te zien hoe het er nu uitziet. Ben (behoorlijk) jaloers op jullie ;-)

Wolf2014
26-01-16, 10:49
Netjes! Heb nu ook een beeld hoe het er totaal uit ziet. Kan me voorstellen dat je er graag heen gaat!

Patrick
26-01-16, 11:05
Wat een mooie stek hebben jullie daar. Erg leuk dat je het filmpje hebt gemaakt zodat we mee kunnen kijken. Het zal vast wel ergens staan, maar waar staat jullie mobile-home precies?

FloridaFabian
26-01-16, 21:17
Heel erg netjes! Erg leuk om te zien!

Cindy1969
26-01-16, 21:30
Wat ziet dat er heerlijk uit zeg, zou het daar ook wel uithouden :-) Goed voor elkaar!

Fitzroy
26-01-16, 21:48
Leuk om te zien, Frans! Kom jij van oorsprong uit Den Haag of hoor ik dat niet goed?

Anthon14
26-01-16, 23:07
Top voor elkaar hoor, alleen jammer zeker dat de rest van de familie nog in Nederland woont :)

Wij willen uiteindelijk ook een mooi stekje aan de andere kant van de plas hebben om veel tijd te gaan doorbrengen.

Frans1949
27-01-16, 01:22
Wat een mooie stek hebben jullie daar. Erg leuk dat je het filmpje hebt gemaakt zodat we mee kunnen kijken. Het zal vast wel ergens staan, maar waar staat jullie mobile-home precies?


Hoi Patrick, wij wonen in Sebring.
Dat is ongeveer 1 1/2 uur rijden ten zuiden van Orlando.
Heel leuke plaats en we wonen in een 55+ park waar we het eigenlijk ongelooflijk hebben getroffen.
Eigenlijk hebben we dus heel veel gepensioneerde mensen om ons heen en ze zijn ongelooflijk aardig.
Bepaald geen azijnpissers als je begrijpt wat ik bedoel.
Veel leuke contacten.

Frans1949
27-01-16, 01:24
Leuk om te zien, Frans! Kom jij van oorsprong uit Den Haag of hoor ik dat niet goed?

Nou Fraai is dat.
Dacht ik eindelijk van mijn Haagse accent af te zijn kom jij er weer mee. :mad:
Maar inderdaad daar ben ik geboren.
Ach ja, afkomst verloochend zich niet. :up:

Fitzroy
27-01-16, 08:53
Niets mis met Den Haag toch ;) :up:

Patrick
27-01-16, 10:07
Hoi Patrick, wij wonen in Sebring.
Dat is ongeveer 1 1/2 uur rijden ten zuiden van Orlando.
Heel leuke plaats en we wonen in een 55+ park waar we het eigenlijk ongelooflijk hebben getroffen.
Eigenlijk hebben we dus heel veel gepensioneerde mensen om ons heen en ze zijn ongelooflijk aardig.
Bepaald geen azijnpissers als je begrijpt wat ik bedoel.
Veel leuke contacten.


Is dat qua afstand goed te doen, of hadden jullie liever nog wat noordelijker gezeten?
Ik kan me voorstellen dat er een hele relaxte sfeer hangt.

mineke
27-01-16, 12:34
wow wat ontzettend mooi Frans, geniet er maar fijn van heerlijk hoor

moonlight91
27-01-16, 14:26
Wat een ontzettend leuk stekkie, Vind de omgeving Sebring helamaal niet onaardig, zeker de moeite waard vonden we het Highlands hammock Statepark
Misschien maar eens hard gaan sparen zodat wij over 20 jaar ook zo`n filmpje kunnen posten ;)

Frans1949
27-01-16, 18:18
Is dat qua afstand goed te doen, of hadden jullie liever nog wat noordelijker gezeten?
Ik kan me voorstellen dat er een hele relaxte sfeer hangt.



Nee Patrick, zeker niet noordelijker.
Hoe vreemd het ook mogen klinken een kleine afstand in Florida maakt een hoop uit wat temperatuur aangaat in de winter.
Maar als we zuidelijker waren gaan zitten dan, vonden wij, zitten we te ver af van "de parken".

Overigens we zijn in Sebring terecht gekomen door een tip van Koenkamphuys.
Is niet een erg onbekende op dit forum.
Koen heeft mij meerdere zeer zinvolle tips gegeven.

koenkamphuys
27-01-16, 20:04
Ja - hier die andere Sebringer... een plek die je uitkiest omdat het rustig is en omdat er niets gebeurt. Small town America op zijn best. Als wij er zijn, en zij ook, dan gaan we gezellig bij elkaar op de koffie of het warm eten.

