PDA

Bekijk Volledige Versie : Universal Studios: Express (Plus) Pass



glenn
04-02-05, 10:28
ik las in een reisverslag op t forum over Fast en Expresspassen in (ik dacht) Universal.
Kan iemand hier soms iets over uitleggen (hoe werkt het, waar haal je ze, wat kosten ze ??? enz..)

alvast bedankt

Neilz
04-02-05, 11:15
Volgens mij zijn die Fast tickets van Disney en die Express tickets van Universal...

Ik heb een beetje gezocht naar hoe die van Universal werken en het komt hier op neer... Met je entree ticket kan je één zo'n Express ticket bij één attractie tergelijk halen, waarmee je na een uur terug kan komen bij de betreffende attractie om in de speciale Express rij te gaan staan welke maar 10 of 15 minuten zou duren...

Je kan in dat uur dus andere dingen doen waar je normaal in de rij zou hebben gestaan... Nadeel is dat je er maar één tergelijk kan hebben dus en je toch pas na een uur de attractie in kan.. Ze zijn overigens gratis :-)

clafra92
04-02-05, 14:48
Ik heb gelezen dat je bij Universal een soort van upgrade kunt krijgen waardoor je bij iedere attractie de zgn fastpass kunt gebruiken. Als je bovendien in een van de UNiversalhotels verblijft dan kun je met je sleutel ook alle fast lanes gebruiken.

krijgen is niet het goede woord, kost geloof ik 38 dollar o.i.d.

Syl71
14-04-05, 10:33
Het is werkelijk niet te geloven, dat aanbod van al die diverse tickets. :(
Je mag wel een extra scholing volgen om hier ook nog maar enigszins duidelijkheid in de mogelijkheden te krijgen.
Zucht..... :roll:

Ta2 Gerrit
14-04-05, 13:01
Het werkt wel mooi, die snelle passen. Je haalt hem uit de automaat en de tijd van terugkomst staat er op. Die kan wel varieëren, soms een half uur, soms langer. In de tussentijd pak je een attractie die minder druk is, of een maaltijd of zo. Bij terugkomst kun je zo doorlopen en ben je vrij snel aan de beurt.
Met een beetje berekening kun je zo alle attracties zonder lange wachttijden doen. Er is wel een restrictie aan de snelle passen, als je er 1 hebt moet je weer een bepaalde tijd wachten voor dat je de volgende kunt krijgen. Maar zoals gezegd, met een beetje rekenen loopt het mooi.

Eric
14-04-05, 13:26
Ja, het is erg moeilijk om passende tickets te vinden, en het veranderd ook nog steeds. Hier kopen of daar ter plaatse? het zijn allemaal persoonlijke voorkeuren.
Gelukkig zijn de Fast Passen van Disney gratis, anders werd het nog moeilijker.
Eric

Neilz
10-02-06, 17:04
Ik heb ze nergens nodig gehad... De rijen vielen best mee (half juni tot begin juli)

marisca
10-02-06, 18:21
In het hoogseizoen heb je ze wel zeker nodig. Dit jaar verblijven wij in een universal hotel en als gast krijg je continu toegang tot de Fastlanes met jawel your Roomkey!
http://img147.imageshack.us/img147/3544/gitaar8sq.gif (http://imageshack.us)

marisca
14-02-06, 08:52
Eric, De Fastpassen van Disney zijn gratis zei je , Die van Universal ook hoor alleen voor Continue Fastlanes gebruik behoor je een upgrade te hebben gedaan. of in een Universal hotel overnachten dan kun je inderdaad de kamersleutel gebruiken . Maar je betaald dan ook wel voor het hotel hoor....! :mrgreen: Maar goed ik vind het jammer dat Disney niet zo'n regeling heeft dat je continue de fastpass rij mag gebruiken als je gast bent in een van hun hotels. Er is volgens mij ook geen upgrade mogenlijkheid bij Disney. Groetjes Marisca.

http://img106.imageshack.us/img106/7201/hardrockhotel9xv.jpg (http://imageshack.us)

Daan
14-02-06, 20:49
De upgrade van je universal pass kost 15 dollar
Voor meer entreeprijzen en upgrades van univeral kan je hier (http://secure.universalstudios.com/webstore/shop/ticket-selection.aspx?Merchant=UOMainOnline&SalesCategoryGroup=UOMain&SalesCategory=UOTPTLive) kijken.

marisca
14-02-06, 21:10
Daan dat geld toch niet voor als je gast van het hotel bent? Groetjes marisca.

Daan
14-02-06, 21:33
Volgens mij niet. Die hebben een grotere privilege volgens mij. Dit geldt alleen voor tickets die je aan de poort en/of online koopt.

marisca
14-02-06, 22:00
Ik begon er al aan te twijfelen ! pffff effe opgelucht zeg ! Soms wil ik nog wel eens dingen vekeerd lezen of luisteren . Het kon toch maar zo zijn dat je daar toch extra voor moest betalen. Maar ik zie het daar wel, Volgens zeggen zit dat bij je verblijf in. Ik ben benieuwd hoe wij dat gaan ervaren in het drukke seizoen. Ik denk dat het zeker goed gaat komen.


http://img130.imageshack.us/img130/3923/animatiemagazijn419sw.png (http://imageshack.us)

Sorry hoor van die plaatjes allemaal, Jullie zullen wel knettergek worden van al die plaatjes. Ik kon het niet helpen er weer 1 te plaatsen, Ik vind deze zoooooo...... leuk !! Groetjes maris.

arnovdb
01-04-06, 16:06
Hallo
Heb ik het nu goed begrepen dat er bij Universal een onderscheid gemaakt wordt tussen "express pass" (gratis) en "express plus pass" (niet gratis)?

