PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met Lufthansa



meisje
29-03-06, 18:33
Even een korte vraag;

wie heeft ervaringen om naar Florida te vliegen met Lufthansa?

thanx
meisje

Anthony
29-03-06, 18:51
Volgens mij worden al de vluchten van die actie Lufthansa/United uitgevoerd door United Airlines. Kijk eens naar de vluchtnummers, die beginnen waarschijnlijk met UA. United is een prima vliegmaatschappij met iets grotere stoelen dan Martinair bvb, alleen hebben ze geen directe verbinding van Amsterdam naar Florida en moet je dus 1 (en soms zelfs 2) keer overstappen onderweg.

meisje
29-03-06, 18:56
JA!!!
je hebt gelijk. dat was mij helemaal nog niet opgevallen. Het nummer begint idd met UA. Maar bij de aanbieding staat Lufthansa...hoe weet je nu met welke maatschappij je dan vliegt?

En nu ik toch aan het vragen ben, weet je ook of je meer beenruimte hebt dan bij Martinair?

thanx
meisje

A3
29-03-06, 19:33
JA!!!
je hebt gelijk. dat was mij helemaal nog niet opgevallen. Het nummer begint idd met UA. Maar bij de aanbieding staat Lufthansa...hoe weet je nu met welke maatschappij je dan vliegt?

En nu ik toch aan het vragen ben, weet je ook of je meer beenruimte hebt dan bij Martinair?

thanx
meisje

Meer ruimte dan bij Martinair heb je overal.............. :lol:
Zelfs in de buurtbus.....


A3

meisje
29-03-06, 19:53
hahahaha :D :D :D
vorig jaar met Martinair geweest.......wat een drama!! zoooo krap! nee niet graag weer op die manier reizen.
Wat een luxe probleem eigenlijk.... :oops:

Michael66
30-03-06, 07:11
Bij seatguru.com (http://www.seatguru.com/airlines/United_Airlines/United_Airlines_Boeing_777-200_2.php) kun je alle gegevens van de stoelen vinden.

Trainspotters
30-03-06, 21:26
JA!!!
je hebt gelijk. dat was mij helemaal nog niet opgevallen. Het nummer begint idd met UA. Maar bij de aanbieding staat Lufthansa...hoe weet je nu met welke maatschappij je dan vliegt? thanx meisje

hoi meisje,

Het nummer begint met UA?
Ik weet natuurlijk niet waar jij hebt gekeken dus hierbij excuses als je op een site bent gekomen waar vluchtnummers met UA en LH beginnen.
Maar hierbij een korte uitleg over het vluchtnummer.

Een vluchtnummer = oneven als de vlucht outbound is. (bv FRA-WAS)
Een vluchtnummer = even als de vlucht inbound is. (WAS-FRA)
Een door Lufthansa uitgevoerde vlucht heeft een 3 cijferig vluchtnummer.
Een door UA uitgevoerde vlucht = 4 cijferig en begint met een 9.
Een door USair uitgevoerde vlucht = 4 cijferig en begint met een 1.

Lufthansa vliegt slechts op MIA voor alle overige Florida bestemmingen is het overstappen.

Overigens gebruikt de KLM een soortgelijk systeem (de KLM plaatst voor zijn uitgevoerde vluchten een '0' of een '1' en een 4 cijferig beginnend met een 6 = NW.

groet
Trainspotters

Anthony
30-03-06, 23:22
Kijk, zo leren we weer wat bij! Ik heb even een aantal van die verbindingen bekeken en de meeste lijken dan te bestaan uit een eerste deel dat door Lufthansa wordt gevlogen, vanuit Amsterdam meestal naar Washington of Chicago, gevolgd door een vlucht van United naar Orlando.

meisje
31-03-06, 10:07
ik heb even naar de nummers gekeken;

heen UA947 en na het overstappen in Washington is het UA1569

terug is het UA1508 en na de overstap UA946

maar bij de maatschappij staat Lufthansa

kun je hier iets mee?

thanx
meisje

Iron_eagle
31-03-06, 11:03
Oke, met wat zoeken op internet heb ik geprobeerd te achterhalen met welke vliegtuigen je dus vliegt.
Je vliegt zowiezo met United Airlines, ook al heb je Lufthansa geboekt.
Dit komt vaker voor, bijv. met KLM en Northwest Airlines, boek je bijv. bij NW dan vlieg je toch met KLM. (Sky-team).

Oke, de vlucht over de grote 'sloot' (UA947) is als het goed is met een Boeing 777. Daarna (UA1569) vlieg je met een Airbus A320.
Terug (UA1508) Wederom met een Airbus A320.
Gevolgd (UA946) Door een Boeing 777.

Onthoud, dit kan altijd veranderen. Ikzelf ben 2 jaar geleden ook met United Airlines naar Washington gevolgen, en de terug vlucht was toen een Boeing 767. Ik weet niet of ze dit toetsel nog steeds gebruiken op die lijn?

meisje
31-03-06, 12:55
Okee!,

bedankt voor het zoeken op internet, niet echt mijn sterkste punt :lol:

Is toch wel prettig als je enig idee hebt waar je mee vliegt. Om überhaubt een beetje voordelig voet aan Amerikaanse bodem te kunnen zetten is al een hele zoekklus... :wink:

Marcelg
01-04-06, 04:09
Ik heb regelmatig met Lufthansa gevlogen.

Het was voor mij altijd Amsterdam-Frankfurt-Miami en omgekeerd.

Ik vond het perfect, de overstappen zijn niet te lang en tevens voldoende tijd, Frankfurt-Miami met een 747, heerlijk vliegtuig.

Erik_R
01-02-08, 13:30
Afgelopen jaren zowel heen als terug met United gevlogen. Ditmaal wel heen maar terug met Lufthansa. Bij United dien je altijd vooraf door te bellen dat je daadwerkelijk gaat vliegen.

Mijn vraag is, geldt dit ook bij Lufthansa vanaf Orlando ?

Corry
01-02-08, 16:05
Ik dacht dat het helemaal niet meer hoefde:?::?:

Mickey99
01-02-08, 17:17
Volgens mij hoeft dat inderdaad niet meer. Ik kan me herinneren dat we dat alleen de eerste paar jaar dat we naar Florida gingen gedaan hebben. Nu al heeeel veeeel jaren niet meer.

Teleton
01-02-08, 17:30
In the good old days moest je je vlucht telefonisch bevestigen of confirmeren. Sinds de komst van teletekst, sms en internet kan je de vluchtijden op deze manieren achterhalen.

Wij vliegen regelmatig met United maar hebben al jaren de vlucht niet meer bevestigd. Ook bij andere maatschappijen doen we dit niet meer.

Als je bij United en Lufthansa op "confirmation" zoekt, zit er geen antwoord meer bij de FAQ's. Wil je het toch zeker weten? Stuur ze even een mail...

corrus
01-02-08, 18:51
Afgelopen jaren zowel heen als terug met United gevlogen. Ditmaal wel heen maar terug met Lufthansa. Bij United dien je altijd vooraf door te bellen dat je daadwerkelijk gaat vliegen.

Mijn vraag is, geldt dit ook bij Lufthansa vanaf Orlando ?

Is écht niet nodig bij United... herbevestigen is af en toe nog van toepassing bij charters. :D

Saskiac1977
02-02-08, 07:42
Ja en dan alleen als je losse tickets hebt....ik heb het nog nooit meegemaakt dat dat moest.

Chicco68
29-09-08, 18:35
Wij hebben inderdaad de reis (lees vlucht) apart geboekt van de hotels.
Nu gaf het reisbureau in eerste instantie aan dat HUN de herbevestiging zouden doen bij LTU echter nadat we vandaag nogmaals hadden geinformeerd hoe e.e.a. precies werkte gaf men aan dat we ZELF een herbevestiging moesten doen bij LTU. Alleen kon men ons geen telnr o.i.d. geven waar we dit moesten doen :???:
Maar ik zie mezelf al vanuit de USA bellen met Duitsland (alleen al qua kosten en zeker gezien de mogelijk lange wachttijd).

Iemand een ander idee hoe we e.e.a. kunnen herbevestigen bij LTU?

mafo
29-09-08, 18:51
Volgens mij hoef je bij LTU ook niet te herbevestigen, zie hieronder.


Moet ik de vertrektijd van de vlucht laten herbevestigen?


Het laten herbevestigen van uw vertrektijd is niet noodzakelijk. Als zich m.b.t. uw vlucht wijzigingen zouden voordoen, wordt u door ons geïnformeerd. Geeft u daarom a.u.b. bij de boeking van uw vlucht in ieder geval uw contactgegevens (mobiel nummer en e-mail) door.


Bron (http://www.airberlin.com/site/sboden.php?LANG=net#922)

bjornricardo
29-08-09, 16:03
Ik vertrek morgen vroeg naar miami en wou nog weten hoe goed de duitse lufthansa tegenover de rest?

corrus
29-08-09, 20:21
Eigenlijk gelijk aan United... goede service, als je met Lufthansa vanaf Amsterdam eerst naar Frankfurt vliegt, krijg ze zelfs op dat korte vluchtje al een lekkere sandwich en drinken... :D

shockblade
29-08-09, 23:51
Hangt er een beetje vanaf op welke punten je wilt vergelijken.

Service aan boord? LH heeft een goede reputatie op dat gebied en leeft dat absoluut na. Een goede maatschappij om mee te vliegen als je een 'dertien in dozijn'-vlieger bent zoals de meesten. Op dat gebied kan ik ze dan ook zeker aanraden.

Vliegen met een handicap met LH? Sja, laten we het erop houden dat het naleven van basic wetgeving al te moeilijk voor ze is. Op dat gebied raad ik ze dan ook zeker af.

rob gertsen
30-08-09, 14:26
Vliegen met een handicap met LH? Sja, laten we het erop houden dat het naleven van basic wetgeving al te moeilijk voor ze is. Op dat gebied raad ik ze dan ook zeker af.

Heb je hier ervaring mee dan:?:

shockblade
30-08-09, 19:00
Heb je hier ervaring mee dan:?:

Breek me de bek niet open. ;)

Ik vlieg al langer met een handicap. Dan kan er wel eens iets niet helemaal optimaal gaan. Hoort er bij, kan ik meestal smakelijk om lachen. Ik heb wat dat betreft ook al van alles meegemaakt.

Maar LH?! Pfoei! Kort samengevat?
* een elektrische rolstoel dusdanig gesloopt dat (beschermde!) bedrading volledig door was, geen beginnen meer aan.
* een handbewogen rolstoel kwijt raken, om deze vervolgens pas na 3 dagen af te leveren na terug vinden. Protocol bleek belangrijker dan feit dat er ook vluchten waren die stoel binnen 24 uur op plaats van bestemming had kunnen doen aankomen.
* Beloofde vervangende handbewogen rolstoel is nimmer verschenen.
* Duurde maar 3 dagen alvorens er een bedrijf opgetrommeld was om schade aan elro te inspecteren en waar mogelijk te verhelpen. -heb dus uiteraard zelf mijn eigen dingen geregeld-
* een hoop nieuwe duitse scheldwoorden geleerd met dank aan de LH special service agent, zo lieflijk gericht jegens mezelf en reisgezelschap
* vastgelegde stoelen vergeven aan frequent flyers -wederom in overtreding met EU-regelgeving-, deed er niet toe dat dit kon leiden tot medische noodsituatie
* er is geprobeerd -alweer onrechtmatig- overgewicht in rekening te brengen voor rolstoel

Wat bij mij de druppel is gebleken is de 'klachtenafhandeling' van LH. De klacht is niet gehoord en de financiële schade is slechts gedeeltelijk vergoed. Dan praten we niet over bedragen die hoger zijn dan vastgelegd in de regels zoals opgesteld in Warschau (regelgeving omtrent max. vergoeding bij schade bagage), maar gewoon over bedragen die men wettelijk gezien dient te vergoeden.


