PDA

Bekijk Volledige Versie : Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)



Pagina's : 1 2 [3]

JeroenB
04-08-21, 14:54
@hannie, de gezondheidsverklaring is niet meer dan een zelf ingevuld papier welke je bij je moet hebben onderweg naar NL. Inmiddels heb ik hem meerdere keren ingevuld maar er is nog nooit naar gevraagd.

@Terpies, dat de besmettingsgraad momenteel hoog is in Florida is ook niet zo gek natuurlijk, als je ziet dat er concerten gegeven worden waar het hele stadium gewoon vol zit/staat met duizenden mensen dan gaat het hard als iemand besmet is en het virus zich makkelijk kan verspreiden. We hebben het recent in NL ook gezien. Echter hier in Florida wordt het inmiddels geaccepteerd dat er met het virus geleefd moet worden en degene die zich wilde laten vaccineren heeft de kans ruimschoots gehad.

Daarnaast heb je zelf de keuze om wel of geen mondmasker te dragen en je hoeft ook de drukte geheel niet op te zoeken. Wij zijn er zelf momenteel maar zijn voornamelijk bij in ons eigen huis op het boodschappen doen en vrienden bezoeken na. Veel heb je ook zelf in de hand door gewoon voorzichtig te zijn en ook loop je minder risico als je gevaccineerd bent. Een nieuwe lockdown in Florida zie ik niet zo snel gebeuren.

hannie
04-09-21, 10:18
Hey Frans, Toch niet via Canada maar wederom voor Aruba gekozen? Mag ik vragen waar jullie precies verblijven op Aruba?

Frans1949
04-09-21, 11:01
Hey Frans, Toch niet via Canada maar wederom voor Aruba gekozen? Mag ik vragen waar jullie precies verblijven op Aruba?


Tja, uitgebreid gekeken naar Canada waar deze keer onze voorkeur naar uitging maar omdat de Covid regels wat moeilijk en onvoorspelbaar zijn hebben we toch maar gekozen voor wederom Aruba

Frans1949
04-09-21, 12:40
Hannie, ik zie dat onze privé berichten niet goed gaan. Ik zal het later nog wel eens proberen.

hannie
05-09-21, 09:01
Lukt wel hoor Frans!

Frans1949
10-10-21, 17:58
We zijn er weer. Na braaf 15 dagen geluierd te hebben op Aruba.
We hadden gekozen voor hetzelfde appartementen complex waar we in juni ook waren.
Eigenlijk een prachtig appartement, vonden wij, direct geleden aan een zwembad.
Toch zaten we de laatste dage (weer) af te tellen voor we naar Fort Lauderdale zouden vliegen.

De hele reis verliep zeer voorspoedig.Taxi op tijd, gelukkig nog betaald door TUi, en ook op het vliegveld verliep alles zeer voorspoedig.
We moesten wel bijbetalen voor onze kleine "cary on" koffertjes . Want we mochten maar een tas meenemen van maximaal 3 kilo.
Maar we klagen niet want dezelfde vlucht koste in juni nog vele honderden dollars meer.
Goed de vlucht was zeer voorspoedig met royale stoelen op rij 4. Drie stoelen voor ons samen.
En wat natuurlijk heel prettig is dat is dat de vlucht slechts 2:45 uur duurde.
Kom je toch in Florida redelijk uitgerust aan.We een uitgebreide lecture gehad van de immigratie officier.
Kort komt het er op neer dat we ernstig op moeten letten ons zes maanden tijd die we hebben onder geen voorwaarden moet overschrijden. Want zelfs in geval van overmacht door b.v. Corona zou automatisch ons visum worden ingetrokken.
Nou snel de zeer dure huurauto afgehaald en in een kleine 3 uur naar huis gereden.
Wel onderweg verschillende zeer zware onweersbuien meegemaakt.

Goed thuis aangekomen maar wel een kleine domper.
We hadden illegale bewoners gehad van een aantal muizen of ratten.
Waren we niet echt blij mee.
Maar binnen een dag alle sporen weggewerkt en schoongemaakt.
Nou ja, we laten onze goede bui er niet door verpesten.