Of is "express" bij Universal altijd tegen betaling? (Als je geen hotelgast bent bij Universal)


groet
Arno

Njit
01-04-06, 18:06
Express is vergelijkbaar met de Fastpass bij Disney. Je haalt een kaartje uit de automaat en op het aangegeven tijdstip kun je zonder wachten de attractie in.

Met Express Plus (niet gratis) krijg je een bonnenboekje met Express passen voor alle attracties in het park. Je kunt dus zonder wachten het hele park bezoeken (elke attractie 1-maal)

marisca
01-04-06, 20:44
Als je gast bent in het hotel van universal, Mag je zelfs onbeperkt met je kamer sleutel alle fastpass rijen aansluiten! :D
Wij verblijven in Hardrock hotel 3 nachten, Dat hebben wij zo uitgekiend omdat wij het wel eens mee willen maken om een vip te zijn!

Thea
01-04-06, 21:18
Hallo Arno
Toen wij afgelopen oktober in Universal waren kon je alleen een expreskaart kopen voor ongerveer $15 per persoon en daarmee kon je in alle attracties zo vaak je wilde 1 dag lang.
De automaten voor de gratis expres kaartjes waren niet in gebruik, misschien is dat per seizoen verschillend. :?: :?:

Groetjes Thea

mattrob
01-04-06, 22:36
Thea, weet je zeker dat je voor $ 15 de hele dag onbeperkt de attracties in kan ? Zover ik weet kon je door het kopen de attracties maar eenmaal doen. Overigens is oktober wel een relatief rustige maand, dus dat zou er mee te maken kunnen hebben.

En Marisca, het is echt IDEAAL. Wij hebben dat tijdens onze laatste vakantie ook gedaan. De hotels zijn wel erg duur, maar het is zo'n genot om overal gewoon direct door de Express lane te kunnen, super luxe ! Ik zou het zo weer doen. Zeker in de zomervakantie, dan is het al erg druk in het park en heeft dit dus erg veel voordeel !

Thea
02-04-06, 11:28
Ja Mattrob ik weet het zeker we hebben verschillende keren de leukste attracties gedaan zoals Spiderman, Mummy enz. en het was gewoon een pasje waar ze alleen maar naar keken en niks op noteerde of dergelijke.
Het was voor ons de eerste keer in Orlando dus wij weten niet beter misschien dat het in andere seizoenen anders is

Groetjes Thea

Jasmino
02-04-06, 14:19
@Thea:
Was dat in Orlando of in Hollywood? Misschien zit daar ook nog verschil in?

mattrob
03-04-06, 03:15
Hm ... verrassend ! Maar ik denk toch dat het aan het seizoen ligt, en dat het in de zomervakantie niet geldt. Want ik weet bijna 100% zeker dat het in juli niet van toepassing was.

Hetzelfde heb ik meegemaakt toen wij (een aantal jaar terug) in oktober in Universal waren, toen konden we voor $ 12 onbeperkt drinken in het park !!! Dat was in juli ook niet zo !

Michael66
03-04-06, 07:22
De website van Universal (http://www.universalorlando.com/universal_express.html) geeft hier m.i. uitsluitsel over:


FREE FOR ON-SITE HOTEL GUESTS
As a guest of one of Universal Orlando’s three on-site hotels, you’ll enjoy free Universal Express access to the rides and attractions just by presenting your hotel room key card.

PURCHASE UNIVERSAL EXPRESS PLUS FOR ALL-RIDE ACCESS
If you’re not staying on-site, you can purchase Universal Express PLUS, which gives you one Express access into each attraction. You’ll find it indispensable on busy days when there are a lot of people in the parks!

Ik maak hieruit op dat je als gast in een Universl-Hotel onbeperkt Express-toegang krijgt, en als niet-gast de service kunt kopen en er dan bij elke attractie één keer gebruik van kunt maken.

Maar dan nog eventjes gekeken bij de prijzen (http://secure.universalstudios.com/webstore/shop/ticket-selection.aspx?Merchant=UOMainOnline&SalesCategoryGroup=UOMain&SalesCategory=UO1ParkUEPLive), en wat blijkt: de prijs van deze service is afhankelijk van het seizoen!

$ 15 : 4/24 - 5/18, 8/28 - 9/1, 9/4 - 11/21 and 11/26 - 12/20/2006
$ 20 : 4/23, 5/19 - 5/26, 8/14 - 8/27, 9/2, 9/3, 11/22 and 11/23/2006
$ 35 : 4/2 - 4/22, 5/27 - 8/13, 11/24 - 11/25 and 12/21 - 12/31/2006
$ 40 : 1 april (geintje?)

Bij de Complete Ticket Details (http://secure.universalstudios.com/webstore/shop/ticket-details-pop-up.aspx?ID=386885) staan dan de voorwaarden:


1-Day/1-Park Express Plus PassAllows you to bypass the regular lines by providing Express Access to most attractions at either Universal Studios Florida® OR Universal's Islands of Adventure® theme parks.
Express Access is a separate line at each valid attraction with an average wait of only 15 minutes or less
RESTRICTIONS:This Express Pass is valid on one (1) of the following dates: (ZIE LIJST HIERBOVEN). Date selection is required before entering ticket quantity
Pass is valid for one (1) entry per accessible attraction to the theme park of your choice. Theme Park selection is required when entering the quantity of tickets
Universal Express Plus pass is not valid for admission to either theme park
There are only a limited number of passes available for sale for each date
Print@Home tickets are only valid for the person listed on it (you will be asked to enter each ticket holder's name)
Your ticket may not be copied, transferred, or resold
Tickets are non-refundable

Wordt een duur grapje in het hoogseizoen.

