PDA

Bekijk Volledige Versie : 3 dagen orlando (of ergens anders in Florida)



Stephanie
15-09-13, 05:33
Hoi,

Ik zal waarschijnlijk in november 3 dagen in Orlando zijn, dus vliegen 's ochtends op dag 1 en 's avonds op dag 3.
(We komen uit Atlanta dus aan vliegen zijn we niet zoveel tijd kwijt.)
Heeft iemand tips voor ons wat we zouden kunnen doen?
Seaworld, Universal, Kennedy Space Center en EPCOT heb ik eerder al een keer gedaan.
We zouden heel graag naar Disney gaan. Zou het haalbaar zijn op dag 3 naar Disney te gaan en daarna 's avonds naar de luchthaven te gaan?
Zelfde vraag voor dag 1: heeft het zin nog naar Disney te gaan op dag 1, als je die dag pas aankomt (lijkt me dat je dan een volledig dagticket moet betalen?)
Indien niet, heeft iemand tips voor iets wat we zouden kunnen doen op dag 1 dat geen "dagvullend programma" is waarvoor je ook geen ticket voor een hele dag moet kopen?
Een andere optie is dat we ergens anders in Florida naartoe gaan, laat tips maar komen!

SpaceAce
15-09-13, 09:31
Ligt er een beetje aan hoe laat je precies vliegt (en aankomt) op dag 1. Bedoel, de dag is lang... Als je om 06.00 uur 's ochtends vliegt heb je wellicht nog wel wat mogelijkheden. Maar als je pas om 14.00 uur vliegt, wordt het wat krapjes denk ik. Hetzelfde geldt voor dag 3. De avond begint bij mij om 18.00 uur, maar als je pas rond 22.00 uur vliegt...

:)

cindy74
15-09-13, 13:05
Animal kingdom is makkelijk te doen als je s morgens hier kunt zijn en savonds vliegen is dit te doen maar denk er wel aan dat je een aantal uren voor je vlucht vertrekt op de luchthaven moet zijn . Makkelijk zou zijn dat je in een disneyhotel zou verblijven . De magical express brengt je zo naar je disneyhotel en op de dag van vertrek naar de luchthaven en vanhieruit kan je met de disneybus naar de parken zo spaar je een huurwagen uit .

Stephanie
17-09-13, 20:49
Bedankt allemaal voor de antwoorden.
De tip van een Disney hotel is wel een goede, ik wist niet dat zij ook luchthavenvervoer hadden. Ik dacht dus dat we sowieso een auto moesten huren.
We zullen uiteraard op dag 1 zo vroeg mogelijk vliegen en op dag 3 zo laat mogelijk.
Inderdaad, meh1965, natuurlijk is het beter als ik aangeef wat ik leuk vind.
Pretparken vind ik in elk geval heel leuk, ook alles met dieren te maken heeft en in het bijzonder zeedieren (was er bvb niet een soort manatee refuge?)
Stranden en zwemmen vind ik ook leuk, maar we gaan natuurlijk onze schaarse tijd niet verdoen aan strandliggen of in een zwembad zwemmen, behalve dan als er ergens een extra mooi strand zou zijn ofzo, of eventueel een van de waterparken zou mij ook wel interesseren. Welk weer kunnen we eigenlijk verwachten? Zou het in november nog warm genoeg zijn daarvoor?

Alle tips zijn nog steeds heel welkom!

Ohja ik ben er nog vergeten aan toevoegen, volgende dingen heb ik een vorige keer al gedaan:

- EPCOT (maar niet de andere disney parken)
- Kennedy Space Center
- Seaworld
- Universal Studios
- Islands of Adventure
- Everglades
- Florida Keys

Njit
17-09-13, 20:55
Pretparken vind ik in elk geval heel leuk, ook alles met dieren te maken heeft en in het bijzonder zeedieren (was er bvb niet een soort manatee refuge?)

Animal Kingdom dus. Of Busch Gardens (in Tampa). Manatees vind je in Crystal River: http://www.fws.gov/crystalriver/

Stephanie
17-09-13, 21:18
Animal Kingdom dus. Of Busch Gardens (in Tampa). Manatees vind je in Crystal River: http://www.fws.gov/crystalriver/

Busch Gardens had ik zeker al overwogen. En de manatees ook.
Voor beide een beetje dezelfde vragen:

- Is het doenbaar qua reisafstand?
- Is het beter dan Animal Kingdom, en in die mate beter dat het de extra afstand waar is?

