PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema judithp24: Orlando-Bahamas, sept 2014



judithp24
03-09-13, 16:11
Hallo forummers,

Volgend jaar (2014) september willen ik en mijn vriend graag naar de stad der steden wat betreft Pretparken, Orlando.

Helemaal wild zijn we van pretparken en waterparken, daarom willen we graag volgend jaar en nog zonder kinderen daarheen.

Na 4 dagen zijn we natuurlijk kapot en willen we graag uitrusten, dit wilden we doen op de Bahama's. We zijn beiden werkende en 28 jaar maar een geldboompje hebben ook wij helaas nog niet. We kunnen wel een jaar sparen en gaan dat dan ook doen maar waar we op kunnen besparen willen we graag doen, niet tenkoste gaande van de comfort.

Daarom ben ik zoekende naar de volgende antwoorden:

Wat is het beste en goedkoopste reizen:
AMS-ORL/ORL-Bahamas/Bahmas- AMS
of
AMS-ORL / ORL-BAH / BAH-ORL / ORL- AMS
dus een 15daagse retourvlucht naar Orlando en tussendoor een 'binnenlandsevlucht' van 11 dagen naar de bahama's.


Of misschien een ferry overtocht??


Als hotel in Orlando zaten we gewoon te denken aan een Days-Inn oid. Iets wat op booking.com staat. Dit wilden we ook pas boeken als de vlucht e.d vast staat.

Is vroeg of laat boeken tegenwoordig goedkoper?? En is er ook gecombineerd ticket voor WaltDisney en Universal??
We hoeven niet persee naar de andere 3 parken van Disney maar willen wel graag naar SeaWOrld en de 2 Universal parken.
Ook ben ik nog op zoek naar tickets voor Orlando Magics. Die hopelijk alweer spelen in begin september. Ook deze kun je denk ik het beste vooraf kopen, of gewoon in de stad aan de kassa??

Word zo blij van al deze voorbereidingen.. zou heel blij zijn als iemand mij kan helpen met al mijn vragen..


Uiteraard sta ik open voor alle andere opties. Heb nog niets geboekt, dus hoor graag allemaal leuke verhalen.

Budgetrichtlijn: Incl reis,overtochten/vluchten hotels en ticjets ca. 2500 pp. Zakgeld is een lastige indicatie, geen idee hoeveel ik hiervoor moet reserveren

cindy74
03-09-13, 17:50
En waarom niet uitrusten aan de golf van mexico ?

rotarynette
03-09-13, 21:04
Hallo Judith,ik denk dat je het beter kan omdraaien,4 dagen Bahama's en de rest in Florida!Wij zij 40- ers zonder kinderen en genieten nog elke vakantie in de states!
En wat Cindy zegt, waarom niet uitrusten aan de kust van Florida, je vind hier echt alles, en zeker binnen je budget!
Desnoods een mini cruise naar de Bahama's aan boord rust je ook uit en je hebt vervoer van en naar Florida!
Succes met de voorbereiding.

trails
03-09-13, 21:21
Jullie zijn twintigers en na 4 dagen al kapot moe?????
Wij zijn vijftigers en zijn vanaf 7.15 uur al op pad. We doen veel pretparken en veel wandelingen. En dat gaat ons zeer goed af. Veel te zonde van onze tijd (en geld, want zo'n vakantie is duur genoeg) om daar onze tijd te verlummelen.

cindy74
03-09-13, 21:23
Ik vind sanibel en captiva zeker de moeite en clearwater ook .

Ta2 Gerrit
03-09-13, 22:08
Alle vragen worden zoals gewoonlijk weer beantwoord met vragen ;) Maar in een deel kan ik wel mee gaan. 11 Dagen Bah. en 4 dagen Fl. zou ik ook omdraaien, zo veel is er niet te beleven in Nassau, behalve dan zonnen op het strand, maar dat is mijn mening, ik vond een dag of 5 wel genoeg.

Wij zijn toen met een aparte vlucht vanaf MIA gevlogen, maar dat kan ook met de veerboot, misschien nog wel goedkoper. De goedkoopste intercontinentale vluchten gaan vaak naar Orlando of Miami, plak je daar een vlucht bij aan, naar Nassau bijv., worden ze gelijk een stuk duurder. Dan kun je beter een losse met bijv. Bahama-Air of zo doen.

Combitickets WDW - Universal zul je niet vinden, wel zulke pakketten van ticketbrokers, maar die hebben ze zelf samengesteld. Wij hebben destijds de Magic tickets online geboekt en bij de WillCall kassa aan het stadion afgehaald, werkt prima.

