PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Corinevg: Florida rondreis of zelf alles boeken, maart 2014



Corinevg
02-09-13, 11:25
Hallo allemaal,

Mijn vriend(28) en ik(26) willen in het voorjaar een leuke honeymoon gaan plannen. We willen allebei graag een keer naar Amerika. Ik heb gevonden dat het begin Maart wel lekker weer zou moeten zijn in Florida. Ik heb me nog niet heel erg verdiept in alles maar kwam al vrij gauw op dit forum terecht dus ik denk ik spui hier even mijn ideeen en dan hoop ik van ervaringsdeskundigen te horen hoe of wat waar ik verder moet gaan zoeken.

We hebben nog nooit zo'n soort vakantie gedaan, normaal boeken we zelf hotels of campings stippelen de route uit enzo maar dat is tot nu toe altijd in Europa geweest, lekker met de eigen auto op pad.

Nou kan je individuele rondreizen natuurlijk zo kant en klaar boeken maar heb tot nu toe nog niet iets precies passends gevonden.

Wat we tot nu toe (denken) te willen:
- 2 tot 3 weken in begin maart
- everglades bezoeken
- airboat door de mangroves
- disney
- auto huren, willen we eventueel wel iets duurder voor een echt vette auto, heb een ford mustang cabrio gezien, willen wel allebei rijden

Zou je voor zoiets gewoon een rondreis boeken of alles zelf vantevoren boeken en hoe zit dat met hotels/motels? Of kun je zoiets ook op de bonnefooi doen, dat je ongeveer een route uitstippelt en dan maar ziet hoe lang je op 1 plek blijft.

We hebben niet echt heel veel geld om er aan uit te geven dus waar moeten we een beetje aan denken? Vlucht en auto heb ik al wel wat prijzen van gezien maar hoe zit het met de kosten voor eten enzo?

Verder, wat moeten we echt doen daar? We zijn wel grote natuur, dieren en waterliefhebbers(zwemmen en zien, geen sport). Eigenlijk had ik ook wel graag naar de niagra falls gewild, maar dat is een beetje uit de richting, of is zoiets te doen met nog een binnenlandse vlucht of iets?

Alvast heel erg bedankt!

Teleton
02-09-13, 16:49
,

Ik heb me nog niet heel erg verdiept in alles maar kwam al vrij gauw op dit forum terecht dus ik denk ik spui hier even mijn ideeen en dan hoop ik van ervaringsdeskundigen te horen hoe of wat waar ik verder moet gaan zoeken.

We hebben niet echt heel veel geld om er aan uit te geven dus waar moeten we een beetje aan denken? Vlucht en auto heb ik al wel wat prijzen van gezien maar hoe zit het met de kosten voor eten enzo?

Verder, wat moeten we echt doen daar? We zijn wel grote natuur, dieren en waterliefhebbers(zwemmen en zien, geen sport). Eigenlijk had ik ook wel graag naar de niagra falls gewild, maar dat is een beetje uit de richting, of is zoiets te doen met nog een binnenlandse vlucht of iets?

Ik zou adviseren om je eerst maar wat meer in je eigen vakantie te verdiepen. Zolang je zelf nog geen beeld hebt van wat je echt moet/wil/zal gaan doen en er zelfs nog over een tripje naar de niagra falls wordt gedacht, is je vraag hoe en waar je verder moet zoeken, eigenlijk niet zo goed serieus te nemen.

Op dit forum vind je, met wat zoekwerk, zelf antwoord op veel van je vragen. Hoeveel je aan eten kwijt bent, bijvoorbeeld. Er zijn restaurants voor iedere beurs. Je hebt al een pizzabuffet voor twee personen met soep vooraf en geschenken toe voor een euro of twaalf. Maar waarom maak je niet eerst je eigen afwegingen? Je hebt wel belangstelling om in een Mustang cabrio te toeren, maar hebt niet veel geld en waar je heen wil toeren weet je eigenlijk ook nog niet.......Ik denk dat er nog veel werk aan de winkel is. Reisverslagen lezen brengt je ook op ongelooflijk veel ideetjes.

Lees de onderwerpen over een Floridareis hier eerst rustig door. Dan bepaal je je eigen budget en vervolgens maak je een route langs de plaatsen die jij wil bezoeken. Waar vlieg precies je heen? Hoe vlieg je terug? Wat ga je doen, welke themaparken van Diseny wil je bezoeken? Ga je daar ook zwemmen...? Vergelijk de kosten met je budget. Kan je het betalen...Fijn! ZO niet? Stel je plannen bij! Als je zo ver bent, leg je je plan eens aan dit forum voor om te voorkomen dat er zaken in zitten die 'kenners' niet zouden doen. Je neemt alle opmerkingen die je krijgt mee, beslist wat je er mee doet en voila....je kunt gaan boeken. Fijne honeymoon!

Njit
02-09-13, 16:57
Wellicht eerst eens wat algemene topics doorlezen:

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?4393-Eerste-keer-Florida-Vragen-en-Tips!
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?8633-Eerste-keer-Orlando-Vragen-en-Tips!
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?1328-Gemiddelde-kosten-reis-naar-Florida

Moolenschotjes
03-09-13, 22:40
TIP... Het lezen van reisblogs van diverse forumleden hier, helpt ook bij het realiseren van een reisschema met jullie voorkeur en interesse. Wij doen elke keer weer nieuwe ideeen op bij het lezen van reisblogs van andere florida gangers...