Nogmaals, qua cabin crew is LH echt ronduit goed. De gemiddelde reiziger zal goed met hen kunnen vliegen. LH USA? Zodra je bij het management terecht komt; absoluut top. Het gaat mij er niet om om LH als 103830e rangs airline af te schilderen. Dat zijn ze namelijk niet.

rob gertsen
30-08-09, 19:05
Breek me de bek niet open. ;)

.

Ok, je hebt er duidelijk ervaring mee;) Heb je ook ervaringen met maatschappijen waar dit wel goed ging?

shockblade
30-08-09, 22:59
Ok, je hebt er duidelijk ervaring mee;) Heb je ook ervaringen met maatschappijen waar dit wel goed ging?

NWA ging heel netjes, al bleek daar al snel dat ze wat moeite hebben met optimaal veilig laden en bevestigen van rolstoelen. Dat getackeld hebbende; netjes.

Continental; vlieg over een paar weken voor het eerst met ze. Tot op heden zeer aangename, gemakkelijke communicatie. Pro-actieve airline, ik kan maar een half woord zeggen en men snapt al wat er nodig is en handelt er op. Behoorlijk =D> als je bedenkt dat mijn beperking bepaald niet 'alledaags' is en het bijna altijd voor het eerst is dat men er mee van doen heeft. We vliegen dit keer met 2 rolstoelers en 3 rolstoelen, dus een goede testcase. ;-)

KLM; mwah, veilig middelmaatje.

United; communicatie was wat stroef. Dat gezegd hebbende, geen daadwerkelijke vliegervaring. Betrof een UA vluchtnummer die door mijn 'vrienden' van LH werd uitgevoerd.

Over het algemeen is het overigens relaxter vliegen met Amerikaanse airlines dan Europese. Men is in de USA al langer gewend aan regelgeving op het gebied van vliegen met een beperking en dat merk je duidelijk. Als direct gevolg hiervan communiceer ik standaard met de Amerikaanse tak van een airline, niet met hun office hier in NL. Kennis van zaken, dat praat toch makkelijker.

Clue is altijd sowieso communicatie. Helder doch beschaafd duidelijk maken wat er nodig is, wat kan iemand wel, wat niet, hoe mag assistentie wel geboden worden en hoe vooral niet (omdat dit bijv. tot ongelukken of blessures kan leiden). En vooral ook; herhaling. Informatie staat vaak wel in de computer, maar niet iedereen heeft vervolgens weet van die info. Combineer dat met wat humor en geduld en vliegen is een behoorlijk relaxte manier van reizen.

En eerlijk is eerlijk; met wie of wat ik ook vlieg, ik ben nog nimmer een cabin crew tegen gekomen die me op dit punt tegen gevallen is. Bijna alleen maar =D> crews. Ik vlieg veel solo en dan ben ik voor bepaalde zaken echt van de crew afhankelijk. Nimmer een probleem geweest, noch ooit ook maar het idee gekregen dat de crew het vervelend zou vinden om te helpen -uiteraard binnen de grenzen van wat ze mogen!-.


Niet helemaal relevant voor een florida-forum :wink: maar Aziatische airlines bevallen me ook erg goed. Malaysia Airlines, Qantas (ok niet Aziatisch), Cathay, Singapore Airlines, allemaal altijd nette en goede service.


Op zoek naar meer info dan alleen van maar 1 persoon? (blijft immers gekleurd :lol: ); www.flyertalk.com (http://www.flyertalk.com) Dit is een engelstalig forum waar vooral mensen hangen die onzettend veel vliegen. Er is een aparte 'flying with a disability' sectie, waar allerlei ervaringen langs komen en vragen vaak al snel een antwoord krijgen.

Michael66
31-08-09, 00:04
Ervaringen met andere maatschappijen dan Lufthansa graag plaatsen in de topics over de betreffende maatschappijen. Of open een nieuw topic over het vliegen met een handicap.

Teleton
17-02-10, 16:26
Van de Lufthansa site:

Due to a strike which has been announced by the pilots union “Vereinigung Cockpit” (VC) from 22 February 2010 to 25 February 2010 Lufthansa expects heavy influences to its flight operations.

If you have booked a Lufthansa Flight on 22 February 2010 – 25 February 2010 but prefer to change your travel plans, Lufthansa offers one rebooking free of charge to another Lufthansa flight before 31 March 2010 under the condition that your origin and destination remain unchanged.
Lufthansa has implemented a toll free number for calls within Germany: 0800 / 8 50 60 70.
Local phone numbers (http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/de/help_and_contact/lh_reservation_search?nodeid=1702090&l=en&cid=18002&displayAll=true&contactChannelIndex=0).

Passengers on domestic routes in Germany whose flights have been cancelled are requested to make their journey by rail. If you have an electronic ticket (etix) please proceed to one of our Lufthansa Check-In machines to exchange the etix for a travel-voucher. You may also purchase a rail ticket at a service desk of Deutsche Bahn and refund your Lufthansa ticket afterwards.

Current information on daily flight operations can always be found under Arrival & Departure (http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/de/info_and_services/flightinfo/arrivals_departures?l=en&nodeid=1649781&cid=18002)

Lufthansa regrets any inconvenience to Lufthansa passengers caused by the strike and will do its utmost to reduce the impact for travellers.

pixiedust
10-12-12, 21:44
Ik heb even rondgekeken, maar kon geen topic vinden over dit onderwerp....vandaar alsnog mijn vraag...

Wij vliegen in februari met Lufthansa via Frankfurt naar Miami. Nu heb ik iets gelezen over een a380 van Lufthansa. Weet iemand of dat toestel deze bestemming aandoet? Dus...vliegen wij met de nieuwe A380?

A.Hofman
10-12-12, 21:50
Als jouw vluchtnummer LH 462 / LH463 is wel....:)

http://www.lufthansa.com/nl/en/Lufthansa-A380-the-new-fascination-of-flight

pixiedust
10-12-12, 21:57
Als jouw vluchtnummer LH 462 / LH463 is wel....:)


Yep! :o Dat is 'm! Thanks!

mattrob
10-12-12, 22:14
Gaaf zeg !!!

trails
11-12-12, 07:13
Inderdaad gaaf. Wij vlogen in februari met de A380 van CDG naar JFK (Air France).
Heerlijk ruim opgezet toestel en ruime stoelen.

satpet
03-02-14, 09:04
Heeft iemand ervaring over hoe strikt de handbagage regeling bij Lufthansa wordt toegepast?: "max 8 kg en de afmetingen van 55 x 40 x 20 cm niet overschrijden"
mvg

Bieg
03-02-14, 10:45
Onze handbagage is nog nooit opgemeten of gewogen:rolleyes:, maar het zou natuurlijk kunnen dat ze het steekproefsgewijs doen!
Wij hebben altijd een goedgekeurde trolley en een laptoptas mee dus ik denk dat ze gewoon kijken of je bagage er "standaard" uitziet.... Bij ArkeFly zijn ze overigens wel heel strikt, daar wordt je handbagage altijd gewogen!

José
03-02-14, 12:54
Mijn handbagage is de afgelopen 2 jaar bij ArkeFly niet gewogen, er is niet eens naar gekeken (gelukkig).

b767-300er
04-02-14, 22:27
Bij arkefly wordt je handbagage niet meer gewogen rn vanaf 1 april geldt bij arkefly geen gewichtsbeperking meer voor handbagage

soofries
13-02-14, 13:16
Wij hebben ook het geluk met de A380 te vliegen van Frankfurt naar Miami... maar eerste met een cityhopper van Amsterdam naar Frankfurt. Het contrast kan niet groter zijn!

b767-300er
15-02-14, 17:12
Geluk is een groot woord....
Maar vliegen jullie met KLM naar FRA en dan met LH verder? Apart daar dit 2 verschillende allianties zijn.

kjelldb
24-02-14, 15:25
Controleert Lufthansa vaak het gewicht van de handbagage? Afmetingen zijn ok, maar het gewicht komt op een kleine 9,5 kg, wat 1,5 kg te veel blijkt te zijn.

Bieg
24-02-14, 18:19
Mijn handbagage is nog nooit gewogen bij Lufthansa maar ja, je loopt natuurlijk altijd het risico dat ze het wel een keer doen…..

FloridaBE
24-04-14, 19:52
Ik weet niet of mijn vraag in dit topic thuis hoort.

Volgend jaar willen we in mei naar Orlando vliegen. In 2013 zijn we met Delta Airlines gegaan vanaf Amsterdam, met overstap in Atlanta. Nu dacht ik eraan om misschien met Lufthansa te gaan en dan rechtstreeks vanaf Frankfurt (vanaf Amsterdam naar Frankfurt en dan dus door naar Orlando). Wat zouden jullie aanraden? Lufthansa eens proberen of toch maar Delta bijvoorbeeld? Wat zijn de voor- en nadelen van Lufthansa? De prijzen zijn ongeveer gelijk denk ik (ook al kan ik op dit moment nog geen vluchten boeken voor mei 2015)

Alvast bedankt!

Bieg
24-04-14, 22:10
Wij hebben al diverse malen met Lufthansa gevlogen en het is ons tot nu toe altijd prima bevallen. De service aan boord is prima en de kwaliteit van het eten is meestal goed. In de meivakantie vliegen we trouwens ook weer via Frankfurt!

jarjarbinks
26-04-14, 13:16
Wat zouden jullie aanraden? Lufthansa eens proberen of toch maar Delta bijvoorbeeld?

Als de prijzen ongeveer hetzelfde zijn altijd met Lufthansa. Let op dat je ook met Lufthansa vliegt en niet met UA, de partner van Lufthansa. Deze laatste vind ik juist een stuk slechter.
Lufthansa staat bij ons echt op nr. 1. Prima eten, drinken en service. Nog niet in andere gehad. Daarna komt BA en Virgin en TAP. Delta vinden wij persoonlijk juist minder.

Maar je komt met ze allemaal in Florida dus dat is het probleem niet hahaha. Wij kijken vooral naar de prijs, is die ongeveer gelijk dan zeker Lufthansa.

ronenivonne
26-04-14, 16:21
Hier hetzelfde, wij vliegen dit jaar met Delta in Juli. Vanwege het prijsverschil.
Maar tot nu toe staat Lufthansa met stip op 1 bij ons.

FloridaBE
28-04-14, 20:47
We zullen de prijzen eens in de gaten houden. Op dit moment is het nog niet te boeken voor de meivakantie. Als ik een vlucht zie met UA ervoor bij Lufthansa moet ik die dus niet kiezen?

Ta2 Gerrit
28-04-14, 21:19
Wij hebben afgelopen Maart voor het eerst (noodgedwongen ;)) met Lufthansa gevlogen. De service is inderdaad prima, maar dat ging niet helemaal op voor het voedsel. Wij nemen beiden altijd iets verschillend zodat er dan onderling wat uit te wisselen is. Maar in plaats van uitwisselen werd het inwisselen, niet te hachelen. En wij waren daarin niet de enige. Op de terugweg hebben we vriendelijk voor het dinner bedankt. De snack op de heenvlucht was droger als Sinterklaas zijn zitvlak, het ontbijt op de terugweg oké.
Vreemd genoeg waren de snacks op de korte vluchten (AMS-FRA vv) uiterst smakelijk, en met name vreemd dat we die kregen op een vlucht van 3 kwartier.

Maar onze volgende vluchten zijn weer gewoon met UA, die bevallen ons prima, zeker qua tijden en layover.

robisjo
06-05-14, 09:46
Hoe een simpele stoelwijziging in een drama kan veranderen.

Ondanks dat wij NOG niet eerder gevlogen hebben met Lufthansa weten wij nu al dat wij NOOIT bij hun zullen gaan boeken. De eerste keer dat wij met Lufthansa zullen gaan vliegen is volgende maand als wij terug komen vanuit Chicago. Bij deze boeking tot nu tot geen problemen.

