PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema flexerens: rondreis Florida van 4-18 oktober 2013



flexerens
27-08-13, 19:48
Goeiendag allen
wij komen op 4 oktober aan en vliegen terug op 18 oktober

4 oktober aankomst plus overnachting miami beach
5 oktober auto ophalen en dan naar de everglades om daar de krokodillen te voeren en vanuit daar doorrijden naar napels
6 oktober beetje relaxen aan het strand in napels en dan ook doorrijden naar tampa
7 oktober tampa attractiepark bush garden
8 oktober tampa attractiepark bush garden
9 oktober de tampa zoo bekijken en dan doorrijden naar orlando
10 oktober disney
11 oktober disney
12 oktober disney
13 oktober universal
14 oktober universal
15 oktober ??
16 oktober sea world plus aan rijden richting miami
17 oktober ??
18 oktober savonds vlucht terug

nu was mijn vraag is het verstandig om van te voren hotels te boeken
en of dit reisplaatje een beetje haalbaar is?
kwa tijd

hoop op een reactie groet Rens Broods

Teleton
27-08-13, 20:37
nu was mijn vraag is het verstandig om van te voren hotels te boeken
en of dit reisplaatje een beetje haalbaar is?
kwa tijd

Hey Rens, welkom hier op het forum voor de verwende Floridavakantievierder. Om maar met de deur in huis te vallen; ik zou (kwa tijd) nog eens goed naar je reisplan kijken. Je plant achtereenvolgens acht dagen themaparken achter elkaar.....en dan nog eens een half dagje naar SeaWorld en naar Miami rijden.......

Of je schema haalbaar is, vraag je. TSja..alles kan! Maar het wordt zo eigenlijk meer een slijtageslag. Maar als je voor een Japanse vakantie kiest (opzij opzij opzij...) prima.

Mijn tip, neem echt even zelf de tijd om je vakantie voor te bereiden. Want wat moet ik nu met een schema met twee vraagtekens? Je maakt mij niet toch wijs dat je zelf niet weet wat je met je tijd moet doen? Vraag jezelf ook af of het echt handig is om de auto de tweede dag pas op te halen. Je verliest zo nogal wat tijd. Waarom zou je trouwens een hotel op Miami Beach nemen? Je bent van plan direct door te rijden naar Napels. Neem dan liever een airport hotel.....

Of je van te voren hotels moet boeken? Wil je na aankomst op zoek naar een slaapplaats? Prima dan is het niet nodig om vooruit te boeken. Veel mensen kiezen voor het boeken van een hotel bij aankomst. Kijk ook nog eens naar de planning en overweeg een fijne villa of een appartement in de tijd dat je in Orlando bent. Zo veel meer comfort en zoveel meer privacy dan een lang verblijf in een hotel. Hotels zijn er te kust en te keur, lees vooral ook het topic over Priceline eens goed door. En lees wat reisverslagen van medeforummers en zie hoe zij hun tijd indelen. Ervaren themeparkliefhebbers zal je niet snel zoveel dagen achtereen in de parken zien. Wissel de dagen eens af, denk aan de zwemparken, shoppingmalls, outletcentra, natuurparken of doe gewoon een dagje niks.

flexerens
27-08-13, 21:38
mijn idee was nu dit


4 oktober auto halen plus hotel miami airport
5 oktober krokodillen kijken en doorrijden naar key west
6 oktober vanuit key west naar napels rijden
7 oktober van napels naar tampa bay
8 oktober tampa attractiepark bush garden
9 oktober van tampa rijden we naar orlando
10 oktober orlando
11 oktober orlando
12 oktober orlando
13 oktober orlando
14 oktober orlando
15 oktober orlando
16 oktober aan rijden richting miami
17 oktober hiermee bedoel ik om misschien op deze route ergens te stoppen misschien weet u iets!
18 oktober savonds vlucht terug

ik zou in orlando
2 dagen disney 2 dagen universal studio en seaworld willen zien

ik zou ook graag mijn motels onderweg boeken dus een beetje op de bonnefooi
alleen orlando zou ik wel graag al willen boeken !!

ik hoop dat je het nu wat meer begrijpt !