We zitten hier nu. En zijn zeker van plan hier (bijna) zes maanden te blijven.
We zijn wel ernstig blij.:cool:

hannie
11-10-21, 08:22
Lekker hoor om weer voor zo'n lange tijd naar Sebring te kunnen gaan. Balen van het ongedierte, was zeker een troep?
Nu lekker genieten!

koenkamphuys
11-10-21, 16:45
ik zou ook ernstig blij zijn. Heel ernstig. Als alles meezit, komt die ernst voor ons in december.

De groetjes uit Venetië, heel ernstig allemaal.

Frans1949
11-10-21, 18:38
De groetjes uit Venetië, heel ernstig allemaal.

Ik zal eens in jullie huis gaan kijken hoe ernstig dat er uit ziet. :cool:

JeroenB
11-10-21, 19:48
Frans lekker dat jullie er weer zijn, wij smachten ook om die kant weer op te kunnen maar onze reis staat voor de kerst op het programma als er tegen die tijd duidelijkheid is over de vliegban natuurlijk. Ga lekker genieten en we volgen jullie avonturen uiteraard weer.

Frans1949
12-10-21, 20:05
Frans lekker dat jullie er weer zijn, wij smachten ook om die kant weer op te kunnen maar onze reis staat voor de kerst op het programma als er tegen die tijd duidelijkheid is over de vliegban natuurlijk. Ga lekker genieten en we volgen jullie avonturen uiteraard weer.


Toen wij boekte voor Aruba kwam een paar dagen later het bericht dat "begin november" de US open zou gaan.
Hadden we toch wel wat bedenkingen. 15Dagen Aruba is toch ook een aanzienlijk bedrag.
Maar ik ben nu wel erg blij dat wij hier zitten.
Voor jullie sterkte en ik hoop dat de US op tijd opent.

Frans1949
22-01-22, 20:37
Weinig geschreven dit seizoen.
Toch een bewogen seizoen geweest.
Binnen een jaar twee maal een reis naar Florida en beide keren eerst 14 dagen in Aruba vanwege de travelban.
Maar ondanks enkele kleine tegenslagen zoals eerder vermeld hebben we het prima naar onze zin.
En toen werd het in november een beetje koud en ik dacht dat de winter begonnen was.
Al dacht ik dat het dit jaar wel erg vroeg winter werd.
Maar ruim voor eind november werd het weer prachtig weer.
Met een paar keer een kleine terugslag bleef het hartstikke mooi tot ruim een week geleden.
Hoewel, gisteren nog een fors aantal uren in het zwembad gelegen.
En vandaag 25(!) graden F koeler. Wat een verschil.

Covid, ook daar hebben we in het park wat last van gehad.
Lang heb ik gedacht dat we hier in een soort bubbel leefde met alleen maar mensen die, en gevaccineerd waren, en zich heel goed aan de regels hielden.
Maar dan komt de vakantietijd eraan en gaan mensen op bezoek in het noorden en mensen uit het noorden komen hier op bezoek.
En toen waren er toch drie mensen besmet. Kennelijk met het Omicron virus want gelukkig bleven de klachten beperkt en zijn de mensen na vijf dagen quarantaine en een negatieve test weer "los" gelaten.

De verloop in het park blijft toch wel heel groot. Om diverse redenen zie je mensen vertrekken maar hoofdzakelijk door overlijden en ziekte.
Dat is toch wel iets wat je af en toe raakt.
Natuurlijk als je in een park zit met bijna uitsluitend gepensioneerde mensen kan je niet anders verwachten.
Maar nu staan de huizen van mijn beide buren te koop.
Is het something I did? :D
Maar niet echt. De buurman aan de ene kant heeft een partner gevonden waar hij mee wil gaan samenwonen in een ander park en de andere buren gaan terug naar het noorden i.v.m. gezondheidsredenen.
Wat wel opvalt dat de buurman aan de ene kant zijn huis te koop heeft staan voor de prijs van $57.000.Daarvan denk ik dat die prijs absurd is.
Het huis aan de andere kant van mij staat nu te koop voor een prijs van $43.000. Zelfs dat vind ik nog erg hoog.
Zonder te willen overdrijven zou ik kunnen zeggen dat ons huis in een betere staat is dan de beide huizen van onze buren.
Maar je schiet er niets mee op want we zijn zeker niet van plan het te verkopen.
We hopen nog vele jaren hier te blijven. Wel is het opmerkelijk dat als we zouden verkopen er zeker ruim meer voor kunnen krijgen dan onze aankoopprijs en latere investeringen ondanks dat we er bijna acht jaren hebben gewoond.
Maar goed over de hele linie stijgen de prijzen van onroerend goed niet alleen in Nederland maar ook hier.

