PDA

Bekijk Volledige Versie : Kopen mobile home max $15.000 (gekocht per 1-1-2015!)



Pagina's : 1 [2] 3

Anthon14
05-03-17, 21:01
Fijn om te horen dat het jullie zo bevalt en absoluut niet tegenvalt. Wij moeten nog een aantal jaar werken maar willen straks kijken voor een condo welke we eerst verhuren en daarna zelf kunnen gebruiken als we er langere tijd kunnen verblijven.

En ik begrijp dat jullie eigenlijk een koelere ruimte gaan maken van de warme half buiten zitruimte.

En geniet nog maar even van het goede weer daar, hier hebben we nog veel te veel nattigheid.

Frans1949
05-03-17, 22:32
Hoi Anthon, leuk je antwoord.
Ook leuk om te horen dat je t.z.t overweegt zelf een condo aan te schaffen.
Maar mocht je overwegen om een mobile home aan te schaffen dan kan ik je zeker zinvolle informatie geven.
En je weet inmiddels dat ik graag positieve info geef en zeker niet bij voorbaat je idee zal afbranden.

koenkamphuys
06-03-17, 20:45
Hey Sebringers, gaan jullie weer verbouwen? Ik ben heel benieuwd hoe het wordt. Ga je het bij je toch al riante woonkamer trekken?
Je hebt gelijk hoor want het was een ruimte die jullie nauwelijks gebruikten. We zien het resultaat wel als jullie er weer zijn.

jullie zijn weer aan de terugweg toe, wij hebben net geboekt voor juni.

Sunshine State
06-03-17, 21:25
Uit het bovenstaande mag dus geconcludeerd worden dat het hele gedoe om een mobile home aan te schaffen en hier zes maanden door te brengen een uiterst succesvolle beslissing is geweest.
We hopen het nog vele jaren vol te houden.

Dat is heel leuk om te lezen!!
Geweldig dat het zo goed bevalt, hou lekker vol!!

Frans1949
07-03-17, 00:17
jullie zijn weer aan de terugweg toe, wij hebben net geboekt voor juni.


Juni alweer. Je begrijpt natuurlijk dat we stink jaloers zijn. :mad:

Maar we gebruiken de Florida room toch wel regelmati=g.
Maar het is er snel te warm.
Ook gaan we daar een tweede TV neer zetten dan kunnen we, af en toe, naar iets kijken wat de ander niet wil zien. :D

marjolijne
09-03-17, 17:38
Leuk verbouwplannen.
Ik ben erg benieuwd naar het resultaat.


En nog maar ruim een half jaar en dan mogen jullie weer....:D

Patrick
09-03-17, 17:54
Net weer even je filmpje bekeken. Toch wel heerlijk hoor zo'n eigen stekje in ons favoriete vakantieland

Najou
12-03-17, 19:54
Zo zo, dat klinkt alsof het redelijk permanent is. Maareh, Frans. Je zou er toch maar 15.000 dollar aan uitgeven? Met al die verbouwingen en aanpassingen moet je er toch ver boven zitten?

Anthon14
12-03-17, 21:00
Maar Frans1949 had dan ook al aangegeven dat hij met bijkomende kosten op $ 30.000,- rekende toen hij aan het avontuur begon en de verbouwingen zijn natuurlijk extra's waarbij Frans1949 zelf de keuze maakt of hij dat geld wil besteden of niet.

Vergelijk het eens met een huis kopen voor een X bedrag, daar ga je vast ook wel wat aan verbouwen/veranderen in de loop der tijd. :)

Frans1949
15-03-17, 18:53
Zo zo, dat klinkt alsof het redelijk permanent is. Maareh, Frans. Je zou er toch maar 15.000 dollar aan uitgeven? Met al die verbouwingen en aanpassingen moet je er toch ver boven zitten?


Beetje laat met antwoorden maar toch....

Ik had aangegeven dat wij een mobile home zochten met een uiterste vraagprijs van $ 15.000
En daarnaast hadden we rekening gehouden van bijkomende kosten van ook $ 15.000.
En hoewel ik geen zin heb in een totale financiële verantwoording hier kan ik toch zeggen dat we daar zeer ruimschoots in zijn geslaagd.
Nou kwam die vraagprijs natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen.
Wij hadden in die tijd een kennis van een kennis die net een mobile home had aangeschaft in Phoenix AZ.
En toen we daar de prijs van hoorde kregen wij het idee om er ook één te zoeken.
Hoe dat in het begin uitpakte kan je in dit draadje lezen op blz 1.

Maar inderdaad we hebben nogal wat gedaan aan dit huis.
Zal ik een opsomming geven.

Een schuur gebouwd.
Alle ramen aan de zijkant vervangen.
De isolatie aan de onderzijde in orde gebracht.
Een geheel nieuwe keuken geplaatst. (en daar zijn we donders trots op)
Een nieuwe vloer (vinyl) laten leggen in keuken, hal en toilet.
Een nieuwe toilet geplaatst.
De gehele Mobile Home laten schilderen.
De vloer in de woonkamer vervangen door laminaat
En nu de Florida Room geheel vervangen.

Ik weet en begrijp dat als je dit in Nederland doet door een aannemer je een hele golf geld kwijt bent.
Maar bovenstaande werkzaamheden zijn door ons zelf gedaan maar het meeste door mensen die hier in het park wonen.

Dus we zitten nog steeds ruim binnen ons budget hoewel we het niet zo erg hadden gevonden als we er overheen waren gegaan.
Het is zoals Anthon schreef dat als je ergens woont er altijd wensen zijn die je dan laat doen.

Maar we hebben ook nog steeds wensen.
O.a. volgens jaar één van onze badkamers vervangen.

Maar we gaan ons nu gereedmaken om weer te vertrekken naar Nederland.
Niet dat we daar al aan toe zijn want we hebben het nog steeds ongelooflijk naar ons zijn.

Dit hele Mobile Home verhaal is in ieder geval tot nu toe een succes story.
En we hopen er nog heel veel jaren te genieten.

Fitzroy
15-03-17, 21:24
Super toch, Frans?
Lekker van genieten! Ik kan alleen maar jaloers op je zijn met hoe je jaar indeelt.:up:
Hopelijk kunnen wij ooit ook als we gepensioneerd zijn iets moois kopen in Florida danwel een ander winterproof bestendige locatie.

Najou
16-03-17, 14:58
Aha, heb je het op die manier gedaan. Wat een fijne buren heb je toch. Gefeliciteerd!
Als ik het goed heb gerekend is nu je 3e seizoen bijna voorbij. Wat je zegt: "Een goede beslissing", lijkt mij.

arno
16-03-17, 17:17
het huis hebben we al nu het pensioen nog.

Michael
16-03-17, 17:32
Heel goed geregeld Frans :cool:

Frans1949
17-03-17, 15:08
Hopelijk kunnen wij ooit ook als we gepensioneerd zijn iets moois kopen in Florida danwel een ander winterproof bestendige locatie.


Maar Fitzroy, ik weet niet hoelang het nog kan duren maar mocht je keus vallen op een mobile home in Florida dat kan ik je wel een paar tips geven.
En geloof mij die zullen zeer positief zijn. :cool:

koenkamphuys
18-03-17, 17:01
het huis hebben we al nu het pensioen nog.

Ja dat gevoel herken ik.

Hoe gaat het met de verbouwing, Frans?

Frans1949
18-03-17, 19:04
Hoe gaat het met de verbouwing, Frans?


Dus even speciaal voor jou een filmpje.
Jij weet hoe het eruitzag dus bekijk het verschil.



https://www.youtube.com/watch?v=vJIAONZJUVU

Anthon14
18-03-17, 21:16
Ziet er goed uit en ik kwam vervolgens nog op een leuk filmpje van St. Patrickday uit bij jullie voor de deur. :D :D Ik wil ook ;)

koenkamphuys
19-03-17, 20:21
Dus even speciaal voor jou een filmpje.

Mooi hoor!

Frans1949
02-04-17, 13:04
En toen waren we weer in Nederland.
Best wel naar ons zin maar zes maanden in Florida is toch wel ernstig goed bevallen.

Nou ja, we gaan nu hier zes maanden heel leuk doorbrengen en hopen op een redelijke zomer.

Ik ben alweer aan het kijken voor (natuurlijk voordelige) tickets om weer rond 1 oktober terug te gaan naar Florida.

Maar eerst zit er nog een reisje naar te komen naar China, Maleisië, Singapore en Thailand.

koenkamphuys
03-04-17, 22:16
De happy pensionado's!

Ik mag 3 weken in juni en drie weken rond de feestdagen. Moest ik wel vakantiedagen bijkopen tot het maximum.

Frans1949
04-04-17, 11:57
De happy pensionado's!

Ik mag 3 weken in juni en drie weken rond de feestdagen. Moest ik wel vakantiedagen bijkopen tot het maximum.

Maar jij mag al in juni naar Florida.
En wij pas in oktober.
Eigenlijk zijn wij hartstikke zielig. :rolleyes:

arno
04-04-17, 19:40
wij zijn in januari 4 weken geweest en in september gaan we nog eens 4 weken. het zijn geen 6 maanden maar dat komt wel na dat pensioen op ons 70ste.

Patrick
04-04-17, 22:34
Jullie hebben het best slecht he! ;)

Frans1949
04-04-17, 23:25
wij zijn in januari 4 weken geweest en in september gaan we nog eens 4 weken. het zijn geen 6 maanden maar dat komt wel na dat pensioen op ons 70ste.

Kijk, daar kan Koen nog een voorbeeld aan nemen.

marjolijne
07-04-17, 08:39
Ik zag gisteren dat tuifly belgie de prijzen voor de winter periode online heeft.
In iedergeval kan je in November weer voor 149 vanuit Brussel naar Miami en Orlando vliegen.

Frans1949
07-04-17, 13:06
Ik zag gisteren dat tuifly belgie de prijzen voor de winter periode online heeft.
In iedergeval kan je in November weer voor 149 vanuit Brussel naar Miami en Orlando vliegen.


Maar helaas staat eind september en begin oktober nog op € 199,-
Hoewel dat natuurlijk ook geen gekke prijs is. ;)

koenkamphuys
12-04-17, 21:26
Maar jij mag al in juni naar Florida.
En wij pas in oktober.
Eigenlijk zijn wij hartstikke zielig. :rolleyes:

Helemaal niet, want tegen de tijd dat wij naar Florida gaan ben jij ook nog eens aan het inpakken voor je jaarlijkse trip naar het verre oosten... als je er dan niet al bent.

corrus
13-04-17, 08:57
Maar jij mag al in juni naar Florida.
En wij pas in oktober.
Eigenlijk zijn wij hartstikke zielig. :rolleyes:
Niet zeuren Frans :o Wij gaan in september... :cool: Is ook nog een lange tijd... hahaha.

Frans1949
12-09-17, 18:21
IRMA en onze geplande reis.

Blij aftellend naar 1 oktober voor de volgende zes maanden in ons mooie huisje.
Toen vertelde IRMA dat ze langs zou komen.
En IRMA is een verwoestende tante.
Wat hebben wij een hoop tijd besteed om IRMA te volgen.
Wisselend blij en bedroefd iedere keer als ze haar bezoek zou veranderen om eerst bij de buren op de Oost- of Westkust te gaan.
Met afwisselend de mededeling dat ze eerst bij ons op bezoek kwam.

En toen ze langs was geweest wisten we nog niets.
Normaal krijgen we veel en vaak berichten van buren maar door het niet functioneren van elektriciteit en Internet hoorde we niets.
Echt gerust waren we er niet op.
Maar onze steun en toeverlaat Koen heeft een neef gevraagd langs te gaan.
En die heeft ook onze buren gesproken en foto's gemaakt.
En HELEMAAL geen schade.
Wat een ontzettende opluchting.
En voor zover we nu weten hebben de buren ook geen schade, maar verderop in het park zijn er wel een aantal carports vernield.

Heel kort voor we afgelopen seizoen naar Nederland gingen hebben we de Florida Room laten opknappen.
Dus de gammele losse plastic ramen en gaas laten vervangen door een nieuw frame en allemaal dubbele ramen en een nieuwe deur.
Eigenlijk ben ik ervan overtuigd dat dit aanmerkelijk heeft geholpen de schade te voorkomen.

Nog iets meer dan twee weken.
Dan gaan we weer.
Ik heb een poosje geleden een filmpje gemaakt maar omdat we toch wel h.e.e.a. hebben opgeknapt heb ik me voorgenomen een nieuw filmpje te maken.
Ik zal dat dan ook hier posten.

De enige schade die we nu zo te zien hebben, is dat de nagels van mijn vingers zijn verdwenen.:rolleyes:

koenkamphuys
12-09-17, 21:27
Het is een sterk huis, het heeft al veel orkanen doorstaan. En nu kun je weer een streepje op de muur bijzetten, ook Irma heeft-ie overleefd.

Ik hoorde het goede nieuws over mijn huis al eerder vandaag, maar mijn dag was pas echt goed toen ik wist dat ook Frans en Ineke schadevrij de storm door gekomen zijn. We zijn vanavond ergens gaan eten om de opluchting te vieren, en daar hoort ook de opluchting voor jullie bij, Frans. Als jullie huis in puin had gelegen was ik niet in de stemming geweest.

Als je naar Florida gaat, zijn de T-shirts "I survived Irma" net in de aanbieding. Hang er eentje aan de muur, Frans, om dit wapenfeit te memoreren.

AlexFL
13-09-17, 00:02
Gelukkig Frans, ik heb al genoeg beelden gezien van compleet weggevaagde mobile home community's, gelukkig maar dat jullie geen schade hebben!

Fitzroy
13-09-17, 02:51
Super nieuws, Frans.
Op naar een nieuw mooi overwinterhalfjaar.

Syllvia
13-09-17, 09:58
Mooi nieuws, en laat het filmpje maar komen :)

José
13-09-17, 13:49
Dat is goed om te horen! Nu weer lekker genieten.

Najou
21-09-17, 09:50
Volgens Duke-energy (die in Noord en midden-Florida zitten) is de IRMA gerelateerde stroomstoring woensdagnacht 20-11-2017 om 11.59pm opgelost.
Moet je je voorstellen dat je 11 dagen geen airco hebt met een temperatuur van 32-34 graden. Ventilatoren doen het ook niet.
Medicijnen die gekoeld bewaard moeten worden kunnen nog wel 4 dagen hebben, maar 11?
De generatoren die beschikbaar zijn, gaan ook wel eens stuk. Starten wel op, maar stoppen dan weer. Dan héb je voorzorgen genomen en dan werkt het niet.
Oude mensen, die toch al moeite hebben om hun temperatuur te regelen, sterven van de hitte. Zij kunnen eigenlijk alleen maar overleven met airco.
Vers voedsel wordt heel snel slecht, de watervoorziening stagneert ook omdat de pompstations uitgevallen zijn. Dus toilet doorspoelen wordt problematisch.

De keerzijde van dit gebeuren is dat mensen weer bij elkaar gaan zitten om anderen te helpen.
De laatste paar dagen hoorde ik veel berichten dat er voedsel gedoneerd werd uit gebieden die al wel weer stroom hadden naar de zwaar getroffen county "Highlands".
Mensen hebben hun ruzies bijgelegd en werken samen. Heerlijk.
Mijn buurvrouw deed elke dag een "coffee-run". Zij ging elke morgen langs met koffie en een praatje om te controleren of alles wel in orde was met de oude mensen die in hun huis vast zaten.