A.Hofman
27-08-13, 22:07
Ik neem aan dat de tickets geboekt zijn? Anders zou ik aankomen in Miami, en vertrekken uit Tampa/Orlando of andersom. Dat scheelt enorm veel kilometers, en je krijgt veel meer rust in je reis.

Teleton
28-08-13, 09:53
ik hoop dat je het nu wat meer begrijpt ! Ik begrijp het best. Je wil in korte tijd heel veel zien.....De keuzes zijn dan extra lastig en...je moet ze zelf maken. In drie dagen is het rondje Miami- Key West- Tampa nog steeds een hele toer. Helemaal omdat je dit in een weekend plant....de weg van en naar Key West is druk. En in acht dagen zes themaparken 'doen' zou ik niemand aanbevelen.

Voor wat betreft de boeking van de hotels; in het weekend op de bonnefooi naar Key West is zelfs buiten het seizoen niet echt handig. Zeker als je zo kort blijft zou ik vooraf boeken, zo verlies je geen tijd met zoeken. Hetzelfde geld toch voor Tampa; het gaat je immers om een bezoek aan Bush Gardens. Neem dan een hotel in de buurt!

Je hebt het jezelf lastig gemaakt door naar en vanaf Miami te vliegen. Zoals Hofman ook al zegt, dit kost je veel tijd.

Hoe dan ook, een en/en vakantie wordt zelden aanbevolen. Maak er een of/of vakantie van en de kans dat je er echt van kunt genieten is veel groter. Vele wegen leiden naar Rome. Persoonlijk zou ik, als ik dan toch zo'n rondje ging maken voor zo'n schema kiezen:

4 oktober auto halen plus hotel miami airport
5 oktober Naar Orlando Villa of condo middagje Down Town Disney
6 oktober Orlando Magic Kingdom
7 oktober Orlando Zwempark Disney en Shopping
8 oktober Orlando Disney Animal Kingdom
9 oktober Orlando SeaWorld
10 oktober Orlando Disney's Hollywood Studio's
11 oktober Orlando Zwempark Disney en Shopping
12 oktober Orlando Disney Epcot
13 oktober Tampa Busch Gardens Hotel vooraf boeken
14 oktober Naples Hotel vooraf boeken
15 oktober Key West Hotel vooraf boeken
16 oktober Key West Hotel vooraf boeken
17 oktober Miami Beach Hotel vooraf boeken
18 oktober Miami Beach vlucht terug

Boek hotels zo dicht mogelijk bij de hotspots. Kijk op de sites van www.usafunvacations.nl (http://www.usafunvacations.nl), www.expedia.nl (http://www.expedia.nl) of www.amaricanestates.nl (http://www.amaricanestates.nl) voor boekingen van je hotels, villa of condo. Wellicht is een combi met de auto voordelig. Vergelijk de autoprijzen met die van de gangbare aanbieders in het betreffende topic autohuur op dit forum!

Je vermijdt zo het dure weekend in Key West en je kunt met relatief voordelige tickets naar de themaparken. Neem een 4 daags MYW Disney-ticket met waterparken en een combi ticket SeaWorld en Busch Gardens. Maar Florida's too much dus je kunt eindeloos varieren........

moonlight91
28-08-13, 10:15
wij hebben vorig jaar in oktober 2 nachten in Key west gezeten
en het koste me een kleine 2 maanden van te voren al heel veel moeite om een goed aangeschreven hotel te boeken
veel hotels zaten vol, of hadden niet de passende kamers voor ons,van wege een festival wat jaarlijks terug keerd
wij hebben ons reis schema om moeten gooien en een hotel te kunnen scoren vorig jaar
ook dit jaar is er vanaf 18 oktober dat festival op Key west, http://keywest.com/calendar/kwpevents.cfm en al ruim dagen van te voren zitten de hotels tot de nok vol geboekt
dus wil je in je geplande vakantie daar verblijven, zou ik er zeker snel werk van maken !! en eerst je overnachtings mogelijkheden daar bekijken voor je de andere dingen in pland, want zoals Teleton al aangeeft is het in het weekend daar ook heel druk...dus zowel de planning om eerst key west te doen of als eind doel is in dit geval ongunstig