Toch maar naar Disney dan ..... :twisted:

marisca
03-04-06, 12:21
Ik kan haast niet wachten mattrob!
Wij hebbn vorig jaar spijt gehad dat wij dat niet eerder hadden gedaan, Maar inderdaad het hotel is stervens duur maar heb het er voor over.
Je leeft maar 1 keer en wij hebben er reuze zin in , En voor een ongeduldig kind is het ook ideaal om deze optie te hebben.
ik ben ook heel benieuwd naar het HRH, ivm luxe en dat wij lekker bij de citywalk in de buurt zitten.
En iedere laatste donderdag van de maand hebben ze velvet sessions met nieuwe artiesten geloof ik.
En mochten wij nou toevallig dan ook in het hotel zitten!
En starbucks in de lobby, Ik kan gewoon niet wachten om relaxed en niet gehaast door de parken te lopen en rustig aan te sluiten in de fastpas lanes.
Groetjes marisca. :D :D :D :D :D http://img86.imageshack.us/img86/2882/spidy10eh.gif (http://imageshack.us)

Thea
04-04-06, 14:18
Hallo allemaal

Ik denk dat ik dan geluk heb gehad want we zijn meerdere malen in dezelfde attractie geweest zoals ik al zei: de Mummy, Spiderman en nog meer.
We zagen bij binnenkomst bij Shrek de express ingang daar stond iemand bij om de kaartjes te controleren en aan haar hebben we gevraagd waar we die expresspassen konden kopen ze zei in de winkel er tegenover.
Zonder verder informatie te vragen hebben we er 4 gekocht voor $63,90 (4x$15 plus tax) en hebben gewoon overal de express ingang gebruikt, ze keken alleen even naar het pasje en de datum en we konden doorlopen.
Het was voor ons de eerste keer Orlando en wij wisten niet beter.
Hoe zij moeten weten dat we een attractie al hadden gehad is voor mij een vraag :?: :?:
Sorry dat jullie ervaring anders is maar ik heb het echt niet uit mijn duim gezogen en ik wil ook geen verkeerde informatie geven op dit forum :oops: :oops:

Groetjes Thea

mattrob
04-04-06, 16:22
Tja, alleen maar mooi toch !

Onze hotelkamerpassen werden elke keer gescand als we de attractie via Fastpass inwilden. Iedere persoon krijgt een eigen kaart in het hotel. Via die scan konden ze ook zien dat je daadwerkelijk in het hotel was vermoed ik. Er zal wel veel mee gerommeld zijn in het verleden, je kan je hotelkamerpas natuurlijk gewoon bewaren tot een volgende keer, maar via dat scannen lukt dat niet meer.

Ik neem aan dat ze via dat scannen ook kunnen zien dat je al een keer geweest bent, zo zullen ze het nu wel controleren. Ik begreep trouwens via het andere forum dat inmiddels de gewone 'fastpass' uitgeschakeld is, je kan ze niet meer zoals in Disney bij de attractie zelf halen, maar je kan ze alleen kopen.

Melissie6
14-05-06, 22:45
Ons gezin heeft 2 jaar geleden in april/mei ook eens een express plus pass gekocht voor 15 dollar....dat was toen gewoon een soort pasje/kaartje die je moest laten zien bij de ingang vd attractie....

daar werd er met een stift, op de achterkant van het kaartje, een handtekening gezet van die attractie, zodat ze konden zien waar je al in geweest was, maar lang niet alle attractiemedewerkers zetten deze handtekening.....

wij konden dus net als Thea...ook meerdere keren in een attractie (zonder wachtrij)....

Dit jaar wilde wij weer express plus pass nemen, maar die $35 is toch iets te duur, dan maar wachten... :P

marisca
14-05-06, 22:52
Mellissie, ga je in de drukke tijd is het balen,dus ik hoop voor jou dat je in de rustige tijd gaat!
dan is 20 min toch geen ramp.
200 minuten wel!
Maar dat is ons in drukke tijden nooit overkomen, wel 120 minuten en dat is natuurlijk ook geen pretje!
Gr marisca. :D

pyca
31-05-06, 21:24
Wij overwegen ook in een van de universal hotels te overnachten deze zomer.
Met welk hotel hebben jullie ervaring? En nog een vraag, want door alle info zie ik door de bomen het bos niet meer: als ik het goed begrijp lees ik op site van HR hotel dat bij 4 nachten verblijf toegangskrten incl. zijn. Klopt dit?
En waar hadden jullie geboekt, gewoon direkt bij het hotel?

gr
Pyca

marisca
31-05-06, 22:45
Wij hebben geboekt bij het duitse reisbureau in kleve!
En wij hebben ook daar Flextickets aangeschaft.
Dan kun je 14 dagen onbeperkt hoppen in Wet'n Wild, Universal, Islands of adventure en evt Bush gardens en Seaworld. :wink:

Ik ben niet op de site geweest dus weet niet of dat zo is!
Maar dan zou je de prijzen moeten vergelijken wat goedkoper is, En wat je verdere wensen zijn in deze vakantie.
Als je allen naar Universal parken wild en niet naar de andere, Kun je dat andere misschien overwegen.

Ik hoop dat je hier aan een beetje wat hebt.
Gr Marisca 8)

pyca
01-06-06, 00:28
Marisca, alvast bedankt voor je antwoord. Heeft dat duitse reisbureau ook een website? Want idd misschien is dat wel een idee, 14 dgn die parken.

marisca
01-06-06, 08:52
Ze hebben geen website maar op Internet staat wel en telefoon nummer die je kunt bellen.
Ik heb hem al eens eerder bekend gemaakt op het forum.
De hotels waren er een stuk goedkoper in Duitsland.
Ik weet niet waar je woond maar het is net over de grens van Arnhem!