Nu de opbouw. Alle schade en water wordt weer opgeruimd. Ik ben heel benieuwd hoe kort dat gaat duren, want ik moet toegeven: de Floridianen zijn harde werkers.

stephie
21-09-17, 20:27
Gelukkig Frans en ook Koen natuurlijk. Ik ben blij voor jullie.
Frans alvast een goede reis gewenst. Wat heerlijk dat jullie alweer bijna gaan.

Frans1949
03-10-17, 20:52
Okay, we gaan ons vierde seizoen in hier in Florida.
En wat hebben we het naar ons zin.
Deze keer vliegen met Iberia.
Heen Amsterdam via Madrid naar Miami.
Terug over bijna zes maanden met British Airways van af Miami via London naar Amsterdam.
Prima vlucht gehad.
Op tijd in Madrid.
Een heel groot vliegveld.
We moesten toch flinke einden lopen en ook nog en flink stuk met een treintje maar alles royaal gehaald.
In Miami precies hetzelfde.
Lange stukken lopen en ook nog met een treintje naar de immigratie.
Maar daar kan je veel handelingen doen bij een automaat zodat er slechts een korte tijd was bij de immigratie officier.
Eigenlijk hebben we in totaal niet langer dan een kwartiertje erover gedaan om langs de immigratie en douane te komen.
Heb ik in het verleden wel andere ervaringen over.
Daarna weer eind lopen en weer met treintje voor de huurauto.
Maar ik ben bekend bij Hertz dus niks wachttijden bij een balie.
Gelijk door naar de garage waar op een bord stond welke rij ik een auto kon uitzoeken.
In drie uur naar huis gereden waar onze buren ons al opwachten.
Alles in en bij ons huis geregeld. Zo konden we naar binnen en alles was klaar.
De koelkast stond aan en ook de airconditioner.
De "awnings" waren allemaal weer uitgedraaid en de auto stond gebruiksklaar.
Straks eerst Internet regelen en boodschappen doen. Dan huurauto terugbrengen.

Buitengewoon dankbaar voor het feit dat we geen schade hebben opgelopen door Irma.
Maar bedroefd om te zien hoeveel schade er is op het park.
Gelukkig wordt er met alle macht opgeruimd en hersteld.

De littekens van de storm is toch wel overal te zien.

Marie-Anne
15-10-17, 12:56
Zo leuk en inspirerend om over jullie ervaringen te lezen met de mobile home!
Ik vind het echt een geweldig idee en mogelijk gaan wij dit ook doen als we over
een aantal jaren met pensioen gaan. Voor nu: heel veel plezier daar!

ronenivonne
16-10-17, 07:00
Goed om te lezen dat je huis de orkaan heeft doorstaan. Lekker genieten nu!!

Frans1949
17-10-17, 16:42
@Marie-Anne;
Leuk.Ik weet niet hoelang dat nog duurt maar mocht ik nog in het land der levende zijn dan kan en wil ik jou van alle informatie voorzien wat maar

@ronenivonne;
Doen we volop. Zijn toch wel wat geschrokken van de schade overal in de omgeving.

Frans1949
01-11-17, 01:29
Zoals ik al schreef ons vierde seizoen gaat beginnen.
Het mag intussen wel duidelijk zijn dat we het enorm naar ons zin hebben.
Graag geef ik toe dat we wel het nodige geluk hebben gehad met een heel leuk park waar we wonen en een mobile home wat erg naar ons zin is en steeds beter wordt.
Dit alles niet in de laatste plaats door tips die ik hier op het forum heb gekregen.
We hebben ook zelf nogal wat gedaan om onze mobile home nog meer te verbeteren.
Ik heb een tijd geleden al een filmpje hier neer gezet maar er is inmiddels alweer zoveel verandert dat ik het nodig vond een nieuw filmpje te maken.
Hier is de link waar het filmpje in YouTube staat.


https://www.youtube.com/watch?v=1krr1m0hc6A&t=6s

Voor iedereen die interesseert is en de tijd heeft.
Commentaar wordt op prijs gesteld.

Fitzroy
01-11-17, 07:37
Ik kijk hem even in etappes, maar wat me opvalt na het eerste deel is dat jullie eigenlijk vrij weinig ruimte hebben om lekker buiten in de zon te zitten of zie ik dat verkeerd?

Frans1949
01-11-17, 14:20
We hebben eigenlijk meer plek om in de zon te zitten dan we er gebruik van maken.
Het grasveld naast ons is ongeveer 6 meter en achter het huis is genoeg voor een flinke BBQ. :cool:
Maar eigenlijk zitten we niet zo veel in de zon.
Daar is de zon iets te sterk voor.:D

Carolien123
01-11-17, 16:02
Hoi Frans,

Leuk om het vast even gezien te hebben, dan weet ik waar ik naar moet zoeken. Ik denk dat die Nederlandse vlag wel zal vinden. Gaaf zo'n plek in Florida.

Tot over iets meer dan twee weken,

Carolien

Frans1949
01-11-17, 16:29
Goh, zo snel al weer.
Dat is het probleem hier.
De tijd vliegt.
Maar we houden er rekening mee.

Carolien123
01-11-17, 17:14
Herkenbaar, als wij in Amerika zijn vliegt de tijd ook, hier kruipt hij heel langzaam voorbij :o

Frans1949
28-12-17, 17:17
Toch even iets grappigs om te melden.
Velen die dit draadje van het begin volgen weten dat er nogal wat beren werden voorzien op onze weg naar een mobile home in de USA.
O.a. werd mij de vraag gesteld hoe ik dat allemaal financieel zou regelen want ik moest toch niet denken dat ik zomaar een Amerikaanse rekening zou kunnen openen.
Nou was dat helemaal geen probleem want die rekening hebben we al jaren.
Maar het verkrijgen van een credit kaart moest ik als Nederlander echt vergeten.
Toch hebben we die ook al een aantal jaren in bezit.
Okay, in het begin slechts met een maximaal te besteden krediet van $1000 maar dat werd na een verzoek van mij al snel verhoogd naar $3000.
Daarna is het nog verschillende malen verhoogd zonder dat ik er op vroeg.
Ook kreeg in een creditline maar daar heb ik geen gebruik van gemaakt.
Jammer is dat ik natuurlijk geen credit score kan verkrijgen als buitenlander.
Maar tot mijn grote verbazing heb ik een FICO score gekregen.
En niet zomaar een score maar eentje van 810 punten.
Dat geeft een credit rating van Exeptional aan.
Zou ik zomaar een flinke auto kunnen kopen op de reutel of een hypotheek kunnen nemen.
Grappig, maar de mensen die mij kennen zullen weten dat ik daar geen gebruik van zal maken.
Toch vind ik het heel leuk.

Goed, dit was nog even een leuk berichtje op dit draadje.
We zijn dit vierde seizoen al weer op de helft.
Dat is toch wel weer snel gegaan.
Time flies when you having fun. :cool:

Fitzroy
28-12-17, 17:47
Dit zijn echt super goede berichten, Frans en het is je ook van harte gegund.

Wat ik me wel afvraag: huur je nu een auto voor de hele periode en loont het niet om er dan eentje te kopen?

Digitalman
28-12-17, 19:35
Ik volg je draadje ook vanaf het begin, maar heb nog nooit gereageerd. Ik vind het in oeder geval prachtig hoe je jullie dromen gerealiseerd hebben. Voor mij een voorbeeld. Ik heb in mijn hoofd zitten om later een RV te kopen in de US en een paar keer per jaar naar de US te vliegen om daar steeds een stukje verder door de US te rijden. Of het ooit wat gaat worden, weet ik niet, maar het plan is er!

ik heb ook je filmpjes bekeken en jullie hebben het mooi voor elkaar. In 2015 waren we een keer dicht in de buurt (Highland Hammock) en twijfelde ik nog om even te kijken naar je Mobile Home!

Teleton
28-12-17, 19:37
Toch even iets grappigs om te melden.
Velen die dit draadje van het begin volgen weten dat er nogal wat beren werden voorzien op onze weg naar een mobile home in de USA.

Is het misschien ook grappig om nog even in herinnering te brengen wat de vraag toen precies was? Liefhebbers lezen het zelf nog maar eens na, vriend en vijand waren het er over eens dat er gen touw aan vast te knopen was. Nog grappiger wordt het wanneer je wat berichtjes verder terug kunt lezen dat je aanvankelijk je excuus hebt aangeboden voor de manier waarop je je vraag hier hebt gesteld.

Het beviel jou helemaal niet dat er een aantal mensen was die jouw krikkemikkige plan van die tijd nu niet direct met gejuich ontvingen. Je vroeg om commentaar en dat heb je gekregen. En oh, oh, wat voelde je in je kuif gepikt want je wilde natuurlijk alleen maar horen hoe geweldig je het allemaal had voorbereid..... Lees er de kritische kanttekeningen van Ebelix, Angelique 10, Fleurida, Corrus en Koen Kamphuys nog maar eens op na. Die van mij schoten je van meet af aan in het verkeerde keelgat en dat zit je kennelijk tot op de dag van vandaag nog steeds hoog. Ik zou niet weten waarom je er anders anno 2017 nog steeds naar verwijst.

Vanwege de gebrekkige informatie die je aanvankelijk hebt verstrekt, hebben bovengenoemde forumleden destijds vragen gezet bij jouw krikkemikkig gecommuniceerde plan van aanpak. Het getuigt niet van fijn inlevingsvermogen om hun op- en aanmerkingen nu even schijtlollig als "beren op jouw pad" te kwalificeren.


O.a. werd mij de vraag gesteld hoe ik dat allemaal financieel zou regelen want ik moest toch niet denken dat ik zomaar een Amerikaanse rekening zou kunnen openen. Nou was dat helemaal geen probleem want die rekening hebben we al jaren.
Maar het verkrijgen van een credit kaart moest ik als Nederlander echt vergeten.
Toch hebben we die ook al een aantal jaren in bezit.

Het was volgens mij Koen Kamphuys die je er op wees dat je over een adres moest beschikken om een bankrekening te openen..... Dat kwam omdat je het deed voorkomen dat je voor de lol eens aan het rondkijken was. ( het zijn jouw eigen woorden hoor). Later bleek dat je dat allemaal al had geregeld. Als je open kaart had gespeeld over je situatie, had je de opmerkingen over bankrekening en creditcard niet gekregen. Zo liet je destijds ook weten dat je in gedachten had dat je voor $15.000 een mobilehome en een auto in de Orlando area zou kunnen kopen en dat je dan voor dat bedrag klaar was. Nadat een aantal mensen (waaronder ik) hier vraagtekens bij hadden gezet, kwam boven water dat je budget het dubbele was. En dan vond jij het gek dat de informatie die je kreeg niet aansloot bij je situatie.


Okay, in het begin slechts met een maximaal te besteden krediet van $1000 maar dat werd na een verzoek van mij al snel verhoogd naar $3000. Daarna is het nog verschillende malen verhoogd zonder dat ik er op vroeg. Ook kreeg in een creditline maar daar heb ik geen gebruik van gemaakt.Jammer is dat ik natuurlijk geen credit score kan verkrijgen als buitenlander. Maar tot mijn grote verbazing heb ik een FICO score gekregen. En niet zomaar een score maar eentje van 810 punten. Dat geeft een credit rating van Exeptional aan. Zou ik zomaar een flinke auto kunnen kopen op de reutel of een hypotheek kunnen nemen.Grappig, maar de mensen die mij kennen zullen weten dat ik daar geen gebruik van zal maken.
Toch vind ik het heel leuk.

Ook raar; om je krediet te verhogen naar $3000 als je er toch geen gebruik van maakt. Maar je vindt het zelf kennelijk erg leuk en ik gun je die lol hoor. Zo gesloten als je aanvankelijk over de financiële situatie was toen we het nodig hadden voor een adequate reactie, zo overbodig open ben je er nu over. Mij boeit jouw credit rating niet maar misschien dat je anderen een groot plezier met deze informatie doet. Het is jouw feestje!


Goed, dit was nog even een leuk berichtje op dit draadje.. :cool:
Fijn om te horen dat je het nog steeds zo goed met jezelf hebt getroffen!

Frans1949
28-12-17, 20:12
Ook raar; om je krediet te verhogen naar $3000 als je er toch geen gebruik van maakt. Maar je vindt het zelf kennelijk erg leuk en ik gun je die lol hoor. Zo gesloten als je aanvankelijk over de financiële situatie was toen we het nodig hadden voor een adequate reactie, zo overbodig open ben je er nu over. Mij boeit jouw credit rating niet maar misschien dat je anderen een groot plezier met deze informatie doet. Het is jouw feestje!Teleton, natuurlijk vind jij dat raar omdat je gewoon niet weet hoe het werkt. Maar als je al je aankopen met de creditcard doet dan krijg je een bedrag terug via Cash Back.
Ik ga dat niet helemaal uitleggen maar dan heb je per maand toch een aardig credit nodig.
Voor je iets raar vind even onderzoeken hoe het zit is misschien handig.
En de kritische kanttekeningen van andere forum leden heb ik ernstig ter harte genomen.
Dat waren tips en ideeën waar ik wat aan had en heb daar dankbaar gebruik van gemaakt.
Het gemopper van jou was iets waar ik helemaal niets aan heb gehad.
Ik weet niet of het je erg tegenvalt maar wij hebben het prima naar ons zin en hebben een heel leuk verblijf hier waar we trots op zijn.
Wat ik me wel afvraag: huur je nu een auto voor de hele periode en loont het niet om er dan eentje te kopen? Fitzroy, wij hebben vier jaar geleden hier een auto gekocht. Dat is best te doen.
Ik volg je draadje ook vanaf het begin, maar heb nog nooit gereageerd. Ik vind het in oeder geval prachtig hoe je jullie dromen gerealiseerd hebben. Voor mij een voorbeeld. Ik heb in mijn hoofd zitten om later een RV te kopen in de US en een paar keer per jaar naar de US te vliegen om daar steeds een stukje verder door de US te rijden. Of het ooit wat gaat worden, weet ik niet, maar het plan is er!
ik heb ook je filmpjes bekeken en jullie hebben het mooi voor elkaar. In 2015 waren we een keer dicht in de buurt (Highland Hammock) en twijfelde ik nog om even te kijken naar je Mobile Home!Digitalman, ik heb jaren geleden eens een jaar doorgebracht in de USA.
Toen had ik een 5th wheel gekocht met een pick up truck en dat is iets wat ik je kan aanraden. En mocht je nog eens in de buurt zijn dan ben je van harte welkom.

Fitzroy
29-12-17, 05:54
O sorry, had niet meegekregen dat jullie een auto hadden. Dat lijkt me idd wel zo handig, als je er iedere keer een half jaar aaneengesloten bent.
Geniet er nog van, ik hoor hier weer berichten over sneeuw vanmiddag.
Je bent zeker mijn voorbeeld hoewel ik zelf eerder een villa met zwembad zou willen later :cool:

Anthon14
29-12-17, 11:50
Frans, leuk om te horen dat dingen toch anders blijken te zijn dan vooraf verwacht/aangegeven. Belangrijkste blijft dat jullie het er naar jullie zin hebben en er kunnen genieten van het leven, helaas blijven er mensen met enige jaloezie die dan weer enigszins flauw reageren maar dat zijn velen hier al gewend op het forum al vraag je je wel steeds af waarom die dan nog het gevoel hebben dat ze "moeten" reageren.