Wat ook enorm is gestegen zijn de prijzen van het huren van auto's.
Maar dat lossen we dus tegenwoordig op met het afhalen van vrienden en kennissen in en buiten het park. Zelf heb ik al vier keer iemand gehaald of gebracht van diverse vliegvelden.
Zelf worden wij begin april ook weggebracht.
Ja inderdaad we hebben onze terugreis geboekt. Dat wordt dan twee april.
En dan maar hopen dat we begin oktober weer deze kant uit kunnen.

JeroenB
22-01-22, 22:19
Frans en Ineke,

Jullie stekkie hebben wij nu deze keer mogen bewonderen en jullie zitten op een heel mooi park met een mooie vijver en in een rustige omgeving. Ook jullie mobile home zag er schitterend uit en bied meer dan genoeg ruimte om met zijn tweeën lekker te genieten in de maanden dat jullie daar zijn. De hogere prijzen voor al het OG in Florida is lekker meegenomen maar zolang je er nog zelf gebruik van wil maken heb je er zo weinig aan.

Ga nog lekker genieten en terug in April spreken we weer een keer in NL af, tot die tijd gaan wij afzien in NL en hopen dat de ambassade de mogelijkheden voor het aanvragen van visa weer gaat verruimen zodat wij ook eindelijk het door ons gewenste visa voor de USA kunnen gaan regelen.

koenkamphuys
23-01-22, 14:53
Zelf worden wij begin april ook weggebracht.
Ja inderdaad we hebben onze terugreis geboekt. Dat wordt dan twee april.
En dan maar hopen dat we begin oktober weer deze kant uit kunnen.

Jammer dat jullie niet wat langer konden blijven, Frans. Nou zien we elkaar pas weer om jullie naar Miami te brengen. Nou ja, dat is een lange rit dus mooi de tijd om bij te kletsen.

Fitzroy
04-10-22, 18:18
Dag Frans, hoe is het bij jullie? Zijn jullie alweer gearriveerd in Florida en is alles heel gebleven met Ian?

Frans1949
09-10-22, 00:08
Hoi Fitzroy, ja wij zijn sinds eergisteren weer in Sebring.
Hoewel veel schade in het park hebben wij weer het geluk gehad de orkaan te hebben doorstaan met minimale schade.
Maar ik ben nog druk met ons te installeren en zal later wel een wat uitgebreider verslag schrijven.

Frans1949
10-10-22, 19:31
We zijn er weer. Sebring! En we gaan voorlopig nergens heen. :)
Was best wel even listig om te zien wat Orkaan Ian zou hebben aangericht.
Gelukkig is een dag na de storm Koen langsgereden en heeft toen foto's gemaakt van ons huis.
Dat was een hele geruststelling want ik had gezien dat het oog van de storm recht over ons huis is getrokken.
Wel ernstig veel schade het park. Schade door de wind, diverse Florida rooms (lanai's) , verschillende bomen om, waarvan een paar op een huis, maar vooral ernstig veel waterschade. Ik heb gehoord dat er voor de storm uit al zeer veel regen was gevallen en doordat de storm zeer langzaam voorbij trok viel er weer erg veel regen met veel schade.

