PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema WDM: 14 sep - 28 sep 2013



WDM
18-08-13, 21:17
Beste allemaal,

ik zit al weken te spitten in dit forum en ik raak een beetje ondergesneeuwd door alle informatie dus bij deze wil ik jullie vragen of jullie een beetje mee zouden willen denken. Wij vertrekken 14 september voor 2 weken naar Florida waarbij we vliegen op Miami. We dachten aan 2 dagen Miami, daarna naar Disney voor 2 a 3 dagen, via de Everglades 2 a 3 dagen en dan de resterende dagen over de Keys te verdelen. Klinkt dat alsof het te doen is? We willen een auto via autoverhuurusa.nl huren. Is deze betrouwbaar?

Ik ben nu druk op zoek naar een leuk hotel in Miami. We hebben ontzettend veel zin in de reis maar op de een of andere manier is het plannen er wat bij in geschoten, misschien wel omdat we vrij last minute hebben besloten om naar Florida te gaan. Bedankt alvast voor het meedenken.

Njit
18-08-13, 21:55
Schrijf je schema eens uit zoals dat bij andere topics gedaan wordt. Maakt het voor ons wat makkelijker om erop te reageren.
Dat autoverhuurbedrijf ken ik verder niet. Maar het is een broker zoals zovele. Ze maken gebruik van Cartrawler.

Ik kom zelf niet door het boekingsproces heen. Maar dat kan een tijdelijke storing zijn.

WDM
18-08-13, 22:44
Hoi Njit,

omdat het allemaal nog niet zo vast ligt dacht ik dat dit overzicht handig genoeg was, maar ik zal mijn best doen om het te doen zoals de anderen het hebben gedaan:)

Dag 1: Aankomst Miami 16.00
Dag 2: Miami
Dag 3: Miami
Dag 4: Disney
Dag 5: Disney
Dag 6: Disney
Dag 7: Everglades (bv Shark Valley)
Dag 8: Everglades
Dag 9: Keys
Dag 10: Keys
Dag 11: Keys
Dag 12: Keys
Dag 13: Miami
Dag 14: Terugreis

We hebben een aantal dagen Keys gedaan zodat we op het gemakje naar Key West kunnen rijden en ondertussen kunnen stoppen/overnachten, bv op Islamorada maar waar ligt nog niet vast. Hebben we zo voldoende tijd? Uiteraard zouden we het liefst zoveel mogelijk doen maar we vinden het ook prettig om in een prettig tempo te reizen:)

Esther2013
19-08-13, 11:50
Obv deze info is het moeilijk adviseren, je moet er zelf ook even wat energie en tijd in stoppen.
Wat vinden jullie leuk, welke parken wil he bezoeken, gebruik bijv Google Maps voor de afstanden.
Miami- Key west is 4 uur onafgebroken rijden, dus 4 dgn is rijkelijk veel, maar wat wil je hier zien dn doen.
2 dgn in Everglades is zonde, pak dit mee op je reis van Orlando naar de Keys, win je weer een dag.
Wat wil je in Miami zien of doen? Misschien wil je liever nog een dag extra in Orlando.
Keuzes te over, maar wat wil je zelf?

WDM
19-08-13, 20:06
Hoi Esther,

bedankt voor het meedenken maar misschien stel ik wel de verkeerde vragen. Het ging me nu vooral om de reistijden en of het een beetje een relaxt schema is. Disney en Key West zijn voor ons punten die we graag wilden doen. Alles daartussen lijkt ons al een ervaring. Er staat ook gewoon een hoop open, er zijn zoveel keuzes, ik lees me al tijden suf op het forum en de lonely planet is al tig keer uitgespit. En toch vind ik het moeilijk om definitieve keuzes te maken:) we zullen knopen door moeten hakken, nog meer lezen:)

Esther2013
19-08-13, 20:38
Ik ken het probleem ;-)
Onze route heb ik steeds in Mapquest getoetst en ik moet zeggen, we zijn net terug en het klopte aardig.
TomTom deed er iets tijd bovenop.
We zijn 3 wkn geweest en niet alles kunnen doen wat we wilden, dus misschien maar terug volgend jaar!

WDM
19-08-13, 22:56
Mapquest kende ik nog niet, goeie tip. Plannen zijn inmiddels weer iets gewijzigd. Voordat we naar Disney gaan, meer langs de kust toeren en overnachten ipv de Everglades. Langzaamaan komen we er wel.

Moolenschotjes
20-08-13, 10:27
Het maken van een reisschema is altijd lastig, omdat je zoveel mogelijke wilt zien en doen in een korte tijd.

Vanuit Miami naar Orlando is het ruim 4 (tot 5) uur rijden. Wellicht om te overwegen is om eerst in Miami te verblijven, daarna door naar Key West (ook ruim 3 uur rijden). Vervolgens door de Everglades terug langs de Golf van Mexico (ergens overnachten in Naples - Fort Myers Beach - Clearwater Beach), richting Tampa - Orlando.