Ik denk dat o.a. jouw verhaal een voorbeeld is voor anderen om hun droom na te leven met een mobile home of een andere vorm van accommodatie in de USA. Onze plannen zijn t.z.t. ook om een deel van de tijd daar door te gaan brengen maar eerst even wachten tot de kids op de juiste leeftijd hebben om dat te gaan doen.

Fijne jaarwisseling en geniet er lekker van.

Patrick
29-12-17, 13:27
Je bent zeker mijn voorbeeld hoewel ik zelf eerder een villa met zwembad zou willen later :cool:

Same here��. Lijkt me heerlijk om daar tijdens mijn pensioen te genieten van het leven. Al weet ik niet of ik zolang zonder mijn kinderen en dan misschien mijn kleinkinderen kan.

Geniet heerlijk van jullie droom plekje en alvast het allerbeste voor 2018!

Frans1949
29-12-17, 16:40
@Fitzroy;
Ja in mei 2014 hebben we de auto gekocht.
Wat mij wel opvalt is dat de hoeveelheid km (mijlen) die we rijden toch ver boven het aantal ligt wat we hadden verwacht. Maar ja, met de brandstofprijs hier liggen we er niet over wakker.

Een huis met een zwembad zouden we ook wel willen maar dat ligt boven ons budget.
Maar ik moet wel zeggen dat het verblijf op een 55+park heel leuk is. Een heel sociale community en dat is ook heel prettig. Zeker als je er zes maanden per jaar niet bent. Er wordt dan op je huis en auto goed gelet. En op twee minuten lopen hebben we een zwembad met jacuzzi.

Voor zover je dit op tijd leest een prettige jaarwisseling en een goed begin gewenst.

@Patrick;
Wat (klein)kinderen aangaat dan is een skype verbinding wel heel prettig.
Doen we eigenlijk wel iedere week minsten 1 tot 2 uur.
En de kinderen vinden het op bezoek komen hier ook heel erg leuk hoor. :)

Natuurlijk ook voor jullie een buitengewoon prettige jaarwisseling en een goed 2018.

@Anthon14;
ook echt aanraden.
Wij hebben het zo ontzettend naar onze zin dat ik hier wel vertel dat als wij USA ingezetene waren en in het noorden zouden wonen wij ons huis zouden verkopen en permanent hier zouden willen wonen. Maar dat is voor ons helaas niet mogelijk.

Voor zover ik nog op tijd ben ook voor jullie een heel prettige jaarwisseling en een vreselijk goed 2018.

Digitalman
29-12-17, 17:21
En mocht je nog eens in de buurt zijn dan ben je van harte welkom.

Nou, in juli zitten we 3 weken in de buurt van Orlando! Maar dan zitten jullie in Nederland zeker?

Frans1949
29-12-17, 17:58
Ja helaas, we gaan eind maart weer naar Nederland en dan mogen we niet terug voor begin oktober.
Want als we in de zomer ook zouden gaan gaat dat van de tijd af die we aan het einde van het jaar er zijn.
Bij aankomst krijgen we maximaal 6 maanden toegang en we mogen per kalenderjaar niet langer dan zes maanden zijn.
Eigenlijk moeten we iets langer dan zes maanden uit de USA zijn.

koenkamphuys
30-12-17, 03:09
Ik wil nog wat kwijt over het verloop van dit draadje - en ook wat speelt bij anderen die in het huis-in-Florida topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?4798-Huis-kopen-in-Florida), meestal verkennend en nog zonder een vastomlijnd plan, bezig zijn met de vraag 'kan ik dit doen'?

Je het optimisten en pessimisten. Een pessimist zegt: nooit aan beginnen, weet je wel wat dat kost, en dit komt er nog bij en visumproblemen en het is veel duurder dan iets huren, kortom, pessimisten gebruiken hun argumenten om hun mening kracht bij te zetten dat het toch allemaal niks wordt.

Een optimist zegt: wat een geweldig plan, dit zullen de kosten zijn die je gaat tegenkomen, hier ga je mee te maken krijgen, dus hou daar rekening mee en als het dan allemaal mogelijk lijkt: doen!

De argumenten zijn dezelfde. De optimist is zich bewust van dezelfde kosten en zaken om rekening mee te houden als de pessimist. Er is een groot verschil: de optimist gelooft er in en de pessimist niet; de optimist ziet de mogelijkheden als leidend, de pessimist de bezwaren.

Wat iemand tot pessimist of optimist maakt weet ik niet, want ik hoor tot de groep van optimisten. Maar een ding is zeker. De optimist is in staat om een stap in het onzekere te nemen en de pessimist niet.

Er is in het huizen-koop-topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?4798-Huis-kopen-in-Florida) wel eens gevraagd wat dan de financiële meerwaarde is van een eigen huis in Florida. Ik heb daarop geantwoord: die is er niet. Het is een heel dure grap. Maar als ik met mijn vrouw in mijn voortuin sta tussen de intussen volwassen palmbomen met de Floridazon op mijn lijf, dan weet ik dat het nooit ergens nog beter kan worden. Dat heeft niets met financiële plaatjes te maken en evenmin met de moeite die je er voor moet doen om het te bereiken.

Ik zie Frans en Ineke met net zoveel plezier als ik van hun buitenverblijf in Florida genieten.

Fitzroy
30-12-17, 06:43
En zo is het maar net. Het is je ook van harte gegund.

Persoonlijk zie ik het in ons werkzame leven niet zitten. Villahuur is misschien duur in maart, maar het weegt nog steeds niet op tegen de lasten en zorgen van een eigen huis. Ik heb dat ook gezien aan mijn ouders. Je voelt je toch verplicht om iedere keer naar je eigen huis te gaan, dus je keuze in vakanties wordt beperkt imo. Daar zijn wij nog niet aan toe. De combi van 's zomers naartoe gaan waar je zelf wilt(en dat is zeker geen Florida in de zomer ;) ) en in de winter naar Fl bevalt ons prima.
Maar als we gepensioneerd zijn lijkt het me heerlijk om de Nl. winter achter ons te laten.

Frans1949
30-12-17, 15:53
Je het optimisten en pessimisten. Een pessimist zegt: nooit aan beginnen, weet je wel wat dat kost, en dit komt er nog bij en visumproblemen en het is veel duurder dan iets huren, kortom, pessimisten gebruiken hun argumenten om hun mening kracht bij te zetten dat het toch allemaal niks wordt.

Inderdaad Koen, heel mooi opgeschreven.
Ik herinner me dat jij jaren geleden ergens in dit forum het volgende had opgeschreven.
Even uit mijn hoofd zoals ik het me herinner.

Mensen zijn grofweg in twee typen te classificeren.
Grofweg zijn er Kikkers en Dippers.
Kikkers Kijken in Kansen en Dippers Denken in Problemen.

Jij en ik zijn typen die problemen echt wel zien maar er dan ook een oplossing voor vinden.
Je kan tegen problemen aankijken zoals je wilt.
Je kan ze zien als een berg die niet te beklimmen is of als heuveltjes die je stuk voor stuk neemt.
Zonder deze instelling had jij geen huis gehad en ik geen Mobile Home.
Een plek en plaats die we beide enorm waarderen en er erg gelukkig in zijn.

Frans1949
01-01-18, 17:45
En zo is het maar net. Het is je ook van harte gegund.

Persoonlijk zie ik het in ons werkzame leven niet zitten. Villahuur is misschien duur in maart, maar het weegt nog steeds niet op tegen de lasten en zorgen van een eigen huis. Ik heb dat ook gezien aan mijn ouders. Je voelt je toch verplicht om iedere keer naar je eigen huis te gaan, dus je keuze in vakanties wordt beperkt imo. Daar zijn wij nog niet aan toe. De combi van 's zomers naartoe gaan waar je zelf wilt(en dat is zeker geen Florida in de zomer ;) ) en in de winter naar Fl bevalt ons prima.
Maar als we gepensioneerd zijn lijkt het me heerlijk om de Nl. winter achter ons te laten.


Hoi Fitzroy, ik wilde eigenlijk hierop nog reageren.
Wij hadden eigenlijk dezelfde gedachte.
we hebben echt wel veel over de wereld gereisd.
En nog eigenlijk.
Ook heel veel in de USA tot we ruim 4 jaar geleden een rondreis maakte van 12 weken.
Met een huurauto van motel naar motel.
Tijdens die reis schreef een verre kennis dat ze een mobile home ging kopen in Phoenix Arizona.
Omdat dat een jaar was waar in een deeltijd pensioen had (6 maanden 2 dagen per week werken en zes maanden niet) kregen wij het idee daar eens over na te denken.
Dus toen heb ik in dit forum dit draadje gestart.

Even nog over dat huis met dat zwembad.
Wij hebben dus een mobile home. En Koen heeft een huis.
Ik moet echt wel zeggen een heel mooi huis met een giga hoop grond.
Maar Koen en Gusta zitten in een heel andere situatie.
Zij werken nog in Nederland en brengen hun vakanties hier door.
En, iets toch wel belangrijk, zij hebben hier familie.
Wij wonen in een park.
Wat heel belangrijk is dat wij daardoor ook hier een sociaal leven hebben.
Er zijn veel activiteiten waar we lang niet overal aan meedoen maar af en toe is het heel leuk.
Een zwembad hebben we wel van het park zelfs met jacuzzi.
Het leuke is dat ik daar regelmatig zit en sterke verhalen met andere mannen hier deel.
En, niet onbelangrijk, ons huis en auto wordt goed verzorgd in de tijd dat we hier niet zijn.

Maar zoals je al schreef het zou misschien iets voor jullie zijn als je gepensioneerd bent.
Ik ken jou verder niet dus ik weet niet hoe lang je nog te gaan hebt.
Maar mocht je zo ver komen en ik heb nog tijd van leven heb ik wel een paar tips voor je.

Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar de villa of villa's die jij huurt.

Fitzroy
01-01-18, 19:21
Frans, dank je voor je bericht. Ik snap je keuze zeker.
Wij zijn echter meer individualisten en er bestaan natuurlijk managementbureaus die je villa in de gaten kunnen houden en kunnen verhuren in de overige periodes van het jaar dat je er zelf niet bent.
De laatste jaren huren wij steeds in Cape Coral. Wij vinden dat een fijne plaats met heel veel villa-aanbod. Veelal Duitse eigenaren waarmee het contact ook uitstekend verloopt. Maar grote kans dat we volgend voorjaar eens naar Azië gaan.
En nu weer terug naar jouw mobile home!

Frans1949
11-01-18, 18:41
Toch nog even een nieuw project.
Zoals ik eerder al in het filmpje aangaf waren we niet zo tevreden met één van onze badkamers.
We hebben hem dus aangepast.
En we zijn erg tevreden met het resultaat.


https://scontent.fams1-2.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/26230980_10213724937305055_8691883607071720903_n.j pg?oh=2aacc4bc6ad3f1846aa01eeebb844a6c&oe=5AE3A18B

koenkamphuys
12-01-18, 19:55
Die mag er wezen!

stephie
12-01-18, 20:38
Mooi! Jullie hebben er echt wat leuks van gemaakt, knap hoor.

Syllvia
14-01-18, 08:03
Ziet er mooi uit!

Patrick
14-01-18, 12:27
Hebben jullie weer netjes gedaan!

Frans1949
26-03-18, 17:30
Er is een tijd van komen en.......
Helaas, de tijd van gaan is weer aangekomen.
Vandaag en morgen ochtend alles weer schoon maken voor het volgende seizoen.
En natuurlijk hopen dat het huis de warme Florida zomer doorstaat.
Gelukkig hebben we heel vriendelijke buren die het huis en auto in de gaten houden.

Ik dacht eigenlijk dat het heen en weer reizen zich snel zou uitsorteren.
Daarbij bedoel ik in "Leuk weer naar huis" en "Leuk weer naar Sebring.
Maar eigenlijk zijn we nog niet klaar om naar Nederland te gaan.
nog veel te koud.
Wel kijken we uit naar de (klein)kinderen.

We overwegen, maar weten nog niet zeker, om in januari volgend jaar voor 1 maand naar Nederland te gaan.
Voordeel; we kunnen een maand de kleinkinderen knuffelen.
En we kunnen dan in februari weer naar Sebring gaan en dan tot eind April blijven.
We voldoen dan netjes aan de maximale zes maanden eis dat we hier mogen zijn.
Maar dat besluiten we wel in de loop van de winter.

Vandaag dus pakken en schoonmaken en morgen naar Miami om met American Airlines naar Londen te vliegen en dan weer naar Amsterdam.

Dag Sebring. We hebben voor het vierde seizoen weer ontzettend genoten.

Anthon14
26-03-18, 17:58
Goede reis en alvast weer welkom thuis (in Lelystad)

moonlight91
26-03-18, 18:59
He jammer Frans maar anderzijds heerlijk om je kleinkinderen weer te zien

Fitzroy
26-03-18, 19:08
Kunnen jullie dan niet een maand later gaan of is dat geen optie?

Frans1949
26-03-18, 20:21
Kunnen jullie dan niet een maand later gaan of is dat geen optie?

Je bedoelt een maand later naar de USA?
Dat kan wel maar we vinden oktober zo'n leuke maand.
En eigenlijk kan het in januari best wel fris zijn.
Dus als we dan drie maanden in het najaar hier blijven en dan februari maart en april dan voldoen we aan onze maximale zes maanden.
Ach, iedere keuze is er één . :rolleyes:

stephie
26-03-18, 21:35
Wat vliegen 6 mnd dan weer om hè? Goede reis terug. Fijn om je (klein) kinderen weer te zien.

Syllvia
27-03-18, 17:29
Brrr koud hé !! Sterkte met de jetlag!!!

moniquekruiningen
27-03-18, 18:03
Frans, door jou/jullie verhalen, beginnen bij mij die plannen ook te groeien.. een paar maanden per jaar naar Florida.. maar dan moet er nog al wat gebeuren...
-Pensioensgerechtige leeftijd behalen of anderszins een optie vinden om niet meer te hoeven werken.. moet nog 50 worden, dat betekent dus of heel er veel sparen, een loterij winnen of een erfenisje op strijken.
Het zal het eerste wel worden.. kan ik nog 18 jaar sparen :p

Cindy1969
27-03-18, 19:04
Voor mij ook zoiets :D Blijf echter wel braaf elke maand een Staatslot kopen haha.
Zou het serieus ook wel willen... Maar of het ooit haalbaar is? Dromen is ook al mooi.

Welkom terug Frans, zal wel weer even afkicken zijn.

Patrick
27-03-18, 19:13
Ik denk dat Frans juist laat zien dat je met een gering budget al heel wat kan doen.

koenkamphuys
27-03-18, 19:58
... moet nog 50 worden, dat betekent dus of heel er veel sparen, een loterij winnen of een erfenisje op strijken ...

Nu al gaan sparen voor je oude dag is iets wat ik iedereen kan aanraden, of je nu 25 of 50 bent. Voor ons gaat de aandacht nu eerst uit naar de periode van vijf jaar, dat ik al met pensioen mag, maar mijn vrouw nog niet. Ik wil niet tot mijn 73ste moeten wachten tot we de pensionado kunnen gaan uithangen. Dus onderzoeken we hoe we die vijf jaar, tenminste gedeeltelijk, kunnen overbruggen.