Het was inderdaad mijn "schuld" dat ze hier nu zitten. Frans en Ineke waren, en dat kun je verder terug in dit topic lezen, op zoek naar een plek met die "klik", en die hadden ze nog niet gevonden. Ik heb ze geadviseerd hier of in Lake Placid te gaan kijken, omdat het hier barst van de snowbird communities die er over het algemeen heel erg verzorgd uit zien.

Sebring ligt net ten zuiden van een plaatsje met de veelzeggende naam Frostproof. Inderdaad, ten zuiden van de county line Polk-Highlands komt nachtvorst in de winter aanzienlijk minder voor.

Als je maar een beetje ten noorden van Orlando gaat, kun je pas echt zien hoezeer het klimaat verandert als je noordelijker komt. Ter hoogte van Ocala en daarboven vind je alleen nog maar uitgestrekte naaldbossen. Op onze "breedte" zit je in de savanne. De natuurlijke plekken bestaan uit bossen met cypressen en palmbomen en open stukken met losstaande palmbomen. Echt heel anders.

Wij zijn via familie in Sebring terecht gekomen en hebben een plek gevonden die je echt nooit ergens anders zult vinden. De afstand naar Orlando vinden wij prima te doen, maar ook Miami, de Everglades, en de Oost- en Westkust liggen binnen een dagtripafstand.

Hans van Demen
28-01-16, 16:53
Zo Frans, ziet er weer netjes uit ! Die kan de "winter" weer doorstaan :cool:

JKG
30-01-16, 13:11
Gaaf hoor, Frans! Ziet er netjes uit en voor dat bedrag (uitgaande van de topic titel) is dat geen geld voor zoiets moois! :)
Ik zal er ook eens over dromen als ik over ongeveer 32 jaar met pensioen kan. ;)

Frans1949
04-02-16, 02:09
Gaaf hoor, Frans! Ziet er netjes uit en voor dat bedrag (uitgaande van de topic titel) is dat geen geld voor zoiets moois! :)
Ik zal er ook eens over dromen als ik over ongeveer 32 jaar met pensioen kan. ;)


Hoi JKG, nou je hebt nog even te gaan.
Maar mocht de tijd ooit komen het is te doen.
En, om antwoord te geven op je vraag, het bedrag wat we uiteindelijk betaald hebben ligt nog behoorlijk onder de kop van dit artikel.
Maar er is nogal wat bijgekomen.
Natuurlijk de grootste uitgaven was de keuken.
Maar ook de "mancave"en diverse meubels hebben wel wat gekost.
Maar als je dit draadje goed leest van het begin hadden we dit allemaal ingecalculeerd en dus toch ook bij de extra uitgaven behoorlijk onder ons budget gebleven.

Lees het draadje maar door.
Dan zie je eigenlijk dat alles gewoon mogelijk is.
Natuurlijk zijn en komen er problemen voor maar die los je dan gewoon stuk voor stuk op.
Alleen moet je je aan de regels houden.
Zeker wat immigratie aangaat en belastingen.
Wij doen alles netjes volgens de regels en niets illegaal.
Dan valt hel allemaal heel erg mee.


l

angelique100
04-02-16, 20:58
Super hoor Frans en ontzettend leuk om te zien hoe jullie dat toch maar voor elkaar hebben gekregen!!

knaapje
05-02-16, 14:44
..............een plek die je uitkiest omdat het rustig is en omdat er niets gebeurt. Small town America op zijn best...............

Kan het alleen maar bevestigen.
Ik ben een paar keer in Sebring en omgeving geweest.
Je waant er je 30 a 40 jaar terug in de tijd.

Speciaal het centrumgebied rond de rotonde/het plein.
Je dent er zomaar de "Fonz" tegen te komen uit Happy days.
Echt een bezoek vanuit Orlando waard en je bent er zo.

stephie
05-02-16, 22:19
Leuk filmpje! Ik ben echt jaloers. Jullie hebben echt een leuk stekkie! Veel plezier met wonen daar.

Frans1949
06-02-16, 21:13
Super hoor Frans en ontzettend leuk om te zien hoe jullie dat toch maar voor elkaar hebben gekregen!!



