PDA

Bekijk Volledige Versie : Wachttijden customs: Miami, Orlando, Fort Lauderdale, ...



satpet
09-09-13, 15:27
Ik zou graag hier een enquête houden over de wachttijden bij de douane en vergelijken met de officiële cijfers van CBP Airport Wait Times (http://apps.cbp.gov/awt/index.asp) .
Er wordt heel veel geklaagd over deze wachttijden (vooral in Miami).
Hier zouden we dan kunnen bijhouden hoeveel tijd we nodig hebben om de US binnen te geraken:

datum: dd/mm/yyyy
Luchthaven:
Terminal (indien van toepassing):
Aankomst vlucht: uu:mm
Voorbij customs: uu:mm
Officiële wachttijd volgens CBP: mm

corrus
09-09-13, 16:11
Dit gaat dus niet werken, Er is geen officiële wachttijd: Want is voor ieder jaar, iedere maand, iedere dag, ieder uur, zelfs iedere vlucht en ook nog het aantal passagiers op een vlucht, dan heb je ook nog onderscheid tussen mensen die Amerikaans staatsburger zijn en reizigers met kleine kinderen, het aantal mensen in een party...

Op deze manier wordt men op een verkeerd been gezet. m.a.w. dit werkt dus écht niet!

knaapje
09-09-13, 16:21
....en waar wordt er dan zoveel over geklaagd ??
/Ik heb er hier op het forum en ook op andere nou niet echt vaak over gelezen.

Bovendien, de officiele cijfers (ik neem aan dat TS dan cijfers van deze site bedoelt: http://apps.cbp.gov/awt/index.asp) geven erg veel ruimte in tijd aan en zijn pas dagen later beschikbaar.

Teleton
09-09-13, 16:30
Ik zou graag hier een enquête houden over de wachttijden bij de douane en vergelijken met de officiële cijfers van CBP Airport Wait Times (http://apps.cbp.gov/awt/index.asp) .

Is dat nu niet een heel klein beetje appels met peren vergelijken? Je kunt toch de resultaten van enkele tientallen toeristen niet vergelijken met de gegevens van miljoenen mensen? En om aan de uitkomsten van zo'n onderzoekje enige waarde toe te kennen, lijkt mij ook al onmogelijk. Maar gelukkig heb ik meer verstand van verzekeringen dan van statistieken.

Verder lijkt het mij dat het met het klagen over de wachttijden wel meevalt als ik op de forumberichten af mag gaan. Zowel bij Immigrations als bij de douane..... :cool:. Ik lees in de reisverslagen steeds vaker dat men meldt dat ze tot hun verbazing in een vloek en een zucht het land binnen waren. Maar dat kan ook aan mijn optimistische kijk op het vakantieleven liggen.

Van mij mag je natuurlijk onderzoeken wat je wil. Persoonlijk ben ik inmiddels al weer lang vergeten hoe laat ik hier vorige week precies ben aangekomen, laat staan hoe lang ik bij de diverse hindernissen heb moeten wachten. En hoe zich dat tot de statistische gegevens verhoudt, kan mij ook al helemaal niet bommen. Ik heb het namelijk te druk met relaxen......

johnvbingrid
09-09-13, 17:54
Ben net terug uit Florida. Vlogen heen via Atlanta. Wel heel erg groot vliegveld.

Door de grote drukte en de strengere veilheidsmaatregelen misten we de aansluiting naar Miami. Hadden aan anderhalf uur dus niet genoeg om over te stappen.
Konden latere vlucht krijgen (3 uur later). Maar na ons nog tientallen die dat geluk niet hadden en moesten overnachten want het vliegtuig zat vol!!

TIP: zodra je bemerkt dat je te laat bent , ren je naar de servicebalie van de maatschappij en meldt je dat je het vliegtuig heb gemist. Hoe eerder, hoe groter de kans dat je een plekje kan bemachtigen.
;)