PDA

Bekijk Volledige Versie : korte florida trip oktober



jollyjuut
15-09-13, 22:24
Vanwege de KLM werelddeal weken een goedkope ticket kunnen bemachtigen naar Florida voor ong. 8 a 9 dagen.
Helaas kunnen we niet langer weg, maar een korte rondreis gaat wel lukken dan. Liever bleven we op bepaalde plekken wat langer, maar we zullen het moeten inpassen in de dagen die we hebben...
Wie heeft er tips n.a.v. onderstaande route? De eerste 4 nachten staan al wel vast:
dag 1 aankomst Miami airport rond 15.00 uur, auto huren - overnachting Miami ( in de buurt vd Everglades, op weg richting Key West) - te laat om dan al naar key west te rijden, voor je de auto en de koffers hebt ben je alweer een tijd verder
dag 2 Miami - Key West
dag 3 Key West -Miami South Beach * is bewust op zaterdag gepland ivm dj waar we graag naartoe willen
dag 4 Miami South Beach
dag 5 Miami South Beach - Siësta Key beach ( westkust) ( iemand nog tips voor stop -plekken of mooie uitzichten? - zaten te denken om de kustweg te rijden ipv de andere weg. Duurt wel wat langer, dus vraag me af of dat de moeite waard is ( jaren geleden de kustweg San - Francisco - LA gereden wat erg de moeite was)
dag 6 Siësta Key beach middag vertrekken richting Orlando
dag 7 Orlando ( Welk park is het meest aan te raden? In LA ook naar Universal studio' s geweest - is dit vergelijkbaar met hier of toch weer heel anders?- de waterparken hier ook de moeite waard?)
dag 8 Orlando - Clearwater beach ( leek ons een mooi strand, ook vrij dichtbij de luchthaven, ' s middags nog even genieten van het strand daar)
dag 9 ochtend naar Tampa airport - auto inleveren - vlucht terug naar NL

Of is Siësta Key beach zo mooi dat je er wel 2 nachten kunt zitten ( en Clearwater overslaan - of is Clearwater juist een mooie combi van prachtig strand en gezelligheid ' s avonds)? Dan zouden we vanaf Orlando terug moeten rijden naar de luchthaven Tampa ( is wel ong. 1,5 uur dus zouden we erg vroeg weg moeten gaan).
Is er ' s avonds in de buurt van Key beach nog iets te doen/ iig restaurantjes etc. of moeten we dan naar Sarasota of een andere plek? We hebben een auto...

* Hoe zijn de prijzen voor het parkeren in Miami South beach? Of beter daarbuiten laten staan en van daaruit met de metro?

* Heeft iemand ervaring met het zwemmen met paarden in Bradenton? Dit schijnt daar te kunnen, maar is wel prijzig. Kan iemand hier iets over vertellen?

Tips zijn welkom...

cindy74
15-09-13, 22:37
De rit van miami naar siesta key duurt 4 uur . Waarom niet van miami naar orlando rijden en de laaste dagen naar clearwater beach en vanhieruit naar de luchthaven . Zo heb je wat meer ademruimte voor orlando en ik zie niet veel verschil tussen het strand bij clearwater of siesta key . Bij de stranden van clearwater kan je met de auto fort de soto gaan bezoeken wat ook mooi is . En we zijn vrig jaar een ritje met paard gaan maken in de buurt van tampa misschien ook een optie . Parkeren in miami is duur maar juist hoeveel je betaald weet ik niet ik dacht 18 $ per dag .

jollyjuut
16-09-13, 01:26
De rit van miami naar siesta key duurt 4 uur . Waarom niet van miami naar orlando rijden en de laaste dagen naar clearwater beach en vanhieruit naar de luchthaven . Zo heb je wat meer ademruimte voor orlando en ik zie niet veel verschil tussen het strand bij clearwater of siesta key . Bij de stranden van clearwater kan je met de auto fort de soto gaan bezoeken wat ook mooi is . En we zijn vrig jaar een ritje met paard gaan maken in de buurt van tampa misschien ook een optie . Parkeren in miami is duur maar juist hoeveel je betaald weet ik niet ik dacht 18 $ per dag .

Ja, dat zou i.d.d. ook een optie zijn... Maar de kustroute aan de westkust is dus op zich niet de moeite om te rijden? We zouden hier niet veel aan missen? Dat was ook mede de reden dat we langs deze kant willen gaan...
En volgens internet/ reviews zou Siësta Key beach het mooiste en witste strand zijn....ziet er ook wel erg mooi uit op de foto' s ( Tropical beach resorts).

Wanneer we van Miami naar Orlando zouden rijden, zijn er daartussen nog mooie plekken om te stoppen/ iets te bekijken?

Was deze rit te paard ook langs het strand?

cindy74
16-09-13, 20:10
Nope de weg van fort myers naar tampa is boring ....niet iet wat je moet zien ..... . Als je vanuit orlando naar fort de soto rijd zie je alles wat mooi is en meer. Persoonlijk zou ik van miami naar orlando zo snel mogenlijk doen om zo meer tijd door te brengen in orlando . Paardrijden was niet op het strand neen wel in een natuurpark .

jollyjuut
16-09-13, 22:07
Ok, bedankt....Naples naar Fort Myers dan ook niet bijzonder, neem ik aan... ?
Je bedoelt dan rijden vanaf Orlando via Tampa en st Petersburg? Of via de zuidkant via de kant van Bradenton?
En tips voor een hotel daar? Ik kon in Fort De Soto zelf geen hotels of bed and breakfast ( of bv via airbnb) vinden, waar is dan de beste locatie voor een accommodatie?
Dit brengt idd wel wat meer rust, b.v. na Miami 2 nachten Orlando en dan 2 nachten vlakbij Fort De Soto. Voordeel is wel dat tropical beach resorts direct op het brede spierwitte strand ligt...

Anderen hier nog ervaringen mee? ( Op beide stranden - Siësta Key en Fort De Soto/ omg geweest?)

cindy74
17-09-13, 06:29
Wij hebben het mariott hotel gehad op sand key ...dat was erg goed .

jollyjuut
17-09-13, 08:09
Wij hebben het mariott hotel gehad op sand key ...dat was erg goed .

Ja, die ziet er mooi uit... maar is vol in die periode ( en ook erg duur...)
Zal nog eens verder kijken...

Hans van Demen
17-09-13, 19:43
Duurt wel wat langer, dus vraag me af of dat de moeite waard is ( jaren geleden de kustweg San - Francisco - LA gereden wat erg de moeite was)




Florida is totaal niet te vergelijken met de Westcoast, SF en La met name Arizona-Utah etc zijn nog authentiek en echt amerikaans wat je kent van bv TV. Florida is vooral hoek Miami - Orlando-Key's 1 grote vlakke toeristische aktraktie.

Wij gaan in de winter naar Florida voor het lekkere weer en de prijs, Florida is goedkoper als bv de canarische eilanden etc. Wil je echt Amerika beleven moet je naar de westcoast of midden Amerika. Dat is tenminste onze mening, Florida is een echt vakantieparadijs met zeker mooie parken etc.