Waar we inmiddels slapeloze nachten van hebben is onze vlucht in oktober naar Orlando. Omdat onze dochter nog heel veel United miles had hebben wij voor haar en haar vriend 2 tickets naar Orlando met miles bij United geboekt. De route zou zijn van AMS naar FRA en dan door naar MCO en de tijden waren helemaal super. Voor onszelf hebben wij via AV 2 tickets geboekt op het zelfde traject en ook hadden we de stoelen bij elkaar. Via de site van United onze boekingen aan elkaar gekoppeld zodat ze wisten dat we bij elkaar hoorde. Vorige maand kregen we door dat op de heenreis het stuk van FRA naar MCO er een ander vliegtuig zou worden ingezet (ipv de 747 nu een A330), dit had tot gevolg dat wij niet meer bij elkaar zaten en aangezien het voor de vriend van onze dochter de eerste keer is dat hij naar Amerika gaat vonden wij het wel handig dat we vooral op deze lange vlucht dat we bij elkaar zouden zitten.

Aangezien dat het niet de eerste keer is dat wij met dit bijltje gehakt hebben gingen we naar de site van United om dit online aan te passen. En toen begon alle ellende. Het was dus niet mogelijk op de site van United, deze verwees door naar de site van Lufthansa. Alleen helaas wat we ook probeerde het was online niet mogelijk. Dan maar telefonisch via United. Zij konden ook niets doen en adviseerde ons om even telefonisch contact op te nemen met Lufthansa. Bellen naar Lufthansa kan alleen maar naar een redelijk geprijsd 0900 nummer maar dat vonden wij het wel waard. De dame zou het wel even voor ons regelen, en onze stoelen waren ook zo omgezet en we zouden voor beide boekingsnummers de bevestiging in de mail krijgen. Toen wij een uur laten nog geen mail hadden ontvangen en in het systeem van Lufthansa keken was een deel van de vlucht van onze dochter en haar vriend uit het systeem van Lufthansa verdwenen. OEPS. Wij weer bellen naar Lufthansa en daar kregen wij de melding ohhh jammer maar daar kunnen wij niets aan doen, bel maar naar United, zij moeten de vlucht weer terugzetten.

Dus wij bellen naar United en daar zeiden ze dit is een fout van Lufthansa, hier kunnen wij niets aan doen. U moet bellen met Lufthansa. Wij weer naar het dure nummer van Lufthansa bellen, maar ook daar vingen wij bot en konden ze niets voor ons doen. We moesten echt bij United zijn.

Wij weer terug naar United en hier nogmaals het verhaal uitgelegd, de mevrouw van United heeft toen maar zelf naar Lufthansa gebeld en na een uur aan de telefoon gehangen te hebben kregen wij de verlossende melding: “de vlucht staat er weer in”, en voor stoelen moesten wij weer terug naar Lufthansa.

Zo gezegd zo gedaan, wij weer naar Lufthansa bellen, bij Lufthansa zagen ze de vlucht ook weer, alleen hij was nog niet geconformeerd door United en zolang dat niet gedaan was konden er geen stoelen aan gehangen worden. Probeert u het over een paar uur nogmaals was de laatste melding.

Een dag later dachten wij nu is het wel geregeld, en tot onze groet schrik was er wel een vlucht geconformeerd, maar dan wel op een heel ander traject, ipv van FRA naar MCO vliegt onze dochter en haar vriend vanaf FRA nu eerst naar EWR en dan pas door naar MCO terwijl wij nog wel op de vlucht FRA rechtstreeks naar MCO zitten.

Kortom dit is niet wat wij willen. Gebeld met United, zij hebben contact opgenomen met Lufthansa en bij Lufthansa geven ze aan dat de vlucht vol zit. Lees, de goedkoopste boekingsklasse, want dat krijg je als je met miles boekt. United heeft ruim anderhalf uur met Lufthansa gedebatteerd, maar zij willen de vlucht niet herstellen, ondanks dat zij de fout hebben gemaakt. Als je op de site van Lufthansa kijkt zie je dat er nog plekken zijn. Misschien in een andere prijsklasse, maar Lufthansa heeft deze shit veroorzaakt dus ik vind dat zij dit ook moeten oplossen voor ons. Tot op dit moment is er nog niets gedaan en hebben wij inmiddels een schriftelijke klacht bij United ingediend (omdat we daar geboekt hebben). Ik hoop dat dit verhaal duidelijk is want wij zijn natuurlijk volledig over de rooie en zullen als dit niet wordt opgelost echt NOOOOIT meer bij Lufthansa boeken.

Sjon en Bianca

sonja
06-05-14, 13:25
Sjon en Bianca, zeer herkenbaar. Wij vliegen in november, geboekt bij United, beiden met miles, AMS-FRA-MCO. Omdat je die boeking individueel doet konden ons niet koppelen en na lang gezeur heeft United een 'aantekening' gemaakt. De stoelen kon United niet vastleggen, daarvoor moesten we bij Lufthansa zijn. United gaf ons wel het reserveringsnummer dat bij Lufthansa bekend moest zijn. Op de site kon ik niets, zag onze vlucht nergens. Gebeld met Lufthansa, antwoord: "nee dat moet u zelf doen" maar wij konden en kunnen onze vlucht niet zien. Nou ja belt u dan maar nummer 0900 - 1234 221, daar kunnen ze u verder helpen. Ik vertelde de beste man dat ik met hem sprak omdat ik dat nummer had gebeld. Na veel zuchten en steunen keek hij in het systeem en heeft voor ons stoelen vastgelegd in een 747. Nu begrijp ik van jullie dat het inmiddels een 330 is geworden. Ik laat het erbij, we zien wel waar we zitten, het boeken met miles is de sowieso de laatste keer, ze zijn dan toch op.
De terugreis is geheel met United via Houston en levert enkel probleem op (tot nu dan).

Ta2 Gerrit
06-05-14, 13:39
Hoe een simpele stoelwijziging in een drama kan veranderen.

Ondanks dat wij NOG niet eerder gevlogen hebben met Lufthansa weten wij nu al dat wij NOOIT bij hun zullen gaan boeken.

Sjon en Bianca


Sjon en Bianca, zeer herkenbaar. Wij vliegen in november, geboekt bij United, beiden met miles, AMS-FRA-MCO. Omdat je die boeking individueel doet konden ons niet koppelen en na lang gezeur heeft United een 'aantekening' gemaakt. De stoelen kon United niet vastleggen, daarvoor moesten we bij Lufthansa zijn. United gaf ons wel het reserveringsnummer dat bij Lufthansa bekend moest zijn. Op de site kon ik niets, zag onze vlucht nergens. Gebeld met Lufthansa, antwoord: "nee dat moet u zelf doen" maar wij konden en kunnen onze vlucht niet zien. Nou ja belt u dan maar nummer 0900 - 1234 221, daar kunnen ze u verder helpen. Ik vertelde de beste man dat ik met hem sprak omdat ik dat nummer had gebeld. Na veel zuchten en steunen keek hij in het systeem en heeft voor ons stoelen vastgelegd in een 747. Nu begrijp ik van jullie dat het inmiddels een 330 is geworden. Ik laat het erbij, we zien wel waar we zitten, het boeken met miles is de sowieso de laatste keer, ze zijn dan toch op.
De terugreis is geheel met United via Houston en levert enkel probleem op (tot nu dan).

Het is inderdaad nogal een gezoek naar stoelen als je met UA miles via LH vliegt. Het is ons uiteindelijk (zonder bellen) wel online gelukt, maar alleen voor de intercontinentale vluchten. AMS-FRA kon pas op Schiphol, en we kregen dezelfde stoelen alvast voor vice versa.
Ik hoop (zowiezo dat het allemaal goed komt voor jullie) dat je in de A330 wat meer ruimte hebt dan in de 747. Dat was nog krapper dan bij een Europese charter.

Fleurida
06-05-14, 16:14
Als je met mijlen boekt bij United kun je het volgende zien in je confirmation, zo heb ik de vluchten gevonden op de site van Lufthansa.

You can look at your reservation online at United. Under the United confirmation number in small print it should say "this reservation contains partner flights". Then you can click on that link and see the Lufthansa PNR. You can also call Mileage Plus for the number.

If your Lufthansa flight is inter-Europe then you cannot get advance seat reservations.

sonja
06-05-14, 16:57
You can look at your reservation online at United. Under the United confirmation number in small print it should say "this reservation contains partner flights". Then you can click on that link and see the Lufthansa PNR. You can also call Mileage Plus for the number.

If your Lufthansa flight is inter-Europe then you cannot get advance seat reservations.

Dankjewel Fleurida, die nummers heb ik inderdaad maar op de Lufthansa site worden ze niet herkend. Ik heb in ieder geval de bevestiging in de United site, weliswaar zonder stoelreservering, dus daar houd ik me maar aan vast.

@Gerrit: zojuist gekeken, maar op de dag dat wij vliegen is het gewoon die 747. We zijn daar ooit mee naar Zuid Afrika gevlogen, dat was inderdaad geen pretje.

Fleurida
06-05-14, 17:52
Sonja, ik heb een account aangemaakt bij Lufthansa en toen kon ik pas bij de vluchten.
en als je bij de stoelen kunt is rij 54 de mooiste, je zit mooi met zijn tweeën en je hebt ruimte naast de stoel omdat dit een rijtje van 2 is en het hele vliegtuig verder 3-4-3 is. 55 kan ook nog maar 56 is weer minder.

sonja
07-05-14, 09:29
Sonja, ik heb een account aangemaakt bij Lufthansa en toen kon ik pas bij de vluchten.

Dank voor je reactie Fleurida! Dat is nou juist zo vreemd, ik heb een account aangemaakt bij LH maar ik kan niet bij de vluchten. De stoelen (rij 55 :)) heb ik telefonisch laten vastleggen.

robisjo
07-05-14, 15:00
Ook wij hebben eerst een poging gedaan om een account aan te maken bij Lufthansa, maar helaas dat werkte voor ons niet.
Als er in de regels staat dat stoelen niet aan te passen zijn en die mevrouw van het callcenter ons dat gemeld had hadden wij daar vrede mee gehad.
Maar nu heeft de dame in kwestie de vluchten van onze dochter en haar vriend uit het systeem gehaald en heeft ze niet meer terug kunnen zetten.

Sjon en Bianca

FloridaBE
25-05-14, 11:00
Nog een Lufthansa vraag... Hebben jullie (degene die met Lufthansa vliegen/vlogen) de tickets direct geboekt op de Lufthansa website of via Expedia enz.? De periode waarin wij willen gaan is nu te boeken op Lufthansa, maar ik weet niet of het interessant is om nog een maandje te wachten, zodat de overige ticket aanbieders ze ook online hebben staan.
En voor de mensen die direct via Lufthansa hebben geboekt, is het gewoon net als bij KLM bijvoorbeeld, een account aan maken en boeken? Overigens staat voor het vluchtnummer LH ipv UA. Kan ik er dan in theorie vanuit gaan dat we met een Lufthansa toestel vliegen of vliegt Lufthansa nog steeds niet op Orlando?

Alvast bedankt!

b767-300er
25-05-14, 11:23
VWB het laatste, een LH vluchtnummer betekend niet een LH vlucht. Aan alle vertrekkende DL kisten af Amsterdam staan ook KL nummers. Code sharing heet dat.