De vlucht scheelde ons ook veel en vliegen met LTU.
Ik zou zeggen neem een kijkje en bel eens voor informatie, Ze verstaan ook nederlands want 80 procent van de boekingen daar worden gemaakt door... hoe kan het ook anders: Ons Nederlanders!

Groetjes marisca :lol:
http://web2.cylex.de/firma-home/reisebuero-nolden-u--kreusch-kg-klever-reisebuero-derpart-db-der-tui-iata-agentur-86374.html

mattrob
01-06-06, 09:28
Wij hebben in Royal Pacific overnacht. Was volgens mij de goedkoopste en we deden het puur om die 'Express' passen. Prachtig hotel, lekker dichtbij de parken. Ik vond het ideaal (maar wel prijzig).

Wij hebben op de site zelf geboekt, met AAA korting. Dat was het goedkoopste wat ik kon vinden. Maar ik zou zeker vergelijken :wink: !

pyca
01-06-06, 15:20
heb ff gebeld "mit Deutschland" en ik denk dat het idd goedkoper is, maar ik stuur ze nog ff een mail, zodat ik alles op papier terug krijg. Bedankt voor de tip.
met AAA korting.nog ff een vraagje over die AAA discount, op de site van universal zelf staat bij de hotelboekingen het volgende:
AAA MEMBER DISCOUNT MUST PRESENT VALID AAA ID UPON CHECK IN RATES SUBJECT TO RESTRICTIONS AND BLACK OUTS

laat je dan gewoon je anwb card zien? ik heb vorige jaar m'n anwb lidmaatschap opgezegd, maar zo te zien is het de moeite waard weer lid te worden.

mattrob
02-06-06, 09:22
Ik kan me niet echt meer herinneren of ik die daadwerkelijk moest laten zien. Maar voor de zekerheid zou ik hem wel meenemen :wink: !

jesper
03-08-06, 17:27
Wij zijn net terug van Orlando en hebben vorige week zondag Universal bezocht en hebben gezien de drukte een Expres pass Plus gekocht a 35 dollar/stuk, konden iedere atractie 1 maal met deze pas bezoeken, ik vind de Fastpass van Disney een betere oplossing, ik zou volgende keer een Universal Hotel boeken (is inclusief Express plus passen)

jesper
05-08-06, 17:43
Wij hadden via de website van Universal tickets gekocht voor 2 personen 2 dagen, je kreeg dan 3 dagen gratis + kind gratis voor 5 dagen. Dus alles samen $198.00. Wij blij! Totdat we in Universal kwamen! Mijn man had al een en ander over die express passen gelezen dus hij wilde die meteen kopen. Toen ik hoorde dat ze $35.00 per persoon kosten (keer 3 dus voor ons) vond ik dat veel te duur( toch Nederlander) dus ik wilde wachten. Maar ze laten je daar echt eeuwen wachten die express gaan steeds voor. Dus uiteindelijk hebben we die passen toch maar gekocht, bij de eerste atractie werd hij gescand maar inderdaad bij de rest letten de medewerkers er niet op. Ik vind dit dus echt afzetterij want wachten is dus geen optie en 5x dit bedrag te betalen ging mij toch echt te ver! We hebben onze tickets gewoon laten verlopen. Mochten we ooit nog eens naar Universal gaan nemen we zeker een Universal hotel.

marisca
08-08-06, 17:55
Dat zijn mijn woorden ook.
Wij hebben 3 nachten in Hard rock gezeten en het was waanzinnig.
Je voelt je echt vip en je kunt onbeperkt in de fas pas rij gaan staan.
Zo gingen wij 3 keer achter elkaar in de mummy en onze zoon van net 7 is ook mee geweest.
Eindelijk zijn angst over wonnen.

Eten is ook zeer aan te raden in het restaurant de Kitchen in HRH.
Entertainment bij de pool iedere avond , en een lekker ijssalon.
mooie kamers en twee was bakken , heeeerlijk!!
Gr marisca 8)

ps: Mini bar van afblijven...errug expensive! :twisted: :twisted:
Vb: flesje water 8 dollar zonder tax. :evil:

FrankS
09-08-06, 10:40
Ik ben in het openingsjaar enkele dagen in het HRH geweest. Mooi hotel, lekker rustig toen. Alleen het zwembad is zo ondiep, dat het sterk opgewarmd wordt door de zon en waardoor het lijkt alsof je in bord erwtensoep stapt...

Wicked Florida
27-08-06, 06:58
Exprespassen tijdens onze bezoeken vorige week zouden echt weg gegooid geld geweest zijn. De meeste attracties hadden een wachttijd tussen de 0 en 10 minuten, uitzondering waren de Mummy en Spiderman met 20 minuten. Het is dus verstandig even de drukte te checken, en dan eventueel alsnog een express pas aan te schaffen. :)

pyca
27-08-06, 09:42
Wij zitten op het moment nog in Orlando, nu in Marriot Springhill Suites, maar hiervoor 3 nachten in Royal Pacific geslapen. Eén nadeel van dit hotel, je wil nooit meer anders :lol:

Wij vonden het echt super, ten eerste lekker luxe hotel, met een mooi zwembad, met het bootje naar de parken ideaal. Maar vooral de expresspassen waren het dubbel en dwars waard.

En Wicked Florida, ik weet niet precies wanneer jij er was, wij waren er ook afgelopen week, maar hebben rijen gezien van 90 (!) min.
En idd met zo'n expresspass krijg je steeds voorrang.

Wij gaan aankomende week nog wel een keer en dan zonder expresspass, dat zal dan wel tegen vallen. Alhoewel, ik heb ze nog in m'n bezit :wink:

Wij betaalden $159,00 (=incl prom.code) per nacht per kamer.

