PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema judithp24: Eerste keer Florida, september 2014



judithp24
23-09-13, 16:32
Mijn vriend en ik(beide 29) willen volgend jaar september graag 3 weken richting Florida.

Er is 1 ding wat een must is op het lijstje en dat is Orlando - pretparken. Niet zo zeer de dingen die je in PArijs kunt bekijken maar de andere. We willen de hectiek in en zoveel mogelijk ondernemen. In deze dagen willen we zoveel mogelijk bekijken en zo goedkoop mogelijk overnachten ( wel graag centraal )
Ook een waterpark bezoeken in deze dagen is een must. Iemand tips voor goedkope kaarten en hotels?

Daarnaast willen we de resterende tijd genietevn van al het moois van Florida: Miami, Everglades en Key West/ Naples??? Wederom tips welkom.

Kunnen we het beste nadat we uit Orlando komen een auto huren?? Boeken we dit in Nederland of in Amerika zelf?

Wat is de betse plek om heen te gaan na Orlando.. Rust, strand en schoonheid voorop maar uiteraard ook Centraal en goed te berijden..

We hebben een reis aangevraagd bij beleef Amerika en daar staat een 18 daagse reis op zonder vlucht voor 1149 euro. DIt is dus ook nog ex entree bewijzen e.d. Klinkt mij erg duur volgens mij ben ik veel goedkoper uit als ik alles zelf boek. HELPHELP????

Booking.com is altijd handig/overzichtelijk en niet zo duur geloof ik....ervaringen??

Ok..hier vloeit vast wel weer iets uit.. Bedankt alvast voor alle reacties!!!

cindy74
23-09-13, 16:42
Hoi, wij doen na orlando altijd de mexicaanse golf . Wij vinden sanibel en captiva mooi de hotels kosten je wel een arm en been maar er zijn ook villas in cape coral . Goedkope tickets zijn er echter niet en al zeker niet van disney het verschil is echt heel erg weinig hoor . Je mag disney orlando zeker niet vergelijken met parijs , parijs past in de binnenzak van disney orlando :D . Is die 1143 euro pp ? Nooit auto huren in amerika zelf das altijd veel duurder .

judithp24
23-09-13, 17:01
Heej, bedankt voor je reply.. Goedkoop doelde ik ook meer op relatief goedkoop.. Ik weet dat we zeker 300 euro pp kwijt zijn voor 4 dagen disney hoppen. en indd is die 1149 pp(best veel of niet). Auto in Nederland huren is dus wel aan te raden maar pas als de reis bekend is.??

cindy74
23-09-13, 19:43
Eu waarom zou je hoppen ? Als je de eerste keer naar disney gaat is dit helemaal niet nodig hoor ! Ik zou zelf een 4 of 5 dágen pas nemen met wateroptie erbij dan kan je de waterparken ook doen . Wij hebben onze tickets bij american estates gekocht toen de goedkoopste voor ons . De auto kan je nu al huren hoor mits een paar opzoekingen kan je een redelijke prijs betalen , je moet natuurlijk Wel weten waar je aankomt en vertrekt . Je hebt een villa voor een week voor de prijs tussen de 500 euro en ....... . Let wel op orlando is relatief goedkoop om te huren of een hotel te boeken . Heb juist gekeken de disneypas voor 4 dagen met wateroptie kost je 258 pp en vijf dagen 265 pp

judithp24
24-09-13, 15:30
Dit had ik inderdaad al door dat Orlando relatief goedkoper was dan de rest van Florida. Komt juist wel lekker uit want als je in Disney bent, ben je niet in je hotel. Ik dnek dat we dan een week gaan. 5 dagen Disney en waterparken en 2 dagen Universal (hoop dat dit voldoende is in September. Zijn alle parken van Disney de moeite waard om heen te gaan?? Hebben jullie andere parken ook gehad, wat is je top 5, incl Seaworld (veel vragen he) Als je zoveel geld uitgeeft aan een vakantie wil je dat het perfect is.

