PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Familie Rust: Orlando Mei 2014



Familie Rust
25-08-13, 20:08
De kogel is door de kerk, we gaan weer op pad naar Florida. We gaan in Mei 2014 en het wordt de eerste reis samen met onze kleine smurf Sylke. Een echt reisschema hebben we nog niet gemaakt. Het gaat wel een overvloed aan Disney, Seaworld/Universal en Sjoppen worden maar dat vinden we alle drie toch het leukst. Maar we hebben toch al vast een planning gemaakt, voorpret is net zo leuk vind ik;

- Paspoorten aanvragen/verlengen : Gedaan - Voor mijn vrouw en mijzelf simpelweg verlengen en voor Sylke haar eerste paspoort aangevraagd/opgehaald.
- Vluchten boeken : Gedaan - Vliegen op 5 Mei met Virgin Atlantic via Gatwick naar Orlando en op 19 Mei weer terug
- Villa boeken : Gedaan - "Davenport Angel" in Kissimmee

http://www.7heavenvacation.com/wp-content/lodgix_pictures/property-9233/i094386.jpg
- Kaarten voor Disney/Universal - Voorlopig de Freedom Tickets van Attraction Tickets Direct op het oog. Maar het heeft volgens mij nog geen haast om deze te bestellen. Zeker niet omdat het nieuwe MagicPass systeem van Disney in 2014 echt van de grond gaat komen. We wachten het even af.
- Huur auto - Voorlopig een Fullsize SUV van Alamo (via Brits) op het oog. Ook dat heeft volgens mij geen haast dus ook hier wachten we even af.

Ik zal de planning verder uitwerken wanneer ik dat voor onszelf ook wat duidelijker heb, maar alle tips zijn van harte welkom!

Njit
25-08-13, 20:21
Zo te lezen hebben jullie de belangrijkste zaken al geregeld. Voor de rest heb je zoals jezelf al aangeeft nog tijd zat.

Bosevents
25-08-13, 21:50
wij gaan net voor jullie :)
Maar wat zijn freedom tickets... Kon het niet vinden op de website

Njit
26-08-13, 08:13
Alle pretparken bij elkaar in 1 pakket: http://www.attraction-tickets-direct.co.uk/attraction-ticket-prices/orlando-freedom-ticket.htm


Orlando Freedom Ticket - At a glance



Unlimited access to all six Disney Theme Parks for 14 consecutive days.
Unlimited access to SeaWorld® Orlando, Aquatica™ and Busch Gardens® Tampa Bay for 14 consecutive days.
Unlimited access to Universal Studios® and Universal's Islands of Adventure® for 14 consecutive days.
You can visit more than one park in the same day.
Unlimited use of the Disney transportation system.
Includes Disney Fast Pass.
Use of Disney’s Disney’s Oak Trail Golf Course.
Admission to Universal CityWalk® for 14 consecutive days.
FREE coach transportation from Orlando to Busch Gardens on the Busch Gardens Shuttle Express.
Car parking not included in the ticket price.



En zoals altijd met combinatie-tickets: bekijk eerst hoeveel dagen je nodig hebt en welke tickets daarbij passen. Want in 14 dagen kun je niet alle parken doen die hier genoemd worden. Wel gemakkelijk om aan te schaffen maar niet perse goedkoper.

Familie Rust
26-08-13, 15:05
We moeten het inderdaad nog even allemaal uitpluizen qua tickets. We denken dat onze kleine meid wel een tukje wil doen in de middag zodat we 's-avonds ook nog wat kunnen gaan doen en dan zijn freedom tickets wel erg makkelijk. Geen omzorgen meer of we wel of niet een dag verliezen etc.

Njit
26-08-13, 15:10
Dat zelfde gemak kun je met losse tickets ook hebben. Maar goed, da's om een keer lekker op een zondag-middag te vergelijken en te bepalen wat het gemak je extra kost.

Moolenschotjes
26-08-13, 18:28
De eerste voorbereidingen zijn al gemaakt. Leuke villa hebben jullie gekozen.
Voor autohuur kan ik www.EasyTerra.NL aanbevelen. Zij verhuren via AutoEurope bij de grotere verhuurders in de US.
Gebruiken hun service al enige jaren zowel privė als zakelijk en bevalt prima. Ook als je wilt wijzigen, annuleren of wanner je bij hun een betere aanbieding ziet...

Familie Rust
01-02-14, 15:17
Nog drie maanden te gaan... Tijd voor een kleine update.

Vandaag begonnen met het verder uitzoeken en regelen. Valt mij toch wel op dat alles duurder is geworden dan het budget wat ik vorig jaar heb opgesteld. Autohuur, Tickets etc. toch allemaal flink wat duurder. Nu had ik daar al rekening mee gehouden maar ja, blijft niet leuk. Eigenlijk het enige wat ik echt gedaan heb is het Van der Valk Hotel bij de A4 gereserveerd. Verder zijn we de kleine aan het voorbereiden op de reis. De Disney films vormen inmiddels verplichte kost en we zijn haar aan het vertellen over vliegen etc. Volgende maand gaan we eens naar Schiphol voor een dagje om te gaan kijken en dan kan zij lekker vliegtuigen gaan kijken en alvast een beetje wennen.