Conclusie: volgende keer gaan we weer hier naar toe.

Carin

http://diazmadrid.punt.nl

deh78
23-09-06, 00:32
Ik heb voor allebij de pretparken een Expresspas gekocht niet langer dan 10 min. hoeven wachten bij de atractie's. vond het wel vreemd wij lekker door lopen en aan de andere kant stonden mensen 1 uur te wachten,en dan gaan ze je nog aan gapen. Maar wel leuk

Dennis

Marjol
21-03-07, 17:36
Zo, ik schop dit even omhoog :D

Wij gaan dus in mei 2 dagen naar Universal. Voor beide dagen is zo'n express pass te koop voor $15 pp. Vorig jaar waren we in juli bij Universal in Hollywood, waar we een front of line pass hebben gekocht, die zéér de moeite waar was, ook al was die maar liefst $40 pp.

$15 vind ik dus absoluut niet veel voor het voordeel wat je eruit haalt, maar mijn vraag is of het wel nodig is in mei...?!
We gaan o.a. op moederdag, ik heb geen idee of dat effect heeft op de drukte in de parken. Ik heb twee reisverslagen gelezen van mensen die in mei zijn geweest en die hadden toch lange wachtrijen gezien van ongeveer een uur. In dat geval zou ik het al zeer de moeite waard vinden...

Heeft iemand hier ervaring met Universal in mei?? Hoe druk is het?

Sjelsa
14-06-07, 22:05
Wij hebben Orlando Flextickets besteld en bij de info staat dat de voordelen van de flextickets zijn:
Universal Express: voor Universal Studios en Universal's Islands of Adventure heeft u met deze passen gegarandeerd minimale wachttijden bij de attracties...zonder extra toeslag!

Dus ik verwacht dat ik die passen daar gratis krijg...wie heeft er ervaring mee of dat zo is?

Groetjes Sandra

Marjol
14-06-07, 22:10
Ik heb geen antwoord voor je, maar wil nog wel even toevoegen dat onze tickets echt weggegooid geld waren, de wachttijden waren zó kort dat we de tickets bijna niet gebruikt hebben. Maar ach, wat ik 60 euro op dat vakantiebudget? :)

deh78
14-06-07, 23:19
De Express kaarten zijn echt goed,ik heb er veel plezier aan beleeft voelde me afentoe wel raar als we die hele lange rijen paseerden.
Opde Express kaart word een handtekkening of een gaatje in gemaakt zodat je ook maar echt 1 keer de express lane kunt gebruiken.

Wij zijn 2 keer in de mummy geweest...mijn favoriet

We gaan in September naar Walt Disney in Anaheim California en een Fastpass is zeker wat wij aan schaffen dat is de prijs meer dan waard.

Dennis

pyca
15-06-07, 01:58
zodat je ook maar echt 1 keer de express lane kunt gebruiken.

maar verblijf je in een van de 3 universal hotels dan kun je ongelimiteerd in de fast lanes gaan staan, of liever gezegd: :grin:doorlopen

christophe
15-06-07, 17:16
wij zijn ook geweest in mei en waren toch blij dat we die express pass hadden hoor, hangt echt af van de drukte die dag.

lindaatje
12-02-08, 12:52
Wij gaan binnekort naar orlando en bezoeken dan ook universal studios's. We gaan 2 (of 3) dagen de studios bezoeken. Wij willen 1 dag de express pas bijkopen. Dit ivm drukte die er in juni al zal zijn.Dus in 1 dag de belangrijke attracties bekijken en de overige dagen de leukste attracties nog eens doen en rustig rond neuzen in de parken.
We twijfelen of we de express pas voor 1 park ( 1park/1dag) moeten nemen of voor 2 parken (2 parken/1 dag). Een andere optie zou kunnen zijn dat we 2 dagen zo'n pas kopen en dan voor iedere dag 1 park. Maar dan wordt het wel erg duur .

Mijn vraag is dan ook of het mogelijk is dat we met de express pas alle belangrijke attracties van beide parken op 1 dag kunnen zien? (Wateratracties vallen af want daar vinden we niks aan) Wellicht heeft iemand er al ervaring mee of kan ons adviseren.

Dr. Phlox
12-02-08, 14:34
Had al ergens gelezen dat je vrij snel aan de beurt bent. Echter elke attractie maar 1x per pas.

lindaatje
12-02-08, 17:47
Dat klopt dat weet ik en dat vinden we niet erg maar we weten niet of we van beide parken de atracties zouden kunnen zien in 1 dag.

Dr. Phlox
13-02-08, 10:59
Dat is moelijk in te schatten, maar waarom niet per dag een park en eerst de Express attracties en de rest lekker wandelen. Ben je ook geen tijd kwijt met hoppen.

lindaatje
13-02-08, 12:08
Zeker goede optie hoor maar dan wordt het ons wel wat duur maar dat overwegen we nu wel om te doen

belgske
14-06-09, 16:27
Als je nu voor 3 nachten, bv ma, di en wo, boekt in een Universal hotel, hoe lang kan je dan gebruik maken van je Keycard in de parken? Is dit 3 dagen, ma, di en wo, of geldt de dag van uitchecken, do., er ook bij ?

Groetjes,

miriam
24-06-09, 14:33
Heb een heel andere vraag....ik ben dit jaar naar disney parijs geweest, en heb toen gebruikt gemaakt van een doktersbriefje zodat ik nergens hoefde te wachten....kun je in universal studio's ook zo'n doktersbrief gebruiken of heb je een autipas nodig?