Leuk dat je hier nog steeds bent trouwens Njit, volgens mij was jij hier ook al toen we onze vorige Floridareis in 2005 aan het plannen waren!

Njit
17-09-13, 21:30
Orlando - Busch Gardens: ca 1h25 (http://goo.gl/maps/XX6kw)
Orlando - Crystal River: ca 1h29 (http://goo.gl/maps/EuGLp)

En beter is maar net wat je zoekt in een park. Animal Kingdom is een relatief klein park. Maar heeft wel een aantal leuke attracties, shows en is mooi aangekleed.
Busch Gardens is een mooie combinatie van een dierentuin en een pretpark. Heeft ook mooie shows. En lekker veel achtbanen :)
Crystal River ben ik zelf nog nooit geweest. Wellicht even wat filmpjes kijken? http://www.floridaforum.nl/showthread.php?14987-Video-Zwemmen-met-manatees

En ik ben hier idd al een tijdje. Inmiddels al vele trips in de rest van de USA gemaakt maar Florida blijft toch een geliefd onderwerp ;)

Mushu
19-09-13, 04:35
Je zou kunnen kijken wat de prijs van een meerdere dagen ticket van Disney is. Vaak zijn die gunstiger geprijst dan een 1 dagticket. Animal kingdom is het grootste park van Disney! Het lijkt alleen veel kleiner dan de rest maar dat is Disney Magic.... En er is natuurlijk veel ruimte achter de schermen nodig voor de dieren. Het is mijn lievelingspark en het lukt mij niet om het in 1 dag te doen. Misschien heeft dat met elkaar te maken? Maar buiten de attracties heb je ook de trails die je kunt lopen en waar je allerlei dieren ziet. En als je echt ook de dieren wilt bekijken, gaat daar wat meer tijd in zitten. De tip van Cindy om in een Disney hotel te verblijven, ben ik mee eens. De Magical express vanaf MCO werkt prima en het scheelt je een hoop gedoe voor een paar daagjes. Je kan je dan op Disney concentreren en afhankelijk van je vliegtijden voor een 1, 2 of 3 dagen kaart kiezen en gebruik maken van Disney vervoer. Zoals je misschien nog weet hebben ze in Epcot ook 2 manatees. Wel in gevangenschap natuurlijk. Wij waren er dit keer precies op manatee day. Er waren daardoor wat extra dingen mbt de manatees georganiseerd.
De waterparken zijn wel te doen in november maar op een slechte dag kan het voor zo'n park ook best wat koud zijn. Ik zou het risico in die paar dagen niet nemen.

Njit
19-09-13, 11:09
Animal kingdom is het grootste park van Disney! Het lijkt alleen veel kleiner dan de rest maar dat is Disney Magic.... En er is natuurlijk veel ruimte achter de schermen nodig voor de dieren. Het is mijn lievelingspark en het lukt mij niet om het in 1 dag te doen. Misschien heeft dat met elkaar te maken?

ik weet ook wel dat het OPPERVLAK van Animal Kingdom erg groot is. Maar het park gaat niet voor niets al om 1700 dicht (wat ook wel te maken heeft met de dieren in het park). Andere parken zijn tot 20.00 of 22.00 open. Ze hebben ook geen eindshow. Maar klopt wel wat je zegt hoor: als je alle beesten en trails wilt doen dan heb je aan 1 dag niet genoeg.

Mushu
19-09-13, 15:17
Let wel op dat in november de andere parken vaak tussen 19u en 21u sluiten. Vaak wel met show. Als je in AK een half uur voor sluitingtijd gaat eten dan loop je na het eten door een officieel gesloten park. Best leuk al zijn veel winkeltjes open tot de latste gast vertrokken is. Een ontbijt boeken in MK voor openingtijd vind ik ook altijd leuk om te doen. Foto's van een leeg mainstreet! En je maakt zo effectief gebruik van de volledige openingstijden.

kyra77
21-11-13, 12:07
goede tip thanks