Nou de Schipholstress. Gelukkig weinig van gemerkt. We hadden nadat onze meest populaire vlucht, Brussel rechtstreeks naar Miami met Tui, was gecanceld geboekt bij Lufthansa. We vlogen Amsterdam naar Frankfurt naar Orlando. Gelukkig van te voren ingecheckt een aangezien we alleen reizen met handbagage direct aansloten in een niet noemenswaardige rij voor de security. De vlucht naar Frankfurt had een lichte vertraging maar we kwamen redelijk op tijd aan in Frankfurt. We vlogen met een Boeing 747. De oude vertrouwde Jumbo waar we de achterste stoelen hadden geboekt omdat we dan samen naast elkaar konden zitten. Maar het blijft tien uur Cattle Class. Een groot nadeel is dan dat je ook als laatste het toestel uit ben dus ik was al voorbereid op een lange wachttijd voor de immigratie.
Maar wat een geluk. We kwamen aan op de nieuwe terminal C in Orlando en de bagage banden waren VOOR de immigratie.
En daar stonden bijna alle mensen uit ons toestel te wachten op hun bagage. Wij konden na een wachttijd van luttele minuten naar de immigratie officier. Die hield een camera voor mijn neus en schepte er genoegen in om mij te begroeten bij mijn naam nog voordat ik hem mijn paspoort kon geven. Mooi hoor die camera die gelijk mijn gezicht herkend en mijn naam op de computer neerzet. Maar ook helemaal geen vragen en we kregen onze paspoorten heel snel terug en konden we doorlopen. Toen weer een aangename verrassing want Koen stond met Gusta klaar om ons naar Sebring te brengen. Wat een luxe.

Nou we zijn inmiddels redelijk geïnstalleerd en de zeer kleine schade gerepareerd . Er was 1 shingles van het dak gewaaid.
Van het zwembad zullen we door de schade voorlopig geen gebruik van kunnen maken maar we amuseren ons wel.
We hebben de tijd tot 31 maart. Hopelijk kunnen we die ongestoord doorbrengen.

Cindy1969
10-10-22, 19:46
Wat een mazzel Frans, dat jullie niet veel schade hadden. Het had zoveel erger kunnen zijn.
Veel plezier de komende maanden!

Fitzroy
10-10-22, 21:56
O, dan hebben jullie zeker geluk gehad, Frans. Geniet ervan!
Had Koen ook weinig schade?

Frans1949
21-09-23, 14:42
Nou maar weer eens wat schrijven het is alweer zo lang geleden.
We zijn 31 maart vertrokken met Lufthansa.
Wat een bummer. Ik had twee plaatsen gereserveerd betaald bij een nooduitgang. En letterlijk de laatste dag zijn de plaatsen weggehaald.
Reden niet bekend en protesteren op het vliegveld had geen resultaat.
Ook nog een uur vertraging en met een hoop geluk en een enorme ren partij door het vliegveld van Frankfurt toch nog het toestel gehaald naar Amsterdam.
Thuis aangekomen ben ik maanden bezig geweest met het terugkrijgen van het geld wat ik betaald had voor de stoelreservering.
Uiteindelijk slechts ten dele gelukt na heel veel e-mails en dreigen met gerechtelijk stappen.
Nou daarna was ik het spuugzat en heb voor de laatste paar euro's maar gedacht dat ze die konden plaatsen waar de zon niet opkomt.

Nou maar even verder op een wat positievere toon.
Nog minder dan drie weken en we gaan weer.
Nu met Aer Lingus en dus met een overstap in Dublin.
Dat is denk ik een heel groot voordeel omdat zover ik weet de US immigratie in Dublin is dus als we aankomen in Orlando we zo kunnen doorlopen naar onze gereserveerde huurauto.
We gaan het zien en mochten hier mensen zijn die al eerder via Dublin zijn gegaan dan hoor ik graag hoe het is bevallen.

Nou we gaan hopelijk weer een leuke zes maanden tegemoet.
Het wordt het tiende seizoen en toen we aan dit verhaal begonnen dachten we dat het een verhaal zou worden van tien jaar.
Maar nu we zover zijn hopen we het nog wat jaren vol te houden. We zien wel want we worden en natuurlijk ook niet jonger op.
Als we aankomen zal ik weer wat schrijven.