Maar er is nog een hoop werk voor de boeg...

Esther2013
01-02-14, 15:25
Met 'werk' bedoel je vast 'voorpret' toch? Heerlijk om alles uit te pluizen en de reisverslagen van diverse mensen te lezen.
Als je een globaal reisschema opstelt en hier neer zet, weet ik zeker dat je nog veel meer tips en trucs krijgt, gratis en voor niets! :)

Familie Rust
01-02-14, 17:41
Het schema staat nog een beetje in de steigers maar het ziet er voorlopig zo uit. We nemen een klein meisje van dan 3.5 jaar mee die voor de eerste keer echt op vakantie gaat dus we hebben wat rustmomenten ingebouwd. Dat kunnen we natuurlijk nog altijd anders invullen wanneer we weten hoe dapper ze is. We hebben elke dag een ochtend en een middag/avond programma.

5 Mei : Heenvlucht, Landen on 1700 op MCO. Vandaar auto ophalen en naar huisje... sorry Villa, in Kissimee rijden.
6 Mei : Walt Disney World - Boodschappen doen
7 Mei : Waterpark - Rust(?)
8 Mei : Seaworld
9 Mei : Shoppen
10 Mei : EPCOT
11 Mei : Rust - Disney Quest
12 Mei : Disney Animal Kingdom
13 Mei : Rust - Shoppen
14 Mei : Busch Gardens
15 Mei : Rust of Legoland
16 Mei : Waterpark
17 Mei : Shoppen
18 Mei : Walt Disney World
19 Mei : Inpakken - Terugvlucht om 1930

Ik ben nog op zoek naar leuke dingen voor ons meisje om te doen. Ze houdt heel erg van klimmen en klauteren dus zoek nog iets van een indoor/outdoor klimparadijs. Voor ons zelf zoeken we nog leuke shopping/outlet malls. Florida Mall en Premium Outlets is al bekend.. en gepland! Al jullie tips van harte welkom hoor!

Esther2013
01-02-14, 18:04
Dat ziet er al veelbelovend uit en gelukkig hebben jullie de villa als rustpunt, want ze zal behoorlijk wat indrukken te verwerken krijgen. Vergeet niet dat relaxen bij het zwembad in de villa ook vakantie vieren is!
Legoland zou ik alleen doen als ze echt gek op Lego is, want het is een leuk park maar geen must see!
zie ons verslag 2013:
http://sloofjes-naar-florida.blogspot.nl/2013/08/dag-7-2-aug-legoland.html
Als je toch gaat, let dan op de beschikbare kortingscodes.
Misschien nog een dagje strand (dolfijnen spotten) inplannen?
Succes!

marjolijne
01-02-14, 18:59
Een leuke indoor playground is http://www.bananajacks.com/
Ik ben er zelf nog niet geweest maar hij staat hoog op ons lijstje.
Ik weet alleen niet of ze er nog te jong voor is, maar er staat op de site voor alle leeftijden.

Als je je inschrijft voor de nieuwebrief krijg je leuke aanbiedigen.

Bieg
01-02-14, 19:41
Hoi familie Rust,

Als ik zo vrij mag zijn om jullie een tip te geven met betrekking tot het schema: ik zou op 6 mei een rustdag met boodschappen doen inplannen i.p.v. Magic Kingdom.... De ervaring heeft ons geleerd dat je de eerste dag echt nodig hebt om te acclimatiseren, dit houdt ook het wennen aan het tijdsverschil in ;).
Magic Kingdom is een hele belevenis om te doen, vooral met een meisje van 3,5 jaar dus daar moet je echt uitgerust voor zijn! Je zou de eerste dag wel een waterpark of eventueel Seaworld kunnen doen, deze parken zijn iets "rustiger" qua indrukken en bovendien beschikt Seaworld over Happy Harbor wat heel leuk is voor Sylke (er is een klimgedeelte en allemaal kinderattracties). Voor de rest ziet jullie schema er prima uit!

Groetjes en veel plezier met de voorpret!
Monique

Marjol
01-02-14, 21:39
Leuk hoor, we zijn er gedeeltelijk op dezelfde dagen met ook een 3,5 jarige dochter :D
Wij reizen eerst anderhalve week rond door het zuidoosten en zitten dan van 6 tot 13 mei in Orlando!
Heel veel plezier nog met de voorpret!

Familie Rust
09-03-14, 10:21
Goedemorgen iedereen!