*wij hebben toen de keuze gemaakt om op Key west te vliegen , zodat we de weg over de keys maar 1x af moesten leggen
en dat was winst ... (zijn terug gevlogen via Orlando)

flexerens
28-08-13, 18:03
https://a.gfx.ms/i_safe.gif
vr 04/10
08:15u
Amsterdam (AMS) Schiphol



vr 04/10
10:40u
Detroit (DTW) Wayne County mi



DL 251
(8u25m)




https://a.gfx.ms/i_safe.gif
vr 04/10
12:15u
Detroit (DTW) Wayne County mi



vr 04/10
14:55u
Orlando (MCO) International Airport



DL 2028
(2u40m)





https://a.gfx.ms/i_safe.gif
vr 18/10
15:57u
Miami (MIA)



vr 18/10
19:01u
Detroit (DTW) Wayne County mi



DL 2229
(3u04m)




https://a.gfx.ms/i_safe.gif
vr 18/10
19:45u
Detroit (DTW) Wayne County mi



za 19/10
09:30u
Amsterdam (AMS) Schiphol



DL 234
(7u45m







4 oktober aankomst plus inchecken hotel
5 oktober Naar Orlando
6 oktober Orlando
7 oktober Orlando
8 oktober Orlando
9 oktober Orlando
10 oktober Orlando
11 oktober Orlando uitchecken hotel auto ophalen aanrijden naar tampa
12 oktober bezoek bush garden hotel geboekt
13 oktober naples hotel geboekt
14 oktober bezoek alligator farm en doorrijden naar key west hotel nog te boeken
15 oktober Key West Hotel nog te boeken
16 oktober miami beach hotel nog te boeken
17 oktober Miami Beach Hotel nog te boeken
18 oktober Miami Beach auto inleveren en naar huis toe

dit is nu ons reis schema heb de vlucht kunnen omboeken (bedankt voor de tip) !

wij boeken in orlando niks verder wij plannen het daar wel verder in
zijn er nog must see's op onze route??

hartelijk dank in ieder geval voor jullie tips !!

A.Hofman
28-08-13, 18:43
Dat ziet er een stuk logischer uit!

Als je een gokje durft te wagen kun je op priceline.com misschien een paar mooie hotels scoren voor een mooi prijsje. In ieder geval veel plezier bij de rest van de voorbereidingen.

Teleton
28-08-13, 20:38
https://a.gfx.ms/i_safe.gif












5 oktober Naar Orlando

11 oktober Orlando uitchecken hotel auto ophalen aanrijden naar tampa
Hier ben ik het spoor even bijster. Hoe verplaats je je dan in Orlando..?

flexerens
17-09-13, 22:10
Nog 2 en een halve week voordat we gaan
4 oktober aankomst plus inchecken hotel
5 oktober Naar Orlando
6 oktober Orlando
7 oktober Orlando
8 oktober Orlando
9 oktober Orlando
10 oktober Orlando
11 oktober Orlando uitchecken hotel auto ophalen aanrijden naar tampa
12 oktober tampa hotel niet geboekt
13 oktober vrij in te vullen
14 oktober vrij in te vullen
15 oktober Key West hotel geboekt
16 oktober key largo hotel geboekt
17 oktober Miami Beach hotel geboekt plus bezoek aan de everglades
18 oktober Miami Beach auto inleveren en naar huis toe

heb een auto gehuurd in de 2de week dus van 11 tot en met 18 oktober

in de week van orlando zitten wij in een hotel waar naar alle bezienswaardigheden gratis shuttle bussen lopen
vandaar dat wij daar geen auto hebben en ik ook nog maar 24 ben dus extra tax betaalde !

ik wil jullie hartelijk bedanken voor jullie hulp en zal als ik terug ben zo snel mogelijk een verslag schrijven !

SpaceAce
18-09-13, 08:00
Ga je in Orlando ook nog naar Disney Halloween en/of Universal Halloween? Vooral die van Universal is wel erg gaaf, kan ik je vertellen :)