PDA

Bekijk Volledige Versie : Boekingssite: Navelar GmbH / Clever Hotels FAILLIET !!



cindy74
09-09-12, 15:41
Heeft iemand hier al geboekt ? En wat zijn de ervaringen met deze site?

knaapje
09-09-12, 16:00
Ik heb er pas geboekt en later weer geannuleerd omdat ik een passender aanbod zag. Dat hotel lag wat gunstiger maar was via een andere site goedkoper.
Het eerste hotel was ook na 1 dag al van mijn boeking op de hoogte.
De boeking en de afhandeling daarvan bij Clever verliep prima.
Na de annulering stond het geld weer na 2 weken op mijn creditcard teruggeboekt.

Een goede ervaring dus.

cindy74
09-09-12, 16:02
Ok dan ga ik door met de boeking . Bedankt voor de reactie

knaapje
09-09-12, 20:58
Je weet het:
Resultaten behaald in het verleden........

Ik geef geen garantie.
Ik heb zelf ook wat op het net gezocht voor ik boekte en later ook nog eens naar aanleiding van een vraag van iemand die de prijs onwaarschijnlijk laag vond.
De paar negatieve reacties, die ik vond zeiden in mijn ogen meer over de boeker zelf dan over Clever

cindy74
09-09-12, 23:06
Weet ik . Maar ik kende clever helemaal niet .

moonlight91
24-08-13, 10:08
vanmorgen vind ik dit in mijn mailbox ....

origineel is duits...heb hem al door de vertaler gehaald

het gaat om 7 nachten in orlando

Geachte klant,


Betreuren wij om u te informeren dat Navelar GmbH moest het faillissement op 2013/08/22. De voorlopige curator van het bedrijf is onmiddellijk begonnen de onderhandelingen met de voornaamste contractuele partners van Navelar, maar helaas deze onderhandelingen hebben zonder een oplossing is beëindigd.

De bedrijven, waardoor Navelar hotelkamers heeft geboekt voor zijn klanten, heeft vanmiddag aangekondigd dat zij alle boekingen van Navelar zal annuleren. Uw reservering zal waarschijnlijk ook worden beïnvloed.

We kunnen niet beoordelen hoe snel uw persoonlijke reservering kan geannuleerd worden door onze partner, omdat deze opzegtermijn is onderhandeld tussen onze wholesale partner en het individuele hotel, maar wij achten het mogelijk dat je zou worden gevraagd om opnieuw te betalen aan het hotel direct .

We verwachten dan ook dat u verzoeken om vergoeding van uw reiskosten tegen Navelar GmbH kan hebben. Volgens de Duitse wetgeving deze claims alleen in de 'insolventie tafel' kan worden ingediend. Zodra de liquidatie procedure wordt geopend (waarschijnlijk in oktober / november 2013), zal de curator sturen u vormt uw vorderingen in te dienen. Houdt u er rekening mee dat voorafgaande registratie niet mogelijk is om juridische redenen.

Vanwege het grote aantal belanghebbenden, verzoeken wij u zich te onthouden van contact Navelar telefonisch. Neem dan contact op met onze email account info@clever-hotels.com voor vragen in plaats daarvan. Vanwege de verwachte hoge aantal aanvragen de verwerkingstijd kan langer zijn dan normaal.

Wij zijn ons bewust dat deze situatie aanzienlijke problemen zal brengen voor u en wij oprecht excuses voor deze situatie. Helaas zijn er geen haalbare alternatieve oplossingen, vanwege het faillissement van de onderneming.

sonja
24-08-13, 10:16
Wat een vervelende situatie. Misschien heb je zelf al gegoogeld, maar ik kwam dit tegen:

http://www.flyertalk.com/forum/online-travel-booking-bidding-agencies/1496803-problems-booking-made-through-clever-hotels-navelar-insolvency.html,

wellicht kun je nog iets doen met de bank van cc.

bluedolph1n
24-08-13, 10:34
Wat vervelend zeg. Volgens mij is via cc proberen inderdaad het enige wat je kunt doen.

moonlight91
24-08-13, 10:37
dank je sonja, voor je snelle reactie ..
was ondertussen aan het bellen met de rabobank, met hun CC heb ik deze booking gedaan
ik krijg een formulier dat ik moet invullen en terug sturen
zijn vorderen dan tijdelijk het geld terug, de andere partij heeft het recht om binnen 2 maanden
het bedrag weer terug af te schrijven
dus ik kan iniedergeval met dat geld een nieuwe booking doen
bij het hotel zelf of ergens anders..
vorderen ze het weer terug zijn het hele dure nachten, voor eventjes een weekje florida in de herfstvakantie

verdere adviezen,tips zijn welkom..