Njit
24-06-09, 14:54
Misschien kun je hier wat mee: http://www.universalorlando.com/hours-information/theme-park-services/ada-information.html (je specifieke vraag staat er helaas niet op)

slaapzustertje
31-01-10, 14:29
2 Jaar geleden zijn wij in Universal studios L.A. geweest. Hier hadden we "front of the line" passes gehaald, zodat we het park in 1 dag konden doen.Gezien de drukte toen in september was dit ook nodig.

Nu gaan wij in mei een rondreis door florida maken en doen 3 dagen Orlando aan. Ja ik weet het, het is erg kort, maar de baas geeft niet nog meer vakantie....

Op de website van universal studios Orlando kon ik deze "front of the line" kaarten niet vinden. Misschien weet hier iemand of deze kaarten bestaan? Of zou het op een donderdag en vrijdag eind mei niet nodig zijn? We trekken in ieder geval 2 dagen uit om de 2 parken te bezichtigen. Dus 1 park per dag of kunnen beide parken in 1 dag gezien worden?

Graag zou ik wat meer van jullie "florida experts" willen horen.
Alvast bedankt,

Helena

<<mod Michael66: Ik heb je vraag toegevoegd aan het hierover bestaande onderwerp.>>

JKG
31-01-10, 14:54
Is dat niet gewoon zo'n Universal Express ticket? 'You'll be able to skip the lines'.
Zie http://www.universalorlando.com/Tickets/tickets_2.aspx#page=Tickets_special-offers_UniversalExpress_expresspluspasses.html&expID=13-5805&contentID=13-1152&seq=1

belgske
31-01-10, 14:58
Hoi,

Die bestaat dus wel degelijk, genaamd 'Universal Express'. Prijzen verschillen naargelang de periode. Je kunt ze het best online bestellen.
Je mag met de UE telkens éénmaal per attractie gebruiken. Indien je logeert in een Universal hotel, mag je onbeperkt gebruik maken vd UE.

En druk ? Als Harry Potter open is, denk ik van wel..

Nu, hoe geraak je op hun site daarbij? Als je 'tickets' drukt, dan komt ook de 'Universal Express' in 't zicht.

Succes ermee.

Teleton
01-02-10, 19:48
Of zou het op een donderdag en vrijdag eind mei niet nodig zijn?

Da's wel een beetje een glazen bol vraag. Maar op het schema van Universal kan je zien dat de Express tickets op die dagen het laagst geprijsd zijn Persoonlijk zou ik ze pas aan de poort kopen, dan kan je (een beetje) inschatten of het druk is. Wij zijn er zelf in die periode al een aantal keer geweest en vinden de drukte allemaal meestal wel meevallen. Kwartiertje hier, tien minuutjes daar, half uurtje hooguit voor de hele populaire Simsons, bijvoorbeeld. Maar wij hebben dan ook geen haast......:-D

Verder overweeg je om de twee parken op één dag te doen. Ook hiervoor geldt dat het een persoonlijke afweging is. Wil je alleen in de rollercoasters, wil je ook de shows zien, heb je er behoefte aan om af en toe eens even te gaan zitten met een drankje/hapje/ijsje? Maar als je het dan toch doet, koop dan voor de zekerheid in ieder geval maar express tickets want dan heb je ze nodig.

Wittmann
24-02-10, 16:51
Weet er iemand of er in de week van 28 maart - 2 april iets speciaals (vakantie ofzo?) aan de gang is in orlando?
De Express tickets kosten dan 50$/pp wat best wel duur is. En laat dit nu net de periode zijn wanneer wij de beide Universals gaan bezoeken :?

Teleton
24-02-10, 17:21
En laat dit nu net de periode zijn wanneer wij de beide Universals gaan bezoeken :? Gezellig, want je zit nog midden in de Springbreak periode. Dan ben je er nooit alleen, ze komen met busladingen tegelijk..... Disney geeft hetzelfde beeld, kijk de komende dagen ook maar naar de Crowd Calender (http://www.touringplans.com/tp2/UG2_index.php?PageID=14). Het Crowd Levelcijfer is nu al opgelopen tot 7, dus het kan altijd nog drukker.

Wittmann
24-02-10, 19:18
Dinsdag en woensdag staan nog op 5, dit zouden de dagen zijn dat we ze willen doen.
Zouden jullie de express pass aanraden? Komt op 180 euro voor ons beiden, voor 2 parken.

Teleton
25-02-10, 09:53
Dinsdag en woensdag staan nog op 5, dit zouden de dagen zijn dat we ze willen doen.
Zouden jullie de express pass aanraden? Komt op 180 euro voor ons beiden, voor 2 parken.


Tsja, aanraden..... Sommigen zweren erbij, anderen (zoals wij zelf) kunnen er prima van buiten en staan blij in de rij een hoop geld te verdienen. Het is een erg persoonlijke beslissing. Ik zou zeggen; bekijk het ter plekke. De Expresspas kan je ook nog daar kopen. Tenzij ze echt met de benen buiten hangen want er worden er dagelijks een bepaald aantal uitgegeven. Bovendien trek je één volle dag per park uit, toch? Dat kan m.i. prima zonder Express, maar ja, je moet wel in de rij.

Enne...... Crowd Level 5 in Disney zegt zeker niet alles over het druktebeeld in Universal. Als de Expresstickets 50 dollar kosten, reken er dan maar op dat ze drukte verwachten. Op stillere dagen zakt de Expressticketprijs echt.