Vanuit Orlando kan je dan weer doorrijden naar evt. Cocoa - Vero Beach - Fort Lauderdale / Miami.


Overnachten in de Everglades was niet onze keuze tijdens de laatste zomervakantie, maar wel ontzettend leuk om daar een Airboat Ride te doen.

SpaceAce
20-08-13, 12:00
Ik zou het zo ongeveer indelen (met behoud van drie dagen Disney, maar iets minder dagen in Key West)

Dag 1: Aankomst Miami 16.00
Dag 2: Miami
Dag 3: Miami
Dag 4: Miami - Orlando
Dag 5: Orlando (Disney)
Dag 6: Orlando (Disney)
Dag 7: Orlando (Disney)
Dag 8: Orlando – St. Petersburg
Dag 9: St. Petersburg - Naples
Dag 10: Naples – Islamorada (en dan langs de Tamiami Trail een airboat tour of iets dergelijks)
Dag 11: Islamorada – Key West
Dag 12: Key West
Dag 13: Key West - Miami
Dag 14: Terugreis

Je zou Miami ook nog in twee delen kunnen opsplitsen: een dag op het begin en een dag op het eind.

Digitalman
20-08-13, 19:57
Wij doen het volgende schema:

Dag 1: Aankomst Fort Myers 16.00
Dag 2: Naples
Dag 3: Everglades en rijden naar Islamorada
Dag 4: Islamorada
Dag 5: Naar Key West
Dag 6: Key West
Dag 7: Key West
Dag 8: Rijden naar Miami
Dag 9: Miami
Dag 10: Rijden naar Orlando
Dag 11: Orlando
Dag 12: Orlando
Dag 13: Orlando
Dag 14: Orlando
Dag 15: rijden naar Fort Myers, terugvlucht


Wij hebben wat extra tijd in de Keys, o.a.omdat we daar willen snorkelen en zwemmen met dolfijnen. Misschien heb je hier wat aan.

SJSL
21-08-13, 07:40
WDW, aantal dagen Everglades / Keys is misschien wat veel. Tenzij je ook echt lekker wilt gaan uitrusten daar?

Ik zou daar een paar dagen schrappen en wat reisdagen via de kust inbouwen, waar je dan ook dingen gaat zien / doen. Zoals SpaceAce aangeeft.

Met google maps kan je heel makkelijk zien wat de reisafstanden (en tijden) ongeveer zijn en zo bepalen wat voor jullie acceptabele reistijden zijn.

Oh, en je leest ook overal dat 3 dagen park achter elkaar wel heel intensief is.



Vanuit Miami naar Orlando is het ruim 4 (tot 5) uur rijden. Wellicht om te overwegen is om eerst in Miami te verblijven, daarna door naar Key West (ook ruim 3 uur rijden). Vervolgens door de Everglades terug langs de Golf van Mexico (ergens overnachten in Naples - Fort Myers Beach - Clearwater Beach), richting Tampa - Orlando.
Dit is zo'n beetje hoe wij van plan zijn het te doen. Hoewel ons schema ook aan verandering onderhevig is :)

WDM
07-09-13, 22:09
Door omstandigheden een tijd niet op het forum kunnen lezen. Bedankt voor het delen van reisschema's. Hoe meer we proberen te plannen, hoe meer we beseffen dat het reisschema aan veranderingen onderhevig is. We hebben besloten om geen dagen door te brengen in de Everglades (afgezien van een tochtje misschien) en meer dagen aan de westkust door te brengen. Over een week gaan we al!

Innoveda
08-09-13, 20:58
Gewoon lekker gaan en niet teveel vastleggen. Bepaal vooral de route die je wilt rijden en stop gewoon daar waar het leuk is en waar je op dat moment bent. Er is zoveel leuks te zien dus het is moeilijk in te schatten wat jullie leuk vinden.

Ik zou de volgende route doen:

Dag 1: Aankomst Miami 16.00
Dag 2: Miami
Dag 3: Vertrek richting Orlando
Dag 4: Disney
Dag 5: Disney
Dag 6: Richting westkust bijv ft Meyers
Dag 7: Naples
Dag 8: via Everglades naar keys
Dag 9: Keys
Dag 10: Keys
Dag 11: Keys
Dag 12: Miami
Dag 13: Miami
Dag 14: Terugreis

Ik zou niet meteen 2 dagen Miami doen, want dat kan aan het einde ook nog. Zo hou je wat speling in je schema en kun je onderweg nog beslissen of je een extra dag Miami nodig vind of liever iets anders doet (keys of westkust of extra dag Disney). In 4 dagen op de keys kun je best veel doen op een relaxte manier.
Geniet ervan!