Jullie geven dus voorkeur aan mexicaanse Golf boven Miami??

trails
24-09-13, 15:54
Alle parken van Disney zijn zeer de moeite waard. Alhoewel wij de Disney Studios het minste vinden. Epcot is al jaren onze favoriet. Seaworld en Busch Gardens worden bij ons ook nooit overgeslagen. De 2 Universal parken... tja, die doen wij niet meer. Die vallen altijd tegen als wij er zijn. Veel is dicht, terwijl je er toch de volle mep voor betaald. Alles kost een hoop meer dan bij de andere parken en de service vinden wij niet geweldig. Maar, ieder zijn keuze natuurlijk.
De waterparken doen wij nooit omdat we altijd een zwembad bij de villa hebben en een dagje in zo'n waterpark zonde van onze kostbare en dure tijd vinden. Maar ook hier, ieder zijn keuze natuurlijk.

moonlight91
24-09-13, 21:30
sluit me aan bij trails,qua universal studio`s, alleen potter vind ik daar gaaf!... wij zitten meestal in het Nick hotel vanwege het zwembad en niet in een villa, en heeft het Magic kingdom voor mij het ultieme disney gevoel
ook slaan we bij geen enkel bezoek Discovery cove,seaworld over
diverse plaatsen de mexicaanse golf hebben onze voorkeur ver boven miami(en de rest van de atlantische kust lijn)

judithp24
25-09-13, 10:54
Ok dus ik begrijp dat de Oost kust minder 'de moiete waard is' dan de westkust.. We willen eigenlijk na de week Orlando niet meer teveel reizen dus dan lekker op 1 plek blijven voor 10 a 14 dagen. UIteraar dvinden we het niet erg om een week met de auto op pad te gaan om van alles te bezoeken. Vandaar een beetje de vraag wat is het centraalste om te zitten + mooiste

cindy74
25-09-13, 14:05
Vanuit orlando kan je ook leuke dagtrips doen hoor . Crystal river , kelly park , clearwater , cocoa beach zijn allemaal tussen 1 en 2 uur rijden . Wij doen vanuit orlando kayaktrips , paardrijden , met manatees zwemmen , op zo een propellor boot in sint cloud en een dagje strand of bush gardens . Ik vind dan universal studios wel beter qua attracties je hebt er meer spectaculairdere dingen . Bij onze trip dit jaar enkel animal kingdom van disney gedaan en beide universal parken .
Vervelen in orlando doen we ons nooit ook al verblijven we er 2 weken .

Skywalker
27-09-13, 12:26
5 dagen Disney en waterparken en 2 dagen Universal (hoop dat dit voldoende is in September. Zijn alle parken van Disney de moeite waard om heen te gaan?? Hebben jullie andere parken ook gehad, wat is je top 5, incl Seaworld (
Het blijft natuurlijk altijd persoonlijk, maar dit is mijn mening (ben net een week terug dus de ervaring is nog vers): De Universal parken vond ik nogal 'schraal' t.o.v. de Disney parken. Islands of Adventure alleen naar toe gaan als je Harry Potter leuk vind, anders niet! Universal Studios: Aardig park maar niet meer dan dat, ik had er geen 'wauw'-gevoel bij. Seaworld vond ik dan wel weer heel erg leuk. Busch Gardens (Tampa) zou ik alleen naar toegaan als je achtbanen helemaal te gek vind anders zou die ook wel eens kunnen tegenvallen. De Disneyparken vond ik alle 4 zeer de moeite waard, al is Hollywood Studios wel wat aan de kleine kant.

Is Discovery Cove geen optie voor je? Aangezien je in September wil gaan is dat nog wel betaalbaar, zeker als je bedenkt dat Seaworld in de prijs zit inbegrepen.

tomenvalesca
27-09-13, 12:58
volgens onze mening ook;
de Disney parken (wij vinden ze alle 4 de moeite!!)--> zeker doen dus! De sfeer , het vriendelijk personeel , de attrakties , de leuke restaurantjes , ... alles zo wat :-)
Universal - niet zo wauw, wij gaan de volgende keer hier dan ook niet meer naartoe gaan
Islands of adventure- enkel de moeite als je Harry Potter geek bent , maar is nog altijd (vinden wij) beter dan Universal
Bush Gardens- als je van rollercoasters houdt
Sea World- wel leuk , we hebben het dit jaar niet gedaan omdat we nogal een vol schema hadden , de volgende keer gaan we hier weer wel naartoe

nogmaals... onze mening (als jong stel van 26 en 31 jaar) kan voor andere natuurlijk anders zijn!

trails
27-09-13, 14:03
Ik doe niks van rollercoasters (de anderen bij ons wel) en ik vind Busch Gardens een geweldig park. Het dieren gedeelte vinden wij allemaal zeer de moeite waard. Nu zijn wij wel mensen die het personeel overal aanspreken en als we vragen hebben dan stellen we die ook. Je krijgt zo hele leuke babbeltjes.
Ook hebben wij er de vorige keer 2 "behind the scenes" tours gedaan en in februari doen we er weer 3. Zeer de moeite waard, maar ook dit is weer zeer persoonlijk.

judithp24
07-10-13, 10:46
zoals ik begrijp hebben jullie een cruise gedaan?? zijn jullie ook nog verder de staat in geweest?? Wat was een aanrader??