Oh, en Frans en Ineke... welkom terug in Nederland met op jullie eerste dag in Lelystad flink plensweer.

Cindy1969
27-03-18, 19:58
Dat weet ik. Maar daarmee blijft het voor mij alleen maar haalbaar na pensioen, en dat is ook niet zeker.
Voor pensioen is er toch echt een loterijprijs nodig bij mij. Dat bedoel ik ermee.

moniquekruiningen
27-03-18, 22:05
Voor mij ook zoiets :D Blijf echter wel braaf elke maand een Staatslot kopen haha.
Zou het serieus ook wel willen... Maar of het ooit haalbaar is? Dromen is ook al mooi.

Welkom terug Frans, zal wel weer even afkicken zijn.

mss moeten we samen een 2 slaapkamerappartement zoeken Cindy;)

Cindy1969
28-03-18, 19:26
mss moeten we samen een 2 slaapkamerappartement zoeken Cindy;)

Nou, wellicht wel haha!

Frans1949
31-03-18, 14:40
Wij zijn weer thuis na dus wederom een zeer succes volle periode in Florida.
Ik heb even getwijfeld of ik het volgende hier wil delen, maar ik schrijf hier tot nu toe alle ervaringen op en dan hoort ook een zeer nare ervaring bij.

Ik heb het volgende al gedeeld met vrienden.

Gisterenmiddag thuisgekomen van onze zes maanden verblijf in de USA.
Prettige maar zeer vermoeiende reis terug gehad.
Toen we een paar uur thuis waren kregen we het verschrikkelijke bericht dat ons jongste kleinkind is overleden.
Woorden schieten mij op dit moment echt te kort.
Lieve Erika slaap zacht.

arno
31-03-18, 14:45
sterkte frans en familie.

hannie
31-03-18, 14:46
Ach Frans, wat een verschrikkelijk triest bericht.
Ik wens jullie heel veel sterkte.

José
31-03-18, 14:54
Jeetje, wat een verschrikkelijk nieuws. Heel erg veel sterkte en kracht gewenst!

Mushu
31-03-18, 14:59
Dat is heel verdrietig nieuws. Ik wens jullie veel sterkte toe.

Ebelix
31-03-18, 15:06
Dat is vreselijk. Heel veel sterkte toegewenst.

moonlight91
31-03-18, 15:06
Geen woorden voor...
Heel veel sterkte toegewenst

Fitzroy
31-03-18, 15:18
Wat vreselijk, Frans. Sterkte voor jullie allemaal.

Bbusa
31-03-18, 15:20
Wat een vreselijk bericht! Heel veel sterkte gewenst!

elstars
31-03-18, 15:40
Dat is een nare thuiskomst. Veel sterkte gewenst.

Fleurida
31-03-18, 16:41
Wat een vreselijk nieuws, sterkte voor jullie en je familie.

Lizz
31-03-18, 17:19
Heel veel sterkte gewenst.

marjolijne
31-03-18, 18:21
PFF wat een vreselijk bericht, gecondoleerd en heel veel sterkte.

Cindy1969
31-03-18, 18:30
Woorden schieten tekort... Verschrikkelijk. Heel veel sterkte en kracht toegewenst de komende tijd.

stephie
31-03-18, 19:18
Wat verschrikkelijk. Gecondoleerd. Heel veel sterkte gewenst.

moniquekruiningen
31-03-18, 19:28
Wat een afschuwelijk bericht en wat een ongelofelijk verdriet.
Heel veel sterkte en kracht gewenst.

Patrick
31-03-18, 20:06
We wensen jullie en de familie heel veel sterkte met het verwerken van dit vreselijke nieuws

Anthon14
31-03-18, 21:13
Frans ook vanuit ons heel veel sterkte met het verwerken van dit enorme verlies, het verliezen van een kind/kleinkind heeft een enorme impact op de betrokkenen weten we uit ervaring.

Don Tuse
01-04-18, 08:45
Veel sterkte.

Terpies
01-04-18, 12:29
Veel sterkte gewenst

derrobbie
01-04-18, 12:59
heel veel sterkte

Roy Reuter
01-04-18, 16:43
Verschrikkelijk nieuws! Heel veel sterkte.

Sunshine State
01-04-18, 18:58
Heel veel sterkte toegewenst !!!

Carthrax
01-04-18, 20:46
Heel veel sterkte!

mickmak
02-04-18, 09:06
Wat vreselijk. Heel veel sterkte.

koenkamphuys
02-04-18, 09:47
Frans en Ineke, ook langs deze weg heel veel sterkte gewenst met dit vreselijke verlies. In mijn telefoon staat jouw berichtje: ik heb hier even geen woorden voor. En er zijn ook geen woorden die beschrijven hoe oneerlijk het is als een kind moet overlijden, zo jong nog, 15 maanden.

Over een tijdje, in elk geval voordat we zelf naar Florida gaan, komen we nog in Lelystad langs.

Maikel1981
22-08-18, 01:40
Hallo Frans, ik stuitte vanavond op dit draadje en heb het vanaf pagina 1 tot de laatste in 1 ruk uitgelezen. Fantastisch om te lezen hoe jullie je eigen droomhuis in Florida hebben verkregen met alles waar jullie tegenaan gelopen zijn. Mooi hoe je elke keer weer de volgende stap beschreven hebt en dat het uiteindelijk geresulteerd heeft in jullie eigen stulpje in The Sunshine State en dat dan dit topic moet eindigen met zo'n verschrikkelijke oneerlijke gebeurtenis. Hopelijk hebben jullie het inmiddels een heel klein beetje een plekje kunnen geven. Nogmaals, het realiseren van jullie droom is een inspirerend verhaal. Sterkte gewenst!

Frans1949
25-08-18, 14:14
Hoi Maikel, leuk dat je het draadje helemaal hebt gelezen.
Maar inderdaad het is een heel moeilijke zomer geweest.
Maar we zijn nu aan het aftellen voor ons volgende vertrek naar Florida over iets meer dan drie weken.
Ik ben nu ook met veel plezier jou filmpjes te bekijken.

Maikel1981
26-08-18, 23:44
Hallo Frans, goed om te lezen dat jullie over een tijdje weer gaan genieten van jullie droomplekje! Heel mooi. Als we weer in central zitten komen we een keer een bak koffie doen :D

Frans1949
27-08-18, 18:36
Maikel, je bent altijd welkom voor een kop koffie.
Ik ben nog steeds jullie films aan het bekijken.
Heel leuk.
Vooral het filmpje met die A380.
Daar heb ik erg veel en vaak mee gevlogen.
Maar dan met Emirates naar Azië.
Ook heb ik 1 maal een upgrade gehad naar business class.
Geloof me dat is iets wat je echt wil meemaken.

Maikel1981
29-08-18, 14:46
Super, dat bakkie doen we zeker! Ben super benieuwd hoe het er allemaal in het echt uitziet. Wij hadden op de terugweg in de A380 frontseats net achter de toiletten op de economy. Ontzettend veel ruimte en heerlijk uren kunnen slapen met de benen recht vooruit en geen last van mensen die naar het toilet moesten, laat staan hoe goed de business class wel niet moet zijn, ik denk alleen niet dat we ooit het extra geld er voor over hebben. Dat besteden we veeeel liever in The Sunshine State :cool:

Frans1949
29-08-18, 21:13
Maikel, dat geld heb ik er ook echt niet voor over.
Maar ik heb een keer voor het gedeelte Amsterdam naar Dubai van een vlucht naar Bangkok een gratis upgrade gehad.
Dat beviel prima.
Wij hebben nog 20 dagen te gaan en dan weer Florida.
Daarna naar huis en dan in eind januari weer voor drie maanden.

Maikel1981
30-08-18, 02:25
Poeh heerlijk Frans. Mooi vooruitzicht! Wij twijfelen nog over een tripje op "korte" termijn, het bloed kruipt .... soms moeten we ook even reeel zijn, maar het voelt zo lekker weer wat te plannen :)

koenkamphuys
25-09-18, 21:44
Zo Floridagangers. Jullie zitten alweer een week daar... en nog niets op het forum. Hebben jullie het nog wel naar je zin? :cool:

Frans1949
26-09-18, 15:27
Zo Floridagangers. Jullie zitten alweer een week daar... en nog niets op het forum. Hebben jullie het nog wel naar je zin? :cool:

Hoi Koen, om je enigszins gerust te stellen we hebben het ongelooflijk naar ons zin.
Maar je weet hoe het gaat als je hier bent.
Ongelooflijk druk en je hebt zo veel te doen en te beleven.
Op een ander draadje had ik al verteld hoe goed de TUI flight van Brussel naar Miami was bevallen.
Echt een aanrader en niet in de laatste plaatst omdat er hoegenaamd geen wachttijden zijn bij de immigratie in Miami.
Is nu snel en efficiënt geregeld.

We zijn natuurlijk weer bezig geweest om het huis in orde te krijgen na onze afwezigheid van bijna zes maanden.
En we hebben natuurlijk van de buren gehoord dat er nu verschillende malen Nederlanders die wij kennen van Florida Forum op ons park zijn geweest.
Onze buurvrouw verteld ons hun de groeten te doen.
Zij zijn buitengewoon vriendelijk door haar ontvangen en hebben een rondleiding over het park gehad.
Ik schat toch in dat we niet heel erg lang hier de enige Nederlander blijven.

Wij hadden ook ook buurman die de onderhoud manager was van ons park.
Helaas heeft hij werk gevonden in een ander park en is hij vertrokken.
Dus zijn huis staat te koop en we zijn nieuwsgierig naar onze nieuwe buren.

Maar nieuwe mensen komen en gaan hier aan de lopende band.
Niet zo heel erg vreemd natuurlijk omdat eigenlijk iedereen die hier komt wonen gepensioneerd is en we hebben toch allemaal een uiterste houdbaarheids-datum.

Wij gaan u ons vijfde seizoen in.
Ooit hebben we gedacht dat dit een traject zou zijn voor tien jaar maar we hebben nu maar afgesproken dat we opnieuw beginnen te tellen.
Moet er eigenlijk niet aan denken dit op te geven.

We kijken weer uit naar jou bezoek hier en zullen binnenkort eens bij jou huis langsrijden.
Wil je nog foto's van je bos of heb je die al?

Syllvia
27-09-18, 07:52
Leuk dat jullie het weer naar je zin hebben Frans en Ineke:)

Patrick
27-09-18, 12:20
Als ik over 25 jaar nog gezond ben, dan hoop ik ook zoiets te kunnen realiseren :-)

Cindy1969
27-09-18, 13:20
Ik ook! Over iets van 17 a 18 jaar.
Geniet er lekker van Frans, vooral na die verdrietige periode die jullie achter de rug hebben :(

arno
27-09-18, 19:25
wij hebben de villa al nu nog wat meer vrije tijd:)

koenkamphuys
27-09-18, 21:42
We kijken weer uit naar jou bezoek hier en zullen binnenkort eens bij jou huis langsrijden.
Wil je nog foto's van je bos of heb je die al?

Elke foto is uniek en geeft ons weer het verlangen om snel weer te gaan. Dus ja. Altijd blij mee.

Frans1949
01-10-18, 15:20
Elke foto is uniek en geeft ons weer het verlangen om snel weer te gaan. Dus ja. Altijd blij mee.

Natuurlijk foto's en filmpjes gemaakt.
Maar privé gestuurd dus dan kan je zelf de beslissing nemen het op FF te zetten

koenkamphuys
02-10-18, 19:53
Dankjewel Frans...

Frans1949
07-10-18, 16:47
We hebben weer wat hoor.
We gaan nu het vijfde seizoen in en het blijkt toch wel dat we iedere keer wat op onze nek halen.
We hebben nu weer het idee om twee recliner stoelen aan te schaffen.
Er staan er per slot van rekening maar vier oude aftandse en versleten stoelen in ons huisje. :rolleyes:

Maar de stoelen in de woonkamer waren aan vervanging toe, vonden wij.
Dus de nodige meubelzaken afgelopen en ja hoor er was ergens een aanbieding "twee voor de prijs van één" .

Ze hadden twee soorten in de aanbieding.
Ineke wilde de ene en ik de andere.
Ja maar dat kan toch niet volgens de verkoper.
Je moet toch echt twee precies dezelfde meenemen want we slaan ze in met honderden en ze moeten echt als paren weg. :confused:
Ook als ik de hoge prijs voor beide zou betalen.
Maar ik mocht een andere stoel uitzoeken en zou dan 10% korting krijgen.
Ik vertelde haar op welke plaats ze de stoelen kon steken.

Nu waren wij weer eens speciaal naar Ikea gereden voor de gratis koffie.
Dat is slechts twee uur rijden bij ons vandaan.:eek:
Ineke had in Nederland al een mooie recliner gezien, maar die vond ik niet prettig zitten.
Maar tot mijn niet geringe verbazing was er in de USA ook een recliner te koop die ik niet gezien had in Nederland.
Oké, hij is wat groot, maar volledig elektrisch te bedienen.
En wij wilden ze allebei wel hebben.
Nu nog laten bezorgen.
Helaas, zowel van het filiaal in Tampa als wel het filiaal in Orlando waren wij buiten het bereik waar ze op ons adres konden bezorgen (we were in limbo).
Zou wel mogelijk zijn uit hun centrale magazijn voor $ 99,- maar moest er rekening mee houden met een lange levertijd.
Nu sta ik niet bekend als iemand die veel geduld heeft dat ik ben zelf gaan puzzelen.
Bleek dat ik voor €56 (euro) een grote auto kon huren bij Hertz.
Dus gedaan.
Nu bleek de auto die we besteld hadden niet aanwezig.
Maar, we hadden de maten van de stoelen goed opgemeten, na wat zoeken op het parkeerterrein liet de medewerker ons een auto zien waar onze beide stoelen in zouden passen.
Een Toyota Sienna met zeven zitplaatsen.
Natuurlijk de stoelen in de auto ingeklapt en de andere stoelen zover mogelijk naar voren gezet.

Op naar Tampa, waar we de stoelen hadden besteld en ze stonden klaar.
Is toch wel een hele berg dozen hoor maar met wat passen en schuiven konden ze als een legpuzzel in de auto worden gezet.
En hup weer naar huis, waar altijd wel een aardige buurman aanwezig is om ze in ons huis te helpen zetten.

En zo zitten we weer zeer luxe in de avond naar Nederlandse televisie te kijken en natuurlijk Netflix.

Digitalman
07-10-18, 17:15
Haha, goed verhaal!


Ik vertelde haar op welke plaats ze de stoelen kon steken.


Welke plaat was dat, Frans? Ergens waar geen zon schijnt?:D

hannie
07-10-18, 18:15
Haha, goed geregeld!

stephie
07-10-18, 20:15
Pfff wat een gedoe, maar fijn dat de stoelen nu ‘in tha house’ zijn ;)geniet ervan!

Frans1949
08-10-18, 16:20
Haha, goed verhaal!


Welke plaat was dat, Frans? Ergens waar geen zon schijnt?:D


Precies!
Maar het is gewoon zo dat je bijna wekelijks in je brievenbus folders vindt met heel goede aanbiedingen van meubelzaken.
Maar als je op zo'n aanbieding ingaat dan is het er niet, komt binnenkort, net uitverkocht, voorwaarden waar je niet aan voldoet of wat voor andere smoes dan ook.
M.i. is de aanbieding alleen maar om je naar hun zaak te krijgen.