Njit
24-08-13, 10:41
De andere partij kan het product niet leveren dus kunnen ze het geld ook niet terugvorderen.

Brandsmaatje2
24-08-13, 10:55
Wat je dan evt ook nog kan doen is een nw cc aanvragen en oude laten blokkeren of is dat inmiddels al gebeurd bij melding bank.

moonlight91
24-08-13, 11:25
de bank kan maar 1 ding doen en dat is wat ik hierboven gemeld heb
binnen 10 werkdagen zou ik het formulier hebben, en moet dat invullen met een kopy van de email
ze boeken dan de 660 euro terug..en dan zal ik 2 maand moeten afwachten, of het als nog terug gevorder word
de CC laten blokkeren en een nieuwe aanvragen, zal me vast niet helpen, denk ik
heb ondertussen het hotel opnieuw geboekt, en ben dan ook nog een 120 euro duurder uit:(
word een dure halloween... :mad:

zou mijn reisverzekering iets kunnen ??

Teleton
24-08-13, 11:35
zou mijn reisverzekering iets kunnen ?? Ik denk niet dat de reisverzekering dit dekt. Daarom kennen we in Nederland SGR en ANVR garanties. Hoe sneu ook, ik ben bang dat dit een forse kostenpost blijft om redenen die Njit aal noemde. Wat zonde van je centjes!

Aan de andere kant zie ik na even googelen wel erg veel negatieve berichten over deze bookingsagent. Een dure les maar een goeie waarschuwing voor alle koopjesjagers. Check altijd de organisatie met wie je zaken doet, google je een ongeluk wanneer dit een exoot is waar wij in Nederland niet veel van weten. Bij twijfel nooit boeken! Gelukkig komen dit soort zaken maar weinig voor en het is erg sneu voor je als je hier de dupe van wordt.

Njit
24-08-13, 11:45
de CC laten blokkeren en een nieuwe aanvragen, zal me vast niet helpen, denk ik

Heb je het volledige bedrag al betaald of enkel de eerste nacht? In het eerste geval heeft blokkeren geen zin, in het tweede wel.

moonlight91
24-08-13, 11:59
alles is betaald de volle 7 nachten

@teleton ik heb na een hoop google idd wat argwaan gehad, in het verleden ,dat was ook de reden dat ik vorig jaar, en afgelopen mei
bij cleverhotels al eens 1 nachtje heb geboekt
onder het motto als het fout gaat ben ik maar een paar cent kwijt ( +/- 60 euro per keer)
omdat de in totaal 3 boekingen verdeeld over 3 reizen ( mei2012-okt2012-mei2013) altijd netjes verliepen en ik dus geen negatieve ervaring had
durfde ik het 2 weken geleden wel aan om voor een week een hotel te boeken...
ik ben hier dus niet zomaar in gesprongen...maar eerst een paar keer mijn tenen nat gemaakt zeg maar
helaas nadat ze het vertouwen hadden gewonnen ,ga ik nu op mijn bek!

Teleton
24-08-13, 12:15
ik ben hier dus niet zomaar in gesprongen...maar eerst een paar keer mijn tenen nat gemaakt zeg maar
helaas nadat ze het vertouwen hadden gewonnen ,ga ik nu op mijn bek! Ik snap het helemaal. Extra l*llig....

moonlight91
24-08-13, 12:33
maar goed.... lees ondertussen vele reacties op het internet van gedupeerde
en sommige krijgen van hun hotel bevestig dat de betaling ook al rond is... dus wie weet is er hoop
half de middag zal ik eens een telefoontje plegen richting Country inn and suites by Carlson in Orlando
en mastercard vorderd het bedrag terug, en dan maar 2 maand afwachten
en misschien toch die CC maar opzeggen/blokkeren , en dan maar hopen dat ze me niet meer weten te vinden
om het geld evengoed weer terug te halen...
heb zoiezo een visa, en gebruik mijn mastercard toch bijna nooit

knaapje
24-08-13, 14:12
..............en misschien toch die CC maar opzeggen/blokkeren , en dan maar hopen dat ze me niet meer weten te vinden..................