FloridaBE
25-05-14, 12:06
Is het aan het vliegnummer dan wel te zien?

ronenivonne
25-05-14, 12:07
Wij hebben 2x keer bij lufthansa geboekt, wel via de airline zelf. Account aangemaakt en werkt perfect, je kunt alles zelf doen van daaruit.

b767-300er
25-05-14, 12:21
Is het aan het vliegnummer dan wel te zien?
daar is dat inderdaad aan te zien

robisjo
20-06-14, 11:06
Allen,


Wij kunnen nu eindelijk zeggen dat de problemen(zie post #49) die wij hadden met onze vluchten in oktober naar volle tevredenheid zijn opgelost door Lufthansa.
Afgelopen zondag op onze terugvlucht van Chicago naar Amsterdam (via Munchen) vlogen wij ook met Lufthansa.
Tijdens het inchecken van de koffers kwamen onze problemen ter sprake bij de dame van de incheck balie. Zij adviseerde ons om dit te bespreken bij de customer service balie welke naast de incheck balie zat.
Dus wij zijn na het inchecken naar deze balie gelopen en toen wij aan de beurt waren hebben wij de hele geschiedenis aan de medewerker uitgelegd. Maar ook hij kwam uiteindelijk na wat dingen geprobeerd te hebben tot dezelfde conclusie dat Lufthansa niets voor ons kon betekenen en dat we echt bij United moesten zijn. Iets met reissuing onze tickets. Inmiddels was de wachtrij achter ons aardig opgelopen en op een gegeven moment kwam de supervisor bij ons staan en vroeg wat het probleem was en waarom het zo lang duurde. Na een snelle uitleg ziet ze ook dat Lufthansa niets kon doen. Toen we zeiden dat wij dat niet begrepen dat wij voor een fout gemaakt door een medewerker van Lufthansa de oplossing bij United moesten zoeken. Ik weet niet op wij hiermee de juiste snaar hebben geraakt, maar ze vroeg ons om aan de zijkant te gaan staan en zij ging zich er persoonlijk mee bemoeien. Na een klein uurtje gestaan te hebben kwam ze naar ons toe en zij erkende dat de fout inderdaad door Lufthansa was gemaakt en dat ze een mogelijke oplossing hadden bedacht, maar dat vergde nog wat tijd. Omdat ze ons niet al die tijd daar wilde laten wachten vroeg ze of we haar nog even wat tijd te geven. Vervolgens vroeg ze om onze tickets van de vlucht welke wij pas in de avond zouden gaan doen. Na 5 minuten kwam ze terug en had ze ons wat mooiere plekken gegeven voor alle ongemakken die wij gehad hadden de afgelopen weken. Wat mooiere plekken....? Ze had ons hele mooie plekken in de business class gegeven!!!! Op deze manier konden wij in de lounge zitten en als ze nieuws had kon ze ons makkelijk bereiken. Uiteindelijk werden wij inderdaad later in de lounge omgeroepen en kwam de supervisor persoonlijk melden dat het probleem was opgelost en dat we straks in oktober weer met z'n vieren op dezelfde vluchten zitten naar Orlando.


VWB de vlucht zelf die was natuurlijk helemaal geweldig.


Sjon en Bianca

b767-300er
20-06-14, 15:58
Netjes hoor

oma van tijn
20-06-14, 20:48
zo zie je maar eind goed al goed

bluedolph1n
23-06-14, 15:47
Zo, zeker goed opgelost, fijn!

Moolenschotjes
28-12-14, 20:10
Lufthansa start met low cost airline Eurowings goedkope vluchten naar Florida.
Men start de ticket verkoop begin 2015 en de eerste vluchten einde van het jaar (nog geen datums bekend).
Vertrek luchthavens gaan voorlopig Keulen en Bonn zijn.

Er wordt gespeculeerd dat retourvluchten in de range van +/- €500 zullen liggen.
Wij zijn benieuwd of deze prijzen waar gemaakt zullen gaan worden...

Michael66
28-12-14, 21:02
Dat is goed nieuws! Wt is je bron? Heb je een link naar een artikel hierover of zoiets?

Njit
28-12-14, 21:29
oa hier: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/1.2168580

Iris02
30-12-14, 13:38
Dan maar hopen dat ze niet te vaak staken.... ;D

edbet
09-01-15, 10:18
Wij hebben 2 jaar geleden voor het eerst gevlogen met Lufthansa. Van AMS naar FRA (Frankfurt) en vanuit FRA rechtstreeks naar MCO. De vlucht van FRA naar MCO was perfect. We hadden voldoende beenruimte. De toiletten bevonden zich beneden in het vliegtuig. We kregen genoeg drankjes tijdens de vlucht. De stewardessen waren aardig. Toen we terugvlogen. Zijn we van MCO naar Chicago gevlogen met United. En van Chicago naar AMS, ook met United. Dat viel tegen in vergelijking met Lufthansa. We hadden veel minder beenruimte. De opbergruimte boven ons was ook veel kleiner. Er paste veel minder handbagage in. Mensen die later binnen kwamen moesten hun koffer in het andere gangpad opbergen omdat er geen plaats meer was.
We hebben dit jaar geboekt bij tix.nl ook weer met Lufthansa/United. We zouden op de heenweg een overstap hebben in de US. We kregen 2x een schema wijziging waardoor we zo laat aan zouden komen. Heb gebeld naar Tix en nu vliegen we weer via FRA. Is ons echt goed bevallen. Terug vliegen we weer met United. Ben nu aan het uitzoeken of we economy plus kunnen boeken (als het niet te duur is ;-) ). Dan zitten we terug net iets ruimer.

Bieg
09-01-15, 11:33
@edbet: Dit verhaal herken ik ook (zie mijn blogs). Wij hebben onze tickets voor de zomer ook geboekt via Tix en vliegen bewust zowel heen als terug met Lufthansa via Frankfurt. Wanneer gaan jullie?

edbet
28-01-15, 11:46
@Bieg Zie nu pas je reactie/vraag! Sorry!
Wij gaan in juli naar Florida.
Ik ga even op jullie blog rondneuzen.

Lizz
17-08-15, 14:41
Heeft er hier iemand ervaring met het upgraden van je zitplaats bij Lufthansa van econemy naar comfort.
Dit gaat via biedingen las ik op internet, maar wat moet je bieden om verzekerd te zijn van een comfort plek.
Het is voor ons helemaal nieuw, bij arke boek je het er gewoon bij...nu moeten we bieden.
Dus vandaar dat ik het jullie maar vraag, er zijn vast mensen met ervaring.

Ik hoor het graag van jullie...alvast bedankt.

b767-300er
17-08-15, 20:45
Volgens mij is dat bij Lufthansa niet bieden.
Dat is bij Air Berlin. P

Lizz
18-08-15, 09:41
http://www.lufthansa.com/us/en/premium-economy-myoffer

Hierbij de link b767-300er .

Wij zijn ook niet bekend met dit fenomeen, en ik dacht hier op het forum zijn vast mensen die er al eens gebruik van hebben gemaakt.
Maar tot nu toe nog geen ervaringsdeskundige hier op het forum denk ik.

b767-300er
18-08-15, 10:12
Volgens mij kan je die stoelen ook gewoon voor een vaste orijs reserveren.

Anders moet je denken aan rond de 90-130 euro pp per enkele reis

Frans1949
18-08-15, 11:00
Ik vind het anders wel een heel goed idee.
Kan je zelf invullen wat het je waard is en met een beetje geluk dan heb je een hogere klasse voor een misschien leuke prijs.
Zelf upgrade ik bijna nooit omdat ik niet al te groot ben en goed kan leven mer de economy stoelen.
Maar een niet al te groot bedrag zou ik er wel voor over hebben.
Maar 90-130 euro p.p. per enkele reis vind ik veel te duur.

Anthon14
18-08-15, 18:54
Recent begreep ik wel dat Lufthansa zijn prijsbeleid ging aanpassen hier een klein stukje er over:

http://fd.nl/ondernemen/1112495/lufthansa-gooit-oude-prijsmodel-overboord

Maar daar staat niets over upgraden en bieden, wellicht hoort het er wel bij.

corrus
18-08-15, 19:43
Ik vlieg best vaak met LH, en wij upgraden altijd naar een betere stoel, maar bieden voor zo'n upgrade heb ik nooit gedaan en ook nog nooit van gehoord.

Cara
18-08-15, 19:56
Ik ken dit alleen van Icelandair

b767-300er
18-08-15, 20:41
Die 90-130 die ik noemde is een redelijk gemiddelde prijs die de diverse airlines hanteren als je ervoor zou betalen.
Sommigen zijn goedkoper, sommigen duurder.
Uiteraard moet je als Nederlander minder bieden wil je voor een dubbeltje op de eerste rang kunnen zitten.
Je kan overigens nog steeds ook normaal upgraden hoor bij LH.

Lizz
19-08-15, 16:56
Allemaal hartelijk dank voor jullie reactie.
B767-300er moet ik daarvoor bellen om mijn stoelen te upgraden of doe ik dat via in te loggen op de site van lufthanse.

b767-300er
19-08-15, 18:31
Een beetje zelfonderzoek kan geen kwaad hoor.
2x klikken en ik kwam hier terecht. de rest mag je zelf doen.
http://www.lufthansa.com/nl/en/Upgrade-to-Premium-Economy-Class

Lizz
19-08-15, 18:48
Haha..dank je wel b767-300er.
Maar deze link had ik zelf al gevonden zie de pagina hiervoor, ik heb inmiddels ook een telefoonnummer gevonden dus ik zal eens bellen.

b767-300er
19-08-15, 20:37
Maar als je de link al had gevonden, waarom vraag je het dan? het antwoord op je vraag staat tenslotte op die pagina?

mwest
31-10-15, 10:00
Offerte laten maken om evt in de mei vakantie naar Orlando te gaan, voorgaande jaren (3 keer) met united gevlogen, dit beviel ons goed. Nu is de offerte gemaakt dat we vliegen met Lufthansa ( over Frankfurt ) wie kan/wil mij vertellen over ervaringen met deze luchtvaartmaatschappij.
me zoon wil graag weten of ze ook tv schermpjes is de stoelen hebben bv ;-)

Ta2 Gerrit
31-10-15, 11:53
Ik heb onze ervaring van een paar bladzijden terug (waar je ook meer ervaringen kunt lezen) maar even gequoot. Die gingen vnl. over het voedsel, vliegen is wel oké, al vond ik de stoelruimte wat bemeten, maar dat kan aan mijn perceptie liggen, bij United vliegen we altijd E-plus.


Wij hebben afgelopen Maart voor het eerst (noodgedwongen ;)) met Lufthansa gevlogen. De service is inderdaad prima, maar dat ging niet helemaal op voor het voedsel. Wij nemen beiden altijd iets verschillend zodat er dan onderling wat uit te wisselen is. Maar in plaats van uitwisselen werd het inwisselen, niet te hachelen. En wij waren daarin niet de enige. Op de terugweg hebben we vriendelijk voor het dinner bedankt. De snack op de heenvlucht was droger als Sinterklaas zijn zitvlak, het ontbijt op de terugweg oké.
Vreemd genoeg waren de snacks op de korte vluchten (AMS-FRA vv) uiterst smakelijk, en met name vreemd dat we die kregen op een vlucht van 3 kwartier.

Maar onze volgende vluchten zijn weer gewoon met UA, die bevallen ons prima, zeker qua tijden en layover.

robisjo
02-11-15, 08:26
Zo zie je dat het bij iedere vlucht kan wijzigen, wij hebben vorig jaar met Lufhansa gevlogen naar Orlando via Frankfurt. Zoals Gerrit al zei op de vlucht van Ams naar FRA kregen wij ook wat te drinken en een lekkere snack. Op de vlucht van FRA naar MCO kregen wij 2 keer warm eten en alle vier vonden wij beide keren het eten lekker. Wij hadden een airbus 340 en hadden allen ons eigen entertainment. Volgens mij vliegt hier normaal een 747. Of jullie ook allemaal jullie eigen entertainment hebben is een kwestie van afwachten.

laanvdj
06-11-15, 21:52
Net geboekt bij Supersaver, 26/4 tm 15/5 met lufthansa heen Bru- Mco, overstap Washington .
Terug Mco- Bru, overstap Newark met united.
prijs €795 voor 2 pers.
lufthansa zijn we vorig jaar mee naar San Diego gevlogen, is goed bevallen. United ook al vaker gehad.
Helemaal happy met de prijs��

ps
sorry, zie nu dat de vluchten allemaal door United worden uitgevoerd��

keesvankleef
24-11-15, 13:17
Kan iemand mij vertellen hoe het is geregeld met Lufthanza vanaf Amsterdam - Frankfurt- Orlando met de overstap op Frankfurt wij hebben 1.40 uur is dat genoeg?
Alvast bedankt voor de informatie.

