PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Familie Kamp: Fort Lauderdale oktober 2013



Familie Kamp
08-09-13, 09:18
Heb de afgelopen tijd al heel wat op het forum gelezen, erg leuk en handig!

Wij, familie 2 ouders, kinderen 14 en 8 jaar gaan in oktober naar Florida en hebben er ontzettend veel zin in! We willen veel doen en zien vandaar onderstaand schema. Maar ben wel benieuwd wat jullie van de tijdsplanning vinden.
Legoland staat al vast, lange dag maar grote wens van het 8 jarige jongetje. Ook een motel op Marathon is, dankzij dit forum, al geboekt.

Dag 1 vlucht Miami auto Ford Lauderdale
Dag 2 Miami
fietstour 10.30 (2.30) Viator $ 115,-
lopen/hop on hop off bus
Dag 3 Legoland 9.30/6.00 10.00/5.00
Dag 4 Ford Lauderdale
ducktour 11.00 , 1.00, 3.00 90 min. $ 110,-
Sawgrass Mills 10.00/9.30
Dag 5 Keys
Florida Keys Wild Bird Center Tavernier of
Robbie's Marina Isla Morada als korte stop en
Dolphin Research Center Grassy Key
overnachting Marathon
Sombrero Beach Marathon ? Als tijd.
Dag 6 Key West fietsen huren of lopend, Mallory Square, Duval Street , Hemingway House
Bahia Honda State Park Beach Big Pine Key of
(National Deer Refuge , Big Pine Key)
diner Morada Bay Café
Dag 7 Everglades
Dag 8 ...... auto Miami vlucht Amsterdam
Dag 9 Thuis

We zijn dus van plan om 's-ochtends naar Key West te gaan, missen dan de zonsondergang maar er is Fantasy Fest en dat lijkt ons te druk ook qua overnachting.
ik maak me een beetje zorgen of we voor dag 2 Miami na lange reis niet te moe zijn. Maar door tijdsverschil ben je mogelijk vroeg wakker en ik denk dat we dan graag iets willen doen en niet luieren.
Verder vraag ik me (als echte Hollander) af of ik fiets- Duck- en Evergladestour hier al zal boeken of vinden we overal coupons en is het dus voordeliger om het daar te kopen?
Heeft er iemand verder nog tips over coupons/kortingen bijvoorbeeld ook voor Sawgrass Mills?
ben benieuwd naar reacties, alvast bedankt!

toornent
09-09-13, 17:29
Hoi,

Allereerst welkom op het forum. Dan over je vragen. Wij wachten meestal met tourtjes en outlets tot we in de hotels geweest zijn. Daar en bij de lokale supermarkten zijn altijd vele goede coupons te vinden. Voor je eerste vraag gaat het denk ik ook om je aankomsttijd in Miami. Als je vroeg in de middag aankomt valt het bij ons altijd mee met de slaapproblemen.

Misschien nog drie leuke tips voor in Miami:

- Miami Zoo
- Venetian Pool
- Glasbodemboot. Deze zijn zowel op the Keys als in Miami te boeken.

Veel plezier verder.

Moolenschotjes
09-09-13, 18:08
Leuk vooruitzicht hebben jullie.

Voor kortingen bij Sawgrass Mills kan je vaak online schrijven bij je favoriete winkelketen. Zij sturen dan regelmatig een aanbieding per email. Daarnaast zijn er diverse outlet winkels waar de prijzen aanzienlijk lager zijn vanwege opruiming.

Houdt er rekening mee dat de weg langs de vele Keys een lange weg is en dat je gemddeld zo'n drie en half uur nodig hebt om vanuit Key West in Miami te geraken. Google maps is hierbij een prima tool om je gemiddelde reis tijd te berekenen. Er zijn ook veel wegwerkzaamheden in Key West op dit moment.

Familie Kamp
10-09-13, 09:00
@ Toornent Dank voor je reactie. Helaas komen we pas in de avond aan, midden in de nacht onze tijd dus maar goed we zien wel hoe dat loopt. Ga dan inderdaad wachten met kopen van tickets en daar even goed rondkijken. Je tips lijken me ook leuk, het wordt moeilijk kiezen uit zoveel leuks!

Familie Kamp
10-09-13, 09:04
@ Moolenschotjes, dank voor je reactie. Goede tip inschrijven bij winkelketens,doe ik gewoonlijk zelden maar ga ik nu dan een paar weken van te voren doen. Ja ik heb wel begrepen dat de weg langs de Keys niet altijd even snel verloopt, zal eens kijken of ik ergens een site kan vinden over wegwerkzaamheden.

moonlight91
10-09-13, 10:19
Mmm, ik zou met kinderen niet naar Key West gaan tijdens Fantasy fest..
wij zijn vorig jaar op key west geweest enkele dagen voor dat festival
en dat trekt niet het schoonste volk, naakt lopen en sex in alle soorten en maten op straat zijn daar niet vreemd..
wij waren daar met onze zoon van toen 10 jaar, en zelfs overdag hebben we momenten gehad dat we ons met een kind niet prettig voelde
een bedienend personeels lid van het hotel gaf ons aan dat het ver beneden normen is tijdens dat festival, en dat we blij moesten zijn dat we voor die tijd al vertrokken
ook zitten de hotels daar tot aan de nok vol in die week
wij waren al eerder op Key west geweest, en dan is het leuk vertoeven,ook met kinderen (tot na zonsondergang ;))

Familie Kamp
10-09-13, 11:13
@moonlight91 Ik begrijp wat je bedoeld en daarom leek het me in deze periode ook leuker om in de ochtend te gaan.
Ik vind het op zich prima als de kinderen ook wat anders zien dan doorsnee, Amerikaanse, families maar sex op straat had ik daarbij niet in gedachte. Verwacht ik toch niet '-ochtends vroeg, dan liggen de festivalgangers toch juist (daarvan) bij te
komen ��?
En we willen Key West toch wel graag even zien maar wel bedankt voor je ervaringen.

cindy74
11-09-13, 15:29
E bedoel je legoland nabij orlando ? Weet dat je dan zo een 7uur in de auto zit alleen voor de rit al .

Familie Kamp
11-09-13, 20:43
In eerste instantie las ik ergens 3 uur en dat vonden we eigenlijk al een maximum, later op de routeplanner bleek dus inderdaad 3,5 uur (ik hoop toch wel dat je met die 7 uur heen en terug bedoeld). Ja enorm eind, plan is om 6 uur opstaan en gaan en dan maak je dus een lange dag. Te lang naar mijn zin maar mijn man is wel gewend aan lange dagen en kan daar ook goed tegen. Waarschijnlijk vallen de kinderen en ik wel ergens in slaap denk ik.

toornent
11-09-13, 21:16
De rit van Miami naar Orlando duurt inderdaad 3,5 uur zonder stops en oponthoud. Maar als wij af en toe pauze inlassen duurt ie bij ons meestal een uur langer. Je moet dus heel vroeg weg en s'avonds ook weer op tijd terug rijden.

cindy74
11-09-13, 22:19
Kunnen jullie geen nachtje daar blijven slapen een motel kost je weinig en je kan genieten van je dag zonder nog een lange rit terug te moeten doen .

Familie Kamp
12-09-13, 18:46
Kunnen we misschien dan nog besluiten.