We zijn weer een heel stuk verder. De afgelopen week de laatste losse eindjes vastgeknoopt. Auto is gehuurd (big-ass SUV), Villa is betaald, Tickets zijn besteld, ESTA's zijn geregeld en goedgekeurd, Stoelen voor de heenvlucht reserveerd (upperdeck)..... Enfin, veel geld uitgegeven maar ja, dat hoort erbij. We hebben besloten dat we onze dochter op een stoelverhoger in de (huur)auto laten zitten. Qua lengte en gewicht valt ze meer dan genoeg binnen de marges voor een verhoger dus we kopen er hier eentje in Nederland en nemen die dan mee.

Ook hebben we besloten een Stroller in de VS te gaan kopen voor onze dochter. Twee weken struinen gaat ze niet trekken en aangezien ze al een flinke dame is (102 cm en 22 kg) moeten we een iets grotere. Dus het is deze geworden http://www.walmart.com/ip/Jeep-Overland-Limited-Music-on-the-Move-Jogging-Stroller-Fierce-Orange/13004570 Past mooi bij de Jeep Grand Cherokee die we gehuurd hebben. Ze vond hem in ieder geval erg mooi. Vooral de speakers.... Familie Rust door WDW met K3 uit de speakers.... zucht.... En daar moet natuurlijk verkoeling bij.... http://www.walmart.com/ip/Diono-Stroller-Fan/17747628

Vorige maand zijn we op Schiphol wezen kijken naar de vliegtuigen. Dat vond mijn dochter allemaal reuze interessant. Ben benieuwd hoe dat gaat worden als we ook daadwerkelijk gaan vliegen. Maar gelukkig is ze niet echt bang ingesteld dus we hebben er wel vertrouwen in.

We gaan het wel allemaal zien. Eerst nog 7 weken wachten en dan mogen we eindelijk heerlijk op vakantie gaan. We kunnen allemaal niet wachten.

Marjol
12-03-14, 20:16
Fijn dat er alweer zoveel geregeld is!

Wat een flinke dame is jullie dochter dan al, die van ons is ongeveer 1 meter (helaas, zou er graag 2 cm aanplakken omdat ze dan in veel meer attracties mag...) en weegt 15 kg. Wij nemen overigens gewoon ons eigen autostoeltje mee en ook een buggy. Dat ging in 2012 ook prima.

Volgens jullie schema gaan we jullie niet tegenkomen. Wij zijn op 7 mei in Magic Kingdom, 8 mei een waterpark, 9 mei Studios, 10 mei waterpark, 11 mei Animal Kingdom en 12 mei Epcot. Maar wie weet :)

Bieg
12-03-14, 21:24
Ook hebben we besloten een Stroller in de VS te gaan kopen voor onze dochter. Twee weken struinen gaat ze niet trekken en aangezien ze al een flinke dame is (102 cm en 22 kg) moeten we een iets grotere. Dus het is deze geworden http://www.walmart.com/ip/Jeep-Overland-Limited-Music-on-the-Move-Jogging-Stroller-Fierce-Orange/13004570 Past mooi bij de Jeep Grand Cherokee die we gehuurd hebben. Ze vond hem in ieder geval erg mooi. Vooral de speakers.... Familie Rust door WDW met K3 uit de speakers.... zucht.... En daar moet natuurlijk verkoeling bij.... http://www.walmart.com/ip/Diono-Stroller-Fan/17747628

Deze buggy is geschikt voor kinderen tot 45 pounds, dat is iets meer dan 20 kilo..... Ik weet niet of dat problemen gaat geven maar het is misschien handig voor jullie om te weten ;). Hij ziet er wel gaaf uit!

Groetjes, Monique

Familie Rust
13-03-14, 21:08
Fijn dat er alweer zoveel geregeld is!

Wat een flinke dame is jullie dochter dan al, die van ons is ongeveer 1 meter (helaas, zou er graag 2 cm aanplakken omdat ze dan in veel meer attracties mag...) en weegt 15 kg. Wij nemen overigens gewoon ons eigen autostoeltje mee en ook een buggy. Dat ging in 2012 ook prima.

Volgens jullie schema gaan we jullie niet tegenkomen. Wij zijn op 7 mei in Magic Kingdom, 8 mei een waterpark, 9 mei Studios, 10 mei waterpark, 11 mei Animal Kingdom en 12 mei Epcot. Maar wie weet :)

Ons schema is flexibel dus wie weet....

Familie Rust
13-04-14, 17:03
Vandaag maar eens begonnen met een afvink-lijstje voor alle zaken die we mee moeten nemen. Planning is voor twee dagen zaken mee te nemen en voor de rest alles te kopen. We sparen al vijf jaar voor deze reis en gebruiken deze dan ook om lekker geld uit te geven. We zullen de Amerikaanse economie even spekken... nou ja, vooral de outlet stores. Zeven jaar geleden zijn mijn vrouw en ik ook geweest en hebben toen hetzelfde gedaan. Met twee lege koffers heen en met vier volle koffers terug. Toch opvallend hoeveel je dan meesleept op de heenreis... Als ik alleen al kijk naar de berg Macbooks, iPads, Telefoons en opladers.... Oh ja, en dit keer ook nog een mini-mensje mee... Nog een paar weken en we kunnen al bijna niet meer wachten...