PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Fje: Orlando - Florida mei 2014



Fje
18-08-13, 17:31
Hallo allemaal,

Wij zijn een stel van in de 30 en willen, na dit jaar een geweldige rondreis door het zuidwesten van Amerika te hebben gemaakt volgend jaar graag naar Florida. We willen in ongeveer twee weken de highlights van Florida gaan bekijken. Maarja wat zijn nu echt de highlights. Ik snap ook dat dat heel persoonlijk is maar tips zijn altijd welkom, dan heb je wat om uit te kiezen.

Ik heb op basis van tips (ook op andere) fora dit reisschema samengesteld. De precieze data zijn nu nog niet bekend.
vrijdag: Amsterdam - Orlando
zaterdag: Orlando
zondag: Orlando: bezoek aan Kennedy space center
maandag: Orlando - bezoek aan een van pretparken. Aanraders voor 2 volwassenen?
dinsdag: Orlando - St. Petersburg via een park. Het lijkt ons leuk om in ieder geval met dolfijnen te zwemmen maar kan dat in combinatie met andere dieren zoals zeekoeien?
woensdag: St. Petersburg - Fort Myers via The Myakka Conopy Walkway en Fort te Sotopark . Is dit te veel voor één dag?
donderdag: Fort Myers: bezoek aan JN darling park
vrijdag: Fort Myers - Homestead
zaterdag: Homestead: bezoek aan Everglades
zondag: Homestead - Key west via John Pennekamp SP of is dit dubbel als we ook al eerder met dolfijnen willen gaan zwemmen?
maandag: Key West
dinsdag: Key West - Miami
woensdag: Miami (beach of stad leuker?)
donderdag: Miami - Amsterdam

Alle tips zijn welkom. Schiet maar raak ;-) het maakt onze vakantie vast leuker ;-)

Njit
18-08-13, 18:27
1 pretpark? Oei dat wordt moeilijk kiezen.

Waar hebben jullie iets mee? :

- Disney
- Dieren
- Films
- Harry Potter
- Wetenschap
- snelle attracties

Fje
18-08-13, 18:41
Goede vraag, met alles wel wat.
Disney films vind ik best leuk, maar mijn vriend niet per se. We zouden denk ik niet zo snel voor Disney parken kiezen.
Dieren zijn altijd leuk, maar die kunnen we hier ook in een dierentuin bekijken. Dit bedoel ik niet negatief, maar dat moet het echt iets speciaals, anders dan anders zijn.
Ik vind Harry Potter zelf wel leuk, maar daar heeft mijn vriend niet per se iets mee.
Wetenschap is wel leuk, daarom ook de keuze voor het Nasa space center.
Snelle attracties vinden we allebei erg leuk. Kingda ka vonden we eng maar errug leuk ;-)!!

Ik weet het 1 park is weinig, maar we houden allebei ook erg van natuur en bijzondere plaatsen en willen daar vooral veel van zien. Bijzondere plaatsen zoals we die hier niet snel zullen vinden. Plaatsen zoals Canyonlands, Grand Canyon, Zion, Mariposa of de kust van California vonden we dit jaar prachtig. Ik snap dat dat heel anders is in Florida, maar het geeft onze interesse een beetje aan.

Moolenschotjes
18-08-13, 19:05
Busch Gardens is een super park welke een combinatie van snelle attracties en dieren heeft. Wij zijn afgelopen zomer geweest en vonden het daar super.
Het JN Darling Park (route) is deze zomer gesloten wegens onderhoud - velen bezoekers stonden deze zomer voor een gesloten poort. Maar je kan in plaats daarvan Sanibel en Captiva bezoeken.

Veel plezier met plannen...

Njit
18-08-13, 19:48
Busch Gardens ligt niet in Orlando. Het is wel een mooi park met een leuke verzameling achtbanen. Als ik jullie zo een beetje hoor dan is Islands of Adventure wel wat voor jullie: https://www.universalorlando.com/Theme-Parks/Islands-of-Adventure.aspx

Zeer snelle attracties zoals Kingda Ka zul je niet in Orlando vinden. Het blijft toch een gebied dat zich richt op families. Maar mocht je die willen opzoeken dan kan ik je nog wel wat parken aanraden voor toekomstige USA trips ;)

Fje
18-08-13, 20:46
Dat ziet er inderdaad goed uit. Ik was ook wel al een beetje die richting op aan het denken, beide Universal parken trokken mij wel. Ik denk dat dit de goede keuze voor ons is ja.
Busch Gardens leek mij ook leuk, maar dan voor de dag erna. Maar ik denk dat we dan toch liever met dolfijnen gaan zwemmen, dat lijkt mij iets specialer. Ik moet alleen nog uitzoeken waar dat niet te extreem duur is en het liefst dolfijnen die niet gevangen in een aquarium zitten, kan ergens bij Orlando in de buurt of anders aan de westkust? Zwemmen met zeeolifanten kwam ik ook ergens tegen, ook leuk. Misschien in combi met dolfijnen?


Het JN Darling Park (route) is deze zomer gesloten wegens onderhoud - velen bezoekers stonden deze zomer voor een gesloten poort. Maar je kan in plaats daarvan Sanibel en Captiva bezoeken. Ik las op hun website dat ze vanaf oktober weer willen openen. Wij willen er volgend jaar mei heen, dus dat zal gelukkig geen probleem zijn denk ik.

