PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Erik: Eerste keer Amerika, NYC-FL, nov. 2013



ErikD
22-08-13, 13:47
Hallo allemaal,

Van 10 - 25 November zullen wij, als mid-twintigers voor de eerste keer richting Amerika afreizen. Ons reisschema ziet er als volgt uit:



10-Nov
NYC, Aankomst 12:50 New York Newark



11-Nov
NYC



12-Nov

NYC



13-Nov
NYC, Aankomst 20:15 Orlando



14-Nov
Aquatica



15-Nov
Sea World



16-Nov
Universal



17-Nov

Orlando (Malls / Shopping?)



18-Nov

Universal



19-Nov

Orlando (Malls / Shopping?)



20-Nov
Rit naar Key West



21-Nov
Key West



22-Nov
Rit naar Miami



23-Nov

Miami



24-Nov
Miami



25-Nov
Miami, Vertrek 16:55




Hotels (Orlando -> Fairfield Inn and Suites Seaworld, Miami -> Waldorf Towers) en vliegtickets zijn geboekt, een aantal zaken die we nog moeten regelen:

* Vervoer vanuit vliegveld Newark naar Manhattan
* Huurauto (van 18 November tot en met 23 November)
* Entree tickets attractieparken
* Vervoer vanuit Miami naar vliegveld Miami

Hebben jullie nog tips voor bovenstaande actiepunten of eventuele op / aanmerking op het reisschema? Do's en dont's? Ik hoor het graag:)!

SpaceAce
22-08-13, 14:30
20-Nov

Rit naar Key West





Weet je zeker dat je deze rit niet in twee keer wil splitsen? Van Orlando naar Key West is zonder rustpauze zo'n 7 uur rijden! Wellicht een idee om op 19 november - na het shoppen - alvast richting het zuiden te rijden?

ErikD
22-08-13, 14:36
Hi SpaceAce,

Dank voor je reactie.

We hebben hier inderdaad over gedacht maar hebben er voor gekozen om vroeg te vertrekken (7:30 uur in de ochtend) en dan richting het zuiden te gaan. Een collega heeft me aangeraden bij Pierres op Isla Morada te gaan lunchen. Daarna zullen we door rijden richting Key West, op de weg vanuit Key West naar Miami zullen we wat meer tijd nemen om onderweg te stoppen bij een aantal eilandjes.

Ilse_
22-08-13, 15:55
Wij gaan aankomende zomer ongeveer dezelfde reis maken, 4 dagen New York, vliegen naar Orlando en dan nog paar dagen Miami. Alleen is onze totale reis 24 dagen.

Ik lees mooi even mee hier.

marijke8
22-08-13, 17:57
Voor New York de supershuttle regelen, ga je met meerdere personen in een taxi. Gaan verschillende hotels langs die in de buurt van jou hotel liggen. Ik heb in 2009 de supershuttle in New York via een reisburo geregeld en op 23 juli in Washington dit heb ik zelf gedaan. Via www.supershuttle.com, je geeft je vlucht nummer en alle gegevens hoe laat dat je aankomt en betaald met je credit card. Op de luchthaven volg je de borden met taxi shuttle zeer handig.

ErikD
22-08-13, 21:10
Goede tip Marijke! Ik zie dat deze ook in Miami vervoer richting vliegveld verzorgen, wellicht ook de beste optie om vanuit daar naar het vliegveld te gaan. Voor New York gaan we dit in ieder geval boeken lijkt me!

Lannie
23-08-13, 09:34
Afhankelijk van waar je zit in Manhattan, kun je ook de trein nemen vanaf Newark (enkele reis $ 12,50 p.p.), de eindhalte is Pennsylvania Station/33 Street in Manhattan.

ErikD
28-08-13, 10:13
Hallo Lannie,

Ons hotel is op 42nd street, dus wellicht dat reizen via de train ook een optie is. Rest mij nog twee dingen:


* Huurauto (van 18 November tot en met 23 November)

Wij willen dus met deze auto vanuit Orlando naar Key West en vanuit Key West naar Miami. Nu is de keuze in klassen enorm, aangezien we met zijn 2-en zijn is het wellicht niet zinvol om voor een 7 persoons SUV te gaan. Maar wat raden jullie aan qua comfort, verbruik, praktisch etc. Het begint bij een 2-deurs Chevrolet Aveo, kunnen we hier mee vooruit of hebben jullie aanraders qua type / klasse?

* Entree tickets attractieparken

Zoals eerder vermeld willen we de volgende parken bezoeken:

Sea World
Aquatica (is het bezoeken van een waterpark in November in Orlando een optie of niet?)
Universal (beide parken)

Ik sta op het punt de Orlando Flextickets te bestellen, of zijn er wellicht andere opties waar ik beter voor kan gaan?