Veel van wat wij hier in huis hebben is dan ook gekocht bij Ikea.
Is wel een flink eind rijden maar dat hebben wij er dan wel voor over.

koenkamphuys
10-10-18, 20:18
Dat noemen wij: there's always a catch.

Jaren geleden kregen we een folder in de bus van Alan Jay, de plaatselijke autodealer "in alle merken". Met inruil van je oude auto in een nationwide programma om benzineslurpers van de weg te halen, kon je voor viereneenhalf duizend dollar eigenaar worden van een spliternieuwe Nissan Versa.

Wij wilden dat wel eens zien. Dus wij naar Alan Jay's Nissan-afdeling. De Versa was met vijfversnellingsbak, zwengeltjes aan de ramen, geen radio, geen cruisecontrol, alleen met airco, dat wel. Wilde je iets meer dan ging de teller lopen. O ja, en 'your car doesn't qualify'. En zo gingen we naar huis met een offerte voor een net iets meer aangeklede Nissan voor jawel 14000 dollar.

We hebben ons Fordje verder opgereden en toen een tweedehands Mercury Mountaineer gekocht, een geweldige mega-bak waar we al weer jaren mee doen.

Syllvia
12-10-18, 09:28
Haha, mooi geregeld!!

Frans1949
12-10-18, 15:14
Dat noemen wij: there's always a catch.

Jaren geleden kregen we een folder in de bus van Alan Jay, de plaatselijke autodealer "in alle merken".

Wij hebben ook een keer zo'n mooi aanbod gekregen van Alan Jay.
Na een proefrit werd onze auto beoordeelt en dan kwam er eigenlijk uit dat het een "wrak" was.
Hebben wij toch maar besloten nog een paar jaar in ons wrak te blijven rijden.

Vorig jaar kreeg ik een aanbod van Alan Jay om een proefrit te maken.
Ongeacht de uitkomst zou ik $ 25 krijgen.
Ik heb nog overwogen dat te doen al was het maar om Alan Jay een poot uit te draaien.
Maar eigenlijk een beetje door tijdgebrek hebben we het laten schieten.

Frans1949
12-10-18, 18:47
Lang gewacht.
Bepaald niet stil gezwegen.
Altijd wel gedacht.
En nu eindelijk verkregen.

Een Floridiaans rijbewijs!

Ik weet dat ik het eigenlijk niet echt nodig heb toch vond ik het wel leuk om te doen.
Heb het theorie examen eerst gedaan en toen een afspraak gemaakt voor het praktijk examen.
Voor iemand die in Nederland letterlijk alle rijbewijzen en codes 95 had, op gevaarlijke stoffen na, was het niet echt moeilijk. :rolleyes:
Voor alle andere Nederlanders ook niet trouwens. ;)

Maar gewoon laten zien dat je het voertuig beheerst en je een beetje aan de regels houdt.

Maar ben toch gepast trots om weer in het bezit te zijn van een USA driving license.

koenkamphuys
12-10-18, 21:27
Mooi. Jij kunt met je 'wrak' Brutus veilig de weg op.

Mogelijk geeft het nog wat korting bij de autoverzekering, Frans. Het niet hebben van een FL rijbewijs betekende voor ons dat de keuze in verzekeringen erg mager was.

Syllvia
14-10-18, 08:37
Gefeliciteerd Frans!!!!

Frans1949
17-10-18, 16:52
[QUOTE=Frans1949;235470]

Een Floridiaans rijbewijs!


Ik heb nu twee keer rijexamen gedaan in de USA.

Beide totaal anders.
In Portland moest ik gewoon een half uur door normaal verkeer rijden.
En dat was makkelijker dan hier.
In Sebring moet je maar weinig door echt verkeer rijden.
Maar veel bijzondere verrichtingen.
Zoals ergens parkeren tussen paaltjes, in een smalle straat keren, achteruit rijden, een noodstop maken.
Dat soort dingen.
Ook heel vaak twee keer stoppen bij een kruising omdat het stopbord iets voor de kruising staat en je niet goed in de zijstraat kan kijken.

Eigenlijk is examen rijden in Sebring veel lastiger dan in Portland

moonlight91
17-10-18, 19:20
Tof! Gefeliciteerd

Frans1949
20-10-18, 21:06
En ja hoor.
Niet alleen ik maar ook mijn vrouw is inmiddels met glans geslaagd voor haar rijbewijs zodat we nu beide rond kunnen rijden in de USA met ons Floridiaans rijbewijs.
:cool:

Frans1949
23-10-18, 16:10
Mogelijk geeft het nog wat korting bij de autoverzekering, Frans. Het niet hebben van een FL rijbewijs betekende voor ons dat de keuze in verzekeringen erg mager was.



Nou dat kan je wel zeggen Koen.
Ik kreeg net de nieuwe rekening binnen en schrok aardig van het bedrag.
Dus hup naar de verzekeringsagent en we hebben een andere verzekering afgesloten en we besparen per half jaar $ 278,-
Dus de investering in onze rijbewijzen hebben we er al dik uit.

stephie
26-10-18, 20:24
Oh ik dacht al, maar het is dus vooral voor de verzekering.
maar beiden gefeliciteerd !

Frans1949
28-01-19, 16:41
Zes weken in Nederland.
Door omstandigheden eerder in dit draadje beschreven zijn we de feestdagen in Nederland geweest en daarna de vierde verjaardag afgewacht van ons kleinkind voor we weer terug zouden vertrekken naar ons Floridiaans huisje.
En morgen is het zover,
Lekker vroeg op en hopen dezelfde avond in ons mandje te duiken in Sebring.

De zes weken waren best wel lang.
Maar omdat we maximaal 180 dagen in Florida mogen verblijven per kalenderjaar zijn we van plan nu te blijven tot eind april.
Dan hebben we er drie maanden op zitten en gaan dan naar Nederland om vijf maanden in Nederlander te blijven en we zijn voorlopig van plan om er dan aaneensluitend zes maanden te blijven.
Dus eigenlijk is het zo dat we van de komende 14 maanden er 9 van verblijven in Florida.
Geen gek vooruitzicht. :cool:

Cindy1969
28-01-19, 19:20
Goh, dat is zeker geen gek vooruitzicht, als je toch niet wil wil ik wel hoor :cool:
Goede reis morgen, lekker naar jullie huisje daar in Sebring.

stephie
28-01-19, 20:27
Veilige reis gewenst. En weer heel veel plezier gewenst in jullie leuke huisje!

Geer55
29-01-19, 12:33
Veel plezier Frans in jullie prachtige onderkomen! Geniet er van en wie weet komen we wel langs ;-)

Patrick
29-01-19, 16:35
Goede reis! Wat voelt nu meer als thuis?

Lizz
29-01-19, 20:04
Wat een heerlijk vooruitzicht.
Wens jullie een goede vlucht, en een heel fijn verblijf in jullie stulpje in Sebring.

Ilse_
30-01-19, 18:35
wat een Heerlijk vooruitzicht. Alvast een goede reis !!

Frans1949
30-01-19, 22:41
Bedankt voor alle leuke reacties.
@ Patrick, dat is toch wel een gevoelig punt.
Zelf dacht ik dat het zich wel snel zou uit sorteren.
Daar bedoel ik mee dan ik blij zou zijn om naar Sebring te gaan en na een tijd in Sebring weer blij zou zijn om naar Nederland te gaan.
Maar die tijd is nog niet aangebroken.
Natuurlijk voor kinderen en kleinkind ben ik graag in Nederland maar die zes weken wachten in de winter was best wel lang.

koenkamphuys
31-01-19, 19:09
Goede reis! Wat voelt nu meer als thuis?

Net als voor Frans en Ineke voelt voor ons ook Sebring meer thuis dan Rijswijk. En zij zijn ongeveer 50% van hun tijd in Florida, wij zes weken per jaar...

Als we weer terug moeten grappen we altijd hetzelfde tegen elkaar. Zullen we stiekem blijven.

Patrick
02-02-19, 07:30
Is het wel nog een idee om daar net als Frans, veel langer te verblijven?

koenkamphuys
02-02-19, 08:56
Ja. Nog een tiental jaartjes wachten en dan heb ik net zoveel vakantiedagen als Frans en Ineke.

Patrick
02-02-19, 13:40
Mooi vooruitzicht :cool:

Frans1949
02-02-19, 15:45
Ja. Nog een tiental jaartjes wachten en dan heb ik net zoveel vakantiedagen als Frans en Ineke.

Ja dat heet Pensioen.
En het betekent vakantie tot de dood ons scheidt :rolleyes::)
(https://www.google.com/search?client=firefox-b-1&q=tot+de+dood+ons+scheidt&spell=1&sa=X&ved=0ahUKEwicsti4pJ3gAhUSvlkKHRb0BvMQBQgpKAA&biw=1708&bih=804)

Oude Jan
07-03-19, 18:58
Hoi Frans ik ben nieuw op dit forum. Njit heeft mij gewezen op dit draadje en ben begonnen het te lezen. Pas de eerste aantal bladzijden maar wel een stuk verderop gekeken. Als ik het nu goed begrijp heb jij inmiddels het huis gekocht en er ook veel verbeteringen in aangebracht. Maar ik zal het wel helemaal lezen. Ben me wel rot geschrokken hoe sommige mensen ongelooflijk negatief en agressief antwoorden. Zal geen namen noemen maar er is een persoon bij. Misschien gewoon stinkend jaloers? Ben wel een beetje bang om nu zelf vragen te stellen. Maar als ik meer tijd hebt zal ik het hele verhaal uitlezen.

Njit
07-03-19, 21:28
Dat verhaal speelde zich een poos terug af. Niet meer druk over maken...

Oude Jan
10-03-19, 17:59
Nou ik heb het hele verhaal uit gelezen. Zeer indrukwekkend. Wat ben ik blij voor jou dat jij het hebt doorgezet en je niet heb laten weerhouden door dat idiote gedrag van een forum lid. Maar je hebt stap voor stap heel goed opgeschreven wat je gedaan hebt. En ik vond die filmpjes ook heel leuk. Als ik het goed heb onthouden zijn jullie nu aan het vijfde jaar bezig. Ik weet nog niet of het iets voor ons is maar we gaan er zeker over nadenken. Het is niet iets wat we al eerder overwogen hebben maar het is zeker een optie. Ik zal de kosten eens goed op een rijtje zetten. Maar we hebben altijd heel veel geld uitgegeven aan vakanties en wat jullie doen zou best eens binnen ons budget kunnen passen. Nogmaals bedank voor je verhaal en ik ga het binnenkort nogmaals doorlezen. En misschien komen we wel eens bij jullie op bezoek als jullie dat goed vinden.

Frans1949
11-03-19, 15:30
Dank je Jan voor je bijdrage.
Wij zijn inderdaad aan ons vijfde seizoen bezig en zoals je hebt kunnen lezen hebben wij het enorm naar ons zin.
En mocht je ooit in de buurt zijn dan ben je uiteraard van harte welkom.
Inmiddels zijn er al drie keer Nederlanders komen kennismaken.
En dan bedoel ik Nederlanders die plannen overwegen om ook ooit een eigen mobile home aan te schaffen.
Het leuke is dat twee maal dit is gebeurt terwijl wij er niet waren en zij een rondleiding hebben gehad van mijn buurvrouw per golfkar.
Jammer is dat dit gebeurt zonder het op het forum te plaatsen.
Niet in de laatste plaats omdat men geen negatieve reacties wil.
Maar ik heb inmiddels van jou een privé bericht gekregen en zal daar zo spoedig mogelijk op antwoorden.

ronenivonne
11-03-19, 15:51
Ik vind het ook zo super dat Frans dit doorgezet heeft. Misschien heb ik het al eens gezegd maar alleen maar respect om zo je droom werkelijkheid te maken!!

Geldt trouwens voor iedereen die de stap heeft gemaakt en heeft kunnen maken om je eigen huisje te hebben in het mooie Florida!!

Fitzroy
12-03-19, 08:40
Frans, wat ik me afvraag: is die prijs nog steeds haalbaar die je hebt genoemd in de topictitel?
Ik ben nog nooit langs geweest maar zou me ook niet schamen om dit te melden, juist leuk toch?

Frans1949
12-03-19, 16:07
Frans, wat ik me afvraag: is die prijs nog steeds haalbaar die je hebt genoemd in de topictitel?
Ik ben nog nooit langs geweest maar zou me ook niet schamen om dit te melden, juist leuk toch?


Hoi Fitzroy, de prijzen van de mobile homes zijn zeker opgelopen.
Wij hebben het behoorlijk onder de prijs gekocht wat ik toen in gedachten had.
Maar we hebben in de loop der jaren wel aardig hier geïnvesteerd.
Zoals je waarschijnlijk wel heb kunnen zien ik het door mij geplaatste filmpje.
Natuurlijk is het zo dat je altijd investeert in dingen die je leuk vind.
Een paar jaar geleden bijvoorbeeld gingen we naar een tweede hands winkel voor meubels.
Maar zelfs dit jaar hebben we bijvoorbeeld geïnvesteerd in twee nieuwe recliner stoelen aangeschaft hier bij een Ikea.
Wel is het zo dat als wij nu zouden besluiten om ons huisje te verkopen, wat we zeker niet van plan zijn, we er financieel waarschijnlijk nog beter uit zouden springen dan wat we hebben geïnvesteerd . Maar ook de sterkte van de dollar heeft er mee te maken aangezien de grote uitgaven, aanschaf Mobile home, nieuwe keuken, nieuwe meubelen en niet vergeten de eerste auto werden gedaan met een veel goedkopere dollar dan nu het geval is.
Maar we hebben nu hier al vijf maal een seizoen met heel veel plezier gewoond en dat is ook wel wat waard.
Al met al gesproken is het financieel gewoon een succes verhaal.
Maar als ik het goed heb dan verblijf jij ook regelmatig in Florida en ben je zeker welkom om eens bij ons te komen kijken.

Frans1949
12-03-19, 17:49
Brutus 2


We hebben Brutus in de steek gelaten!

Ergens eind september ging Brutus stuk. De motor maakte vreemde geluiden en werd warmer. Op een dag reden we op de US27 in de buurt van onze auto mechanic, toen de temperatuur wel heel erg snel hoog opliep.
Frans maakte meteen rechtsomkeerd en vervoegde zich bij onze automotive. Geen seconde te vroeg, want op dat moment ging het waarschuwingslampje aan. De motor mocht uit om even uit te hijgen en wij stonden direct in het kantoortje van de eigenaar van Cool's automotive.

Hij ging de auto na een kwartiertje ophalen en in de garage zetten en deed de motorkap open! Hij heeft ons opgehaald om te kijken en wat zagen wij? De bladen van de ventilator hadden zich IN de radiator geboord. Ze waren afgebroken tijdens het rijden en waren met vliegende vaart gelanceerd.

Goed, 650 dollar en een dag later konden wij Brutus weer ophalen.
Ik durfde vanaf dat moment eigenlijk geen grote ritten meer te maken ondanks het feit dat we een AAA-verzekering hadden die ons echt zou helpen als we stil kwamen te staan.

Eind november gingen we eens een rit maken en dit keer wilden we een nieuwere Brutus zien die toevallig op de website van onze oude dealer stond. Echt, we wilden alleen maar kijken!!