Hoi Angelique, en vele andere die gereageerd hebben.
Dank voor de leuke reacties.
Speciaal natuurlijk de mensen die van het begin van dit draadje hebben meegedacht en mij van advies hebben voorzien.

Voor alle andere mensen is het misschien leuk om dit draadje eens te lezen van het allereerste begin.:cool:

Cindy1969
06-02-16, 21:40
Heb ik toevallig een paar dagen geleden gedaan, erg leuk om te ontwikkelingen te lezen!

ronenivonne
07-02-16, 09:26
Zojuist doorgelezen vanaf het begin :D
Heek leuk om de ontwikkelingen gedurende 2,5 jaar te lezen zeg, het topic begon wat grimmig en brommig :cool:........ maar uiteindelijk een heel leuke eigen stekkie gekocht.
Tof filmpje en geeft een goede indruk. Je mobile home ziet er erg netjes uit en genoeg ruimte zeg!

Veel plezier en geniet ervan!!

Frans1949
17-02-16, 20:01
Dat grimmig en brommig gedoe in het begin was inderdaad ontzettend storend.
Zeker als je nog zou kunnen lezen van de berichten die (terecht) door de moderater zijn verwijderd.
Maar de toon in dit forum is m.i. wel erg verbeterd en plezieriger geworden.

trails
18-02-16, 13:33
Frans, in het begin schreef je dit:
Ik schreef een bedrag op van $15.000 op omdat ik denk dat ik dan wel klaar ben met alle bijkomende kosten op $ 30.000

Ben toch wel benieuwd of je het hebt gered met dit bedrag...

Frans1949
18-02-16, 21:04
Ja Trails, zonder er specifiek op in te gaan zo publiek kan ik je wel vertellen dat we dat bedrag bij lange na niet hebben te uitgeven.
Terwijl we toch wel wat hebben laten doen zoals een nieuwe keuken, een "menscave", nieuwe ramen en de boel laten schilderen.

Mobile homes zijn behoorlijk goedkoop maar ik merk wel dat nu 1 1/2 jaar later de prijzen wat aantrekken.
De crisis was hard aangekomen en is zich nu wat aan het herstellen.

Ook hebben wij natuurlijk geluk gehad dat we alle aankopen gedaan hebben toen de dollar er voor ons veel gunstiger voorstond.
Ik denk dat wij toen gemiddeld bo0ven de 1:35 zaten.

Frans1949
17-04-16, 16:01
Weer terug in Nederland.
Ik kan niet zeggen dat we er naar uitkeken.
Eigenlijk dacht ik dat het zich wel snel zou uit sorteren.
Dat we beide malen er naar zouden uitkijken.
Fijn om naar Sebring te gaan EN fijn om weer naar Lelystad te gaan.
Maar we hebben het in Sebring eigenlijk nog veel te veel naar onze zin.
Het was natuurlijk ook verschrikkelijk mooi weer.
Maar we zullen echt wel gaan genieten van de zomer en zeker ook van ons kleinkind.
Half oktober gaan we weer naar Sebring.

Nog even terugkomen op de berichtjes hierboven.
Duidelijk merkbaar is dat de prijzen van Mobile Homes zich in sneltreinvaart herstellen.
Huizen van rond de 10- tot 15 duizend dollar bewegen zich nu snel richting 20.000 dollar.
Hebben we toch wel wat geluk gehad zeker als ik er nog aan denk dat we dollars hadden rond de 1,35 tot 1,40 tegen de euro.

Anthon14
17-04-16, 23:11
Welkom terug in Lelystad ;) En je hebt in ieder geval weer wat om naar uit te kijken en in de tussen tijd lekker genieten van je kleinkind. :D

Najou
05-06-16, 11:34
Zo Frans49, het is in Nederland lekker Sebringweer. Een beetje geacclimatiseerd en verzoend met je lot?

Frans1949
09-06-16, 11:17
Hoi Najou, net pas je berichtje gezien.:(

Het is in Nederland Sebring weer maar in Sebring is het Nederland weer.
Of eigenlijk nog een graadje erger.
Ik krijg regelmatig filmpjes van zeer hevige regenval.
Gelukkig hebben de buren onze "stormschermen" naar beneden gelaten hoewel het met de wind erg is meegevallen.

Maar, ondanks dat we het geweldig naar ons zin hebben, tellen we de dagen weer af.
Nog 123 dagen. :cool:

koenkamphuys
09-06-16, 20:13
Welke hevige regenval, Frans? Mijn zwager kon zijn zwembadpomp niet meer aanzetten omdat het water onder de inlaat was gekomen, zo droog is het de afgelopen tijd geweest.