KevinB
21-09-23, 23:03
Mijn dochter is afgelopen april voor het eerst alleen naar de VS gevlogen via Dublin. Behalve de erg lange overstaptijd van 4 uur (maar dat wisten we bij het boeken al natuurlijk) is het haar erg goed bevallen. Haar daar oppikken ging wat minder soepel omdat alle parkeergarages vol waren, maar daar heb jij geen kast van natuurlijk,
Duidelijke route op het vliegveld in Dublin naar het Amerikaanse grens gedeelte en na aankomst op MCO kun je gelijk doorlopen naar de bagageband. Alsof je aankomt met een binnenlandse vlucht.
Aankomst en vertrek bij de nieuwe Terminal C, waar ook alle autoverhuurders aanwezig zijn. Al het je waarschijnlijk meer keus als je naar A of B gaat, makkelijk te bereiken met de airtrain
Veel plezier in Florida!

hannie
22-09-23, 08:56
Veel plezier en alvast een goede reis Frans!

Krullenbol
22-09-23, 09:25
Ik heb Dublin als erg plezierig ervaren m.b.t. US immigratie. Het is hierna een binnenlandse vlucht waardoor
het best veel tijd kan besparen als het druk is op MCO. Inmiddels in het bezit van Global Entry waardoor het
allemaal nog soepeler gaat.

Veel plezier.

Frans1949
22-09-23, 12:19
Aankomst en vertrek bij de nieuwe Terminal C, waar ook alle autoverhuurders aanwezig zijn. Al het je waarschijnlijk meer keus als je naar A of B gaat, makkelijk te bereiken met de airtrain
Veel plezier in Florida!

Aankomen op terminal C. Dat had ik niet zien aankomen. :o
Maar dat is heel plezierig. Wij zijn daar vorig jaar aangekomen en wat een mooie terminal.
Ik dacht omdat we al door de immigratie zijn geweest in Dublin dat we juist niet op terminal C zouden aankomen.

JeroenB
22-09-23, 22:08
Volgens mij komen alle internationale vluchten op terminal C aan tegenwoordig, maar dan mag je dus wel even de nieuwe terminal gebruiken dat maakt toch al een hoop goed ;)

Veel plezier daar en hopelijk kunnen wij ook op korte termijn die kant op maar we moeten helaas nog even afwachten tot we het groene licht (hopelijk) krijgen van het consulaat.

En hopelijk kunnen jullie nog vele jaren met zijn tweeën genieten van Florida

Frans1949
23-09-23, 12:09
Nou het was de vraag omdat terminal C zover wij weten uitsluitend internationale vluchten afhandelt die nog langs de immigratie moeten
Toevallig weet ik dat (sommige) vluchten uit Canada dus niet aankomen op terminal C omdat zij al in Canada langs de US immigratie zijn geweest.
Maar goed wij dus wel.

En we hopen heel erg met je mee dat jullie visa eindelijk wordt goedgekeurd.
Jullie hebben er alles aan gedaan.

Frans1949
11-10-23, 23:59
En wij zijn weer aangekomen in Sebring.
Dit was de eerste keer dat we gevlogen hebben met Aer Lingus.
En ik moet zeggen dat het uitstekend is bevallen.
Vooral ook omdat de US immigratie in Dublin is en dat vind ik heel erg prettig.
Okay het toestel was twintig jaar oud maar verder was er niets op aan te merken.
Toch een klein dingetje. Laat ik voorop stellen dat ik geen klager ben over vliegtuigvoedsel,
Ik vind het over het algemeen prima.
Maar de keuze die ik nam namelijk "beef" was een enorme tegenvaller.
Het was op z'n Hollands gezegd niet te pruimen.
Maar we zijn gewoon om altijd twee broodjes mee te nemen dus we hadden er verder geen probleem mee.

Maar goed een prima aankomst op Terminal C in Orlando en omdat we de vlucht hadden doorgegeven aan Hertz stond onze auto klaar.
Tegenwoordig weer voor een uitstekende prijs nadat het voor lange tijd na Corona erg duur was.
Dus we hadden het weer prima naar ons zin.

