PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Nicolea: Florida, augustus 2014



nicolea
15-09-13, 11:19
Voorlopig is dit ons schema, maar het zou zomaar 1 week Orlando en 1 week Cape Coral kunnen worden.....ik wacht op positieve, en negatieve feedback!

8 augustus 4 nachten Orlando e.o.
12 augustus 7 nachten Cape Coral
19 augustus 3 nachten Florida Key´s

We reizen met 3 pubers 15-17-19....willen dus vooral rust, geen hele dagen in de auto, en natuurlijk wifi op de bestemming
Pa en Ma zijn 20 jaar geleden in Florida geweest, met camper, vooral stateparks gedaan, geweldig, en wij vonden de Key´s zo relaxed. Vandaar dat we dat toch aan het eind van de rit nog even mee willen pikken. We zijn geen pretparkgangers, (vooral vanwege paps, en de drukte/wachttijden), dus willen graag vanuit Orlando Daytona, Cape Canaveral en eventueel Crystal Springs/Hommossasa voor de manatees. Misschien, heel misschien kan ik de heer des huizes overhalen ....en plannen we voor de pubers 1 park in......wat zouden jullie doen? Disney in Parijs hebben we al tig x gedaan.....uiteraard met 4....Neig zelf naar Seaworld! Heb ook hier op het forum al zoveel leuke uitstappen gezien vanuit Orlando, dat ik ook wel overweeg de Key's een volgende keer te doen....maar ja....We vliegen terug vanuit Miami, dus de airboat Everglades zouden we desnoods ook op de terugreisdag kunnen doen (21.30 vliegen met Arkefly). Of gewoon wanneer we in Cape Coral zitten. Ik ben me ervan bewust dat we toch niet alles kunnen doen in twee weken, willen de kids graag kennis laten maken met de States, en een "verre" reis ervaring! Dussuh.....kom maar op met do's en don'ts.....bedankt vast! Nicole

r.teeuwsen
15-09-13, 12:20
Het is dat ik nu net weg moet om naar een paardenwedstrijd te gaan met mijn dochter, maar ik kom zeker op je vraag terug! Weet heel leuke dingen om te doen, leuk schema! Maar ff te kort in Orlando is mijn (persoonlijke) mening :-)
Want het is vanuit Orlando/Kissimmee goed te doen om naar Daytona Beach te gaan evenals Cape Canaveral. Ook is Cristal River te doen.... en het is veel lekkerder om niet een reizend circus te worden....
Gewoon 's avonds in een vertrouwde omgeving lekker een pool inspringen en je (vertrouwde) bedje op te zoeken, dromend van de afgelopen dag!

Grtz! Remco

cindy74
15-09-13, 13:20
Met pubers geen seaworld maar universal studios doen .......island of adventures zou ik nemen .
4 nachten in orlando is naar mijn mening ook te weinig . Je kan gerust vanuit orlando naar crystal river rijden om met manatees te zwemmen al gaan die in augustus moeilijk te vinden zijn . Je kan ook naar kelly park ongeveer een dik uur rijden Dit is ook een national park . Wij hebben in sint cloud een airboat tour gedaan en die was net zo leuk als in de everglades en dit is een klein uurtje rijden vanuit orlando . We zijn gaan segwayen in tampa en dit os ook een uurtje rijden vanuit orlando . Cape coral is vooral om de stranden . En bedenk wel dat deze disney geen disneyland parijs is . Wij hebben in april enkel animal kingdom gedaan en daarbij de wateroptie genomen hiermee kan je dus 1 disneypark doen en tweemaal een disneywaterpark .

Moolenschotjes
15-09-13, 19:07
Persoonlijk zou ik wat langer blijven in Orlando en daar een leuke vakantie villa boeken. Vanuit daar kan je vele leuke dingen doen (incl. Cape C.)
De golf van Mexico is prachtig, maar 1 hele week is misschien wat lang (kan uiteraard heel goed). Ook leuk misschien is om de golf van Mexico via
verschillende plaatsen te ontdekken (2 a 3 dagen evt. Fort Myersbeach/Clearwater Beach / Tampa/ Naples) en daarna door via de Everglades naar Florida Keys.

Afgelopen zomer zijn wij ook geweeest en hebben het super gehad.
Zo goed dat we voor komend jaar ook weer plannen hebben om terug te gaan.

Veel plezier met plannen...

nicolea
17-09-13, 10:43
Toch maar besloten tot 1 week orlando en 1 week cape coral! Voor de kids is strand toch strand....bewaren we de Keys voor een eventuele volgende keer. Wat we zeker doen vanuit Orlando: St. Augustine en Daytona (kan dat op1 dag?), Cape Canaveral, Kelly Park, en Crystal River (lees veel goede berichten over de tour die om 06.15 aanvangt....tsjee...vroeg vertrekken!) De zaterdagavond auto's in Old kissimee lijken me ook geweldig voor de jongens! Tampa&Segway zou kunnen op weg van Orlando naar Cape Coral....of is Fort de Soto beter voor een tussenstop? Allebei lijkt ons te druk. Over de wisselende berichten Cape Coral maak ik me niet zo druk...omdat we de hele eerste week, voor ons doen, erg vol plannen, is relaxen ook wel fijn. Een beetje met een bootje varen...word wel wat zenuwachtig van de buien aan het eind van de dag in augustus, en hoe snel je dan van het water af kan zijn. Wij zeilen echt al zo'n twintig jaar, maar ben nog steeds geen held. Iemand idee van de golfslag en snel ziek worden? Vanuit Cape Coral kunnen we nog Sanibel, Captiva (ook met boot) en Fort Myers (Edison&Ford) doen. Op de terugweg doen we dan ophet gemakje de Eveglades. Ik heb ergens gelezen dat er in Cape Coral ook restaurants zijn waar je met de boot aan kan leggen, lijkt me tof!