JanineB
25-02-10, 13:17
Ik vond het helemaal super die expressedpas! Wij hoefden nergens te wachten en dus we konden relaxed alle attracties zien! Ik ben blij dat we het gedaan hebben. Door de pas konden we allebei de parken in 1 dag doen.

belinda680
25-02-10, 13:48
Wij hadden de passen 2 jaar geleden ook gekocht in t hoogseizoen voor 3 man vond het een hoop geld omdat we de parken in 1 dag wilden doen s"morgens konden we bijna overal zo doorlopen dus hebben we hem eigenlijk álleen maar s'middags gebruikt en vonden we het eigenlijk zonde van t geld.

Flufjuh
25-02-10, 13:52
En daarnaast mag je maar 1x in een attractie met de pas. Wil je vaker, moet je gewoon in de (normale) rij.

rob gertsen
25-02-10, 14:22
Je kunt natuurlijk ook een paar dagen op een on-site hotel gaan zitten. Dan krijg je de Express pas er gratis bij8-[.

Roberto_
09-03-10, 00:06
Ik zit ook in de periode eind mei, waarop ze nu rust verwachten. Prijs is slechts 25 dollar.
Ik ben wel beetje bang voor drukte, vanwege Harry Potter die (misschien) die week opengaat. Het klinkt mij als een slimme deal, voor slechts ca. 20 euro extra weet ik zeker dat ik relaxed alles kan doen, en geen stress :)

We willen wel 2 dagen Universal doen, maar dan maar 1 dag met Express. Ik kom niet elk jaar in Orlando, dus wat let me zou ik denken?

Flufjuh
09-03-10, 22:39
Gelijk heb je, als je het geld kunt missen en lekker rustig aan wil doen is de pas zeker een optie. Heb je dat geld er niet voor over en vind je het geen probleem om langer in de rij te staan, hou je dat geld lekker in je zak natuurlijk. ;)

Wittmann
10-03-10, 08:53
Wij houden nog even de boot af en kijken ter plaatse hoe druk het effectief is.
Voor bvb de Simpsons Ride zou ik wel de wachtrij willen doen omdat er filmpjes e.d. worden afgespeeld die je anders waarschijnlijk moet missen met de express pass.

Niels82
10-03-10, 09:34
Ik zat te kijken op die site. Je kunt ze nu alleen bestellen op de acht drukke dagen, de minder drukke dagen kun je ze niet vooruit bestellen.
Kun je dan wel in het park kopen of zijn ze er op die dagen niet (bv 3-05-10).

Ik heb ook iets gelezen dat je de express upgrade ook nog in het park kunt kopen als je het vooraf niet hebt gedaan, klopt dat ook?

Teleton
10-03-10, 09:49
Je kunt ze nu alleen bestellen op de acht drukke dagen, de minder drukke dagen kun je ze niet vooruit bestellen.


Misschien nog eens goed kijken? De Express pass kan je gewoon bestellen hoor. Aan de poort kopen kan ook, tenzij het erg druk is, want het aantal tickets is gemaximeerd, anders kunnen ze de korte wachttijd niet garanderen. Persoonlijk zou ik op een dag waarop de tickets $ 19,99 of $ 25,99 kosten ter plekke bekijken of het nodig is.

http://img709.imageshack.us/img709/1962/universalexpress.jpg (http://img709.imageshack.us/i/universalexpress.jpg/)

http://img251.imageshack.us/img251/5978/universalexpress1dag.jpg (http://img251.imageshack.us/i/universalexpress1dag.jpg/)

Sunshine State
10-03-10, 10:08
Ik heb ze al aangeschaft voor Islands of adventure, hier kun lezen hoe ?
Express pass (http://rick-mandy-jasper-2010.blogspot.com/2010/01/islands-of-adventure-express-pass.html) op ons blog, als je op de link klikt, zie je hoe wij het boeken, in het blog kom je direct bij de Express pass. Wij doen alleen een snelle pas voor Islands of adventure, omdat onze zoon de achtbanen leuk vind, en mocht het druk zijn kunnen we ze toch allemaal doen.

Universal Studio's doen we zonder snelle pass en gaat prima .

Roberto_
10-03-10, 21:59
Hmm ik wist niet dat het ook voor 1 park kan. Dat lijkt me beter, 1 dag IOA met de Express pass.

Universal zelf is in mei gewoon goed te doen voor zover ik weet, maar IOA vertrouw ik voor geen meter met dat Harry Potter...

Sunshine State
11-03-10, 09:19
Hmm ik wist niet dat het ook voor 1 park kan. Dat lijkt me beter, 1 dag IOA met de Express pass.


Dat is het leuke van het forum.. samen weten we wat een brood kost.:grin:

an25
18-03-10, 23:09
Wij zitten ook aan een kaart voor 1 dag te denken, vooral straks als Harry Potter open is, bedankt voor deze link!

daisypeeters
31-03-10, 18:32
Kan ik die Universal express Pass op hun eigen internetsite kopen samen met mijn entreekaartje? Moet je de kaartjes dan al gelijk printen of ter plaatse nog ophalen? Wij willen waarschijnlijk alleen naar Island of Adventure, 1 dag.. Is dat het beste via hun eigen site te boeken?

Teleton
31-03-10, 18:53
Kan ik die Universal express Pass op hun eigen internetsite kopen samen met mijn entreekaartje? Moet je de kaartjes dan al gelijk printen of ter plaatse nog ophalen? Is dat het beste via hun eigen site te boeken? Om met Michael66 te spreken: Driewerf Ja!