Aangekomen in ons huis weer even opgestart, water, licht, internet e.d., en we konden ons mandje in.
Maar al met al blijft het toch een lange trip.
Van het moment dat in Nederland de wekker ging tot we in ons bedje in Sebring lagen waren er toch 24 uur voorbijgegaan.

De eerste dagen doen we het lekker rustig aan en kunnen we bijkomen van de reis.
We zijn eerst de vriezer gaan vervangen want die bleek vlak voor we vorig jaar teruggingen naar Nederland ingeslapen.
En morgen weer mijn Amerikaanse rijbewijs ophalen.
De autoverzekering is inmiddels alweer opgehoogd want die zet ik op het minimum als we in Nederland zijn.

Voorlopig zitten we hier weer hopelijk zes maanden. De terugreis staat gepland voor 30 maart en we hopen dat er niets tussen komt.

JeroenB
12-10-23, 10:26
Lekker genieten de komende 6 maanden en hopelijk zien we jullie daar nog voordat jullie weer terug gaan.

hannie
12-10-23, 11:07
Dat was een prima reis zo te horen. Tja vliegtuig eten, ik waag me er meestal niet aan. Wij hebben ook altijd zelf broodjes mee.
Nu weer lekker genieten in Sebring.

koenkamphuys
13-10-23, 09:00
Welkom terug in Sebring, we waren er helaas niet om je te verwelkomen. Over een tijdje komen we ook weer kijken. Niet zo lang als jullie natuurlijk, maar jullie hebben natuurlijk pas echt zeeën van tijd.

elstars
13-10-23, 09:21
En morgen weer mijn Amerikaanse rijbewijs ophalen

Hoi Frans,

Waarom een Amerikaans rijbewijs?
Veel plezier!

Frans1949
13-10-23, 16:31
En morgen weer mijn Amerikaanse rijbewijs ophalen

Hoi Frans,

Waarom een Amerikaans rijbewijs?
Veel plezier!

Scheelt aanmerkelijk op de verzekeringspremie. :D

Frans1949
13-10-23, 16:32
Welkom terug in Sebring, we waren er helaas niet om je te verwelkomen. Over een tijdje komen we ook weer kijken. Niet zo lang als jullie natuurlijk, maar jullie hebben natuurlijk pas echt zeeën van tijd.

Maar wij zijn er wel om jullie te verwelkomen. :o

Frans1949
20-12-23, 18:07
Het is inderdaad erg rustig op het forum.
Maar hier in ons park gaat het zijn gangetje.
Net in een mobile home geweest wat de laatste maanden door een paar mensen is opgeknapt.
Wat is dat ding mooi geworden.
Dit gebeurt vaker. Een paar mensen kopen een mobile home waarvan de eigenaar is vertrokken of overleden.
Ze knappen het dan heel goed op en verkopen het weer.
Ik moet zeggen dat we dit huis heel mooi vinden.
het staat nu te koop voor $72.000 .
En ik moet zeggen gezien de prijsontwikkeling van de laatste jaren dat het een redelijke prijs is.
Prijzen van de mobile homes zijn de laatste jaren aardig door het dak gegaan.
Waar je een paar jaar geleden $20.000 voor betaalde gaan ze nu weg voor $50.000
Maar we zijn niet van plan om ons huis voorlopig te koop te zetten.
Ondanks dat we toen we hier gingen wonen we dachten dat die een project zou worden van tien jaar.
En dat tiende jaar is nu aangebroken.

Verder gaat het leventje zoals altijd gewoon door.
We zijn niet veel weggeweest behalve dagtrips en een keer een paar dagen een hotel in Titusville voor weer een uitgebreid bezoek aan Kennedy Space Centre.

Het weer is voor december wat minder.
Houdt gewoon in dat ik de laatste dagen wat minder gebruik maak van het zwembad waar ik normaal toch wel ieder dag een uurtje doorbreng.
Met de Kerst wordt er dit jaar in ons clubhuis geen dinner gegeven maar een uitgebreide lunch.
Ik hoorde net dat er al 80 mensen hebben ingeschreven.
Ach we vervelen ons niet en zien helaas de winter alweer voorbij vliegen. Nou ja nog ruim drie maanden te gaan.