We werden verleid om een proefrit te maken en hebben een aardig eindje gereden. Frans zat achter het stuur en had het best naar de zin.
En bij terugkomst in het bedrijf werden we aan een tafeltje gezet om eens over de prijs te praten.
Wij hebben ons goed geweerd en hebben een prijs kunnen noemen die óns beviel....

Hee hee hee, wat gebeurt hier?? Prijs? Maar we gingen alleen even kijken!!


We hebben natuurlijk wel eerst even met elkaar overlegd of we het zouden doen, want even een boel geld uitgeven hadden we allebei buikpijn van. Aan de andere kant konden we het ons wél veroorloven.

Maar goed, na een heleboel heen en weer gepraat en onderhandelingstactieken uitgeprobeerd te hebben kregen we het voor elkaar om een betere auto te krijgen voor dezelfde prijs als we voor de oude betaald hadden


https://2.bp.blogspot.com/-tDQIV6x9720/XIaF5sJ7fOI/AAAAAAABlpI/AaX5D24k2mwmNi5a30bOGYOpI8XfSu5rQCKgBGAs/s320/20181127_093627.jpg (https://2.bp.blogspot.com/-tDQIV6x9720/XIaF5sJ7fOI/AAAAAAABlpI/AaX5D24k2mwmNi5a30bOGYOpI8XfSu5rQCKgBGAs/s1600/20181127_093627.jpg)


De nieuwe (links) en de oude (rechts)



.

Dus.....we hadden een nieuwe auto en moesten 's avonds laat nog onze auto uitruimen om met de nieuwe weg te kunnen rijden.

En toen kwamen we thuis met een andere auto. Brutus hebben we achtergelaten.
Ik hoop dat hij een goede nieuwe baas vindt.
We wilde een nieuwe naam geven maar dat is niet gelukt.
Hij gaat nu door het leven als Brutus twee.

Cindy1969
12-03-19, 19:48
Nou, Brutus 1 vond ik al een aardige bak, maar deze mag er helemaal zijn! Veel rijplezier.
Goed besluit, je moet je wel veilig voelen in een auto

stephie
12-03-19, 20:11
Wat leuk! Veel,plezier met Brutus 2 :D

Syllvia
13-03-19, 07:59
Mooie Brutus 2 :)

Frans1949
13-03-19, 15:20
Mooie Brutus 2 :)

We zijn er ook erg blij mee.
Dezelfde auto als Brutus 1 alleen veel mooiere met een massa extra gadgets.
En zelfs nog een iets sterkere motor. Een 3,7 liter.
DE daaropvolgend type heeft een 5,7 liter motor maar dat vonden zelfs wij te gek.
Maar vol trots rijden we nu rond en hebben er inmiddels al meer dan twee duizend mijl op zitten.:cool:

koenkamphuys
14-03-19, 21:55
Hij gaat nu door het leven als Brutus twee.

Sinds jullie een Chrysler 300 hebben heten voor ons alle Chrysler 300's Brutussen.

Zo van, op een kruispunt. "Na die Brutus kun je rijden".

Frans1949
28-03-19, 17:12
Ook dit is Amerika.

Soms zijn er ook niet zulke plezierige momenten.
Zoals al eerder aangegeven zijn wij nu aan ons vijfde seizoen bezig.
In de loop der jaren hebben we al een paar maal afscheid genomen van mensen die we hebben ontmoet.
Niet zo erg vreemd natuurlijk aangezien bijna alle mensen die op ons park komen wonen gepensioneerd zijn.
Maar soms raakt het je wat meer dan andere.

Ik heb vier jaar geleden een man leren kennen (Victor) en daar sprak ik vaak mee.
Ook over onderwerpen waar ik hier vaak niet over praat.
Vaak laat ik de onderwerpen Politiek en Religie maar liggen.
Maar deze man vertrouwde ik volledig en kon op een prettige manier met hem communiceren.
Heel vaak was onze ontmoetingsplaats de Jacuzzi op het park.
Wel zijn we bij elkaar op bezoek geweest maar hij woonde een stuk bij ons vandaan en dat kwam niet zo vaak voor.
Ik vond het een heel aardige en rustige man.
Hij kwam ook buitengewoon rustig en vriendelijk over.
De man was niet gescheiden maar woonde niet meer samen.
Hij vertelde mij dat zijn vrouw niet in een scheiding geloofde vanwege geloofsovertuiging.
Verder weet ik daar niet zo veel van.
En toen kwam het schokkende bericht.
Victor was naar het huis van zijn vrouw gereden en schoot haar dood.
Vervolgens heeft hij de politie gebeld en het adres doorgegeven en verteld dat er een schietpartij is geweest.
Daarna heeft hij zichzelf doodgeschoten.
Wij zijn door het gebeuren enorm onder de indruk.
Dat zo'n lieve aardige man hier toe in staat zou zijn had ik niet voor mogelijk gehouden.
Maar ik wil en zal er zeker niet over oordelen.

Cindy1969
28-03-19, 20:37
Oh wat een vreselijk verhaal zeg :(
Nee, oordelen niet snel doen, je weet nooit wat er allemaal achter zit en wat er gebeurd is.
Sterkte!

Mushu
28-03-19, 21:50
Bizar! Ik kijk regelmatig naar ID maar na iets teveel afleveringen krijg ik altijd het gevoel dat iedereen blijkbaar in staat is om iemand te vermoorden. Dat gevoel zakt weer na een tijdje niet kijken. Maar na dit verhaal....
Snap dat dit je raakt. Sterkte.

Lizz
29-03-19, 13:04
Wat afschuwelijk om mee te maken Frans, maar zo zie je maar je kijkt er wel op maar niet er in.
Sterkte.

Syllvia
30-03-19, 11:18
Wat afschuwelijk, zoiets verwacht je dan totaal niet! Sterkte!

José
30-03-19, 11:41
Jeetje wat heftig. Kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent.

hannie
30-03-19, 12:47
Wat een heftig verhaal zeg. Kan me voorstellen dat je helemaal geschokt bent als je zoiets hoort over iemand die je persoonlijk kent. Sterkte!

koenkamphuys
30-03-19, 17:13
Soms heb je geen idee hoe oppervlakkig je iemand kent.

Je medemens, of die nou verder van je af staat of heel dichtbij, zal nooit méér prijsgeven van zijn of haar gedachten als die zelf wil. Op basis daarvan vorm je je een oordeel. Datgene wat je niet wordt verteld, weet je niet, en vaak heb je niet eens reden om het maar te vermoeden.

Evenmin ken je de omstandigheden die de man ertoe brachten om deze daad te doen. Hij heeft ze je immers niet verteld. Je hoort alleen, over een man die je op basis van je ervaringen met hem, wel aardig vond, het kille feit dat hij zijn ex heeft vermoord en daarna zichzelf van het leven heeft beroofd.

Je zegt: dit is ook Amerika, maar het kan net zo goed gebeuren in Lelystad of bij mij in Rijswijk, een straatje verderop. In Nederland noemen we dat dan familiedrama, en meermalen per jaar worden we in dit kleine landje daarover opgeschrikt.

De schok blijft. Het blijft bizar om je voor te stellen dat die aardige man tot zoiets in staat was. En, tenminste voor mij, de realisering hoe weinig je van andere mensen weet. Het zal mij nooit weerhouden altijd in anderen te blijven geloven.

Sterkte Frans.

stephie
30-03-19, 22:32
Nou wat naar zeg. Pfff, ik kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn. Sterkte.

Patrick
02-04-19, 08:44
Dat zou inderdaad wel even binnenkomen. Sterkte.

@koenkamphuys, sterke post!

Frans1949
08-04-19, 17:25
Terug van een zeer geslaagde cruise.

Wij hebben een acht daagse cruise gedaan met de Carnival Conquest.
Via een privé eiland, The grand Turks, Curacao en Aruba.
Was eigenlijk de eerste keer dat we met zo'n luxe cruise schip zijn mee geweest.
We hebben heel vaak op een schip gezeten vooral in ZO Azië maar dat is bepaald niet zo luxe als dit schip.
En, hoe vreemd het ook mag klinken, voor ons de eerste keer Aruba en Curacao.
Ineke is wel eens op Bonaire geweest maar ik nog nooit op de Nederlandse Antillen.
Beetje vreemd want ik ben heel vaak en heel langdurig op reis geweest.
Maar het is uitstekend bevallen.
We hebben altijd nog in ons hoofd zitten dat we misschien ooit eens de heen of terug reis van Florida naar Europa maken.
Maar dat zijn dan wel een hele bende "zeedagen" . Moeten we nog maar eens bekijken.

stephie
08-04-19, 17:56
Wat lekker Frans en Ineke, dat hadden jullie wel verdiend.
Nu weer lekker genieten van het Florida-leven.

Cindy1969
08-04-19, 19:26
Wat fijn dat jullie zo genoten hebben.

Frans1949
09-04-19, 15:33
Wat lekker Frans en Ineke, dat hadden jullie wel verdiend.
Nu weer lekker genieten van het Florida-leven.


Dank je Stephie, dat genieten gaan we zeker doen.
Alleen heel jammer dat het nog maar zo kort is.
Binnen twee weken zijn we al weer in Nederland.
Maar goed, daar zijn de kinderen en kleinkind weer.
Ook iets waar we naar uitkijken.
Gelukkig is de vlucht naar Florida alweer geboekt op 1 oktober. :cool:

stephie
09-04-19, 17:43
Oh ja, nu al weer bijna terug? Wat gaat de tijd snel. Maar tijd doorbrengen met familie is ook fijn.

koenkamphuys
10-04-19, 07:38
Komen we wel weer een keer bijpraten in Lelystad, Frans.

Frans1949
10-04-19, 16:58
Komen we wel weer een keer bijpraten in Lelystad, Frans.



Hagstikke leuk.
Zal ik nog eens langsgaan bij jullie huis voor we in het vliegtuig stappen?

koenkamphuys
11-04-19, 19:04
Als je nog tijd hebt... stuur vooral heel veel foto's zodat we lekker veel heimwee krijgen. Ook de kleine mangoboom achter.

Frans1949
19-04-19, 20:22
En toen was het weer een einde van een seizoen.
Ik heb nog steeds geen zin om weer naar Nederland te gaan.
Eigenlijk wil ik best wel terug maar dan alleen even ons kleinkind knuffelen en daarna direct weer naar Sebring.
Maar helaas het duurt nog 165 dagen voor we weer gaan.

Mensen wat hebben we het hier getroffen.
We hebben het beide enorm naar ons zin.
Het hebben van een eigen huis en eigen (heel grote) auto voegt m.i. heel veel toe.

En ja er zijn ook minpunten.
En een groot minpunt is dat we toch ook al in die vijf jaren een hoop mensen hebben verloren.
Het is natuurlijk wel te verklaren.
Dit is een 55+ park en het is dus eigenlijk zo dat bijna iedereen die hier komt wonen gepensioneerd is.
Dus eigenlijk is het wel te begrijpen dat mensen wegvallen.
Maar we zijn te veel buren kwijtgeraakt.
Nu nemen wij straks afscheid van een buitengewoon aardige buurvrouw waarvan we met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weten dat we haar in oktober niet meer zullen zien.
En dat is triest.

Frans1949
07-09-19, 11:54
En toen kwam Dorian.
Ja toch wel weer even spannend.
Contact gehad per telefoon met buren die onze sleutel hebben.
Afspraken gemaakt over wat en hoe te handelen.
Maar het is allemaal weer voorbij.
Weer geluk gehad denk ik.

Nu nog iets meer dan drie weken te gaan.
Dan gaat de helft van ons richting Florida.
Inderdaad de helft want de betere helft volgt een maandje later omdat ze ons verwachte nieuwe kleinkind wil begroeten bij de geboorte.
Mensen die dit draadje lezen weten waarschijnlijk wel hoe we ons daar bij voelen.
Ikzelf wacht het niet af. Zo'n geboorte is toch iets meer tussen moeder en dochter.
Daar komt ook bij dat we reeds twee tickets in bezit hadden en we niet graag twee tickets wilden verbranden.

Nog 24 dagen.

Fitzroy
07-09-19, 18:14
Aftellen, Frans!
Fijn dat jullie verder geen last hebben gehad van Dorian.

koenkamphuys
10-09-19, 19:48
Ik kan me zo voorstellen dat bij jullie allebei de spanning stijgt... bij Ineke primair om de zwangerschap van haar dochter, bij jou, Frans, weer naar Florida maar ook voor de geboorte van je kleinkind. Aftellen... om twee redenen (al is de datum van de vlucht wat zekerder dan die van de geboorte).

Over orkaan Dorian en hoe wij dat beleefd hebben heb ik een stukje geschreven in het Dorian-topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?19039-Tropical-storm-hurricane-Dorian/page4).

Frans1949
05-10-19, 17:47
Ja we zijn weer in Sebring.
En hoewel niet in de planning we zijn samen gegaan.
Ineke wilde eigenlijk een maandje later omdat ze de geboorte wilde afwachten van ons nieuwe kleinkind.
Maar het kind klopte te vroeg aan dus we zijn toch samen gegaan.
Tot zover het goede nieuws.

Maar helaas. De dag nadat we aankwamen kregen we bericht dat de broer van Ineke is overleden.
Dus we hebben besloten weer naar huis te gaan.
Morgen (zondag) vliegen we voor een week naar Nederland.

Fitzroy
05-10-19, 20:25
Ach nee, wat een verdrietig nieuws. Gecondoleerd en een goede terugreis.

Patrick
05-10-19, 20:31
Gecondoleerd en heel veel sterkte!

moonlight91
06-10-19, 09:36
Veel sterkte gewenst

Cindy1969
06-10-19, 12:49
Gecondoleerd en sterkte!

moniquekruiningen
06-10-19, 15:43
gecondoleerd, veel sterkte gewenst.

stephie
06-10-19, 18:50
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleinkind. En uiteraard gecondoleerd met het overlijden van jullie broer/ zwager. Wat verdrietig zeg.

sunnyrojo
06-10-19, 22:29
Gecondoleerd en veel sterkte van ons toegewenst.

hannie
07-10-19, 09:18
Wat triest, gecondoleerd en sterkte gewenst.

Ta2 Gerrit
08-10-19, 10:01
Gecondoleerd en veel sterkte.

Lizz
08-10-19, 17:09
Gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst.

Frans1949
15-10-19, 14:42
Weer terug in Sebring.
Eigenlijk prima vlucht met een volgepakt toestel van Tui.
Gewoon niks mis mee.

Aankomend op Sanford geluk en pech.
Aangezien we vrij achterin het toestel zaten waren er toch wel veel mensen voor ons bij de immigratie.
Maar toen ik in de rij stond vulde de ruimte achter ons enorm op.
Kennelijk nog een toestel uit het buitenland en ik moet er niet aan denken dat we daar achter aan hadden moeten sluiten.
Al met al hebben wij 50 minuten in de rij gestaan.

Wel even een knap vervelend moment met de immigratie officier.
Aangezien wij begin 2019 ook al een paar maanden in de USA waren weigerde hij aanvankelijk om ons zes maanden toegang te verschaffen.
En ik was te moe om door te hebben dat hij niet in de gaten had dat er in een jaar maar twaalf maanden zat.
Al met al een vervelende discussie maar toen het kwartje bij de beste man viel kregen wij alsnog toestemming om tot 12 April 2020 te blijven.


Goed nu in ons huisje in Sebring.
Wel moe van deze enerverende twee weken.
Maar we hoeven niks en hebben alle tijd om te herstellen.
Het is nog erg stil in het park want de meeste snow birds moeten nog binnen druppelen.