De prijs van de Express pass is flexibel. Hoe drukker, hoe hoger de ticketprijs. Ga je op een dag dat de ticketprijs laag is? Dan zou ik ze pas ter plekke kopen. Valt de drukte tegen, dan neem je ze alsnog, anders is het mooi verdiend.......:-\"

Wittmann
01-04-10, 01:23
Wij hebben vandaag bij IOA de pass niet nodig gehad. Wa waren wel al om 8u55 in het park. De enige attractie die we in de namiddag nog wilden doen was Jurassic park: River. Daar was de wachttijd 75 minuten (een uurtje ervoor 45'). Waren we er meteen langsgeweest kon het zelfs nog in 30 minuten, maar we waren zo nat van Popeye & Bluto dat we het water ff voor bekeken hielden.

calimero
01-04-10, 23:56
kan je alle express pass atracties maar 1 keer per dag doen of kan je ook later terug komen om hem nogmaals te doen? Wij gaan 3 okt naar IOA en 14 okt beide parken 15 okt US zal het eigenlijk nodig zijn om dat zo'n pass te hebben vanwege de drukt.e Ik denk er zelf erg over na om hem aan teschaffen maar dan meer vanwege ernstige rug problemen waardoor ik niet kang kan lopen of in rijen staan. denk dat ik met deze pass wel kan genieten veel kan doen en niet meteen helemaal in de kreukels liggen na 1e dag in florida op 3 okt.

Teleton
02-04-10, 09:34
kan je alle express pass atracties maar 1 keer per dag doen of kan je ook later terug komen om hem nogmaals te doen? .

Met de Express Pass Plus (http://www.universalorlando.com/Tickets/special_offers/UniversalExpress/expresspluspasses.aspx#)mag je één maal vooraan in de rij gaan staan.
Valid for one (1) entry per participating attraction.

Je kunt ook een VIP Ticket (http://www.universalorlando.com/Tickets/special_offers/UniversalExpress/vip_ticket_details.aspx?ComponentId=14000&SourcePageId=10802#1) kopen. Hiermee mag je zo vaak als je wilt vooraan in de rij gaan staan.
The 1-Day Park to Park VIP Ticket allows you to bypass the regular lines an unlimited amount of times by providing Express Access to most attractions at both Universal Studios Florida AND Universal's Islands of Adventure theme parks on any one (1) calendar day.


Let op: Je kunt niet in alle gevallen direct doorlopen en plaats nemen. Je sluit vooraan in de rij aan zodat je zo snel mogelijk aan de beurt bent. Heb je de pech dat een show net begonnen is, dan sta je er nog even, maar je hebt wel de zekerheid dat je dan direct naar binnen kunt. Denk hierbij aan attracties waar grote groepen tegelijk naar binnen gaan zoals ET, Simpson Ride, Jaws en Shreck.

ruthytje
13-04-10, 15:19
je hebt ook express pass unlimited dat met dezelfde voordelen express pass maar onbeperkt. vip is duurder.

Niels82
13-04-10, 19:28
Welk park zou het handigst zijn om dit te doen?
En welk park kun je het beste als eerste bezoeken?
Wij proberen natuurlijk het drukste park eerst en voor de andere de expresspasses te nemen :)

calimero
13-04-10, 22:38
je hebt ook express pass unlimited dat met dezelfde voordelen express pass maar onbeperkt. vip is duurder.

IS deze alleen daar te koop of ook van te voren kan hem op de site niet vinden namelijk

Mister K
01-02-14, 23:56
We willen graag op twee dagen tijd Universal Studios & Islands of Adventure bezoeken en vroegen ons af of het de moeite loont om zo'n Express Pass (Unlimited) te kopen? En waar kan je dat eigenlijk online kopen?

Njit
02-02-14, 00:15
Je kunt deze online kopen, net als de tickets voor de parken: https://www.universalorlando.com/Theme-Park-Tickets/Universal-Express/Express-Passes.aspx . De prijs is afhankelijk van de drukte. Als je op de kalender kijkt die bij de tickets staat kun je inschatten of het op jullie geplande dag druk is. Op die site heb je de keuze uit de normale Express (elke attractie maar 1x) of Unlimited. Als je in een On-Site hotel verblijft krijg je de Express pass gratis.

Veel attracties hebben ook een Single Rider rij. Dit scheelt ook veel in wachttijd en vaak zit je alsnog bij elkaar (o.a Harry Potter). Zie hier: http://voices.yahoo.com/the-single-rider-secret-universal-studios-florida-12186619.html

Bosevents
02-02-14, 00:15
kun je kopen bij het park en dat is ook slim om het daar te doen. Het heeft nl alleen zin als het druk is :)

dwouters85
12-02-14, 11:41
Kan je van te voren je entrée kaartjes kopen, en op de dag dat je daar bent alsnog Express tickets kopen? Wij zullen er eind augustus op een doordeweekse dag naar toe gaan. Iemand ervaring met de drukte rond deze periode? Wij nemen 2 dagen voor beide parken en wij zitten in het Holiday Inn bij Universal. We hebben dus in principe alle tijd. Maar wij vinden bv 1,5 uur in de rij staan echt sonde van de tijd....iemand suggesties? Verder is het mij nog niet helemaal duidelijk of je persee die express tickets moet aanschaffen wil je de rijen overslaan, of dat je ook gebruik kan maken van de kaartjes zoals bij Disney de Fast pass kennen?!

Njit
12-02-14, 12:18
Ja dat kan. Je kan op deze site zien hoe druk men het schat in een bepaalde periode: https://www.universalorlando.com/Theme-Park-Tickets/Universal-Express/Express-Passes.aspx . De prijs van het ticket is namelijk afhankelijk van de drukte.

Universal heeft alleen een betaalde 'Fastpass'. Een andere optie is om de Single Riders rij te gebruiken. Zie http://voices.yahoo.com/the-single-rider-secret-universal-studios-florida-12186619.html?cat=25

Michael66
12-02-14, 14:20
De verkoop van de Express Pass aan de ingang is beperkt. Op = op!
Op drukke dagen kan het (ondanks de hoge prijs) wel eens uitverkocht zijn.