Geef je met de huidige bancaire systemen weinig hoop.
Heb je geen rechtsbijstandsverzekering, zou je die eens kunnen bellen.
Ik ben n.l. bang, dat je vordering (i.c. die van de cc.mij op het hotel) bij een faillissement als concurrente vordering wordt aangemerkt.
Dan kan je helaas aansluiten achter in de rij, maar misschien heeft de cc.mij een speciale regeling voor dit soort schades.

knaapje
24-08-13, 14:16
De andere partij kan het product niet leveren dus kunnen ze het geld ook niet terugvorderen.

Zou leuk zijn als dat zo was.
Stel je koopt een auto/wasmachine o.i.d en je doet een aanbetaling.
Gaat de leverancier voor de levering failiet, ben je vrijwel altijd je centen kwijt. De curator, banken, hypotheek, belasting e.d. gaan allemaal voor en dan schiet er meestal weinig of niets over.

Michael66
24-08-13, 14:35
Ook ik had voor mijn zomervakantie enkele boekingen gedaan bij Clever Hotels. Gelukkig is alles goed gegaan.
Raar maar waar, ze kwamen op Trivago bij heel veel hotels steeds als goedkoopste tevoorschijn. Blijkbaar iets te goedkoop?

Op heel veel forums en andere websites lopen nu al onderwerpen over dit faillissement. Drama!

De originele Engelse tekst van de email die ze verstuurden:
"Dear Customer,

We regret to inform you that Navelar GmbH had to file for insolvency on 22.08.2013. The preliminary insolvency administrator of the company has immediately started negotiations with the main contractual partners of Navelar, but unfortunately these negotiations have been terminated without a solution.

The companies, through which Navelar has booked hotel rooms for its customers, have announced this afternoon that they will cancel all bookings of Navelar. Your booking will probably be affected as well.

We can’t assess how quickly your personal booking can be cancelled by our partner, as this cancellation period has been negotiated between our wholesale partner and the individual hotel, but we deem it possible that you might be requested to pay again to the hotel directly.

We therefore expect that you may have claims for reimbursement of your travel costs against Navelar GmbH. According to German legislation these claims can be filed only in the ‘insolvency table’. Once the liquidation proceedings will be opened (probably in October / November, 2013), the insolvency administrator will send you forms to submit your claims. Please be informed that prior registration is not possible for legal reasons.

Due to the large number of stakeholders, we kindly ask you to refrain from contacting Navelar by telephone. Please contact our email account info@clever-hotels.com for enquiries instead. Owing to the expected high volume of enquiries the processing time might be longer than usual.

We are aware that this situation will bring significant hardship for you and we sincerely apologize for this situation. Unfortunately there are no feasible alternative solutions, because of the insolvency of the company.

Kind regards,

Navelar GmbH"

moonlight91
24-08-13, 15:59
de reacties zijn inderdaad volop nu op diverse websites
las net iemand die voor E 8.000,- zijn vakantie dubai als sneeuw voor de zon ziet verdwijnen
dat valt niet even op te lossen
voor ons is die E 660,- ook een flinke rib, en kan het eigenlijk niet gebruiken, het zijn hard en zuur verdiende centjes, waar mijn man dag en nacht voor ploeterd
des al niet te min, betekend het met veel puzzelwerk niet het einde van de vakantie
maar wel beperkingen...
jammer genoeg staan er paarden op mijn wei en geen ezel die geld sch*t ....

heb idd een rechtsbijstand verz. Knaapje, deze zal ik maandag eens bellen
er is ondertussen ook een mail weg naar het hotel