PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: jollyjuut



jollyjuut
22-09-13, 21:47
Ik ben Judith ( jollyjuut) en dit jaar gaan we ( mijn vriend en ik) voor het eerst naar Florida. We hebben al veel verschillende landen bezocht ( Tanzania, Z- Afrika, Indonesie, Thailand, Mexico etc.) en ook een paar jaar geleden West - Amerika, wat erg mooi was.
We willen in oktober een korte trip gaan doen ( 8n) in Florida. ( helaas, langer zit er niet in in deze periode)
We hebben een vlucht op Miami en vanaf Tampa terug. In ieder geval willen we naar Miami, Key West en Orlando en een plek aan de oostkust ( Siësta Key beach of Clearwater beach)
We twijfelen nog over de invulling van het 2e deel van de reis... ( Na Miami en Key West) De eerste 4 nachten zijn al geboekt.
Siësta Key beach wilden we liever niet overslaan, maar hier zouden we dan maar 1 nacht kunnen verblijven... wanneer we vanaf Miami naar Siësta K gaan, dan Orlando en Clearwter beach. ) In dat geval zijn we veel aan het rijden/ reizen, dus toch maar iets meer "rust" inbouwen...
Dus het wordt waarschijnlijk Miami ( na vlucht 1n) - Key West 1n - Miami 2n - Orlando 2n - via de brug/ fort de Soto Park nr. Clearwater beach 2n - airport Tampa ( of de extra nacht bij Miami of Orlando aanplakken ipv Clearw)
Maar ook een optie zou zijn Miami ( na vlucht1n) - Key West1n - Miami 2n- Siësta Key Beach 2n - via brug en Fort de Soto naar Orlando 2n - airport Tampa ( wel ' s ochtends voor de vlucht van 12.30 iets meer dan een uur rijden).
Dus wie advies heeft over bovenstaande...

Moolenschotjes
22-09-13, 23:03
Leuk vooruitzicht hebben jullie.
Houdt er wel rekening mee dat er de nodige rij uren benodigd zijn omdat jullie gekozen locatie wat verder uit elkaar liggen.
Google Maps is daarbij handig. Vanuit Miami naar Key West is a ruim 3 1/2 uur rijden. Miami - Orlando toch ook wel zo'n 4 uur.

Veel plezier met plannen.

jollyjuut
22-09-13, 23:40
Leuk vooruitzicht hebben jullie.
Houdt er wel rekening mee dat er de nodige rij uren benodigd zijn omdat jullie gekozen locatie wat verder uit elkaar liggen.
Google Maps is daarbij handig. Vanuit Miami naar Key West is a ruim 3 1/2 uur rijden. Miami - Orlando toch ook wel zo'n 4 uur.

Veel plezier met plannen.

Bedankt voor de tip, google maps gebruiken wij hier idd ook voor...
Miami - Key West zou voor ons waarschijnlijk 2.45 min zijn, wij overnachten na aankomst een half uur a 40 min. ten zuiden van Miami airport. Dat scheelt dan alweer... Terugweg wel een 3,5 uur... maar dit valt op zich nog mee... In Zuid - Afrika wel eens 5 a 6 uur van plek naar plek gereden ( maar dit was ook wel erg lang...)
Miami - Orlando volgens google maps 3 en half uur... maar meestal ben je dan idd wel langer onderweg ( zeker als je nog een keer ergens stopt... Fort Lauderdale misschien...)

Ritchie
28-09-13, 19:11
Een heel mooi voorruit zich. Lijkt me ook een keer mooi om in het zuiden te beginnen.