Mod. Ta2 Gerrit; vraag verplaatst naar bestaand onderwerp over Lufthansa om het allemaal in 1 topic te houden

Ebelix
24-11-15, 14:26
Dat is genoeg maar je moet wel doorstappen. Frankfurt is een doolhof. De bagage zie je pas weer terug in Orlando.

P9ol
18-01-16, 21:35
Weet iemand wat de Lufthansa Cityline is?

b767-300er
18-01-16, 22:29
Dat is de KLM Cityhopper van Lufthansa.
Oftewel de airline die de europa vluchten van Lufthansa doet. Is gewoon Lufthansa maar een aparte Bv

P9ol
18-01-16, 22:33
B767-300er zag dat ze ermee naar Florida vliegen. Zijn dit dan hele kleine vliegtuigen?

b767-300er
18-01-16, 22:46
Daar vliegen ze niet mee naar Florida. Dan heb je niet goed gekeken.

P9ol
18-01-16, 22:52
Kijk ik zag dit staan:



selecteerde deze vlucht details wijzig




https://www23.gate1.nl/core/templates/default/images/icons/outbounds_icon.gif
do 21/07
11:15u
Amsterdam (AMS) Schiphol


do 21/07
12:25u
Frankfurt (FRA) Main


LH 989
(1u10)





https://www23.gate1.nl/core/templates/default/images/icons/outbounds_icon.gif
do 21/07
13:35u
Frankfurt (FRA) Main


do 21/07
17:55u
Tampa (TPA)


LH 482 https://www23.gate1.nl/core/templates/default/images/icons/airlineChange.gif
(10u20)






https://www23.gate1.nl/core/templates/default/images/icons/inbounds_icon.gif
do 11/08
20:10u
Tampa (TPA)


vr 12/08
11:10u
Frankfurt (FRA) Main


LH 483 https://www23.gate1.nl/core/templates/default/images/icons/airlineChange.gif
(9u00)





https://www23.gate1.nl/core/templates/default/images/icons/inbounds_icon.gif
vr 12/08
12:30u
Frankfurt (FRA) Main


vr 12/08
13:40u
Amsterdam (AMS) Schiphol


LH 992
(1u10)




Opgelet: Vluchten LH 482, LH 483 zijn vluchten van Lufthansa Cityline. https://www23.gate1.nl/core/templates/default/images/icons/airlineChange.gif

b767-300er
19-01-16, 06:20
En waar zag je dat staan?

knar
19-01-16, 06:37
Wij vliegen met de UA9066 op 5 mei met de Lufthansa CityLine van Frankfurt naar Tampa

P9ol
19-01-16, 07:56
Via skyscanner doorgelinkt naar Gate1.

76-er
19-01-16, 12:00
Ik hoop het niet voor je. Cityline vliegt alleen maar met regionale toestellen en zou ongeveer 3 tussenstops nodig hebben om in Florida te belanden. M.a.w., foutje.

Kijk hier even: http://www.flightradar24.com/flight/lh482

Een Airbus A340-300 dus. Vliegt niet heel erg hard, wel lekker stil.

knar
19-01-16, 14:24
http://Lufthansacityline.com (http://Lufthansacityline.com) hebben een A340-300 voor intercontinentale vluchten.

moniquekruiningen
19-01-16, 19:18
En dat is niet goed? Wij vliegen daar binnenkort ook mee....

76-er
19-01-16, 20:44
Ah, het kwartje is gevallen. Dit zijn vluchten van het Lufthansa 'Jump' project.
Hier lees je er meer over:

http://www.ch-aviation.com/portal/news/40725-lufthansa-starts-jump-flights-amends-eurowings-austria-ops

ronenivonne
20-01-16, 06:27
Wij zijn 2 keer met Lufthansa gevlogen en deze maatschappij staat boven aan bij ons qua services en de vluchten waren netjes op tijd. Altijd alles goed verzorgd.
Wij zijn deze 2 keer met Lufthansa richting Newark gevlogen en van daaruit met United verder.
Nadeel vind ik dat er de afgelopen 2 jaar regelmatig stakingen zijn geweest bij Lufthansa.

Brandsmaatje2
26-06-16, 19:47
Wij gaan onze dochter en vriend van vliegveld MCO afhalen over twee weken. Zij vliegen met Lufthansa vanaf Frankfurt. Weet iemand ook op welke kant zij dan aankomen? Twee jaar geleden vlogen zij met Delta en kwamen via B side aan.

Ruud2004
26-06-16, 21:40
http://orlando-mco.worldairportguides.com/terminals.php

PixelMagic
29-06-16, 12:10
@Brandsmaatje2;
Ik ben zeer benieuwd hoe het hen bevallen is, wij gaan dezelfde route doen in september. Als je iets van feedback van hen kan plaatsen (verzorging, ruimte, service) dan hoor ik het graag.

bij voorbaat dank.

Suze
29-06-16, 14:00
Wij vliegen volgend jaar april van Frankfurt naar Miami, we vliegen met een A380 van Lufthansa, heb 4 plaatsen gereserveerd in het upperdeck (leek me wel lekker rustig).
Maar nu lees ik regelmatig dat kinderen niet toegestaan zijn bovenin, omdat deze economy plaatsen achter de business class zitten.
Klopt dit, weet iemand dit?

Brandsmaatje2
29-06-16, 21:25
@PixelMagic;
Ik zal het vragen en zal het wel terugkoppelen!

Ta2 Gerrit
30-06-16, 08:38
Die ene keer dat wij LH vlogen op MCO kwamen we aan op de B-kant, waar we ook altijd met United aankomen. Misschien is de logica dat LH een partner is van UA, maar het kan ook puur toeval geweest zijn.

cindy74
30-06-16, 09:39
Vraagje als je via schiphol naar munchen vliegt en daarna naar miami is dan een tussenstop van 1u20 genoeg in munchen?

b767-300er
03-07-16, 07:33
Ja hoor. Als er geen vertragingen zijn makkelijk te doen.

PixelMagic
09-08-16, 19:45
@PixelMagic;
Ik zal het vragen en zal het wel terugkoppelen!

Hoi, toevallig al iets te melden ?

Brandsmaatje2
09-08-16, 23:01
Hallo, je kunt mischien ook nog mijn blog lezen. Hier staat ook wel vermeld hoe het is gegaan. In het kort komt het er hierop neer. Vlucht uit Amsterdam vertrok veel later dan gepland. De vlucht van Frankfurt naar Orlando was ook verlaat en die hebben ze net kunnen halen. Ze zijn binnen 20 minuten van het het ene vliegtuig naar het andere gehold, Ze zaten wel krapjes in economy class. Delta vonden ze beter zitten twee jaar terug. Boven Orlando aangekomen mochten ze niet landen ivm noodweer. Vliegtuig moest uitwijken naar Miami. Daar zijn ze geland en er moest bijgetankt worden. Daarna zijn ze terug naar Orlando gevlogen. Douane duurde heel erg lang en toen bleek dat van alle passagiers die via Amsterdam waren gekomen de koffers er niet waren. Dus 12 uur in een vliegtuig vastzitten en dan ook nog lang op het vliegveld moeten blijven om te regelen dat je je koffer later toch terugkrijgt. Dat was niet fijn. Afijn de heenreis ging niet echt van leiendakje, maar daar kan Lufthansa ook niet veel aan doen lijkt mij. Dit gebeurt bij alle maatschappijen wel. Teug vlogen ze met United en ging alles wel goed.

Ilse_
30-08-16, 19:56
Zijn er nog recente ervaringen met Lufthansa..... we kijken namelijk naar de volgende vlucht.

http://www.momondo.nl/flightsearch/?Search=true&TripType=2&SegNo=2&SO0=DUS&SD0=ORL&SDP0=28-07-2017&SO1=ORL&SD1=DUS&SDP1=18-08-2017&AD=2&CA=15&TK=ECO&DO=false&NA=false&source=aff-tt&utm_source=tradetracker&utm_medium=affiliate&utm_campaign=Symbaloo

P9ol
30-08-16, 20:41
Wij hebben 21/7 A'dam-Frankfurt-Orlando en 12/8 Orlando-Frankfurt-A'dam gevlogen.
Het was voor ons de eerste keer met Lufthansa en is prima bevallen.

hrjhaan
30-08-16, 21:15
Let er wel op dat bij sommige prijzen van Lufthansa het eerste stukje van Düsseldorf naar Frankfurt met de trein is.

rjkd
30-08-16, 21:49
wij hebben afgelopen zomer ook met lufthansa gevlogen. amsteram- frankfurt-orlando en terug miami- frankfurt- amsterdam.
prima vlucjhten gehad. bij beide een overstap van 1.15 en dit was prima te doen. konden meteen doorlopen en weer inchecken.

b767-300er
31-08-16, 08:34
Weer inchecken? Of weer instappen?

tcjvissers
31-08-16, 08:56
wij hadden deze zomer de pech dat de vlucht van amsterdam naar frankfurt (daarna door naar tampa) 4 uur van te voren werd gecanceld met een mailtje!!
toen was het 'zoek het maar uit' en zijn we met veel 5en en 6en en met 2 overstap in de VS met KLM en Delta 5 uur later op de plaats van bestemming aangekomen waar natuurlijk 2 van de 3 koffers de reis niet meegemaakt hadden.
terug liep alles prima

rjkd
31-08-16, 10:01
Volgens mij weer inchecken �� Of klopt dat niet?

Lelli Kelly
31-08-16, 10:43
Wij hebben afgelopen zomer ook via Frankfurt gevlogen en hadden een overstap van 1,5 uur. Het vliegtuig kwam te laat binnen op Schiphol en het was wel even spannend of we onze overstap zouden halen.
Gelukkig had onze vlucht naar LA ook iets vertraging en hebben we het uiteindelijk gered. In Frankfurt moesten we eerst met een bus naar een andere terminal en ook nog een een enorm eind lopen naar de gate. Maar wij vonden het zo rustig op het vliegveld van Frankfurt.
Verder hele goede vluchten gehad met Lufthansa.

b767-300er
31-08-16, 10:48
Volgens mij weer inchecken �� Of klopt dat niet?
Kan, geen idee. Ik vraag het aan jou!

dus je hebt bij je overstap de koffers van de band gehaald, doord e douae , naar de incheckbalies. Koffers afgeven en nieuwe instapkaart ontvangen, door de douane en dan naar het vliegtuig?

rjkd
31-08-16, 11:05
Ah nee. Geen koffers etc. Werd allemaal doorgezet. Wel douane en daarna boarden

b767-300er
31-08-16, 20:52
Ah nee. Geen koffers etc. Werd allemaal doorgezet. Wel douane en daarna boarden
Das geen inchecken :)

Jerney
31-08-16, 22:38
Goedenavond,

Ik sta op het punt om tickets te boeken via Lufthansa voor zomer 2017 naar Orlando en terug via Miami vanuit en naar Dusseldorf. Nu vraag ik me wel af hoe het dan gaat met de overstap tijd. Ik zie dat we dan om 12.30 zouden landen in Frankfurt om vervolgens om 13.40 verder te vliegen naar USA. Maar ik zie dan als opmerking staan dat je door veiligheidsredenen 2 uur van te voren op het vliegveld moet zijn. Maar ja die landt pas om 12.30? Hoe werkt dat dan precies?

Weet iemand dat?

bedankt
Jerney

b767-300er
31-08-16, 23:00
Jerney

die 2 uur tevoor is als je nog volledig moet inchecken etc. Een overstap van 1h10m moet ruim
voldoende zijn op Frankfurt. Anders bieden ze die connectie ook niet aan....