Wat je nog wel zou kunnen doen is even bij Arke informeren voor een combinatiereis, die doen zowel Florida als de Bahama's, dus misschien rolt daar een acceptabele reis/prijs uit. Niet geschoten is altijd mis. (Maar ik blijf 4 dagen Fl wel erg weinig vinden :o en met de Golf van Mexico is ook niks mis :p)

marijke8
03-09-13, 23:10
Ik ben deze zomer met het cruise schip op de Bahama's geweest. Ik vond het niet veel voorstellen. Ga lekker naar de Golf van Mexico veel meer te beleven. Of maak lekker een rondreis in Florida. :)

SpaceAce
04-09-13, 00:53
Helemaal wild zijn we van pretparken en waterparken

Mwoah, als je maar vier dagen gaat en de helft van de (water)parken overslaat, dan valt dát ook nog wel mee. Niet? ;)
Wij zijn overigens een stel van 33 en 37 en gaan in een periode van twee weken vrijwel elke dag naar een pretpark (of waterpark) en dan zijn we nóg niet kapot (mwoah, vooruit... een beetje dan)...

Bedoel, als je echt naar het mekka van de pretparken wil, want je bent daar helemaal wild van... Waarom laat je er dan zoveel links liggen? Sterker nog, waarom wil je dan juist wel Magic Kingdom van Disney bezoeken, maar de andere drie unieke Disneyparken (en twee unieke Disneywaterparken) niet?

miranda1971
04-09-13, 22:55
Ik vond op Orlando ticket deals wel een combi van Disney en universal maar dat is voor 2 weken dus daar heb je niets aan, of is dit wat bedoeld word met een pakket van ticketbrokers.
groetjes

Ta2 Gerrit
05-09-13, 00:43
Dat heb je helemaal goed, Miranda.

judithp24
05-09-13, 11:21
Hallo,

Dankje voor je rectie. Te zien aan de andere reacties is de Bahamas voor 11 dagen een beetje overdreven. We denken nu inderdaad aan gewoon 2 weken Florida/Orlando/Miami. Een week of 6 dagen In het centrum van alles en een dikke week ergens aande kust. Tnx voor tip van de Magics.. Kan ze uiteraard pas volgend jaar zomer boeken gezien het om het seizoen 2014-2015 gaat. Wat hebben jullie toen betaald voor de tickets, beetje goede plaatsen??

Verder misschien nog goede tips..qua reissites of plekken voor de strandweek?
Wat is een beetje een normaal budget om mee rekening te houden Als je toch de 'standaard' trips wilt doen (everglades, keys enz) en jezelf wilt vervoeren met een huur auto bijv...

Tnx

cindy74
05-09-13, 14:16
En zo zie je maar dar vragen stellen op vragen helpt ....:P. Heel goed idee ! Als jullie pretparkenfans bent zou ik persoonlijk een hele week in orlando blijven . En doe kelly park er ook bij en een kajaktocht is ook superleuk .

judithp24
05-09-13, 15:18
Wat is na Orlando dan de aanrader om de andere week (of2) naar toe te gaan?? Uiteraard wel in de gekte van Amerika maar ook in een heerlijk ontspan, prachtig mooi oord.. In Florida, en is een auto huren een tip of is het overbodig en kun je je makkelijker vervoeren met andere middelen??

Njit
05-09-13, 16:05
Openbaar vervoer is slechts beperkt aanwezig en kost je veel tijd. En om nou alles met een taxi te doen? Auto huren geeft je een stuk meer vrijheid.
Vrijheid om verschillende pretparken, restaurants, Malls, Outlets etc etc te bezoeken.

cindy74
06-09-13, 10:04
Wij hebben van orlando naar clearwater beach gereden daar een paar nachten gebleven naar fort myers gereden vanhieruit kan je een dagje sanibel en captiva doen en hierna kan je makkelijk naar miami gaan .

hetdotje
06-09-13, 21:36
Hallo Judith.
Wij zijn vorig jaar naar Orlando geweest.
We hebben geen auto gehuurd, maar eigenlijk alles met de bus gedaan. We zaten aan de international drive, en daar stopt voor ongeveer elke hoteldeur een bus. Makkelijk om naar de outlets te gaan, of naar Sea World. Wij hadden een 5 dagen buskaart gekocht.
Kaartjes voor Disney world, Epcott en Hollywoodstudio's hebben we in een hotel gekocht, en we mochten daar gratis op de pendelbus stappen (dollar fooi voor de chauffeur wordt erg gewaardeerd).
Er zaten wel mensen in de bus die wel een ticket hadden moeten kopen.
Je zou een cruise kunnen maken naar de bahama's, vanaf port Canaveral. Kijk eens rond op cruisetravel.
Wij zijn al verschillende keren met Carnival gaan cruisen, fijne maatschappij, en alle kosten zoals haven gelden en fooien zitten al in de prijs inbegrepen. Prijzen vallen reuze mee, zeker als je bedenkt dat je, als je in een hotel slaapt ook je kamer en je eten moet betalen...

Alvast veel plezier