"Tropische storm" Colin liet een klein buitje in Sebring achter. Het is pas gisteren wat gaan regenen en vandaag, hoorde ik van mijn zwager, plenst het eens een keer lekker door. Begin van het regenseizoen zeg maar. En je weet dat regen in Florida geen Hollands weer is, maar een happening. Goed dat mijn zwager hij de kraan nog niet aan had gezet, want het zwembadwater is weer netjes op peil.

Voor deze week was de laatste bui van enige betekenis alweer drie weken geleden. OK. Die was van betekenis want die dumpte gelijk 15 centimeter water. Het gebeurt niet zo vaak dat het water bij ons voor tot op de weg staat.

http://www.koenkamphuijs.nl/florida/forum/IMGP0991.JPG

Frans1949
09-06-16, 21:13
Haha die Koen.
Ik krijg de laatste dagen iedere dag een filmpje door van mijn buurvrouw.
Ons park staat bijna geheel onder water.
Ze rijden rond het park met een golfkar en die veroorzaakt een hekgolf. ;)

koenkamphuys
09-06-16, 23:00
Moet een lokaal buitje zijn geweest.

Frans1949
09-06-16, 23:11
Moet een lokaal buitje zijn geweest.

Ik zal op FB Gusta taggen op een link van een paar filmpjes. :cool:

Frans1949
09-06-16, 23:15
https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13342961_1738307159780340_3255034781886012208_n.jp g?oh=a28bed948d87649ac249a0e37dcee642&oe=57C27C48

koenkamphuys
11-06-16, 17:18
Ja dat is inderdaad regen van enige betekenis :-) Mijn zwager zei dat er een plasje water bij mij op de weg was blijven staan.

Frans1949
11-06-16, 20:26
Ja dat is inderdaad regen van enige betekenis :-) Mijn zwager zei dat er een plasje water bij mij op de weg was blijven staan.

Ach ja, het zal in oktober wel verdwenen zijn........ hoop ik. :p

Anthon14
11-06-16, 20:35
En anders moet je zwemmen naar je huis Frans1949 ;)

Frans1949
12-06-16, 11:04
En anders moet je zwemmen naar je huis Frans1949 ;)

Ik overweeg eigenlijk om zo'n glijbaan te jatten uit het vliegtuig.:confused:
Die kan je ook als boot gebruiken.:p

Frans1949
02-11-16, 18:42
Alweer een tijdje niets in dit draadje.
Dan maar even wat vertellen.

We zijn hier nu iets meer dan drie weken en wat waren we blij dat we er weer waren.
Ik dacht vorig jaar dat het wel zou uit sorteren.
Gewoon blij met een half jaar in Sebring en dan blij met een half jaar in Lelystad.
Natuurlijk hebben we het laatste half jaar het in Lelystad enorm naar ons zin gehad.
Niet in de laatste plaats omdat we heel erg vaak ons kleinkind hebben gezien en te logeren gehad.
Maar toen de herfst naderde en we realiseerde dat we pas op 10 oktober richting Sebring konden gaan ging het toch wel kriebelen.

Maar aan alles komt een eind, ook aan het wachten.
Wel nog even spannend dat vlak voor we zouden vertrekken de orkaan Metthew over Florida zou trekken.
We hoopte toch wel dat we nog steeds een huis zouden hebben als we zouden aankomen.
Maar we hadden doorlopend contact met verschillende mensen op ons park en die hielden ons op de hoogte.
Iedere keer als ik keek en ik alleen al zag dat ze online waren wist ik dat er stroom was.
Maar we werden doorlopend op de hoogte gehouden.
En, gelukkig, er was hoegenaamd geen schade.
Onze aluminium luifels waren allemaal ingedraaid en voor we aankwamen weer allemaal uitgedraaid.
Heerlijk buren hebben we.