Daan
01-09-16, 07:18
Ik ga de vraag maar even hier stellen.
Ik heb voor volgend jaar een vlucht naar Orlando, via Frankfurt geboekt.
Nu is het een gedeelde vlucht, Lufthansa/United. Nu dacht ik, ik wil extra beenruimte voor de grote oceaan oversteek. Maar als ik inlog kan ik alleen voor de terugvlucht (Houston/Amsterdam) en voor de vlucht naar Frankfurt alleen een andere stoel reserveren. Voor de vlucht Frankfurt naar Orlando is dat niet mogelijk. Ik heb gebeld met Lufthansa en met United, maar beiden wijzen naar elkaar. Heeft iemand ooit hetzelfde meegemaakt. En zo ja, weet iemand een oplossing dat ik wel die extra beenruimte kan boeken?

rjkd
01-09-16, 08:07
@b767-300er weer wat geleerd :o
@jerney wij hadden afgelopen zomer ook een overstap van 1 uur en 10 minute op Frankfurt en dit was zowel heen als terug prima te doen.

Ilse_
01-09-16, 08:25
@Daan, ik lees even mee dit is iets wat wij ook aan het uitzoeken zijn maar dat wil ik graag weten voordat ik boek, vandaar.

b767-300er
01-09-16, 08:54
Waar log je in?
en is FRA- -MCO niet met Eurowings en heeft Eurowings geen stoelen met extra beenruimte?

Daan
01-09-16, 14:43
Waar log je in?
en is FRA- -MCO niet met Eurowings en heeft Eurowings geen stoelen met extra beenruimte?

Ik heb ingelogd op en United en Lufthansa. Op beiden kan ik het niet aangeven.
Van wat ik kan zien vliegt United naar Orlando toe. United 9065 om precies te zijn. En dat is een Boeing 747-400

b767-300er
01-09-16, 15:01
Dat is niet United maar Lufthansa. Code Share :)
als het goed is moet je dat met Lufthansa kunnen regelen.

Daan
01-09-16, 15:48
Dat is niet United maar Lufthansa. Code Share :)
als het goed is moet je dat met Lufthansa kunnen regelen.
Dat dacht ik dus ook. Maar en op de site van lufthansa en via de telefoon kon het niet. Misschien toch nog maar een keer bellen. Misschien dat een andere werknemer t wel weet.

b767-300er
01-09-16, 15:52
Normaliter geen probleem. Of de kist moet al vol zitten

Mads2010
02-09-16, 06:26
@Daan: Geldt dit alleen voor extra beenruimte of voor het reserveren van stoelen in het algemeen? Wij zijn namelijk ook aan het kijken voor een vergelijkbare vlucht naar Orlando maar voor ons is het toch wel een vereiste om de stoelen vooraf (tegen betaling) vast te leggen.

Bedankt voor de berichten over de overstaptijd in Frankfurt. Het was voor ons reden om wat extra marge te pakken omdat we bang waren dan een overstap van 70 minuten onvoldoende zou zijn...Maar jullie hebben ons gerustgesteld.

Fitzroy
02-09-16, 06:37
Ik dacht dat als je United vluchten hebt geboekt maar uitgevoerd door Lufthansa, je geen stoelen kunt reserveren van tevoren.

Daan
02-09-16, 07:32
Normaliter is het ook inderdaad geen probleem. Maar met 1 vlucht wel.

@Mads2010: Ik heb 4 vluchten. Van Amsterdam naar Frankfurt (extra beenruimte en upgrade naar business mogelijk), Frankfurt naar Orlando (niets mogelijk via Lufthansa en United), Orlando naar Houston (extra beenruimte mogelijk) en Houston naar Amsterdam (extra beenruimte mogelijk, ook besteld).

@b767-300er: Dat was ook inderdaad mijn gedachten. Echter er zijn nog tickets te boeken voor die vlucht. Als ik via United het probeer, dan krijg ik de melding dat ik het over 24 uur nog een keer moet proberen, of via Lufthansa moet boeken.

http://oi67.tinypic.com/30tj5ow.jpg


Bij lufthansa krijg ik het volgende:

http://oi65.tinypic.com/1zvsrx4.jpg

Ik zal vandaag wel even met Lufthansa bellen, en een update plaatsen. Ik zou t wel raar vinden (en vooral heel jammer gezien mn lengte) dat het niet zou lukken. Die korte vluchten boeien me niet zo. Maar met die langere vluchten zou ik het wel prettig vinden om niet met mn benen in mn nek te hoeven zitten.

b767-300er
02-09-16, 09:49
Heeft Lufthansa in haar 747 vloot soms een high density config vliegen?
76-er?

MMJJOli4
22-09-16, 15:26
Wij vliegen volgend jaar april van Frankfurt naar Miami, we vliegen met een A380 van Lufthansa, heb 4 plaatsen gereserveerd in het upperdeck (leek me wel lekker rustig).
Maar nu lees ik regelmatig dat kinderen niet toegestaan zijn bovenin, omdat deze economy plaatsen achter de business class zitten.
Klopt dit, weet iemand dit?

Ik heb voor de kinderen stoelen gereserveerd en betaald op het upper deck, dus ik mag hopen dat ze er mogen zitten :). In een normaal vliegtuig zit je met je kinderen toch ook achter de business class stoelen

PixelMagic
02-10-16, 17:08
Even terugkoppelen

Vanaf Schiphol naar Frankfurt en daar in 90 minuten overstappen om naar Orlando MCO te gaan.

Overstappen is erg kort maar haalbaar. Je moet niet slecht ter been zijn want dan is het echt krap. Bagage zie je niet op Frankfurt, die gaat direct door. Je gaat in Frankfurt nogmaals door de douane, beide kanten op.

verzorging aan boord is prima, sandwich en drankje op korte vlucht en pretzels, cocktails en twee warme maaltijden en gratis entertainment scherm op de lange vlucht.

we zijn versleten maar zo het volgende keer weer zo doen

theovg
14-03-17, 12:42
Afgelopen zondag tickets geboekt voor Florida via Expedia, heen Ams naar Frankfurt dan naar Mco , deze vlucht gaat met Lufthansa .
Terug met United , daar was het geen probleem om de stoelen vast te zetten.
Maar bij Lufthansa lukt het niet , gebeld en getwitterd maar het lukt niet , als antwoord krijg ik bij het inchecken 24 uur van tevoren.
Is er soms nog een andere manier.
Ik weet dat er voor de seats betaald moet worden,

hannie
14-03-17, 13:53
Lukt het ook niet als je betaald dan?

theovg
14-03-17, 14:51
Nee ook telefonisch niet.

PENPE
14-03-17, 15:09
Klopt inderdaad, ik heb zaterdagavond geboekt via TIX.nl, daarna kon ik de stoelen voor de vluchten tussen Amsterdam en Frankfurt meteen (tegen betaling) vastleggen. Voor de vluchten tussen Frankfurt en Miami was dit (nog) niet mogelijk. ( Vluchten niet aanklikbaar op de website van Lufthansa )

Ilse_
14-03-17, 18:26
Wij vliegen ook met Lufthansa...... Geboekt via momondo....... konden bij boeken meteen de stoelen reserveren, wel tegen betaling natuurlijk. Zowel voor de korte vlucht van Dusseldorf naar Frankfurt als van Frankfurt naar Orlando.

corrus
14-03-17, 18:40
Waarschijnlijk vliegen ze weliswaar met LH maar met United nummers...
Dan gaat het altijd mis, want LH verwijst naar UA en en UA verwijst op hun beurt weer naar LH.
En de reiziger is de dupe.

stephie
14-03-17, 20:49
Wij hadden dat probleem vorig jaar, maar precies andersom. Wij konden voor de heenreis wel de stoelen vastleggen met Lufthansa maar de terugvlucht met United niet. Echt alles geprobeerd. Diverse keren gebeld etc. Wij konden pas de stoelen vastleggen toen we online gingen inchecken toen we in Florida waren.
Deze manier van samenwerking tussen maatschappijen heeft een naam. Staat in een ander topic vermeld.

theovg
14-03-17, 22:02
Waarschijnlijk vliegen ze weliswaar met LH maar met United nummers...
Dan gaat het altijd mis, want LH verwijst naar UA en en UA verwijst op hun beurt weer naar LH.
En de reiziger is de dupe.

Dit klopt , we vliegen met LH heen met United nummers.
Daar zit dus het probleem.

PENPE
14-03-17, 22:43
Dit klopt , we vliegen met LH heen met United nummers.
Daar zit dus het probleem. Inmiddels heb ik voor AMS > FRA > MIA de stoelen kunnen uitzoeken en vastleggen. Voor de terugvlucht is de stoelkeuze nog niet aanklikbaar...

theovg
15-03-17, 09:30
Kijk dat is beter , heb je het gewoon via de Lufthansa site gedaan .

PENPE
15-03-17, 10:30
Kijk dat is beter , heb je het gewoon via de Lufthansa site gedaan . Inderdaad rechtstreeks via de Lufthansa-site, overigens zijn al mijn vluchtnummers op deze trip LH-nummers.

b767-300er
15-03-17, 13:01
Wij hadden dat probleem vorig jaar, maar precies andersom. Wij konden voor de heenreis wel de stoelen vastleggen met Lufthansa maar de terugvlucht met United niet. Echt alles geprobeerd. Diverse keren gebeld etc. Wij konden pas de stoelen vastleggen toen we online gingen inchecken toen we in Florida waren.
Deze manier van samenwerking tussen maatschappijen heeft een naam. Staat in een ander topic vermeld.

Code-share

stephie
15-03-17, 13:55
Thanks, dat bedoelde ik....

Ilse_
20-08-17, 14:59
Gister thuis gekomen van onze reis. Orlando-Frankfurt-Dusseldorf. Helaas zijn de koffers ( alle 3 ) achter gebleven in Frankfurt. Nu hopen dat Lufthansa het snel op kan lossen en dat we de koffers terug zien.....

b767-300er
20-08-17, 15:09
Gelukkig zijn ze getraceerd waar ze zijn. Dat scheelt al een stuk in de terugbrengtijd...

Het blijft echter altijd vervelend.

Mushu
20-08-17, 17:54
Het voordeel is dat ze aan huis bezorgd worden! Nadat meerdere keren mijn koffer ook niet samen met mij aankwam op Schiphol ben ik het maar positief gaan bekijken :).

Syllvia
21-08-17, 10:13
Het voordeel is dat ze aan huis bezorgd worden! Nadat meerdere keren mijn koffer ook niet samen met mij aankwam op Schiphol ben ik het maar positief gaan bekijken :).

Wij gaan altijd met de trein naar en van Schiphol, op de terugweg dus altijd best slepen met de koffer. Vond het de laatste keer maar wat makkelijk dat de koffer de volgende dag thuis bezorgd werd ��

PENPE
21-08-17, 10:36
Het voordeel is dat ze aan huis bezorgd worden! Nadat meerdere keren mijn koffer ook niet samen met mij aankwam op Schiphol ben ik het maar positief gaan bekijken :). Inderdaad, scheelt een hoop gesjouw. Het is pas echt vervelend als, zoals ons vorig jaar gebeurde na overstap op London-Gatwick, je in Orlando aankomt en je koffers inmiddels weer op Schiphol blijken te staan... Heeft uiteindelijk nog 2 dagen geduurd alvorens de koffers bij onze villa werden afgeleverd.

We kregen van British Airways wel meteen een CompensationCard met $100 tegoed, zodat we op hun kosten onze eerste hoognodige spulletjes konden kopen.

http://www.penpe.nl/penpeintheusa-sept2016/wp-content/uploads/2016/09/IMG_2814.jpg

Nu maar hopen dat dit over een paar weekjes bij Lufthansa niet gebeurt.....

Ilse_
22-08-17, 12:54
Gisteravond om 19.00 zijn de koffers keurig thuis bezorgd nadat we in d ochtend een belletje hadden gehad. Goed geregeld !!

knaapje
08-11-17, 15:24
Heeft de 747 waar Lufthansa de route MCO-FRA mee vliegt nog overhead screens, volgens Seat expert zou dat nog het geval zijn.?
Recente ervaring?

hannie
08-11-17, 15:43
Wij hebben die route 26 okt gevlogen en hadden gewoon schermpjes in de stoel. Neem aan dat je dat bedoeld?