Njit
18-08-13, 20:51
Hier wat meer info over zwemmen met dolfijnen: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?4169-FAQ-Zwemmen-met-dolfijnen

Esther2013
18-08-13, 21:08
Wij zijn van de week van Sanibel (vlakbij Ft Myers) naar Key Largo gereden en onderweg bij Homestead een airboattour gedaan. Ik zou niet overnachten in Homestead, het is niet echt een leuke stad (beetje armoedig).
Dan kun je de volgende dag door naar Key West of die zelfde dag nog...

Met dolfijnen zwemmen in het wild kan volgens mij in Cocoa Beach. Ik had hiervoor een Groupon gekocht bij Dolphin Paradise Tours, maar bij reserveren zat alles vol. Dus dit moet je ver van te voren boeken. Ik heb geen geld terug maar een Groupon tegoed.

Veel plezier met de voorpret!

buurea
18-08-13, 21:29
Leuke trip. Ik zou kiezen voor Epcot van Disney, Universal en Seaworld.

Fje
18-08-13, 22:24
Leuke trip. Ik zou kiezen voor Epcot van Disney, Universal en Seaworld.
Is Epcot ook wel geschikt voor mensen zonder kinderen?

Misschien wordt het toch wel een park extra ipv dolfijnen, wat is dat duur zeg!!

Fje
19-08-13, 19:22
Ik ga even een totaal ander reisschema voorstellen. We zijn gewoon alle opties aan het nalopen en uitproberen vandaar de plotselinge verandering.
De vraag is eigenlijke of 3 weken met packagedeals etc echt wel zo veel duurder is dan de 2 weken waar ik het eerder over had.

Ongeveer dit idee, ik heb de vragen die ik heb erin verwerkt:
1 Vrijdag - Amsterdam - Orlando
2 Zaterdag - Orlando - Dagje bijkomen, wat rondkijken in Orlando (is dat een leuke stad om te bezoeken?)
3 Zondag - Orlando - Cape Canaveral
4 Maandag - Orlando - Universal park Studio's
5 Dinsdag - Orlando - Universal Islands of Adventure
6 Woensdag - Orlando - St. Petersburg via Myakka Canopy Walkway
7 Donderdag - St. Petersburg - Fort de Sotopark
8 Vrijdag - St. Petersburg - (Fort de Sotopark nog een keer of anders een ander mooi strand?)
9 Zaterdag - St. Petersburg - Fort Myers
10 Zondag - Fort Myers - Sanibel/ JN darling park
11 Maandag - Fort Myers - Everglades NP: Gulf coast area canoe trail
12 Dinsdag - Fort Myers - (Weet iemand nog andere leuke plekken of mooie stranden die echt de moeite waard zijn in de buurt?)
13 Woensdag- Fort Myers - Key West
14 Donderdag - Key West - Stranden (aanraders of is het overal op het eiland mooi?)
15 Vrijdag - Key West - Boottocht Dry Tortuga's: Fort Jefferson en snorkelen (dit lijkt mij leuker dan John Pennekamp SP, maar is dat ook zo? Heeft iemand ervaring met beide?)
16 Zaterdag - Key West - Miami Beach
17 Zondag - Miami Beach - Everglades: Long Pine Key/Flamingo Area
18 Maandag - Miami Beach - Miami stad bezoeken (is dat leuk? lekker shoppen enzo)
19 Dinsdag - Miami Beach
20 Woensdag - Miami Beach
21 Donderdag - Miami -Amsterdam terugvlucht

In deze planning hebben we een dag 'extra' in Miami, die zou ook ergens anders geplaatst kunnen worden natuurlijk, maar het lijkt me ook wel even lekker om bij te komen van alle indrukken van de vakantie. Als ik deze planning vergelijk met mijn eerder planning zijn we eigenlijk alleen voor de autohuur (en eten en drinken natuurlijk) meer geld kwijt. Vliegtickets zullen genoeg even duur zijn denk ik. We hebben nog een annual pass van dit jaar die we dan voor Everglades en JN darling park kunnen gebruiken :D.

Weet iemand goede adresjes om te overnachten, niet al te duur? Een of meer vakantieparken lijkt ons ook leuk, maar dan mag het niet al te duur zijn.

Fje
19-08-13, 19:30
Och ik zie dat ik mij vergis.We kunnen de Myakka Canopy beter doen op de route van St. Petersburg naar Fort Myers.

buurea
19-08-13, 21:15
Ja, Epcot is juist leuk zonder kinderen. Zie de site. Wij zijn er zonder en met kinderen geweest. De Disneyparken zijn allemaal leuk, ook zonder kinderen. Epcot is wat rustiger. Verschillende landen presenteren zich daar en de show illuminations is gewoon geweldig.

Njit
19-08-13, 21:25
2. Orlando Downtown is niet veel te doen. Ga dan naar een Mall of naar Downtown Disney (gratis) of Old Town:

https://disneyworld.disney.go.com/destinations/downtown-disney/
http://myoldtownusa.com/

14. Huur een fiets. Dan kun je het hele eiland makkelijk verkennen. Zie http://halloweenflorida2011.wordpress.com/2011/10/20/dag-20-donderdag-20-oktober-fietsen-op-key-west/

Fje
20-08-13, 21:17
Alweer bedankt voor jullie tips, dit is zo leuk :D. Een heel goed idee dat fietsen en ik ga mij even verdiepen in Epcot, ook leuk!
Leuke blog heb je Njit! Als ik dat zie kan ik bijna niet wachten. Nou ja we gaan binnenkort naar Griekenland en niet te vergeten: we hebben al een vakantie in het wilde westen achter de rug ;). Ik ga lekker verder dingen uitzoeken en bij vragen horen jullie weer van mij!!

Njit
20-08-13, 21:24
Tnx! Ik ben alleen van de opmaak, de teksten zijn van SpaceAce/Linda ;)