Esther2013
17-09-13, 16:44
Wanneer halen jullie adem in Orlando? :confused:
Lijkt me rijkelijk veel en nog steeds behoorlijke afstanden vanaf Orlando.
Heb je de afstanden gecheckt in Google Maps?
Op deze manier kun je niets in Orlando zelf doen.
Ik snap dat jullie zo veel als mogelijk willen doen, maar misschien moet je gewoon nog een keer gaan....;)

nicolea
17-09-13, 17:57
Esther.....ik denk inderdaad dat we Orlando als uitvalsbasis gebruiken.....we zijn niet zo van de "pret"parken....en ik denk dat we met 1 dag weg...1 dag "thuis"..nog best een rustige week kunnen hebben....Wat zou jij dan doen gedurende de week in Orlando (parken buiten beschouwing gelaten?) Gr. Nicole

Esther2013
17-09-13, 18:32
Laat ik voorop stellen dat mijn kids een stuk jonger zijn, maar ik kan me zo voorstellen dat pubers wel blij worden van een dagje Universal in Orlando...
Als je een villa huurt met zwembad (helemaal geweldig!) dan is het juist heerlijk als je daar ook een paar uurtjes bent en in Orlando kun je van 's ochtends tot 's avonds laat heerlijk shoppen, eten, minigolven, shoppen, karten, zwemmen in een waterpark en had ik al gezegd dat je daar ook heerlijk kunt shoppen....:D
Daytona en St. Augustine is denk ik wel op 1 dag te combineren maar zeker 2 uur heen en 2 uur terug.
Wij vonden zelf Kennedy Space Center helemaal leuk (ruim 1 uur rijden), maar ik weet niet of jullie daarvan houden...
Crystal Rivers is ook 2 uur rijden, dus vergis je niet in de afstanden, mede temeer als je ook nog wat in Orlando zelf wilt doen. Kelly park moet ook leuk zijn, maar wij zijn daar zelf niet geweest.
Wij waren afgelopen zomer 3 wkn in Florida, waarvan 10 dgn in Orlando en ik had ook de neiging om het helemaal vol te plannen, maar je kunt toch niet alles zien, dus gaan we gewoon nog een keer....;)

nicolea
17-09-13, 19:42
Je hebt wel gelijk hoor Esther.....waarschijnlijk willen we teveel...Kennedy Space center staat eigenlijk ook nog op het lijstje..we zullen moeten skippen. Pubers zijn sowieso ook moeilijk op gang te krijgen 's ochtends ;-) Dank voor je tips!

nicolea
07-04-14, 16:35
We zijn bijna rond...toch nog een druk programma.
8 augustus aankomst rond 14.40 op Sanford ----> naar de villa
9 augustus relaxen, wat boodschapjes en 's avonds naar OldTown Kissimee (als we echt heel veel zin hebben rondje Celebration)
10 augustus Kennedy Space Center
11 augustus Kelly Park (Of Silver Springs kano-en)
12 augustus Seaworld (of Universal, maar de megadrukte ivm Diagon Alley staat me enorm tegen....)
13 augustus St. Augustine (de tramtour)
14 augustus Daytona Beach
15 augustus van Kissimee naarCape Coral, met een stop St. Johns Pass....of.....Bush Gardens on the way (keuzes Keuzes)
16 augustus Cape Coral------> Sanibel fietsen in Ding Darling
17 augustus Deckboat uitproberen en relaxen in de villa
18 augustus Deckboat voor de kust Fort Myers/Pine Island/Picknick Island
19 augustus Deckboat Lovers Key relaxen....
20 augustus varen/zonnen/zwemmen
21 augustus Deckboat inleveren/Naples en shoppen
22 augustus Via de everglades (airboat) naar Miami en terug naar huis

.......en volgend jaar gewoon weer ;-)

Esther2013
07-04-14, 19:27
Geweldig met zo'n boot een paar dagen rondvaren. Ben heel benieuwd hoe dat bevalt!

nicolea
09-07-14, 20:46
Nog 30 dagen!!! En een kleine update op het blog voor de liefhebbers:o

http://ammerlaantjes.blogspot.nl/

nicolea
22-07-14, 13:01
Nog 2 weken en drie dagen......gelukkig lekker veel te lezen iedere ochtend! Een update:

http://ammerlaantjes.blogspot.com/

nicolea
09-08-14, 19:07
En we zijn gearriveerd...ga echt proberen met regelmaat te bloggen ;-)
http://ammerlaantjes.blogspot.nl/

Esther2013
09-08-14, 20:49
Veel plezier Nicole, ik ga lekker meelezen, we zijn onderweg terug nu...l

nicolea
12-08-14, 04:52
http://ammerlaantjes.blogspot.com/

En we zijn weer een paar dagen verder!