PENPE
08-11-17, 19:36
Op 8 oktober j.l. MCO > FRA gevlogen met de 747, deze was inderdaad voorzien van een (nieuw) AVOD-systeem in de stoelen

Fleurida
08-11-17, 21:35
In 2014 deze route gevlogen en toen waren er al schermpjes in de stoelen. Staat ook zo op Seatguru.
https://www.seatguru.com/airlines/Lufthansa/Lufthansa_Boeing_747_400_V4.php

Michael
08-11-17, 21:54
Afgelopen juli en augustus gevlogen met de 747 AMS-FRA-MCO vice versa. Gewoon schermen in de stoel voor je.

Ritchie
09-11-17, 11:04
Zit er ook een usb aansluiting bij je scherm in de stoel voor je ?

Treesanne
09-11-17, 21:54
Net via de facebook pagina van LH. gevraagd naar de usb aansluitingen. Dit was het antwoord. Hallo T, USB-Anschlüsse sind auf Lufthansa Langflügen in allen Compartments und bei allen Sitzen vorhanden. Je ein Anschluss pro Sitz ist in einer der Armlehnen (oder um sie herum) versteckt eingebaut. Freundliche Grüße zurück!🙂 /Néa

jarjarbinks
09-11-17, 23:04
Volgens mij wel. Toen wij met LH vlogen hadden we in economy wel USB.

tomenvalesca
18-12-17, 12:11
op 1 augustus vliegen we vanuit AMS met een tussenstop in FRA naar MIA, nu wouden we stoelen reserveren maar krijg ik volgende melding:
Unfortunately seat reservations are no longer possible. You may select your seat during the check-in process.We vliegen met 2 volwassenen en 1 kind (3 jaar), houden ze families samen of trekken ze iedereen uit elkaar en kunnen we beter even bellen?

KevinB
18-12-17, 14:15
Als je niet de mogelijkheid heb om de stoelen tegen betaling te reserveren ( gratis eerder dan de check in kan al een tijdje niet meer bij Lufthansa) zou ik even bellen.
Lufthansa zegt families bij elkaar te plaatsen maar toen ik een jaar of twee geleden vanwege een fout van Lufthansa pas veel later dan de start van de check in zelf kon inchecken zaten we met zn vieren verspreid door het vliegtuig en was het aan mijn medereizigers te danken dat we uiteindelijk min of meer bij elkaar konden zitten (mijn vrouw en ik en twee kinderen van 11 en 7)

Bullyleo
18-12-17, 14:33
Volgens de site en de telefonische helpdesk is bij Lufthansa de stoelreservering pas mogelijk 23 uur voor vertrek. Ik wilde het ook al op voorhand regelen, maar ik kreeg dit antwoord. Als je met je reserveringsnummer inlogt dan zie je ook dat je niet op de optie stoelreservering kunt klikken.

Lizz
18-12-17, 14:36
Wij hebben pas nog stoelen kunnen reserveren tegen betaling, maar wat ik begrijp kan dat nu dus niet meer?
Moet ik wel zeggen dat wij miles and more pas hebben( is het pas ik weet het eigenlijk niet maar mijn lief regelt het altijd, het is iig het frequent flyer programma ) zou het hem daar inzitten dan, want dan ook even inschrijven voor dat programma.

Bullyleo
18-12-17, 15:50
Met de standaard Miles & More pas kan je alleen puntjes sparen. En die blijven ook dan maar 36 maanden geldig als je niet binnnen die periode nogmaals vliegt. Deze pas geeft geen extra rechten voor stoelreservering. Had ik ook al uitgezocht, zie bijgevoegde link:
https://www.miles-and-more.com/online/portal/mam/rowr/program/information?nodeid=2547184&l=en

Lizz
18-12-17, 15:57
Vreemd dan toch dat wij wel stoelen hebben kunnen reserveren, en wij hebben niet rechtstreeks bij lufthansa geboekt.

KevinB
18-12-17, 17:49
Ik heb 2 vluchten naar Orlando staan met Lufthansa (een direct bij LH geboekt en een via Gate1) en ik kan in de Lufthansa app (ipad) gewoon tegen betaling stoelen reserveren

Fleurida
18-12-17, 19:00
Je moet in ieder geval een account bij Lufthansa hebben en als ik bij Lufthansa kijk zie ik dit:
https://www.lufthansa.com/xx/tr/seat-reservation-economy-class

b767-300er
18-12-17, 19:21
Vlieg je met een LH vluchtnummer of een United vluchtnummer?

tomenvalesca
18-12-17, 19:41
Vlieg je met een LH vluchtnummer of een United vluchtnummer? allemaal LH vluchtnummers


EDIT: Het is gelukt. Ik heb de app gedownload van Lufthansa en raar maar waar, daar lukt het ons wel. Wel enkel voor de heenvlucht(en). Voor de terugvlucht konden we ook nog niets reserveren of aanvragen.
Dus ofwel moet je een account hebben bij lufthansa of lukt het gemakkelijker met de app :-) . Alvast bedankt iedereen!!

PENPE
18-12-17, 20:39
Voor de terugvlucht konden we ook nog niets reserveren of aanvragen. Klopt, dat kan pas op een later moment

Bullyleo
19-12-17, 19:18
Kan iemand mij dan misschien helpen? Ik heb de app gedownload en de vluchten (AMS-FRA-TPA) staan keurig in het overzicht. Toch kan ik geen stoelen reserveren. Tickets zijn geboekt via Schipholtickets, kennelijk via United, vlucht wordt uitgevoerd door Lufthansa met vluchtnummer UA9066. Stoelen reserveren via Lufthansa gaat dus niet en na inloggen op de site van United krijg ik dit bericht:

Come back within 23 hours of departure to check in and select a seat through Lufthansa.

Tobthijm
19-12-17, 19:44
Wij hebben voor onze vlucht (AMS-FRA-TPA) geboekt bij Tix.be op 8-12-'17
Tickets voor 16 Juli tot 3 aug. Dezelfde avond heb ik ingelogd via de pc bij Lufthansa en kon daar tegen betaling voor de heen en terug vlucht alle stoelen reserveren. We hadden nog een account wat 2 jaar geleden was aangemaakt, maar hij werkte nog.

theovg
19-12-17, 20:48
Als je met Lufthansa vliegt op UA vluchtnummers, kun je de stoelen inderdaad past vastzetten met inchecken 23 uur vantevoren.
Wij hebben in november hetzelfde gehad, ik moet erbij zeggen dat bij ons er nog ruimte genoeg was in het vliegtuig.
Wij hebben het zelfs geprobeerd via United Amerika telefonisch, maar bij ons lukte het niet.
De terugvlucht was met United en daar was het geen probleem.

Ritchie
21-12-17, 23:02
Hier heb ik ook de app gedownload, en kon nadat ik me geregistreerd had, de lange terugvlucht (Tampa -> Frankfurt) gewoon mijn stoelen selecteren (betaald)
Thanx voor de tip !

John van Oosten
07-01-18, 20:51
Als Lufthansa, zoals ik heb gelezen, families bij elkaar plaatst, zou je dan eigenlijk wel stoelen willen reserveren? Wat zijn jullie ervaringen?

KevinB
08-01-18, 07:33
Wij (2 volwassenen, 2 kinderen 8 en 12) vliegen regelmatig met Lufthansa op Miami.
ik reserveer nooit vooraf stoelen en tot op heden zijn we altijd netjes bij elkaar geplaatst.
Mijn ervaring is dat het online inchecken vaak een paar uur eerder mogelijk is dan aangegeven, dus zorg dat je er op tijd bij bent zodat je evt. nog wat kunt veranderen.
Maar wil je op zeker spelen dan moet je in de buidel tasten en alvast je keuze vastzetten

John van Oosten
08-01-18, 09:01
Hoi Kevin,

Dat stelt toch wat gerust, ik hoop dat anderen ook die ervaring hebben. Want inderdaad als je alle stoelen gaat reserveren dan kan je in de buidel tasten. Dan is die leuke ticketprijs ineens een stuk minder...

Lizz
08-01-18, 10:52
Helaas als samengesteld gezin met allemaal een andere achternaam moet je wel in de buidel tasten, anders zit je niet bij elkaar.

John van Oosten
08-01-18, 15:14
Hoi Lizz,

Mijn vrouw heeft haar meisjesnaam op het ticket staan. Zou ze dan ook ergens anders geplaatst worden?

Mattie
08-01-18, 15:19
Ik neem aan dat je online kan zien hoeveel/welke stoelen beschikbaar zijn? Dan zou je ook welke week (of dag naarmate de tijd vordert) even kunnen kijken. Is 50% van het vliegtuig nog beschikbaar ja dan zou ik de gok lekker wagen maar zie je 2wk voor de vlucht dat er nog maar een paar plaatsen (waar jullie passen) zijn tja dan is reserveren niet gek lijkt me.

Ilse_
08-01-18, 16:07
Een vouw heeft altijd haar meisjes-naam op paspoort staan en dus ook op ticket ..... wij reserveren altijd stoelen om gedoe te voorkomen.

Bbusa
08-01-18, 16:34
Helaas als samengesteld gezin met allemaal een andere achternaam moet je wel in de buidel tasten, anders zit je niet bij elkaar.

Zouden ze bij de luchtvaartmaatschappij niet gewoon kunnen zien dat jullie bij elkaar horen als je alle tickets in 1 boeking hebt gereserveerd?

KevinB
08-01-18, 18:33
Mijn vrouw (met meisjesnaam op ticket) wordt altijd netjes bij de rest van het gezin geplaatst. Niet alleen bij Lufthansa maar ook bij de andere maatschappijen, tot op heden iig

John van Oosten
08-01-18, 19:23
Bedankt voor de reacties iedereen. Naarmate de tijd vordert, af en toe online kijken naar de beschikbaarheid van stoelen leek me ook al verstandig. Zelf maakt het me niet veel uit waar ik zit, al blijft een raampje leuk natuurlijk. Maar vooral voor de kinderen, is alleen, naast een vreemde zitten nogal spannend.

b767-300er
08-01-18, 21:15
Helaas als samengesteld gezin met allemaal een andere achternaam moet je wel in de buidel tasten, anders zit je niet bij elkaar.
Dit kan echt naar het rijk der fabelen worden verwezen. Er wordt niet gekeken naar namen maar naar boekingscodes.

Kinderen onder de 13 worden altijd bij minimaal 1 van de ouders geplaatst.

Lizz
09-01-18, 07:36
Thanks voor de opheldering b767-300er , dat scheelt dan weer voor de volgende reis.

Bullyleo
08-02-18, 14:04
Ik heb nog even met de klantenservice van Lufthansa gebeld omdat ik overwoog alsnog een upgrade te nemen naar Economy Comfort. Daar ook hetzelfde antwoord gekregen dat het een code-share vlucht betrof en dat cash upgrade niet mogelijk was. Zit dus niets anders op dan een dag van te voren in te loggen en twee stoelen bemachtigen. Ik kreeg daarbij nog wel een nuttig advies. Bij Lufthansa kan je 23 uur van te voren inloggen om een stoel te reserveren. Bij United 24 uur van te voren. Omdat we van beiden een reserveringsnummer hebben, gaan we nu dus inloggen via UA. Zijn we toch nog een uurtje eerder.