Wat genieten we weer.

Lizz
15-10-19, 20:21
Fijn dat jullie weer op jullie geliefde plek zijn in Florida, nu langzaam weer bijkomen en genieten van het niets moeten....het is jullie gegund Frans en Ineke.

Frans1949
31-12-19, 19:35
En dan is de laatste dag van het jaar weer aangebroken.
En dat betekent dan ook dat we weer op de helft zitten van ons verblijf hier dit seizoen.
En ja hoor nog steeds tot ons grote genoegen.
Het zesde seizoen alweer.
Het mag duidelijk zijn dat dit een succes story is.

En ik vind het ook leuk dat dit draadje nog steeds levend is.

Voor alle lezers van deze kant uit een verschrikkelijk prettig, gezond en mooi 2020 gewenst.

Cindy1969
31-12-19, 20:30
Jullie ook een mooi en gezond 2020!
Vind het een prachtig verhaal, zou het graag ook zo doen als ik ooit met pensioen mag :D

stephie
31-12-19, 20:38
Ik vind het nog steeds leuk om updates te lezen. Zo stoer dat jullie toen de stap hebben gezet en nu zo gelukkig zijn met jullie huis in Florida.
Veel geluk gewenst in 2020.

Fitzroy
01-01-20, 07:46
Heerlijk, Frans!

Ik wens jullie een goed 2020!

hannie
01-01-20, 09:45
Altijd leuk om te lezen dat het jullie zo goed bevalt. Is idd een uitstekende move geweest!

koenkamphuys
02-01-20, 19:11
Heel veel geluk in het nieuwe jaar en de roaring twenties vanuit koud Nederland. Onze tijd zat er na drie weekjes al weer op. Het is niet eerlijk verdeeld. Wel goed om te horen dat met ons vertrek het weer wat is opgeknapt daar.

Frans1949
03-01-20, 14:59
Wel goed om te horen dat met ons vertrek het weer wat is opgeknapt daar.

Tja, vandaag weer naar het zwembad met 29C.
Maar laten we eerlijk zijn.
Het mindere weer begon hier op het moment jullie de koffers uitpakten dus het is niet meer dan eerlijk dan dat jullie het mindere weer ook weer meenemen. :cool:


Maar we wensen jullie natuurlijk een uiterst mooi 2020 met alle geluk wat er bestaat.

corrus
03-01-20, 16:13
29 graden C??

Mafkees...!!!

Frans1949
03-01-20, 17:27
29 graden C??

Mafkees...!!!

Ja daar kan jij alleen maar van dromen.
Vandaag 29 graden en morgen 27 graden.
Dan een paar dagen een beetje koeler maar vanaf volgende week zaterdag zes dagen lang 24 graden en hoger. :cool:

corrus
04-01-20, 23:02
Maarrr... je bent al over de helft heen... <zucht>

Frans1949
19-01-20, 15:13
Het weer!
Wij zijn nu royaal over de helft in januari.
Vorig jaar waren we de maand januari in Nederland.
Toen we weer in Florida waren vertelde verschillende mensen ons dat de maand koud was en veel regen.
Dus we waren voorbereid.
Wie en wat schets onze verbazing dat we veel, heel veel dagen hebben gehad met temperaturen rond en zelf af en toe ver boven de 80 graden F.
Ben ook veelvuldig in de middag naar het zwembad geweest.
Ook vandaag is de temperatuur naar verwachting weer 81 graden.
Maar..... met ingang van morgen gaat de temp tijdelijk drastisch omlaag.
Maandag 64 graden en dinsdag slechts 58 graden.
En..... dan is dinsdagnacht de minimum temperatuur slecht een verbijsterende 33 graden!
Dan is slechts 1 graad boven vriespunt.
Hoe gaan we dit overleven?

arno
19-01-20, 19:54
ben blij dat ik weer in nederland ben Frans het is hier gewoon lekker weer 7.c in de avond en overdag dubbele cijfers.:D

Frans1949
20-01-20, 15:19
ben blij dat ik weer in nederland ben Frans het is hier gewoon lekker weer 7.c in de avond en overdag dubbele cijfers.:D

Ja Arno, wij zijn erg goed op de hoogte met het weer in Nederland.
Wij kijken hier gewoon Nederlandse TV met natuurlijk ook het weerbericht.
Maar nog belangrijker is dat als we wakker worden precies zien hoe onze zonnepanelen hebben gewerkt.
De vorige maand hadden we een 'all time record high' voor de maand.
Deze maand ziet het er een uit de we voor de maand een "all time record low' gaan halen.

Maar met de dubbele cijfers bedoel je toch 5 graden in de ochtend en 6 graden in de middag? :rolleyes: :cool:

Frans1949
05-03-20, 18:37
Tja, en dan nog maar drie weken.
Maar misschien wordt het wel langer als de Corona zich blijft verspreiden.
Maar daar zullen we maar niet bij stil bij blijven staan.

We hebben met TUI een directe vlucht van Miami naar Amsterdam.
Het zal één van de laatste vluchten zijn want helaas stopt TUI met deze vlucht.
Ben natuurlijk al aan het kijken voor de vlucht deze kant weer uit en wat in ieder geval een optie is dat is de enkele reis Brussel naar Miami begin oktober.
Maar boeken doen we nog niet eerst maar even afwachten of er nieuwe ontwikkelingen zijn.

Op ons park gaat het heel erg goed.
We hebben het nog steeds enorm naar onze zin.
Toch is er iets vreemd aan de gang.
Ons park bestaat uit zo'n 250 huizen.
Het is een 55+ park en dus eigenlijk iedereen die hier gaat wonen is gepensioneerd.
Nou dan is het te begrijpen dat de 'doorloopsnelheid' van de huizen erg groot is.
Er staan er dan eigenlijk altijd wel ongeveer 25 huizen te koop.
Maar nu is er toch iets onbegrijpelijks aan de hand.
De verkoop gaat eigenlijk bijna altijd via de manager van het park maar het aanbod is inmiddels geslonken naar slechts 1.
En dan staan er nog een stuk of 3 te koop direct van de eigenaar.
En ik hoorde dat er nu inmiddels 2 huizen zijn verkocht zonder dat al aangegeven stond dat ze te koop waren.
Vreemd maar een verklaring heb ik niet.
Het heeft natuurlijk wel een prijsopdrijvend effect maar aangezien we absoluut niet van plan zijn ons huis te verkopen worden we daar niet wijzer van.

Maar goed we gaan de laatste drie weken nog enorm genieten van het mooie weer.
En dat terwijl we een boven verwachting mooie en warme winter hebben gehad.

knaapje
05-03-20, 18:54
Aantrekkende economie en de lage rentestand om mee te beginnen.

In het dorp waar ik zelf hier in NL woon stonden 3 a 4 jaar geleden meer dan 130 woningen op Funda te koop.
Nu staan er 35 en de prijzen zijn zo'n 15 a 20 % hoger.
Wij hebben hier exact 4 jaar geleden een appartement gekocht wat in 2009 was opgeleverd en nog nooit bewoond geweest was, had 7 jaar leeggestaan.
Et stonden in dit complex toen 13 te koop (al 7 jaar). Bijbehorende parkeerplaatsen in de parkeergarage werden voor 1/3 van de oorspronkelijke prijs verkocht. Een jaar geleden waren alle appartementen verkocht. Nu wordt er ook zo'n 20% meer betaald.

Alles door economie en rentestand.

arno
05-03-20, 19:37
wij krijgen hier in nederland elke week wel post of we ons huis in davenport niet willen verkopen. bij ons in de wijk is alles als er al wat te koop komt ook meteen verkocht.

Frans1949
06-03-20, 16:10
Aantrekkende economie en de lage rentestand om mee te beginnen.

In het dorp waar ik zelf hier in NL woon stonden 3 a 4 jaar geleden meer dan 130 woningen op Funda te koop.
Nu staan er 35 en de prijzen zijn zo'n 15 a 20 % hoger.
Wij hebben hier exact 4 jaar geleden een appartement gekocht wat in 2009 was opgeleverd en nog nooit bewoond geweest was, had 7 jaar leeggestaan.
Et stonden in dit complex toen 13 te koop (al 7 jaar). Bijbehorende parkeerplaatsen in de parkeergarage werden voor 1/3 van de oorspronkelijke prijs verkocht. Een jaar geleden waren alle appartementen verkocht. Nu wordt er ook zo'n 20% meer betaald.

Alles door economie en rentestand.

Dan heb jij het aardig goed uit gemikt met de planning van je aankoop. :up:

knaapje
06-03-20, 18:39
Op de beurs egt men altijd er gaat geen bel voor de laagste koersen en het is meer geluk dan wijsheid.
Wij zijn er tevreden en gelukkig mee, maar ons "oude" huis is inmiddels ook een aardig centje meer waard geworden.

Terpies
06-03-20, 19:14
Totdat je gaat verkopen en weer iets anders gaat kopen, dan betaal je ook dezelfde meerprijs.

Frans1949
20-06-21, 15:10
Jaaaaa, we zijn er weer.
We konden echt niet langer wachten.
We zijn allebei volledig gevaccineerd en hebben voor de Aruba route gekozen.
We hebben twee weken doorgebracht in een schitterend appartement en een kamer gehad letterlijk aan het zwembad.
Maar de laatste dagen toch een beetje zenuwachtig voor onze bijzondere trip.
Maar alles liep meer dan perfect en soepel.
Door vele waarschuwingen zeer op tijd naar het vliegveld.
Natuurlijk te vroeg maar of je nou op je appartement zit te wachten of op het vliegveld maakt niet zoveel uit.

De procedure is als volgt. Je meld je bij de balie van de airline (niet al te lange rij) daar in gesprek met een buitengewoon vriendelijke medewerker en de boardingpassen ontvangen. Voor je daar bent wordt zorgvuldig je Covid19 test bekeken.
Dan op weg naar de balie van de Arubaanse uitgang controle waar je toch echt wel een flinke rij hebt.
Dan door naar de security en na een zorgvuldige controle ( schoenen uit) door naar het Amerikaanse gedeelte van de luchthaven. Eerst werden we wel weer uiterst zorgvuldig gecontroleerd door ook daar aanwezige Amerikaans security. Dus weer op je sokken door de scanner. Ook daar best wel een rij maar de Amerikaanse immigratie officieren werken in een hoog tempo.Toen wij een de beurt waren werden door de erg vriendelijk mevrouw een paar vragen gesteld zoals gebruikelijk. Ook wilde ze weten hoelang we op Aruba waren gebleven. Dat i.v.m. de verplichte 14 dagen uit een Schengenland.
Maar in letterlijk slechts twee minuten waren we daar samen voorbij. We natuurlijk een foto maar vingerafdrukken waren niet meer nodig. Wij hebben gewoon allebei zeer betrouwbare gezichten. :-)

Royaal op tijd bij de gate maar met een super internet verbinding vloog de tijd voorbij voor onze uiterst prettige drie uren vlucht naar Fort Lauderdale.
Samen de beschikking gehad met drie stoelen en royale ruimte in de Airbus A320 ging de tijd snel.
Jetblue is een nieuwe ervaring en een prettige ervaring.

Nou hup met de huurauto naar ons huisje die we ver boven verwachting goed aantroffen.
Hoe het verder verliep schrijf ik later.

Maar WAT ZIJN WE BLIJ.

hannie
20-06-21, 16:47
Wat fijn dat jullie er nu toch langs deze weg zijn gekomen. Het kost wel een duit extra, maar als je voor langere tijd naar FL gaat zeker wel te doen.

Frans1949
20-06-21, 18:30
Wat fijn dat jullie er nu toch langs deze weg zijn gekomen. Het kost wel een duit extra, maar als je voor langere tijd naar FL gaat zeker wel te doen.

Dank je Hannie, we zijn niet van plan nu zolang te blijven. Maar hoelang precies weten we niet. Laten we een beetje afhangen van de covid restricties.
Maar we begonnen een tikkeltje ongerust te worden over de toestand van het huis en de auto.
Gelukkig is het allemaal meegevallen.

JeroenB
20-06-21, 21:50
Lekker toch dat ook jullie via de "Aruba" route naar jullie plekje konden na zo lange tijd om te zien dat alles in orde was en eventueel wat onderhoud kunnen doen. En niet onbelangrijk heerlijk genieten van Florida.

En niet te vroeg terug komen, eerst eens kijken wanneer die travelban er nu eens afgaat.

osterop
21-06-21, 09:00
Wat fijn dat jullie er zijn. Ik lees ook dat het te doen is via Aruba. Wellicht moeten wij dat toch ook overwegen.. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar best tegenop zie om alles om te boeken etc en dan te "wachten"2 weken. ik hoop zo enorm erg dat de travelban er snel af gaat. Geniet lekker daar en ik zou zeker niet snel terug komen :)

koenkamphuys
21-06-21, 11:06
Als we net zoals jullie alle tijd van de wereld hadden gehad, dan zaten we nu ook in Sebring. Maar ja, werk he, en dat chronisch gebrek aan vakantiedagen...

Frans1949
21-06-21, 14:43
Wat fijn dat jullie er zijn. Ik lees ook dat het te doen is via Aruba. Wellicht moeten wij dat toch ook overwegen.. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar best tegenop zie om alles om te boeken etc en dan te "wachten"2 weken. ik hoop zo enorm erg dat de travelban er snel af gaat. Geniet lekker daar en ik zou zeker niet snel terug komen :)

Even over het "wachten". Natuurlijk wilde we zo snel mogelijk naar Florida maar het verblijf op Aruba was ook heel aangenaam. Echt genoten van het mooie weer en het zwembad letterlijk voor de deur.

Frans1949
21-06-21, 14:45
Als we net zoals jullie alle tijd van de wereld hadden gehad, dan zaten we nu ook in Sebring. Maar ja, werk he, en dat chronisch gebrek aan vakantiedagen...

Koen dat kunnen we volkomen begrijpen.

Cindy1969
21-06-21, 19:09
Wat fijn! En ik geef jullie helemaal gelijk. Jullie zijn niet afhankelijk van vakantiedagen, en er zijn slechtere plekken om er 14 dagen verplicht door te brengen.
Zal heerlijk voelen nu lijkt mij, als je weer lekker in Florida rond rijdt.
Veel plezier!

osterop
21-06-21, 20:36
hoe hebben jullie dit geboekt? losse vliegtickets? wij hebben nu nog tickets staan voor retour florida maar dit moeten we dan gaan omzetten. hebben jullie los accommodatie geboekt?
nog steeds en elke dag meer de grens met de VS open kijkend :)

Frans1949
22-06-21, 14:31
hoe hebben jullie dit geboekt? losse vliegtickets? wij hebben nu nog tickets staan voor retour florida maar dit moeten we dan gaan omzetten. hebben jullie los accommodatie geboekt?
nog steeds en elke dag meer de grens met de VS open kijkend :)

Wat wij gedaan is hebben is het volgende.
Wij hebben gebruik gemaakt van een speciale aanbieding van Tui.
Dus heen en terugvlucht met appartement voor 16 dagen.
Toen hebben we een redelijk goedkope vlucht geboekt bij JetBlue naar Fort Lauderdale op de vijftiende dag.
Dus mocht er iets fout gaan dan hadden we gewoon gebruik kunnen maken van de terug vlucht.