Maar voor iedereen een heel prettige Kerst en vooral gezond Nieuw Jaar

JeroenB
20-12-23, 18:13
Goed om te horen dat je het niet bij de tien jaar houdt maar verlengt voor onbepaalde tijd.

En ook lekker dat de waarde van jullie mobile home flink gestegen is net als het andere OG, dat is toch altijd mooi meegenomen mocht je toekomstig plannen hebben om het mobile home toch te verkopen.

En voor jullie uiteraard ook fijne feestdagen en vooral een gezond 2024.

Cindy1969
20-12-23, 18:53
10e jaar alweer? Dat gaat hard zeg. Genieten jullie lekker verder van Florida.
Hier is het weer helemaal huilen met de pet op. Weet bijna niet meer hoe de zon eruit ziet.
Hopelijk ga ik die wel zien eind januari in Florida.

hannie
22-12-23, 09:07
Wow 10 jaar alweer. Fijn dat jullie zo genieten van jullie huis. Fijne kerstdagen en een voorspoedig en gezond 2024gewenst!

Frans1949
26-03-24, 18:28
Nu zitten we dan weer in de opruimfase.
Nog luttele dagen en we vliegen weer naar huis,
We worden weggebracht door kennissen op het park.
Eigenlijk al die jaren dat wij kwamen en gingen huurde we een auto bij Hertz.
Altijd tot volle tevredenheid tot Corona kwam kijken.
Toen heb ik twee maal een auto gehuurd tegen heel hoge prijzen.
Sinds die tijd halen we en brengen vaak mensen op ondanks dat de huurprijzen nu weer aanmerkelijk zijn gedaald.
Alleen al dit seizoen zijn we acht keer naar een vliegveld gereden om mensen te halen of brengen.
Jammer was toen wij aankwamen we eigenlijk de eerste waren en wij een auto hebben gehuurd.
Maar zoals ik al zei de prijzen zijn weer erg laag.
Maar goed morgen worden we gebracht.

Een paar dagen geleden gingen we en klein stukje rijden en toen hield onze auto er mee op. Niet ver van ons huis maar we stonden knap in de weg voor een kruising.
Alles geprobeerd om de auto weer aan de praat te krijgen maar niets hielp.
Wat wel prettig was is dat echt veel mensen zijn gestopt en hulp hadden aangeboden.
Er was zelfs een stel uit Puerto Rico waarvan de man een automonteur maar helaas die kreeg de auto ook niet aan de praat.
Toen toch maar de AAA gebeld en die hebben onze auto naar een garage gebracht.
De AAA vertelde dat er maar voor 1 passagier ruimte was om mee te rijden maar de mensen uit Puerto Rico bleven al die tijd wachten en hebben toen Ineke naar huis gebracht.
Maar goed het probleem was een computer en die is gerepareerd. Ik vertelde nog dat ik thuis nog een oude computer had en ik die graag even naar de garage wilde brengen.:p
Gelukkig is de auto weer gerepareerd .

NU dus nog een paar dagen en we gaan weer naar Nederland.
Behalve het zien van de (klein)kinderen heb ik er dus helemaal geen zin in.
Maar het moet maar. Ng zes maanden en dan hopen we hier weer te zijn.

JeroenB
02-04-24, 04:54
Tijd vliegt voorbij maar gelukkig is Brutus weer hersteld van zijn kwaal dus staat hij volgende keer weer gereed om jullie te vervoeren.

En volgende keer spreken we zeker weer even af al is het nu wat verder rijden dan het in Nederland was.

Geniet van de (klein)kinderen in Nederland en op naar de volgende 6 maanden verblijf hier.

Frans1949
03-04-24, 16:10
Tijd vliegt voorbij maar gelukkig is Brutus weer hersteld van zijn kwaal dus staat hij volgende keer weer gereed om jullie te vervoeren.

En volgende keer spreken we zeker weer even af al is het nu wat verder rijden dan het in Nederland was.

Geniet van de (klein)kinderen in Nederland en op naar de volgende 6 maanden verblijf hier.

Dank je. Gaan we zeker doen.