José
08-02-18, 19:52
Over een paar maanden vliegen wij heen met united en terug met Lufthansa en heb gewoon mijn stoelen gereserveerd united gratis en Lufthansa €25,- vanaf Orlando.

knaapje
09-02-18, 10:28
Heb je dan via Lufthansa geboekt of een ander?

knaapje
09-02-18, 10:31
@Bullyleo
Ik heb via United geboekt met een heenvlucht met United en retour met Lufthansa.
Als ik met de code van LH inlog krijg ik te zien dat ik pas 23 uur van tevoren een stoel kan reserveren. Als ik inlog met de United code ook 23 uur.
Hoe krijg jij die 24 uur te voorschijn?

corrus
09-02-18, 11:05
Over een paar maanden vliegen wij heen met united en terug met Lufthansa en heb gewoon mijn stoelen gereserveerd united gratis en Lufthansa €25,- vanaf Orlando.
Dit komt omdat er LH nummers zijn gebruikt, met UA als Code Share en niet andersom.

corrus
09-02-18, 11:11
Ik heb nog even met de klantenservice van Lufthansa gebeld omdat ik overwoog alsnog een upgrade te nemen naar Economy Comfort.
Je kunt bij LH geen upgrade bijboeken zoals bij UA.
Bij LH is de Comfort+ een echte aparte klasse, bij UA is het alleen maar meer beenruimte.
Maar bij UA gaat óók zoiets komen... Dit wordt later dit jaar nog bekend gemaakt ;)

José
09-02-18, 12:09
Heb je dan via Lufthansa geboekt of een ander?
via reisbureau en heb zelf via de Lufthansa app m’n stoelen vastgezet en ook bij united.

José
08-03-18, 21:43
Wij vliegen heen met united en terug met Lufthansa heb inmiddels mijn stoelen al gereserveerd maar kan niet zo gauw vinden hoever van te voren ik online kan inchecken, iemand een antwoord hierop? Thanks.

Mushu
08-03-18, 21:45
24 uur van tevoren.

José
09-03-18, 18:20
Dank je Mushu, stond me iets bij dat het wat langer van tevoren was. Niet dus.

Bullyleo
26-03-18, 14:36
@Bullyleo
Ik heb via United geboekt met een heenvlucht met United en retour met Lufthansa.
Als ik met de code van LH inlog krijg ik te zien dat ik pas 23 uur van tevoren een stoel kan reserveren. Als ik inlog met de United code ook 23 uur.
Hoe krijg jij die 24 uur te voorschijn?
Deze info heb ik zelf van een medewerker van United doorgekregen. En het staat ook op hun website: "Check-in is available starting 24 hours before your scheduled departure.".

Hermanus
26-03-18, 16:39
Stoel reserveren is toch iets anders als inchecken?

knaapje
26-03-18, 19:04
Het is iets anders.
Als bij je boeking geen stoel Hebt (kunnen) reserveren doe je normaliter bij het inchecken.

marioedp
01-04-18, 18:07
Heeft er iemand hier ervaring met de vlucht Miami - Frankfurt van Lufthansa uitgevoerd met de A380? Wij komen eind augustus terug met deze vlucht en ik zou graag weten welke rij in economy we best nemen als we stoelen reserveren..
Op seatguru kwam ik volgende commentaar tegen:
"I flew twice FRA-JFK LH400 in a two week period and sat in 61C and 62H.

On both occasions the flight ran out of meal options so I was stuck with whatever food they had left over.
Unusually, the front rows of Economy (e.g. rows 60-65) are served last on the LH a380.
Do not sit here if you are hoping to get a choice of foods to eat and if you don't want to wait an hour between drink service and food service.
The flight attendants literally unload on you whatever they have left on their carts. LH needs to plan better- never have this issue on a330 or a340."

Terpies
01-04-18, 18:15
Ik zou als je wilt reserveren upper deck stoelen proberen te krijgen. Dan zit je op de verdieping bij de first en business class en is het rustiger.

Wij vliegen in mei en juni heen en weer op dezelfde route als jij ook met de A380. Wij vliegen AMS-FRA-MIA en MIA-FRA-AMS. Alleen op het traject MIA-FRA hebben we stoelen gereserveerd op het upperdeck.

KevinB
01-04-18, 20:25
Wij hebben vorig jaar stoelen op het upoerdeck weten te reserveren. Prettig dat het een stuk rustiger is en omdat er relatief weinig stoelen staan wordt je snel bediend.
Ik heb echter nog nooit zo’n rottige vlucht meegemaakt, dit was omdat de stoelen absurd ver naar achter kunnen (net niet tegen mn neus)
Als degene voor je meteen zn stoel naar achter gooit zit je 8 uur klem.
De volgende keer zou ik betalen voor de voorste rij.

Ruud2004
02-04-18, 12:31
Bergruimte bovenin is ook aanzienlijk minder omdat het vliegtuig toeloopt.

flexman
06-08-18, 09:16
Ik heb het topic doorgenomen, maar kon geen info vinden over de bagage i.c.m overstap. We vliegen met Lufthansa binnenkort vanuit Schiphol naar Frankfurt, met een tussenstop/overstap vliegen we naar Orlando.

Mijn vraag is: Moet ons bagage opnieuw ingecheckt worden in Frankfurt? En moeten we opnieuw langs de douane / bagage controle?

KevinB
06-08-18, 09:19
Je bagage zie pas terug in Orlando, deze wordt doorgelabeld.
Over controles kan ik je overmorgen meer vertellen, ik ga morgen met dezelfde vlucht.

flexman
06-08-18, 09:21
Mooi, dat scheelt weer. Dank voor je reactie!

Zaliyah
06-08-18, 12:41
Ik vroeg mij precies het zelfde af, wij vliegen 19 september precies die route. Had ook vragen betreffend bagage. Weet iemand, die route Ams-frank-mia heeft gehad, als een overstap van 1,45 te doen is om door alle controle heen te komen op Frankfurt?

PENPE
06-08-18, 22:43
Ik vroeg mij precies het zelfde af, wij vliegen 19 september precies die route. Had ook vragen betreffend bagage. Weet iemand, die route Ams-frank-mia heeft gehad, als een overstap van 1,45 te doen is om door alle controle heen te komen op Frankfurt? Ja gaat je lukken ( mits je met niet al teveel vertraging van AMS vertrekt :rolleyes: )

A.Hofman
07-08-18, 11:34
Wij vliegen zaterdag 18/8 AMS-FRA-TPA met een overstap van 1uur 25 . Ik zal even laten weten of we het gered hebben :)

Zaliyah
07-08-18, 12:32
Thanks all! Heel fijn!

KevinB
07-08-18, 16:57
Wat een chaos op Frankfurt vandaag!
Gelukkig zitten we nu toch nog in het vliegtuig, wel een vertraging van ruim 3,5 uur.

jarjarbinks
07-08-18, 18:43
Hebben wij 2 jaar terug gevlogen, ook met 1.45 min er tussen. We vertrokken uit AMS met 45 min vertraging en hadden uiteindelijk toen we letter uitstapte in FRA nog 45 min.
Je moet nog 1 maal door een douane heen waar ook soms gecontroleerd wordt apart van de douane. We zijn niet gaan rennen maar wel flink doorgelopen. 1 in onze groep werd ook nog extra gecontroleerd maar uiteindelijk toch op tijd bij de aansluit naar MIA. 15 voor boarden. Dus uiteindelijk haalbaar. Maar ik hoop voor je dat je werkelijk 1.45 uur tijd hebt kan je op je gemak alles doen.

nicolea
07-08-18, 18:44
Wat een chaos op Frankfurt vandaag!
Gelukkig zitten we nu toch nog in het vliegtuig, wel een vertraging van ruim 3,5 uur.
Dat wordt een latertje dan...maar goed, veiligheid boven alles hoor!

A.Hofman
18-08-18, 13:41
We zitten nu in Frankfurt te wachten op onze vlucht naar Tampa . De vlucht uit Amsterdam had 20 min.vertraging , en de vlucht naar Tampa een uur... tijd genoeg dus. De originele overstap was 1.25 uur, en dat is goed te doen. Wel een beetje aanpoten, maar geen stress.

Bullyleo
01-09-18, 17:39
Kan iemand mij dan misschien helpen? Ik heb de app gedownload en de vluchten (AMS-FRA-TPA) staan keurig in het overzicht. Toch kan ik geen stoelen reserveren. Tickets zijn geboekt via Schipholtickets, kennelijk via United, vlucht wordt uitgevoerd door Lufthansa met vluchtnummer UA9066. Stoelen reserveren via Lufthansa gaat dus niet en na inloggen op de site van United krijg ik dit bericht:

Come back within 23 hours of departure to check in and select a seat through Lufthansa.











UPDATE: Soms heeft het toch zin om af en toe even in te loggen op de site van Lufthansa, ook al heb je een code-share vlucht geboekt. Vandaag ingelogd en toen zag ik tot mijn grote verbazing dat het seatplan open stond en was er in ene toch de mogelijkheid om stoelen te reserveren, ondaks de code-share vlucht. En dat ook nog voor de retourvlucht! Direct voor de heen- en terugweg preferred seats geboekt in de premium economy zone. Beetje bijbetaald (160 euro totaal) en ik heb de bevestiging al in de mail. Ik ben een blij mens!;)

stephie
20-11-18, 19:03
Wij hebben nu een terugvlucht gezien vanuit Tampa, met 1,5 uur overstaptijd op Frankfurt. Is dat te doen?
Over het algemeen duren vluchten vanuit Amerika altijd korter, maar als je vertraging oploopt dan ben je het haasje.....Andere optie is een overstaptijd van 4 of 5 uur. Dat vind ik wel erg lang pfffff.....

knaapje
20-11-18, 19:26
1,5 uur is goed te doen.
Het is wel een heel uitgestrekt vliegveld, doorlooooopen.
Ik had begin dit jaar ik meen 1.10 uur vanuit Orlando en dat was te doen.

Vertragingen kan je toch niet voor zijn.
Voordeel is dat er van Frankfurt naar Amsterdam dagelijks tig vluchten zijn, dus ze boeken je wel over.

stephie
20-11-18, 20:30
Super! Dank je wel. Dan zie ik verder geen belemmeringen....dus boeken maar;)

Terpies
20-11-18, 21:19
Op de terugweg zou ik dat risico eerder acceptabel vinden dan op de heenweg (maar meestal is 1.45 uur wel voldoende). Als je in Frankfurt onverhoopt te laat aankomt, kun je zelfs in geval van nood nog met de trein naar huis....

Sowieso, vanaf Frankfurt gaan er meerdere vluchten per dag naar Amsterdam, dus dan zou ik als ik jou was gewoon de korte overstap riskeren. Ik zou geen 4 of 5 uur op Frankfurt willen wachten op een vlucht naar Amsterdam, dan ben je desnoods ook in 4 uur met de trein in Amsterdam voordat je überhaupt vertrokken bent met het vliegtuig....

Lizz
21-11-18, 18:13
Wij hadden dit jaar ook een overstap van 1,30 en deze keer was het maar een korte wandeling in tegenstelling tot de keer daarvoor op Frankfurt toen hebben we ons rot moeten rennen.
Dus het hangt er een beetje vanaf aan welke gate je aankomt en naar welke gate je moet om te vertrekken.

stephie
21-11-18, 19:31
Op de terugweg zou ik dat risico eerder acceptabel vinden dan op de heenweg (maar meestal is 1.45 uur wel voldoende). Als je in Frankfurt onverhoopt te laat aankomt, kun je zelfs in geval van nood nog met de trein naar huis....

Sowieso, vanaf Frankfurt gaan er meerdere vluchten per dag naar Amsterdam, dus dan zou ik als ik jou was gewoon de korte overstap riskeren. Ik zou geen 4 of 5 uur op Frankfurt willen wachten op een vlucht naar Amsterdam, dan ben je desnoods ook in 4 uur met de trein in Amsterdam voordat je überhaupt vertrokken bent met het vliegtuig....

ja inderdaad, dat risico kunnen we makkelijk lopen. Frankfurt is in ieder geval binnen Europa....bedankt voor het meedenken!

stephie
21-11-18, 19:32
Wij hadden dit jaar ook een overstap van 1,30 en deze keer was het maar een korte wandeling in tegenstelling tot de keer daarvoor op Frankfurt toen hebben we ons rot moeten rennen.
Dus het hangt er een beetje vanaf aan welke gate je aankomt en naar welke gate je moet om te vertrekken.

Ja Frankfurt is best groot. Maar 1,5 uur zou dus voldoende moeten zijn, we gaan het risico nemen