Maar alles ging heel soepel en het grote voordeel van vliegen van Aruba naar de US is dat de US immigratie is op het vliegveld in Aruba.
Dus dan weet je al dat je wordt toegelaten.

Frans1949
22-06-21, 14:32
Wat fijn! En ik geef jullie helemaal gelijk. Jullie zijn niet afhankelijk van vakantiedagen, en er zijn slechtere plekken om er 14 dagen verplicht door te brengen.
Zal heerlijk voelen nu lijkt mij, als je weer lekker in Florida rond rijdt.
Veel plezier!

Cindy het is enorm genieten. Zeker nu onze auto en huis zo goed is aangetroffen.
Ver boven verwachting.

hannie
22-06-21, 18:52
Dus je hebt je retourvlucht van Tui niet gebruikt en boekt zelf een enkeltje mco-ams?

Frans1949
22-06-21, 22:42
Dus je hebt je retourvlucht van Tui niet gebruikt en boekt zelf een enkeltje mco-ams?


Precies. Wel heb ik me toen ik langs de US immigratie was en op het vliegtuig wachtte hun gewaarschuwd. Konden ze misschien iemand anders blij mee maken.
Maar het enkeltje was van Aruba naar Fort Lauderdale. Maakt verder niet uit we hebben gewoon de goedkoopste vlucht genomen.

hannie
23-06-21, 08:58
Dat snap ik dat je een enkeltje Aruba-FLL moest kopen. Maar jullie moeten toch ook nog een keer terug naar Ams?
Ik heb ook nog even gekeken om via Aruba o.i.d te reizen, maar dat wordt me toch een te dure optie. En wij hebben niet genoeg vrije dagen bovendien.

Frans1949
23-06-21, 15:23
Dat snap ik dat je een enkeltje Aruba-FLL moest kopen. Maar jullie moeten toch ook nog een keer terug naar Ams?
Ik heb ook nog even gekeken om via Aruba o.i.d te reizen, maar dat wordt me toch een te dure optie. En wij hebben niet genoeg vrije dagen bovendien.

Dat klopt Hannie, we moeten weer een keer terug naar Nederland. Maar wanneer precies weten we nog niet. Laten we een beetje afhangen van hoe de regels worden wat betreft Covid.
Maar grofweg hebben we het idee om een retour te kopen vanaf hier. Dus misschien ergens in juli naar Nederland en dan ergens in september weer deze kant uit.
Dan zitten we weer hier zonder ticket naar Nederland maar hoeven we ook geen retour te kopen met zes maanden ertussen.

Bullyleo
23-06-21, 19:14
Lekker Frans, geniet ervan!

Frans1949
24-06-21, 21:22
Ik had geschreven dat ik zou vertellen hoe we het huisje aantroffen.
Nou dat is enorm meegevallen. Wij kwamen in de avond aan en de buurvrouw die af en toe een oogje op ons huis had gehouden stond al klaar.
Ik was best een beetje zenuwachtig. Zowel voor het huis als voor de auto. Het is toch 15 maanden niet gebruikt geweest.
Het eerst wat ik deed was de water weer aansluiten.
Ik heb altijd de gewoonte om alles dicht te draaien wat ik maar kan.
En dat was maar goed ook.
De eerste WC die ik checkte spoelde wel door maar bleef daarna gewoon water laten lopen.
Maar dat probleem was snel verholpen na een grondige reiniging en de bewegende delen in gespoten met WD40.
Toen de tweede toilet. Bij het openen van de toevoerkraan spong de slang kapot. Maar dat was snel de volgende dag opgelost door even een nieuwe slang te halen.
Maar dat waren eigenlijk de enige problemen die we hadden.
De aircon had de buurvrouw al aangezet en het was lekker koel. De koelkast was op mijn verzoek niet aangezet omdat ik dan problemen verwacht met de ijsmachine. Want ook die watertoevoer had ik afgesloten. Maar de watertoevoer weer aan en de stekker in het stopcontact en alles functioneerde weer.
Gelukkig waren er totaal geen problemen verder. Het huis zag er onwaarschijnlijk schoon uit. Ook totaal geen last van insecten mede doordat ik overal gif had neergelegd. Wat een geruststelling.

Mijn auto had mijn buurman al lopend gekregen. Tot mijn stomme verbazing verteld hij dat na het aansluiten van de accu, die ik had los gekoppeld, de auto direct startte. Hij had er niet mee gereden en ik moest de tuinslang erop zetten om een dikke laag stof weg te spoelen.
Wel hadden ze de banden een poosje terug opgepompt . Ik heb de auto na het schoonspoelen gestart en ben eerst heel rustig vier rondjes door het park gaan rijden. Hij liep als een zonnetje. ook totaal geen last van "vierkante wielen". :-)

Nou laten we hopen dat we in de toekomst weer gewoon ieder jaar hier weer zes maanden heen kunnen.

Wat mij ook opviel was dat er maar heel weinig huizen te koop staan. Dat was ook al zo toen we weg gingen vorig jaar maar ik dacht dat met name de Canadezen misschien hun huis te koop hadden gezet. Maar buren vertelde dat huizen tegenwoordig heel snel verkocht worden. Af en toe nog voor het bord "Te Koop"was aangebracht. De prijzen zijn er ook naar. Ik denk grofweg een verdubbeling van wat wij toen hadden betaald. Nou word ik er niet wijzer van want we hebben absoluut geen zijn om dit te verkopen.

Goed we zijn er weer en wat zijn we blij. Hoelang we blijven hebben we nog geen idee van. Ligt een beetje aan de Corona ontwikkelingen. Maar het idee was hier ongeveer een maand te blijven dan weer naar Nederland en ergens begin september hierheen voor lange tijd. Maar we zien wel.

JeroenB
24-06-21, 23:37
Fijn dat alles mee is gevallen en eerst lekker gaan genieten. En eerst maar even afwachten of er versoepelingen komen voor het reizen voor je het weet zit je weer vast in Nederland en dan kun je toch beter nu wat langer in Florida verblijven. Al hopen we natuurlijk dat de vliegban er snel afgaat en afblijft.

Frans1949
25-06-21, 15:13
Rijbewijs.

Weer wat nieuws. Laat ik eerst even uitleggen hoe het gaat. Wij hebben beide een Florida rijbewijs.
Wij hebben een test gedaan en toen een rijbewijs gekregen.
Een bummer is dat de geldigheidsduur van het rijbewijs gelijk is aan de datum van hoelang je wettelijk in de US mag blijven.
Kortweg dus de "stempel" die je in je paspoort krijgt. Voor de ingewijde onder ons de geldigheid van je I94.
In ons geval dus zes maanden.
Daarna is je rijbewijs verlopen en als je weer de US binnenkomt kan je weer een nieuw rijbewijs kopen.
Ik heb wel eens gevraagd of er een tijdsduur aan verbonden is en toen het antwoord gekregen dat dat niet het geval is.

Dus ik gisteren naar de DMV om mijn nieuwe rijbewijs aan te schaffen en gelijk wegenbelasting voor twee jaar te betalen.
Ik naar de balie en vroeg om een nieuw rijbewijs. De vriendelijk mevrouw hoorde mijn verhaal aan en stuurde mij door naar een andere vriendelijke mevrouw.
Die hoorde ook mijn verhaal aan en dook langdurig in de computer en vertelde mij dat ik een nieuwe test moest doen omdat het rijbewijs langer dan een jaar is verlopen.
Ik vertelde dat ik al eerder dit had gedaan zonder de test. Zij naar mevrouw nummer drie. Daar werd langdurig overlegd.
Toen gingen mevrouw twee en mevrouw drie naar het kantoor van de leidinggevende.
Ook dat nam de nodige tijd in beslag en daarna werd mij de uitslag verteld.
Ik moest een nieuw examen doen. De "regels" waren veranderd.
Op mijn vraag of dat gelijk kan vertelde ze mij dat dat wel mogelijk was maar ik toch het dringende advies kreeg om eerst naar huis te gaan om nogmaals de regels te bestuderen. En daar had ik eigenlijk geen zin in ondanks dat zij mij vertelde dat er kosten aan verbonden zou zijn als ik niet zou slagen.
Maar jullie kennen mij denk ik inmiddels dus ik vertelde dat ik gelijk de test wilde doen. En misschien tot haar verbazing ben ik wederom geslaagd.
Nu kreeg je altijd direct je rijbewijs mee want die werd ter plekke uitgeprint.
Maar waarom zou je het makkelijk doen als je het ook moeilijk kan maken en hebben ze dit veranderd.
Je krijgt nu een papier mee wat een tijdelijk rijbewijs moet voorstellen en waarin staat de je nieuwe rijbewijs wordt opgestuurd en dit kan 60 (!) dagen duren.

Weer een ervaring rijker.

hannie
25-06-21, 16:17
Jeetje wat een toestand.En dan misschien nog 60 dagen wachten, dan is ie alweer bijna half verlopen! Heb je ze nog verteld hoe je in NL een rijbewijs haalt? Als het in Amerika zo zou gaan als hier(hoop lessen, hoop geld)denk ik dat er veel Amerikanen geen rijbewijs zouden hebben.

Frans1949
25-06-21, 18:58
Jeetje wat een toestand.En dan misschien nog 60 dagen wachten, dan is ie alweer bijna half verlopen! Heb je ze nog verteld hoe je in NL een rijbewijs haalt? Als het in Amerika zo zou gaan als hier(hoop lessen, hoop geld)denk ik dat er veel Amerikanen geen rijbewijs zouden hebben.


Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben.
Gelukkig is het hier niet zo moeilijk om je rijbewijs te halen.
Wat het theorie gedeelte aangaat krijg je via een computer 50 vragen. Daarvan moet je er veertig goed hebben.
En daar krijg je dan een uur voor.
Het praktijk gedeelte is, heb ik gemerkt, behoorlijk verschillend van staat tot staat.
Maar hier in onze county in Florida is het een twintig minuten rijden met daarin een aantal dingen zoals, tussen palen parkeren, straatje keren, achteruit rijden en bijvoorbeeld een noodstop maken. Al met al valt het best mee. Hoewel ik een keer merkte dat de leerling voor mij voor de derde keer het praktijkexamen moest doen en toen pas slaagde.

Ta2 Gerrit
26-06-21, 10:56
Mooie positieve verhalen weer, Frans. En blij dat nu iemand de situatie aan de andere kant van de plas in de gaten kan houden. Veel plezier nog.

osterop
05-07-21, 08:33
frans nog een vraag moet je in quarantaine als je van aruba komt?

Frans1949
05-07-21, 14:58
frans nog een vraag moet je in quarantaine als je van aruba komt?


Nee hoor. Op dit moment is dat niet nodig.
Wel moet je getest worden in Aruba voor je het vliegtuig instapt.
En er was geen PCR test nodig ( stok achter in je neus) maar een anti antigeen test (stok alleen beetje ronddraaien in begin van de neus :)) en redelijk goedkoop.

Frans1949
02-08-21, 11:34
Een beetje late reactie over de afgelopen gebeurtenissen. Maar het is zo stil op het forum dat ik dacht maar weer eens wat te schrijven.
Wij hebben toen we in Sebring waren de beslissing genomen om te doen wat we vooraf van plan waren. Namelijk twee weken op Aruba verblijven en dan een maand in Sebring.
Dus op een gegeven moment hebben we de plannen daadwerkelijk omgezet in vliegtickets.
Om verschillende redenen hebben we gekozen om een enkele reis naar Amsterdam te kopen.
Na zoeken vonden we een echt wel goedkope prijs (€300,- p.p.) van Miami via Boston naar Amsterdam met Delta. Grappig feitje maar leuk om te vermelden was dat de vlucht eigenlijk was Miami naar Boston naar Amsterdam naar Alicante.
Ook wel grappig om te vermelden dat toen we ons aanmelden bij de balie van Delta in Miami werd gevraagd naar een gezondheidsverklaring. Die hadden we niet maar het vertonen van de QR code op de telefoon was ook goed.
Ik was stomverbaasd toen dat gevraagd werd want die QR code kunnen zij niet uitlezen. Gelijktijdig hebben we een enkele reis gekocht op 28 september met TuiFly van Brussel naar Miami.
Dit leek ons gezien de Covid19 cijfers een goede en veilige keus. Daar hebben we later wel over getwijfeld. Maar ja een keuze maken terwijl de omstandigheden doorlopend veranderen blijft ontzettend moeilijk.
En, we waren nog niet op weg, de vlucht op 28 september werd geannuleerd.
Nou ja de beslissing was nou eenmaal genomen en we zijn naar huis gegaan. Waarschijnlijk niet nodig om te vermelden, maar onze vlucht met Delta via Boston naar Amsterdam was buitengewoon aangenaam.

Nu zijn we alweer bijna twee weken thuis. En we hebben niet stil gezeten.
Hoewel we een grote tuin hebben (vinden wij) hebben we weinig planten maar veel gras en straat.
Nou ruim zes weken weg blijven in de zomer is anders dan in de winter.
Wat zag de tuin eruit. Nou was er gelukkig wel iemand die het gras had bijgehouden maar toch na overleg met ons een robot aangeschaft die het gras maait.
Dat vond ik nooit nodig want aan grasmaaien heb ik geen hekel en ik kan altijd ons grasveld goed bijhouden.
Maar goed ik had er nooit rekening mee gehouden ruim zes weken in de zomer er niet te zijn.
Geeft ook wel weer wat rust voor het najaar en voorjaar als we er niet zijn en de robot ons gras kort maakt.

Nou zijn we dus in Nederland en weten we niet wanneer we weer kunnen.
De vlucht van 28 september hebben we verplaatst naar 2 oktober.
We hebben we ons voorgenomen zeker rond die tijd naar de Florida te gaan.
Als de travel-ban dan nog bestaat dan gaan we nogmaals via Aruba. Of via Mexico. Of, de mogelijkheden zijn aanwezig, eerst een roadtrip door Canada.
We zien wel.

Nou dit was het voorlopig dan wel weer. Zeker is dat we ook hier weer genieten van de zomer en dat eind deze week onze (klein)kinderen ook weer in Nederland zijn.

hannie
03-08-21, 08:50
Dat was vast schrikken toen er om een gezondheidsverklaring werd gevraagd. Inderdaad bijzonder dat de QR code uit de NL app werd geaccepteerd, wel fijn natuurlijk.
De onzekerheid wanneer de travel ban er nu eens een keer af gaat is heel frustrerend.

koenkamphuys
03-08-21, 08:54
Hoi Frans, wij zijn intussen ook aan het kijken naar de mogelijkheid om de Aruba-route te doen. Anders dan jullie hebben wij niet onbeperkt vakantiedagen, maar we gaan kijken of we twee extra weken eraan kunnen plakken, dan hebben we 5 weken in totaal. Het ziet er namelijk niet naar uit dat de Amerikaanse regering de restricties op korte termijn gaat laten varen.

Wat een fantastische quote over Sebring in je handtekening. "that pretty much sums it up".

arno
03-08-21, 19:27
ook wij zijn aan het kijken naar de aruba route en dan ook voor 5 weken. mooi dat het allemaal redelijk soepel gaat.

Terpies
03-08-21, 19:53
Als je kijkt hoe de besmettingen in Florida de pan uit vliegen dan lijkt het me voorlopig geen fijne plek om te zijn. Op dit moment is 1 op de 5 besmettingen in de US iemand in Florida. Het zou me niets verbazen als daar binnenkort weer het een en ander in lockdown zal gaan…