Maar het was niet allemaal rozengeur en Manenschijn.
Voor we naar de USA vertrokken was ik de tuin in orde aan het maken.
Tot plotseling ik een daverende pijn in mijn rug kreeg.
Heel langzaam ging het over en ik dacht dat ik zeker naar de USA zou gaan al moest ik het vliegtuig in kruipen.
Gelukkig ging het redelijk en kwamen wij zonder problemen aan in ons huisje.
Na twee dagen dacht ik mijn rug een cadeau te geven met een gang naar het bubbelbad.
Dat ging prima en ook nog heerlijk gezwommen in het zwembad.
Maar toen ik een half uurtje ging afdrogen kon ik bijna niet meer opstaan van de pijn.
Hoewel ik slechts iets meer dan 100 meter van het zwembad woon moest ik mijn vrouw bellen om mij op te komen halen.
Naar huis gegaan en op bed gaan liggen.
De pijn nam niet af maar steeds meer toe.
Het werd ondragelijk en men besloot mij naar het ziekenhuis te brengen.
Na een aantal tests ben ik onder verdoving van morfine weer naar huis gebracht.
Ik bleek een afgeknelde zenuw te hebben.
Nu gaat het langzaam weer beter.
Ik zal het hele ziekenhuis verhaal wel eens opschrijven en op een eigen draadje zetten.
Is toch een wonderlijk verhaal en zeker op financieel gebied is er wel wat te vertellen en daar kunnen misschien mede forumleden in de toekomst wat aan hebben.

Maar het gaat weer prima we zijn gisteren weer met een stralende dag naar Bradenton gegaan en hebben het strand en de zee opgezocht.

We hebben het weer druk.
Mede omdat we vrijdag voor ruim een week vertrekken naar Las Vegas en Moab.
Daarover later meer.

Fleurida
02-11-16, 19:13
Hallo Frans, mooi dat het weer wat beter gaat. En Las Vegas en Moab!! Leuk! Heel veel plezier met zijn tweeën.

Fitzroy
02-11-16, 21:41
Dat is schrikken, Frans. Hopelijk was je voldoende verzekerd.
Fijn dat het weer beter met je gaat en veel plezier in Vegas en Moab (is een week niet tekort voor die 2 samen ? )

Frans1949
02-11-16, 23:25
Hoi Fitzroy, ja hoor voor mij is alles gedekt door de verzekering maar het is wel een verhaal apart en dat schrijf ik binnenkort op.

En ja, een week is te kort.
Maar we zijn er al meerdere malen geweest en zullen er in de toekomst ook nog wel vaker komen.

koenkamphuys
03-11-16, 21:57
Nou Frans, heel veel plezier met Ineke in Vegas. Vergok er niet heel je fortuin ;) en over het Florida Hospital praten we nog we even bij als we in Sebring zijn :rolleyes: wij hebben ook hele bijzondere ervaringen met de financiële afwikkeling.

Cindy1969
03-11-16, 22:05
Jeetje wat een schrik! Gelukkig gaat het nu weer goed. Veel plezier komende week. En geniet lekker van jullie lange verblijf in Florida.

Frans1949
03-11-16, 22:15
@koenkamphuys;
Ja Koen, ik herinner me nog zo'n verhaal van jou. :rolleyes:

Frans1949
05-03-17, 21:33
En weer loopt er een seizoen bijna ten einde.
Maar het is nog steeds zo dat het naar huis in Nederland gaan niet iets is waar we naar uitkijken.
Zelf had ik gedacht dat het zich wat sneller zou uitsorteren.
Zo van "wat fijn dat we naar Sebring kunnen" en na het einde van het seizoen "wat leuk we kunnen we naar Nederland".
Natuurlijk kijken we er naar uit om familie en vrienden te zien.
En, niet in de laatste plaats het knuffelen van de kleinkinderen.


Maar we hebben nog een klus te doen.
Beter gezegd we laten nog een klus doen.
In het begin van dit jaar heeft een buurvrouw de "Florida Room" laten opknappen.
Voor de mensen die niet precies op de hoogte zijn een " Florida Room" is het volgende.
Het is een kamer meestal naast de Mobile Home wat opgetrokken is uit plastic ramen met gaas,
Daar kan je dan vaak in de avond gaan zitten.
Maar wij hebben besloten de Florida Roon helemaal te voorzien van dubbel glas en airconditioning.
Eigenlijk wordt het dus helemaal afgebroken en weer opgebouwd.
Dit moet gebeuren nog voor we naar huis gaan.
Weer iets waar we naar uitkijken.

Ik zal t.z.t. proberen foto's te plaatsen.


Uit het bovenstaande mag dus geconcludeerd worden dat het hele gedoe om een mobile home aan te schaffen en hier zes maanden door te brengen een uiterst succesvolle beslissing is geweest.
We hopen het nog vele jaren vol te houden.